Ik heb inderdaad echt niks beters te doen dan dat.quote:Op maandag 17 december 2012 15:02 schreef Yreal het volgende:
Speedy die gewoon zit te lurken, puur om de lapo te maken
dat we dat wel even duidelijk hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 15:03 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad echt niks beters te doen dan dat.
Ja, prima te doen.quote:Op maandag 17 december 2012 15:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat we dat wel even duidelijk hebben.
zijn belastingrecht2 en fiscaal bestuursrecht een beetje te behappen?
Niiice.quote:Op maandag 17 december 2012 15:21 schreef Yreal het volgende:
We noteren 17/21 goed voor de mc van aansprakelijkheidsrecht. 4 over de extra voorgeschreven literatuur![]()
En over de open vragen heb ik een nog veel beter gevoel![]()
Goed bezig.quote:Op maandag 17 december 2012 15:21 schreef Yreal het volgende:
We noteren 17/21 goed voor de mc van aansprakelijkheidsrecht. 4 fout over de extra voorgeschreven literatuur![]()
quote:Op maandag 17 december 2012 15:21 schreef Yreal het volgende:
We noteren 17/21 goed voor de mc van aansprakelijkheidsrecht. 4 fout over de extra voorgeschreven literatuur![]()
Iets met huid en beer en schoten.quote:Op maandag 17 december 2012 15:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
dank dank.
Mijn eerste universitaire 8 (of hoger?) Wordt wel feesten dan
Dit. Was de huid van de beer voordat je eenden gaat schietenquote:
Dat was je schoonmoeder.quote:Op maandag 17 december 2012 15:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het schot is al gelost, ik heb iets dood neer horen vallen
Hello!quote:Op maandag 17 december 2012 15:33 schreef Tchock het volgende:
Waar is Erik als je zijn mening over een horloge wil weten
Wat kost dat nou ongeveer?quote:Op maandag 17 december 2012 15:52 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Deze ga ik halen. Lekker bling.
3000 euro ofzo. Lever er eentje in, dan verwacht ik zo'n 1250 - 1500 bij te moeten lappen.quote:Op maandag 17 december 2012 15:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wat kost dat nou ongeveer?
Mooi.quote:Op maandag 17 december 2012 15:52 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Boss is volgens mij veel te overpriced voor horloges.quote:Op maandag 17 december 2012 15:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oh en nog een vraag. Ik zag laatst een horloge van Boss. Mooi horloge vond ik, maar is dat nou nog van redelijke kwaliteit? Ik zou Boss niet per se met horloges associeren.
serieus? ik vind het prachtig!!quote:
Is je vraag nou beantwoord?quote:Op maandag 17 december 2012 15:24 schreef Speedy_T het volgende:
Even nog een fiscaal vraagje wat me niet helemaal duidelijk is.
Stel je hebt coöperatie X, met twee leden waaronder één natuurlijke persoon en één B.V.
X keert dividend uit aan beiden. Het uitgekeerde dividend aan de natuurlijk persoon is aftrekbaar voor de winst ex. art. 9 lid 1 sub g.VpB (toch?) en is bij die persoon belast bij de IB (box 1). Hoe zit het dan met het dividend dat aan de BV wordt uitgekeerd?
My guess is dat die uitkering niet aftrekbaar is ogv art. 10 lid 1(a)Vpb. En vervolgens bij de BV 'gewoon' belast als winst uit onderneming?
Ik vind het ook wel mooi hoor.quote:Op maandag 17 december 2012 15:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
serieus? ik vind het prachtig!!
heb je toch nog wat gedaan met je levenquote:Op maandag 17 december 2012 16:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is je vraag nou beantwoord?
O, en Spotless: dit is waarom ik moest lachen om 'I'm blue da ba dee'
Ik vind die metalen banden altijd zo lelijkquote:Op maandag 17 december 2012 15:52 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb begrepen dat in deze situatie ook de deelnemingsvrijstelling van toepassing is. Maar ik blijf het enigszins verwarrend vinden, aangezien ik bij deelneming moest denken aan een kapitaalverschuiving van 'onder naar boven', dus van dochter naar moeder.quote:Op maandag 17 december 2012 16:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ahhhh duidelijk. Smurf. Maar succesquote:Op maandag 17 december 2012 16:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verveel je je kerel?quote:Op maandag 17 december 2012 16:05 schreef Tchock het volgende:
Toch wel echt een pareltje weer van mijn hand
WGR / Ma Haarbal
Nu snap ik je niet. Het gaat in jouw vraag toch ook van onder naar boven?quote:Op maandag 17 december 2012 16:05 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat in deze situatie ook de deelnemingsvrijstelling van toepassing is. Maar ik blijf het enigszins verwarrend vinden, aangezien ik bij deelneming moest denken aan een kapitaalverschuiving van 'onder naar boven', dus van dochter naar moeder.
De coöperatie is sowieso behoorlijk onderbelicht gebleven tijdens de colleges.
Ik merk het aan je.quote:Op maandag 17 december 2012 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enorm. Die internationaalrechtelijke arresten
1. Je opende dat topic èn post het hier?quote:
De cooperatie deelt uit dus ja toch?quote:Op maandag 17 december 2012 16:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nu snap ik je niet. Het gaat in jouw vraag toch ook van onder naar boven?
Dat is wat ik erin las.quote:Op maandag 17 december 2012 16:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
De cooperatie deelt uit dus ja toch?
Fan van Eiffel 65.quote:Op maandag 17 december 2012 16:16 schreef Boterbartje het volgende:
Mahaarbal je bent blauw wat is dat?
Prachtige formulering is dit tochquote:The Organisation was intended to exercise and enjoy, and is in fact exercising and enjoying, functions and rights which can only be explained on the basis of the possession of an international personality and the capacity to operate on an international plane.
Ja je hebt gelijk. Mijn beeld van de coöperatie klopte niet.quote:Op maandag 17 december 2012 16:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nu snap ik je niet. Het gaat in jouw vraag toch ook van onder naar boven?
Pak die mooie Assers erbij.quote:Op maandag 17 december 2012 16:21 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Mijn beeld van de coöperatie klopte niet.
Ik stelde mij de leden van de coöperatie voor als deelnemingen van de coöperatie terwijl het juist andersom is.
Mijn ondermingsrechtelijke kennis moet zoals eerder gezegd behoorlijk worden bijgespijkerd
Oh, dat heb ik ook hoor. Met name maatschappen enzo. Alhoewel ik daar eigenlijk niet mee in contact kom.quote:Op maandag 17 december 2012 16:21 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik stelde mij de leden van de coöperatie voor als deelnemingen van de coöperatie terwijl het juist andersom is.
Mijn ondermingsrechtelijke kennis moet zoals eerder gezegd behoorlijk worden bijgespijkerd
Leden 'staan' in je tekening inderdaad boven.quote:Op maandag 17 december 2012 16:21 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Heerlijk. You just made my day.quote:Op maandag 17 december 2012 16:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lekker plaatje. Wat jij Actaeon?
Cooperatie wordt veel in (internationale) structurering gebruikt om bronheffing (dividendbelasting) te voorkomen en geld dus de facto zonder heffing naar het buitenland te stoten.quote:Op maandag 17 december 2012 16:25 schreef Speedy_T het volgende:
Maar coöperatie staat ook niet eens in het trefwoordenregister van mijn fiscale studieboek.
Wat is je fiscale studieboek eigenlijk?quote:Op maandag 17 december 2012 16:25 schreef Speedy_T het volgende:
Maar coöperatie staat ook niet eens in het trefwoordenregister van mijn fiscale studieboek.
Vandaar dat ik het ook niet goed uitgezocht hebt in het algemeen en al helemaal niet voor het tentamen.
Klopt helemaal.quote:Op maandag 17 december 2012 16:29 schreef N0rah het volgende:
Kan iemand mij helpen met het toetsingsverbod? Ik snap er werkelijk niets meer van..
Art. 120 Gw: ''De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen."
Dus wetten in formele zin en verdragen mogen niet getoetst worden aan de Gw? Maar de Gw kan je wel toetsen aan een verdrag (indien deze ieder verbindend is), want een (ieder verbindende) verdrag gaat boven de Gw?
En wetten in materiële zin mogen dus wel getoetst worden aan de Gw?
Nederlands wetten mogen niet aan de Nederlandse grondwet getoets worden vanwege machtenscheiding triaspolitica gedoe.quote:Op maandag 17 december 2012 16:29 schreef N0rah het volgende:
Kan iemand mij helpen met het toetsingsverbod? Ik snap er werkelijk niets meer van..
Art. 120 Gw: ''De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen."
Dus wetten in formele zin en verdragen mogen niet getoetst worden aan de Gw? Maar de Gw kan je wel toetsen aan een verdrag (indien deze ieder verbindend is), want een (ieder verbindende) verdrag gaat boven de Gw?
En wetten in materiële zin mogen dus wel getoetst worden aan de Gw?
Hoofdzaken Belastingrecht. Geschreven door docenten die allen verbonden zijn met de juridische dan wel economische faculteit van de Uva.quote:Op maandag 17 december 2012 16:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat is je fiscale studieboek eigenlijk?
ik moest lachenquote:Op maandag 17 december 2012 16:05 schreef Tchock het volgende:
Toch wel echt een pareltje weer van mijn hand
WGR / Ma Haarbal
O dank je!quote:Op maandag 17 december 2012 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt helemaal.Waarbij je op moet merken dat het breder is dan alleen toetsing aan de grondwet, maar dat wist je waarschijnlijk al
Ah. Is het wat?quote:Op maandag 17 december 2012 16:34 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoofdzaken Belastingrecht. Geschreven door docenten die allen verbonden zijn met de juridische dan wel economische faculteit van de Uva.
trias politica, scheiding van de machten. Als de rechter de grondwettelijkheden mocht toetsen zou hij beetje wetgever worden ofzoquote:Op maandag 17 december 2012 16:35 schreef N0rah het volgende:
[..]
O dank je!
Maar wat ik niet begrijp he.. De hiërarchie is dus (even heel gesimplificeerd): Verdrag -> Gw -> wet (in formele zin).
Maar als de Gw boven de wet staat, waarom kan je de wet dan niet toetsen aan de Gw? Of maak ik hier een denkfout?
Ja dus gewoon om die reden inderdaad.. Ok heel erg bedankt beiden, dan snap ik het denk ik nu wel.quote:Op maandag 17 december 2012 16:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
trias politica, scheiding van de machten. Als de rechter de grondwettelijkheden mocht toetsen zou hij beetje wetgever worden ofzo
Er bestaat ook nog zoiets als het Statuut van het Koninkrijk.quote:Op maandag 17 december 2012 16:35 schreef N0rah het volgende:
[..]
O dank je!
Maar wat ik niet begrijp he.. De hiërarchie is dus (even heel gesimplificeerd): Verdrag -> Gw -> wet (in formele zin).
Maar als de Gw boven de wet staat, waarom kan je de wet dan niet toetsen aan de Gw? Of maak ik hier een denkfout?
Ja, je maakt een denkfout. Toetsing van de grondwet is voorbehouden aan de formele wetgever, aangezien de rechter enkel toepassing van wetten in formele zin mag bezigen. Dus niet per se door de wettenhiërarchie, maar door de scheiding der machten wordt het toetsingsverbod veroorzaakt.quote:Op maandag 17 december 2012 16:35 schreef N0rah het volgende:
[..]
O dank je!
Het klinkt wel heel mysterieus zo.quote:Op maandag 17 december 2012 16:38 schreef Boterbartje het volgende:
Ik twijfel een beetje over een persoonlijke kwestie... wil iemand mij helpen kiezen?
Maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling, ook vanwege het inleidende karakter van dat vak?quote:Op maandag 17 december 2012 16:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het leest wel aardig maar het voldoet blijkbaar niet als je specifieke(re) kennis verlangt.
Dat is dan weer jammerquote:Op maandag 17 december 2012 16:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het leest wel aardig maar het voldoet blijkbaar niet als je specifieke(re) kennis verlangt.
Dat laatste klopt niet helemaal. Een wet in formele zin kan ook net zo goed - vanwege zijn inhoud - een wet in materiële zin zijnquote:Op maandag 17 december 2012 16:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, je maakt een denkfout. Toetsing van de grondwet is voorbehouden aan de formele wetgever, aangezien de rechter enkel toepassing van wetten in formele zin mag bezigen. Dus niet per se door de wettenhiërarchie, maar door de scheiding der machten wordt het toetsingsverbod veroorzaakt.
Verdragen 'ontsnappen' er aan omdat die getoetst kunnen worden door organen hoger dan de Nederlandse rechter, en wetten in materiële zin omdat die niet zijn opgesteld door de formele wetgever.
Uiteraard, maar dan moeten ze daar geen vragen over stellen op het tentamen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling, ook vanwege het inleidende karakter van dat vak?
Ik had in plaats van 'wet in materiële zin' moeten zeggen: 'wetgeving opgesteld zonder tussenkomst van de formele wetgever'quote:Op maandag 17 december 2012 16:40 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet helemaal. Een wet in formele zin kan ook net zo goed - vanwege zijn inhoud - een wet in materiële zin zijn
Ja dilemma is het volgende:quote:Op maandag 17 december 2012 16:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het klinkt wel heel mysterieus zo.
Elementair Belastingrecht niet?quote:Op maandag 17 december 2012 16:41 schreef Actaeon het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit iets van Inleiding Belastingrecht ofzo gehad.
Mooie formulering.quote:Op maandag 17 december 2012 16:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had in plaats van 'wet in materiële zin' moeten zeggen: 'wetgeving opgesteld zonder tussenkomst van de formele wetgever'
biefstuk eten, pasta weg flikkerenquote:Op maandag 17 december 2012 16:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dilemma is het volgende:
ik heb 1 zuid-amerikaans biefstukje van de appie met krieltjes
ik heb 1 verse pasta gevuld met ham en rode pesto saus.
Welke vandaag en welke morgen?
Maar in art. 13 staat toch gewoon dat de deelnemingsvrijstelling van toepassing is bij cooperaties?quote:Op maandag 17 december 2012 16:41 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan moeten ze daar geen vragen over stellen op het tentamen.
De eerste vandaag en de tweede morgen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dilemma is het volgende:
ik heb 1 zuid-amerikaans biefstukje van de appie met krieltjes
ik heb 1 verse pasta gevuld met ham en rode pesto saus.
Welke vandaag en welke morgen?
Haten op pasta, zo lekker!quote:
Weet je dat gewoon uit je hoofd of heb je dat nagezocht?quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar in art. 13 staat toch gewoon dat de deelnemingsvrijstelling van toepassing is bij cooperaties?
Ah goed planquote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De eerste vandaag en de tweede morgen.
Je weet dat we niet op dezelfde universiteit zitten hè, old sport?quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Moet dat vak nog halen terwijl ik al belasting 1 doe
I know, maar ik wil gewoon even ergens op bitchen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar in art. 13 staat toch gewoon dat de deelnemingsvrijstelling van toepassing is bij cooperaties?
Laatst iemand: 'is dit computervredebreuk?' Dus ik een blik op mijn Kluwer werpen: '- Ja, art. 138ab Sr.' 'Weet je dat uit je hooofd?quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Weet je dat gewoon uit je hoofd of heb je dat nagezocht?
Uit m'n hoofd.quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Weet je dat gewoon uit je hoofd of heb je dat nagezocht?
Ojaquote:Op maandag 17 december 2012 16:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je weet dat we niet op dezelfde universiteit zitten hè, old sport?
Ja ik ben een beetje melig geworden, do forgive me.![]()
Chapeau.quote:
Werk er inderdaad mee, dus blijft het hangen. Sowieso onthoud ik op de een of andere manier best veel wetsartikelen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Chapeau.Ik ken bijna geen Vpb artikelen uit m'n hoofd (meer)
maargoed jij werkt er natuurlijk ook dagelijks mee.
Elementair Belasting is gewoon basis, is ook een multiple choice tentamen hier dacht ikquote:Op maandag 17 december 2012 16:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sorry Ties.
Maar wat is Elementair Belastingrecht dan en wat is Belastingrecht I?
Wel handig, scheelt weer tijd met opzoeken.quote:Op maandag 17 december 2012 16:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Werk er inderdaad mee, dus blijft het hangen. Sowieso onthoud ik op de een of andere manier best veel wetsartikelen.
Klinkt goed. De vrouw is ook onderweg naar huis dus ik ga ook maar eens aan het eten beginnen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:49 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb alleen maar harde kaiser broodjes, datis niet fraai met tosti's, en kaas is de deur uit want lag er te lang.
Heb wat luxer gedaan deze week want al hetlekkere is ineens goedkoper met die gekke van jamie oliver enzo.
Lekkere verse pasta, rode pesto saus, biefstukje, krieltjes, zak rucula, zak tyrelles chips, pak icetea, pak yoghurt, pak actimel, broodjes en overgeroosterde ham met zaanse mosterd en een WC eendvoor 20 eurotjes
Ah klinkt wel leuk.quote:Op maandag 17 december 2012 16:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Elementair Belasting is gewoon basis, is ook een multiple choice tentamen hier dacht ik
Belastingrecht 1 gaat in essentie in op het systeem van de Vpb, OB, IB, LB, WBR, en ook nog een deel formeel belastingrecht
*proestquote:Op maandag 17 december 2012 16:52 schreef eriksd het volgende:
Flikkerde net iemand goed van de trap af hier.
Wel moeilijk hoor, al die uitzonderingen, anti misbruikbepalingen, vrijstellingen, fictiesquote:Op maandag 17 december 2012 16:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah klinkt wel leuk.Belastingrecht I dan.
Gravity's a bitch.quote:Op maandag 17 december 2012 16:52 schreef eriksd het volgende:
Zelfs niet de fictie-artikelen 10,11,13, jo 7 niet? Ik kan ze onderhand wel dromen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel handig, scheelt weer tijd met opzoeken.
Ik ken eigenlijk alleen veel artikelen uit het BW uit m'n hoofd en wat dingen uit de OB en de WBR. De Sw niet eens meer terwijl ik die toch nog weleens inkijk.
Geweldig is dat altijdquote:Op maandag 17 december 2012 16:52 schreef eriksd het volgende:
Alsof je die na een half jaar nog weetquote:Op maandag 17 december 2012 16:53 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zelfs niet de fictie-artikelen 10,11,13, jo 7 niet? Ik kan ze onderhand wel dromen.Maar dat moet ook met het oog op het tentamen
Het lege waterflesje kwam als laatste aan.quote:
Ja oké 10 en 11 enzo ken ik nog wel. Maar ook alleen maar globaal nogquote:Op maandag 17 december 2012 16:53 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zelfs niet de fictie-artikelen 10,11,13, jo 7 niet? Ik kan ze onderhand wel dromen.Maar dat moet ook met het oog op het tentamen
True, maar hij geeft aan dat ie er nog regelmatig in kijkt.quote:Op maandag 17 december 2012 16:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof je die na een half jaar nog weet
Watervalquote:Op maandag 17 december 2012 16:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
Het lege waterflesje kwam als laatste aan.
Maar dan is het wel vaak alleen even iets checken ofzo, niet dat ik er nog inhoudelijk mee aan de slag ga. Het is meer voor vergelijkingen enzo.quote:Op maandag 17 december 2012 16:55 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
True, maar hij geeft aan dat ie er nog regelmatig in kijkt.
Het houdt je wel van de straat zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wel moeilijk hoor, al die uitzonderingen, anti misbruikbepalingen, vrijstellingen, ficties
Geweldigquote:Op maandag 17 december 2012 16:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
Het lege waterflesje kwam als laatste aan.
Ja, is een tik. Ik heb dat dus met BW, OB, WBR, Sw, VPB, Div, OECD, IBquote:Op maandag 17 december 2012 16:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel handig, scheelt weer tijd met opzoeken.
Ik ken eigenlijk alleen veel artikelen uit het BW uit m'n hoofd en wat dingen uit de OB en de WBR. De Sw niet eens meer terwijl ik die toch nog weleens inkijk.
Je bent gewoon gezegend met een fotografisch geheugen?quote:Op maandag 17 december 2012 17:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, is een tik. Ik heb dat dus met BW, OB, WBR, Sw, VPB, Div, OECD, IB
Meeste fiscale (wet)boeken waar ik ooit in heb gekeken. Alleen dingen zoals SR/AWB niet, omdat ik daar zelden in kijk.
Welnee. Vraag en u zult begrijpen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wel moeilijk hoor, al die uitzonderingen, anti misbruikbepalingen, vrijstellingen, ficties
Awr ook aardig, joah. Nee, geen fotografisch geheugen. Maar een andere tik van me is dat ik bijvoorbeeld ALTIJD de achternaam bij een facebook naam onthoud, zelfs als ik die mensen niet ken. Dat heeft al menig 'creepy' opmerking opgeleverd, ook van chicksquote:Op maandag 17 december 2012 17:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je bent gewoon gezegend met een fotografisch geheugen?![]()
De Awr ook? Op een of andere manier blijven die artikelen niet hangen bij mijterwijl ik er al een half jaar mee bezig ben.
Dat is ook eng gewoon.quote:Op maandag 17 december 2012 17:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Awr ook aardig, joah. Nee, geen fotografisch geheugen. Maar een andere tik van me is dat ik bijvoorbeeld ALTIJD de achternaam bij een facebook naam onthoud, zelfs als ik die mensen niet ken. Dat heeft al menig 'creepy' opmerking opgeleverd, ook van chicks
Ook over de opwaarderingsreserve ?quote:Op maandag 17 december 2012 17:02 schreef eriksd het volgende:
Ik ben er voor vragen over de artikelen 13a, 13aa en 23c.
Ditquote:Op maandag 17 december 2012 17:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook eng gewoon.Voor ik van mensen de achternaam onthouden heb zijn we toch al enige tijd verder, ik ben al blij als ik de voornaam onthouden heb.
Dat met die namen heb ik ook.quote:Op maandag 17 december 2012 17:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Awr ook aardig, joah. Nee, geen fotografisch geheugen. Maar een andere tik van me is dat ik bijvoorbeeld ALTIJD de achternaam bij een facebook naam onthoud, zelfs als ik die mensen niet ken. Dat heeft al menig 'creepy' opmerking opgeleverd, ook van chicks
Dat is het probleem: ik vergeet de namen van mensen die ik in het echt een hand schud vaak binnen 10 seconden. Ook dat is niet handig met chicks.quote:Op maandag 17 december 2012 17:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook eng gewoon.Voor ik van mensen de achternaam onthouden heb zijn we toch al enige tijd verder, ik ben al blij als ik de voornaam onthouden heb.
Vaak weet ik het nog ongeveer maar dan niet meer precies of welke naam bij welk gezicht hoorde.
Zie jij 13ba staan?quote:Op maandag 17 december 2012 17:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ook over de opwaarderingsreserve ?
Haha zeker niet inderdaad.quote:Op maandag 17 december 2012 17:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is het probleem: ik vergeet de namen van mensen die ik in het echt een hand schud vaak binnen 10 seconden. Ook dat is niet handig met chicks.
Dat is 13b / 13ba.quote:Op maandag 17 december 2012 17:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik heb dat soms zo snel dat het echt gênant isquote:Op maandag 17 december 2012 17:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is het probleem: ik vergeet de namen van mensen die ik in het echt een hand schud vaak binnen 10 seconden. Ook dat is niet handig met chicks.
Mij mag je dingen vragen over euhmmm de OB. WBR mag ook nog wel.quote:Op maandag 17 december 2012 17:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar ook dat het zolang duurt voor ik echt weet wie wie isquote:Op maandag 17 december 2012 17:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat soms zo snel dat het echt gênant isIntreeweek was een hel
Ja, dat heb ik dus ook. Als ik een gesprek heb met iemand van wie ik weet dat ik ze nog terug moet kunnen vinden schrijf ik daarom vaak stiekem de naam opquote:Op maandag 17 december 2012 17:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar ook dat het zolang duurt voor ik echt weet wie wie isdan kom ik een vergadering in en dan kijk ik zo rond en dan weet ik echt van zeker de helft gewoon niet meer hoe ze heten.
Dat is nog wel een aardige tip.quote:Op maandag 17 december 2012 17:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook. Als ik een gesprek heb met iemand van wie ik weet dat ik ze nog terug moet kunnen vinden schrijf ik daarom vaak stiekem de naam op
Ik heb wel eens een half uur een gesprek gehad in de trein met iemand waarvan ik tot we er bijna waren geen idee had wie het was. Ze was wel knapquote:
Wat is jouw naam eigenlijk Erik?quote:Op maandag 17 december 2012 17:09 schreef eriksd het volgende:
Je moet de naam twee keer herhalen. Dat werkt meestal wel. Ik weet de naam van Tchock nog wel wonderbaarlijk genoeg.
Ruud.quote:
Heel vaak komt het ook niet meteen ter sprake in een casual gesprekje.quote:Op maandag 17 december 2012 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een half uur een gesprek gehad in de trein met iemand waarvan ik tot we er bijna waren geen idee had wie het was. Ze was wel knap
Op een gegeven moment zei ze: 'en, werk jij eigenlijk nog wel eens bij x?' en toen moest ik me inhouden om niet ''OOOOOOOOHH'' te roepenquote:Op maandag 17 december 2012 17:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heel vaak komt het ook niet meteen ter sprake in een casual gesprekje.
Haha.quote:Op maandag 17 december 2012 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zei ze: 'en, werk jij eigenlijk nog wel eens bij x' en toen moest ik me inhouden om niet ''OOOOOOOOHH'' te roepen
Ja. Heb jij wel eens dat je dan soms maar brutaal de gok waagt en ze aanspreekt, en dat je ze dan helemaal niet blijkt te kennen?quote:Op maandag 17 december 2012 17:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haha.
Heb jij dan ook heel vaak dat je dan mensen ziet/tegenkomt en dat je dan die weer ergens van kent maar het allemaal helemaal niet meer kan plaatsen?
Ja.quote:Op maandag 17 december 2012 17:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Heb jij wel eens dat je dan soms maar brutaal de gok waagt en ze aanspreekt, en dat je ze dan helemaal niet blijkt te kennen?
Dàt niet.quote:Op maandag 17 december 2012 17:17 schreef Tchock het volgende:
Laatste: zoek je wel eens in je eigen vriendenlijst op Facebook naar gezichten om te herinneren hoe mensen heten?
ofzo, toch?quote:Op maandag 17 december 2012 17:09 schreef eriksd het volgende:
Je moet de naam twee keer herhalen. Dat werkt meestal wel. Ik weet de naam van Tchock nog wel wonderbaarlijk genoeg.
welkequote:Op maandag 17 december 2012 17:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ging dat tentamen even een partij kut
Collectief Arbeidsrechtquote:
Gelukkig heb je herkansingenquote:Op maandag 17 december 2012 17:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ging dat tentamen even een partij kut
Truequote:
dat zegt ie netquote:Op maandag 17 december 2012 17:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sorry ik las over iets heennja balen dat het slecht ging.
![]()
je edit kwam door tussen het moment dat ik klikte op quote en de verschijning van het scherm..quote:Op maandag 17 december 2012 17:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Keep your hair on. Het is alweer ge-edit.
Sometimes life is a bitch.quote:Op maandag 17 december 2012 17:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
je edit kwam door tussen het moment dat ik klikte op quote en de verschijning van het scherm..
Hoe ver ben je met Ambtenarenrecht? Ik mis een boek, maar weet niet 100% zeker of dat echt een probleem is. Lijkt mij stiekem van wel.quote:
Toevallig had ik het vanmiddag hierover met iemand. Zonder boek is het denk ik wel te doen. Sheets zijn vrij duidelijk en bevatten veel info, vul dat aan met de jurisprudentie en het moet wel goed zitten.quote:Op maandag 17 december 2012 17:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hoe ver ben je met Ambtenarenrecht? Ik mis een boek, maar weet niet 100% zeker of dat echt een probleem is. Lijkt mij stiekem van wel.
Slaap ook.quote:Op maandag 17 december 2012 17:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Na het eten maar even richten op ANR. Paar blikjes red bull doen wonderen
Kan ik me nu even niet permitterenquote:
Hoe moet ik me dat voorstellen? Er wordt gebierd in de kelder?quote:
De JB is uitgestorven.quote:
Maar anders is je concentratie de volgende dag ook waardeloos.quote:Op maandag 17 december 2012 17:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kan ik me nu even niet permitteren
Halve zaal leeg en de mensen die er wel zijn zitten hem te stressen omdat zij hier ergens een tentamen hebben. Komt de sfeer behoorlijk ten goede.quote:Op maandag 17 december 2012 17:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen? Er wordt gebierd in de kelder?
DOE JE TELEFOON UIT GEKquote:Op maandag 17 december 2012 17:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Halve zaal leeg en de mensen die er wel zijn zitten hem te stressen omdat zij hier ergens een tentamen hebben. Komt de sfeer behoorlijk ten goede.
Klopt, op dit moment kan ik zo in slaap vallen. Zo'n tentamen van drie uur sloopt me altijd behoorlijk. Heb woensdag weer tentamen en dan donderdag de laatste. Dus liever pak ik elk mogelijk vrij uurtje dat ik heb deze week. Vanavond in ieder geval wel vroeg naar bed (en dan hopen dat die energymeuk is uitgewerktquote:Op maandag 17 december 2012 17:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar anders is je concentratie de volgende dag ook waardeloos.Heb ik weleens gemerkt.
Hmm ik snap het. Ik heb dat ook altijd na een tentamen van 3 uur trouwens. Echt helemaal kapot daarna.quote:Op maandag 17 december 2012 17:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Klopt, op dit moment kan ik zo in slaap vallen. Zo'n tentamen van drie uur sloopt me altijd behoorlijk. Heb woensdag weer tentamen en dan donderdag de laatste. Dus liever pak ik elk mogelijk vrij uurtje dat ik heb deze week. Vanavond in ieder geval wel vroeg naar bed (en dan hopen dat die energymeuk is uitgewerkt)
Fysiek ook. Drie uur lang in dezelfde houding en m'n hand heeft ook wel eens betere tijden gekendquote:Op maandag 17 december 2012 17:41 schreef Boterbartje het volgende:
Mentaal is het natuurlijk zwaar uitputtend
Ik dacht morgen een tentamen van drie uur te hebben, blijkt het fout op de roostersite te staan en maar de helft van die tijd te durenquote:Op maandag 17 december 2012 17:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ik snap het. Ik heb dat ook altijd na een tentamen van 3 uur trouwens. Echt helemaal kapot daarna.
Tmi.quote:Op maandag 17 december 2012 17:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Fysiek ook. Drie uur lang in dezelfde houding en m'n hand heeft ook wel eens betere tijden gekend
Hou op.quote:Op maandag 17 december 2012 17:42 schreef Maharbal het volgende:
Bereid je dan maar voor als je 8-10-12 uur achter elkaar zoiets doet.
quote:
Ha dankje, ik keek laatst een docu en dit nummer zat erin en ik kende hem al maar kon hem niet herkennenquote:Op maandag 17 december 2012 17:43 schreef Speedy_T het volgende:
Voor mentale ontspanning zet ik altijd even Bonobo op
Kong wordt ook ongelofelijk vaak gebruikt op TVquote:Op maandag 17 december 2012 17:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ha dankje, ik keek laatst een docu en dit nummer zat erin en ik kende hem al maar kon hem niet herkennen
zere hand van schrijven, zo verschrikkelijkquote:Op maandag 17 december 2012 17:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Fysiek ook. Drie uur lang in dezelfde houding en m'n hand heeft ook wel eens betere tijden gekend
Mag ook wel eens.quote:Op maandag 17 december 2012 18:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
34 minuten geen post. Wat is deze ?
Sowieso rustig vandaag. Topic is 3,5 uur open en nog steeds niet vol.quote:Op maandag 17 december 2012 18:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
34 minuten geen post. Wat is deze ?
quote:Op maandag 17 december 2012 18:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sowieso rustig vandaag. Topic is 3,5 uur open en nog steeds niet vol.
Slowchat indeed.quote:Op maandag 17 december 2012 18:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sowieso rustig vandaag. Topic is 3,5 uur open en nog steeds niet vol.
Het meest veelzijdige stukje vlees.quote:Op maandag 17 december 2012 18:37 schreef Boterbartje het volgende:
drumsticks, zo lekker
sowieso kip
Een zaak valt onder de noemer van een goed. Kijk even goed in boek 3 BWquote:Op maandag 17 december 2012 18:41 schreef Boterbartje het volgende:
wat is in het vermogensrecht het precieze verschil tussen een zaak en goederen en hoe onderscheidt je die ?
Zaak is voor menselijke beheersing vatbaar. Goederen zijn zaken en vermogensrechten.quote:Op maandag 17 december 2012 18:41 schreef Boterbartje het volgende:
wat is in het vermogensrecht het precieze verschil tussen een zaak en goederen en hoe onderscheidt je die ?
Nu is 'ie perfect.quote:Op maandag 17 december 2012 18:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zaak is voor menselijke beheersing vatbaar stoffelijk object. Goederen zijn zaken en vermogensrechten.
Dit is ook zo'n topperquote:
Ik moest zo hard lachen dat zelfs de hond kwam kijken wat er aan de hand was.quote:
Hahahah godverdomme ik zit echt hardop te lachen achter m'n pcquote:Op maandag 17 december 2012 18:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik moest zo hard lachen dat zelfs de hond kwam kijken wat er aan de hand was.
Pics van de hond?quote:Op maandag 17 december 2012 18:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik moest zo hard lachen dat zelfs de hond kwam kijken wat er aan de hand was.
ja dan?quote:Op maandag 17 december 2012 18:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
He Boterbartje is electriciteit een goed dan ?
quote:
Het is niet direct beheersbaar, maar vertegenwoordigt wel een zekere waarde en brengt productiekosten mee om te produceren, dus het kan toch als goed gezien worden.quote:Op maandag 17 december 2012 18:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ja dan?
Tenminste ik kan met nog een arrest bedenken met elektriciteit dat het ook gestolen kon worden met een tandarts ofzo. En het is beheersbaar dus
GOED OF NIET GOED, TELL ME HET IS NET EEN OVERHORING
zaken zijn goederen + vorderingenquote:Op maandag 17 december 2012 18:41 schreef Boterbartje het volgende:
Hij is wel mooi inderdaad.quote:Op maandag 17 december 2012 19:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
OMG cuteeeeeee
Wat had ie gedaan met z'n snoet
Wat geef jij je hond te eten? Ik begrijp nu waarom ie ziek was.quote:
Een lekkere hap van zwarte piet.quote:Op maandag 17 december 2012 19:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wat geef jij je hond te eten? Ik begrijp nu waarom ie ziek was.
Volgens de HR wel.quote:Op maandag 17 december 2012 18:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
He Boterbartje is electriciteit een goed dan ?
quote:Op maandag 17 december 2012 19:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het ook een strikvraag van Ties was.
ik draai ze altijd om jaquote:Op maandag 17 december 2012 19:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goederen zijn zaken en vermogensrechten. Een vordering is geen zaak.
Dat vermoeden had ik ook. Maar waaruit blijkt dat hij dan geen antwoord wilde?quote:Op maandag 17 december 2012 19:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het ook een strikvraag van Ties was.
Nergens maar ik vermoed dat ie wel een antwoord van boterbartje wilde aangezien de vraag aan hem gericht was.quote:Op maandag 17 december 2012 19:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik ook. Maar waaruit blijkt dat hij dan geen antwoord wilde?
Dat vermoeden had ik ook.quote:Op maandag 17 december 2012 19:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nergens maar ik vermoed dat ie wel een antwoord van boterbartje wilde aangezien de vraag aan hem gericht was.
What's the fun in asking you, jij wist dit toch wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verrek, jij bent blauwquote:
Ja, maar alleen jij. In ieder geval krijg jij van mij geen hoongelach.quote:Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef eriksd het volgende:
Kan ik op de meet aan de mixjes zonder hoongelach? Ik laat de parasol maar achterwege
quote:Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef Tchock het volgende:
Nieuw horloge gekochtMooi dingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt mijn portie hoongelach al gehad geloof ik.quote:Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef eriksd het volgende:
Kan ik op de meet aan de mixjes zonder hoongelach? Ik laat de parasol maar achterwege
Eiffel 65 fan.quote:
quote:Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef Tchock het volgende:
Nieuw horloge gekochtIk moet ook een nieuw horloge.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat het echt bij je past trouwens dit horloge.
Waarom, echt?quote:
Jij bent zo'n fijne user, iedere keer als ik iets nieuws heb zeg jij dat het bij me pastquote:Op maandag 17 december 2012 19:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik moet ook een nieuw horloge.![]()
Ik denk dat het echt bij je past trouwens dit horloge.
parasol weg laten? dan zou ik je juist wel weer een baas vindenquote:Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef eriksd het volgende:
Dank voor deze waarderingquote:Op maandag 17 december 2012 19:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij bent zo'n fijne user, iedere keer als ik iets nieuws heb zeg jij dat het bij me past
Goed punt.quote:Op maandag 17 december 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
daarom zoek ik het altijd op in mijn vermande. daar heb ik hem voor
You just didn'tquote:
De frustratie van WGR ken ik maar al te doen, ik post er al jaren.quote:Op maandag 17 december 2012 19:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Maar Maharbal, ben je levensmoe? WGR moet erg frustrerend zijn
Levensmoe dusquote:Op maandag 17 december 2012 19:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De frustratie van WGR ken ik maar al te doen, ik post er al jaren.
Daarom reken ik ook op de juristen hier, mijn onderdanen, om WGR van juridische kennis te voorzien.quote:
quote:Op maandag 17 december 2012 19:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dank voor deze waarderingmisschien breng je ook gewoon je smaak goed in de praktijk ofzo.
![]()
Wat voor horloge vind je iets voor mij dan? Based on how you know me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pas, mag dat? Of past dat niet binnen je Noord-Koreaanse regime?quote:Op maandag 17 december 2012 19:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarom reken ik ook op de juristen hier, mijn onderdanen, om WGR van juridische kennis te voorzien.
Fixed.quote:Op maandag 17 december 2012 19:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarom reken ik ook op de juristen hier, mijn gewaardeerde confrères, om WGR van juridische kennis te voorzien.
quote:Op maandag 17 december 2012 19:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 17 december 2012 19:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Wat is er mis met een "kijk mij eens" horloge?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Kim Jong-no.quote:Op maandag 17 december 2012 19:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik pas, mag dat? Of past dat niet binnen je Noord-Koreaanse regime?
quote:Op maandag 17 december 2012 19:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Aaah treffend die wil ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna niks.quote:Op maandag 17 december 2012 19:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
Wat is er mis met een "kijk mij eens" horloge?
quote:Op maandag 17 december 2012 19:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Aaah treffend die wil ik wel.Die is maar twintig euro ofzo joh. Of, als je niet van roze houdt, in het wit of blauw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |