abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120517113
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:09 schreef Fer het volgende:
Ik woon nu in een koopwoning 5 kamers met achtertuin en auto voor de deur. Betaal netto 750¤ rente per maand. Laten we 150¤ in de spaarpot stoppen voor onderhoud en belastingen en nogeens 100¤ omdat ik er iets op wil verdienen. Maakt 1000¤.

Denk jij dat ik een soortgelijk woning hier in de omgeving kan huren voor 1000¤? Prijzen beginnen eerder bij 1200-1400 en dan nog zijn het kleinere woningen. En als ik die inkomenseisen zie denk ik ook niet dat ik voldoe.
Ik weet dat het een belachelijk idee is uiteraard, maar je zou dan ook wat kleiners kunnen huren.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_120517172
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:37 schreef Fer het volgende:
Kun je ook uitleggen waarom niet?

Het was tot de privatisering van de woningcorporaties perfect mogelijk.
Toen waren er ook flinke wachtlijsten, zo makkelijk was het dus nooit. Het is niet de meest eenvoudige materie, een woning is geen halfje bruin.
pi_120517345
quote:
[im[quote]0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:22 schreef Fer het volgende:

[..]

Hetzelfde als hierboven, waarom moet er in de vrije sector perse winst gemaakt moeten worden. Waarom kan de overheid of stichting niet voor iedereen die dat wil een passende huurwoning aanbieden tegen kostprijs?

Ik kan ook tegen kostprijs met ov, het is zelfs gesubsideerd, terwijl ik beschik over een priveauto en een leasebak.
En waarom zou de overheid dat überhaupt moeten willen? Voor iedereen tegen kostprijs een huurwoning aanbieden. Wat schieten we daar in vredesnaam mee op. De overheid moet mijn inziens zorgen dat de zwakste in onze samenleving door middel van sociale huur of huursubsidie (en dan heb ik het echt over de zwakste 10%) een dak boven hun hoofd krijgen. Voor alle andere werkt de mark prima. Zo kan je alles wel tegen kostprijs gaan aanbieden (internet? vakanties? auto's?)
pi_120518972
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is niet de meest eenvoudige materie, een woning is geen halfje bruin.
Dat het niet eenvoudig is snap ik wel, maar het alternatief is je voor 30 jaar intekenen tegen een schuld van 5 jaarinkomens bij de bank en vervolgens speculeren op je eerste levensbehoefte. Wat is ik gewoon iets fundamenteel anders vind, dan het kopen van brood, auto, vakantie noem maar op.

Noem eens wat echte bezwaren tegen een volledig gereguleerde huizenmarkt? We hebben al bepaald hoe, waar en hoeveel huizen we moeten bouwen. Hoeveel we sociaal moeten verhuren, vrij moeten verhuren en verkopen. Waarom die lijn niet doortrekken?
.
pi_120519323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Fer het volgende:
Dat het niet eenvoudig is snap ik wel, maar het alternatief is je voor 30 jaar intekenen tegen een schuld van 5 jaarinkomens bij de bank en vervolgens speculeren op je eerste levensbehoefte.
Speculeren doe je door te huren. Dan weet je bij God niet wat je woonlasten over 30 jaar zijn. Als je koopt kun je dat juist vastleggen. En 5 jaarinkomens van nu stellen over 30 jaar ook niet veel meer voor.
pi_120519521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Speculeren doe je door te huren. Dan weet je bij God niet wat je woonlasten over 30 jaar zijn. Als je koopt kun je dat juist vastleggen. En 5 jaarinkomens van nu stellen over 30 jaar ook niet veel meer voor.
schijnzekerheid. er kan van alles en nog wat veranderen wat jouw woonkosten gaat verhogen. als je huurt ben je flexibel. flexibel, dat is pas zekerheid.
pi_120519739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
schijnzekerheid. er kan van alles en nog wat veranderen wat jouw woonkosten gaat verhogen.
Kom maar op. Zal zo gauw 6,5% huursverhoging (+inflatie) per jaar niet verslaan schat ik zo. :D

quote:
als je huurt ben je flexibel.
Lekker flexibel... Als je verhuisd is je nieuwe, gelijkwaardige, woning ineens 200,- per maand duurder.

quote:
flexibel, dat is pas zekerheid.
Als je onder een brug woont, ben je ook erg flexibel. Flexibel <> zekerheid....
pi_120519783
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kom maar op. Zal zo gauw 6,5% huursverhoging (+inflatie) per jaar niet verslaan schat ik zo. :D

[..]

Lekker flexibel... Als je verhuisd is je nieuwe, gelijkwaardige, woning ineens 200,- per maand duurder.

[..]

flexibel geeft je de zekerheid dat je snel kunt switchen. ^O^
pi_120519829
los daarvan ben je gewoon dom om nu te gaan kopen. komende 3 jaar geven zelfs banken aan dat de prijzen omlaag blijven gaan. zoveel lager dat je daar gewoon een vet appartement van kan huren, of een minder vet appartement en flink sparen ^O^
pi_120519935
Wanneer komt het nieuwe RTL programma, help mijn huis staat onderwater! ?
.
pi_120520295
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
los daarvan ben je gewoon dom om nu te gaan kopen. komende 3 jaar geven zelfs banken aan dat de prijzen omlaag blijven gaan. zoveel lager dat je daar gewoon een vet appartement van kan huren, of een minder vet appartement en flink sparen ^O^
Als je na deze maand gaat kopen ben je inderdaad dom. Dan heb je niet alleen jaren huur over de schutting gegooid, maar ook nog eens een fors belastingvoordeel.

Dus ga maar uit van het laatste: 'of een minder vet appartement en flink sparen ^O^ '

Maar goed, je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was. Dat is dan weer positief.
pi_120520386
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:45 schreef Fer het volgende:
Wanneer komt het nieuwe RTL programma, help mijn huis staat onderwater! ?
Dat stond op stapel, maar is geschrapt omdat SBS6 een tegenhanger op stapel heeft staan, met de titel 'Who give's a f*ck?'. :+
pi_120520514
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus ga maar uit van het laatste: 'of een minder vet appartement en flink sparen ^O^ '

lange termijn denken ftw ^O^
pi_120520580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
lange termijn denken ftw ^O^
Juist. Daarom heb ik ook gekocht. ;)
pi_120520600
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Juist. Daarom heb ik ook gekocht. ;)
in welk jaar?
pi_120520633
2004
pi_120520654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
2004
ow. nou succes.
pi_120520700
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow. nou succes.
Niet nodig, ik ben al voorzien. Jij succes met sparen en wachten. ^O^
pi_120520759
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet nodig, ik ben al voorzien. Jij succes met sparen en wachten. ^O^
ik wacht niet perse.
pi_120521775
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

[..]

Mwah 25% vanaf de top gaat daar gewoon overheen en het ziet er naar uit dat het dat wel gaat worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_120521906
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mwah 25% vanaf de top gaat daar gewoon overheen en het ziet er naar uit dat het dat wel gaat worden.
sterker, 5% daling per jaar is al snel 10K waardeverlies. wie nu koopt is toch gek.
pi_120522599
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

sterker, 5% daling per jaar is al snel 10K waardeverlies. wie nu koopt is toch gek.
Sterker nog de huur van de meeste woningen is door de EU gemaximaliseerd op ¤664 door de 90% procentregel. Dus ondanks dat het procentueel snel kan stijgen zal dat absoluut wel meevallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_120522680
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat heb ik daar mee te schaften? Ik heb al gekocht en mijn woonlasten vastgelegd. Zal mij een zorg zijn of de woning in waarde daalt of stijgt, in 2034 is hij toch afbetaald.
pi_120522980
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat heb ik daar mee te schaften? Ik heb al gekocht en mijn woonlasten vastgelegd. Zal mij een zorg zijn of de woning in waarde daalt of stijgt, in 2034 is hij toch afbetaald.
IK reageerde op je stukje dat 6,5% huurverhoging niet te verslaan is. Nu dat is hij makkelijk.

Verder had jij toch een deel aflossingsvrij?
pi_120523253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
IK reageerde op je stukje dat 6,5% huurverhoging niet te verslaan is. Nu dat is hij makkelijk.
Nee, er werd gesteld dat ondanks dat ik mijn woonlasten heb vastgelegd, ik rekening moest houden met allerlei wijzigingen.

quote:
Verder had jij toch een deel aflossingsvrij?
Klopt. Ik heb niet de verplichting om de laatste 50% af te lossen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik dat niet doe. (Ik regel die 50% zelf, op de fiscaal meest aantrekkelijke manier. Dat scheelt weer tienduizenden euro's t.o.v. annuitair...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')