Mensen zijn raar.quote:Op maandag 17 december 2012 01:41 schreef BlackLining het volgende:
Maar ehh, nee, ze zat dus gewoon totaal niet op te letten.
Ik krijg het idee dat mevrouw een soort van wedstrijdje wilde spelen. Gebeurt mij ook vaak. Meestal voor verkeerslichten en op de snelweg. Ik doe gewoon niet mee. Ik wil niet als eerste 'ergens' zijn. Normaal rijden schijnt al een kunst te zijn, waarom dan nog druk doen tegen je medeweggebruikers?quote:
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.quote:Op maandag 17 december 2012 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.quote:Op maandag 17 december 2012 03:08 schreef BlackLining het volgende:
Dat idee heb ik niet. Deze zat constant glazig voor zich uit te kijken. Kan natuurlijk altijd dat ze me doelbewust dwars zat, maar zoals jij zegt wordt dat doorgaans vooral uitgelokt door testosteron bommen in Golfjes. Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Blijf het idioot gedrag vinden. En niet één grote fout maken, maar gewoon continue blunderen en falen gedurende een kilometer of 40..
Je zat in een wąt? Met je slaperige kop?quote:Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.quote:Op maandag 17 december 2012 08:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.
Op een gladde dag staat zij dan met de 'familieklassebak' van links naar rechts te schuiven om een drempeltje van niets over te komen, een hobbel die zij met een voorwielaangedreven fiat Panda zonder enig probleem genomen zou hebben.
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.quote:Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Ik zou dat ook echt niet weten.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Door het instructieboekje te lezen?quote:Op maandag 17 december 2012 09:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zou dat ook echt niet weten.
Hoe kom ik daar achter?
Edit - Oh ik denk trouwens dat ik het wel weet, voorwielaangedreven weet ik bijna zeker.
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.quote:Op maandag 17 december 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Door het instructieboekje te lezen?
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten?quote:Op maandag 17 december 2012 09:24 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.
Haha nee ik weet het zeker.quote:Op maandag 17 december 2012 09:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten?
Ja dat weet ik.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.
Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet?om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Maar toch vind ik het wel iets essentieels om te weten voordat je een auto instapt. In 99 van de 100 gevallen zul je er niets van merken, maar net die ene keer kan dat het verschil maken tussen je auto in de kreukels en veilig verder kunnen rijden.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.
zou ik het gebruiken, dan weet ik wat het doet.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet?om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Ik ben dan ook maar een sigaretje gaan roken, knetterleip werd ik van het mensquote:Op maandag 17 december 2012 08:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.
Advies: zo snel mogelijk achter je laten. Als dat niet lukt, zo ver mogelijk voor je uit laten rijden.
Maareh...
[..]
Je zat in een wąt? Met je slaperige kop?
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.quote:Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).quote:Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |