quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
SPOILER: Europese topniveauOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of jouw gejank over het gejank hier over het gejank bij jouw club.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik weet trouwens niet wat ik het ergste vindt. Dat gejank vanuit mijn eigen club, of het gejank hier over het gejank bij mijn eigen club.
Of jouw cynische reacties.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:08 schreef Tyron het volgende:
[..]
Of jouw gejank over het gejank hier over het gejank bij jouw club.
Ja, fijn om te weten ofzo.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik weet trouwens niet wat ik het ergste vindt. Dat gejank vanuit mijn eigen club, of het gejank hier over het gejank bij mijn eigen club.
Doe eens normaal.quote:
twitter:ajaxlife twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 15:50:09VEB verleent geen decharge aan directie, wel aan rvc. VEB vindt Ajax commercieel niet sterk en twijfelt aan Slop als schatbewaarder. #ajax reageer retweet
En daar jouw gejank dan weer over.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:08 schreef Tyron het volgende:
[..]
Of jouw gejank over het gejank hier over het gejank bij jouw club.
En nu weer jouw gejank.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En daar jouw gejank dan weer over.
Waar jij dan vervolgens weer over jankt.quote:
Tja. Ik pas me aan.quote:
Jank, jank.quote:
Roep het K woord. Je weet wie er dan komt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:25 schreef Tarado het volgende:
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt
Das beter ja.quote:
Graag wat nuttigs melden?quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Graag wat nuttigs melden of oprotten. Iedereen mag zijn mening geven hier.
Interviewer stelt hem een vraag, hij antwoord.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Das beter ja.
Maar ik was wel serieus met mijn eerste post hier. Ik word zo moe van dat gezeik van Brands en Sanders en die treurige pareerpogingen van de Boer. Vindt het ook de Boer-onwaardig eigenlijk.
Van jullie verwacht ik het, maar de Boer moet daar boven staan.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
Graag wat nuttigs melden?![]()
Dat moet jij zeggen. Jij bent hier alleen te vinden om topics te kapen of off topic te zijn. Donder lekker op.
DUS ONTOPICquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:29 schreef Ajacied422 het volgende:
Graag wat nuttigs melden of oprotten.
Hij krijgt vragen hierover op de persconferentie en die beantwoordt hijquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Das beter ja.
Maar ik was wel serieus met mijn eerste post hier. Ik word zo moe van dat gezeik van Brands en Sanders en die treurige pareerpogingen van de Boer. Vindt het ook de Boer-onwaardig eigenlijk.
Van jullie verwacht ik het, maar de Boer moet daar boven staan.
Tief op met je gecommandeerquote:
En ik was al ONTOPIC kleuter.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
Interviewer stelt hem een vraag, hij antwoord.
Wat een gejank hier om niks.quote:
Met Enoh, Poulsen en Schone die daar ook nog kunnen spelen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:16 schreef S0nic het volgende:
Benieuwd wie die eventuele aankoop kan zijnHoop op Kali en dan lekker laten uitvechten met Boccara.
Meleg voor de toekomst, voor de rest verwacht ik ook niks. Een goeie rechtsbuiten is nodig maar dat zou in de zomer ook kunnen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Armenteros als rechtsbuiten? Of toch nog een nieuwe spits?
Het zou me erg verbazen als er nog een directe versterking komt in de winterstop.
Precies, maar ze hebben het over een bepaalde positie, dus dan kunnen ze nooit op Meleg doelen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:25 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Meleg voor de toekomst, voor de rest verwacht ik ook niks. Een goeie rechtsbuiten is nodig maar dat zou in de zomer ook kunnen.
Oké Tyron.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:37 schreef Tyron het volgende:
O god
http://ajax.nl/Ajax-TV/Trailer-Wij-zijn-Ajax.htm
Ik durf niet op de afspeelknop te klikken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:37 schreef Tyron het volgende:
O god
http://ajax.nl/Ajax-TV/Trailer-Wij-zijn-Ajax.htm
quote:John Heitinga mag vertrekken bij Everton. De verdediger heeft geen basisplaats en wordt na de jaarwisseling vervangen door Manchester City-verdediger Joleon Lescott, die op huurbasis terug zal keren naar Goodison Park. Met het geld van de transfersom voor Heitinga wil Everton een nieuwe spits kopen. Wellicht dat Ajax the Toffees een handje kan helpen? Heitinga is in beeld als mogelijke opvolger voor Toby Alderweireld, voor wie steeds meer interesse is.
Dat was Vertonghen ook toen hij 23 wasquote:Op vrijdag 14 december 2012 20:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zou ik mooi vinden. Toby is goed maar vervangbaar
Nee Vertonghen heeft veel meer talent dan Toby. Het is een goede speler maar als je er nog knaken voor kan krijgen en een goede vervanger kan halen juich ik het toequote:Op vrijdag 14 december 2012 20:19 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Dat was Vertonghen ook toen hij 23 was
Serero, Babel (en Sigthorsson en Boilesen)quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Armenteros als rechtsbuiten? Of toch nog een nieuwe spits?
Het zou me erg verbazen als er nog een directe versterking komt in de winterstop.
?quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hoe is het met onze verdedigende spits?
Nee serieus, het kost alleen maar geld deze zooi, slaat echt nergens op als je daarmee niet bereikt dat er een sponsor a la gazprom komt.quote:
Gazprom gaat er niet komen denk ik. Dan hebben al die eencelligen, voornamelijk uit rdam, weer een liedje.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee serieus, het kost alleen maar geld deze zooi, slaat echt nergens op als je daarmee niet bereikt dat er een sponsor a la gazprom komt.
Kan mij het boeien of het staat op het shirt, als ze flink betalen vind ik het goed.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:42 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Gazprom gaat er niet komen denk ik. Dan hebben al die eencelligen, voornamelijk uit rdam, weer een liedje.
Ook staat het niet op ons shirt.
Oh, Gravenberch. Dat gaat nog wel een tijdje duren. Dit zijn de eerste maanden als verdediger voor hem, maakt soms nog kinderlijke fouten.quote:
Zoals verwacht dus, Boccara is binnen een jaar basisspeler.quote:Overmars: 'Tegen een prachtig salaris'
Marc Overmars had op de aandeelhoudersvergadering (AVA) vrijdagmiddag al snel de lachers op zijn hand. Terwijl voorzitter Hans Wijers aan de AVA vertelde dat Overmars al een tijdje was begonnen riep de voormalige profvoetballer met een knipoog 'tegen een prachtig salaris' naar Wijers.
Tijdens de rondvraag, het laatste agendapunt, konden aandeelhouders vragen stellen aan Overmars. De kleine directeur voetbalzaken was wel zo handig om op het podium te gaan staan.
Onder toeziend oog van perschef Miel Brinkhuis, die ook aanwezig was in de zaal, ging Overmars nog wel even zijn boekje te buiten. Brinkhuis had hem er al eerder publiekelijk (?) op gewezen dat hij niet te veel moet zeggen. Ditmaal was het weer raak op de vraag waarom Vurnon Anita is verkocht. Overmars legde uit dat de speler graag weg wilde en dat het een goed bedrag was. Daarnaast had Ajax door de aankoop van Christian Poulsen het op korte termijn opgelost. Op de lange termijn moeten Fabian Sporkslede en Ilan Boccara het opvullen. Echter, Overmars voegde er aan toe dat 'dat het de bedoeling is dat Poulsen over een jaar uit het team wordt gespeeld'.
Vervelend voor de Deen om via de media te vernemen. Poulsen staat nog tot medio 2014 onder contract.
Overigens heeft Ajax vrijdag op de AVA de datum van de BAVA bekend gemaakt waarop Michael Kinsbergen en Marc Overmars statutair benoemd zullen worden. Dit zal gebeuren op 31 januari om 16.00 uur.
Uitgevist in Denemarken
Overmars vertelde verder dat er in de winterstop 2 à 3 spelers aan Almere City verhuurd zullen worden. Het is beter dan het beloftenteam. 'Dat is namelijk het vervelendste team om in te spelen met voetballers uit de A-selectie die steeds je plek overnemen.'
Een aandeelhouder vroeg Overmars nog hoe het zit met al die Denen bij Ajax. Overmars antwoorde dat 'Denemarken redelijk is leeggevist, door ons dan'. Kritiek was er op de samenwerking met AS Trencin. Overmars weerlegde dat met: 'In de jaren '90 lieper hier ook jonge spelers rond die niemand kende.'
Ik fap elke avond nog op een goede sponsorquote:Op vrijdag 14 december 2012 23:01 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zoals verwacht dus, Boccara is binnen een jaar basisspeler.
Ja en waarom quote je mij daarvoor eigenlijk?quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik fap elke avond nog op een goede sponsor.
Ik hou ervan om jou te quoten, mn mattie.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja en waarom quote je mij daarvoor eigenlijk?
quote:'Geen 14 vragen in ieder geval'
Johan Cruijff bemoeit zich steeds minder met Ajax. Toch ging het op de algemene vergadering voor aandeelhouders (AVA) vrijdagmiddag in de Amsterdam ArenA over 'nummer 14'. Het getal kwam erg vaak terug tijdens de vergadering. De schaduw van Cruijff blijft zichtbaar.
Zo deed een vragensteller met oog voor detail er bijna vijf minuten over om twee vragen te formuleren. De man, die geen onbekende was voor voorzitter Hans Wijers, werd onderbroken door de voormalig CEO van Akzo Nobel. 'Hoeveel vragen heeft u?', vroeg Wijers met een kwinkslag. 'Geen veertien in ieder geval', antwoordde de vragensteller gevat. De zaal kon de grap wel waarderen.
Ook financieel directeur Jeroen Slop refereerde naar het 'heilige' nummer voordat hij begon aan de toelichting van de jaarcijfers. 'Het is 14 december om 14.00 uur, het is veertien dagen geleden dat ik precies veertien jaar in dienst ben bij Ajax. Wat hebben we toch met dat getal?', vroeg Slop zich af.
Wijers was de vergadering vrolijk begonnen. Links van hem zat Jeroen Slop, rechts van Wijers zat Leo van Wijk en rechts daarnaast zat Theo van Duivenbode. De laatste kreeg meteen een aanval van Wijers te verduren. Van Duivenbode had nog niet de tijd om op zijn brilletje te kauwen, wat hij meestal doet, maar antwoordde toch snel op vraag of hij vroeger ook altijd 'op rechts speelde'. 'Toen was jij nog niet geboren volgens mij!', zei hij tegen Wijers, die de lol er wel van kon inzien.
Lijken uit de kast
Net zoals op de BAVA eerder dit jaar was vragensteller en aandeelhouder Bakker weer van de partij. 'Ik las eerder dit jaar in De Telegraaf dat er lijken uit de kast zouden komen bij Ajax. Nu heb ik het jaarverslag doorgenomen, maar ik vraag me toch af hoe jullie die lijken daarin hebben kunnen verbergen?', aldus Bakker.
De aandeelhouder ging vervolgens maar door met vragen formuleren, terwijl hij aanvankelijk had gezegd vijf vragen te hebben. Bakker bleef maar vragen opsommen. 'Het tellen gaat niet goed, dat zijn geen 5 vragen', onderbrak voorzitter Wijers hem. Daar speelde Bakker snel op in. 'Als ik kon tellen had ik wel aan uw kant van de tafel gezeten.'
Slop wilde overigens nog reageren op de vraag van Bakker over de lijken in de kast. 'Niet alles wat in de krant staat, ook al is het De Telegraaf, is waar.'
Hoe lang blijven de commissarissen?
Een aandeelhouder vroeg Wijers nog naar het moment van aftreden van de commissarissen. Ernst Ligthart en Dolf Collee werden vrijdagmiddag benoemd tot commissaris en in principe is een benoeming voor vier jaar. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat Ligthart en Collee tegelijk vertrekken met andere drie commissarissen. 'We maken een rooster om te voorkomen dat we gecentreerd aftreden', legde Wijers uit.
Ajax Experience
Een andere aandeelhouder was niet te spreken over de drie miljoen die al waren afgewaardeerd voor het verlies lijdende Ajax Experience. 'We hebben hier op de aandeelhoudersvergadering al jaren gezegd dat het niks zou worden'. Hoofdverantwoordelijke Henri van der Aat kon er niet op reageren, hij ontbrak op de AVA en zat in het buitenland voor 'belangrijkere dingen'. Slop bevestigde wel dat de huur van het pand aan het Rembrandtsplein een half miljoen euro kost per jaar. 'Is dat contract dan voor tien jaar?', vroeg de aandeelhouder zich af. Slop ging daar niet op in. Weijers legde wel uit dat er advies is geweest vanuit het commissariaat 'om het bloeden te stoppen'. 'We hebben de directie al geadviseerd om met scenario's te komen zodat het bloeden kan stoppen.'
Oude logo
Er kwam in de rondvraag nog een vraag over herinvoering van het oude logo. Weijers wees het niet meteen af. 'Dat zou een geweldig stap zijn voor de supporters.'
Het slotakkoord was voor aandeelhouder Bakker. 'Ik heb wel trek in een biertje', waarop Wijers besloot de vergadering te beeindigen.
"Vervelend voor de Deen om via de media te vernemen. Poulsen staat nog tot medio 2014 onder contract."quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:01 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik zei het gisteren al, het is wel leuk, en ik zou het wel willen, maar als het veel geld kost hoeft het voor mij niet op korte termijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:25 schreef j0rdiiii het volgende:
Zullen wel flink wat acties volgen dus voor het oude logo dus.
Prima, pas die cirkel aan, gebruik andere letters en AJAX Amsterdam en verander dat schild desnoods...als die kop maar terug komt!! Het mag geld kosten!quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:38 schreef Smoofie het volgende:
Ajax moet duidelijker, Amsterdam moet er waarsch bij, dat soort dingen.
Verkeerde instelling, gelukkig denkt niet iedereen zo.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik zei het gisteren al, het is wel leuk, en ik zou het wel willen, maar als het veel geld kost hoeft het voor mij niet op korte termijn.
Bocarra.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:01 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik ben er te jong voor denk ik, maar mij kan het eigenlijk niet zo heel veel schelenquote:Op vrijdag 14 december 2012 23:25 schreef j0rdiiii het volgende:
Zullen wel flink wat acties volgen dus voor het oude logo dus.
Hi ha ho.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:56 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Bocarra.
Had eigenlijk wel verwacht dat hij Poulsen inmiddels uit de basis had gespeeld...
Heb ik ook hoor, heb dat oude logo niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:58 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik ben er te jong voor denk ik, maar mij kan het eigenlijk niet zo heel veel schelen.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hi ha ho.
Redenen zijn bekend, hij zou het makkelijk aankunnen.
Ja hahaha maar toch speelt hij nog steeds in Jong Ajax.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:00 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Absoluut. Grootste talent van Frankrijk.
Wat doe je ineens raar J0rdiiii? Ik vind Bocarra gewoon een held.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja hahaha maar toch speelt hij nog steeds in Jong Ajax.![]()
Hoe kan dat nou?Die kan er vast helemaal niks van.
![]()
Je komt hem nog wel tegen.
Ik doe niet anders dan normaal. Het komt de laatste tijd alleen vrij weinig voor dat er iemand op zo'n debiele manier een opmerking maakt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:03 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Wat doe je ineens raar J0rdiiii? Ik vind Bocarra gewoon een held.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld?quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik doe niet anders dan normaal. Het komt de laatste tijd alleen vrij weinig voor dat er iemand op zo'n debiele manier een opmerking maakt.
Daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:05 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld?
quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:04 schreef Tjacka het volgende:
Mwa dat Ajax life cafe was weinig, wat een volk liep daar rond zeg.
Ook nooit meegemaakt, maar wel gestreden in 2005 voor het oude logo en gebruik overal het oude logo. Prijzen zijn leuk, maar de identiteit( kleuren, shirt, logo ) maken de club ook.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:58 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik ben er te jong voor denk ik, maar mij kan het eigenlijk niet zo heel veel schelen.
Ik adoreer Bocarra toch gewoon? Mag dat ook al niet meer?quote:
Waar heb je het allemaal over?quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:09 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik adoreer Bocarra toch gewoon? Mag dat ook al niet meer?
Veel nieuws zullen ze wel niet gezegd hebben.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:04 schreef Tjacka het volgende:
Mwa dat Ajax life cafe was weinig, wat een volk liep daar rond zeg.
Tsss.quote:
Bullshit, ik denk gewoon na.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Verkeerde instelling, gelukkig denkt niet iedereen zo.
Zo doet hij ook tegen mij, laat het gaan, als hij dat doet , betekent het dat hij je magquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:03 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Wat doe je ineens raar J0rdiiii? Ik vind Bocarra gewoon een held.
No homo hoop ik?quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:18 schreef Smoofie het volgende:
Zo doet hij ook tegen mij, laat het gaan, als hij dat doet , betekent het dat hij je mag.
Ik heb wel honger. Vandaag een presentatie gegeven. Kwamen ze langs met bitterballen. Bek verbrand terwijl ik iets wilde vertellen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
No homo ja. Nu hoor je bij zijn frituurmatties.
Je bent wel grappigquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:23 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik zou mod moeten worden van dit forum, wat een bagger allemaal.
Lekker toch man. Heb je die geen genade al voor mijn iPad?quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:23 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik zou mod moeten worden van dit forum, wat een bagger allemaal.
Alleen financieel zou ik kunnen denken, maar lijkt me weer een geval geldverspilling.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:24 schreef Chase_Utley het volgende:
Ben benieuwd of er meer zit achter de voetbalschool die Ajax opstart in Rusland.
Tuurlijk. Talentjes stallen in Rusland onder begeleiding van Demy. Trainen in de Siberische vrieskou en zo.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:24 schreef Chase_Utley het volgende:
Ben benieuwd of er meer zit achter de voetbalschool die Ajax opstart in Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |