Jammer dat dit als het meezit m'n laatste pakket was. Wel beter voor de rest iig,quote:Op woensdag 19 december 2012 20:48 schreef joey_k het volgende:
Zo,
reactie gehad van de OR betreffende de kerstpakketten:
Wordt op de agenda van de OR gezet, en er wordt gekeken of het een (deel) onderwerp is voor een medewerkers enquête.
Positief v.w.b. suggestie's als b.v. een cadeaubon of de mogelijkheid een bedrag te schenken aan een goed doel i.p.v. een kerstpakket.
De wens is aanwezig om te kijken of er volgend jaar al verandering in kan komen...
Ik was blijkbaar ook niet de enige die over het pakket van dit jaar viel
Haha dit wilde ik ook typenquote:Op woensdag 19 december 2012 23:08 schreef Akilla het volgende:
[..]
Jammer dat dit als het meezit m'n laatste pakket was.
oudjaarsdag niet, nieuwjaarsdag wel, de filialen die open zijn.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:42 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
we krijgen toch dubbel op oudjaarsdag?
Nee het is namelijk geen feestdag.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:42 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
we krijgen toch dubbel op oudjaarsdag?
Via google een link gevonden naar het innovatiecafe, echter is dit een oude link. Alleen nog via Plaza te benaderen staat er.. ??quote:Op donderdag 20 december 2012 21:05 schreef UncleSam het volgende:
Moet je ff op innocatiecafe kijken.
Wij in ieder geval niet en ik heb nog niemand er bij ons over gehoord.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:22 schreef Partypoeper het volgende:
Weet iemand hier of meerdere AH's sinds een week of 3 werken met een magazijnman? Volgens de SM en teamleiders is het een landelijke experiment. Dus, ben best benieuwd of dit bij andere vulploegen ook is ingevoerd en hoe het werkt
Eh, ik heb het zowel meegemaakt als magazijnman en als gewoon vuller, en het werkt best redelijk. Vooral aan het einde van de avond haal je er je voordeel uit, in plaats van dat het magazijn dan een teringbende is, heeft de magazijnman alles mooi opgeruimd en netjes aan kant, wat al gauw een kwartier scheelt. Maar de AH weigert een evaluatie, ik had namelijk voorgesteld om met de 4 medewerkers die magazijnman kunnen/mogen zijn en wat teamleiders om de tafel te gaan om te bekijken wat beter kan enzo.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:23 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij in ieder geval niet en ik heb nog niemand er bij ons over gehoord.
Maar werkt dat een beetje goed?
Bij deze: https://plaza.ah.nl/pkmsc(...).com/icafe/index.jspquote:Op donderdag 20 december 2012 21:20 schreef joey_k het volgende:
[..]
Via google een link gevonden naar het innovatiecafe, echter is dit een oude link. Alleen nog via Plaza te benaderen staat er.. ??
In ons filiaal gebeurt dat al sinds ik er werk, dus sowieso 5 maanden.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:22 schreef Partypoeper het volgende:
Weet iemand hier of meerdere AH's sinds een week of 3 werken met een magazijnman? Volgens de SM en teamleiders is het een landelijke experiment. Dus, ben best benieuwd of dit bij andere vulploegen ook is ingevoerd en hoe het werkt
Wij hebben hem ook rondlopen meestal op vrijdag/zaterdag (drukste dagen) werkzaamheden zijn het uitsplitsen van vers, helpen bij het lossen en het magezijn zelf beetje netjes houden!quote:Op donderdag 20 december 2012 21:22 schreef Partypoeper het volgende:
Bij ons is het gewoon de vrachtwagens lossen (dat zijn er 3 in de 6 uur dat je werkt), vrachtwagens laden (meestal 2 van die 3) en idd helpen splitsen, emballage, aan/afvoer karren (dus nieuwe handel winkel in, lege containers en karton e.d. winkel uit), en een beetje semi-dapper lopen doen met een terminalquote:Op donderdag 20 december 2012 23:18 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Wij hebben hem ook rondlopen meestal op vrijdag/zaterdag (drukste dagen) werkzaamheden zijn het uitsplitsen van vers, helpen bij het lossen en het magezijn zelf beetje netjes houden!
Hoeven de medewerkers Verkoopklaar hun karton niet op te ruimen? Wow was dat maar bij ons filiaal zoquote:Op donderdag 20 december 2012 23:26 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Bij ons is het gewoon de vrachtwagens lossen (dat zijn er 3 in de 6 uur dat je werkt), vrachtwagens laden (meestal 2 van die 3) en idd helpen splitsen, emballage, aan/afvoer karren (dus nieuwe handel winkel in, lege containers en karton e.d. winkel uit), en een beetje semi-dapper lopen doen met een terminal
Nope, behalve als ze de planning niet halen, dan bekijken ze het maar :pquote:Op vrijdag 21 december 2012 00:42 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Hoeven de medewerkers Verkoopklaar hun karton niet op te ruimen? Wow was dat maar bij ons filiaal zo!
De vloer moet toch ook worden schoongemaakt en de flessenband etc...quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:30 schreef UncleSam het volgende:
Magazijnman? Bij ons ruimt men zijn eigen zooi op.
Ja, bij ons zijn de vulnormen omhoog gegaan (in 'mijn' gangpad (pasta/sauzen/soep/kruiden etc. van 55 naar 70 per uur bijvoorbeeld), maar dan hoeven mensen niet langer zelf fusten en karton te regelen, dat doet de magazijnman dus. En ons magazijn is inderdaad ook te klein, bier en fris laten we vaak buiten staan bij het lossen, omdat binnen alles vol isquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:20 schreef BGTes het volgende:
Wij hebben standaard een magazijnman 's avonds die tijdens de rustige momenten een gang als wijn gaat vullen. Iedereen ruimt zijn eigen karton en fusten op, maar we hebben wel een MM nodig omdat we een klein magazijn hebben t.o.v. winkeloppervlakte en omzet. Dat moet dus allemaal goed bijgehouden worden.
Welkom in het grote mensen leven.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:41 schreef MrBaas het volgende:
De vulnormen zijn voor alle medewerkers verkoopklaar gelijk.
De uurlonen van alle medewerkers verkoopklaar verschillen per leeftijd.
Heel logisch dit.
Des te ouder men wordt, des te minder snel ze vullen. En toch meer centjes.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:41 schreef MrBaas het volgende:
De vulnormen zijn voor alle medewerkers verkoopklaar gelijk.
De uurlonen van alle medewerkers verkoopklaar verschillen per leeftijd.
Heel logisch dit.
Wat doe je KW?quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:57 schreef monsterd. het volgende:
Zondag pas van 9-18. Ik heb nu zo'n 4 weken niet gewerkt, dus ben benieuwd
Ik ken een ander filiaal in de buurt die dit ook doet, alleen ben ik vergeten waarom precies?quote:
Bij ons gaat volgensmij alleen de witlof eruit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:58 schreef Microfoon het volgende:
[..]
Ik ken een ander filiaal in de buurt die dit ook doet, alleen ben ik vergeten waarom precies?
Is beter voor de kwaliteit, het is volgens de handboeken gewoon verplicht.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:58 schreef Microfoon het volgende:
[..]
Ik ken een ander filiaal in de buurt die dit ook doet, alleen ben ik vergeten waarom precies?
Deli/bakkerij. Op zondag sta ik sowieso altijd op bakkerijquote:
Succes zondag dan wel lekker 200%!quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Deli/bakkerij. Op zondag sta ik sowieso altijd op bakkerij. Ik heb vluchtig op de planning gekeken en volgens mij begint mijn collega al om 06.00 met bakken
Ja daar baal ik van, want ik haal met die 200% net de bijverdiengrens en ga er net overheen. Maargoed, moet toch werken want wil ook niet mijn baan kwijtrakenquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:11 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Succes zondag dan wel lekker 200%!
Ah, bedankt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:06 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Is beter voor de kwaliteit, het is volgens de handboeken gewoon verplicht.
Wij krijgen vers om 4:00.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:52 schreef Partypoeper het volgende:
Kerstgekte slaat toe bij ons filiaal, deellevering houdbaar om 6:50 vanochtendarme collega's
Haha, de tering zegquote:Op zaterdag 22 december 2012 17:47 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij krijgen vers om 4:00.![]()
Wij lopen aardig voor op de geplande omzet.
Ben benieuwd hoe alles er hier bij lag aan t einde van de dag.quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:55 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Haha, de tering zeg
Wij ook inderdaad. Winkel was een slagveld vandaag (figuurlijk deze keer, AH 1026), bijna alles leeggekocht
1026, welke ah is dat?quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:55 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Haha, de tering zeg
Wij ook inderdaad. Winkel was een slagveld vandaag (figuurlijk deze keer, AH 1026), bijna alles leeggekocht
Meestal pak ik als drinken een pak CoolBest, of blikje(s) energydrink. Hoofdgerecht een pizza of zo'n maaltijd-bak (lasagne bolognesequote:Op zondag 23 december 2012 11:10 schreef MrBaas het volgende:
Over dat eten pakken voor ¤7,- Wat pakken jullie meestal?
Wat voor drinken? Wat voor hoofdgerecht? Wat voor nagerecht?
Toeslagen, hart voor de zaak.quote:Op zondag 23 december 2012 18:12 schreef Nafi het volgende:
Dat jullie bereid zijn om middernacht voor de AH te gaan werken
Ik vind het eigenlijk wel leuk. Het is maar 2 week per jaar dat de leveringstijden zo opvallend vroeg zijn, ik vind het niet zo erg om in de 2 drukste weken een stapje bij te zetten en vroeg te beginnen.quote:Op zondag 23 december 2012 18:12 schreef Nafi het volgende:
Dat jullie bereid zijn om middernacht voor de AH te gaan werken
Toeslag kan ik begrijpen, maar 'hart voor de zaak'? Is die van je vader? Het betreft een wereldwijd bedrijf met miljarden euro's omzet hoorquote:Op zondag 23 december 2012 19:08 schreef Thom90 het volgende:
[..]
Toeslagen, hart voor de zaak.
Morgen mijn laatste dag, groot hoofdstuk van m'n leven.
Omdat een zaak niet van een familielid van je is, betekent niet dat je er geen hart voor kan hebben, he.quote:Op zondag 23 december 2012 20:17 schreef Nafi het volgende:
[..]
Toeslag kan ik begrijpen, maar 'hart voor de zaak'? Is die van je vader? Het betreft een wereldwijd bedrijf met miljarden euro's omzet hoor
Wat is er mis met een beetje betrokkenheid?quote:Op zondag 23 december 2012 20:17 schreef Nafi het volgende:
[..]
Toeslag kan ik begrijpen, maar 'hart voor de zaak'? Is die van je vader? Het betreft een wereldwijd bedrijf met miljarden euro's omzet hoor
Uiteraard, ik stel mijzelf ook heel vaak beschikbaar en ga graag helpen als er mensen nodig zijn. Maar offers brengen van mijn slaap met als reden 'hart voor de zaak' (die je maar al te graag uitbuit), gaat mij te ver hoorquote:Op zondag 23 december 2012 20:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat is er mis met een beetje betrokkenheid?
Is juist toch fijn!
Dit stukje commitment, betrokkenheid kan jouw winkel net even beter maken dan de andere winkel.quote:Op zondag 23 december 2012 20:17 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel leuk. Het is maar 2 week per jaar dat de leveringstijden zo opvallend vroeg zijn, ik vind het niet zo erg om in de 2 drukste weken een stapje bij te zetten en vroeg te beginnen.
Ik zal wel één van de weinigen zijn.
quote:Op zondag 23 december 2012 22:30 schreef joey_k het volgende:
Ik zou graag om 04.00 uur beginnen of zelfs eerder... Ware het niet dat we op "normale" tijden levering hebben...
Iets met fun, betrokkenheid, blauw bloed etc... En nee, ik zou het niet alleen voor de toeslag doen!
Een dorpsgenoot is nog veroordeeld vanwege de plundering bij jullie. Stuk tuig.quote:Op zondag 23 december 2012 23:16 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
De beroemdste van Nederland inmiddels, AH Haren
Yep, aparte ervaringquote:Op maandag 24 december 2012 00:02 schreef einschtein het volgende:
[..]
Een dorpsgenoot is nog veroordeeld vanwege de plundering bij jullie. Stuk tuig.
Gemiddeld. Dus je salaris 2012 delen door 13.quote:Op maandag 24 december 2012 00:05 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Yep, aparte ervaring
Overigens, ik log net in op Plaza en zie dat onze voorlopige winstdeeluitkering in december wordt uitgekeerd. 42,5% van periodesalaris. Maar pakken ze voor dat salaris de laatste maand of een gemiddelde?
Net ook weer nagevraagd en er was zoiets als 13 weken lang op woensdag gewerkt te hebben, althans als dat je vaste dag is en alleen op je vaste uren dus bijv. van 17.00-19.00 krijg je alleen dan 300% en de rest 200%. Nu moet ik zelf ook nog kijken of ik überhaupt wel 13 weken bij de AH werk laat staan op woensdag. Dacht lekker te cashen(17.00-22.30) maargoed, 200% is mooi meegenomen,quote:Op maandag 24 december 2012 21:44 schreef bigbass het volgende:
Wat is de regeling ookalweer om betaald te krijgen op verplichte feestdagen (zoals dicht bij kerst)? Dan moet je de afgelopen x weken een x aantal keer op een dag hebben gewerkt dacht ik.
300% is een fabeltje.quote:Op maandag 24 december 2012 23:10 schreef Woods het volgende:
[..]
Net ook weer nagevraagd en er was zoiets als 13 weken lang op woensdag gewerkt te hebben, althans als dat je vaste dag is en alleen op je vaste uren dus bijv. van 17.00-19.00 krijg je alleen dan 300% en de rest 200%. Nu moet ik zelf ook nog kijken of ik überhaupt wel 13 weken bij de AH werk laat staan op woensdag. Dacht lekker te cashen(17.00-22.30) maargoed, 200% is mooi meegenomen,
8 van de 13 dus, morgen even nakijken of ik dat net wel of net niet haalquote:Op maandag 24 december 2012 23:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
300% is een fabeltje.
Het zit zo:
Werken op zon- en feestdagen is per definitie 200%, dus ook Tweede Kerstdag of Nieuwjaarsdag als je dan open bent. Oudjaar is geen feestdag.
Daarnaast heb je wellicht recht op BD-uren (bijz. dagen): dit geldt op feestdagen zoals 1e en 2e Kerstdag en nieuwjaarsdag omdat er dan vaak geen werkzaamheden worden verricht. Uitgaande van dinsdag, eerste Kerstdag:
Als je van de afgelopen 13 dinsdagen tenminste 8 dinsdagen hebt gewerkt krijg je het gemiddelde van die gewerkte dagen uitbetaald als BD-uren. Deze zie je apart terug op je loonstrook.
Cross is ook niet door ahold gemaakt maar door een willekeurig persoon werkend in een winkel die het in zijn vrije tijd heeft gemaakt. Heb ik geloof ik gelezen in de laatste aha.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:20 schreef Kadooosh het volgende:
Sinds een tijdje hebben wij AH Cross, heel handig natuurlijk je eigen schapstickers printen. Maar is het normaal dat je maar 6 per keer kan printen? Snap niet waarom ze dat zo limiteren.
En ook nogal stom dat de 0 achter bv 9,80 niet op de sticker komt... fijne bug marja IT is niet Aholds sterkte kant.
Dat is al helemaal raar dat ze zelf zoiets niet maken.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Cross is ook niet door schold gemaakt maar door een willekeurig persoon werkend in een winkel die het in zijn vrije tijd heeft gemaakt. Heb ik geloof ik gelezen in de laatste aha.
Cross is inderdaad niet door ahold zelf gemaakt. Volgens mij heb je met 6 stickers een nog wat oudere versie van AH Cross, op een nieuwere versie kun je er 'wat' meer uitprinten, en ook kleine stickers. Misschien even achteraan gaanquote:Op dinsdag 25 december 2012 12:20 schreef Kadooosh het volgende:
Sinds een tijdje hebben wij AH Cross, heel handig natuurlijk je eigen schapstickers printen. Maar is het normaal dat je maar 6 per keer kan printen? Snap niet waarom ze dat zo limiteren.
En ook nogal stom dat de 0 achter bv 9,80 niet op de sticker komt... fijne bug marja IT is niet Aholds sterkte kant.
Oke, die bedoelde ik een beetje anders.. ik bedoel ik kan gewoon een heel a4'tje in 1x vol printen met stickers...quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:21 schreef Microfoon het volgende:
Hele a4tjes vol? Die heb ik nog niet langs zien komen
Versie weet ik niet uit mijn hoofd.Zal ik donderdag ff moeten kijken en inderdaad DNAH stickersquote:Op dinsdag 25 december 2012 20:34 schreef Microfoon het volgende:
Ik weet wat je bedoelde. Welk versie is dat?
En zijn dat de oude stickers of de DNAH stickers?
Versie 3.9.2quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:34 schreef Microfoon het volgende:
Ik weet wat je bedoelde. Welk versie is dat?
En zijn dat de oude stickers of de DNAH stickers?
Er is geloof ik inmiddels een 3.9.5 of 3.9.6 zelfs die heeft mijn SM deze week gekregen namelijkquote:Op dinsdag 25 december 2012 20:50 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Versie 3.9.2
Als je AH mail hebt wil ik hem wel doorsturen. Je hebt wel nog toestemming van de eigenaar nodig om hem te downloaden.
Zou goed kunnen hoorquote:Op dinsdag 25 december 2012 21:10 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Er is geloof ik inmiddels een 3.9.5 of 3.9.6 zelfs die heeft mijn SM deze week gekregen namelijk
Ik zou aan je (A)SM vragen of het mogelijk is, of in ieder geval de tip geven.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:13 schreef Partypoeper het volgende:
Wij hebben AH Cross volgens mij helemaal niet :/
Maar wat houdt t precies in? Iets met schapstickers printen?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:33 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik zou aan je (A)SM vragen of het mogelijk is, of in ieder geval de tip geven.
Als je het eenmaal hebt, is het bijna onmisbaar.
Je kan prijsstickers printen, vak-actie kaarten printen, kop-actie kaarten printen, artikelen opzoeken, je kan bij alle databases waar jij toegang tot bent, MOMO gebruiken en er zit een speciaal onderdeel bij waarbij je klantenbestellingen kan opslaan.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:51 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Maar wat houdt t precies in? Iets met schapstickers printen?
Oeh, ik zal het doorgeven, klinkt mooi. Wij moeten elk prijsstickertje mee laten komen met een vrachtwagenquote:Op woensdag 26 december 2012 00:08 schreef einschtein het volgende:
[..]
Je kan prijsstickers printen, vak-actie kaarten printen, kop-actie kaarten printen, artikelen opzoeken, je kan bij alle databases waar jij toegang tot bent, MOMO gebruiken en er zit een speciaal onderdeel bij waarbij je klantenbestellingen kan opslaan.
Heel handig, hoor.
Elke keer nadat een wachtwoord verloopt weer een nieuwe aan moeten vragen omdat je 'm vergeten bentquote:
Wij schreven ze altijd.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:23 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Oeh, ik zal het doorgeven, klinkt mooi. Wij moeten elk prijsstickertje mee laten komen met een vrachtwagen
Klopt. 3.9.5 beta vandaag ontvangen van de maker.quote:Op dinsdag 25 december 2012 21:17 schreef Microfoon het volgende:
Vreemd, ik had 3.9.5 (beta) dacht ik, zal nog eens even kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |