quote:Tom mag van zijn moeder alleen rauw en onverwarmd voedsel eten. Dat hij daardoor ernstig ondervoed is en een groeiachterstand heeft, lijkt zijn moeder niet te willen inzien.
In Rauw maakten kijkers voor het eerst kennis met Tom en zijn moeder Francis. De film zorgde voor heftige en boze reacties. Tom mag namelijk sinds zijn vijfde alleen rauw, ongekookt en onverwarmd voedsel eten. Volgens zijn moeder is dat de enige gezonde manier van leven.
Ernstig ondervoed
Vijf jaar later zocht filmmaker Anneloek Sollart Tom en zijn moeder nogmaals op. In de vervolgfilm Rauwer blijkt dat er niets is veranderd. Tom eet nog steeds gehoorzaam de rauwe groentegerechten die zijn moeder klaarmaakt. Inmiddels is Tom wel medisch onderzocht. Het resultaat is schokkend. Uit het onderzoek blijkt dat hij te weinig calorieën binnenkrijgt en een kalkgebrek heeft. Volgens de kinderarts is hij ernstig ondervoed. Zonder bijvoeding wordt hij 12 tot 15 centimeter kleiner dan zijn leeftijdsgenoten.
Verwaarlozing
Het dieet heeft er inmiddels ook voor gezorgd dat Tom niet meer naar school gaat. Volgens zijn moeder is het onmogelijk dat haar zoon op een middelbare school blijft eten zoals zij dat van hem verlangt. Haar besluit hem voortaan thuis les te geven heeft vergaande gevolgen. Na de melding van kindermishandeling, moet Francis met Tom voor de rechter verschijnen. Ze wordt officieel beschuldigd van verwaarlozing en geestelijke mishandeling. Bovendien wordt ze geadviseerd haar voedingspatroon aan te passen. Francis is echter niet van plan op te geven. Naar eigen zeggen heeft ze het beste met haar kind voor.
Mwah, niet echt.quote:
Dat haar van die vrouw ook, brrrquote:Op maandag 17 december 2012 23:14 schreef Pulzzar het volgende:
Let 's op het haar van die kerel. Zit totaal geen glans in; hij is ongezond (mentaal ook).
Nee. Dat is normaal. Wij zijn vreemdquote:Op maandag 17 december 2012 23:15 schreef BradleyQ het volgende:
Lijkt me zeer waarschijnlijk dat die jongen ernstige psychische klachten ontwikkelt door deze onzin.
Teveel calcium gehad he.quote:Op maandag 17 december 2012 23:17 schreef marcodej het volgende:
Had ze nou bij het gesprek met die goeroe een watje in haar oren? Oorontstekinkje mevrouw?
wel veel scholieren hoor. bij ons ging 50-75% in de pauze naar de c1000quote:Op maandag 17 december 2012 23:17 schreef rubbereend het volgende:
alsof elk kind alleen maar in de AH zit
overdosis Chiazaadjes.quote:
Daar heeft hij de kracht niet voor.quote:Op maandag 17 december 2012 23:18 schreef Buitendam het volgende:
Ben je 15, wil je alleen maar rukken en wachten tot je legaal mag zuipen, zit je daar met je moeder
Nou...... Vraag het eens aan een AH vlak bij een schoolquote:Op maandag 17 december 2012 23:17 schreef rubbereend het volgende:
alsof elk kind alleen maar in de AH zit
Dat overleef je ook wel weer, gaat vanzelf wel weer veranderen als je hersenen weer gaan werken na je pubertijd.quote:Op maandag 17 december 2012 23:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wel veel scholieren hoor. bij ons ging 50-75% in de pauze naar de c1000
En dan loopt zn lichamelijke ontwikkeling ook nog achterquote:Op maandag 17 december 2012 23:18 schreef Buitendam het volgende:
Ben je 15, wil je alleen maar rukken en wachten tot je legaal mag zuipen, zit je daar met je moeder
Bij Tom komt er toch alleen maar schuim uit.quote:Op maandag 17 december 2012 23:18 schreef Buitendam het volgende:
0 effect na 15 jaar indoctrinatie.quote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef Specularium het volgende:
Wel goed dat ze die teef even weg hebben gehaald bij dit gesprek.
ze zitten soms ook in de Jumboquote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nou...... Vraag het eens aan een AH vlak bij een school
Echt hčquote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef shmoopy het volgende:
Alsof jij eerlijk (en dus tegen zijn moeder in) antwoord durft te geven.
Natuurlijk niet, iets met zuren en basenin de cellen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef MilaNL het volgende:
Is het wel goed als je normaal altijd rauw eet en dan een kroket neemt?
Helaas wel.quote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
0 effect na 15 jaar indoctrinatie.
Ja.... Pfff. Gedoe. Voor kleuringen op celniveau wel handig hoor, maar verder...quote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, iets met zuren en basenin de cellen.
Ik ook. Kijk haar losgaan dan.quote:Op maandag 17 december 2012 23:20 schreef iBenny het volgende:
"Wil je een mandarijn om het te vieren"
Ik ga kapot
quote:Op maandag 17 december 2012 23:20 schreef iBenny het volgende:
"Wil je een mandarijn om het te vieren"
Ik ga kapot
Rauw vlees mag ik dan hopen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:21 schreef Palomar het volgende:
hondje krijgt zeker ook alleen rauwe wortels te eten
zelf wel eerst met de blote handen vangen! Voor het contact met moeder aardequote:Op maandag 17 december 2012 23:22 schreef douche-eendje het volgende:
Die zal wel rauw vlees krijgen want dat hooooooort bij de natuur
Hugo Borst had daar een goed woord voor.quote:Op maandag 17 december 2012 23:22 schreef davo1979 het volgende:
Zij heeft ook een bepaalde vorm van anorexia waarin je bepaalde dingen niet eet omdat je daar gedachtes over hebt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervosaquote:Op maandag 17 december 2012 23:22 schreef davo1979 het volgende:
Zij heeft ook een bepaalde vorm van anorexia waarin je bepaalde dingen niet eet omdat je daar gedachtes over hebt.
Maaktequote:Op maandag 17 december 2012 23:22 schreef iBenny het volgende:
Taco gemaakt van sla. Ik moet zeggen.....
quote:Op maandag 17 december 2012 23:22 schreef Buitendam het volgende:
Deze epische docu eindigen met een puberchick die Tom pijpt terwijl hij roept dat hoe rauwer hoe beter is volgens zijn moeder.
quote:Op maandag 17 december 2012 23:23 schreef debuurvrouw het volgende:
je gaat er niet per se beter van spellen geloof ik. of eet dat meisje wel gekookt.
quote:Op maandag 17 december 2012 23:22 schreef Buitendam het volgende:
Deze epische docu eindigen met een puberchick die Tom pijpt terwijl hij roept dat hoe rauwer hoe beter is volgens zijn moeder.
Dat woord zocht ikquote:Op maandag 17 december 2012 23:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervosa
Ze mogen wel koelkasten gebruiken? Da's ook niet helemaal natuur.quote:Op maandag 17 december 2012 23:23 schreef douche-eendje het volgende:
Hmmm t is wel een snelle manier van koken btw. Gewoon hup uit je koelkast je mond in.
Dat kan best lekker zijn!quote:Op maandag 17 december 2012 23:22 schreef iBenny het volgende:
Taco gemaakt van sla. Ik moet zeggen.....
Ze heeft zelfs een blender.quote:Op maandag 17 december 2012 23:24 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ze mogen wel koelkasten gebruiken? Da's ook niet helemaal natuur.
De Tank kijkt ook.twitter:bramtankink twitterde op maandag 17-12-2012 om 23:16:11Hoor net op tv dat als je chronische ontstekingspijn hebt je gewoon 1,5 uur op je blote voeten door gras moet lopen. Weg pijn. #rauwer reageer retweet
quote:Op maandag 17 december 2012 23:24 schreef marcodej het volgende:
De Tank kijkt ook.twitter:bramtankink twitterde op maandag 17-12-2012 om 23:16:11Hoor net op tv dat als je chronische ontstekingspijn hebt je gewoon 1,5 uur op je blote voeten door gras moet lopen. Weg pijn. #rauwer reageer retweet
Nee joh... kind inschrijven bij paps in UK want daar mag je wel homeschooling doen. Dus dan kan hij bij moeders blijven.quote:Op maandag 17 december 2012 23:25 schreef debuurvrouw het volgende:
oh, hij faalde door te blijven zitten.en moest toen van school. Wat eet ie bij vader trouwens?
ja, dat was haar plan ja, máár hij heeft nu al een jaar homeschooling toch?quote:Op maandag 17 december 2012 23:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee joh... kind inschrijven bij paps in UK want daar mag je wel homeschooling doen. Dus dan kan hij bij moeders blijven.
Niet met toestemming toch?quote:Op maandag 17 december 2012 23:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat was haar plan ja, máár hij heeft nu al een jaar homeschooling toch?
maar tom vindt sla lekkerquote:Op maandag 17 december 2012 23:27 schreef Injetta het volgende:
Aha, die jongen heeft zich verzet en dat leverde ruzies op. Hoezo vrijwillig?
Fish and chipsquote:Op maandag 17 december 2012 23:26 schreef rubbereend het volgende:
ik wil vooral weten hoe hij daar eet
Dierenbescherming ook maar bellen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:28 schreef davo1979 het volgende:
Krijgt die hond nou wel normaal te eten?
Hoop toch niet voor hem dat hij sla krijgt.quote:Op maandag 17 december 2012 23:28 schreef davo1979 het volgende:
Krijgt die hond nou wel normaal te eten?
Volgens mij was hij ook 15 cm kleiner dan normaal ofzo, echt veel.quote:Op maandag 17 december 2012 23:28 schreef debuurvrouw het volgende:
diejongen is wél redelijk gegroeid. Potverdorie man, mijn 11 jarige is nog langer dan Tom. Hell, ik denk zelfs dat mijn 8 jarige zo lang is als hij.
Maar die is gewoon drugsverslaafd.quote:Op maandag 17 december 2012 23:30 schreef OProg het volgende:
Die pa ziet er ook niet echt gezond uit.
Hehe.quote:Op maandag 17 december 2012 23:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maar die is gewoon drugsverslaafd.
quote:Op maandag 17 december 2012 23:30 schreef gupje86 het volgende:
Haha sla nog maar wat harder!
Hehe "sla"
Dan eten er hier heel wat mensen in de buurt rauw.quote:Op maandag 17 december 2012 23:30 schreef iBenny het volgende:
Ze hebben ook geen gordijnen voor de ramen.
Op de weegschaal zettenquote:Op maandag 17 december 2012 23:31 schreef Pulzzar het volgende:
Wat een enge heks zeg, met haar rauwe toverdrankjes!
Same here,quote:Op maandag 17 december 2012 23:27 schreef MrBaas het volgende:
Ik ben alleen de reacties in dit topic aan het lezen en ik vind het helemaal geweldig.
Ben aan het fantaseren over hoe dat kereltje en dat rare wijf eruit zien en hoe dat wijf: Hier een manderijn om het te vieren zei![]()
Zolang hij maar geen gekookte drugs gebruikt.quote:Op maandag 17 december 2012 23:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maar die is gewoon drugsverslaafd.
Gewoon ziek.quote:Op maandag 17 december 2012 23:33 schreef iBenny het volgende:
Hoor dan hoe ze over en tegen hem praat
Meen je niet.quote:Op maandag 17 december 2012 23:33 schreef Pulzzar het volgende:
Dat mens heeft een narcistische en obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis.
Echt zielig man.quote:
Helaas wel.quote:
Nou iddquote:Op maandag 17 december 2012 23:34 schreef debuurvrouw het volgende:
hoe ze op dat kind inpraat. Wil je nog wat zeggen over *insert uitermate gedetailleerd verhaal waar ze het niet mee eens is*
krijgt nauwelijks energie binnenquote:
Dat kind weet toch niet beter, zijn moeder is het enige wat hij hier heeft, die gaat hij heus niet publiekelijk tegenspreken.quote:
Hoe oud is ze nou?quote:Op maandag 17 december 2012 23:35 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Zij daarentegen ziet er wel veel ouder uit dan ze is.
quote:Op maandag 17 december 2012 23:36 schreef shmoopy het volgende:
De hond is aan het vasten??????
Ik ga dat wijf schoppen, gvd!
quote:Op maandag 17 december 2012 23:36 schreef mrstylo het volgende:
[ afbeelding ]
Artwork van de derde docu over hun.
Hahahahaha,aquote:Op maandag 17 december 2012 23:36 schreef mrstylo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 december 2012 23:36 schreef mrstylo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 december 2012 23:37 schreef Specularium het volgende:
Kan zij niet een weekend vlaggen bij een club uit Amsterdam ofzo?
De 1e avond deed hij lastig, de 2e avond leek hij het te begrijpen, aldus de moeder.quote:Op maandag 17 december 2012 23:36 schreef Disana het volgende:
Haar kind kan nog in opstand komen, maar dat dier is weerloos.
Dat bedoel ik ook. Dat is dus een enorm signaal voor de kinderbescherming vind ik.quote:Op maandag 17 december 2012 23:36 schreef alors het volgende:
[..]
Dat kind weet toch niet beter, zijn moeder is het enige wat hij hier heeft, die gaat hij heus niet publiekelijk tegenspreken.
Ze ziet ze vliegen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:38 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
De 1e avond deed hij lastig, de 2e avond leek hij het te begrijpen, aldus de moeder.
Alsof een hond kan discussiëren over het vasten...
3 dagen geen eten, moet kunnen tochquote:Op maandag 17 december 2012 23:37 schreef Injetta het volgende:
Hond is ziek en krijgt nu helemaal niks meer te eten om te genezen. Ik hoop niet dat dat kind echt ziek wordt, dan hongert ze hem dood.
Die hond heeft zitten smokkelen, heeft 's nachts een biefstuk zitten bakken.quote:Op maandag 17 december 2012 23:37 schreef marcodej het volgende:
Maar als je rauw eet wordt je toch nooit meer ziek?
quote:Op maandag 17 december 2012 23:38 schreef mrstylo het volgende:
Wat kut klote drank zeg.
Ze weten volgens mij niet dat Serious Request maar 1 week duurt.
hij heeft een gebroken arm, dus zonder wortel naar bed!quote:Op maandag 17 december 2012 23:37 schreef Injetta het volgende:
Hond is ziek en krijgt nu helemaal niks meer te eten om te genezen. Ik hoop niet dat dat kind echt ziek wordt, dan hongert ze hem dood.
Alle zooi dezelfde gore bruinig groene slootkleur.quote:Op maandag 17 december 2012 23:38 schreef Paxcon het volgende:
Wat zien die sapjes er enorm smerig uit
Vis, omg, weet je wat er allemaal in de zee zit? Krijg je kanker van hoor.quote:
Geen eten want dan kan je lichaam zich focussen op het herstellen van de breuk. Ofzo.quote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
hij heeft een gebroken arm, dus zonder wortel naar bed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |