Zoalsquote:Op maandag 17 december 2012 21:03 schreef superdom het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat ze iets vergeten waren toen ik vastzat zodat ze nu geen zaak hebben?
Het is toch een gek verhaal dat de politie helemaal naar mijn huis komt om een handtekening op te halen. Ik woon in Rijpwetering en ik werd aangehouden in Den Haag deze agenten kwamen daar ook vandaan en moesten dus een half uur heen en half uur terug rijden. Doen ze niet zomaar lijkt me. Ook vind ik het gek dat het allemaal zo lang duur voordat ik wat hoor. Vind u niet.quote:
Heb je geluk mee dan vriend. Dat ze bij je langs kwamen voor een handtekening. Service van de zaak.quote:Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef superdom het volgende:
[..]
Het is toch een gek verhaal dat de politie helemaal naar mijn huis komt om een handtekening op te halen. Ik woon in Rijpwetering en ik werd aangehouden in Den Haag deze agenten kwamen daar ook vandaan en moesten dus een half uur heen en half uur terug rijden. Doen ze niet zomaar lijkt me. Ook vind ik het gek dat het allemaal zo lang duur voordat ik wat hoor. Vind u niet.
De agent belde mij en nam een verklaring af die op het politie bureau ook al was afgenomen toen ik aangehouden was.quote:Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef DJKoster het volgende:
Wat zei de agent op het politiebureau toen je belde?
480 ug/l is relatief veel, dat laten ze echt niet onbestraft.
Ik bedoelde dus: Dat je nu/morgen even moet bellen met het bureau. De kans dat je hier op Fok! de agent/persoon treft die jou zaak heeft behandeld is 0.quote:Op maandag 17 december 2012 21:30 schreef superdom het volgende:
[..]
De agent belde mij en nam een verklaring af die op het politie bureau ook al was afgenomen toen ik aangehouden was.
Een verklaring afleggen hoeft niet, dus als je het wel doet, dan is dat een extraatje. En ik vind dat het wel meevalt met lang duren. Ga er gerust van uit dat je pas over een paar maanden bij meneer / mevrouw de rechter hoeft te komenquote:Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef superdom het volgende:
[..]
Het is toch een gek verhaal dat de politie helemaal naar mijn huis komt om een handtekening op te halen. Ik woon in Rijpwetering en ik werd aangehouden in Den Haag deze agenten kwamen daar ook vandaan en moesten dus een half uur heen en half uur terug rijden. Doen ze niet zomaar lijkt me. Ook vind ik het gek dat het allemaal zo lang duur voordat ik wat hoor. Vind u niet.
Het departement van het miniserie van justitie dat over invorderingen van rijbewijzen gaat heb ik al een aantal keren gebeld. Ik ben niet bekend bij hun en ze hebben nog niks over mij binnen gekregen. De agent in queeste kan ik bellen maar misschien is er iets mis gegaan en help ik hem herinneren aan mij eigen boeten. Dat ga ik niet doen. Tot grote ongenoegen van vele van jullie. Overigens niet onterecht hoor. Ik ben een groot tegenstander van alcohol en rijden gecombineerd, laat dat duidelijk zijn!!quote:Op maandag 17 december 2012 21:32 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus: Dat je nu/morgen even moet bellen met het bureau. De kans dat je hier op Fok! de agent/persoon treft die jou zaak heeft behandeld is 0.
Over die rechter ben ik het eens, dat dat lang duurt. Maar ze laten toch wel wat eerder weten. Een vriend van mij waarvan die brommer was werd die avond ook gearresteerd voor het zelfde verhaal alleen wel met rijbewijs en heeft afgelopen woensdag al zijn rechtzaak gehad.quote:Op maandag 17 december 2012 21:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een verklaring afleggen hoeft niet, dus als je het wel doet, dan is dat een extraatje. En ik vind dat het wel meevalt met lang duren. Ga er gerust van uit dat je pas over een paar maanden bij meneer / mevrouw de rechter hoeft te komen
Dat ts een topic op FOK! moest openen als reminder voor hem.quote:Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef DJKoster het volgende:
Wat zei de agent op het politiebureau toen je belde?
Waarom val je hun lastigquote:Op maandag 17 december 2012 21:37 schreef superdom het volgende:
[..]
Het departement van het miniserie van justitie dat over invorderingen van rijbewijzen gaat heb ik al een aantal keren gebeld.
zeg ik dat ik hen lastig val dan. geloof het niet. Ik heb hen een aantal keren gebeld en zeiden alsmaar dat zei niks over mij hadden ontvangen en dat de zaak dus nog niet bij hun liepquote:Op maandag 17 december 2012 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom val je hun lastig
Je hebt immers geen rijbewijs wat ze kunnen innemen.
Of moet je je verkeersdiploma van de basisschool afgeven
Waarom zal er een zaak bij hun moeten lopen dan?quote:Op maandag 17 december 2012 21:47 schreef superdom het volgende:
[..]
zeg ik dat ik hen lastig val dan. geloof het niet. Ik heb hen een aantal keren gebeld en zeiden alsmaar dat zei niks over mij hadden ontvangen en dat de zaak dus nog niet bij hun liep
Zei gaan in brede zin over dit soort beoordelingen. Hier zitten de officieren die beslissen over ernstige verkeersovertredingen. Dus ook in mijn geval wordt het door hen beoordeeld.quote:Op maandag 17 december 2012 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zal er een zaak bij hun moeten lopen dan?
Je hebt geen rijbewijs dus kunnen zij die ook niet innemen.
Waarom is dat een gek verhaal?quote:Op maandag 17 december 2012 21:03 schreef superdom het volgende:
Die avond kwamen er 2 motor agenten naar mijn huis met de zojuist door mij telefonisch afgelegde verklaring die ik moest ondertekenen. Heel gek verhaal natuurlijk.
Heb ik ook over zitten denken en heb verschillende juridische loketten gebeld. Het is alleen een verklaring die ik heb afgelegd. Meewerken waardeert de rechter altijd meer als tegenwerkers. Je hoeft echter ook niet een verklaring af te leggen, ze zeiden dan ook je bent niet verplicht te antwoorden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:48 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarom denk je dat je post gaat krijgen over een ingenomen rijbewijs, terwijl je geen rijbewijs hebt?
De alcohol staat 'gewoon' een standaard boete voor ad. 270, - + 4mnd OBM (wat niet gaat) + EMA (wat ook, nu, niet gaat; wil je je later je RBW halen dan kan dit nog wel eens omhoog komen
)
Het rijbewijs zal je een strafbeschikking van de OvJ voor krijgen, houdt maar rekening met ook een paar 100 euro gezien de omstandigheden. Dit kan een T of een S zijn; S = niet reageren = schuld bekennen = betalen; T = niet reageren = zaak voor de rechter (even in het extreem kort).
Binnen nu en ~3 jaar kan dat hele strafrechtelijke feest komen (redelijke termijn ....) de boete voor de alcohol zal ook wel binnenkort op de mat vallen.
Je bent trouwens behoorlijk dom geweest dat je met de politie hebt gesproken en hebt bekend via de telefoon, zaak is zo klaar als een klontje nu. Gaat een dure les worden
Je bent gehoord als verdachte slimkees, en je hebt een volledige verklaring afgelegd + ondertekend.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:18 schreef superdom het volgende:
[..]
Heb ik ook over zitten denken en heb verschillende juridische loketten gebeld. Het is alleen een verklaring die ik heb afgelegd. Meewerken waardeert de rechter altijd meer als tegenwerkers. Je hoeft echter ook niet een verklaring af te leggen, ze zeiden dan ook je bent niet verplicht te antwoorden.
Dat is gewoon lopende band werk hoor, als je zaak voor de rechter komt. Binnen 10 minuutjes sta je weer buiten, een bepaald aantal euro lichter.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:18 schreef superdom het volgende:
[..]
Heb ik ook over zitten denken en heb verschillende juridische loketten gebeld. Het is alleen een verklaring die ik heb afgelegd. Meewerken waardeert de rechter altijd meer als tegenwerkers. Je hoeft echter ook niet een verklaring af te leggen, ze zeiden dan ook je bent niet verplicht te antwoorden.
Ik weet mijn god niet waar je deze onzin vandaan haalt. Ik heb in mijn leven nog nooit een rechter horen zeggen, goh meneer wat was u vriendelijk en eerlijk toen de politie u verhoorde, ik zal coulanter in uw straf zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:18 schreef superdom het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |