Het album verschijnt op 18 maart 2013.quote:The Golden Age
Run Boy Run
The Great Escape
Boat Song
I Love You
The Shore
Ghost Lights
Shadows
Stabat Mater
Conquest Of Spaces
Falling
Where I Live
Iron
The Other Side
Viel wel mee toch? Ik was er toen in paradiso bij. Niet memorabel, maar best aardig.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:15 schreef Norrage het volgende:
Live was het werkelijk waar verschrikkelijk (je kan er van houden hoor, maar too much), maar op studioplaat moet dit best wel aardig kunnen zijn
Ik had het op Greatwideopen gezien, en we zijn erbij weggelopen. Gewoon té over de top. Ook totaal eentonige set, alles ging op maximaal, geen enkele fijne opbouw ofzo. Maar wat ik qua video's en muziekfragmenten heb gehoord is erg goed, daarom waren we toen ook gaan kijkenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:11 schreef thettes het volgende:
[..]
Viel wel mee toch? Ik was er toen in paradiso bij. Niet memorabel, maar best aardig.
dit dusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:23 schreef On het volgende:
Vooral Run Boy Run vond ik live wel mooi, maar zijn show verviel al snel in een overvloed aan bombast met een hoog safri duo gehalte. Album wil ik wel een kans geven.
Wat grappig dat wij over hetzelfde concert zo'n verschillende mening hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had het op Greatwideopen gezien, en we zijn erbij weggelopen. Gewoon té over de top. Ook totaal eentonige set, alles ging op maximaal, geen enkele fijne opbouw ofzo. Maar wat ik qua video's en muziekfragmenten heb gehoord is erg goed, daarom waren we toen ook gaan kijken
[..]
dit dus
Ik kan me zo indenken dat de instelling van het geluid live erg nauw luistert, wil het goed uit de verf komen. En wat betreft de nummers die we tot dusver kennen, is het denk ik muziek die op cd meer tot z'n recht komt dan live.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:23 schreef On het volgende:
Vooral Run Boy Run vond ik live wel mooi, maar zijn show verviel al snel in een overvloed aan bombast met een hoog safri duo gehalte. Album wil ik wel een kans geven.
Vind ik dus ook. En het zal me eerlijk gezegd ook een zorg zijn hoe het live klinkt. Het is in elk geval niet iets waar ik persé de artiest zélf op afreken. Het kan ook dat het geluid slecht was; en sommige muziek komt op cd nu eenmaal beter over dan live.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:16 schreef ROFLOL het volgende:
Heeft een tijd moeten duren maar klinkt geweldig.
Eén van de remixes is niet zo nieuw meer; die staat al een tijdje online:quote:New EP “I Love You” coming out June 17th including the featuring with Angel Haze + Pharrell Williams & Brodinski Remixes
En Woodkid heeft een wederdienst bewezen aan Pharell. Eerder bedacht hij al de "24 hours of Happy"-videoclip, nu heeft hij ook een uitermate treurige remix van het nummer gemaakt:quote:Op zaterdag 15 juni 2013 02:55 schreef Boldface het volgende:
De Pharrell remix van I Love You:
https://soundcloud.com/in(...)you-pharrell/s-Xxtky
Grappig om te zien.quote:Op woensdag 2 juli 2014 01:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Heb toen heel het concert gefilmd, zittend op het podium, minuscule zaal was het. Meeste is offline gehaald door auteursrechteneikels.
Vond dit ook een toffe cover.quote:Op woensdag 2 juli 2014 01:08 schreef Boldface het volgende:
Uit een ander topic, even hierheen gekopieerd. Een oude live-opname uit 2011:
[..]
Grappig om te zien.
Volgende week, op 10 juli om precies te zijn, wordt de videoclip bij het nummer "The Golden Age" gepresenteerd.
Ik was te laat met een kaartje kopen. Dom, dom dom.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:32 schreef ZwarteMagika het volgende:
Optreden met Metropole Orkest laatst was briljant
Aw zonde! Werd ook gespeeld jaquote:Op donderdag 3 juli 2014 00:25 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik was te laat met een kaartje kopen. Dom, dom dom.Ik heb dit mezelf nog niet vergeven.
Is "Ghost Lights" ook gespeeld?
quote:“The Golden Age is the last single and video for my first album. Throughout the process of directing videos for this story, I slowly removed all digital and post-production layers of my work to finally create this piece. It is somehow a postcard from my childhood, with memories and emotions from the countryside assembled together in a long, free, mellow piece. It's about the child trapped inside, the haunting memories, the beautiful and the dark ones.
I wanted the camera work and acting direction to be very organic and carnal, in opposition to the digital, rigid and super-composed aspects of the previous videos. That's why we decided to shoot everything handheld, without any mechanical movement and with no post-production. In that way, I would say this video is very different from the other ones.
It all started when I bought an original print by my favorite photographer, William Gedney, friend and contemporary of Lee and Maria Friedlander, who shot families in rural America in the sixties. I decided that this piece would pay tribute to the beauty of his work and the way he shoots boys and men in their environment, to the sensuality of his eye, which describes so well what I felt for other boys when I was younger.
In order to extend the song and create the right mood for this piece, I collaborated with composer Max Richter. He extended and re-recorded his piece ‘Embers’ to adapt it to the pace and tonality of ‘The Golden Age.’ Together, we created this very free ‘hybrid’ edit of the track, which tells so much about the pace of never ending childhood summers.
In a way, this piece is a final goodbye to four years of work and tour for this album.“
Degene die het heeft ge-upload, heeft in z'n onnoemelijke wijsheid besloten om er andere muziek onder te zetten. Je hoort dus geen Woodkid meer.quote:Op maandag 14 juli 2014 02:02 schreef Boldface het volgende:
De BBC heeft muziek van Woodkid uitgekozen voor hun "closing montage" van de WK 2014:
Da's natuurlijk nooit verkeerd voor Woodkid.
Misschien wel de twee mooiste stemmen in een nummerquote:Op maandag 9 maart 2015 17:27 schreef Boldface het volgende:
Er is vandaag een nieuw nummer van Woodkid gepresenteerd, samen met Lykke Li, voor de soundtrack van de film Insurgent: http://pitchfork.com/news(...)down-from-insurgent/
Klinkt inderdaad prima.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:22 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Misschien wel de twee mooiste stemmen in een nummer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... aldus Woodkid op Facebookquote:I’m back !
For the past 5 years I have been secretly working on my second album and a brand new live show. I’m super excited to share it with you soon.
See you in 2020 !
quote:Woodkid in Ronda | TivoliVredenburg
Woodkid maakte al verpletterende indruk met zijn donkere, indringende neofolk met stuwende drums en lekker bombastische strijkers en blazers (o.a. Iron en Run Boy Run). Dit jaar komt er een nieuw album, genoeg reden voor een concert in Utrecht op vrijdag 30 oktober! De ticketverkoop voor het concert start donderdag 5 maart om 10:00 uur via tiv.re/okt-Woodkid30
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |