BlackLining | maandag 17 december 2012 @ 01:40 |
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer. Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen. ![]() ![]() ![]() | |
BlackLining | maandag 17 december 2012 @ 01:41 |
Maar ehh, nee, ze zat dus gewoon totaal niet op te letten. ![]() | |
AdoraBelle | maandag 17 december 2012 @ 01:43 |
Mensen zijn raar. | |
Ridocar | maandag 17 december 2012 @ 02:49 |
Ik krijg het idee dat mevrouw een soort van wedstrijdje wilde spelen. Gebeurt mij ook vaak. Meestal voor verkeerslichten en op de snelweg. Ik doe gewoon niet mee. Ik wil niet als eerste 'ergens' zijn. Normaal rijden schijnt al een kunst te zijn, waarom dan nog druk doen tegen je medeweggebruikers? Probleem is ook wat veel mensen (vooral mannen) hebben: Ze vinden zich heel wat in hun blikje. Zelfs de meest introverte puistenkop ontpopt zich als een bonk testosteron als 'ie eenmaal achter het stuur kruipt... | |
BlackLining | maandag 17 december 2012 @ 03:08 |
Dat idee heb ik niet. Deze zat constant glazig voor zich uit te kijken. Kan natuurlijk altijd dat ze me doelbewust dwars zat, maar zoals jij zegt wordt dat doorgaans vooral uitgelokt door testosteron bommen in Golfjes. Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107.. Blijf het idioot gedrag vinden. En niet één grote fout maken, maar gewoon continue blunderen en falen gedurende een kilometer of 40.. | |
OxygeneFRL | maandag 17 december 2012 @ 08:19 |
Effe een irritatie niet zozeer van de openbare weg maar wel een wat betreft verkeer en vrouwen. Ik had zaterdag een slipcursus in Rosmalen. Ik zat in een groep van 10 mensen. Op een gegeven moment kwamen we bij een kleine rotonde met glad oppervlak die nat werd gehouden waar het de bedoeling was dat je met de auto steeds harder probeerde te rijden zodat je de grenzen kon opzoeken wanneer de auto weg begon te glijden. We reden in een BMW 1 serie, dus met achterwiel aandrijving, dus ja dan is het leuk om hem even op zijn staart te trappen zodat de achterkant weggleed. Die vrouwen in de groep waren alleen maar bezig om de 3 rondjes te voltooien en weer uit te stappen. Waar de FOK! is daar nou de lol van...3 rondjes rijden en doei! Ik vond het juist de kunst om zo vaak mogelijk het gevoel te krijgen dat je weggleed en dat opvangen. | |
Metalfreak | maandag 17 december 2012 @ 08:25 |
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz. | |
ioko | maandag 17 december 2012 @ 08:44 |
Op de A28 verbaasde ik me afgelopen vrijdag ook weer eens. Omstandigheden waren vrij slecht: veel wind, regenbuien en vrij druk op de A28 vlak voor Nijkerk. Ik rijd 110 op de rechterbaan. Er rijdt een kleine auto voor me, met het binnenlicht aan. De auto zwenkt zowel rechts als links over de streep heen en hangt vlak achter een vrachtwagen. Ik besluit om in te halen en zie een dame al lezend, met haar handen vol papieren achter het stuur. Dan denk ik echt: als je zo graag dood wil, moet dat dan midden op een drukke snelweg? Wat is er in hemelsnaam zo belangrijk dat je dat op de snelweg moet lezen? | |
DrDarwin | maandag 17 december 2012 @ 08:50 |
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen. Op een gladde dag staat zij dan met de 'familieklassebak' van links naar rechts te schuiven om een drempeltje van niets over te komen, een hobbel die zij met een voorwielaangedreven fiat Panda zonder enig probleem genomen zou hebben. | |
Ridocar | maandag 17 december 2012 @ 08:51 |
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer. Advies: zo snel mogelijk achter je laten. Als dat niet lukt, zo ver mogelijk voor je uit laten rijden. Maareh... Je zat in een wàt? Met je slaperige kop? | |
Metalfreak | maandag 17 december 2012 @ 09:03 |
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald. | |
DrDarwin | maandag 17 december 2012 @ 09:06 |
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd. | |
Luxuria | maandag 17 december 2012 @ 09:19 |
Ik zou dat ook echt niet weten. Hoe kom ik daar achter? Edit - Oh ik denk trouwens dat ik het wel weet, voorwielaangedreven weet ik bijna zeker. | |
RealBizkit666 | maandag 17 december 2012 @ 09:23 |
Door het instructieboekje te lezen? | |
Luxuria | maandag 17 december 2012 @ 09:24 |
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken. | |
OxygeneFRL | maandag 17 december 2012 @ 09:29 |
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet. Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet? ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 17 december 2012 @ 09:36 |
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten? ![]() | |
Luxuria | maandag 17 december 2012 @ 09:41 |
Haha nee ik weet het zeker. Want toen ik wel eens te snel optrok, spinden de voorwielen een beetje. En dat merk je ook wel met rijden, zeker met glad weer in bochten. | |
DrDarwin | maandag 17 december 2012 @ 09:42 |
Ja dat weet ik. Je financieel uitkleden. Want verder werkt het voor geen mallemoer. | |
Metalfreak | maandag 17 december 2012 @ 09:54 |
Maar toch vind ik het wel iets essentieels om te weten voordat je een auto instapt. In 99 van de 100 gevallen zul je er niets van merken, maar net die ene keer kan dat het verschil maken tussen je auto in de kreukels en veilig verder kunnen rijden. | |
rival | maandag 17 december 2012 @ 09:57 |
zou ik het gebruiken, dan weet ik wat het doet. dus gebruiken ze die auto, dan moeten ze er iets van weten. IMHO. | |
BlackLining | maandag 17 december 2012 @ 12:04 |
Ik ben dan ook maar een sigaretje gaan roken, knetterleip werd ik van het mens ![]() En ik zat in een Peugeot 107. Of 106 of 108, geen idee ook. Het was in ieder geval een auto en dan is mijn interesse voor het exacte type al snel verdwenen ![]() | |
jitzzzze | maandag 17 december 2012 @ 18:29 |
Lieve menschjes, Als jullie op de invoeger rijden en ik op rechterbaan, dan heb je geen voorrang. Ik herhaal, je hebt geen voorrang. Je kan gewoon je richtingaanwijzer aan doen en gaan, en dan ook heel boos naar mij kijken als ik mijn grootlicht weer eens aanzet. Maar voorrang heb je er niet ineens mee. En ja, dat geld ook als de linkerbaan leeg is. Groetjes, groetjes, jitzzzze Misschien moet ik toch maar eens 100W rally lampen in mijn grootlicht maken ![]() | |
Martijn93 | maandag 17 december 2012 @ 20:02 |
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald. Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen. | |
Koepert | maandag 17 december 2012 @ 20:15 |
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning). Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc) Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger | |
Martijn93 | maandag 17 december 2012 @ 20:30 |
Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat. Ik ben het zeker met jou eens van mening, autorijden leer je pas nadat je je rijbewijs gehaald hebt. Zelf ook pas sinds september 2011 m'n rijbewijs toen het afgelopen winter flink gesneeuwd had inderdaad ook een lege parkeerplaats opgezocht en gewoon gaan 'spelen' met de auto waardoor je weet hoe de auto reageert in de sneeuw en je hierop dus ook kunt leren reageren. | |
spoorrails | maandag 17 december 2012 @ 23:19 |
1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden... ok toegegeven ik had nog geen winterbanden, maar dan nog. ben geen bang aangelegde automobilist... dus of ze tijdens rijlessen altijd goed les krijgen is maar de vraag idd ![]() | |
AdoraBelle | maandag 17 december 2012 @ 23:24 |
Op wat voor weg? En hoe hard reed je? | |
Whiskers2009 | maandag 17 december 2012 @ 23:31 |
Sommige vrouwen weten dat wel hoor ![]() Zoals ik ![]() Ik weet het serieus, mijn Volvo was achterwielaangedreven en mijn Honda is voorwielaangedreven | |
DrDarwin | maandag 17 december 2012 @ 23:33 |
Applaus voor deze dame!!! | |
spoorrails | maandag 17 december 2012 @ 23:38 |
Ik weet niet meer precies, maar geloof dat ik me een keertje aan snelheidslimiet hield op een doorgaande weg (60) | |
ZwartmetSuiker | maandag 17 december 2012 @ 23:39 |
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen. Cruise control is bijna nutteloos. | |
Pizza_Boom | maandag 17 december 2012 @ 23:42 |
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles. Verder rijd ik eigenlijk altijd zonder. | |
Whiskers2009 | maandag 17 december 2012 @ 23:45 |
Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meer ![]() Dus laat ik me wat terugzakken om toch iets meer overzicht te hebben en weer voldoende afstand.. Kruipt er natuurlijk WEER een busje tussen ![]() | |
OEM | maandag 17 december 2012 @ 23:45 |
Jep. Mijn auto heeft een snelheidsbegrenzer. Die is een stuk bruikbaarder dan cc. Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijden | |
Pizza_Boom | maandag 17 december 2012 @ 23:48 |
Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen. | |
Pizza_Boom | maandag 17 december 2012 @ 23:48 |
Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :S | |
Whiskers2009 | maandag 17 december 2012 @ 23:51 |
Ook dat is niet het punt ![]() En ik ben tegenwoordig HEEL voorzichtig (meestal ![]() ![]() | |
BlackLining | dinsdag 18 december 2012 @ 00:47 |
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken. Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers. | |
Ali_Kannibali | dinsdag 18 december 2012 @ 01:44 |
Toen ik in moest voegen bij mn rij examen en mn knipperlicht aanzette terwijl er een auto aankwam was dat een reden om me te laten zakken... De snelweg heeft voorrang, punt. | |
Ridocar | dinsdag 18 december 2012 @ 01:49 |
Ben ik niet met je eens. Als je gewoon op tijd begint met kijken is er niets aan de hand. Het is vaak altijd het gevolg van niet goed kijken waar de invoegende automobilist zijn auto tussen kan prakken. Ik maak het ook dagelijks mee, en reken maar dat ik niet opzij ga. [ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 18-12-2012 01:59:41 ] | |
DrDarwin | dinsdag 18 december 2012 @ 07:17 |
Ik ga ook niet van baan wisselen om jou er tussen te laten. Je past je snelheid maar aan en leert maar invoegen. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 december 2012 @ 07:26 |
Kip ei verhaal dit. Als we allemaal een beetje mee denken met de ander hoeft dit geen enkel probleem te zijn. Soms betekent dat ff een baan opschuiven, andere keer betekent dat even opletten met invoegen en desnoods voorrang verlenen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 07:27:14 ] | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 07:39 |
CC op 110 op de A2 lukt anders ook prima hoor. | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 07:40 |
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt? ![]() Zal het goed doen bij de rechter. | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 07:41 |
Mensen die niet kunnen rijden waardoor ik nu in de file sta @a4. Ga in je eigen wijk op elkaar rijden volgende keer... | |
blup | dinsdag 18 december 2012 @ 07:42 |
tussen Hoogmade en Hoofddorp 15 km stilstaand verkeer (vertraging: meer dan 30 min) door een ongeva nice. | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 07:43 |
![]() | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 07:51 |
Ga lekker in je eigen regio werken dan ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 07:57 |
Dalijk vertel je me nog dat ik het OV moet nemen | |
Descendent | dinsdag 18 december 2012 @ 07:58 |
Dat dus. | |
OEM | dinsdag 18 december 2012 @ 08:01 |
Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit. | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 08:03 |
Nee dat wil ik jou niet aan doen. | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 08:04 |
Hoezo? Een vrachtwagen die een baantje opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven lijkt mij sowieso niet de bedoeling. | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 08:04 |
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers. | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 08:07 |
Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekken | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 08:07 |
Nee, maar een vrachtauto zou het wel fijn vinden als de auto's een baan voor hem zouden opschuiven... | |
OEM | dinsdag 18 december 2012 @ 08:08 |
Ik heb het niet over opschuivende vrachtwagens. Ik heb het over het feit dat een vrachtwagenchauffeur een "fuck the rest"-mentaliteit heeft, terwijl hij zelf juist veel meer afhankelijk is van sociale weggebruikers. | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 08:10 |
Toch is het overgrote deel van de belijning tegenwoordig zodat de mensen niet meer terug naar de rechter rijstrook mogen gaan. Juist om plaats vrij te houden voor de invoegers. ![]() | |
OEM | dinsdag 18 december 2012 @ 08:10 |
Binnen de verkeersregels kun je je prima als een asociale lul gedragen. | |
Karina | dinsdag 18 december 2012 @ 08:11 |
Fietsers die hun poot niet uitsteken. Gisterenmiddag, ik netjes wachten omdat ik verwacht dat twee fietsers (man met kind, geen goed voorbeeld dus!) rechtdoor gaan, maar nee hoor, ze slaan af naar rechts ![]() | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 08:11 |
Ok sorry verkeerd begrepen. | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 08:12 |
True that. Die zien invoegers komen en rammen dan gelijk naar links. " Kijk mij eens sociaal zijn". | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 08:12 |
En dan een boete krijgen voor onnodig links rijden ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 08:15 |
Dat je er wettelijk gezien een boete voor kan krijgen wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat een agent het erg vind dat je plaats maakt en daarmee de doorstroming verbetert. Maar anders wil ik best wel eens de voorbeelden zien waar dat wel gebeurd is. De theorie hoeft niet altijd gebruikt te worden in de praktijk. | |
jitzzzze | dinsdag 18 december 2012 @ 08:18 |
Nou ben ik een lul terwijl ik me wel aan de regels hou? ![]() ![]() En over die mogelijk bon: ![]() ![]() Jij bent echt een mooie, jij doet zeker ook je richtingaanwijzer aan voegt vast gewoon in. Ongeacht wat er rijd. | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 08:19 |
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben. | |
OEM | dinsdag 18 december 2012 @ 08:24 |
Er is niemand hier die je naar links wil hebben als je daar anderen hindert.
| |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 08:24 |
Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op. Het is echt niet zwart/wit. Al denken de meeste mensen van wel blijkbaar. ![]() Maar met een lege strook links van je is het toch gewoon netjes om plaats te maken. Dat wordt hier gewoon gedoogd en zul je dus ook nooit een boete voor krijgen. Maar je hebt gelijk dat je geen baantje wilt opschuiven, spookrijden is nooit goed natuurlijk. ![]() | |
rival | dinsdag 18 december 2012 @ 08:28 |
ja want als de spitsstrook open gaat durven die dommies niet eens over de doorgetrokken lijn te gaan.... die grote groene pijn boven de weg zou toch voldoende moeten zijn denk ik... maar nee we moeten digitale belijning krijgen ofzo ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 08:29 |
Kom je wel eens in de randstad? Als de weg echt leeg is wil ik het best overwegen, maar als ik bijvoorbeeld mijn snelheid aan moet passen om op te schuiven dan houdt het op. Dat is namelijk aan de invoeger. | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 08:33 |
Dat geldt dan precies voor de gene die wil invoegen. Je moet niet jouw probleem het probleem van een ander maken. | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 08:37 |
Dus? Ik snap niet wat dit met de lege rijstrook links van je te maken heeft... Dat klopt. Maar het is een ander verhaal als die invoeger hem er gewoon voor kwakt. Dat staat los van het plaats maken als dat mogelijk is. Indien er geen plaats gemaakt wordt, dan is het inderdaad het probleem van de invoeger. Maar ook dat staat los van de discussie om als het kan plaats te maken. | |
rival | dinsdag 18 december 2012 @ 08:37 |
een anticiperende rijder is een goede rijder. als jij stug op de rechterbaan een constante snelheid blijft rijden dan ben je net zo'n prutser als degene die verkeerd aan het invoegen is. ook al doe je volgens de regels niks fout. | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 08:47 |
Waarom? Lekker op de cruisecontrol. Het is de taak van de invoegers om de snelheid aan te passen. Als mensen op.de snelweg zich aan gaan passen krijg je juist vertragingen. Daarom is afgesproken dat de invoeger zich aanpast. Als de strook links van me leeg is schuif ik wel op indien nodig, maar ik ga niet van mijn CC af. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 18 december 2012 @ 08:53 |
Ik anticipeer dat ik niet meer op de rechterbaan kan komen zodat ik mijn afslag mis. Of dat ik mijn auto er tussen moet gaan proppen omdat diegene op de uitvoegstrook niet anticipeert. Niet proberen je snelheid aan te passen aan het verkeer op de rechterbaan, zodat je er zonder problemen in kan ritsen, maar gas geven of juist remmen. Nou, ik ga niet remmen omdat er een eikel zo nodig perse voor mij wil terwijl hij van achter mij komt (en dus harder gaat rijden dan dat er op de rechterbaan gereden wordt). En mensen die die niet snappen dat wanneer je van een tweebaans weg invoegt, waarbij de linkerbaan ophoudt, dat je niet al moet gaan invoegen voordat de linkerbaan weg is als je op de rechterbaan zit. Oh, dus ik moet een bon krijgen omdat ik niet naar de linkerbaan ga? Ik hinder niemand. Ik verricht geen speciale verrichting. Ik maak mogelijk zelfs wat ruimte vrij tussen mij en m'n voorganger. Nee hoor. Dat is weer typisch iets mannelijks. Denken dat vrouwen niet kunnen rijden met glad weer. Ik heb in de zomer leren rijden. Het was zo'n cursus bij de ANWB. Ik had drie weken en heb m'n uren dus over die drie weken uitgespreid. In die drie weken had het zelfs helemaal niet eens geregend... (hoe vaak komt dat nou voor in September!?!?!) Wat namelijk wel in het pakket zat was berm rijden. Maar dat schoot natuurlijk ook niet op, aangezien alle bermen keihard waren (en je dus niet het gevoel kreeg dat je auto ontsnapte). Natuurlijk op de dag van het examen had het heeeeeeeel erg hard geregend (een uur of 2, 3 voor het examen). Dus op weg naar het examen maar eens met 50km/h door een flinke plas gereden (ik kende de weg, wist dus dat de weg wel goed was, doe dit nooit op een onbekende weg, je weet nooit wat er in die plas verborgen zit!). Gewoon om eens te voelen hoe de auto reageerde als je echt veel water onder je wielen had... (de instructeur gaf aan dat ik er ook wel omheen had mogen rijden omdat de weg vrij was, en toen gaf ik dus aan waarom ik het gedaan had, kon hij zich wel in vinden ![]() | |
rival | dinsdag 18 december 2012 @ 08:54 |
en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging, die gaat nu remmen en met een nog langzamere snelheid achter jou invoegen.... heb jij geen last van maar de mensen achter jou weer wel....... (slechts een voorbeeldje) ik weet dat de oorzaak bij de ander ligt maar jij had daar dan een 'verzachtende actie' kunnen uitvoeren... iets wat toch te doen moet zijn voor al die perfecte bestuurders hier in het topic. ik zie dat soort dingen meestal al van te voren aankomen en daar anticipeer ik dan op.. een beetje samenwerken helpt ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 09:03 |
Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke. ![]() | |
June. | dinsdag 18 december 2012 @ 09:05 |
Het is ook niet verkeerd, maar wel een beetje aso als de gehele linkerbaan vrij is. Je kunt mensen toch ook wel wat gunnen? | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 09:13 |
Invoegen is zo enorm makkelijk als je gewoon ff kijkt naar links als je de invoegstrook oprijd. Ik vind het asociaal dat ik bij elke oprit van mijn cruisecontrol af moet omdat mensen het vertikken om te anticiperen. Dat doe ik dus ook niet. ![]() | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 09:27 |
Wat heeft het met gunnen te maken? Is het nou echt zo moeilijk dat, wanneer je wilt invoegen, jij je snelheid aanpast aan het verkeer op de voorrangsweg? Lukt je dat niet, dan moet je jezelf maar eens afvragen of je wel geschikt bent een motorvoertuig te besturen. | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 09:28 |
De invoeger kan ook zelf wat gas bijgeven. Zoveel invoegstroken hier in Nederland zijn niet korter dan 100 meter. Je moet niet iemand anders met jouw "probleem" opzadelen. Dat is gewoon de omgekeerde wereld. | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 09:30 |
En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest. Houd toch op met dat zwart/wit denken. ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 09:32 |
Als er ruimte is ga ik opzij, maar ik heb geen zin om telkens van mijn cc af te moeten. Daar heb ik dat ding niet voor. | |
Metalfreak | dinsdag 18 december 2012 @ 09:42 |
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Probeer eens wat als je de plaats en mogelijkheid hebt, ook gewoon als het droog en helder weer is. Je hoeft niet meteen donuts te gaan draaien, maar probeer de auto eens aan te voelen. Daar leer je ook van voor het geval je dat een keer nodig hebt tijdens gladheid of andere extreme omstandigheden. Maar goed, ik zou ook groot voorstander zijn van een rijvaardigheidstraining tijdens je rijlessen. Bedenk eens goed wat een auto doet en hoe die reageert op verschillende omstandigheden. Als je tijdens gladheid je auto niet voldoende onder controle kunt houden om je veilig tussen het andere verkeer te kunnen bewegen, ben ik van mening dat je geen rijbewijs verdient. Het is wel zo dat vrouwen vaak die interesse niet hebben en dus er ook geen seconde over nadenken en dus compleet verrast worden als hen zoiets "overkomt". Dat kun je misschien wel tegen gaan spreken omdat je het niet leuk vindt om te horen, maar het wordt wel elke keer bevestigd. [ Bericht 18% gewijzigd door Metalfreak op 18-12-2012 10:00:55 ] | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 18 december 2012 @ 09:43 |
Is dat mijn probleem? Het word pas mijn probleem als die persoon hem er bij mij voor zet. Goed, in de praktijk schuif ik heus wel op voor een vrachtwagen. Maar het is een gunst, geen recht. | |
Ridocar | dinsdag 18 december 2012 @ 09:43 |
Voor mij hoeft ook niet iedereen standaard naar links als ik eraan kom. Het is een kwestie van vertragen of gasgeven. Als ik iemand op de invoegstrook aan zie komen speel ik daar alvast op in. Het enige dat ik kan doen is wat langzamer rijden om een gat voor mij te creëren. Vaak zie ik dan dat men daar helemaal niet gebruik van maakt en gewoon doorkachelt om die paar auto's voor mij te 'winnen'. Automobilisten-met-oogkleppen die met dezelfde snelheid naast mij blijven rijden kunnen inderdaad de tering krijgen. Ik wil best sociaal zijn, maar ik ga niet je handje vasthouden. Andersom, als ik dus ga invoegen zoek ik alvast naar ruimte om in te voegen. En dat hoeft echt niet aan het begin van de invoegstrook te zijn, maar dat is wel handig. Als er ruimte is, dan voeg ik in. Vaak zien automobilisten dat vroeg genoeg en proberen ze wel ruimte te maken. Het meest eenvoudige is gas loslaten, maar je hebt ze ook die meteen naar links gaan. Dat laatste hoeft echt niet hoor. Jammer genoeg hebben sommige automobilisten ook oogkleppen op, of hebben ze schijt aan die vrachtauto die wilt invoegen. 'Alles best, maar jij gaat maar lekker achter mij' is vaak de gedachte terwijl ze met dezelfde snelheid doorkachelen. Het gaat allemaal om een beetje geven en nemen. En dat gaat prima zonder overtredingen. | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 09:46 |
Goh, daar gaat het toch ook de hele tijd over. Als het kan, maak je plaats (de gunst), maar als het niet kan, dan heeft de invoeger inderdaad geen recht op zijn plaats. Maar gelukkig zijn we het er over eens nu. ![]() | |
Ridocar | dinsdag 18 december 2012 @ 09:46 |
Spijker, kop. Daar gaat het altijd mis. In verschilende gradaties. Van 'Als ik maar door kan rijden' tot 'rammel 'm maar naar binnen, jij zit toch lekker fout'. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 18 december 2012 @ 10:02 |
Ja, dat zie ik ook vaak. Ik ga meestal niet naar de linkerbaan (omdat op de twee plekken waar dit voorkomt op mijn dagelijkse rit, altijd bij de eerstvolgende afslag naar rechts moet). Dus houd ik mijn gas iets los, als ik zie dat de auto op de uitvoegstrook zo goed als de snelheid heeft die de rechterbaan heeft. Zodat er mooi een auto tussen past. En dan zie je twee dingen: de auto remt ineens af (huh!?!?!?!) of geeft ineens zo'n dot gas bij dat hij hem er 3 auto's verder voor kan proppen... Het hangt ervan af. Ik heb wel eens een vrachtwagen chauffeur gehad die mij naar de linkerbaan dwong (waar dus een auto reed op dat moment, verder was de weg leeg) omdat hij met 30km/h perse op de autoweg wilde invoegen. (als ik niet naar links was gegaan en die auto die op de linkerbaan kwam aanrijden ook niet had opgelet was het goed fout gegaan, want we zaten met z'n drieën naast elkaar, het was maar een korte periode natuurlijk, maar toch heel eng hoor!) Ik verwacht van een vrachtwagen ook dat hij zo veel mogelijk snelheid maakt voordat hij invoegt. Bij een lege snelweg is dat dus helemaal de uitvoegstrook uitrijden voordat je invoegt (leeg = er zijn wel auto's maar het rijdt wel normaal 120 door). En dus niet gelijk probeert in te voegen zodra invoegstrook begint... | |
Actaeon | dinsdag 18 december 2012 @ 11:00 |
Als je nog 3 auto's kàn inhalen op de invoegstrook, why not? | |
Ridocar | dinsdag 18 december 2012 @ 11:12 |
Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit) Waarom voeg je niet in op de meest veilige plek? Oja, vooraan ertussen wurmen (met alle gevaren van dien) betekent tijdwinst, zeker een seconde of wat. Af en toe denk ik te maken te hebben met een stelletje meeuwen ('Mine') | |
TC_Artemis | dinsdag 18 december 2012 @ 11:14 |
Mensen die godverdomme niet knipperen op een rotonde DAAR moeten ze eens een keer 250 euro op gaan schrijven. Je houd iedereen op en het kost iedereen brandstof | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 11:16 |
Ik heb toch veel mensen hier zien roepen dat je moet doorrijden tot aan het einde van de invoegstrook. Dus vanuit dat standpunt is het antwoord ja. ![]() Gewoon invoegen als het zonder andere te hinderen kan, ongeacht waar op de invoegstrook dat is. ![]() | |
Actaeon | dinsdag 18 december 2012 @ 11:18 |
Nee ik bedoelde gewoon als het kan zonder dat je echt op einde jezelf er ergens tussen hoeft te proppen. Maar als er ruimte zat is ga ik niet achter die mensen invoegen om ze vervolgens weer in te halen. Dan haal ik ze wel meteen in. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 11:29 |
Het ligt er ook maar net aan hoe druk het is met invoegen. Als er 1 iemand in wilt voegen en diegene gaat precies naast mij rijden dan stikt diegene er maar in. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 18 december 2012 @ 11:29 |
Ik rijd ook altijd zo ver mogelijk door, snelheid makend. Daar is dat ding voor bedoeld. Maar als ik een gat zie, waar ik hem tussen kan zetten en mijn snelheid is dermate aangepast dat het ook echt kan, ga ik echt niet die drie auto's ervoor nog inhalen, om dat aan het eind van de uitvoegstrook erachter te komen dat het dan ineens wel heel erg krap wordt... Dat heet vooruit kijken en anticiperen. Ik heb echt wel eens "rechts' ingehaald over de uitvoegstrook (mag, want blokhaken!). Er reed een vrachtwagen en twee auto's voor mij. Een hele lange uitvoegstrook. De snelweg was (bijna) leeg, dus die vrachtwagen gaat met 40-50km/h naar de rechterbaan (invoegend). En die twee auto's gaan achter hem aan. Ik bleef op de uitvoegstrook, gaf een beetje extra gas bij en ruim voordat de uitvoegstrook op was, was ik die vrachtwagen al lang en breed voorbij. En die auto's die achter hem zaten konden niet naar de linkerbaan, want daar reden net een paar auto's... Dat is het voordeel van vooruit kijken, en anticiperen. Ik zag dat de weg leeg was, ik wist dat ik die invoegende vrachtwagen met drie vingers in m'n neus eruit kon trekken en die auto's die achter die vrachtwagen bleven konden ook geen snelheid maken want die moesten dan eerst naar de linkerbaan (vooral lekker dicht tegen de kont van zo'n vrachtwagen blijven rijden, werkt goed om snelheid te maken!) Was het drukker geweest, had ik het mogelijk niet gedaan, omdat ik dan mogelijk niet voor die vrachtwagen had kunnen invoegen. | |
Actaeon | dinsdag 18 december 2012 @ 11:30 |
Als je vooruit hebt gekeken en ziet dat het kan zie ik geen probleem. | |
Ridocar | dinsdag 18 december 2012 @ 11:49 |
Eens. Het richtingaanwijzergebruik op rotondes is om te huilen. Maar ook dan heb je mij er niet mee. Alleen het volk achter mij. Als ik stop omdat een bestuurder 'vergeten' is richting aan te geven en toch afslaat, dan duurt het even voor ik opgetrokken ben. De bestuurders achter mij hebben het dan nog lastiger; vrachtauto's trekken niet zo hard op. Eigenlijk boeit het mij geen fluit of ik ergens eerder of later ben. De cc staat op de snelweg altijd op 82. Ik word immers betaald om te rijden. En dat is gewoon per uur. Ik zou wel gek zijn om dan te trappen voor het half uurtje winst. | |
rival | dinsdag 18 december 2012 @ 11:54 |
die mensen zijn niet geschikt. ik zie ze dagelijks, idioten die geen enkel besef hebben waar ze mee bezig zijn. maar ze zijn er nou eenmaal. ze hebben een rijbewijs en wij moeten de weg met ze delen. dus wees de grotere man en werk een beetje mee. zodat ik daarachter niet in de file sta ![]() snap je dat een beetje? | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 11:55 |
Overigens vind ik het niet gebruiken van spitstroken nog irritanter aangezien de capaciteit van onze snelwegen daardoor totaal niet efficiënt gebruikt wordt. Zodra een snelweg meer dan 2 rijstroken heeft denk iedereen dat de meest rechtse strook voor vrachtwagens is, de middelste voor mensen die 100km/u rijden en de linken voor mensen die 101km/u rijden en de hele tijd remmen en optrekken (inclusief bumperkleven uiteraard). | |
kikoooooo | dinsdag 18 december 2012 @ 12:14 |
Ik ben ook eens gedwongen ![]() En nee, ik vind niet dat ik hier zelf vrijuit ga, de pijlen knipperden al. Die espace blijft alleen zo achterlijk lang gapen op de middelste baan. Scheelde niet veel of ik raakte dat blok | |
kikoooooo | dinsdag 18 december 2012 @ 12:17 |
![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 12:24 |
Wtf joh wat een idioot. Ik zit ook te kijken naar een goede dashcam applicatie voor mijn telefoon. | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 12:33 |
http://www.witnessphoneapp.com/ | |
Pizza_Boom | dinsdag 18 december 2012 @ 15:02 |
Helaas zijn al die opritten met doorgetrokken streep juist opritten waar de doorgetrokken streep aan de linkerstrook kant ligt en dus voor links verboden naar rechts te komen, maar rechts mag wel naar links, is mijn ervaring. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 15:03 |
Je ziet tegenwoordig steeds vaker dat invoegstroken het eerste stuk ook een dubbele doorgetrokken streep hebben. | |
Pizza_Boom | dinsdag 18 december 2012 @ 15:13 |
En dan nog mensen die het voor elkaar krijgen om met 60 in te voegen. Ik flik het trouwens steeds vaker om via de invoegstrook iemand die voor me reed nog in te halen. 60 Naar links, PB in zijn 3 erlangs en ervoor en dan door blijven stampen. | |
spoorrails | dinsdag 18 december 2012 @ 15:17 |
Dat lukt mij soms nog en mijn auto trekt niet eens snel op... | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 15:17 |
Ja en terecht, dan heb je geen last van die idioten voor je. Zulke mensen veroorzaken bijna files. | |
spoorrails | dinsdag 18 december 2012 @ 15:17 |
je moet zo snel mogelijk de snelweg op zodra de blokken beginnen.... | |
Pizza_Boom | dinsdag 18 december 2012 @ 15:18 |
Mijne dan wel ![]() | |
spoorrails | dinsdag 18 december 2012 @ 15:19 |
ik nie weet nie. bijkbaar ook niet ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 15:19 |
Nee? | |
spoorrails | dinsdag 18 december 2012 @ 15:19 |
Vertel jij het ze? | |
RealBizkit666 | dinsdag 18 december 2012 @ 15:20 |
Zijn opmerking was sarcastisch. ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 15:21 |
Wilde al zeggen ![]() | |
Sweetpea8472 | dinsdag 18 december 2012 @ 16:18 |
Zoiets was het bij mij ook, alleen ging die vrachtwagen niet aan het eind van de invoegstrook naar links, maar zelfs nog voordat zijn dubbele doorgetrokken streep afgelopen was... Daarnaast kwam hij van beneden (snelweg ligt daar verhoogd) en was hij zwaar beladen. Dus in mijn geval had ik er niet eens op kunnen anticiperen aangezien ik absoluut niet verwacht had dat hij al ging invoegen voordat hij nog maar volledig op de invoegstrook zat... (http://goo.gl/maps/0U0l1 hier was het... Zie je die dikke strepen? Dat zijn dubbele doorgetrokken strepen en z'n kabine was nog niet eens bij de blokstrepen toen hij ging invoegen, laat staan z'n trailer) | |
#ANONIEM | dinsdag 18 december 2012 @ 16:29 |
Kringverjaardag zeker. ![]() | |
DrDarwin | dinsdag 18 december 2012 @ 19:00 |
Zoiets ja. Het blijft opmerkelijk, want bij verder vragen wisten de dames ook niet hoe dat nou zat bij een winkelwagentje. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 22:09 |
Waarom doet iemand zijn alarmlichten aan op een drukke snelweg bij het afremmen van 100km/u naar 80km/u? Er was amper sprake van filevorming. | |
Me_Wesley | dinsdag 18 december 2012 @ 22:12 |
Een soort van overdreven "kijk mij anticiperend/attent zijn". Zelfde als mensen die als ze een motor aan zien komen die tussen het verkeer rijdt ivm file, een hele overdreven beweging naar links maken om ruimte te maken. Dat je wat opschuift is logisch, maar sommigen willen extra laten zien hoe enorm attent ze wel niet zijn. | |
Ridocar | woensdag 19 december 2012 @ 01:01 |
Bestuurders die denken dat een vrachtauto van een kleine 8 ton eventjes in de berm kan staan zonder weg te zakken.. Ik stond dus tegenover een auto die tien meter voorbij een oprit was gereden. Hij ging niet opzij. Ik ook niet. Alarmlichten aan, handrem erop en wachten. Uiteindelijk kwam bestuuder boos uit de auto en wees naar de berm. Mooie berm, maar daar ga ik niet in staan. Toen hij voor de tweede keer uit de auto kwam en bij mij verhaal kwam halen heb ik 'm maar gewezen op het stukje oprit waar we elkaar prima kunnen passeren. Ja, ik had ook 50 meter achteruit kunnen rijden, maar oplossing 1 leek me praktischer. | |
Bootje84 | woensdag 19 december 2012 @ 06:52 |
Ja maar... Ja maar... Dan moet hij achteruit rijden... ![]() Sommige mensen snappen dat echt niet... Begin A20 is tegenwoordig ook lekker om te huilen.. Gisteren ook een busje die een paar KM links bleef hangen terwijl rechts leeg was... Ga je er rechts voorbij, heeft hij het nog niet door..... ![]() | |
Luxuria | woensdag 19 december 2012 @ 08:51 |
Dat zie ik ook wel eens ja. Dat werkt voornamelijk op mijn lachspieren, zo debiel ziet dat uit. | |
Luxuria | woensdag 19 december 2012 @ 08:53 |
Waar ik me ongelofelijk aan irriteer, zijn mensen die in mijn achterbak kruipen al rijd ik al een stuk harder dan de maximale snelheid. | |
DrDarwin | woensdag 19 december 2012 @ 08:54 |
Zou het misschien zo kunnen zijn dat zij een potentieel gevaarlijke situatie zien ontstaan, en dat het achteraf mee blijkt te vallen? | |
Luxuria | woensdag 19 december 2012 @ 08:55 |
Dat kan idd ook, maar ik heb ook wel eens gevallen gezien waar dat echt niet zo was. | |
lipjes | woensdag 19 december 2012 @ 09:05 |
60 gaan rijden waar je 80 mag, en daarna 80 gaan rijden waar je 60 mag. Stomme automobilist ![]() ![]() | |
Sexy_Steve | woensdag 19 december 2012 @ 09:05 |
Waar je je wel niet druk om kan maken zeg... | |
Luxuria | woensdag 19 december 2012 @ 09:08 |
Ik zeg toch niet dat ik me er druk om maak! | |
Sexy_Steve | woensdag 19 december 2012 @ 09:18 |
Soms hoef je iets niet letterlijk te zeggen om de boodschap over te laten komen | |
Luxuria | woensdag 19 december 2012 @ 09:48 |
Als ik erom moet lachen maak ik me er ook echt druk om ja. | |
no1uknow | woensdag 19 december 2012 @ 12:06 |
Opmerkelijk verschijnsel, probeert er iemand rekening te houden met zijn mede-weggebruikers door z'n alarmlichten aan te doen daar waar het niet per se nodig is, is het weer overdreven en hebben we hier weer wat om over te klagen. Doen ze het een andere keer niet dan hebben we hier weer wat om over te klagen.![]() | |
Koepert | woensdag 19 december 2012 @ 12:12 |
Als ik op de snelweg rij en voor me lijkt zich een file te ontwikkelen en achter me komt iemand met 140+ aangestoven dan heb ik ook liever onnodig mn alarmlichten aan dan die auto op mn trekhaak.. Soms gaat iedereen voor je op de rem, lijkt het allemaal te stoppen en tegen de tijd dat je zelf daar bent is het weer opgelost (paar 100 meter, niet over paar km..).. Daarentegen ook een keer dat er een langzaamrijdend stuk verkeer was ; dus geen overmatige remlichten, ook niemand met alarmlichten, wel flink langzamer dan verwacht op dat stuk snelweg (a28 bij groningen, de 'heuvel' bij afslag Vries) , toen ik daar achter reed zag ik achter me opeens ook n auto aanstuiven die nog maar NET op tijd stil stond. (en eigenlijk half naast me, tussen vangrail en mijn auto, omdat ik iets naar de rechterbaan kon).. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 december 2012 @ 12:15 |
Het was druk op de weg, daarbij reden we allemaal 100km/u. Naar mijn mening creëer je juist een gevaarlijke situatie door onnodig dat soort dingen te doen. Mensen hengsten namelijk meteen op de rem en kijken daarna pas wat er is. | |
Marco001 | woensdag 19 december 2012 @ 17:27 |
Haalde jet iemand in die 60 reed waar 80 mocht, toen er een gaatje was haalde ik hem in, maar de tegenligger was het daar niet mee eens, terwijl die op moment dat ik weer rechts reed n 100 meter verwijderd was zette hij al het groot licht aan..:'(g | |
Martijn93 | woensdag 19 december 2012 @ 17:30 |
schijt aan hebben en gewoon vmax gaan rijden. het liefst nog nét er onder zodat ze zich echt gaan ergeren. Ik ben het met je eens. | |
RealBizkit666 | woensdag 19 december 2012 @ 18:06 |
Dan ben je geen haar beter dan die bumperklever. Gewoon je eigen ding blijven doen. | |
Pizza_Boom | woensdag 19 december 2012 @ 18:31 |
2 versnellingen terugschakelen (koppeling eerst helemaal op laten komen en dan pas gas gaan geven) en eventueel handrem zachtjes erbij... 2x... Maximaal, daarna houden ze wel afstand. | |
Martijn93 | woensdag 19 december 2012 @ 19:25 |
Want? (onder) vmax rijden is niet strafbaar bumperkleven daarintegen wel. niet dat ik expres trager ga rijden als er een bumperklever achter me zit, maar ik ga me ook zeker niet op laten jagen door hem. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 december 2012 @ 19:48 |
Het rijdt niet prettig met iemand op je bumper. | |
Kentekenplaat | woensdag 19 december 2012 @ 20:30 |
Wil die blinde in die groene auto (volgens mij was het een Mazda) die op de Europaweg in Groningen reed voortaan in de spiegels kijken voor hij een trekker inhaalt? En niet gaan inhalen wanneer de neus van mijn toch niet onopvallende oranje bus naast je auto zit? Als ik de ABS wil testen doe ik dat wel op een moment dat het mij uitkomt. | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 20:35 |
Lieve menschjes, Als het 's morgens mistig is, dan mag je in bepaalde gevallen je mistlampen aanzetten. En dat doen jullie ook allemaal maar wat graag ![]() Maar als je dan 's middags naar huis rijd met een zicht van meer dan een kilometer, dan getuigd het wel van een enorme domheid als je dan nog steeds je mistlampen aan hebt staan ![]() En dan heb ik het nog niet eens over mistachterlichten ![]() Groetjes groetjes, jitzzzze | |
Spezza19 | woensdag 19 december 2012 @ 20:37 |
Dit. Die mensen zijn zo schijt irritant. ![]() | |
Spezza19 | woensdag 19 december 2012 @ 20:43 |
Oh ja, wat is een goede kwaliteit dashcam voor een schappelijke prijs? | |
#ANONIEM | woensdag 19 december 2012 @ 20:55 |
Ga gewoon naar rechts dan, mensen die daar last van hebben rijden over het algemeen kilometers op de linkerbaan. | |
Spezza19 | woensdag 19 december 2012 @ 20:58 |
Jij bent zeker zo'n kneus die direct op een bumper zit? Voor dat soort figuren ga ik juist extra langzaam naar rechts.... als ik het uberhaupt kan... want inhalen enzo.... | |
OxygeneFRL | woensdag 19 december 2012 @ 20:59 |
Ik doe me mistachterlichten wel es aan. | |
Me_Wesley | woensdag 19 december 2012 @ 20:59 |
Ik gebruik doorgaans mijn smartphone. Heb houder en lader erbij, werkt prima. Zijn een aantal apps voor te vinden, een van de betere is tevens gratis: DailyRoads Voyager. | |
#ANONIEM | woensdag 19 december 2012 @ 21:00 |
Nee ik zet gewoon m'n xenon stralers op groot licht net zolang tot je opgerot bent. | |
Spezza19 | woensdag 19 december 2012 @ 21:00 |
Deed ik in mijn eerste auto ook. Die had links en rechts een mistlamp ![]() | |
Spezza19 | woensdag 19 december 2012 @ 21:01 |
Zeker van die pauper aftermarket xenon lampen. Prima. Heb dimmende spiegels ![]() | |
OxygeneFRL | woensdag 19 december 2012 @ 21:01 |
Daar heb ik een nachtstand voor op mijn spiegels...daar pak je mij echt niet mee..ik trap dan effe lekker op de rem. | |
OxygeneFRL | woensdag 19 december 2012 @ 21:01 |
Ja ik heb ook 2 keer 50 watt | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 21:03 |
foutje ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 december 2012 @ 21:45 |
Beter gewoon 2x Hella Rally 100w erop. | |
OxygeneFRL | woensdag 19 december 2012 @ 21:50 |
Op de achterkant? | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 december 2012 @ 21:51 |
Voorop. | |
OxygeneFRL | woensdag 19 december 2012 @ 21:52 |
Wat heb ik daaraan om bumperklevers weg te jagen..daar gaat het namelijk over. | |
TC_Artemis | woensdag 19 december 2012 @ 21:53 |
Een grotere auto nemen, dan gaan ze meestal vanzelf wel ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 december 2012 @ 21:55 |
Dat zal je nog vies tegenvallen. Ik rijd veel met een wagen met een groot wit vlak van 2x3 als achterkant en men zit er op de snelweg alsnog 3 meter vanaf, terwijl ze echt helemaal, maar dan ook helemaal niks zien. Ook niet langs me. | |
TC_Artemis | woensdag 19 december 2012 @ 21:55 |
Da's een soort hint, dat betekend dat je een baantje naar rechts moet opteffen ![]() | |
Matty___ | woensdag 19 december 2012 @ 21:56 |
Wat is dat toch met belgen en mistlampen. Staat er een beetje mist maar is het zicht nog 400m dan wordt gelijk heel de kerstboom aangezet.![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 december 2012 @ 22:04 |
Ik ben tegen onnodig linksrijden dus doe dat ook niet. Daarbij had ik het vandaag weer in de avondspits. | |
Spezza19 | woensdag 19 december 2012 @ 22:07 |
Wel grappig dat iedereen hier denkt dat de linksrijder meteen een notoire linksrijder is omdat er een lul achter ze gaat bumperkleven. ![]() | |
L0we | woensdag 19 december 2012 @ 22:12 |
Precies. In de spits is ongeveer elke linksrijder een bumperklever... | |
RealBizkit666 | woensdag 19 december 2012 @ 22:19 |
In België hebben ze andere regels met betrekking tot het mislicht, dus vandaar. Net zoals wij ook van alles daar doen wat niet mag. ![]() | |
Me_Wesley | woensdag 19 december 2012 @ 22:28 |
Alsof iemand zich hier aan de regels voor mistverlichting houdt. Die tyfusmistachterlichten gaan al aan als ik nog makkelijk 2 of 3 hectometerpaaltjes kan tellen. | |
Spezza19 | woensdag 19 december 2012 @ 22:32 |
Ach ja, paupervolk rijdt altijd met mistlampen voor aan.... dus dan vind ik het mistachterlicht met mist minder storend. | |
Me_Wesley | woensdag 19 december 2012 @ 22:33 |
Minstens net zo irritant. Zeker als het nog donker is zijn die mistachterlichten vrij fel (en meer overbodig dan overdag). | |
OxygeneFRL | woensdag 19 december 2012 @ 22:34 |
Er rijden ook nog genoeg mensen in lichte mist zonder enige verlichting rond....en als je gaat seinen snappen ze je niet. | |
Spezza19 | woensdag 19 december 2012 @ 22:35 |
Irritant ja. Maar zoals gezegd, minder storend dan johnnys en ander eikelig volk die zonder enige vorm van mist de lampen voor aanhebben. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 december 2012 @ 22:40 |
Dat vind ik gevaarlijker dan teveel licht. En tevens een gebrek aan inzicht en rijvaardigheid. | |
OxygeneFRL | woensdag 19 december 2012 @ 22:43 |
Het liefst zet ik ze even stil op de vluchtstrook ofzo en even vragen wat ze bezielen.. maar 9 van de 10 keren is het een ouder iemand die het wel niet door zou hebben. | |
Luxuria | woensdag 19 december 2012 @ 23:05 |
Het hoeft toch niet over de snelweg te gaan. Ik had het daar niet over iig. [ Bericht 4% gewijzigd door Luxuria op 19-12-2012 23:27:47 ] | |
Pizza_Boom | woensdag 19 december 2012 @ 23:47 |
Dat noemen ze dagrijverlichting... ![]() | |
Me_Wesley | woensdag 19 december 2012 @ 23:51 |
Die petjes hebben absoluut geen auto met dagrijverlichting, maar knallen hun felle mistlichten aan omdat het op 'dagrijverlichting' lijkt en stoer staat ofzo. | |
Pizza_Boom | woensdag 19 december 2012 @ 23:53 |
Een mistlamp voor is minder fel dan DRL. | |
Spezza19 | donderdag 20 december 2012 @ 00:32 |
![]() | |
Tinos85 | donderdag 20 december 2012 @ 01:03 |
Handig voor de bumperklevers voor je ![]() | |
LangeTabbetje | donderdag 20 december 2012 @ 04:24 |
Hier in Manila is nooit mist, maar als iemand een europese auto kan betalen (vaak Ford Focus o.i.d.) vindt men een knopje, drukt het in en rijdt standaard met het mist achterlicht aan ![]() | |
Matty___ | donderdag 20 december 2012 @ 09:26 |
lekker dan als je daar achter in de file staat | |
Turbomuis | donderdag 20 december 2012 @ 10:24 |
Sommige dingen snap ik niet. Echt niet. Vanmorgen, op de A2. Was zowaar rustig. Tussen Eindhoven en Den Bosch zijn ze van twee naar drie stroken aan het maken, en het laatste stuk daar zijn al drie stroken. Ik schuif dus mooi naar rechts. Een meter of 100 voor me rijden twee auto's op de middelste strook, al een kilometer of 2. Geen auto's rechts van ze, geen auto's links van ze. De achterste probeert constant de kont van de voorste te kussen. Echt, volgens mij zou ik daar met m'n Ouwe Toet niet tussen gepast hebben. Auto voorop besluit naar rechts te gaan en de bumperklever gaat er voorbij. Wat 2 minuten duurde, omdat ze zo goed als dezelfde snelheid hadden. Maar goed, het was nog vroeg, dat zal het geweest zijn. Ofzo. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 20 december 2012 @ 19:27 |
De claxon van mijn voertuig vandaag deed het niet, 2 gemiste kansen meteen. Jammer weer. | |
Kentekenplaat | donderdag 20 december 2012 @ 20:09 |
![]() | |
Matty___ | donderdag 20 december 2012 @ 21:20 |
idd. en het weerkaatst ook zo lekker. Zie je ook minder of er geremd wordt bij de auto daar voor. | |
Viezze | donderdag 20 december 2012 @ 21:26 |
Niks lekkerder dan even flink op de toeter hangen en/of seinen als iemand wat verkeerd doet | |
jitzzzze | donderdag 20 december 2012 @ 21:42 |
Je zou er bijna een scheepshoorn voor op je wagen monteren ![]() En twee 100watt pitten in je grootlicht schroeven ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 21 december 2012 @ 00:02 |
4 Hella's op je bumper, treintoeter op je wagen, compressor achterin en knippermodule aan de hella's hangen. ![]() ![]() | |
Ridocar | vrijdag 21 december 2012 @ 00:20 |
En alles aan de grootlichtschakelaar hangen... | |
Tijn | vrijdag 21 december 2012 @ 00:27 |
Heb je dit serieus ooit gedaan ![]() | |
OxygeneFRL | vrijdag 21 december 2012 @ 07:53 |
Lees mijn post nog eens goed en reageer dan nog een keer. | |
Pizza_Boom | vrijdag 21 december 2012 @ 08:13 |
Dat dus! ![]() | |
_VoiD_ | vrijdag 21 december 2012 @ 08:13 |
verbaas me de laatste tijd over mensen die geen normale verlichting voeren. En dan heb ik het nog geeneens over mistlichten, maar gewoon auto's die enkel stadslicht voeren als het half vijf is en de straatverlichting is aan. Ook vaak trouwens bij onze beroepschauffeurs in hun vrachtwagens. En het constante "ik blijf lekker in een van de twee middelste banen hangen op een vierbaans weg". Is het op de twee linker banen fucking druk, terwijl rechts gewoon leeg is. Dan maag zigzaggen.... | |
Kapt-Ruigbaard | vrijdag 21 december 2012 @ 09:24 |
Hallo meneer de fietser, Dat u zich 's ochtends haast op de fiets om de bus te halen. Die overigens nog nergens te bekennen was. Betekend niet dat u maar gewoon vrolijk, met uw slaperig hoofd, door het rode licht moet fietsen. Ik ben wel blij dat mijn toeter het goed deed en u wakker schrok. Als u vervolgens paniekerig begint te kijken als ik voor u stop, mijn raampje naar beneden doe en vraag of u soms levensmoe bent, dan had u mij best mogen bedanken voor het wakker maken. Groetjes en tot de volgende keer onder mijn auto. ![]() | |
Tijn | vrijdag 21 december 2012 @ 11:30 |
Ja en ik vraag of je dat ook daadwerkelijk wel eens gedaan hebt, of dat het blijft bij "dit zou ik het liefst willen doen". | |
Luxuria | vrijdag 21 december 2012 @ 11:37 |
Fietsers zonder licht ![]() Ik moet iedere dag een stuk door het bos naar mijn werk in het donker en daar staan bijna geen lampen. Hoe voel je jezelf überhaupt veilig als je daar geen licht hebt?! [ Bericht 0% gewijzigd door Luxuria op 21-12-2012 11:44:58 ] | |
Anne | vrijdag 21 december 2012 @ 11:40 |
Idem. Maar dan op een industrieterrein. Schrik me elke keer weer de pleuris als er eentje de hoek om komt, zonder verlichting. ![]() | |
OxygeneFRL | vrijdag 21 december 2012 @ 11:44 |
De zin is: het liefst....dus nee anders had ik wel getypt: ik heb wel eens.... | |
Matty___ | vrijdag 21 december 2012 @ 13:18 |
ik denk dat de inzicht, hoe slecht je te zien bent vanuit de automobilist gezien, pas veel later komt cq op het moment dat je zelf meer auto gaat rijden. | |
Pizza_Boom | vrijdag 21 december 2012 @ 14:15 |
hiermee impliceer je dat fietsers zonder licht geen rijbewijs of wel geen verkeersinzicht hebben. | |
Matty___ | vrijdag 21 december 2012 @ 14:36 |
ik denk dat pas het besef komt hoe slecht je zichtbaar bent, als je aan het autorijden bent. zo zwart/wit is het niet maar fietsers hebben per definitie schijt aan het overige verkeer. | |
kiwiko | vrijdag 21 december 2012 @ 17:57 |
Sommige fietsers zijn gewoon levensmoe. Het is dat ik bij die blinde bocht er al rekening mee houd dat een fietser de bocht afsnijd.......... anders had ik er in die 6 jaar tijd al een dikke honderd van mijn motorkap af kunnen schrapen. | |
Marco001 | vrijdag 21 december 2012 @ 18:04 |
Goed, vandaag ook weer diverse mensen rechts ingehaald; reed 130 op de cc, en er ging iemand 100meter voor mij met 110 naar links om een vrachtwagen in te halen; ik bleef gewoon rechts rijden en kon eenvoudig tussen hem en de vrachtwagen in naar links.. ![]() Zo ook 3/4 van een "file"voorbijgereden met aangepaste snelheid(reed 110; 130 toegestaan daar.. ) Oh, en blijkbaar zijn mensen al bang voor een beetje natte sneeuw.. op de N360 een stuk of 5 auto's ingehaald die niet harder als 60 reden op 80-stukken.. denk dat ik begin van het nieuw jaar maar eens een dashcam koop.. Ze hebben wel mooie in China. | |
spoorrails | vrijdag 21 december 2012 @ 18:33 |
Beste Belgische automobilisten, De rechterstrook is niet alleen voor vrachtwagens.... mijn god, die Belgen zijn echt erg, drama. | |
kiwiko | vrijdag 21 december 2012 @ 19:58 |
ik ben altijd weer blij als ik Belgie uit ben zonder schade ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 21 december 2012 @ 21:01 |
Ik rijd elke dag in Groningen, ik schrik daar niet meer van. Ik vervloek ze nog wel dagelijks. | |
RealBizkit666 | vrijdag 21 december 2012 @ 21:27 |
Beste Nederlandse automobilisten, Dit telt ook voor jullie. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 21 december 2012 @ 22:27 |
Beste automobilisten. De rechterstrook is niet alleen voor vrachtwagens. Beste medeweggebruikers. Als er een groene pijl boven de vluchtstrook brand, mag je ook op de vluchtstrook rijden. Beste mede automobilisten. De invoegstrook is zo lang om snelheid te maken, niet voor de sier. | |
Ridocar | vrijdag 21 december 2012 @ 23:00 |
Ja, maar... dan halen ze míj in. ![]() Maar...maar....doorgetrokken streep! ![]() Dan kom ik achter de vrachtwaguh.....en dan halen zullie mij weheheer innnnn (snif) | |
AdoraBelle | vrijdag 21 december 2012 @ 23:06 |
Oh, ik gooi m'n autootje altijd meteen naar links en dan gaan vrachtwagens zelfs netjes naar links voor me ![]()
| |
GekkePoes | vrijdag 21 december 2012 @ 23:18 |
Ik heb geleerd om geen oogcontact te maken met fietsers bij kruispunten, want als je het wel doet dan is het "hee hij ziet me dus hij remt wel af en kan ik mijn fiets ervoor pleuren" gelukkig is dat maar bij 10% van de fietsers... De rest weet zich wél te gedragen in het verkeer. | |
Ridocar | zaterdag 22 december 2012 @ 02:06 |
Bijna vergeten, 3 dagen terug. Provinciale weg, kruising, auto komt voor mij (in luxe wagen)de weg op. Niet gevaarlijk, maar wel irritant genoeg om mij te hinderen. Sta ik ernaast voor een rood verkeerslicht. en begint 'hints'. Ik bedek mijn ogen en doe met mijn hoofd een imitatie van Stevie Wonder als hij piano speelt. De man maakt een voor mij onbekend gebaar (vingers rondjes draaien, cirkels in de lucht tekenen) die ik nog steeds niet snap. En toen werd het groen... | |
#ANONIEM | zaterdag 22 december 2012 @ 10:33 |
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt want ook ik had van de week bijna een aanvaring met zo een klapjosti die zijn koptelefoon op had,doodleuk weer naar zijn mobiel zat te staren (schijnbaar om een nummer uit te zoeken) en geen oog had voor het verkeer naast of voor hem. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 22 december 2012 @ 10:34 |
Jij lette ook niet op, want je zat bij hém naar binnen te gluren ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 22 december 2012 @ 20:26 |
2 rijbanen, en een verkeerslicht. De linkerbaan is helemaal vrij, rechts zit vol. Als ik eraan kom springt het verkeerslicht op groen dus ik rol rustig door op de linkerbaan terwijl de rechterbaan optrekt. Ik rol aldus enkele auto's van de optrekkende rij voorbij. Vervolgens voeg ik in omdat 200 meter verderop de 2 banen 1 worden, en dat invoegen kan met gemak omdat er 50 meter tussen de auto's zit... en krijg ik 10 seconden lang groot licht van de persoon achter me. | |
tcr | zaterdag 22 december 2012 @ 20:44 |
Volgens mij moet Rijkswaterstaat de borden veranderen van 120 (6-19) (en ook die 100 (6-19), want meer dan 50% snapt hem niet. Gewoon 120 blijven rijden na 19u of erger 100. Maar ja omdraaien is weer lastig (is het nu 100 of 120). Tijd voor wat Postbus 51 spotjes (oh nee bestaat niet meer). Gisteravond alleen een sukkel die al op het 100 stuk 130 reed, die ging ook waar het mocht 130 rijden. Lekker denken stoer te zijn met zijn hard rijden, terwijl het de max is ![]() | |
AdoraBelle | zaterdag 22 december 2012 @ 22:12 |
Terwijl hij met zijn vinger naar zijn hoofd wijst draait hij cirkeltjes in de lucht? Kom op, die ken je toch wel? | |
Pizza_Boom | zaterdag 22 december 2012 @ 22:28 |
Ik ben voor een veel grotere aanpak. Eruit met al die vage limieten. Alles met 2 rijstroken of meer binnen bebouwde kom 70. Alle "grote" wegen binnen bebouwde kom 50. 1 strook per richting buiten bebouwde kom? Minimaal 80. 2 Stroken buiten de bebouwde kom? 100. Doorgaande meerstrooks wegen binnen bebouwde kom 80. Snelwegen: 120 verdwijnt, dat is gewoon standaard 130. 100 op snelwegen alleen in de directe nabijheid van woonkernen, mits er maximaal 2 rijstroken liggen of meer stroken bij geopende spitsstrook. Alles met meer dan 2 rijstroken gaat naar 130. Ringwegen, rondwegen e.d. bij steden met gelijkvloerse kruisingen gaan naar 80, alles met ongelijkvloerse kruisingen gaat naar 100 (A10 dus altijd 100). Structureel 80 op een snelweg? (bijv. Westelijke randweg/A5): Niet toegestaan. Gemeentes die het er niet mee eens zijn (Amsterdam, Rotterdam) krijgen een verplicht onderzoek naar o.a. de afstelling van verkeerslichten, groene golven, eenrichtingzones en andere verkeer vertragende maatregelen binnen de stad. Daar kan namelijk heel veel winst geboekt worden (door de stoplichten op hoofdwegen een groene golf te geven, in plaats van elkaar tegen te werken en door de verplichte ellenlange omwegen door een richtingverkeer er deels uit te werken). Concreet zou dit betekenen: A2 gaat naar 130, overal. Rotterdam en Amsterdam kunnen de pot op met hun gejank om 80 op de rand en ringwegen, dat wordt gewoon 100. De snelheid 70 bestaat alleen nog binnen bebouwde kom en bij wegwerkzaamheden, 120 verdwijnt van de snelweg, 80 verdwijnt van de snelweg en autowegen hebben maximaal 2 rijstroken. Aan het wegbeeld moet je kunnen zien hoe hard je mag. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 22 december 2012 @ 22:56 |
Ga voor de grap eens over de A1, je hebt 10 miljoen verschillende snelheidslimieten, verschillend per tijdstip. | |
Pizza_Boom | zaterdag 22 december 2012 @ 23:46 |
Als ik vanuit Alkmaar richting het zuiden/oosten moet, pak ik altijd de A1-A30... | |
NoBody122 | zondag 23 december 2012 @ 01:09 |
Wacht, dat klinkt veelbelovend! Even verder lezen.
![]() | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 01:34 |
Ja, die ken ik wel. Maar deze vent deed het juist niet bij z'n hoofd, maar richting raam, op stuurhoogte. | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 01:45 |
Het probleem van die onbegrijpelijke maximum snelheden zit 'm in de overgangen van 130 ls afwijkende snelheid en naar 130 als norm. Al die borden die destijds zijn geplaatst zijn nog niet allemaal weg. Voorlopig is de weggebruiker het lul, want je moet het maar kunnen, in split-second zo'n bosje borden (en onderborden) kunnen decoderen... | |
Me_Wesley | zondag 23 december 2012 @ 07:02 |
Geen snelheidsbeperking: 130 Niet toepasbare snelheidsbeperking: 130 Simpel, alleen er moet inderdaad even campagne voor gevoerd worden. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 07:53 |
Wel lachen ik ging voor de gein eens kijken welke auto's er nou oververtegenwoordigd zijn op de linker rijstrook ![]() audi en bmw hebben gewonnen ![]() ![]() (als ik in de pajero zit dan pak ik altijd de rechterrijstrook, benniesnelnie. Maar dan kan je wel leuk turven wat er nou op de linkerbaan zoal voorbij rijd) | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:06 |
gewoon overal altijd 130. tenzij met een enkelvoudig bord anders aangegeven. gezeik altijd hier in nld. ![]() | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 08:35 |
![]() Goed, u mag kiezen. Is het pas 120km/h als maximumsnelheid op het moment dat beide borden van toepassing zijn, of is 120 ook de vmax als slechts één van de twee voorwaarden op de onderborden van toepassing is? En volgens mij was deze al eens eerder voorbij gekomen, maar werd ik toen ook niet wijzer. | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:37 |
Beiden. Mijn niet-weten is altijd wat nou als het niet opgaat, geldt dan het bord dat ik 100 km terug heb gezien dat wel opging, of mag ik 130. ![]() | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 08:41 |
Dat dacht ik ook, maar sommigen denken daar anders over. Dan mag je gewoon de standaardsnelheid van een snelweg aanhouden. Als het goed is staat zo'n setje borden altijd vlak na een oprit. Een oprit is in mijn optiek altijd een 'reset' van de toen geldende verkeersregels dat door borden of elektronisch is aangegeven. | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:42 |
ok maar nu het volgende: eerst 100, dan 80, dan een bord met 120 met die 2 beperkingen erop die op dat moment opgaan (dus geldt het bord niet). hoe hard mag je dan ![]() | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 08:44 |
130. Het niet van toepassing zijn van de beperking kan er niet voor zorgen dat je minder hard mag dan het bord boven de beperking, lijkt me niet zo moeilijk. | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:46 |
nou je hebt ook borden met 130 waar je 100 mocht met beperkingen. ik ga ervan uit dat die gewoon niet gelden als de beperkingen niet voldoen. anders zou je alsnog 130 mogen wat dan niet logisch is ![]() | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 08:48 |
het is voor mij in ieder geval onduidelijk WAT is de snelheid die je mag rijden, is die 120 van toepassing op de beperking, of is die standaard? wat is de beperking? | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 08:49 |
Het is 130, tenzij anders staat aangegeven, dus als de beperking zich niet voordoet: 130, al was het 10 meter daarvoor nog 80/100 of wat dan ook. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 08:49 |
Dan nog even als sidethought............ je zal maar tourist zijn?? of expat??? heb je toch echt een groot probleem als je de Nederlandse taal niet machtig bent. | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:50 |
ja het is ook fucking schandalig. ze moeten gewoon duidelijk zijn, dit vraagt erom om verkeerd uitgelegd te worden en dan krijg je zo'n belachelijk hoge prent (gok dat we het duurste land van europa zijn voor snelheidsovertredingen?) | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 08:50 |
Dan rij je hoe hard je mag volgens het bovenste bord, ben je iig niet in overtreding. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 08:52 |
Of je rijd mee met de rest van het verkeer.......... en heb geen flauw idee ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:53 |
volgens mij klopt dit niet. zit je op een 100 km weg en zie je bordjes met 120 (indien spitsstrook gesloten) dan mag je als de spitsstrook open is toch echt maar 100 lijkt me. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 08:54 |
daar zit mijn verwarring dus ook ![]() ![]() | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 08:56 |
Niet helemaal waar. De onderborden geven uitzonderingen aan. Een toerist of analfabeet kan prima de snelheidsbeperking lezen, en gaat dus altijd 120 rijden. Geen agent die hem/haar dan een prent kan geven (tenzij het een gevaarlijk groot snelheidsverschil betreft) | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:56 |
ik vind het buitengewoon slecht bedacht. voorheen was het tenminste altijd duidelijk (alhoewel soms onbegrijpelijk). | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:57 |
jawel, als de 120 niet geldt en je mag maar 100 dan ben je gewoon in overtreding als je 120 rijdt en krijg je zonder blozen een geautomatiseerde prent als je pech hebt. | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 08:57 |
Is dat de praktijk? Weet je zeker dat er geen oprit of samenkomende snelwegen tussen zitten? | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 08:58 |
Waarom zou het niet van toepassing zijn van een beperking zorgen voor een lagere maximumsnelheid dan boven de beperking staat? En harder wanneer de spitsstrook open is? Niet heel logisch ook. | |
Kapt-Ruigbaard | zondag 23 december 2012 @ 08:58 |
Niet kunnen lezen is geen excuus. | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 08:59 |
het is een beperking op het bord. jij legt het uit als beperking op de maximumsnelheid, wat volgens mij incorrect is. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 08:59 |
.............. en dat die onderborden uitzonderingen aangeven moet je als toerist of anafabeet weten........... HOE??? omdat je kan lezen wat er staat?? Ik ben universitair geschoold en ik snap het niet eens. | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 09:00 |
Ja, maar het bord geeft toch een snelheid aan, dus in dit geval geldt allebei. | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 09:01 |
ik weet het ook niet precies ![]() | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 09:03 |
Ik wil gewoon weten of ik daar 130, 120 of 100 moet rijden indien de spitstrook geopend is........ en ook wil ik weten of ik daar 130, 120 of 100 moet rijden als de spitsstrook gesloten is. wie kan mij daar het antwoord op geven........... met gevolg dat als ik aan dat antwoord voldoe, diegene ook mijn bekeuring betaald zou de overheid anders gedacht hebben. | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 09:03 |
Dan ga je gewoon 120 rijden. Simpel. Een nieuwe snelheidsbeperking heft de oude op. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 09:04 |
Dus ik mag volgens jou daar 120 rijden?? | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 09:04 |
130 indien gesloten, 120 indien open. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 09:07 |
is het nou 100, 120 of 130?? ik heb een bekeuring gekregen voor 110........ | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 09:07 |
Zonder meer. Maar: Het schijnt dat een stukje voor deze borden een snelheidsbepering was van 100. Is er iemand die mij kan vertellen of er tussen het bord 100 en het bord 120, met onderborden, een samenvoeging van snelwegen is, een oprit of een bord dat alle beperkingen opheft? Iemand? (tweede keer dat ik dit vraag) | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 09:09 |
Tussen 06:00 en 19:00 en bij gesloten spitsstrook = 120. Alle andere situaties is 130. | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 09:15 |
ik weet vrij zeker dat dit niet klopt ![]() | |
Kapt-Ruigbaard | zondag 23 december 2012 @ 09:15 |
Dit dus. | |
Kapt-Ruigbaard | zondag 23 december 2012 @ 09:16 |
Vandaar dat ze nu overal de spitsstrookborden aanpassen zeker | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 09:16 |
Jawel, waarom zou je harder mogen als de spitsstrook open is? | |
Me_Wesley | zondag 23 december 2012 @ 09:17 |
Overdag mag je 120, 's-nachts 130. Als de spitsstrook open is staan de matrixborden aan op 100. Daarom de extra regel "bij gesloten spitsstrook", want anders is het bord 120 strijdig met het matrixbord. Dus de beperking geldt als je aan alle voorwaarden voldoet, anders is het 130. Zo simpel is het. (tenzij de matrixborden op 100 staan, maar dan lijkt me de snelheid duidelijk zat) | |
Me_Wesley | zondag 23 december 2012 @ 09:19 |
Dan staan de matrixborden of de klapborden op 100, en dan zou het bord 120 ermee conflicteren, dus daarom is het bord 120 alleen geldig bij gesloten spitsstrook. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 09:19 |
kort samengevat.......... het is onduidelijk ![]() niemand weet en alle antwoorden zijn in conflict met elkaar Ik ga gewoon 90 rijden, zit ik altijd goed toch?? | |
Kapt-Ruigbaard | zondag 23 december 2012 @ 09:23 |
Het is niet onduidelijk jij snapt het alleen niet. De uitleg van Wesley klopt, 100% | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 09:25 |
en lekker zuinig ![]() | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 09:27 |
Nu de derde keer. Wie? Ik kom er niet vaak, en jullie allemaal wel. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 09:28 |
ik rij elke dag A12 van Gouda tot Den Haag........... | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 09:30 |
Ik en iedereen anders ![]() ![]() en naast de uitlegging van Wesley zijn er nog 60 varianten. Die ook allemaal volgers hebben in het kloppend zijn. | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 09:30 |
En waarom dan wel niet? | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 09:31 |
omdat het me onlogisch lijkt dat je overdag harder mag dan 's avonds als de spitsstrook dicht is. vanuit veiligheidsoptiek. | |
Me_Wesley | zondag 23 december 2012 @ 09:31 |
Je hebt het over het spitsstrook gesloten onderbord? Daar geld dat bij open spitsstrook de draaiborden 100 omklappen cq. matrixborden 100 aangaan en dan geldt die 120 niet omdat het zou conflicteren. Daarom dat onderbord. Je mag 130, overal, tenzij er een snelheidsbeperking is waarbij alle voorwaardem gelden (of waarbij er geen voorwaarden zijn). Hoezo is dat ingewikkeld? | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 09:31 |
ow, en omdat de meeste mensen zich hetzelfde gedrag aan hebben gemeten als ik mezelf. | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 09:31 |
Dat is waar, maar dat is wel wat er op het bord + onderborden staat. | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 09:32 |
fuck de overheid ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 23 december 2012 @ 09:32 |
nu ben ik nog meer confused ![]() | |
Me_Wesley | zondag 23 december 2012 @ 09:35 |
Echter, als overdag de spitsstrook open is staan er matrixborden aan met 100. | |
JDude | zondag 23 december 2012 @ 09:36 |
Spitsstrook open, ongeacht tijdstip > 100. Spitsstrook dicht tussen 6 en 19u > 120. Spitsstrook dicht tussen 19 en 6u > 130. Meer smaken zijn er niet. Ja, het zijn wel onhandige verwarrende borden. Men had beter wat extra centen kunnen investeren in dynamische bebording zonder allerlei ingewikkelde onderborden. | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 09:39 |
Niet overal, die gaan er wel komen. | |
Me_Wesley | zondag 23 december 2012 @ 10:01 |
Op de trajecten met spitsstroken heb je die omklapborden met 100 als de strook open is. Dat is de reden dat 120 geldt als de strook dicht is, anders zou het conflicteren met het omklapbord 100. Dus bij dit onderbord heb je ook omklapborden of matrixborden. Nogmaals: 130 tenzij anders aangegeven (lees: beperking waarbij aan alle onderborden voldaan is). Punt. | |
Ridocar | zondag 23 december 2012 @ 10:34 |
Ik zie alleen dit bord. Mijn vraag is of en waar eventuele andere verkeersborden staan langs datzelfde stukje a2. En nog steeds is er niemand die duidelijk heeft geantwoord op deze vraag... Misschien verklaart dat mijn frustratie. Dus nogmaals: staan er meer borden dan alleen dat '120-met-twee-onderborden'? Ik snap dat dit bord op zichzelf duidelijk is: 130, tenzij voorwaarden op de onderborden. Dan 120. | |
Marco001 | zondag 23 december 2012 @ 10:42 |
![]() Zou inhouden dat (als er uiteraard geenv erdere borden staan) bij een open spitsstrook je er 130 mag.. | |
gebrokenglas | zondag 23 december 2012 @ 10:52 |
Is het niet eenvoudiger om van die electronische borden (matrixborden) langs de snelwegen te gaan gebruiken? Langs alle snelwegen ligt wel glasvezel tegenwoordig, dus kwestie van plaatsen en aansluiten. En de stroomvoorziening kan eventueel wel via zonnepanelen+accu. Dan is het heel simpel: de snelheidsaanduiding op dat bord is altijd de juiste, ongeacht het tijdstip. Of wacht nee: dan kunnen mensen zich niet meer zo snel vergissen en komen er minder sneheidsboetes binnen bij Koos. | |
RealBizkit666 | zondag 23 december 2012 @ 11:05 |
Klopt, maar daarom zijn er kantelwals en matrixborden. Deze hebben namelijk een hogere prioriteit dan de bermborden. Daarbij hebben matrixborden weer een hogere prioriteit dan kantelwals. | |
June. | zondag 23 december 2012 @ 11:10 |
Maar goed verwarrend is het wel. Ik reed gister over de A1 en eerst zie je een bermbord 130, dus dan ga ik dat rijden en vervolgens staat er na 5 minuten rijden een bord met 120. En dan daarna weer na een paar km weer terug naar 130. | |
Marco001 | zondag 23 december 2012 @ 11:13 |
Dat, en die kantelwals borden hebben we hier in het noorden volgens mij helemaal niet(kan me i.i.g. niet herinneren wanneer ik er voor het laatst 1 tegen ben gekomen). Laat staan spitsstroken(en ja, ook hier in het "hoge" noorden staan elke dag wel file's..) | |
RealBizkit666 | zondag 23 december 2012 @ 11:17 |
Dat is toch gewoon duidelijk dan. Sommige stukken mag je 120, sommige weer 130. Dat "probleem" heeft helemaal niets met de onduidelijkheid (?) van de borden te maken, maar meer met regels van gemeenten... | |
June. | zondag 23 december 2012 @ 11:20 |
De borden zijn verder ook wel duidelijk, het beleid is alleen verwarrend. Je hoeft maar net een bord te missen, wat dus makkelijk kan omdat er om de zoveel km weer een andere snelheid geldt, en je rijdt al te hard. | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 12:09 |
Daarom komt er uiteindelijk op de hectometerpaaltjes ook de snelheid te staan, mag ik hopen. En als er dus niks opstaat, is het dan 130. | |
Me_Wesley | zondag 23 december 2012 @ 12:40 |
Nee geen andere borden, tenzij de spitsstrook open is, dan staan er borden met 100. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 12:47 |
het is allemaal zo ontzettend simpel dat ze er in Den Haag niet opkomen. Gewoon de matrixborden de snelheid aan laten geven, ik snap dat dit heeeeeel moeilijk is, en eigenlijk een onoverkoombaar probleem. Maar met inzet van alle departementen, alle bedrijven die ermee gemoeid zijn en een hardwerkende minister moet die enorme klus toch wel te klaren zijn? | |
Ambrosius | zondag 23 december 2012 @ 12:48 |
Moeten ze eerst overal matrixborden neerzetten. | |
kiwiko | zondag 23 december 2012 @ 12:50 |
Goed voor de werkverschaffing! | |
NoBody122 | zondag 23 december 2012 @ 16:19 |
Dat houdt het ook in, alleen is er meestal op datzelfde moment ook een 100 KM/u limiet op die stukken, aangegeven door matrixborden. Matrixborden gaan boven verkeersborden en dus gaat het verhaal niet op. Zijn er geen matrixborden of geven die op dat moment geen maximum snelheid aan, dan mag je er 130 KM/u. Borden met onderborden, die niet (alleen) bestaan uit icoontjes (gladheid, sneeuwval, etc), bepalen altijd iets; als de onderborden waar zijn, datgene wat het verkeersbord bepaalt. Als de onderborden niet waar zijn, de normale limiet (dus 130 KM/u op de snelweg). Onderborden met alleen icoontjes gelden in het geheel niet, als de onderborden niet op gaan; dan blijft de limiet zoals die ervoor was. | |
Pizza_Boom | zondag 23 december 2012 @ 16:26 |
Niets conflicten, want de kantelwalsen vallen onder de elektronische verkeerstekens en die gaan boven vaste verkeerstekens. Staan op hetzelfde niveau als die matrixbordjes. | |
Me_Wesley | zondag 23 december 2012 @ 16:54 |
In dat geval is het onderbord overbodig. | |
Pizza_Boom | zondag 23 december 2012 @ 17:12 |
Gros van de Nederlanders weet het niet. Overigens bestaat een "gesloten spitsstrook" niet, want dan is het een vluchtstrook. | |
OxygeneFRL | zondag 23 december 2012 @ 17:29 |
Heb vanmiddag iemand hopelijk de schrik van haar oude leven bezorgd door even flink te toeteren naast haar omdat dat takkewijf met 90 op de snelweg rijdt. | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 17:38 |
Ik ga nog eens een keer zo'n ding in mijn wagen monteren ![]() http://www.valkmotive.nl/(...)um-tm-2-red-black/MR |