Ze zijn dus erfelijk belast.quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:36 schreef Toverheks het volgende:
[..]
eerlijk, ik ook niet, als ik een camera zie duik ik weg
www.pinterest.com. Pas op als je het niet kent. Het is erg verslavendquote:Op vrijdag 21 december 2012 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is je Pinterest?
Ik ben een beetje moeilijk, geloof ik. Ik vind veel slofjes niet mooi en ik wil dat ze echt praktisch in het gebruik zijn.
Kwijl!quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:03 schreef _Arual_ het volgende:
Wiehoe, de buit is binnen!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze zijn dus erfelijk belast.![]()
Nog 3 bolletjes wol gevonden bij de kringloop....nee klopt, ik had niets meer.
Ik kwam dit tegen, lijkt erop?quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:01 schreef trovey het volgende:
Ik heb deze gezien, nu wil ik dit ook al maken.![]()
[ afbeelding ]
Trouwens heel simpel maar geen patroon.![]()
[ afbeelding ]
maar dat wat ze wilde maken bestaat toch 'gewoon' uit een heel groot aantal kleine vierkantjes die aan elkaar genaaid zijn? daar heb je niet zoveel patroon voor nodig lijkt me. zo te zien een paar rijtjes (halve?) stokjes heen en weer. (het zouden trouwens ook nog wel vasten kunnen zijn, die zien er bij heen&weerhaken ook een beetje zo uit). even proberen hoeveel je er moet doen om ze precies vierkant te krijgen en gaan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 07:45 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen, lijkt erop?
http://suite101.com/artic(...)chet-pattern-a252347
Klopt, maar dan moet je alles nog aan elkaar zetten erna, wat het waren allemaal losse blokjes..quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:32 schreef trui het volgende:
[..]
maar dat wat ze wilde maken bestaat toch 'gewoon' uit een heel groot aantal kleine vierkantjes die aan elkaar genaaid zijn? daar heb je niet zoveel patroon voor nodig lijkt me. zo te zien een paar rijtjes (halve?) stokjes heen en weer. (het zouden trouwens ook nog wel vasten kunnen zijn, die zien er bij heen&weerhaken ook een beetje zo uit). even proberen hoeveel je er moet doen om ze precies vierkant te krijgen en gaan.
Bedoel je dat boek van Helen Jordan? Ik heb de Engelse versie (textured crochet) gekocht bij bol.com. Die heeft een levertijd van 5-7 dagen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:11 schreef CREADO het volgende:
Wie heeft het boekje 'reliëfpatronen haken' ? Ik ben op zoek naar dit boekje maar het is nergens meer te koop.
Leuk!quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:45 schreef trui het volgende:
m'n jigglypuff is ook klaar om ingepakt (en weer uitgepakt) te worden:
[ afbeelding ]
Ah ja vind het nu lastig dat het zo splijt, had ik het geweten had ik ook niet het hele assorti aan kleuren gekocht wat toen in de aanbieding was.... wat is wel makkelijk en splijt niet zo catania zeker maar die is wat duur he?quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:01 schreef trui het volgende:
ja, dat splijt behoorlijk. maar het is ook een kwestie van wennen hoor, na een tijdje krijg je de slag wel te pakken in het voorkomen dat je de halve draad maar meeneemt.
Niemand gelooft mequote:Op zaterdag 22 december 2012 00:11 schreef Toverheks het volgende:
[..]en Ja ik geloof je hoor dat je helemaal niks meer had liggen
![]()
Daarom maak ik ook dekens, schiet sneller op dat al die poppetjes van jullie.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:15 schreef trui het volgende:
haha trovey, ik zie jouw huis helemaal dichtgroeien met bolletjes wol!
Die heeft alleen in het midden een blokje.quote:Op zaterdag 22 december 2012 07:45 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen, lijkt erop?
http://suite101.com/artic(...)chet-pattern-a252347
Ik denk ook dat het deze methode is, wel handig om hele kleine hoeveelheden garen op te maken....die je dus vaak bij de kringloop gaat vinden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:17 schreef kirsten. het volgende:
@ Trovey
ik denk dat het gewoon vierkantjes zijn die niet als granny squares maar als 'vasten' zijn gehaakt. Dus bv. 16 lossen, 1 voor het keren, 15 vasten erin, dan 1 losse voor het keren, etc etc totdat het vierkant is. En uiteindelijk alles aan elkaar maken, of het tijdens het haken al aan elkaar maken. Denk dat dat het is? Misschien is het zelfs wel met halve stokjes gedaan, omdat deze van de voor- en achterkant erg op elkaar lijken zodat de deken omkeerbaar is en omdat deze steek hoger is en je dus niet zoveel rijen hoeft te maken om hem vierkant te maken!
quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Daarom maak ik ook dekens, schiet sneller op dat al die poppetjes van jullie.![]()
yepquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:09 schreef trui het volgende:
claudia volgens mij kun je creado's pinterest makkelijk vinden onder dezelfde naam als die ze hier gebruikt.
[edit]even gezocht, en 't is vast die met 83 erachter! klopt dat crea?[/edit]
Dank, maar ik wil heeeeel graag boekje zelf 'reliefpatronen' maar bol.com lever niet staat er bij :-)quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Bedoel je dat boek van Helen Jordan? Ik heb de Engelse versie (textured crochet) gekocht bij bol.com. Die heeft een levertijd van 5-7 dagen.
Maar het is hetzelfde boek en het vertalen is echt gemakkelijk met behulp van de begrippenlijst aan het begin van dit topic(vind ik dan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:34 schreef CREADO het volgende:
[..]
yep
[..]
Dank, maar ik wil heeeeel graag boekje zelf 'reliefpatronen' maar bol.com lever niet staat er bij :-)![]()
wij willen foto's!quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:51 schreef trovey het volgende:
Niemand gelooft me![]()
[..]
Daarom maak ik ook dekens, schiet sneller op dat al die poppetjes van jullie.![]()
snap ik wel, maar reliëf haken hebben ze nietquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:09 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Maar het is hetzelfde boek en het vertalen is echt gemakkelijk met behulp van de begrippenlijst aan het begin van dit topic(vind ik dan.) De Nederlandse versie wordt niet meer geproduceerd.
Ik vind dat wel tof... Dus ik ben voor!quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:44 schreef kwiwi het volgende:
even binnenvallen met een stomme vraagis er weer een swap in dit topic de komende tijd?
Ik ookquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:49 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ik vind dat wel tof... Dus ik ben voor!
Mijn camera wil niet meewerken.quote:
Spuug zegt toch dat dit hetzelfde boek is maar dan in 't engels? of bedoel je dat je 't niet in het engels wil?quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:53 schreef CREADO het volgende:
snap ik wel, maar reliëf haken hebben ze niet.
Het is wel een héél mooi bolletje!quote:Op zondag 23 december 2012 11:27 schreef _Arual_ het volgende:
Heb ik weer. Midden in een bolletje met kleurverloop een knoopje, waarna ze het patroon in spiegelbeeld vervolgen. Na dit stukje blauw komt dus gemeleerd groen, legergroen, en dan zwart-wit. Nu vind ik het met een knuffel geen ramp, maar je zult maar een kledingstuk aan het haken zijn, dan zou je ze toch...
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |