Wellicht, als ik het probleem snap.quote:
Dat de formule zich automatisch doortrekt inderdaad. Op dit moment is de formule simpelweg =G6-F7+E7 in Cel G7, dan =G7-F8+E8 in Cel G8 etc.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wellicht, als ik het probleem snap.
Wat wil je, dat hij de formule doortrekt als er een regel bijkomt? Dat de balans wordt aangepast als je een bedrag verandert? Dat de balans zich aanpast als je twee data omwisselt?
Bij een array-formule kan je met een formule meerdere cellen vullen. Vergelijkbaar met $bla[0], $bla[1], etc in PHP. Met de excel-formule vul je dus n-cellen in, van [0] tot [n].quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
Welke Excel-god legt mij uit wat het verschil is tussen een array-formule en een normale formule, buiten dat je bij de eerste CTRL+SHIFT+ENTER moet gebruiken om 'm te laten functioneren
Met behulp van een formule als deze kan je wel je grafiek opmaken dat ie alleen de laatste 10 entry's neemt:quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:28 schreef Heppy_tjoi het volgende:
Hallo,
Ik ben in Excel 2003 aan het stoeien met het automatisch updaten van een tabel aan de hand van bestanden die in een map worden gestopt. Deze bestanden zijn volgens een vast format en bevatten een datumstempel in de bestandsnaam. Vanuit de opgestelde tabel worden grafieken samengesteld. Het is echter de bedoeling dat alleen van de laatste 10 bestanden de tabel wordt opgebouwd.
Mijn vraag:
Op welke manier kan ik ervoor zorgen dat een tabel de informatie bevat van de 10 laatste bestanden die in een folder/map zijn geplaatst?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ActiveSheet.PivotTables("PivotTable6").PivotFields("Minutes Night"). _ CurrentPage = "(All)" With ActiveSheet.PivotTables("PivotTable6").PivotFields("Minutes Night") .PivotItems("25").Visible = True .PivotItems("49").Visible = True .PivotItems("55").Visible = True .PivotItems("60").Visible = True .PivotItems("62").Visible = True End With End Sub |
Dim pivItem As PivotItemquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:12 schreef GoodGawd het volgende:
Maar er is niet zoiets als:
.PivotItems("all").Visible = True
Excel is niet anders dan een matrix. Elke cel in deze matrix bevat 1 waarde. Deze waarde is een formule of bijvoorbeeld een tekst-string (van 1 of meerdere regels).quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
Welke Excel-god legt mij uit wat het verschil is tussen een array-formule en een normale formule, buiten dat je bij de eerste CTRL+SHIFT+ENTER moet gebruiken om 'm te laten functioneren
De tabel hierboven zou je bij een array formule van: =SOM((A2:A7="a")*(B2:B7="z")*(C2:C7))quote:Waarde 1 Waarde 2 Op te tellen waarden
a z 1
a x 2
a z 3
b z 4
b x 5
b z 6
Som van dit rijtje van {1/0/3/0/0/0} is gelijk aan 4. Dat rijtje is de array in de cel en zo wordt het ook weergegeven als je de Fx knop gebruikt.quote:1*1*1=1
1*0*2=0
1*1*3=3
0*1*4=0
0*0*5=0
0*1*6=0
Ah kijk dat is de lijn waar ik naar op zoek was! Bedanktquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dim pivItem As PivotItem
For Each pivItem In ActiveSheet.PivotTables("PivotTable6").PivotFields("Minutes Night").PivotItems
pivItem.Visible = True
next
of simpelweg
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable6").PivotFields("Minutes Night").ClearAllFilters
Bedankt voor de pogingquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
Bij een array-formule kan je met een formule meerdere cellen vullen. Vergelijkbaar met $bla[0], $bla[1], etc in PHP. Met de excel-formule vul je dus n-cellen in, van [0] tot [n].
Maar deze vond ik stukken duidelijker Merciquote:Op donderdag 7 maart 2013 23:18 schreef snabbi het volgende:
[..]
Excel is niet anders dan een matrix. Elke cel in deze matrix bevat 1 waarde. Deze waarde is een formule of bijvoorbeeld een tekst-string (van 1 of meerdere regels).
Door gebruik te maken van een array-formule maakt Excel een matrix in de betreffende cel. Je krijgt dus een matrix in de matrix. De uitkomst van de bewerking die je doet over deze matrix, wordt weer als 1 waarde gepresenteerd.
Werkend voorbeeld:
Achtergrondinfo: In een computer wordt een boolean waarde (true of false) weergegeven met 1 of 0.
Stel je voor je hebt de onderstaande tabel gewoon in normale cellen staan en je wilt weten wat de som is van de 'Op te tellen waarden' wanneer Waarde 1 gelijk is aan a en Waarde 2 aan z.
[..]
De tabel hierboven zou je bij een array formule van: =SOM((A2:A7="a")*(B2:B7="z")*(C2:C7))
het antwoord 4 moeten krijgen. Dit komt doordat in die ene cel een nieuwe matrix wordt opgebouwd op de volgende manier:
Waarde 1: wanneer de waarde in de kolom van waarde 1 gelijk is aan a, dan is de waarde 1 anders 0
Waarde 2: wanneer de waarde inde kolom van waarde 2 gelijk is aan z dan is de waarde 1 anders 0
De inhoud van je cel wordt nu
[..]
Som van dit rijtje van {1/0/3/0/0/0} is gelijk aan 4. Dat rijtje is de array in de cel en zo wordt het ook weergegeven als je de Fx knop gebruikt.
In je post staat niet wat je wil berekenen, dus ik weet ook niet of daar een formule voor is.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:05 schreef Prego het volgende:
Mocht ik niet duidelijk genoeg zijn dat hoor ik het graag.
ik wil inderdaad het aantal regels waar de gevraagde combinatie voorkomt. die waarden zou ik zelf in moeten vullen in de formule.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In je post staat niet wat je wil berekenen, dus ik weet ook niet of daar een formule voor is.
Wat wil je?
- Het aantal regels waar de gevraagde combinatie voorkomt?
- Een lijst met die regels?
- Nog iets anders?
Hoe moet Excel weten dat jij juist die waarden bedoelt? Staan die ergens, of wil je die invullen in je formule?
Ik ga het direct proberen, veel dank voor je hulp!quote:Op maandag 11 maart 2013 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn suggestie is dat je even drie vaste cellen uitkiest waar de vergelijkingswaarden instaan, zeg $Z$1, $Z$2 en $Z$3. Mocht je dan ooit de aantallen voor februari willen hebben, dan hoef je niet al je formules aan te passen.
Maak een kolom S. In bijvoorbeeld S37 komt dan te staan:
=ALS(EN(D37=$Z$1;OF(K37=$Z$2;N37=$Z$2;Q37=$Z$2);OF(L37=$Z$3;O37=$Z$3;R37=$Z$3);1;0)
Tel alle waarden in kolom S op en je hebt je gevraagde aantal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |