Ok, kom naar vorige week en gaan we even wat smoelen bewerken.quote:
Ik stalk jouquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:51 schreef Sophie94 het volgende:
ge faceboekt en je bent duidelijk een corpsbalsletje
Sowieso dan ben je elitairquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:47 schreef TwentyFourr het volgende:
Ik ben aandeelhouder! behoor ik nu tot de top?
Primaquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:52 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ok, kom naar vorige week en gaan we even wat smoelen bewerken.
Nicequote:Op zaterdag 22 december 2012 22:55 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Sowieso dan ben je elitair
Ik zou niet met hoofdletters benadrukken dat je niet weet hoe je woorden moet vervoegen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:52 schreef Repeating het volgende:
[..]
Zeker relevant.
Jij VIND (mening=subjectief=persoonlijk) namelijk dat je alleen een 'kakker' bent.
Jij studeert(ik bedoel leest het boek een keer door en haalt een voldoende) ,met je gare pretstudie ga is echt studeren in plaats van rondhangen op pretstudies ,of ga koken voor mij ,dan doe je tenminste iets nuttigs.quote:
*drugsbaronnenquote:Op zaterdag 22 december 2012 23:04 schreef Ricardo1989 het volgende:
Ik vind dat als je studeert zeker niet tot de elite hoort
De echte elite zijn de drugsbarronen die een hele stad runnen
dat zijn basen
Alsof iedere student dat doetquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:21 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Dit.
Mensen die opscheppen over hun "niveau"
Hoe zit het met je psycholoogbezoek? Straks stap je de eerste de beste rechtenfaculteit binnen om iedereen overhoop te knallen.quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:45 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hoe zit het met je psycholoogbezoek? Straks stap je de eerste de beste rechtenfaculteit binnen om iedereen overhoop te knallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Aah, rechters straffen niet hard genoeg. Rechters zijn allemaal incompetente doetjes die totaal geen rekening houden met het slachtoffer. Pedo's, moordenaars, dieven - allemaal opknopen, het liefst natuurlijk zelf lynchen zonder proces. Ga toch weg man.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:26 schreef informatieverlener het volgende:
Wellicht is het al eens eerder hier genoemd, maar het kansloze van een rechtenstudie is dat je, hoewel je ongetwijfeld veel over "rechten" en wetten leert, het tegenovergestelde wordt van rechtvaardig.
(Veel) Mensen die rechten studeren of er in werken, gaan 'leven' en situaties bepalen aan de hand van wat er in hun schoolboeken staat / heeft gestaan, en niet aan de hand van wat rechtvaardig is. En laat het nu net zo zijn dat het 'recht' gruwelijk krom is.
Daarom terechte klacht, echter vanwege iets andere redenen dan TS aangeeft.
Ik denk niet dat jij begrijpt hoe ik over het 'recht' denk, want je kraamt een hoop kul uit.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:00 schreef Polacco het volgende:
[..]
Aah, rechters straffen niet hard genoeg. Rechters zijn allemaal incompetente doetjes die totaal geen rekening houden met het slachtoffer. Pedo's, moordenaars, dieven - allemaal opknopen, het liefst natuurlijk zelf lynchen zonder proces. Ga toch weg man.
Laat maar weten dan waarom het recht "gruwelijk krom" is.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:23 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij begrijpt hoe ik over het 'recht' denk, want je kraamt een hoop kul uit.
Omdat het de grootste criminelen zijn die de wetten schrijven. Omdat zij die de wetten schrijven erboven staan. Omdat slachtoffers daders worden (simpel voorbeeldje: de overheid van een willekeurig land rooft de burgers leeg (wat zij indirect kunnen bewerkstelligen door onder andere leugens en propaganda) en een leeggeroofde burger die een brood jat omdat hij of zij hierdoor anders niets meer te eten heeft wordt berecht en zij die verantwoordelijk zijn dat die burger heeft moeten roven gaan vrijuit en zijn indirect verandwoordelijk dat die burger berecht wordt aangezien zij de wetten hiervoor hebben geschreven).quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:34 schreef Polacco het volgende:
[..]
Laat maar weten dan waarom het recht "gruwelijk krom" is.
Paar interessante begrippen om over na te denken: wetgever, democratie en rechtstaat. Succes!quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:00 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Omdat het de grootste criminelen zijn die de wetten schrijven. Omdat zij die de wetten schrijven erboven staan. Omdat slachtoffers daders worden (simpel voorbeeldje: de overheid van een willekeurig land rooft de burgers leeg (wat zij indirect kunnen bewerkstelligen door onder andere leugens en propaganda) en een leeggeroofde burger die een brood jat omdat hij of zij hierdoor anders niets meer te eten heeft wordt berecht en zij die verantwoordelijk zijn dat die burger heeft moeten roven gaan vrijuit en zijn indirect verandwoordelijk dat die burger berecht wordt aangezien zij de wetten hiervoor hebben geschreven).
Nog een begrip: rechtvaardigingsgrond en 'verzachtende omstandigheden'. Daarnaast ben je echt een held als je een causaliteit kan ontwaren tussen een 'stelende overheid' en een willekeurige diefstal van brood die mensen ook buiten de coffeeshop nog kunnen begrijpen.quote:Hier komt de rechtvaardigheid om de hoek kijken;
Een rechter zal (beetje overdreven, diefstal van een brood -> rechter, maar je snapt 't punt hopelijk) de dief berechten en een straf opleggen (zo hoort het immers volgens 'het boek' en dit is hoe het geleerd is), maar kijkt niet naar de situatie die het allemaal heeft veroorzaakt. Namelijk de stelende overheid.
Hiermee wil ik niet zeggen dat alle diefstal goedgepraat of goedgekeurd kan worden, maar als je naar het grote plaatje kijkt zal ieder rechtvaardig mens begrijpen dat bovenstaande situatie onrechtvaardig is. En zulke of soortgelijke dingen gebeuren zeer waarschijnlijk dagelijks.
Overigens begrijp ik dat het 'recht' meer omvat dan enkel hetgeen wat ik hierboven aanhaal.
Als je in democratie gelooft (letterlijk dus: als je denkt dat het bestaat) dan denk ik dat het nutteloos is om op jouw tekst in te gaan.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Paar interessante begrippen om over na te denken: wetgever, democratie en rechtstaat. Succes!
[..]
Nog een begrip: rechtvaardigingsgrond en 'verzachtende omstandigheden'. Daarnaast ben je echt een held als je een causaliteit kan ontwaren tussen een 'stelende overheid' en een willekeurige diefstal van brood die mensen ook buiten de coffeeshop nog kunnen begrijpen.
Het bestaan van de Nederlandse democratie ontkennen gaat ook behoorlijk ver. Wij hebben onlangs nog gezien dat die daadwerkelijk bestaat.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:07 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Als je in democratie gelooft (letterlijk dus: als je denkt dat het bestaat) dan denk ik dat het nutteloos is om op jouw tekst in te gaan.
Du bist lolbertarier, ja? Dan pak ik even de popcorn erbij.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:00 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Omdat het de grootste criminelen zijn die de wetten schrijven. Omdat zij die de wetten schrijven erboven staan. Omdat slachtoffers daders worden (simpel voorbeeldje: de overheid van een willekeurig land rooft de burgers leeg (wat zij indirect kunnen bewerkstelligen door onder andere leugens en propaganda) en een leeggeroofde burger die een brood jat omdat hij of zij hierdoor anders niets meer te eten heeft wordt berecht en zij die verantwoordelijk zijn dat die burger heeft moeten roven gaan vrijuit en zijn indirect verandwoordelijk dat die burger berecht wordt aangezien zij de wetten hiervoor hebben geschreven).
Hier komt de rechtvaardigheid om de hoek kijken;
Een rechter zal (beetje overdreven, diefstal van een brood -> rechter, maar je snapt 't punt hopelijk) de dief berechten en een straf opleggen (zo hoort het immers volgens 'het boek' en dit is hoe het geleerd is), maar kijkt niet naar de situatie die het allemaal heeft veroorzaakt, laat staan dat de rechter iets aan die situatie doet / kan doen. Namelijk de stelende overheid.
Het 'recht' pakt enkel de problemen aan bij het puntje van de tak, en niet bij de wortel. Je moet de wortel aanpakken om rechtvaardig te zijn en de werkelijke problemen waar veel andere problemen uit voort komt te elimineren.
Hiermee wil ik niet zeggen dat alle diefstal goedgepraat of goedgekeurd kan worden, maar als je naar het grote plaatje kijkt zal ieder rechtvaardig mens begrijpen dat bovenstaande situatie onrechtvaardig is. En zulke of soortgelijke dingen gebeuren zeer waarschijnlijk dagelijks.
Overigens begrijp ik dat het 'recht' meer omvat dan enkel hetgeen wat ik hierboven aanhaal.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:00 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Een rechter zal (beetje overdreven, diefstal van een brood -> rechter, maar je snapt 't punt hopelijk) de dief berechten en een straf opleggen (zo hoort het immers volgens 'het boek' en dit is hoe het geleerd is), maar kijkt niet naar de situatie die het allemaal heeft veroorzaakt, laat staan dat de rechter iets aan die situatie doet / kan doen. Namelijk de stelende overheid.
Het 'recht' pakt enkel de problemen aan bij het puntje van de tak, en niet bij de wortel. Je moet de wortel aanpakken om rechtvaardig te zijn en de werkelijke problemen waar veel andere problemen uit voort komt te elimineren.
Weet je wel voldoende over de Nederlandse rechtstaat om met zoveel zekerheid die standpunten in te kunnen nemen? Casuïstische rechtsvinding en het principe van jurisprudentie zijn wellicht wel interessant voor jou, het weerlegt namelijk al je ongefundeerde uitspraken over rechtvaardigheid.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:07 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Als je in democratie gelooft (letterlijk dus: als je denkt dat het bestaat) dan denk ik dat het nutteloos is om op jouw tekst in te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door NotGuilty op 29-12-2012 01:22:57 ]
Je hebt duidelijk geen idee hoe het "recht" in Nederland te werk gaat. Je staart niet blind op een boek met regels om deze vervolgens toe te gaan passen op een situatie. Hoe of wat de uitkomst wordt ligt heel vaak aan de specifieke omstandigheden van het geval.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:00 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Juristen zijn er genoeg in dit land, daarom zou er een numerus fixus voor rechten moeten komen. Techneuten hebben we nodig.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ongefundeerde generaliserende drogredeneringen zijn weer duidelijk te lezen in dit topic. Tot men een jurist nodig heeft.
Im herequote:Op zaterdag 29 december 2012 02:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Juristen zijn er genoeg in dit land, daarom zou er een numerus fixus voor rechten moeten komen. Techneuten hebben we nodig.
Niet de wet bedenken of ervoor lobbyen maar de mensen die hun werk doen door hem uit te schrijven zijn de echte criminelenquote:Op zaterdag 29 december 2012 02:50 schreef deman13 het volgende:
Jurisprudentie staat niet in het vocabulaire van een hoop hier. Allemaal ongefundeerde troep wat over mijn beeldscherm rolt.
Mensen die zeggen dat de grootste criminelen de mensen zijn die de wetten schrijven: R-E-C-H-T-S-S-T-A-A-T.
Die komt er dit jaar ook, in ieder geval in Groningen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 02:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Juristen zijn er genoeg in dit land, daarom zou er een numerus fixus voor rechten moeten komen. Techneuten hebben we nodig.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:51 schreef vandermar het volgende:
[..]
Fiscaal recht!!!!!!!! Dat kunnen ze beter domme irritante kutreken opleiding noemen.
Haha dit geloof je toch zelf serieus ook niet.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:00 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Precies, allemaal direct koud maken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:00 schreef Polacco het volgende:
[..]
Aah, rechters straffen niet hard genoeg. Rechters zijn allemaal incompetente doetjes die totaal geen rekening houden met het slachtoffer. Pedo's, moordenaars, dieven - allemaal opknopen, het liefst natuurlijk zelf lynchen zonder proces. Ga toch weg man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |