quote:
Op zondag 11 augustus 2013 13:23 schreef 4wood het volgende:De 3 rookmelders zijn hier ook gekoppeld, let wel dat ze inderdaad allemaal op dezelfde groep moeten. Er mogen wel andere aansluitingen zijn op de 'rookmelder' groep.
Ik heb ze als 'afdekking' gebruikt voor centraaldozen die ik niet voor verlichting gebruik (spotjes). Omdat de centraaldozen op andere groepen zitten aangesloten mag je die dozen weer niet gebruiken voor aansturing van je rookmelders.
Als je het anders kan wergwerken is het natuurlijk ook prima. De brandmelders horen doorgekoppeld te worden met 1,5mm2 oranje VD-draad, natuurlijk nergens te koop in <100m, dus ik heb gewoon zwart VD-draad gebruikt en gemerkt met oranje tape, het zij zo...
WCD's mag je eigenlijk zelf weten waar je die plaatst, 'standaard' zitten de schakelaars op 105cm met de WCD's, laatste ook op 30cm. Je kunt ze altijd lager plaatsen als je dat mooier vindt. Op 30cm vind ik persoonlijk altijd al erg netjes staan.
Die schakelaars die nu 'achter' een deur verdwijnen zou ik inderdaad verplaatsen naar de andere kant, zo is het erg onhandig. Als het niet lukt om ze te verplaatsen, dan 90-100 cm uit de hoek, zodat je ze nog kan bedienen met een open deur.
Heb je ook aan een schakelaar onder aan de trap gedacht voor de overloop boven?
Spotjes geven inderdaad mooi licht, volgens mij kun je je voorkamer er ook mooi mee verlichten boven je bankstellen en TV, als je ze aansluit op een dimmer kun je volgens mij mooi je eigen romantische/chill ruimte/bioscoopje maken.
Dank je!
We gaan idd nog even kijken naar die schakelaars! In de hal hebben we weinig keuze (voor), maar omdat het Brabant is en iedereen achterom komt zit ik daar niet zo mee. De rest ga ik wel even goed bekijken!
We hebben in de hal iig een schakelaar zitten voor de overloop boven, maar misschien handig om die ook nog ergens anders te doen, ga ik even over nadenken. We hebben overigens boven aan de trap wel een deur (zoals het vroeger ook was) dus dat maakt het allemaal wat moeilijker.
We hebben inmiddels besloten om voor de WCDs de "centraaldoos" in de meterkast te maken, om te zorgen dat we later nog alles domotica kunnen maken. Wel hebben we ook een ringleiding gelegd beneden, weet nooit waar het goed voor kan zijn

de schakelaars komen over het plafond.
De update (foto's volgen wat later):
Update op basis van onze eerder genoemde planning. Doorgestreept wat af is, dikgedrukt zijn we mee bezig.
Aankomende 4 - 6 weken (tot eind augustus):
* rollagen buiten metselen (aannemer) Stenen zijn door ons opgehaald (maasbruin) en bij het huis neergezet, cement wat er nog zat is al afgekapt, ze beginnen morgen met metselen!
* laatste gaskachelgaten uitbikken en dichtmaken Alles uitgebikt, de aannemer kan de laatste gaten dichtmaken!
* storten betonvloer beneden: - "muurtjes" uitbreken - wat kleine stukjes leidingen leggen- de vloer voorbereiden en de electra leggen - storten Morgen bellen wanneer gestort kan worden beneden, van ons mag het morgen!
* storten betonvloer boven: - uitzoeken badkamer (precies bepalen waar de afvoeren moet komen zitten) Vandaag alles uitgemeten, nog even de laatste dingen bepalen vanavond!
- afvoerleidingen leggen
- waterleidingen leggenGebeurt aanstaande zaterdag
- electra leggen
- storten
* definitief uitzoeken keuken (de apparatuur weten we al)Gisteren nog bij een keukenzaak geweest, we weten nu precies wat we willen. Vanavond de offertes bekijken en in de loop van deze week de keuken bestellen! (plaatsing eind December

)
*
opbouwen muren beneden, boven & verdiepingsvloer 2e verdieping (aannemer)
De aannemer is begonnen met de muren beneden! Hopelijk komen deze snel af!
* Bestellen kozijnenLaatste dingen aanpassen op de offerte, dan officieel bestellen deze week!
* kelder egaliseren, coaten en planken maken
* bestellen CV-ketelNog steeds mee bezig, wil graag een Intergas maar een bedrijf hier zegt dat ze de ketel die wij nodig hebben niet hebben bij Intergas? Lijkt me een beetje vreemd ... Dus nog even goed uitzoeken!
en buiten deze planning:
* de bamboe uitgraven Mee bezig geweest, is echt onbegonnen werk ... besloten om volgend jaar, als we aan de tuin beginnen, maar de tuin laten afgraven (moet nog meer uit dus op zich niet erg

)
* verhuizen (we moeten 1 augustus uit ons huidige huis, dus dat komt er ook nog even tussendoor
)We wonen nu vlakbij ons nieuwe huis!
We gaan redelijk voorspoedig lijkt het! Ik ben vanaf de 19e een week vrij, dus dan kan ik ook weer van alles doen!
[ Bericht 21% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 11-08-2013 16:30:35 ]