Sinds 7 december in het bezit van een neato xv - 15, besteld op amazon.co.uk (interessante prijs toen, 301 pond). Hij doet het goed, af en toe moet ik hem eens ergens redden (onder de sofa of er zit iets in zijn borstel, de kinderen pesten hem en dan is hij zijn weg kwijt, ...). Gaan bij jullie die plastic dingskes van die borstel ook zo snel stuk, bij mij zijn er al flinke happen uit op sommige plekken. Hij zuigt zich ook vaak klem op kleine prul van de kids, playmobil, geweldig speelgoed maar al die kleine prulletjes vind Rudolph (tja, het was de Kerstperiode :-))niet zo leuk.
Alleen is hij al kapot, zijn rechter wiel zit stuck zegt hij. Je merkt ook dat als je aan het linkerwiel draait dat dit soepeler gaat dan het rechter. Had dus een mail naar amazon gestuurd om te vragen wat ik moet doen, die hebben heel snel geantwoord dus seffens eens naar de opgegeven nummer bellen want mijne Rudolph moet hersteld worden (of een nieuwe, dat mag ook
) met twee kinderen is dagelijks stofzuigen echt wel nodig, er zijn dagen bij dat ik hem 's morgens een toertje laat doen en dan in de namiddag nog eens, zeker als we een hele dag thuis zijn.
Van lawaai vind ik het goed meevallen, ik kan hier zitten terwijl hij zijn toer doet, omdat onze slaapkamer op dezelfde etage ligt als onze woonkamer en keuken waar hij moet zijn kunnen we hem 's nachts niet opzetten (daar maakt hij nu net iets te veel kabaal voor). Sensoren werken goed, alleen knalt hij soms met zijn randen ergens tegen, mijn voeten rijdt hij ook graag over of tegen als ik in de sofa zit en hij langst mijn voeten en het salontafeltje moet passeren. Drempels neemt hij hier zonder problemen, de eerste keer had hij het er wat moeilijk mee, hij wou er recht over gaan en dit lukte niet zo goed dus hij ging achteruit en probeerde het zijwaarts en dat lukte wel. Wat ik ook al heb gezien is dat hij ergens klem zit en er is weinig plek, dan gaat hij achteruit maar als er dan iets staat rijdt hij er met zijn kont tegenop (en hij gaat eigenlijk wel hoog :-)). Het is soms grappig om te zien.
Soms hebben we een balletje of pantoffel die onder de sofa zit en dan komt hij ermee aangereden, die duwt die dan vanonder de sofa uit, lukt alleen maar met dingen die ongeveer zijn hoogte hebben of lager zijn.
Soms heb ik wel de indruk dat hij verdwaald is, hij rijdt dan en draait zich ontelbare keren in het rond.
Onder onze kasten en aquarium raakt hij ook vlot, af en toe zit hij klem onder kastjes die net iets breder zijn dan hem en soms heeft hij er geen problemen mee.
De eerste keren ging hij inderdaad heel snel terug laden en reed hij maar kort rond, nu kan hij al langere toeren doen, meestal lukt het nu wel om in 1 keer de woonkamer, kleine hal, kleine badkamer en de keuken te doen alhoewel ik soms de indruk heb dat hij foefelt :-).
Maar nu eerst Rudolph gerepareerd krijgen want het is wel een zaligheid om in huis te hebben.
Edit: Net gebeld, blijkbaar een gekend probleem en ik krijg er een nieuwe voor. Enig probleempje, omdat hij via de Engelse amazon is aangekocht doen ze hier wat moeilijk over (vooral de verzendkosten dan denk ik) maar ze gingen eens horen of ze de verzendkosten niet op neato robotics zelf konden afschuiven. Als dat niet lukt moet ik hem zelf opsturen naar Ierland en draag ik de kosten zelf (geen probleem maar dan krijgen ze wel een ferme klacht in hun mailbox). Amazon zelf wilt mij ook nog helpen indien nodig maar eerst dus zo proberen. Van de service geen klagen dus :-).
[ Bericht 4% gewijzigd door tattyteddymel op 03-01-2013 11:15:00 ]