abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:42:00 #26
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120343075
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waarom is bij sommige ah's de tartaar wel nog rood aan de onderkant, en bij andere ah's nooit? :@
Als er geen zuurstof bij vlees kan komen door bijv. druk trekt de rode kleur weg. Is optisch niet mooi maar verder niets mis mee.

Ik gooi zelf altijd als werknemer verkleurde verpakkingen weg.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_120343127
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:42 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Als er geen zuurstof bij vlees kan komen door bijv. druk trekt de rode kleur weg. Is optisch niet mooi maar verder niets mis mee.

Ik gooi zelf altijd als werknemer verkleurde verpakkingen weg.
ik denk dat wat jij weggooit dan bij onze appie in de schappen komt ofzo ;(
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:08:05 #28
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120345680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik denk dat wat jij weggooit dan bij onze appie in de schappen komt ofzo ;(
Nee wordt afgeboekt en gaat in een krat met andere dingen die echt weg moeten :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_120348225
Het is wel een echt onsamenhangend pakket hoor. Het thema was zeker vieze zooi die we nooit meer kwijt raken.

Ik vind het zo jammer, vroeger waren de pakketten echt leuk, nu is het echt een ongelofelijke budget doos, met spul waar 90% niet vrolijk van word.

Ik wil weet al die chocolade repen, of de cocktailmixer met glazen... Zelf te ontbijt dienblad(of koffie dienblad ) was leuk. Dit en die van vorig jaar Zijn gewoon zo treurig en geeft naar mijn idee weer aan hoe weinig de AH om zijn personeel begint te geven....
PSN: Metal_Akilla
  zaterdag 15 december 2012 @ 20:16:48 #30
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120349780
5 jaar geleden zat er een opvouwbare frisbee in, die vond ik een stukken handiger dan de dingen die er nu in zitten :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zaterdag 15 december 2012 @ 20:43:05 #31
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_120350740
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:58 schreef einschtein het volgende:
In het kerstpakket zit het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik kan niet wachten tot ik die lekkere koekjes morgen na werk mee naar huis krijg
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  zaterdag 15 december 2012 @ 20:55:35 #32
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120351220
De zaanse huisjes zijn met sinaasappel. de bio amandelkoekjes zijn wel te doen. Verder ook al de kaaskoekjes opgegeten en die waren goed pittig ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zaterdag 15 december 2012 @ 21:06:24 #33
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_120351707
dat tasje :')

zelfs de vrouwen hier vinden hem niet mooi :')
pi_120353276
Die Zaanse huisjes waren wel lekker :P
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zaterdag 15 december 2012 @ 23:14:59 #35
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_120357119
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:58 schreef einschtein het volgende:
In het kerstpakket zit het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hé, mijn foto! Wat doe je ;)

Maar even serieus;
Iemand er al aan gedacht de OR te mailen?

Heb zelf al een mail verstuurd.... Ik ben benieuwd naar de reactie....
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
  zaterdag 15 december 2012 @ 23:16:15 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_120357163
Dat gezeik over dat kerstpakket ieder jaar. Wees blij dat je wat krijgt, het hoeft niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 15 december 2012 @ 23:32:18 #37
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_120357766
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:16 schreef Janneke141 het volgende:
Dat gezeik over dat kerstpakket ieder jaar. Wees blij dat je wat krijgt, het hoeft niet.
Mijn eerste idee ook... Maar geef dan wel iets waar iedereen iets aan heeft. Nu verdwijnt ieder jaar ontzettend veel in de kliko, wat niet zou hoeven.
En als je dan een non-food presentje erbij doet, kijk dan of iedereen er potentieel iets aan heeft...

Maar... Ik ben eruit! Ik ga het tasje gebruiken voor mijn looptoestel (valt 'ie niet meer zo vaak uit mijn jasschort)... :)
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_120358607
quote:
Dat is wel zo, maar komop als je dan pindakaas of zaanse huisjes koekjes doet, doe dan de normale variant die misschien 90% lust, nu lust 90% het niet en wordt het weg gegooid.

Vroeger waren ze gewoon beter, klaar. Toen zat er een thema gedachte achter, maar nu...
  zondag 16 december 2012 @ 00:16:58 #39
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_120359265
Wat ik ook zo pijnlijk vind is dat iedereen een pak filterkoffie heeft gekregen terwijl 50% van de medewerkers geen koffie drinkt en 90% van de medewerkers die wel koffie drinkt koffiepads heeft thuis.
Als ik dan ook nog ff de prijs op zoek van dat pak koffie dan schrik ik me helemaal kapot, ¤3,- Dat is bijna mijn uurloon :(
pi_120363235
quote:
Ik begrijp je reactie. Echter snap ik ook de overige reactie omdat het wel minder is geworden (oke crises) maar doe er i.d.d. standaard "normale"dingen in. Ik begrijp daarom ook die reacties wel.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_120365307
Balansen *O*
pi_120366563
Een kerstpakket hoeft inderdaad niet, maar het is wel een typisch voorbeeld van; Als je het doet, dan doe je het goed, en anders kun je het misschien maar beter laten..

Dit is alweer mijn 10e kerstpakket bij de AH, en elk jaar kon het er nog wel enigszins mee door (vorig jaar was al niet best), maar dit jaar slaat echt helemaal alles.

Al die AH 125 jaar shit, natuurlijk zooi waar ze anders toch nooit meer vanaf kwamen. Ik heb echt nog kerstpakketten gehad die 2,5 keer zo groot waren, met 3 delicata chocoladerepen erin en vanalles meer..

Het wordt sowieso steeds meer van de arme bij AH, hetgeen ik niet snap aangezien de keten ondanks de crisis nog flink winstgevend is. Bij ons worden de touwtjes zo strak aangetrokken dat de sfeer onder het winkelpersoneel de afgelopen 2 jaar eigenlijk helemaal uit het team is geperst..

Mensen die er al 20 jaar werkten die naar andere filialen worden geschopt, contracten die niet worden verlengd en dan een sixpackje heineken meegeven als dank voor iemand die jaren lang in je winkel heeft gewerkt :+ Dat kan toch niet?
pi_120366722
Dat terwijl het helemaal niet slecht gaat met AH of Ahold. Tot een paar jaar terug kregen we soms ook gewoon 130% winstuitkering, nu moeten we blij zijn met 70..
pi_120366831
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 10:52 schreef BenjaminLinus het volgende:
Een kerstpakket hoeft inderdaad niet, maar het is wel een typisch voorbeeld van; Als je het doet, dan doe je het goed, en anders kun je het misschien maar beter laten..

Dit is alweer mijn 10e kerstpakket bij de AH, en elk jaar kon het er nog wel enigszins mee door (vorig jaar was al niet best), maar dit jaar slaat echt helemaal alles.

Al die AH 125 jaar shit, natuurlijk zooi waar ze anders toch nooit meer vanaf kwamen. Ik heb echt nog kerstpakketten gehad die 2,5 keer zo groot waren, met 3 delicata chocoladerepen erin en vanalles meer..

Het wordt sowieso steeds meer van de arme bij AH, hetgeen ik niet snap aangezien de keten ondanks de crisis nog flink winstgevend is. Bij ons worden de touwtjes zo strak aangetrokken dat de sfeer onder het winkelpersoneel de afgelopen 2 jaar eigenlijk helemaal uit het team is geperst..

Mensen die er al 20 jaar werkten die naar andere filialen worden geschopt, contracten die niet worden verlengd en dan een sixpackje heineken meegeven als dank voor iemand die jaren lang in je winkel heeft gewerkt :+ Dat kan toch niet?
Jij verwoord het echt perfect! Die repen waren 3x zo groot en het waren er ook 3 in tegenstelling tot de mini reep van dit jaar...
pi_120373711
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 10:52 schreef BenjaminLinus het volgende:

Jemig. Het lijkt wel alsof je bij dezelfde AH werkt. Hier ook net zo qua sfeer en werkdruk, bah. Terwijl het zelfs twee(!) jaar geleden nog compleet anders was, een stuk luchtiger of zo en iets minder strak. Ik zie ook zelf dat het strak houden totaal andersom uitdraait. Producten zijn niet meer fifo (blijft moeilijk voor sommigen), mensen kunnen slecht met het management communiceren, sfeer is saai en zakelijk etc.

[ Bericht 8% gewijzigd door 1lluminati op 16-12-2012 15:18:06 ]
pi_120374201
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:07 schreef 1lluminati het volgende:

[..]

Jemig. Het lijkt wel alsof je bij dezelfde AH werkt. Hier ook net zo qua sfeer en werkdruk, bah.
Jammer is dat he. Denk wel dat ze het bij onze AH aan zichzelf te wijten hebben..

Een jaar of wat terug, was het echt een gezellige ploeg mensen. De parttimers kenden elkaar goed, gingen goed om met elkaar en ook met de fulltimers (ook veel met elkaar omgaan buiten werk enzo).

Dat merkte je duidelijk terug in de werkhouding: Geen geklaag, maar schouders eronder, en zelfs mensen die in hun vrije tijd nog even langskwamen om wat kerstversiering op te hangen, of dingen voor de Personeelsvereniging te regelen.

Maar die mensen zijn al grotendeels weg (afgestudeerd ofzo), en de ''nieuwe lichting'' die daarvoor in de plaats is gekomen, is toch in een heel wat soberdere werksfeer terecht gekomen: Recht toe recht aan, weinig ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, geen biertjes drinken na het werk in de kantine, geen personeelsfeestjes, personeelsvereniging opgeheven, een kader dat alleen maar bevelen loopt te geven en strengere regels loopt te stellen: Dat heeft zijn invloed op de houding van het personeel.

Toevallig gaan we bijna verbouwen, en de laatste verbouwing van 8 jaar geleden heb ik ook meegemaakt. Toen was iedereen druk met een leuk feest organiseren, en 96% van het personeel kwam er ook heen.
Nu bijna weer verbouwen, en weer een feest, en hoor iedereen al klagen van: PFFF daar heb ik echt geen zin in hee, en het is nog wel op zaterdag avond, ja later daar ga ik dus echt niet heen..

Dat krijg je er wel een beetje van, mensen hebben ook weinig voor hun werk over, veel meer een houding van: Ik werk voor mn geld, en geen minuut meer, maar dat komt ook door de houding die het kader aanneemt..
pi_120374223
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:07 schreef 1lluminati het volgende:

[..]

Jemig. Het lijkt wel alsof je bij dezelfde AH werkt. Hier ook net zo qua sfeer en werkdruk, bah. Terwijl het zelfs twee(!) jaar geleden nog compleet anders was, een stuk luchtiger of zo en iets minder strak. Ik zie ook zelf dat het strak houden totaal andersom uitdraait. Producten zijn niet meer fifo (blijft moeilijk voor sommigen), mensen kunnen slecht met het management communiceren, sfeer is saai en zakelijk etc.
Haha toevallig typte ik tijdens je edit precies zo'n verhaal.
  zondag 16 december 2012 @ 15:29:34 #48
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120374559
Hier is dat ook zo hoor. Nou werk ik zelf op verkoop dus het team wijzigt naar verhouding met houdbaar en kassa stukken minder, maar ik begin nu ook barsten te zien. We hebben een aantal nieuwe mensen gekregen die het werk niet op kunnen pakken en ook niet voldoen aan de huidige wensen van het management. Simpel ook, want de rest van ons heeft jaren snelheid op kunnen bouwen. Verder worden de eisen van het management ook extremer en staan we chronisch met personeel tekort op de afdelingen. :')

Vroeger wilde ik graag komen als er vervanging nodig was (en veel andere collega's die dat ook deden). Nu wordt de telefoon niet eens meer opgenomen als men ziet dat Albert Heijn belt :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_120374736
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:21 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Jammer is dat he. Denk wel dat ze het bij onze AH aan zichzelf te wijten hebben..

Een jaar of wat terug, was het echt een gezellige ploeg mensen. De parttimers kenden elkaar goed, gingen goed om met elkaar en ook met de fulltimers (ook veel met elkaar omgaan buiten werk enzo).

Dat merkte je duidelijk terug in de werkhouding: Geen geklaag, maar schouders eronder, en zelfs mensen die in hun vrije tijd nog even langskwamen om wat kerstversiering op te hangen, of dingen voor de Personeelsvereniging te regelen.

Maar die mensen zijn al grotendeels weg (afgestudeerd ofzo), en de ''nieuwe lichting'' die daarvoor in de plaats is gekomen, is toch in een heel wat soberdere werksfeer terecht gekomen: Recht toe recht aan, weinig ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, geen biertjes drinken na het werk in de kantine, geen personeelsfeestjes, personeelsvereniging opgeheven, een kader dat alleen maar bevelen loopt te geven en strengere regels loopt te stellen: Dat heeft zijn invloed op de houding van het personeel.

Toevallig gaan we bijna verbouwen, en de laatste verbouwing van 8 jaar geleden heb ik ook meegemaakt. Toen was iedereen druk met een leuk feest organiseren, en 96% van het personeel kwam er ook heen.
Nu bijna weer verbouwen, en weer een feest, en hoor iedereen al klagen van: PFFF daar heb ik echt geen zin in hee, en het is nog wel op zaterdag avond, ja later daar ga ik dus echt niet heen..

Dat krijg je er wel een beetje van, mensen hebben ook weinig voor hun werk over, veel meer een houding van: Ik werk voor mn geld, en geen minuut meer, maar dat komt ook door de houding die het kader aanneemt..
Ik snap wel wat je hier neer zet ik werk nu 12,5 jaar bij AH. En ik heb er echt een leuke vriendengroep aan over gehouden waarmee we wekelijk wat gaan drinken. Tot een jaar of 6 geleden werd er na werktijd in de kantine op vrijdag en zaterdag nog even een biertje gedaan en daarna ging men dan door naar de kroeg met een groep. Inmiddels 3 winkels en een paar functies verder maar het "team-gevoel" van het team waar ik ooit in ben begonnen tref ik nergens (meer) aan. Want een biertje drinken mag niet meer van de albert heijn huisregels in de winkels. Op het hoofdkantoor mag het wel want ................. Op één of andere manier zijn er vanaf dat moment minder hechte teams ontstaan.
Uiteraard werken de 3 uur vulshifts even min erg mee voor een hecht team (kosten technische snap ik het volkomen vanwege de betaalde koffiepauze).

Houding van het management kan meespelen, al moet ik daar wel op zeggen dat ik de animo voor bedrijfsfeestjes echt heb zien afnemen zelfs in de "hechte" periode al. Nu moet je inzetten op 30/40% waar je vroeger uit kon gaan van 70/75% mensen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_120375632
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:33 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je hier neer zet ik werk nu 12,5 jaar bij AH. En ik heb er echt een leuke vriendengroep aan over gehouden waarmee we wekelijk wat gaan drinken. Tot een jaar of 6 geleden werd er na werktijd in de kantine op vrijdag en zaterdag nog even een biertje gedaan en daarna ging men dan door naar de kroeg met een groep. Inmiddels 3 winkels en een paar functies verder maar het "team-gevoel" van het team waar ik ooit in ben begonnen tref ik nergens (meer) aan. Want een biertje drinken mag niet meer van de albert heijn huisregels in de winkels. Op het hoofdkantoor mag het wel want ................. Op één of andere manier zijn er vanaf dat moment minder hechte teams ontstaan.
Uiteraard werken de 3 uur vulshifts even min erg mee voor een hecht team (kosten technische snap ik het volkomen vanwege de betaalde koffiepauze).

Houding van het management kan meespelen, al moet ik daar wel op zeggen dat ik de animo voor bedrijfsfeestjes echt heb zien afnemen zelfs in de "hechte" periode al. Nu moet je inzetten op 30/40% waar je vroeger uit kon gaan van 70/75% mensen.
Klopt :) Bij ons mogen ze met 40% nog in hun handjes knijpen..

Maar vooral in een jonge ploeg is het belangrijk dat je ook in de informele sfeer met elkaar leert omgaan. Dan leer je elkaar beter waarderen denk ik.

Er zijn nu part time teamleiders van een jaar of 20, die andere leeftijdsgenoten moeten aansturen. Dat gebeurt gewoon vriendelijk, maar als je alleen maar krijgt te horen '' Ey, kap je je gesprekje zo af? We hebben nog veel vracht staan '', dan ga je op een gegeven moment toch een hekel krijgen aan zo iemand, ondanks dat de teamleider gewoon zijn werk doet.

Als je dan ook nog eens zelden tot nooit met die teamleider gewoon op privé vlak elkaar kunt leren kennen, dan blijft die negatieve houding altijd een beetje als een donkere wolk boven de werkrelatie tussen het personeel hangen..

Dat biertje drinken vind ik persoonlijk erg jammer. Ik snap het wel, want helaas wordt de maatschappij steeds betuttelender, en als werkgever ben je nu eenmaal vrij snel aansprakelijk als je personeel iets overkomt, maar die avondjes waren in het verleden juist waar de vriendschappen en de ideeën voor eventuele uitjes en zelfs relaties ontstonden :P

Onze nieuwe SM komt uit een filiaal met een hechte personeelsgroep (is wel te zien aan alle foto;s die ze op haar bureau heeft neergezet) en vindt het volgens mij ook jammer dat het hier niet zo is. Maar wat ze ook organiseeert, niemand schrijft zich in :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')