Ik vind de part-time teamleider functie echt wel een uitvinding laat ik dat voorop stellen. En als je gewoon op een prettige manier word aangestuurd moet het geen probleem zijn.quote:Op zondag 16 december 2012 15:51 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
KloptBij ons mogen ze met 40% nog in hun handjes knijpen..
Maar vooral in een jonge ploeg is het belangrijk dat je ook in de informele sfeer met elkaar leert omgaan. Dan leer je elkaar beter waarderen denk ik.
Er zijn nu part time teamleiders van een jaar of 20, die andere leeftijdsgenoten moeten aansturen. Dat gebeurt gewoon vriendelijk, maar als je alleen maar krijgt te horen '' Ey, kap je je gesprekje zo af? We hebben nog veel vracht staan '', dan ga je op een gegeven moment toch een hekel krijgen aan zo iemand, ondanks dat de teamleider gewoon zijn werk doet.
Als je dan ook nog eens zelden tot nooit met die teamleider gewoon op privé vlak elkaar kunt leren kennen, dan blijft die negatieve houding altijd een beetje als een donkere wolk boven de werkrelatie tussen het personeel hangen..
Dat biertje drinken vind ik persoonlijk erg jammer. Ik snap het wel, want helaas wordt de maatschappij steeds betuttelender, en als werkgever ben je nu eenmaal vrij snel aansprakelijk als je personeel iets overkomt, maar die avondjes waren in het verleden juist waar de vriendschappen en de ideeën voor eventuele uitjes en zelfs relaties ontstonden![]()
Onze nieuwe SM komt uit een filiaal met een hechte personeelsgroep (is wel te zien aan alle foto;s die ze op haar bureau heeft neergezet) en vindt het volgens mij ook jammer dat het hier niet zo is. Maar wat ze ook organiseeert, niemand schrijft zich in
Niets ten nadele van die functie, en ook niets tegen de part time teamleiders in mijn filiaal, zijn zelfs vrienden van me, maar ze krijgen eigenlijk amper de gelegenheid om hun ''eigen draai'' aan een dag te geven..quote:Op zondag 16 december 2012 16:03 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik vind de part-time teamleider functie echt wel een uitvinding laat ik dat voorop stellen. En als je gewoon op een prettige manier word aangestuurd moet het geen probleem zijn.
In mijn winkel werken er op verkoopklaar nog wel 2 van zulke vriendengroepen.
Een jaar geleden toen ik binnen kwam in deze winkel werd er niks georganiseerd voor het personeel. Door dat wel te doen crieer je goodwill en willen mensen voor je werken. Uiteraard moet daar je leidinggevende stijl wel op aansluiten, want als je vervolgens aanstuurt op een manier die geen ruimte laat voor eigen ideeën laat zal het niet helpen. Zolang ik in de winkel werk zal ik op basis van vertrouwen, begrip en plezier de winkel naar een hoger niveau proberen te brengen. Werkt dat in een winkel niet is hij niet geschikt voor mijn leidinggevende stijl.
Ik ben het zeker met je eens dat de vriendschappen en de ideeën uit de borreltjes met collegas in de kantine kwamen. Je sprak elkaar gewoon eens wat informeler. Soms ging het nog even over werk soms over wat je verder deed. Voor een nieuwe medewerker was het een "eye-opener" om zijn nieuwe collega's beter te leren kennen. Het verloop in de vulploeg was erg laag.
Ja dat is vaak het probleem je hebt in je winkel een paar trekkers nodig die goed liggen bij een grote groep mensen, als je die voor je ideeën kan winnen gaan er veel mensen. Helaas zijn die er niet altijd
Ik ben het met je eens we zijn denk ik heel erg doorgeslagen van de uiterste. Ik snap best dat wat toen gebeurde in de huidige tijd niet meer kan. Ik begrijp ook wat je bedoelt. Ik ben Teamleider geworden toen de functie kwam maar deed al veel "extra" dingen. Nu als ASM verbaas ik me soms over het niveau van teamleiders als ik in een nieuwe winkel kom of er een teamleider overgeplaatst word.quote:Op zondag 16 december 2012 17:59 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
''Vroeger'' was wat dat betreft ook wel the sky is the limit: Op zaterdagavond gingen we eten in 2 ploegen van 6 man, lachen gieren brullen, en daarna weer aan het werk. Nu zitten we met 1 ploegje van 3 man, en verder alleen maar vakkenvullers die binnenkomen, meteen op een pad neergezet worden, en worden geacht daar gedurende die 3 uur niet meer vandaan te komen.
Teamleider brengt de nieuwe kar en haalt de oude op, er hoeven dus alleen maar dozen opengemaakt, gevuld en weer opgevouwen te worden..
Wat dat betreft is het werk voor die jonkies zoveel minder afwisselend dan toen het voor mij was toen ik begon. Ik mocht eigenlijk meteen vanalles doen, het werk was een stuk interactiever, en het was juist de bedoeling dat je ''buiten je paadje'' dacht bij wijze van spreke (zie je iets wat niet goed is, doe er wat mee), en nu is het: Zie je iets wat niet goed is, bemoei je er niet mee en doe wat je is opgedragen want dat kost alleen maar tijd...
Zelfde als alle andere tenzij je verkoper b bent, dan krijg je iets extra.quote:Op zondag 16 december 2012 20:41 schreef Gladif het volgende:
Wat is eigenlijk het salaristabel voor Medewerker Grill & Steak?
Bruto of netto?quote:Op maandag 17 december 2012 09:21 schreef bigbass het volgende:
[ afbeelding ]
Salaristabel Senior Medewerker Verkoop (verkoper B)
Dan doneer je het aan de voedselbank als het je niet bevalt. Misschien dat die mensen wél dankbaar zijn voor iets wat ze gratis krijgen.quote:Op maandag 17 december 2012 13:28 schreef Youriboy het volgende:
Conclusie:
Het kerstpakket wordt inderdaad met het jaar rampzaliger xD
Vraagje erover, ben vanaf mijn 15e in dienst en nu 21. Hoor ik dan geen 3 functiejaren te hebben? Ik word ingeschaald met 2...quote:Op maandag 17 december 2012 09:21 schreef bigbass het volgende:
[ afbeelding ]
Gevoelsmatig wel, maar getalsmatig niet. Je krijgt een 'dienstjaar' nadat je een volledig dienstjaar gehad hebt en dat begint pas te tellen als je 18 bent (dus niet: 18 wordt).quote:Op maandag 17 december 2012 14:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Vraagje erover, ben vanaf mijn 15e in dienst en nu 21. Hoor ik dan geen 3 functiejaren te hebben? Ik word ingeschaald met 2...
Ben in 2008 verkoper B geworden, dus dat zit wel goed. Bedankt voor de uitlegquote:Op maandag 17 december 2012 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gevoelsmatig wel, maar getalsmatig niet. Je krijgt een 'dienstjaar' nadat je een volledig dienstjaar gehad hebt en dat begint pas te tellen als je 18 bent (dus niet: 18 wordt).
Je bent in 2012 21 geworden, dus in 2009 ben je 18 geworden. Op 01-01-2010 was je 18, het begint te tellen, op 01-01-2011 dus je eerste trede en op 01-01-2012 je tweede. De derde zal komen per periode 1-2013. (Let op: verhaal gaat niet helemaal op als je ergens na 01-01-2010 pas verkoper B geworden bent)
en 10 minuten koffiepauze.quote:Op maandag 17 december 2012 14:11 schreef UncleSam het volgende:
Is een beetje een rare tijd, die in ons filiaal niet voorkomt maar uit mijn hoofd 30 min lunch + 30 min diner.
Onzin..quote:Op maandag 17 december 2012 14:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan doneer je het aan de voedselbank als het je niet bevalt. Misschien dat die mensen wél dankbaar zijn voor iets wat ze gratis krijgen.
Dat klinkt top, een beetje zoals het bij ons vroeger wasquote:Op maandag 17 december 2012 19:19 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Ik zie hier alle discussie over het verdwijnen van de gezelligheid bij de ah. Ik maak deel uit van een positieve uitzondering. We zijn bijna allemaal van een andere ah gekomen(nieuwe winkel) en het is erg gezellig. Totaal geen spijt van de overplaatsing.
We hadden personeelsfeest en een opkomst van ongeveer 80%, dit geeft toch wel aan dat we als hele ah redelijk hecht zijn. Dit kan misschien ook wel komen doordat de ah zo klein is, echt iedereen kent iedereen. Niet zoals je vaak kassa, houdbaar en verkoop gescheiden hebt.
Later zijn we het nog eens over gaan doen op eigen kosten en daarna de stad in gegaan en toen kwamen er 25-30 mensen, en dit op een filiaal van 70 man. Hierna zijn we nog de stad in gegaan.
Waar deze gezelligheid aan ligt is de vraag natuurlijk. Het zijn allemaal jonge mensen(het gemiddelde ligt onder de 30), dit zou een van de oorzaken kunnen zijn. Wanneer het leeftijdsverschil klein is sluit je misschien ook beter op elkaar aan. Daarnaast ligt het denk ik ook voor een groot deel aan het management. Deze moet de goede balans vinden tussen doorwerken en gezelligheid(waardoor de bereidheid om te werken drastisch toeneemt). Hiervoor moet je gewoon de juiste mensen aannemen denk ik, maar niet veel minder belangrijk ze een goede cursus leidinggeven geven. En uit alle verhalen die ik lees mist het blijkbaar daar nog wel aan. Ahold doe er wat aan!
Een 'periode' is 160u, 4 maanden ofzo?quote:Op maandag 17 december 2012 09:21 schreef bigbass het volgende:
[ afbeelding ]
4 weken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:15 schreef Gladif het volgende:
[..]
Een 'periode' is 160u, 4 maanden ofzo?
Iemand toevallig enig idee?quote:Op maandag 17 december 2012 09:33 schreef koenie95 het volgende:
Ik werk nu 3,5 bij de AH hier in het dorp (0-uren contract maar werk standaard 6 uur in de week) maar nu zit ik met een vraagje, ik heb de afgelopen 2 maanden wegens ziekte niet kunnen werken (waarvan ik 1 maand in het ziekenhuis heb gelegen) en nu mag ik nog minstens een maand niet werken.
Nu is mijn vraag, heb ik recht op een of andere vergoeding oid of heb ik gewoon pech omdat ik een 0-uren contract heb?
Als je een 0-uren contract hebt krijg je niks betaald bij ziekte helaas, volgens mij een van de redenen waarom AH zelf die niet geeft, is net de pech van bij een franchise werken.quote:
Van de forumregels zal het vast mogen, maar lijkt het je nou zelf een goed idee om bedrijfsgevoelige informatie op een openbaar forum te gooien?quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:52 schreef Woods het volgende:
Even snel een vraagje, mag je de winkelomzet online bijv. hier plaatsen en wat andere stats die ze ons meegeven soms?
Je bedrijfsleider kan via plaza jouw wachtwoord resetten, even uit mijn hoofd heet dat knopje Lokaut. Wel typisch dat ie dat zelf niet weet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:07 schreef ProductPlaza het volgende:
Weet iemand toevallig of er een helpdesk voor AH-plaza is.
Ik weet namelijk mijn ww niet meer :$, en de bedrijfsleider weet ook niet hoe het werkt.
volgens de regels binnen de ah mag het iig niet. Onze nieuwsbrief wordt altijd op onze besloten ah groep in facebook gepost, maar de omzet moet perse onleesbaar worden gemaakt. Anders kun je gezeik krijgen met Ahold, een collega heeft dat bij zen vorige filiaal een keertje gehadquote:Op dinsdag 18 december 2012 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van de forumregels zal het vast mogen, maar lijkt het je nou zelf een goed idee om bedrijfsgevoelige informatie op een openbaar forum te gooien?
Doe maar niet doen inderdaad.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:52 schreef Woods het volgende:
Even snel een vraagje, mag je de winkelomzet online bijv. hier plaatsen en wat andere stats die ze ons meegeven soms?
Euh misschien moet je bedrijfsleider dan even de handleiding van plaza opvragen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:07 schreef ProductPlaza het volgende:
Weet iemand toevallig of er een helpdesk voor AH-plaza is.
Ik weet namelijk mijn ww niet meer :$, en de bedrijfsleider weet ook niet hoe het werkt.
Ja, de omzet voor week 49/50 staat verhoudingsgewijs erg laag weg. Daarentegen word deze week weer wat spannender.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:25 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Wij hebben de afgelopen maanden nooit de omzet gehaald, nu de laatste 2 weken wel.
Is dit bij veel AH's?
Een echte reden heb ik niet. Ik weet alleen dat sommige collega's wel lid zijn. Misschien voor in het geval.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:49 schreef tinoburg het volgende:
Lijkt me niet heel erg zinvol.
De CAO is vrij duidelijk en wordt naar mijn weten goed nageleefd.
Zo niet zijn je leidinggevende ongetwijfeld professioneel genoeg om met je in gesprek te gaan.
Is er een reden dat je lid zou willen worden? welk voordeel denk je daar uit te halen bij ah?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |