abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2012 @ 21:03:42 #1
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120433471
Beste mensen,

Ik ben 2 maanden geleden aangehouden op een brommertje van een vriend onder invloed van alcohol terwijl in geen rijbewijs heb. Ik weet dat dit verschrikkelijk dom is en weet wat de consequenties kunnen zijn maar ik dacht er op dat moment niet over na. Maar wat nou het geval is, is dat ik dus al een lange tijd geleden ben aangehouden maar ik heb nog steeds niks gehoord. Ik heb me even kort ingelezen en het schijnt dus zo te zijn dat de politie het rijbewijs na invordering binnen 3 dagen naar de officier van justitie moet versturen die na ontvangst binnen 10 dagen moet beslissen over eventuele terug gaven van het rijbewijs. Nou is het in mijn geval natuurlijk anders, ik heb namelijk geen rijbewijs.

Een week na mijn arrestatie werd ik opgebeld door de agent die mijn gearresteerd had en liet mij telefonisch een verklaring afleggen over de gebeurtenissen van die nacht dat ik gearresteerd werd. Die avond kwamen er 2 motor agenten naar mijn huis met de zojuist door mij telefonisch afgelegde verklaring die ik moest ondertekenen. Heel gek verhaal natuurlijk. Nu 2 maanden later heb ik nog steeds niks gehoord. Zou het zo kunnen zijn dat ze iets vergeten waren toen ik vastzat zodat ze nu geen zaak hebben?

Mijn Vraag huid nu: Zou het zo kunnen zijn dat de politie en of justitie nu geen zaak tegen me kunnen beginnen waardoor de zaak onbestraft blijft??

Extra informatie: ik had 480 ug/l. 18 jaar eerste keer in aanraking met p&j (dus ook met rijden op voertuig en zeker onder invloed) en reed die avond op een lichte brommer.

Hoor graag van U.
B.v.d.
Jesse
  PR/Manusje van alles maandag 17 december 2012 @ 21:08:20 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120433787
Waarschijnlijk moet je gewoon op de koffie komen. Je krijgt binnen nu en drie jaar vast een uitnodiging dat je langs mag komen bij de politierechter. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120433863
Je gaat er sowieso wat van horen als je je rijbewijs wil halen
  maandag 17 december 2012 @ 21:22:15 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120434658
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:03 schreef superdom het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat ze iets vergeten waren toen ik vastzat zodat ze nu geen zaak hebben?

Zoals :?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 17 december 2012 @ 21:28:12 #5
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120435073
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zoals :?
Het is toch een gek verhaal dat de politie helemaal naar mijn huis komt om een handtekening op te halen. Ik woon in Rijpwetering en ik werd aangehouden in Den Haag deze agenten kwamen daar ook vandaan en moesten dus een half uur heen en half uur terug rijden. Doen ze niet zomaar lijkt me. Ook vind ik het gek dat het allemaal zo lang duur voordat ik wat hoor. Vind u niet.
pi_120435079
Wat zei de agent op het politiebureau toen je belde?

480 ug/l is relatief veel, dat laten ze echt niet onbestraft. ;)
  PR/Manusje van alles maandag 17 december 2012 @ 21:29:10 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120435132
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef superdom het volgende:

[..]

Het is toch een gek verhaal dat de politie helemaal naar mijn huis komt om een handtekening op te halen. Ik woon in Rijpwetering en ik werd aangehouden in Den Haag deze agenten kwamen daar ook vandaan en moesten dus een half uur heen en half uur terug rijden. Doen ze niet zomaar lijkt me. Ook vind ik het gek dat het allemaal zo lang duur voordat ik wat hoor. Vind u niet.
Heb je geluk mee dan vriend. Dat ze bij je langs kwamen voor een handtekening. Service van de zaak.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 17 december 2012 @ 21:30:06 #8
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120435194
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef DJKoster het volgende:

480 ug/l is relatief veel, dat laten ze echt niet onbestraft. ;)
De agent belde mij en nam een verklaring af die op het politie bureau ook al was afgenomen toen ik aangehouden was.
pi_120435335
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:30 schreef superdom het volgende:

[..]

De agent belde mij en nam een verklaring af die op het politie bureau ook al was afgenomen toen ik aangehouden was.
Ik bedoelde dus: Dat je nu/morgen even moet bellen met het bureau. De kans dat je hier op Fok! de agent/persoon treft die jou zaak heeft behandeld is 0.
  maandag 17 december 2012 @ 21:33:47 #10
33954 ElisaB
pi_120435465
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef superdom het volgende:

[..]

Een verklaring afleggen hoeft niet, dus als je het wel doet, dan is dat een extraatje. En ik vind dat het wel meevalt met lang duren. Ga er gerust van uit dat je pas over een paar maanden bij meneer / mevrouw de rechter hoeft te komen :)
  maandag 17 december 2012 @ 21:37:05 #11
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120435720
quote:
12s.gif Op maandag 17 december 2012 21:32 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus: Dat je nu/morgen even moet bellen met het bureau. De kans dat je hier op Fok! de agent/persoon treft die jou zaak heeft behandeld is 0.
Het departement van het miniserie van justitie dat over invorderingen van rijbewijzen gaat heb ik al een aantal keren gebeld. Ik ben niet bekend bij hun en ze hebben nog niks over mij binnen gekregen. De agent in queeste kan ik bellen maar misschien is er iets mis gegaan en help ik hem herinneren aan mij eigen boeten. Dat ga ik niet doen. Tot grote ongenoegen van vele van jullie. Overigens niet onterecht hoor. Ik ben een groot tegenstander van alcohol en rijden gecombineerd, laat dat duidelijk zijn!!
  maandag 17 december 2012 @ 21:39:10 #12
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120435865
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:33 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een verklaring afleggen hoeft niet, dus als je het wel doet, dan is dat een extraatje. En ik vind dat het wel meevalt met lang duren. Ga er gerust van uit dat je pas over een paar maanden bij meneer / mevrouw de rechter hoeft te komen :)
Over die rechter ben ik het eens, dat dat lang duurt. Maar ze laten toch wel wat eerder weten. Een vriend van mij waarvan die brommer was werd die avond ook gearresteerd voor het zelfde verhaal alleen wel met rijbewijs en heeft afgelopen woensdag al zijn rechtzaak gehad.
pi_120436186
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef DJKoster het volgende:

Dat ts een topic op FOK! moest openen als reminder voor hem.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120436284
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:37 schreef superdom het volgende:

[..]

Het departement van het miniserie van justitie dat over invorderingen van rijbewijzen gaat heb ik al een aantal keren gebeld.
Waarom val je hun lastig :?
Je hebt immers geen rijbewijs wat ze kunnen innemen.
Of moet je je verkeersdiploma van de basisschool afgeven :?
  maandag 17 december 2012 @ 21:47:46 #15
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120436444
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom val je hun lastig :?
Je hebt immers geen rijbewijs wat ze kunnen innemen.
Of moet je je verkeersdiploma van de basisschool afgeven :?
zeg ik dat ik hen lastig val dan. geloof het niet. Ik heb hen een aantal keren gebeld en zeiden alsmaar dat zei niks over mij hadden ontvangen en dat de zaak dus nog niet bij hun liep
pi_120436489
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:47 schreef superdom het volgende:

[..]

zeg ik dat ik hen lastig val dan. geloof het niet. Ik heb hen een aantal keren gebeld en zeiden alsmaar dat zei niks over mij hadden ontvangen en dat de zaak dus nog niet bij hun liep
Waarom zal er een zaak bij hun moeten lopen dan?
Je hebt geen rijbewijs dus kunnen zij die ook niet innemen.

Ik bedoel, ik bel toch ook niet steeds naar gevonden voorwerpen of ze iets van mij hebben gevonden als ik niks kwijt ben.
  maandag 17 december 2012 @ 21:51:45 #17
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120436745
quote:
15s.gif Op maandag 17 december 2012 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom zal er een zaak bij hun moeten lopen dan?
Je hebt geen rijbewijs dus kunnen zij die ook niet innemen.
Zei gaan in brede zin over dit soort beoordelingen. Hier zitten de officieren die beslissen over ernstige verkeersovertredingen. Dus ook in mijn geval wordt het door hen beoordeeld.
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:22:32 #18
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_120448931
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:03 schreef superdom het volgende:
Die avond kwamen er 2 motor agenten naar mijn huis met de zojuist door mij telefonisch afgelegde verklaring die ik moest ondertekenen. Heel gek verhaal natuurlijk.
Waarom is dat een gek verhaal?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:48:48 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120449088
Waarom denk je dat je post gaat krijgen over een ingenomen rijbewijs, terwijl je geen rijbewijs hebt? :')

De alcohol staat 'gewoon' een standaard boete voor ad. 270, - + 4mnd OBM (wat niet gaat :')) + EMA (wat ook, nu, niet gaat; wil je je later je RBW halen dan kan dit nog wel eens omhoog komen :))

Het rijbewijs zal je een strafbeschikking van de OvJ voor krijgen, houdt maar rekening met ook een paar 100 euro gezien de omstandigheden. Dit kan een T of een S zijn; S = niet reageren = schuld bekennen = betalen; T = niet reageren = zaak voor de rechter (even in het extreem kort).

Binnen nu en ~3 jaar kan dat hele strafrechtelijke feest komen (redelijke termijn ....) de boete voor de alcohol zal ook wel binnenkort op de mat vallen.

Je bent trouwens behoorlijk dom geweest dat je met de politie hebt gesproken en hebt bekend via de telefoon, zaak is zo klaar als een klontje nu. Gaat een dure les worden :)
Dum de dum
pi_120449939
Hoe kan je nu zeggen dat je absoluut tegen alcohol in het verkeer bent. Je bent notabene zonder rijbewijs bezopen betrapt met een voertuig dat niet van jou was, veel erger kan het volgens mij niet worden.

Maar vooruit, dit krijgt echt wel een staartje. Geduld hebben en alles komt vanzelf boven ga ik vanuit.
All management is Strategic Management.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:18:46 #21
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120450084
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:48 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarom denk je dat je post gaat krijgen over een ingenomen rijbewijs, terwijl je geen rijbewijs hebt? :')

De alcohol staat 'gewoon' een standaard boete voor ad. 270, - + 4mnd OBM (wat niet gaat :')) + EMA (wat ook, nu, niet gaat; wil je je later je RBW halen dan kan dit nog wel eens omhoog komen :))

Het rijbewijs zal je een strafbeschikking van de OvJ voor krijgen, houdt maar rekening met ook een paar 100 euro gezien de omstandigheden. Dit kan een T of een S zijn; S = niet reageren = schuld bekennen = betalen; T = niet reageren = zaak voor de rechter (even in het extreem kort).

Binnen nu en ~3 jaar kan dat hele strafrechtelijke feest komen (redelijke termijn ....) de boete voor de alcohol zal ook wel binnenkort op de mat vallen.

Je bent trouwens behoorlijk dom geweest dat je met de politie hebt gesproken en hebt bekend via de telefoon, zaak is zo klaar als een klontje nu. Gaat een dure les worden :)
Heb ik ook over zitten denken en heb verschillende juridische loketten gebeld. Het is alleen een verklaring die ik heb afgelegd. Meewerken waardeert de rechter altijd meer als tegenwerkers. Je hoeft echter ook niet een verklaring af te leggen, ze zeiden dan ook je bent niet verplicht te antwoorden.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:39:02 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120450465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:18 schreef superdom het volgende:

[..]

Heb ik ook over zitten denken en heb verschillende juridische loketten gebeld. Het is alleen een verklaring die ik heb afgelegd. Meewerken waardeert de rechter altijd meer als tegenwerkers. Je hoeft echter ook niet een verklaring af te leggen, ze zeiden dan ook je bent niet verplicht te antwoorden.
Je bent gehoord als verdachte slimkees, en je hebt een volledige verklaring afgelegd + ondertekend.

Het kan de rechter werkelijkwaar geen fuck schelen, want de rechter gaat er helemaal nog niet naar kijken. De OvJ gaat je een voorstel doen, dat kan je betalen, of je kan naar de rechter toe. (hint: die is ook weinig gecharmeerd van bezopen volk zonder rijbewijs op scootertjes. Ookal hebben ze volledig bekend :")).
Dum de dum
pi_120456230
quote:

[..]

Dat is gewoon lopende band werk hoor, als je zaak voor de rechter komt. Binnen 10 minuutjes sta je weer buiten, een bepaald aantal euro lichter.
We kunnen nu wel een heel topic vol praten over wat er kan gebeuren. Maar als jij die agent in kwestie niet belt kun je nog wel maanden in onzekerheid blijven..
pi_120456313
quote:

[..]

Ik weet mijn god niet waar je deze onzin vandaan haalt. Ik heb in mijn leven nog nooit een rechter horen zeggen, goh meneer wat was u vriendelijk en eerlijk toen de politie u verhoorde, ik zal coulanter in uw straf zijn.
Hier een Amerikaanse strafpleinter en een agent over waarom je niet met de politie moet praten:

Zoals de rest al zegt: maak je geen zorgen, je gaat die boetes vast nog wel krijgen. Het strafsysteem in Nederland is niet zo behoorlijk snel, het kan dus nog wel een jaartje duren voordat je iets hoort. Maar ik durf er bijna gif op in te nemen dat je een boete of dagvaardiging zal krijgen.

Grote kans dat het een schikkingsvoorstel of een strafbeschikking is. Bij een schikking houdt het in dat als je betaald je schuld bekend, niets doen is voor de rechter komen. Bij een strafbeschikking moet je binnen 2 weken reageren (in verzet gaan) indien je het niet eens bent met de opgelegde straf.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120458173
Afgezien van het feit dat het een domme actie was (begrijpelijke actie op je 18e overigens) is de fout die je maakt om op die agenten in te gaan.

Als zo'n agent belt zeg je dat je bij je verklaring op het bureau blijft en er NIKS aan toe te voegen hebt.
Lijkt er nu op dat ze je verklaring kwijt waren en even een nieuwe nodig hadden om je te kunnen dagvaarden :)
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:52:28 #26
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120460343
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Je bent gehoord als verdachte slimkees, en je hebt een volledige verklaring afgelegd + ondertekend.

Het kan de rechter werkelijkwaar geen fuck schelen, want de rechter gaat er helemaal nog niet naar kijken. De OvJ gaat je een voorstel doen, dat kan je betalen, of je kan naar de rechter toe. (hint: die is ook weinig gecharmeerd van bezopen volk zonder rijbewijs op scootertjes. Ookal hebben ze volledig bekend :")).
Dit dus. Je gaat hoogstwaarschijnlijk tzt een zogenaamde 'transactie' van de OvJ in de bus krijgen van een bedrag van op z'n minst drie cijfertjes. En ik raad je aan om die transactie dan ook maar gewoon te betalen, want met een ondertekende verklaring ben je domweg kansloos bij de rechter.
Bedenk ook dat de rechter bevoegd is om die boete nog eens eventjes vrolijk te verhogen, als hij/zij daar reden toe ziet...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120461209
Is zo'n verklaring dan echt zo'n spreekwoordelijk doodvonnis bij dit soort zaken?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:28:00 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120461731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is zo'n verklaring dan echt zo'n spreekwoordelijk doodvonnis bij dit soort zaken?
Ja natuurlijk, is een bekentenis. Je zou hooguit kunnen zeggen dat je dronken was tijdens het gesprek, maar of dat de zaak helpt ;)
Dum de dum
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:26:35 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120479843
480 Ug/l, dat is meer dan het dubbele van wat een ervaren bestuurder max. mag hebben (220 Ug/l) en maar liefst 5½ keer de toegestane hoeveelheid voor beginnend bestuurders.... daarbij opgeteld dat je niet eens een rijbewijs had |:(

Maar waarom zit je te drammen bij de afdeling die over de invordering van rijbewijzen gaat? Je had geen rijbewijs, en wat je niet hebt kunnen ze niet invorderen, ze kunnen je echter wel verbieden je rijbewijs voorlopig te halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 december 2012 @ 09:55:39 #30
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_120498058
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:53 schreef shazaam het volgende:
Ik weet mijn god niet waar je deze onzin vandaan haalt. Ik heb in mijn leven nog nooit een rechter horen zeggen, goh meneer wat was u vriendelijk en eerlijk toen de politie u verhoorde, ik zal coulanter in uw straf zijn.
Toevallig vandaag nog in de krant dat Jasper van A. daar wel baat bij heeft gehad
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_120498722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:55 schreef Mark het volgende:

[..]

Toevallig vandaag nog in de krant dat Jasper van A. daar wel baat bij heeft gehad
Moord is geen lopende band zaak 8)7
  woensdag 19 december 2012 @ 10:30:30 #32
33954 ElisaB
pi_120499065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nee, ik geloof er geen zak van. Het is natuurlijk 'lekker' om hier te zeggen dat TS stom is geweest; niet meewerken met de politie vinden sommige mensen stoer, namelijk. Je hebt het recht om te zwijgen, en dat moet je dan altijd gebruiken. Heb je tenminste nog érgens recht op...

De verklaring zal weinig afdoen aan de feiten: geen rijbewijs en veel teveel gezopen.

Ik ben wel benieuwd wat men in dit geval zoal voor voordelen ziet als TS niet zou hebben meegewerkt. Linkjes naar strafpleiters in de VS doen er niet zoveel toe. Het gaat namelijk gewoon om een Hollandse knul die met een bezopen hasses en zonder rijbewijs gepakt is.

Enlighten me!
  woensdag 19 december 2012 @ 11:30:26 #33
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_120501181
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:18 schreef EJ403 het volgende:

[..]

Moord is geen lopende band zaak 8)7
Zeg ik ook niet, maar er wordt nogal met zekerheid gesproken dat het altijd tegen je werkt, terwijl dat dus niet zo is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  woensdag 19 december 2012 @ 12:35:58 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120503168
quote:

[..]

quote:
Onder meer omdat Van A. zelf erg ontdaan is over zijn eigen handelen en omdat hij zichzelf onmiddellijk heeft aangegeven, vindt het hof een straf van 10 jaar cel passend.
Het ging dan ook niet alleen om het meewerken, maar ook om het feit dat hij erg ontdaan is over wat hij gedaan heeft.
Overigens heeft de rechtbank hem niet z'n zin gegeven qua downgraden van het delict, het is weer een veroordeling wegens moord geworden, en geen doodslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120503857
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:30 schreef Mark het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet, maar er wordt nogal met zekerheid gesproken dat het altijd tegen je werkt, terwijl dat dus niet zo is.
Er staat toch nergens dat hij lager gestraft is omdat hij bij de politie een verklaring heeft afgelegd.

Er is nogal een behoorlijk verschil tussen bij de politie een verklaring afleggen en voor de rechter. Het eerste werkt eigenlijk nooit in je voordeel (uiteraard uitzonderingen daargelaten) het laatste kan wel in je voordeel werken.

Hetzelfde geld trouwens voor het melden bij de politie, dit kan in je voordeel werken, maar niet melden kan nooit in je nadeel werken. Als ik het goed kan vertellen komt het erop neer dat wij in het Nederlandse recht erkennen dat een verdachte/dader een natuurlijke drang naar vrijheid heeft waardoor vluchtgedrag an sich niet strafbaar is. Uiteraard wel strafbaar zijn misdaden die je pleegt bij het vluchten. Hetzelfde geld trouwens voor ontsnappen uit de gevangenis, volledig legaal zolang je maar geen andere misdaden begaat tijdens je ontsnapping (geweldpleging, vernieling etc.).
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  woensdag 19 december 2012 @ 13:44:54 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_120505682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:56 schreef shazaam het volgende:
Er staat toch nergens dat hij lager gestraft is omdat hij bij de politie een verklaring heeft afgelegd.
Zijn straf is 2 jaar lager uitgevallen. In de Gelderlander stond dat dat o.a. kwam door zijn meewerkende houding.
Dommage arachide-fromage
  woensdag 19 december 2012 @ 14:35:12 #37
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_120507534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:56 schreef shazaam het volgende:

[..]

[..]

Er is nogal een behoorlijk verschil tussen bij de politie een verklaring afleggen en voor de rechter. Het eerste werkt eigenlijk nooit in je voordeel (uiteraard uitzonderingen daargelaten) het laatste kan wel in je voordeel werken.

Hetzelfde geld trouwens voor het melden bij de politie, dit kan in je voordeel werken, maar niet melden kan nooit in je nadeel werken. Als ik het goed kan vertellen komt het erop neer dat wij in het Nederlandse recht erkennen dat een verdachte/dader een natuurlijke drang naar vrijheid heeft waardoor vluchtgedrag an sich niet strafbaar is. Uiteraard wel strafbaar zijn misdaden die je pleegt bij het vluchten. Hetzelfde geld trouwens voor ontsnappen uit de gevangenis, volledig legaal zolang je maar geen andere misdaden begaat tijdens je ontsnapping (geweldpleging, vernieling etc.).
Waarom delen ze dan (redelijk forse) boetes uit voor doorrijden na een aanrijding?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_120508339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:28 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, is een bekentenis. Je zou hooguit kunnen zeggen dat je dronken was tijdens het gesprek, maar of dat de zaak helpt ;)
Maakt natuurlijk geen reet uit. Als hij met teveel alcohol op gepakt is en de politie heeft daar proces verbaal van opgemaakt boeit het niet of hij wel of niet verklaart. Je komt er toch niet onderuit.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:56:12 #39
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120508488
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:52 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Maakt natuurlijk geen reet uit. Als hij met teveel alcohol op gepakt is en de politie heeft daar proces verbaal van opgemaakt boeit het niet of hij wel of niet verklaart. Je komt er toch niet onderuit.
Blijkbaar wilden ze nog een extra verklaring om wat voor reden dan ook, en die heeft TS netjes gegeven. Elke vorm van bezwaar is daarmee vrijwel onmogelijk geworden :)
Dum de dum
pi_120508584
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:56 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Blijkbaar wilden ze nog een extra verklaring om wat voor reden dan ook, en die heeft TS netjes gegeven. Elke vorm van bezwaar is daarmee vrijwel onmogelijk geworden :)
Een verklaring opnemen is gewoon standaardprocedure. Elke vorm van bezwaar was voor TS al een kansloze zaak.
  donderdag 20 december 2012 @ 18:53:09 #41
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_120561094
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:51 schreef FortunaHome het volgende:
Afgezien van het feit dat het een domme actie was (begrijpelijke actie op je 18e overigens) is de fout die je maakt om op die agenten in te gaan.

Als zo'n agent belt zeg je dat je bij je verklaring op het bureau blijft en er NIKS aan toe te voegen hebt.
Lijkt er nu op dat ze je verklaring kwijt waren en even een nieuwe nodig hadden om je te kunnen dagvaarden :)
Je hoeft toch niet een verklaring af te leggen. dat is je eigen keuze, daarom zeggen ze er ook bij U bent niet verplicht te antwoorden. Met andere woorden miss waren ze het kwijt maar dat maakt niet. Ze gaven me alleen een kans alsnog een verklaring af te leggen. Als ik het niet had gedaan had ik dus geen verklaring af gelegd en hadden ze me alsnog kunnen veroordelen.
pi_120565690
waarschijnlijk heeft TS een blaastest of bloedproef oid gedaan, en dan kan je met je lollige bek zeggen dat je geen verklaring wilt afgeven (zou ik ook zeggen, zolang je niets te zeggen hebt wat in je voordeel werkt gewoon lekker niets zeggen en helemaal nooit tekenen)
maar het gaat niet echt helpen. Er is gewoon <geen ruimte voor een discussie over het strafbare feit. verklaring is misschien nog wel leuk, zeker als TS ook naar de rechtbank komt om met tranen in de ogen te melden dat hij geheelonthouder is geworden en zichzelf vreselijk schaamt.
pi_120581147
T.S. je bent er denk ik inmiddels al achter dat je niet zo slim hebt gehandeld,ik zou zeggen bel de politie niet meer,als zij je iets willen mededelen dan weten ze je wel te vinden en teveel aandacht trekken is nooit verstandig je verbaal had gewoon ergens in de stapel komen te leggen nu heb je kans dat hij speciale aandacht krijgt en sneller bij de officier terecht komt.

Wacht gewoon af en begin maar vast te sparen want ik denk dat je er niet goedkoop af komt hoe langer het duurt hoe meer je vast kunt sparen en denk maar niet dat men je vergeet want als de staat geld van je krijgt dan heeft men een ijzeren geheugen.

Trouwens hoe heeft degene gereageerd wiens brommer je geleend hebt? Ik lees dat hij zijn zaak al gehad heeft,hij zal je wel dankbaar zijn,wellicht hoort hij nog iets van zijn verzekering omdat hij zijn brommer heeft meegegeven aan iemand zonder rijbewijs die bovendien als een toeter was,wellicht krijgt hij volgend jaar een hogere premie van de verzekering omdat het gebruik van zijn brommer een hoger risico geeft.

Dus niets meer van je laten horen,je hebt wellicht wat langer tijd om voor je boete te sparen!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  vrijdag 21 december 2012 @ 00:50:52 #44
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_120582080
Aangezien je geen rijbewijs hebt is dit slechts een overtreding.
Je kan wel moeite krijgen om ooit een rijbewijs aan te vragen.
Mocht je wél een rijbewijs hebben gehad maar deze is ingenomen dan is het een misdrijf.

Vind het wel frappant dat je er nog niets van gehoord hebt. Vooral de afgelopen jaren zijn ze erg strikt wbt drank en rijden.

Toevallig geen post weggegooid?
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:54:46 #45
391626 superdom
ik ben dom geweest
pi_124126758
nog steeds niks ontvangen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')