Preciesquote:Op zondag 16 december 2012 18:10 schreef dawg het volgende:
[..]
het had wellicht niet hoeven sterven, dat is het punt. en waar de heisa vandaan komt.
1) Het kan totaal geen kwaad om een poging te ondernemen en zo een weerloos dier te redden;quote:Op zondag 16 december 2012 18:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar die beesten sterven nou eenmaal.
Als iedereen 't zo op heeft met "natuur" hier, laat de natuur dan ook haar gang gaan.
Omdat we normaalgesproken ingrijpen voor eigen gewin.quote:Op zondag 16 december 2012 18:13 schreef dawg het volgende:
[..]
wij interveniėren overal en altijd in de natuur, dus ik zie niet in wat er tegen is op het trachten te redden van een gestrande bultrug.
Het staat er niet best voor zo te zien...quote:Op zondag 16 december 2012 18:14 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ljoenen-vissen-dood/
Hier ff een voorbeeldje dat het niks nieuws is en in grote schaal gebeurd.
Maar daar hoor je niemand over.
weet je wat voor lucht dat gaat geven? Ze snijden hem gewoon in stukken en dat vlees gaat de oven in.quote:Op zondag 16 december 2012 18:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat ze met dat vlees gaan doen eigenlijk, het beste is om het te
laten liggen voor andere beesten, maar of ze dat doen?
Waarschijnlijk niet omdat er genoeg musea zijn die het wel willen hebben.quote:Op zondag 16 december 2012 18:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat ze met dat vlees gaan doen eigenlijk, het beste is om het te
laten liggen voor andere beesten, maar of ze dat doen?
Als het aan mij lag had dat beest al meteen een fregat op haar afgestuurd gekregen inderdaad.quote:Op zondag 16 december 2012 18:15 schreef Smeich het volgende:
1) Het kan totaal geen kwaad om een poging te ondernemen en zo een weerloos dier te redden;
2) Indien onmogelijk, het dier uit haar lijden verlossen;
3) Niet het dier laten lijden voor eigen gewin (wat hier is gebeurd).
nou en? door eigen gewin is er meer verloren gegaan dan gewonnen. dus misschien had er dit keer een andere afweging gemaakt kunnen worden. gewoon, omdat het kan.quote:Op zondag 16 december 2012 18:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat we normaalgesproken ingrijpen voor eigen gewin.
Deze walvis heeft daar weinig mee uit te staan.
Gaat de oven in?quote:Op zondag 16 december 2012 18:16 schreef ook_gek het volgende:
[..]
weet je wat voor lucht dat gaat geven? Ze snijden hem gewoon in stukken en dat vlees gaat de oven in.
Trouwens, ze moeten wel snel opschieten want volgens mij gaat die maag gisten en kan ontpoffen.
Hij ligt op een zandplaat, het is niet alsof er iemand naast woont.quote:Op zondag 16 december 2012 18:16 schreef ook_gek het volgende:
[..]
weet je wat voor lucht dat gaat geven? Ze snijden hem gewoon in stukken en dat vlees gaat de oven in.
Trouwens, ze moeten wel snel opschieten want volgens mij gaat die maag gisten en kan ontpoffen.
Je vergeet even dat dit desbetreffende dier nog wel in leven was toen hij aan wal geraakte.quote:Op zondag 16 december 2012 18:14 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
gewoon verbanden, vernietigenquote:Op zondag 16 december 2012 18:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Gaat de oven in?
Voor wie?
Het gaat om tonnen ipv. 1 geval.quote:Op zondag 16 december 2012 18:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het staat er niet best voor zo te zien...
Nou en, waarom zouden we?quote:Op zondag 16 december 2012 18:16 schreef dawg het volgende:
[..]
nou en? door eigen gewin is er meer verloren gegaan dan gewonnen. dus misschien had er dit keer een andere afweging gemaakt kunnen worden. gewoon, omdat het kan.
Dat plaatjequote:Op zondag 16 december 2012 18:14 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
Nou gelukkig dan maar dat jij het niet voor het zeggen hebtquote:Op zondag 16 december 2012 18:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als het aan mij lag had dat beest al meteen een fregat op haar afgestuurd gekregen inderdaad.
Waarom lijden, hup weg ermee.
Eens, ik zou ook niet graag Ecomare willen zijn nu, met 100 woeste ecohippies op de stoep.quote:Op zondag 16 december 2012 18:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou gelukkig dan maar dat jij het niet voor het zeggen hebt
Dus is het toch jammer dat dat dier niet gered kon worden, zelfs voor vissenvoer is kan hijquote:Op zondag 16 december 2012 18:16 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet omdat er genoeg musea zijn die het wel willen hebben.
Maar het is beter als je het laat liggen, maar stankoverlast zal het wel veroorzaken.
Waarom zouden we niet? We zorgen ook voor genoeg problemen voor dieren en natuur. Af en toe iets doen om te helpen lijkt me niet meer dan redelijk. Mits redelijk en ook in het belang van het dier natuurlijkquote:
Ik denk dat dat wel meevalt hoorquote:Op zondag 16 december 2012 18:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eens, ik zou ook niet graag Ecomare willen zijn nu, met 100 woeste ecohippies op de stoep.
omdat het een mooi dier is. omdat het op sommige plekken beschermd is. omdat geldelijke motieven niet altijd de belangrijkste zouden moeten zijn. zoals ik al zei, omdat het kan.quote:
Gevoelskwestie.quote:Op zondag 16 december 2012 18:19 schreef senesta het volgende:
[..]
Waarom zouden we niet? We zorgen ook voor genoeg problemen voor dieren en natuur. Af en toe iets doen om te helpen lijkt me niet meer dan redelijk. Mits redelijk en ook in het belang van het dier natuurlijk
Dat is toch wel weer gul van je, zo'n fregat kost per uur meer dan een sleepboot per dag, nog afgezien van dat de sleepboot niks zou kosten omdat dat vrijwilligers waren. En dan nog niet te spreken over de kosten van de scherpe granaten.quote:Op zondag 16 december 2012 18:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als het aan mij lag had dat beest al meteen een fregat op haar afgestuurd gekregen inderdaad.
Waarom lijden, hup weg ermee.
Ik ben dan ook gul als het gaat om een goed doel.quote:Op zondag 16 december 2012 18:20 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat is toch wel weer gul van je, zo'n fregat kost per uur meer dan een sleepboot per dag, nog afgezien van dat de sleepboot niks zou kosten omdat dat vrijwilligers waren. En dan nog niet te spreken over de kosten van de scherpe granaten.
Ik vind het niet alleen een gevoelskwestie maar als het dat zou zijn dan ben ik blij dat er nog zoveel mensen met gevoelskwesties zijnquote:Op zondag 16 december 2012 18:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gevoelskwestie.
Ik vind het onzin, jullie zweren erbij, prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |