range() aanpassen naar workbook().range() oid? Lijkt er op alsof ie nu gegevens uit je huidige sheet wil kopiëren (denk ik)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:22 schreef Orealo het volgende:
Hoi,
Ik heb een excel sheet die automatisch een aantal gegevens moet kopieeren uit een ander tabblad. Kan niet moeilijk zijn maar toch lukt het niet.
(de code is iets uitgebreider want het bestand waarin de andere gegevens in staan heeft een variabele naam.). Ik krijg de gegevens niet gekopieerd. De code loopt gewoon goed door, geen foutmelding maar er staat uiteindelijk niets in het huidige bestand. Als ik ctrl-v druk zie ik overigens wel dezelfde celgrootte als in het bronbestand. Dit zou betekenen dat hij wel iets kopieerd maar de gegevens niet mee neemt..
-
[ code verwijderd ]
Wat stom. Je hebt gelijk. Ik heb er activesheet.range van gemaakt en loopt nu als een zonnetje.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:41 schreef qu63 het volgende:
[..]
range() aanpassen naar workbook().range() oid? Lijkt er op alsof ie nu gegevens uit je huidige sheet wil kopiëren (denk ik)
En je hebt je helemaal speciaal geregistreerd om dat met ons te delen? Wat tof van je!quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Sub dubbelplus1() Dim i, j As Integer Dim date1, date2 As Date For i = 1 To 65 'rijen j = 16 '(dat is kolom P ) date1 = Cells(i, j).Value date2 = Cells(i + 1, j).Value If date2 = date1 Then Cells(i + 1, j).Value = date2 + 1 End If Next i End Sub |
Vul in =tekst("RTL 8")quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:05 schreef Klonterpot het volgende:
Hoi, ik heb een korte vraag en hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.
Ik heb een kolom 'Zender' met daarin als eerstvolgende rij 'RTL 8'. Ik wil deze naar beneden slepen zonder dat de 8 in de rij optelt. Waarschijnlijk erg simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar en kan ook de juiste zoekopdrachten in Google niet beredeneren op dit moment.
Dit inderdaad, of gewoon kopiëren en plakken in plaats van slepen.quote:
Opmaak instellen op 'getal' of 'standaard'..quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:04 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
ik hou de uitslagen van het jeugdelftal dat ik train in een excel bestandje bij, maar nu verandert excel een uitslag van bijvoorbeeld 2-1, automatisch in 2 januari 2013. Hoe kan ik het instellen dat dit niet meer gebeurt?
nope, dan maakt hij er nog steeds een datum vanquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Opmaak instellen op 'getal' of 'standaard'..
Opmaak instellen op Tekst.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:04 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
ik hou de uitslagen van het jeugdelftal dat ik train in een excel bestandje bij, maar nu verandert excel een uitslag van bijvoorbeeld 2-1, automatisch in 2 januari 2013. Hoe kan ik het instellen dat dit niet meer gebeurt?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:05 schreef Klonterpot het volgende:
Hoi, ik heb een korte vraag en hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.
Ik heb een kolom 'Zender' met daarin als eerstvolgende rij 'RTL 8'. Ik wil deze naar beneden slepen zonder dat de 8 in de rij optelt. Waarschijnlijk erg simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar en kan ook de juiste zoekopdrachten in Google niet beredeneren op dit moment.
Die kende ik nog niet en er zijn nog meer mogelijkhedenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:17 schreef Joooo-pi het volgende:
of control (CTRL) ingedrukt houden bij het doortrekken
Die CTRL optie is superhandig, en het werkt ook andersom. Als je in een cel het getal 1 zet en je trekt deze naar beneden, dan is de standaard dat de opvolgende cellen ook gevuld worden met 1. Druk je op CTRL, dan wordt het 1, 2, 3, 4, ..... Als dat klaar is en je trekt 4 cellen door met 1, 2, 3, 4 erin, dan is de standaard dat de opvolgende cellen worden gevuld met 5, 6, 7 ..., maar druk je op CTRL dan wordt het 1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4 ...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:28 schreef Deetch het volgende:
[..]
[..]
Die kende ik nog niet en er zijn nog meer mogelijkheden
cel.value='X:\rapportage\2013 week 5.xls]maandag'!$C30;quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:38 schreef Orealo het volgende:
Excelkoningen,
Ik ben redelijk bedreven in formules, maar VBA is nogal nieuw voor me. Ik heb een probleem met een verwijzingsbestand. De gebruiker voort een aantal gegevens in (zeg dag en week) en vervolgens tovert de sheet de juiste link naar voren, in de vorm van een verwijzing. Dus stel:
Gebruiker voert in: week 1, dag dinsdag.
De sheet maakt dan in een cel de volgende verwijzing: "='X:\rapportage\2013 week 5.xls]maandag'!$C30"
Als ik vervolgens de verwijzing kopieer in notepad en weer plak wordt de verwijzing gepakt en komen de juiste gegevens naar voren.
Ik wil dat laatste nu met VBA doen, maar zonder omslachtig via VBA notepad te laten openen hoop ik dat er een makkelijkere methode bestaat.. Weten jullie daar iets van?
Het gaat om iets meer dan 200 cellen die aangepast moeten worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:50 schreef qu63 het volgende:
[..]
cel.value='X:\rapportage\2013 week 5.xls]maandag'!$C30;
Eigenlijk niet echt, maar ik wil wel wat gokken:quote:
Mijn excuus..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt, maar ik wil wel wat gokken:
Zorg in ieder geval dat al die kolom-totalen in dezelfde rij uitkomen. Ik neem voor het gemak even aan dat die totalen in rij 37 staan. En dat je referentie-totaal (de gestelde 100%) in kolom A staat.
In B38 zet je dan =B37/$A37 en die formule kopieer je door naar rechts. De celeigenschappen van heel rij 38 stel je in op Percentage met het gewenste aantal decimalen.
Als je bedoelt wat ik denk, dan zou dit goed moeten gaan.
Ik snap er eigenlijk niets van. Als je week 1 invult heb je week 5 nodig?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:38 schreef Orealo het volgende:
Excelkoningen,
Ik ben redelijk bedreven in formules, maar VBA is nogal nieuw voor me. Ik heb een probleem met een verwijzingsbestand. De gebruiker voort een aantal gegevens in (zeg dag en week) en vervolgens tovert de sheet de juiste link naar voren, in de vorm van een verwijzing. Dus stel:
Gebruiker voert in: week 1, dag dinsdag.
De sheet maakt dan in een cel de volgende verwijzing: "='X:\rapportage\2013 week 5.xls]maandag'!$C30"
Als ik vervolgens de verwijzing kopieer in notepad en weer plak wordt de verwijzing gepakt en komen de juiste gegevens naar voren.
Ik wil dat laatste nu met VBA doen, maar zonder omslachtig via VBA notepad te laten openen hoop ik dat er een makkelijkere methode bestaat.. Weten jullie daar iets van?
Het werkt maar hij zegt inplaats van 100% dat het een 1% is, dus als ik 50% eraf haal krijg ik niet 100/50 maar 1/0,5..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt, maar ik wil wel wat gokken:
Zorg in ieder geval dat al die kolom-totalen in dezelfde rij uitkomen. Ik neem voor het gemak even aan dat die totalen in rij 37 staan. En dat je referentie-totaal (de gestelde 100%) in kolom A staat.
In B38 zet je dan =B37/$A37 en die formule kopieer je door naar rechts. De celeigenschappen van heel rij 38 stel je in op Percentage met het gewenste aantal decimalen.
Als je bedoelt wat ik denk, dan zou dit goed moeten gaan.
Ik ben niet zo goed in uitleggen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 01:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik snap er eigenlijk niets van. Als je week 1 invult heb je week 5 nodig?
Vervolgens heb je het over dat de verwijzing wordt 'gepakt'. Bedoel je dat er een hyperlink van wordt gemaakt?
Zoek je gewoon iets van:
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=HYPERLINK(""x:\rapportage\2013 week" & A1 & ".xls"")"
Probeer eens wat met "indirect"quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:24 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ik ben niet zo goed in uitleggen.
Maar wat ik bedoel is dat de gebruiker door het invullen van twee velden zelf de verwijzing maakt naar het juiste excelbestand. De waarde die benodigd is komt uit dat excelbestand, uit een tabblad die dat de gebruiker aangeeft (maandag, dinsdag, etc).
Met ActiveCell kan ik dat invullen. Maar het is voor 200+ cellen bedoeld en dan ben ik nog wel even bezig.
Bedoel je dat die link niet standaard klikbaar is direct?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:38 schreef Orealo het volgende:
Excelkoningen,
Ik ben redelijk bedreven in formules, maar VBA is nogal nieuw voor me. Ik heb een probleem met een verwijzingsbestand. De gebruiker voort een aantal gegevens in (zeg dag en week) en vervolgens tovert de sheet de juiste link naar voren, in de vorm van een verwijzing. Dus stel:
Gebruiker voert in: week 1, dag dinsdag.
De sheet maakt dan in een cel de volgende verwijzing: "='X:\rapportage\2013 week 5.xls]maandag'!$C30"
Als ik vervolgens de verwijzing kopieer in notepad en weer plak wordt de verwijzing gepakt en komen de juiste gegevens naar voren.
Ik wil dat laatste nu met VBA doen, maar zonder omslachtig via VBA notepad te laten openen hoop ik dat er een makkelijkere methode bestaat.. Weten jullie daar iets van?
Dit zou moeten werken: http://office.microsoft.c(...)ams-HA010356057.aspxquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:12 schreef nils7 het volgende:
Geen idee of ik het hier juist vraag, maar heb een grote kans dat jullie het weten....
Ik wil graag de taal van Excel/Office 2013 veranderen.
Prive heb ik van de week Office 2013 in het Nederlands geïnstalleerd, op het werk gebruik in een Engelstalige versie waar ik dus liever iets mee doe. (op google zoeken in het Engels naar formules werkt ook wat beter).
Anyway ik krijg 'm dus niet in het Engels
Ik heb een language pack voor Win8 geinstalleerd (gewoon via Config. Scherm, maar dat doet ie zo snel dat ik me niet kan voorstellen dat die heel dat pakket zo heeft gedownload).
Als ik dat instel dan is de helft van m'n menu's in Win8 idd in het Engels maar Office helaas niet.
Ook de mogelijkheid Engels in te stellen lukt niet binnen Office.
Iemand enige tips?
Die had ik idd al gevonden maar helaas (al ging ik er wel vanuit dat de Win7 instructies ook van toepassing zijn op Win8) dat werkte niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dit zou moeten werken: http://office.microsoft.c(...)ams-HA010356057.aspx
held!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:53 schreef snabbi het volgende:
De oplossing zit in de Solver van Excel (Oplosser in het Nederlands).
Je moet hiervoor via de Excel opties de Oplosser Invoegtoepassing activeren.
Door middel van deze tool kan je restricties opgeven en de optimale waarde opzoeken.
Voorbeeld:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZEVNCEM77J87.xlsx
(in de gekleurde cellen kun je de maten wijzigen en door de solver te gebruiken gaat hij de combinaties zoeken die werken.
Nee. Het probleem wat je beschrijft noemen we in de wiskunde lineair programmeren. Het is een optimaliseringsprobleem. Je formule approach zou betekenen dat er maar 1 uitkomst is, dat is niet zo. Er zijn meerdere uitkomsten maar er is er maar 1 (of meerdere) de beste.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:19 schreef jakees het volgende:
[..]
held!
Is het ook mogelijk om dit met een formule aan te sturen? Thx alvast!
ok je bent een kanjer! Die contraints snap ik wel redelijk maar ik vraag me toch af of ik dat niet wat dynamisch kan maken. Ik weet namelijk niet of ik 5 of 15 pallets nodig heb. Ik zit zelf te denken aan ok dan de contraints wat ruimer op te zetten en ook het aantal pallets. Is het dan geen probleem als er een aantal pallets niet gevuld zijn?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:45 schreef snabbi het volgende:
[..]
Nee. Het probleem wat je beschrijft noemen we in de wiskunde lineair programmeren. Het is een optimaliseringsprobleem. Je formule approach zou betekenen dat er maar 1 uitkomst is, dat is niet zo. Er zijn meerdere uitkomsten maar er is er maar 1 (of meerdere) de beste.
Wel kan je natuurlijk gewoon alle waarden aanpassen en via de solver iedere keer opnieuw de beste uitrekenen. Wel moet je je even verdiepen in hoe ik die constraints voor je hebt gebouwd.
Ik probeer hem even na te bouwen maar als ik dan de constraint: $B$2:$K$4 =geheeltallig wil wijzigen naar wat groter bereik krijg ik de melding: "een randvoorwaarde moet een getal, verwijziging of formule met een numerieke waarde zijn". Wat doe ik verkeerd?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:45 schreef snabbi het volgende:
[..]
Nee. Het probleem wat je beschrijft noemen we in de wiskunde lineair programmeren. Het is een optimaliseringsprobleem. Je formule approach zou betekenen dat er maar 1 uitkomst is, dat is niet zo. Er zijn meerdere uitkomsten maar er is er maar 1 (of meerdere) de beste.
Wel kan je natuurlijk gewoon alle waarden aanpassen en via de solver iedere keer opnieuw de beste uitrekenen. Wel moet je je even verdiepen in hoe ik die constraints voor je hebt gebouwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens mij kan dat niet subtiel. De onsubtiele manier is om op een leeg werkblad een rij getallen 1..800 in kolom A te zetten, in kolom B een combi ALS/INDEX* te zetten en dan vervolgens met waarden plakken alles weer terug te zetten op je oorspronkelijke werkblad.Of op deze manier: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1785247,00.aspSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Sub witregel() Dim rw As Integer Dim x As Integer rw = Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row x = 0 For i = 0 To rw Range("A1").Offset(x, 0).Select ActiveCell.EntireRow.Insert x = x + 2 Next i End Sub |
deze was wel heel erg makkelijkquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Of op deze manier: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1785247,00.asp
Lang leve googlequote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:43 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
deze was wel heel erg makkelijk
1 2 3 4 5 | [ ][ A ][ B] [1 ] 1 [3 ] [2 ] 2 [1 ] [3 ] 3 [2 ] ... |
??quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maak een hulpkolom met willekeurige getallen [ =ASELECT() ] en sorteer ze op die kolom?
Ik 'ruik' hierin mogelijkheden. Ik ga er even mee stoeien. Thnx alvast.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:42 schreef Janneke141 het volgende:
Wat je wil kan niet in één formule, maar wel met een paar handelingen. Je mag er een macro voor schrijven als je dat leuk vindt, maar dit is wat je doet:
- Kopieer je getallen 1..150 naar kolom B.
- in C1 zet je de formule =ASELECT(). Deze genereert een willekeurig getal tussen 0 en 1 met een stuk of 12 decimalen.
- Kopieer de formule naar C2..C150.
- Selecteer nu de cellen B1..C150 en sorteer op kolom C. De getallen in kolom B staan nu in willekeurige volgorde.
- Verwijder de inhoud van kolom C.
Dat kan snellerquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:42 schreef Janneke141 het volgende:
Wat je wil kan niet in één formule, maar wel met een paar handelingen. Je mag er een macro voor schrijven als je dat leuk vindt, maar dit is wat je doet:
- Kopieer je getallen 1..150 naar kolom B.
- in C1 zet je de formule =ASELECT(). Deze genereert een willekeurig getal tussen 0 en 1 met een stuk of 12 decimalen.
- Kopieer de formule naar C2..C150.
- Selecteer nu de cellen B1..C150 en sorteer op kolom C. De getallen in kolom B staan nu in willekeurige volgorde.
- Verwijder de inhoud van kolom C.
Niet als je geen doublures wil toch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat kan sneller
Gebruik ASELECTTUSSEN(1;150) en zit dit in B1:B150 en je bent klaar
Hmm, fair point..quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet als je geen doublures wil toch?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | T=taak [ ][A][B][C][D][E][F] [1][ ][1][2][3][4][5] (weken) [2][T1] [3][T2] [4][T3] [5][T4] [6][T5] [7][T6] [8][T7] [9][T8] [11][naam1] [12][naam2] [13][naam3] [14][naam4] [15][naam5] [16][naam6] [17][naam7] [18][naam8] |
Nee, geen dubbellenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:18 schreef Z het volgende:
Nee dat. Maar er kunnen dus een paar dubbele tussen zitten?
Ja,volgens mij wel.Maar hoe doe je dat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:18 schreef Z het volgende:
Dat is toch een kwestie van 40 (8 x 5) cellen random verdelen over de 8 namen?
Graag met een druk op de knop. Aangezien de hele sheet nogal aan verandering onderhevig is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:31 schreef Z het volgende:
Wil je dat met een druk op de knop of in een paar stappen? In een paar stappen kan je de namen als uitgangspunt nemen en daar random per week de taken over verdelen toch?
Stel in kolom A (vanaf A2) staat je artikelomschrijving, in kolom B (vanaf B2) je actuele voorraad en in kolom C je minimale voorraad. In kolom D typ je de uitgiftewaarde in en doet op de knop drukken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:19 schreef sloopkogel het volgende:
Ik zit met een excel probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik heb het grotendeels al voorelkaar maar een aantal zaken niet:
Het zou als volgt moeten gaan: Als ik bij uitgifte een getal invoer en ik klik op de button "verwerken" dan zou hij dat getal moeten aftrekken van de huidige voorraad en het kolom van "uitgifte" moet dan weer leeg zijn.
Kom je onder de minimum voorraad dan zou er in kolom K en L "bestellen" moeten komen te staan.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Ander probleem is dat ik op mijn werk zit en alles is nogal redelijk afgeschermd dus ik kan deze file niet zomaar even ergens sharen.
Ik kan het wel via email doen.
Iemand die mij wil helpen?
THANX!!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Sub uitgeven() Dim iUit As Integer Dim iVoor As Integer Dim iMin As Integer Dim iRest As Integer If ActiveCell.Column <> 4 Then MsgBox "Selecteer cel in kolom D met uitgifte waarde" Exit Sub End If iUit = ActiveCell.Value iMin = ActiveCell.Offset(0, -1).Value iVoor = ActiveCell.Offset(0, -2).Value omschrijving = ActiveCell.Offset(0, -3).Value iRest = iVoor - iUit Select Case iRest Case Is < 0 MsgBox "Je hebt te weinig voorraad voor deze uitlevering (" & iUit & " stuks)" Exit Sub Case 0 MsgBox "Je nieuwe voorraad is 0, direct nieuwe bestellen" Case Is <= iMin MsgBox "Je komt na uitleveren onder je minimale voorraad, direct bestellen" End Select 'bevestigen btnCheck = MsgBox("Wil je " & iUit & " stuks van materiaal " & omschrijving & " uitgeven?", vbYesNo) If btnCheck = vbNo Then Exit Sub 'voorraad aanpassen ActiveCell.Offset(0, -2).Value = iRest ActiveCell.Select Selection.ClearContents MsgBox ("Uitgifte is verwerkt") End Sub |
Ik heb je een prive-bericht geschrevenquote:Op donderdag 14 februari 2013 08:59 schreef Deetch het volgende:
En in kolom K en L zet je de functie: =if(b2<=C2, "BESTELLEN")
en beantwoordquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:38 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Ik heb je een prive-bericht geschreven
Even een simpelere uitleg.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:27 schreef snabbi het volgende:
Dit klinkt een beetje als het klassieke 8-koninginnen probleem. Dat is de casus, zet 8 koninginnen op een schaakbord zonder dat ze elkaar kunnen slaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Eight_queens_puzzle
Volgens mij maak je het probleem alleen te ingewikkeld. Als je 1 werkende oplossing hebt, kun je vervolgens de namen willekeurig bepalen?
In mijn ogen kan je verschillende scenario's uitwerken:
1) Je bouwt een macro dat gebruik maakt van de voorwaarden die je schetst.
2) Je gebruikt de solver van Excel
3) Je maakt 1 werkend model en plaatst daar random namen in.
Overigens denk ik niet dat je alle voorwaarden hebt benoemd, en dat dit een onderdeel van het probleem is. Zoals ik je vraag interpreteer:
8 mensen, 8 taken, 5 weken:
1) ieder mens moet 1 taak uitvoeren in een week (dus niet wat je zegt niet meer dan, want niemand die 1 taak uitvoert is ook niet meer dan).
2) ieder mens mag de taak maar 1 keer uitvoeren
of mis ik hier iets?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Sub Shuffle() Dim intNumbers(5) As Integer Dim rngNumbers As Range Dim rngRandom As Range Dim rngSort As Range Dim rngTemp As Range Set rngNumbers = ActiveSheet.Range("A1:A5") Set rngRandom = ActiveSheet.Range("B1:B5") Set rngSort = ActiveSheet.Range("A1:B5") Randomize ' store number and random sequence For Each rngTemp In rngRandom rngTemp = Rnd() rngTemp.Offset(0, -1) = rngTemp.Row Next rngSort.Sort key1:=rngSort.Columns(2) For Each rngTemp In rngNumbers intNumbers(rngTemp.Row) = rngTemp Debug.Print "Order "; rngTemp.Row, "number "; intNumbers(rngTemp.Row) Next Range("A1").Select ActiveCell.Offset(0, 1).EntireColumn.Delete End Sub |
Zoek een oplossing in de trant van:quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:43 schreef mien-moeke het volgende:
Om iedereen tevreden te houden worden de taken willekeurig verdeelt.
Dit lijkt er heel erg op. Alleen kreeg ik een foutmelding bij het moment waarop t script wil gaan sorteren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:04 schreef Z het volgende:
Deze macro zet de getallen 1 t/m 5 in een random volgorde:
[ code verwijderd ]
En plaatst de waarden in A1 t/m A5. Dat is eigenlijk alles wat je nodig hebt toch?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Sub Shuffle() Dim intNumbers(9) As Integer Dim RngOne As Range Dim rngAll As Range Dim rngNumbers As Range Dim rngRandom As Range Dim rngSort As Range Dim rngTemp As Range Set rngNumbers = ActiveSheet.Range("A1:A9") Set rngRandom = ActiveSheet.Range("B1:B9") Set rngSort = ActiveSheet.Range("A1:A9") Set rngAll = ActiveSheet.Range("B9:A1") Set RngOne = ActiveSheet.Range("B1") Randomize ' store number and random sequence For Each rngTemp In rngRandom rngTemp = Rnd() rngTemp.Offset(0, -1) = rngTemp.Row Next rngAll.Select RngOne.Activate Selection.sort Key1:=RngOne, Order1:=xlAscending End Sub |
1 2 3 4 5 | rngSort.Sort key1:=rngSort.Columns(2) For Each rngTemp In rngNumbers intNumbers(rngTemp.Row) = rngTemp Debug.Print "Order "; rngTemp.Row, "number "; intNumbers(rngTemp.Row) Next |
Is dat bij 1 werkblad of bij alle?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:15 schreef Iwanius het volgende:
Een korte vraag als deze nog niet is gesteld.
Ik merk plotseling dat ik bij Excel niet meer e.a. kan saven maar gelijk moet uitprinten wil ik het niet verloren laten gaan. Iemand een oplossing?
http://office.microsoft.c(...)den-HA010278741.aspxquote:Op maandag 18 februari 2013 08:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Tabbladen niet zichtbaar.
Hoe kun je de tabbladen weer zichtbaar maken?
Bij een bepaald bestand zie ik ze niet meer. Minimaliseren en Maximaliseren helpt niet.
Het zal wel iets eenvoudigs zijn...
Inderdaad je hebt gelijk! Bedankt!quote:Op maandag 18 februari 2013 09:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
http://office.microsoft.c(...)den-HA010278741.aspx
Hallo Twentsche Ros,
Ik heb het even nagezocht, het ligt aan de horizontale taakbalk. Die heb je waarschijnlijk over de tabbladen heengeschoven naar links. Als je op het streepje links van het driehoekje gaat staan (Echte Jip en Janneke taal) dan kun je het weer naar rechts schuiven.
Probeer maar!
Wij hebben hier op het werk daar last van als de file in de explorerer met een preview ook nog zichtbaar is, als we dan in de explorerer een andere file kiezen kunnen we opeens wel weer saven.quote:Op zondag 17 februari 2013 06:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Is dat bij 1 werkblad of bij alle?
Check de com-toepassingen, plugins en macro's als t bij alle is..
quote:Op maandag 18 februari 2013 09:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Inderdaad je hebt gelijk! Bedankt!
Je zou de count()'s uit kolom B kunnen kopieren naar kolom C en dan met ctrl+h count vervangen door sumquote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:44 schreef MaxC het volgende:
Klein vraagje:
Ik heb op B1 de formule =COUNT(D2:D10).
En nu wil ik dat hij op C1 de formule =SUM(D2:D10) automatisch invult zo gauw ik het bereik van B1 selecteer(dus niet de uitkomst, maar alleen de formule), wat hier dus D2:D10 is
Ik selecteer op B2 =COUNT(D11:D20) en dat hij dan automatisch op C2 =SUM(D11:D20) zet.
Ik selecteer op B3 =COUNT(D21:D35) en dat hij dan automatisch op C3 =SUM(D21:D35) zet.
etc.
Moet ik een aantal honderd keer achter elkaar doen dus dan is het handig om het automatisch te doen. Iemand suggestie?
Bedankt! Alleen hoe voorkom ik dat de formule in kolom C als het ware opschuift? Als ik B naar C kopieer dan vervangt hij bv D2:D10 door E2:E10quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je zou de count()'s uit kolom B kunnen kopieren naar kolom C en dan met ctrl+h count vervangen door sum
Maak er $D2:$D10 of $D$2:$D$10 van. Aan het gebruik van het dollarteken ($) ziet Excel dat de verwijzing naar D2:D10 "absoluut" is, hetgeen betekent dat wanneer je de formule naar een andere cel kopieert, de verwijzing altijd naar cel D2:D10 blijft.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:04 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bedankt! Alleen hoe voorkom ik dat de formule in kolom C als het ware opschuift? Als ik B naar C kopieer dan vervangt hij bv D2:D10 door E2:E10
En met F4 kun je deze Dollartjes snel inbrengen en verwisselen, zolang je in de edit-mode (F2) zit bij de betreffende cel.quote:
Het zou moeten werken. In dit geval zou er in je indirect-verwijzing zoiets als het volgende moeten staan: (Dat is, als de cellenreeks identiek blijft, en de naam van het werkblad is gegeven in B2)quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:09 schreef Invictus_ het volgende:
Lijkt idd een goede mogelijkheid, nu nog op de goede manier in de formule. Ik krijg het niet voor elkaar.
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($A7;'NED-3GT'!$J$3:$L$25;2;0));" ";(VERT.ZOEKEN($A7;'NED-3GT'!$J$3:$L$25;2;0)))
Het gaat om het vervangen van de 'NED-3GT' of 'NED-3GT'!$J$3 door de inhoud van B2(oid). Beide delen vervangen door een indirect() geven foutmeldingen.
Je zou een nieuw werkblad kunnen invoegen, waar je in kolom A de getallen 1, 3, 5, 7 etc. zet en dan vervolgens met een INDIRECT-verwijzing de data uit je oorspronkelijke werkblad ophaalt. Daarna kun je ermee rekenen zoveel je wil.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:42 schreef D.Licious het volgende:
Ik heb een Excel file toegestuurd gekregen, en de prijzen daarin wil ik dmv een formule aanpassen. Nu is het zo dat elke cel uit 2 regels bestaat, waardoor de formule dus niet kan worden uitgevoerd. Hoe kan ik deze ongewenste 2e regels verwijderen? Met de hand duurt te lang, 6 kolommen van 1000+ rijen... Kan dat met een macro oid?
Excel 2010
extensie is .xlsb
Help aub!
Ok, bedankt. Ik probeer het even en je hoort er zo weer van.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou een nieuw werkblad kunnen invoegen, waar je in kolom A de getallen 1, 3, 5, 7 etc. zet en dan vervolgens met een INDIRECT-verwijzing de data uit je oorspronkelijke werkblad ophaalt. Daarna kun je ermee rekenen zoveel je wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |