deze was wel heel erg makkelijkquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Of op deze manier: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1785247,00.asp
Lang leve googlequote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:43 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
deze was wel heel erg makkelijk
1 2 3 4 5 | [ ][ A ][ B] [1 ] 1 [3 ] [2 ] 2 [1 ] [3 ] 3 [2 ] ... |
??quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maak een hulpkolom met willekeurige getallen [ =ASELECT() ] en sorteer ze op die kolom?
Ik 'ruik' hierin mogelijkheden. Ik ga er even mee stoeien. Thnx alvast.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:42 schreef Janneke141 het volgende:
Wat je wil kan niet in één formule, maar wel met een paar handelingen. Je mag er een macro voor schrijven als je dat leuk vindt, maar dit is wat je doet:
- Kopieer je getallen 1..150 naar kolom B.
- in C1 zet je de formule =ASELECT(). Deze genereert een willekeurig getal tussen 0 en 1 met een stuk of 12 decimalen.
- Kopieer de formule naar C2..C150.
- Selecteer nu de cellen B1..C150 en sorteer op kolom C. De getallen in kolom B staan nu in willekeurige volgorde.
- Verwijder de inhoud van kolom C.
Dat kan snellerquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:42 schreef Janneke141 het volgende:
Wat je wil kan niet in één formule, maar wel met een paar handelingen. Je mag er een macro voor schrijven als je dat leuk vindt, maar dit is wat je doet:
- Kopieer je getallen 1..150 naar kolom B.
- in C1 zet je de formule =ASELECT(). Deze genereert een willekeurig getal tussen 0 en 1 met een stuk of 12 decimalen.
- Kopieer de formule naar C2..C150.
- Selecteer nu de cellen B1..C150 en sorteer op kolom C. De getallen in kolom B staan nu in willekeurige volgorde.
- Verwijder de inhoud van kolom C.
Niet als je geen doublures wil toch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat kan sneller
Gebruik ASELECTTUSSEN(1;150) en zit dit in B1:B150 en je bent klaar
Hmm, fair point..quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet als je geen doublures wil toch?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | T=taak [ ][A][B][C][D][E][F] [1][ ][1][2][3][4][5] (weken) [2][T1] [3][T2] [4][T3] [5][T4] [6][T5] [7][T6] [8][T7] [9][T8] [11][naam1] [12][naam2] [13][naam3] [14][naam4] [15][naam5] [16][naam6] [17][naam7] [18][naam8] |
Nee, geen dubbellenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:18 schreef Z het volgende:
Nee dat. Maar er kunnen dus een paar dubbele tussen zitten?
Ja,volgens mij wel.Maar hoe doe je dat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:18 schreef Z het volgende:
Dat is toch een kwestie van 40 (8 x 5) cellen random verdelen over de 8 namen?
Graag met een druk op de knop. Aangezien de hele sheet nogal aan verandering onderhevig is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:31 schreef Z het volgende:
Wil je dat met een druk op de knop of in een paar stappen? In een paar stappen kan je de namen als uitgangspunt nemen en daar random per week de taken over verdelen toch?
Stel in kolom A (vanaf A2) staat je artikelomschrijving, in kolom B (vanaf B2) je actuele voorraad en in kolom C je minimale voorraad. In kolom D typ je de uitgiftewaarde in en doet op de knop drukken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:19 schreef sloopkogel het volgende:
Ik zit met een excel probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik heb het grotendeels al voorelkaar maar een aantal zaken niet:
Het zou als volgt moeten gaan: Als ik bij uitgifte een getal invoer en ik klik op de button "verwerken" dan zou hij dat getal moeten aftrekken van de huidige voorraad en het kolom van "uitgifte" moet dan weer leeg zijn.
Kom je onder de minimum voorraad dan zou er in kolom K en L "bestellen" moeten komen te staan.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Ander probleem is dat ik op mijn werk zit en alles is nogal redelijk afgeschermd dus ik kan deze file niet zomaar even ergens sharen.
Ik kan het wel via email doen.
Iemand die mij wil helpen?
THANX!!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Sub uitgeven() Dim iUit As Integer Dim iVoor As Integer Dim iMin As Integer Dim iRest As Integer If ActiveCell.Column <> 4 Then MsgBox "Selecteer cel in kolom D met uitgifte waarde" Exit Sub End If iUit = ActiveCell.Value iMin = ActiveCell.Offset(0, -1).Value iVoor = ActiveCell.Offset(0, -2).Value omschrijving = ActiveCell.Offset(0, -3).Value iRest = iVoor - iUit Select Case iRest Case Is < 0 MsgBox "Je hebt te weinig voorraad voor deze uitlevering (" & iUit & " stuks)" Exit Sub Case 0 MsgBox "Je nieuwe voorraad is 0, direct nieuwe bestellen" Case Is <= iMin MsgBox "Je komt na uitleveren onder je minimale voorraad, direct bestellen" End Select 'bevestigen btnCheck = MsgBox("Wil je " & iUit & " stuks van materiaal " & omschrijving & " uitgeven?", vbYesNo) If btnCheck = vbNo Then Exit Sub 'voorraad aanpassen ActiveCell.Offset(0, -2).Value = iRest ActiveCell.Select Selection.ClearContents MsgBox ("Uitgifte is verwerkt") End Sub |
Ik heb je een prive-bericht geschrevenquote:Op donderdag 14 februari 2013 08:59 schreef Deetch het volgende:
En in kolom K en L zet je de functie: =if(b2<=C2, "BESTELLEN")
en beantwoordquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:38 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Ik heb je een prive-bericht geschreven
Even een simpelere uitleg.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:27 schreef snabbi het volgende:
Dit klinkt een beetje als het klassieke 8-koninginnen probleem. Dat is de casus, zet 8 koninginnen op een schaakbord zonder dat ze elkaar kunnen slaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Eight_queens_puzzle
Volgens mij maak je het probleem alleen te ingewikkeld. Als je 1 werkende oplossing hebt, kun je vervolgens de namen willekeurig bepalen?
In mijn ogen kan je verschillende scenario's uitwerken:
1) Je bouwt een macro dat gebruik maakt van de voorwaarden die je schetst.
2) Je gebruikt de solver van Excel
3) Je maakt 1 werkend model en plaatst daar random namen in.
Overigens denk ik niet dat je alle voorwaarden hebt benoemd, en dat dit een onderdeel van het probleem is. Zoals ik je vraag interpreteer:
8 mensen, 8 taken, 5 weken:
1) ieder mens moet 1 taak uitvoeren in een week (dus niet wat je zegt niet meer dan, want niemand die 1 taak uitvoert is ook niet meer dan).
2) ieder mens mag de taak maar 1 keer uitvoeren
of mis ik hier iets?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Sub Shuffle() Dim intNumbers(5) As Integer Dim rngNumbers As Range Dim rngRandom As Range Dim rngSort As Range Dim rngTemp As Range Set rngNumbers = ActiveSheet.Range("A1:A5") Set rngRandom = ActiveSheet.Range("B1:B5") Set rngSort = ActiveSheet.Range("A1:B5") Randomize ' store number and random sequence For Each rngTemp In rngRandom rngTemp = Rnd() rngTemp.Offset(0, -1) = rngTemp.Row Next rngSort.Sort key1:=rngSort.Columns(2) For Each rngTemp In rngNumbers intNumbers(rngTemp.Row) = rngTemp Debug.Print "Order "; rngTemp.Row, "number "; intNumbers(rngTemp.Row) Next Range("A1").Select ActiveCell.Offset(0, 1).EntireColumn.Delete End Sub |
Zoek een oplossing in de trant van:quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:43 schreef mien-moeke het volgende:
Om iedereen tevreden te houden worden de taken willekeurig verdeelt.
Dit lijkt er heel erg op. Alleen kreeg ik een foutmelding bij het moment waarop t script wil gaan sorteren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:04 schreef Z het volgende:
Deze macro zet de getallen 1 t/m 5 in een random volgorde:
[ code verwijderd ]
En plaatst de waarden in A1 t/m A5. Dat is eigenlijk alles wat je nodig hebt toch?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Sub Shuffle() Dim intNumbers(9) As Integer Dim RngOne As Range Dim rngAll As Range Dim rngNumbers As Range Dim rngRandom As Range Dim rngSort As Range Dim rngTemp As Range Set rngNumbers = ActiveSheet.Range("A1:A9") Set rngRandom = ActiveSheet.Range("B1:B9") Set rngSort = ActiveSheet.Range("A1:A9") Set rngAll = ActiveSheet.Range("B9:A1") Set RngOne = ActiveSheet.Range("B1") Randomize ' store number and random sequence For Each rngTemp In rngRandom rngTemp = Rnd() rngTemp.Offset(0, -1) = rngTemp.Row Next rngAll.Select RngOne.Activate Selection.sort Key1:=RngOne, Order1:=xlAscending End Sub |
1 2 3 4 5 | rngSort.Sort key1:=rngSort.Columns(2) For Each rngTemp In rngNumbers intNumbers(rngTemp.Row) = rngTemp Debug.Print "Order "; rngTemp.Row, "number "; intNumbers(rngTemp.Row) Next |
Is dat bij 1 werkblad of bij alle?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:15 schreef Iwanius het volgende:
Een korte vraag als deze nog niet is gesteld.
Ik merk plotseling dat ik bij Excel niet meer e.a. kan saven maar gelijk moet uitprinten wil ik het niet verloren laten gaan. Iemand een oplossing?
http://office.microsoft.c(...)den-HA010278741.aspxquote:Op maandag 18 februari 2013 08:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Tabbladen niet zichtbaar.
Hoe kun je de tabbladen weer zichtbaar maken?
Bij een bepaald bestand zie ik ze niet meer. Minimaliseren en Maximaliseren helpt niet.
Het zal wel iets eenvoudigs zijn...
Inderdaad je hebt gelijk! Bedankt!quote:Op maandag 18 februari 2013 09:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
http://office.microsoft.c(...)den-HA010278741.aspx
Hallo Twentsche Ros,
Ik heb het even nagezocht, het ligt aan de horizontale taakbalk. Die heb je waarschijnlijk over de tabbladen heengeschoven naar links. Als je op het streepje links van het driehoekje gaat staan (Echte Jip en Janneke taal) dan kun je het weer naar rechts schuiven.
Probeer maar!
Wij hebben hier op het werk daar last van als de file in de explorerer met een preview ook nog zichtbaar is, als we dan in de explorerer een andere file kiezen kunnen we opeens wel weer saven.quote:Op zondag 17 februari 2013 06:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Is dat bij 1 werkblad of bij alle?
Check de com-toepassingen, plugins en macro's als t bij alle is..
quote:Op maandag 18 februari 2013 09:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Inderdaad je hebt gelijk! Bedankt!
Je zou de count()'s uit kolom B kunnen kopieren naar kolom C en dan met ctrl+h count vervangen door sumquote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:44 schreef MaxC het volgende:
Klein vraagje:
Ik heb op B1 de formule =COUNT(D2:D10).
En nu wil ik dat hij op C1 de formule =SUM(D2:D10) automatisch invult zo gauw ik het bereik van B1 selecteer(dus niet de uitkomst, maar alleen de formule), wat hier dus D2:D10 is
Ik selecteer op B2 =COUNT(D11:D20) en dat hij dan automatisch op C2 =SUM(D11:D20) zet.
Ik selecteer op B3 =COUNT(D21:D35) en dat hij dan automatisch op C3 =SUM(D21:D35) zet.
etc.
Moet ik een aantal honderd keer achter elkaar doen dus dan is het handig om het automatisch te doen. Iemand suggestie?
Bedankt! Alleen hoe voorkom ik dat de formule in kolom C als het ware opschuift? Als ik B naar C kopieer dan vervangt hij bv D2:D10 door E2:E10quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je zou de count()'s uit kolom B kunnen kopieren naar kolom C en dan met ctrl+h count vervangen door sum
Maak er $D2:$D10 of $D$2:$D$10 van. Aan het gebruik van het dollarteken ($) ziet Excel dat de verwijzing naar D2:D10 "absoluut" is, hetgeen betekent dat wanneer je de formule naar een andere cel kopieert, de verwijzing altijd naar cel D2:D10 blijft.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:04 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bedankt! Alleen hoe voorkom ik dat de formule in kolom C als het ware opschuift? Als ik B naar C kopieer dan vervangt hij bv D2:D10 door E2:E10
En met F4 kun je deze Dollartjes snel inbrengen en verwisselen, zolang je in de edit-mode (F2) zit bij de betreffende cel.quote:
Het zou moeten werken. In dit geval zou er in je indirect-verwijzing zoiets als het volgende moeten staan: (Dat is, als de cellenreeks identiek blijft, en de naam van het werkblad is gegeven in B2)quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:09 schreef Invictus_ het volgende:
Lijkt idd een goede mogelijkheid, nu nog op de goede manier in de formule. Ik krijg het niet voor elkaar.
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($A7;'NED-3GT'!$J$3:$L$25;2;0));" ";(VERT.ZOEKEN($A7;'NED-3GT'!$J$3:$L$25;2;0)))
Het gaat om het vervangen van de 'NED-3GT' of 'NED-3GT'!$J$3 door de inhoud van B2(oid). Beide delen vervangen door een indirect() geven foutmeldingen.
Je zou een nieuw werkblad kunnen invoegen, waar je in kolom A de getallen 1, 3, 5, 7 etc. zet en dan vervolgens met een INDIRECT-verwijzing de data uit je oorspronkelijke werkblad ophaalt. Daarna kun je ermee rekenen zoveel je wil.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:42 schreef D.Licious het volgende:
Ik heb een Excel file toegestuurd gekregen, en de prijzen daarin wil ik dmv een formule aanpassen. Nu is het zo dat elke cel uit 2 regels bestaat, waardoor de formule dus niet kan worden uitgevoerd. Hoe kan ik deze ongewenste 2e regels verwijderen? Met de hand duurt te lang, 6 kolommen van 1000+ rijen... Kan dat met een macro oid?
Excel 2010
extensie is .xlsb
Help aub!
Ok, bedankt. Ik probeer het even en je hoort er zo weer van.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou een nieuw werkblad kunnen invoegen, waar je in kolom A de getallen 1, 3, 5, 7 etc. zet en dan vervolgens met een INDIRECT-verwijzing de data uit je oorspronkelijke werkblad ophaalt. Daarna kun je ermee rekenen zoveel je wil.
Al gezocht?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:00 schreef D.Licious het volgende:
Die INDIRECT functie snap ik niet helemaal...
Naar gezocht maar die functie biedt geen oplossing.quote:
=ALS(OF(A1="";A1=0);0;A1-8)quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:06 schreef ringomanic het volgende:
Hallo,
Ik heb een simpele som;
=SOM(A1)-8
Nu wil ik dat als veld A1 leeg of 0 is dat hij dan niet -8 rekent maar er dan 0 van maakt. Heeft iemand enig idee wat ik voor code hiervoor moet gebruiken?
Alvast bedankt voor de hulp!
ps. Ik werk met Excel 2007 Nederlands
Geen probleemquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:12 schreef ringomanic het volgende:
[..]
Kijk dat werkt! Hartstikke bedankt voor de snelle reactie en oplossing!!
1 2 3 4 5 | | | A | B |... |1|3,0| |2|5,0| |3|7,0| ... (Tot |150|) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | x |10| |09| |08| |07| X |06| |05| X |04| |03| X |02| |01| |00|t1|t2|t3|t4|t5|... Waarbij de rij t verschuift van t1 naar t150, en er steeds 50xt zichtbaar is |
Kan je een openbaar google doc document maken? Dan kan ik ff knoeien.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:02 schreef mistermysterion het volgende:
Ik heb een vraag:
Ik heb een bestand waarmee ik bij hou welke films ik gekeken heb.
Ik hou hierin bij wanneer ik ze keek, welke genre, filmstudio, regisseur, productiejaar, speelduur, enzovoort.
In een ander werkblad kan ik door middel van draaitabellen en dergelijke bepaalde statistieken zien. Zoals van welke filmstudio ik de meeste films zag.
Er moet bij gezegd worden dat van elke films alles op 1 rij in excel staat.
Het probleem wat ik nu tegenkom is wanneer ik bijvoorbeeld drie acteurs/actrices aangeef bij een film, en ik zet die in drie kolommen achter elkaar, dan kan ik daar geen optelling van maken.
Wat ik dus wil is dat ik kan optellen hoevaak bijvoorbeeld de naam 'Jason Statham' voorkomt in een bereik van B2 tot E850. Ik heb het inmiddels geprobeerd met draaitabellen, verticaal zoeken en index-functie maar ik kom er niet uit.
Ik krijg het wel voor elkaar om de naam 'Jason Statham' om te zetten naar een getal zodat hij naar een getal kan zoeken.
Wellicht is er een hele voor de hand liggende oplossing voor maar weet iemand die?
PS: ivm de opmaak kon ik de acteur niet onderelkaar zetten.
Visualisatie:
A-----B------------C------------------D-------------------E-------------------------F-------------------G-------------------------H
1 Film---Datum gezien---filmstudio---acteur/actrice1---acteur/actrice2---acteur/actrice3--speelduur
2 Argo---20-01-2013---blablabla---jason statham---britney spears---theo van gogh--------120
3 Gladiator---24-01-2013---blablabla---britney spears---megan fox---felicitas woll--------130
En hier wil ik zo ongeveer een tabel van creeren:
Jason Statham: 1x
Britney Spears: 2x
Theo van gogh: 1x
Megan Fox: 1x
Felicitas Woll: 1x
Op P4: =+I4&"/"&J4&"/"&K4quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kan je een openbaar google doc document maken? Dan kan ik ff knoeien.
Is 3x een aantal.als() niet makkelijker? Voor kolom E, F en G dus..quote:
Kan ook natuurlijk, alleen mocht mistermysterion de kolommen willen uitbreiden met nog meer acteurs, is in mijn ontwerp nog steeds 2 extra kolommen voldoende, anders moet je steeds nog weer een kolom toevoegen. Maar 't kan natuurlijk wel. Echter: voor een mooiere database is het wellicht fraaier om de naam van de artiest vast als kolom-hoofd te hebben, waarbij je 0 of 1 neerzet in geval deze dame/heer meespeelt in de film.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
Is 3x een aantal.als() niet makkelijker? Voor kolom E, F en G dus..
thx, na wat gevogel had ik hem er ook in staan. Zal eens kijken of dit handig is. Anders is je latere opmerking ook een idee. Alle acteurs/actrices bovenaan te zetten en dan met 0 en 1's werken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Op P4: =+I4&"/"&J4&"/"&K4
Op Q4 =+P4
Op P5 =+I5&"/"&J5&"/"&K5
Copieren naar P6 en meer naar onder
Op Q5 =+Q4&"/"&P5
Copieren naar Q6 en meer naar beneden
Op A40 t/m A44:
Jason
Britney
Theo
Megan
Felicitas
Op C40: =+Q6
Op C41 =+D40
copieren naar beneden
Op D40: =SUBSTITUEREN(C40;A40;"1")
copieren naar beneden
Op B40: =+(LENGTE(C40)-LENGTE(D40))/(LENGTE(+A40)-1)
Copieren naar beneden
P4 t/m P 6 wordt dan:
Jason/Britney/Theo
Britney/Megan/Felicitas
Britney/Joop/Theo
Q4 t/m Q6 wordt dan:
Jason/Britney/Theo
Jason/Britney/Theo/Britney/Megan/Felicitas
Jason/Britney/Theo/Britney/Megan/Felicitas/Britney/Joop/Theo
D40 t/m D44 wordt dan:
1/Britney/Theo/Britney/Megan/Felicitas/Britney/Joop/Theo
1/1/Theo/1/Megan/Felicitas/1/Joop/Theo
1/1/1/1/Megan/Felicitas/1/Joop/1
1/1/1/1/1/Felicitas/1/Joop/1
1/1/1/1/1/1/1/Joop/1
C40 t/m C44 wordt dan:
Jason/Britney/Theo/Britney/Megan/Felicitas/Britney/Joop/Theo
1/Britney/Theo/Britney/Megan/Felicitas/Britney/Joop/Theo
1/1/Theo/1/Megan/Felicitas/1/Joop/Theo
1/1/1/1/Megan/Felicitas/1/Joop/1
1/1/1/1/1/Felicitas/1/Joop/1
B40 t/m B44 wordt dan:
1
3
2
1
1
Om niet te veel "brede" kolommen te krijgen kun je er voor kiezen om de celeigenschappen van de namen bovenaan aan te passen, uitlijning naar boven, zodat je niet zulke brede kolommen nodig hebt. Die 0 en die 1 behoeven niet veel breedte.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:59 schreef mistermysterion het volgende:
[..]
thx, na wat gevogel had ik hem er ook in staan. Zal eens kijken of dit handig is. Anders is je latere opmerking ook een idee. Alle acteurs/actrices bovenaan te zetten en dan met 0 en 1's werken.
Kies voor de grafiekvorm Spreiding.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:20 schreef mien-moeke het volgende:
Ik heb een lus met berekeningen (150x) voor X
Nou wil ik elke waarde van X in een tabel hebben, zodat ik hiervan een grafiek kan plotten.
Echter: Ik wil maar 50 waardes van X laten zien in die grafiek. Dus een soort van 'schuivende' grafiek.
dus:
[ code verwijderd ]
met als grafiek
[ code verwijderd ]
Hoe ga ik dit in xl03.NL voor elkaar krijgen?
(Eerst alleen die waardes van X in een tabel is al heel wat)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 23-2-2013 2013-08 2013-2 2858447 71-00 O EZC 15004 0 Y 23-2-2013 2013-08 2013-2 2858457 25-23 O EZC 15005 0 Y 23-2-2013 2013-08 2013-2 2860698 52-82 O EZK 14979 0 L 23-2-2013 2013-08 2013-2 2860738 52-42 O EZT 15004 0 Y 23-2-2013 2013-08 2013-2 2860743 25-11 O EZT 15005 0 C 24-2-2013 2013-08 2013-2 2859376 57-49 O EZV 15025 0 L 00-0-0000 0000-00 0000-0 6017618 25-42 O EZK 15016 0 Y 00-0-0000 0000-00 0000-0 2686325 55-00 O EZA 14814 0 Y 00-0-0000 0000-00 0000-0 2725719 33-21 O EZP 15003 0 C 00-0-0000 0000-00 0000-0 2725735 31-12 O EZP 15006 0 C 00-0-0000 0000-00 0000-0 2725865 52-51 O EZE 15005 0 D 00-0-0000 0000-00 0000-0 2725869 25-21 O EZE 15006 0 D |
Ongeveer 40 artikelenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:41 schreef GoodGawd het volgende:
Dat lijkt me gewoon een gegeven,hoeveel artikelen er worden uitgegeven..?
Beste man,quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:09 schreef GoodGawd het volgende:
Okay, je hebt dus overzicht over totaal voorraad en niet specifiek? Per artikel opnemen in een tabel en er een pivot table/draaitabel bijmaken en dan kan je genoeg uit opmaken denk ik. Als ik het probleem goed begrijp.
Ken je google?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:40 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Beste man,
Je gebruikt termen waar ik nog nooit van heb gehoord...:-)
Tja....typisch zo'n fok-antwoordquote:
Dan gebruik je de excel help. Beetje zelf proberen ga je niet dood van.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:57 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Tja....typisch zo'n fok-antwoord
En hoe denk je dat dat komt.. Als je input van mij verwacht dan verwacht ik dat ook van jou, nietwaar? Denk je dat aan je ava af is te lezen welke dingen je wel of niet snapt?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:57 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Tja....typisch zo'n fok-antwoord
Dank voor je antwoord maar mijn vraag was verkeerd gesteld(vraag niet waarom maar ik word echt dementquote:Op zondag 17 februari 2013 06:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Is dat bij 1 werkblad of bij alle?
Check de com-toepassingen, plugins en macro's als t bij alle is..
Aaaaaaaah!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord maar mijn vraag was verkeerd gesteld(vraag niet waarom maar ik word echt dement) maar het ging er om dat ik mijn bestand die ik gesaved had niet meer zag.
Wat wil het geval: Ik keek niet goed waar ik het opsloeg en aangezien het normaal op mijn desktop beland had ik niet gezien dat de bestemming naar het mapje documenten verwees en waar dus alles werd opgeslagen i.p.v. op mijn desktop.![]()
sorry en het is dus al zelf opgelost.
=als(C1="z";B1-A1;"iets anders")quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:08 schreef butts het volgende:
Vraagje waarover ik al 2 dagen mijn hoofd breek: Excel versie 2010, google geeft heel veel informatie terug maar deze is niet te vinden, misschien dat iemand hier mij kan helpen.
VOORBEELD:
4 kolommen
kolom 1 getal 15
kolom 2 getal 20
kolom 3 letter z
kolom 4 formule
Bedoeling is dat de formule kijkt naar kolom 3 welke letter er staat, in dit voorbeeld z, dan moet hij kolom 2 van kolom 1 aftrekken en de waarde geven, in dit geval dus 5
zelf kwam ik tot: =SOM.ALS(C1:C4;"z";B1-A1) maar dit werkt niet, ik heb al zeker 50 verschillende dingen geprobeerd maar het lukt me gewoon niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.
Dat klopt, het resultaat van een functie moet altijd als inhoud in een cel waarin de functie wordt aangeroepen worden weergegeven. Wat jij wil kan wel met conditional formatting met als functie: =HOUR(NOW())<6quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:56 schreef Holy_Goat het volgende:
Nog iets uitgevonden wat niet kan in Excel (ook niet in 2010)
Een user defined functie, bijvoorbeeld
public function ()as string
'pseudocode
function = huidige tijd
als tijd = nacht dan kleur hokje zwart met witte letters
end function
kan dus niet. Je kunt geen layout dingen aanpassen vanuit een call in de sheet =function()
ja true. Zat al andere trucjes te verzinnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:29 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat klopt, het resultaat van een functie moet altijd als inhoud in een cel waarin de functie wordt aangeroepen worden weergegeven. Wat jij wil kan wel met conditional formatting met als functie: =HOUR(NOW())<6
Meer irritant vind ik het ontbreken van intellisense voor udf's :|quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:41 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
ja true. Zat al andere trucjes te verzinnen.
Bv ipv =function ~function , en dat te laten herkennen door cell change event
in je skillz en dan hoop je dat intellisense snapt wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:42 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Meer irritant vind ik het ontbreken van intellisense voor udf's :|
ik loop tegen beperkingen an
Oh vast zal het ook aan skillz ook liggenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:34 schreef Deetch het volgende:
[..]
in je skillz en dan hoop je dat intellisense snapt wat je bedoelt?
Ik ben niet zo'n held, maar ik zou het via error handling oplossen, bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:34 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb een issue met mijn macro. Ik krijg de volgende melding:
file.xlsx is already open. Reopening will cause any changes you made to be discarded. Do you want to reopen file.xlsx ?
Als ik meerdere keren achterelkaar de macro wil laten spelen. Mijn macro bewerkt een file en paste die in een andere door die te openen:
Workbooks.Open Filename:= _
"C:\Documents and Settings\......file.xlsx"
Als die file dus als open is komt die melding, dus ik moet iets maken dat zegt. If bestand open do not reopen but continue. Op google zie ik allemaal string bolean blabla. Dat wil ik allemaal niet.
Gewoon simpel in 1 regeltje kan dit toch wel?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Sub test() bestandopenen ("D:\Dennis\eten.xlsx") End Sub Private Sub bestandopenen(naam As String) On Error GoTo einde Workbooks.Open Filename:=naam einde: On Error GoTo 0 End Sub |
Als de vraagsteller gewoon de file wil overschrijven zou hij toch ook gewoon on error resume kunnen toepassen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n held, maar ik zou het via error handling oplossen, bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Dit is wel beetje workaround maar toch...Ctrl-Shift-A?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:44 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Oh vast zal het ook aan skillz ook liggen
Maar het schijnt bovendien ook niet te kunnen.
Op het hele interwebs heb ik 1 methode gevonden die zegt dat dat moet werken, maar helaas.
Ik wil gewoon in kunnen typen =function(
en dat ie dan aan kan geven welke argumenten daar bijhoren.
-----
Dit dus, maar dan met custom functie
[ afbeelding ]
En dat kan dus niet .
Edit: Het kan dus echt niet -.- Antwoord door een MVP
http://answers.microsoft.(...)11-8dfc-68b599b31bf5
Nou wat er gebeurd is het volgende:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de vraagsteller gewoon de file wil overschrijven zou hij toch ook gewoon on error resume kunnen toepassen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
In het menu onder 'gegevens' zit een knop Duplicaten verwijderen. Selecteer al je gegevens, klik op die knop en zet dan vinkjes bij de kolommen waar artiest en titel staan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:12 schreef Maartel het volgende:
Ik heb een gigantisch sheet met daarin jaren lang aan hitlijst informatie.
Nu staat in de eerste kolom de datum, de tweede de positie, en dan nog de titel en artiest.
Nu zou ik graag alle dubbele vermeldingen (elk nummer staat erin voor iedere week waarin ie in de lijst verscheen) willen verwijderen, zodat ik de hele lijst makkelijk kan sorteren op datum en dan alle nummers op volgorde van verschijnen heb.. is er één of andere manier om dit (niet handmatig) in Excel te doen? Iets met dubbele cellen wissen, of alle rijen waarin kolom C is bundelen oid?
Super, dank je wel!! Dat gaat me heeeeel erg veel werk schelenquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het menu onder 'gegevens' zit een knop Duplicaten verwijderen. Selecteer al je gegevens, klik op die knop en zet dan vinkjes bij de kolommen waar artiest en titel staan.
Op die manier hou je alle unieke waarden over met hun eerste week van notering.
Als je eerst je hele lijst sorteert op positie en dáárna de duplicaten verwijderen-handeling uitvoert, zou het goed moeten komen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Super, dank je wel!! Dat gaat me heeeeel erg veel werk schelen
Nog een vraag voor gevorderden: zou er ook nog een formule zijn om vóórdat ik de duplicaten verwijder de hoogste positie (dus eigenlijk het laagste getal) uit de paar rijen per nummer te pikken? (Zo niet dan zoek ik die gewoon lekker op in de originele sheet hoor, maar met ruim 60 jaar aan charts is elk hulpmiddel meegenomen!)
Alleen heb ik dan de eerste datum niet meer!quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je eerst je hele lijst sorteert op positie en dáárna de duplicaten verwijderen-handeling uitvoert, zou het goed moeten komen.
Je hele vraag hier typen kost meer tijd als in google 11 proof excel intypen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:19 schreef mctwigt het volgende:
Kan iemand me helpen. Ik werk met een engelstalige excell en ik moet een 11proefuit voeren voor 600 rekeningnummers. in een clioep gaf hij aan dat de nummers goed waren maar de bank gaf aan van niet. Nu is 600 nummers het truukje met vermeningvuldigen wat lang werk heeft iemand in excel hier een makkelijke formule voor die ik mooi kan doortrekken?
De versie die ik heb is 2003 en 2010
Bij voorbaat dank
Eentje voor giro rekeningen en 7 cijferige rekeningnummers kan ik niet vindenquote:Op donderdag 28 februari 2013 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hele vraag hier typen kost meer tijd als in google 11 proof excel intypen.
Voor 9 en 10 cijfierige nummers.
http://www.veit.nl/365503-hoe-doe-ik-de-elfproef
Voldoet een girorekeningnummer wel altijd een 11 proef?quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:05 schreef mctwigt het volgende:
[..]
Eentje voor giro rekeningen en 7 cijferige rekeningnummers kan ik niet vinden
Sorry, er staat inderdaad alleen 'onderbroken'.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
Staat er in E2 alleen maar "onderbroken" of staat er meer in, waaronder dat woord?
Super, dat werkt perfectquote:Op maandag 4 maart 2013 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb de NL versie hier, maar ik neem aan dat je het zelf wel kan vertalen. Gaat als volgt:
-Selecteer de cel(len) waaraan je de opmaak wil toekennen
-Klik op Voorwaardelijke opmaak, kies 'nieuwe regel'
-Kies 'een formule gebruiken'
-Zet in de formuleregel: =$E2="onderbroken"
-Kies de gewenste opmaak.
Succes!
Wellicht, als ik het probleem snap.quote:
Dat de formule zich automatisch doortrekt inderdaad. Op dit moment is de formule simpelweg =G6-F7+E7 in Cel G7, dan =G7-F8+E8 in Cel G8 etc.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wellicht, als ik het probleem snap.
Wat wil je, dat hij de formule doortrekt als er een regel bijkomt? Dat de balans wordt aangepast als je een bedrag verandert? Dat de balans zich aanpast als je twee data omwisselt?
Bij een array-formule kan je met een formule meerdere cellen vullen. Vergelijkbaar met $bla[0], $bla[1], etc in PHP. Met de excel-formule vul je dus n-cellen in, van [0] tot [n].quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
Welke Excel-god legt mij uit wat het verschil is tussen een array-formule en een normale formule, buiten dat je bij de eerste CTRL+SHIFT+ENTER moet gebruiken om 'm te laten functioneren
Met behulp van een formule als deze kan je wel je grafiek opmaken dat ie alleen de laatste 10 entry's neemt:quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:28 schreef Heppy_tjoi het volgende:
Hallo,
Ik ben in Excel 2003 aan het stoeien met het automatisch updaten van een tabel aan de hand van bestanden die in een map worden gestopt. Deze bestanden zijn volgens een vast format en bevatten een datumstempel in de bestandsnaam. Vanuit de opgestelde tabel worden grafieken samengesteld. Het is echter de bedoeling dat alleen van de laatste 10 bestanden de tabel wordt opgebouwd.
Mijn vraag:
Op welke manier kan ik ervoor zorgen dat een tabel de informatie bevat van de 10 laatste bestanden die in een folder/map zijn geplaatst?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ActiveSheet.PivotTables("PivotTable6").PivotFields("Minutes Night"). _ CurrentPage = "(All)" With ActiveSheet.PivotTables("PivotTable6").PivotFields("Minutes Night") .PivotItems("25").Visible = True .PivotItems("49").Visible = True .PivotItems("55").Visible = True .PivotItems("60").Visible = True .PivotItems("62").Visible = True End With End Sub |
Dim pivItem As PivotItemquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:12 schreef GoodGawd het volgende:
Maar er is niet zoiets als:
.PivotItems("all").Visible = True
Excel is niet anders dan een matrix. Elke cel in deze matrix bevat 1 waarde. Deze waarde is een formule of bijvoorbeeld een tekst-string (van 1 of meerdere regels).quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
Welke Excel-god legt mij uit wat het verschil is tussen een array-formule en een normale formule, buiten dat je bij de eerste CTRL+SHIFT+ENTER moet gebruiken om 'm te laten functioneren
De tabel hierboven zou je bij een array formule van: =SOM((A2:A7="a")*(B2:B7="z")*(C2:C7))quote:Waarde 1 Waarde 2 Op te tellen waarden
a z 1
a x 2
a z 3
b z 4
b x 5
b z 6
Som van dit rijtje van {1/0/3/0/0/0} is gelijk aan 4. Dat rijtje is de array in de cel en zo wordt het ook weergegeven als je de Fx knop gebruikt.quote:1*1*1=1
1*0*2=0
1*1*3=3
0*1*4=0
0*0*5=0
0*1*6=0
Ah kijk dat is de lijn waar ik naar op zoek was! Bedanktquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dim pivItem As PivotItem
For Each pivItem In ActiveSheet.PivotTables("PivotTable6").PivotFields("Minutes Night").PivotItems
pivItem.Visible = True
next
of simpelweg
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable6").PivotFields("Minutes Night").ClearAllFilters
Bedankt voor de pogingquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
Bij een array-formule kan je met een formule meerdere cellen vullen. Vergelijkbaar met $bla[0], $bla[1], etc in PHP. Met de excel-formule vul je dus n-cellen in, van [0] tot [n].
Maar deze vond ik stukken duidelijkerquote:Op donderdag 7 maart 2013 23:18 schreef snabbi het volgende:
[..]
Excel is niet anders dan een matrix. Elke cel in deze matrix bevat 1 waarde. Deze waarde is een formule of bijvoorbeeld een tekst-string (van 1 of meerdere regels).
Door gebruik te maken van een array-formule maakt Excel een matrix in de betreffende cel. Je krijgt dus een matrix in de matrix. De uitkomst van de bewerking die je doet over deze matrix, wordt weer als 1 waarde gepresenteerd.
Werkend voorbeeld:
Achtergrondinfo: In een computer wordt een boolean waarde (true of false) weergegeven met 1 of 0.
Stel je voor je hebt de onderstaande tabel gewoon in normale cellen staan en je wilt weten wat de som is van de 'Op te tellen waarden' wanneer Waarde 1 gelijk is aan a en Waarde 2 aan z.
[..]
De tabel hierboven zou je bij een array formule van: =SOM((A2:A7="a")*(B2:B7="z")*(C2:C7))
het antwoord 4 moeten krijgen. Dit komt doordat in die ene cel een nieuwe matrix wordt opgebouwd op de volgende manier:
Waarde 1: wanneer de waarde in de kolom van waarde 1 gelijk is aan a, dan is de waarde 1 anders 0
Waarde 2: wanneer de waarde inde kolom van waarde 2 gelijk is aan z dan is de waarde 1 anders 0
De inhoud van je cel wordt nu
[..]
Som van dit rijtje van {1/0/3/0/0/0} is gelijk aan 4. Dat rijtje is de array in de cel en zo wordt het ook weergegeven als je de Fx knop gebruikt.
In je post staat niet wat je wil berekenen, dus ik weet ook niet of daar een formule voor is.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:05 schreef Prego het volgende:
Mocht ik niet duidelijk genoeg zijn dat hoor ik het graag.
ik wil inderdaad het aantal regels waar de gevraagde combinatie voorkomt. die waarden zou ik zelf in moeten vullen in de formule.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In je post staat niet wat je wil berekenen, dus ik weet ook niet of daar een formule voor is.
Wat wil je?
- Het aantal regels waar de gevraagde combinatie voorkomt?
- Een lijst met die regels?
- Nog iets anders?
Hoe moet Excel weten dat jij juist die waarden bedoelt? Staan die ergens, of wil je die invullen in je formule?
Ik ga het direct proberen, veel dank voor je hulp!quote:Op maandag 11 maart 2013 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn suggestie is dat je even drie vaste cellen uitkiest waar de vergelijkingswaarden instaan, zeg $Z$1, $Z$2 en $Z$3. Mocht je dan ooit de aantallen voor februari willen hebben, dan hoef je niet al je formules aan te passen.
Maak een kolom S. In bijvoorbeeld S37 komt dan te staan:
=ALS(EN(D37=$Z$1;OF(K37=$Z$2;N37=$Z$2;Q37=$Z$2);OF(L37=$Z$3;O37=$Z$3;R37=$Z$3);1;0)
Tel alle waarden in kolom S op en je hebt je gevraagde aantal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |