Bronquote:Moeder vermoordt haar drie kinderen
In Diest heeft zich deze namiddag een gezinsdrama afgespeeld. Drie jonge kinderen van 2, 4 en 6 jaar zijn omgekomen. Hun moeder is in kritieke toestand. Het parket van Leuven kan nog niet zeggen wat er precies gebeurd is, maar het ziet ernaar uit dat de moeder eerst de kinderen ombracht en dan probeerde om zelf uit het leven te stappen.
quote:Op donderdag 13 december 2012 21:40 schreef Muisraket het volgende:
Afgrijselijk verhaal dit. Je zult maar merken dat je moeder hysterisch wordt, vervolgens naar boven gaan, en je dode broertjes en zusjes aantreffen.![]()
![]()
Update: http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20121213_090
quote:Op donderdag 13 december 2012 21:51 schreef Melleyn het volgende:
"Genoeg lachgas om alle kinderen te doden"
quote:Op donderdag 13 december 2012 13:42 schreef Melleyn het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)binnenland/1.1160855
Heb een filmpje van ze gevonden, al gaat dit over het thuisonderwijs en niet over de hoogbegaafdheid. Hoeveel programma's zijn er bij die lui opgenomen?![]()
Dan heb jij echt een ander blog gelezen dan ik. Ik vond het maar enge verhaaltjes allemaal.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:54 schreef Marie30 het volgende:
Ik bewonder wel het feit dat ze de kinderen thuis onderwees, aan die blog te zien, deed ze dat ook heel goed. Een verschrikkelijk drama is het, vreselijk dat het zover is moeten komen.
Toen ik de OP schreef had ik de blog enkel nog maar 'bekeken'. Nadat ik de blog gelezen heb, heb ik heel wat andere meningen neergeschreven, zie topic 1quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:57 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Dan heb jij echt een ander blog gelezen dan ik. Ik vond het maar enge verhaaltjes allemaal.
quote:Op de blog van de moeder verscheen gisteren nog een hartverscheurend bericht, dat blijkbaar door de oudste kinderen O. en M. geplaatst werd.
‘Lieve Kerstman, kan u er voor zorgen dat mam, mijn twee kleine broertjes en mijn kleine zusje weer helemaal beter worden? Heel veel liefs van O. en M.'
Ik heb het enge idee dat ze dat zelf gedaan heeft...quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:50 schreef Leandra het volgende:
Ik heb niet de illusie dat dat bericht werkelijk door de twee oudste kinderen geplaatst is.
Ik ook, het lijkt me sterk dat de kinderen überhaupt nog toegang tot een computer hebben gehad nadat het ontdekt was.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb het enge idee dat ze dat zelf gedaan heeft...
En voor dit soort zaken is het toch beter dat 'men' die blog offline haalt?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook, het lijkt me sterk dat de kinderen überhaupt nog toegang tot een computer hebben gehad nadat het ontdekt was.
Het zou me niet eens verbazen als ze het zelf gedaan heeft nadat ze de kleintjes vermoord had en niet meer verder kon.
Heeft ze zelf gedaan met haar hoofd.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:50 schreef Leandra het volgende:
Ik heb niet de illusie dat dat bericht werkelijk door de twee oudste kinderen geplaatst is.
Ja, het is vreemd dat die blog nog openbaar staat, het is ook vreemd dat vader dat ding niet al offline of tenminste private heeft gezet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
En voor dit soort zaken is het toch beter dat 'men' die blog offline haalt?
Het gaat ook over de vermoorde kinderen, is er dan geen enkel respect meer?
In Nederland was de blog allang al weggehaald.
quote:Nu vult mam haar dagen met het uitdelen van een uitgestrekt gamma vloeibare medicatie. Genoeg om er een heel leger mee lam te leggen. bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een report gedaan, als meer mensen dat nou even doen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het is vreemd dat die blog nog openbaar staat, het is ook vreemd dat vader dat ding niet al offline of tenminste private heeft gezet.
Maar als ze in België bij het OM met zoveel verstand van computers en het internet hebben als in NL dan verbaast het me niet als het niet offline mag omdat het OM het nog door wil spitten en ze bang zijn dat er bewijsmateriaal verduisterd wordt.
Nou ja, ze zouden ook naast elkaar in de tuin liggen, maar de officiele verklaring is toch dat ze in bed gevonden zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:00 schreef Luxuria het volgende:
Omg ik heb met open mond het vorige topic gelezen.
Steeds meer dingen die erbij komen, dat ze toch niet een zelfmoordpoging heeft gedaan, dat ze die andere twee kinderen ook wilde vermoorden etc.
21% vindt dat bericht "grappig"quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:14 schreef yvonne het volgende:
Hulpverleners wisten eerst niet dat moeder 3 kinderen gedood had in Diest
http://www.hln.be/hln/nl/(...)d-had-in-Diest.dhtml
Tsja, als je een oproep krijgt dat een vrouw iets mankeert loop je het hele huis niet door, volgens mij mag dat ook niet. Maar wat moet het een schok geweest zijn voor de hulpverlening de dode kindjes aan te treffenquote:Op vrijdag 14 december 2012 12:18 schreef Leandra het volgende:
Mijn hemel, dat het pas 2 uur later ontdekt is dat de 3 jongste kinderen dood waren....
De oudste zoon heeft ze ontdekt..quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tsja, als je een oproep krijgt dat een vrouw iets mankeert loop je het hele huis niet door, volgens mij mag dat ook niet. Maar wat moet het een schok geweest zijn voor de hulpverlening de dode kindjes aan te treffen
Ja ik snap ook wel dat het in eerste instantie een geruststelling is dat de kindjes "slapen" want dat scheelt een hoop ellende in zo'n situatie, maar wat moet die buurvrouw zich enorm schuldig voelen dat ze niet gecontroleerd heeft of ze echt sliepen....quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tsja, als je een oproep krijgt dat een vrouw iets mankeert loop je het hele huis niet door, volgens mij mag dat ook niet. Maar wat moet het een schok geweest zijn voor de hulpverlening de dode kindjes aan te treffen
Misschien dat ze dacht dat de oudsten al wel voor zichzelf konden zorgen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heeft ze zelf gedaan met haar hoofd.
Ik krijg door dat bericht het idee dat ze de twee oudste helemaal niet wilde ombrengen.
Was al gedaan voor je dit verzoek deedquote:Op vrijdag 14 december 2012 12:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb een report gedaan, als meer mensen dat nou even doen.
quote:‘We geloofden echt dat die drie kindjes veilig waren'
VRIJDAG 14 DECEMBER 2012, 03U00AUTEUR:
DIEST/MOLENSTEDE - De ambulanciers die woensdagmiddag werden uitgestuurd naar het familiedrama in Molenstede, waren er diezelfde ochtend óók al geweest. Ze verzorgden toen moeder Ils G. (36) na een zware epilepsie-aanval, maar beseften niet dat de mama net voordien haar drie kleinsten had verstikt. Ze namen uiteindelijk alleen de moeder mee naar het ziekenhuis. De oudste zoon O. (11) vond even later zijn broers en zusje dood in hun bedje.
De dramatische gebeurtenissen begonnen woensdagmorgen om negen uur, na het ontbijt en nadat vader Daniël K. naar zijn werk was vertrokken. Moeder Ils G. nam haar drie jongste kinderen E. (6), A. (4) en N. (2) mee naar boven. De drie kleintjes zouden in bad gaan, vertelde de mama aan haar twee oudste kinderen. O. (11) en M. (9) moesten zich in stilte bezighouden.
In werkelijkheid had de moeder het plan opgevat om de kinderen om het leven te brengen. Ze legde de drie kindjes in hun bed. Die reageerden gedwee, want hun moeder had hen stiekem verdovende medicijnen toegediend.
Daarna zou ze de kinderen verstikt hebben met lachgas. De officiële doodsoorzaak moest gisteren nog altijd bepaald worden door toxicologisch onderzoek.
Toen de moeder om 11.25 uur terug beneden kwam, wellicht met het plan om ook de twee oudste kinderen te doden, stortte ze in. De twee kinderen schoten in paniek, en ze belden de noodcentrale omdat ze dachten dat hun moeder een epilepsie-aanval had gekregen.
Kort daarna arriveerden een ambulance én een MUG-team van het Algemeen Ziekenhuis van Diest. ‘Het wás een epilepsie-aanval', zegt de betrokken MUG-arts Alain Mahjoub. ‘De hulpverleners van de ambulance hebben haar twintig minuten lang verzorgd.'
‘We zagen de twee oudste kinderen van het gezin, een buurvrouw die de kinderen opving, en haar zoontje', zegt Mahjoub. ‘Een ambulancier heeft gevraagd waar de andere kinderen waren. We wísten dat er vijf kindjes in het gezin waren. Die buurvrouw is daarop naar boven gaan kijken, maar ze zei dat ze rustig sliepen.'
‘Uiteindelijk zijn we met de moeder naar Leuven vertrokken', zegt Mahjoub. ‘Ik verkeerde in de veronderstelling dat die drie kinderen veilig waren. De hele tijd stond ik in contact met de vader. We wisten dat die buurvrouw bij de kinderen zou blijven tot hun papa thuis was. Wij waren gefocust op de moeder, die in nood verkeerde.'
Wakker maken
‘Die vrouw had een voorgeschiedenis van epilepsie', zegt Erik Pouders, de algemeen directeur van het Algemeen Ziekenhuis van Diest. ‘Het was al vaker gebeurd. Wat onze mensen in de woning zagen, paste perfect bij een nieuwe epilepsie-aanval. Er was geen enkele reden om te denken dat er iets meer aan de hand was.'
De tragedie kwam pas na hun vertrek aan het licht. In afwachting van de thuiskomst van zijn papa wilde O., de 11-jarige oudste zoon, zijn twee broertjes en zijn zusje wakker maken. De buurvrouw wachtte beneden. Maar geen van de kindjes bewoog.
‘In het ziekenhuis van Leuven kregen we een oproep met de melding dat er drie kinderen gevonden waren, op datzelfde adres', zegt Mahjoub. ‘We zijn onmiddellijk teruggekeerd. De MUG van Hasselt was als eerste ter plaatse. Zij hebben de kindjes gevonden.'
Kinderen al overleden
Mahjoub is formeel: ‘De kinderen zijn tussen 9 en 10 uur 's ochtends overleden, vóór wij een eerste keer opgeroepen werden. Het team van Hasselt dat de kinderen onderzocht, heeft dat vastgesteld. De kindjes konden dus niet meer gered worden.'
Hulpverleners aangeslagen
Toch maakt dit de situatie niet minder vreselijk voor het zwaar aangeslagen team hulpverleners.
‘Dit is niet gemakkelijk voor hen', zegt directeur Pouders. ‘We hebben de nodige maatregelen genomen, zodat zij kunnen bekomen. We zullen hen een uitgebreide debriefing met de nodige psychologische ondersteuning geven.'
Tot overmaat van ramp was hetzelfde MUG-team diezelfde avond om 18.30 uur betrokken bij een verkeersongeval. Een chauffeur die de ziekenwagen niet had opgemerkt en vanuit een parkeerplaats de weg opkwam, werd aangereden door de MUG. De chauffeur stierf bij de klap. In de MUG raakten Mahjoub en een verpleger gewond. ‘Er is nog geprobeerd om die man te reanimeren, tevergeefs. Omdat ik zelf gewond was, kon ik zelf niet eens helpen.'
Moeder Ils G. wordt vandaag voorgeleid voor de onderzoeksrechter.
9 uur
De moeder neemt de drie jongste kinderen mee naar boven, zogezegd om ze in bad te stoppen. Ze verstikt hen, wellicht met lachgas.
11.25 uur
De moeder komt terug naar beneden, waarna ze een epilepsie-aanval krijgt. De kinderen bellen de hulpdiensten.
11.30 uur
Een ambulance en een MUG-team komen ter plaatse en verzorgen 20 minuten lang de moeder. Een buurvrouw die de kinderen opvangt en boven een kijkje neemt, denkt dat de drie jongsten slapen.
12.00 uur
De hulpverleners vertrekken met de moeder. De twee oudste kinderen blijven bij de buurvrouw, tot hun vader thuis zal komen.
13.30 uur
Er komt een nieuwe oproep binnen bij de noodcentrale. De oudste zoon had geprobeerd om zijn broers en zusje wakker te maken, maar ontdekte dat ze overleden zijn.
Dus ze heeft zichzelf helemaal niks aan gedaan?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:15 schreef egeltje1985 het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20121213_00402035
[..]
Nee, dat was al bekend hoor. Ze was waarschijnlijk van plan de oudste kinderen ook om te brengen, maar kreeg toen een soort aanval.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:17 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Dus ze heeft zichzelf helemaal niks aan gedaan?
Ah okay, de laatste keer dat ik in het eerste deel las, zou ze zichzelf ook geprobeerd hebben iets aan te doen. Ik loop achter.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:19 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee, dat was al bekend hoor. Ze was waarschijnlijk van plan de oudste kinderen ook om te brengen, maar kreeg toen een soort aanval.
Nieuw (voor mij) is wel de info dat de kinderen al tussen 9 en 10 zijn overleden. Dus de buurvrouw/de hulpdienst had sowieso niets meer kunnen doen.
Ja, dat was eerst inderdaad wat ze zeiden. Misschien wilde de moeder dat ook wel, na het ombrengen van de andere kinderen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:21 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ah okay, de laatste keer dat ik in het eerste deel las, zou ze zichzelf ook geprobeerd hebben iets aan te doen. Ik loop achter.
Ik vermoedde daar ook al iets achter...quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:50 schreef Leandra het volgende:
Vraag mij wel af hoe de moeder nu mogelijkheid heeft om op haar blog te kunnen komen...quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:58 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik vermoedde daar ook al iets achter...
Dat was een post van 12 december.... dat kan dus gewoon na het vermoorden van de kleintjes zijn gepost en nog voor ze die aanval kreeg.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:11 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Vraag mij wel af hoe de moeder nu mogelijkheid heeft om op haar blog te kunnen komen...
Maar ze was van plan om die andere twee ook nog te doden, dat is dan weer tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was een post van 12 december.... dat kan dus gewoon na het vermoorden van de kleintjes zijn gepost en nog voor ze die aanval kreeg.
Weten we dat al zeker of is dat alleen nog maar de veronderstelling, net zoals het de veronderstelling was dat ze zelfmoord had proberen te plegen of dat nog wilde doen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:20 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Maar ze was van plan om die andere twee ook nog te doden, dat is dan weer tegenstrijdig.
Ik dacht dat ze dat zeker wisten, maar nu twijfel ik.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weten we dat al zeker of is dat alleen nog maar de veronderstelling, net zoals het de veronderstelling was dat ze zelfmoord had proberen te plegen of dat nog wilde doen?
Of door een van de oudere kinderen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was een post van 12 december.... dat kan dus gewoon na het vermoorden van de kleintjes zijn gepost en nog voor ze die aanval kreeg.
In één van de persberichten stond dat er genoeg lachgas was om al vijf de kinderen te doden. Maar wilde ze het daarom ook doen, dat is natuurlijk hypothetisch...quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weten we dat al zeker of is dat alleen nog maar de veronderstelling, net zoals het de veronderstelling was dat ze zelfmoord had proberen te plegen of dat nog wilde doen?
Ik heb daar al net hetzelfde over zitten nadenken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef Miezziej het volgende:
Ik weet het niet, het lijkt mij zo apart als die kinderen dat zouden hebben geplaatst. Zouden ze niet een beetje in "shock" zijn na de toestand? Mogen ze gewoon op de thuiscomputer na zo'n gebeurtenis? Zouden ze zichzelf ook "aardmannetjes" noemen?
En weten ze het wachtwoord van moeders? Wisten ze uberhaupt wel van de blog? En hoe ze een nieuw bericht moesten toevoegen? Met foto en alles erbij?
Ik denk wss te diep na
En die woorden, zinsbouw en grammatica..?quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef Miezziej het volgende:
Ik weet het niet, het lijkt mij zo apart als die kinderen dat zouden hebben geplaatst. Zouden ze niet een beetje in "shock" zijn na de toestand? Mogen ze gewoon op de thuiscomputer na zo'n gebeurtenis? Zouden ze zichzelf ook "aardmannetjes" noemen?
En weten ze het wachtwoord van moeders? Wisten ze uberhaupt wel van de blog? En hoe ze een nieuw bericht moesten toevoegen? Met foto en alles erbij?
Ik denk wss te diep na
Ik zou ook doen alsof ik me niets meer herinnerquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:05 schreef Marie30 het volgende:
[..]
In één van de persberichten stond dat er genoeg lachgas was om al vijf de kinderen te doden. Maar wilde ze het daarom ook doen, dat is natuurlijk hypothetisch...
Moeder is ondertussen voorgeleid en aangehouden voor moord. Vind het persbericht even niet...
Edit: gevonden
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20121214_00402361
Moeder ontkent of bevestigt niet... Ze herinnert zich niets meer.![]()
bron:http://www.lymevereniging.nl/quote:Maatschappelijke gevolgen
Algemeen
Lyme-Borreliose kan een ernstig invaliderende ziekte zijn, die vaak gepaard gaat met ernstige klachten en grote vermoeidheid (uitputting). Patiënten die hiermee te maken hebben, kunnen geen normaal leven meer leiden. Werken en naar school gaan is voor hen een groot probleem of zelfs onmogelijk. Omdat Lyme-Borreliose een moeilijk te diagnosticeren aandoening is en maar weinig artsen voldoende kennis hebben van de ziekte en de behandeling, raken deze mensen maatschappelijk tussen wal en schip. De gevolgen kunnen groot, zelfs dramatisch zijn.
Thuissituatie
Het gezinsleven lijdt uiteraard ook onder de ziekte van de patiënt. Familieleden en patiënten gaan soms zelf twijfelen aan de ziekte van de patiënt, omdat er geen definitieve diagnose is.
Voor ouders en partners van de patiënt is het ook moeilijk omdat zij aan de buitenwereld nauwelijks kunnen verklaren waarom kind of partner ziek is. In veel gevallen zie je niks aan de patiënt en door het wisselende beloop van de ziekte is de patiënt soms wél en soms níet in staat tot activiteit. De wanhoop van het familielid niet in staat te zijn te helpen en verergering toe te zien, is erg belastend.
Gezinnen waar meerdere gezinsleden een tekenbeetziekte hebben lijden des te meer. Als moeder ziek is, wordt de zorg voor haar kinderen erg zwaar. De ziekte van vader of moeder leidt vaak tot veel vooroordelen in de omgeving van het gezin.
quote:Owen, Mare, Emil, Arno en Nell September 21, 2012 5:48 AM
Dag Hannah,
ook ik kamp sinds maart met een ernstige vorm van Lyme, nl. Lyme-neuroborreliose. Wat je beschrijft herken ik volledig. De angst en de ziekte die zich op dat moment meester van je maakt zijn gewoon niet te beschrijven. Ik heb daarbij ook nog de zorg voor vijf kinderen. En hou me de hele dag sterk voor hun. Maar bij momenten barst ik gewoon volledig in snikken uit tot er geen traan meer over is...
Bron: http://diaryofalime.blogs(...)elt-like-granny.htmlquote:Owen, Mare, Emil, Arno en Nell September 22, 2012 6:01 AM
Buiten mijn man is er eigenlijk niemand. Een tante die af en toe eens in springt. Mijn kinderen kunnen ook niet naar school. Ik heb ze de hele dag thuis. Ik ben heel erg bang om verlamd te geraken...
Sinds maart krijg ik te pas en te onpas verlammingsverschijnselen. Na een paar minuten verdwijnen deze weer. Maar het is zo beangstigend. Ik zou willen dat iemand m'n hand de hele dag kon vasthouden en zou zeggen dat het weer goed komt...
Mijn moeder zegt dat ik eens wat dapperder moet zijn!
Maar zij is dan ook een harde tante...
Ben nu pas naar dokter de Meirleir geweest. Ontzettend duur. Maar volgens de gewone behandeling ben ik klaar na drie weken rocephin. Daarvan kreeg ik een herxheimerreactie. De neuroloog herkende dit niet. Dacht alleen maar dat het slechter met me ging en heeft de behandeling stopgezet. Boven op de zorg voor vijf 'speciale' kinderen, de lyme hebben we nu ook nog geldzorgen om de behandeling te kunnen betalen. Maar ik heb al heel veel goeds gehoord over de professor. Dus ik vind dat ik het moet proberen. Ben jij bezig met behandeling? Hou oud ben je eigenlijk? Ik 36.
Leg deze informatie nu eens naast de RSS-feed van de blog:quote:De dramatische gebeurtenissen begonnen woensdagmorgen om negen uur, na het ontbijt en nadat vader Daniël K. naar zijn werk was vertrokken. Moeder Ils G. nam haar drie jongste kinderen van zes, vier en twee jaar mee naar boven. De drie kleintjes zouden in bad gaan, vertelde de mama aan haar twee oudste kinderen. Deze moesten zich in stilte bezighouden.
In werkelijkheid had de moeder het plan opgevat om de kinderen om het leven te brengen. Ze legde de drie kindjes in hun bed. Die reageerden gedwee, want hun moeder had hen verdovende medicijnen toegediend.
Daarna zou ze de kinderen verstikt hebben met lachgas. De officiële doodsoorzaak moest gisteren nog bepaald worden door toxicologisch onderzoek.
Moeder 20 minuten verzorgd
Toen de moeder om 11.25 uur terug beneden kwam, wellicht met het plan om de twee oudste kinderen ook te doden, stortte ze in. De twee kinderen schoten in paniek en belden de noodcentrale. Ze dachten dat hun moeder een epilepsie-aanval had gekregen.
http://www.standaard.be/a(...)DMF20121213_00401998
Maar daar houdt het niet op. Er is ook nog een (door Ils G. ?) verwijderde blogpost met de titel "2012". Deze is vermoedelijk geplaatst op 8 december 2012 maar op enig moment daarna weer verwijderd. Gisteren kwam de pagina in kwestie niettemin nog wel voor in de resultaten van google, vandaag niet meer.quote:Kerstwens
woensdag 12 december 2012 10:47
Aardmannetjes hebben maar één wens voor 2013...
Lieve Kerstman, kan u er voor zorgen dat mam, mijn twee kleine broertjes en mijn kleine zusje weer helemaal beter worden? Heel veel liefs van Owen en Mare
xxxxxx
http://bolleboos.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss
Als ik de politie was geweest zou ik best benieuwd zijn naar hoe lang "2012" online heeft gestaan en naar hoe "villanella van start" (al dan niet) tussen "2012" en "Kerstwenst" past.quote:zondag 9 december 2012
Startschot feestconcerten Villanella
Wie hier niet bij was, heeft iets gemist. Gelukkig staan er nog heel wat optredens op het programma in deze winter-, kerst- en feestperiode. Met het Villanella-koor toch altijd weer een aparte belevenis!
http://bolleboos.blogspot.nl/2012/12/villanella-van-start.html
In de pers staat dat de mama niet naar beneden gekomen is voor 11u25. Dus wie postte die wens? Als het de kinderen wel waren, wat wisten zij op dat moment?quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:33 schreef Copycat het volgende:
Mis ik iets? Maar die nieuwjaarswens is toch in de ochtend geplaatst? Om kwart voor elf, dus nadat mommy dearest tot haar daad was gekomen en voordat ze instortte?
Je hoeft jezelf niet te verdedigen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:45 schreef Panzermaus het volgende:
Zei ik dat het lelijke kinderen waren? Ik zei alleen dat het op een aardmannetje leek. Wellicht is dat dan ook de oorsprong van die term, ze schrijft alleen maar over haar kinderen als 'aardmannetjes'.
Waarom die namen van die kinderen er steeds bij?quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://diaryofalime.blogs(...)elt-like-granny.html
Goede vraag. Naar 't antwoord kan ik best gissen maar erg zinvol lijkt dat me niet. Ik vond het zelf vooral opvallend dat Ils G. hier wel gewoon in de ik-vorm schrijft wat haar nickname - inderdaad - des te opmerkelijker maakt. Dat het niet haar kinderen zijn geweest die de geciteerde posts schreven is zo immers overduidelijk.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:06 schreef hexje het volgende:
[..]
Waarom die namen van die kinderen er steeds bij?
Oh ja... ook nog zoiets... niet bij stil gestaan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:40 schreef Copycat het volgende:
Wie zegt dat de computer (alleen) beneden stond?
Ik blijf zeggen dat een van de oudere kinderen dit geplaatst heeft.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:09 schreef NotYou het volgende:
Allereerst een journaalitem waarin de advocaten van Ils G. aan het woord komen.
Maar dan interessanter, van de interwebz:
[..]
Leg deze informatie nu eens naast de RSS-feed van de blog:
[..]
Maar daar houdt het niet op. Er is ook nog een (door Ils G. ?) verwijderde blogpost met de titel "2012". Deze is vermoedelijk geplaatst op 8 december 2012 maar op enig moment daarna weer verwijderd. Gisteren kwam de pagina in kwestie niettemin nog wel voor in de resultaten van google, vandaag niet meer.
[ afbeelding ]
Wat resteert is de ijzingwekkende montage waarom het in de post te doen lijkt te zijn geweest:
http://animoto.com/play/p73G7l9dBUIsqbvkAsBIrg
Nu hoeft dit uiteraard niets te zeggen maar de muziekkeuze contrasteert toch wel behoorlijk met die bij de montage die Ils G. anderhalf jaar eerder maakte ter gelegenheid van de eerste verjaardag van dochter Nell.
Opmerkelijk is ook de post die in alle waarschijnlijkheid volgde op "2012":
[..]
Als ik de politie was geweest zou ik best benieuwd zijn naar hoe lang "2012" online heeft gestaan en naar hoe "villanella van start" (al dan niet) tussen "2012" en "Kerstwenst" past.
Verder wil ik nog even opmerken dat ik het behoorlijk 'jammer' vind dat sommigen het nodig achten vermoorde kinderen af te kraken op uiterlijk.
Maar het tijdstip op de rss feed is toch duidelijk? 10.47 Dus als het een van de oudere kinderen was, dan wisten die dus al dat de kleintjes boven lagen toen ze de hulpdiensten belden voor hun moeder, dat was nl om 11.25. Dan zouden ze bijna in het complot moeten zitten en dat lijkt me toch wel sterk voor een 11-jarige.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik blijf zeggen dat een van de oudere kinderen dit geplaatst heeft.
Dat mens is gewoon knettergek en heeft waarschijnlijk alle stoornissen uit de DSM-IV tesamen opgeteld. Ik denk niet dat het voor ons lezers uberhaupt mogelijk is te behappen wat er in die hersenpan is omgegaan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:55 schreef Meaghan het volgende:
Wat voor functie en belang dichtte die moeder dat blog dan wel niet toe als ze daarop zo'n bericht plaatst in naam van haar kinderen en na zo'n afschuwelijke daad??
Alsof ze haar blog ook nodig had om haar gevoel voor de kinderen over te kunnen brengen, of mss zelfs tastbaar te maken voor zichzelf? Tenminste, zo komt het een beetje over op mij. Heel eng afstandelijk schrijft ze ook over de kinderen en zichzelf.
Definitely voer voor psychologen, dat mens én haar hersenspinselen/blog.
Niet zozeer in het complot maar wel zo getroubleerd.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar het tijdstip op de rss feed is toch duidelijk? 10.47 Dus als het een van de oudere kinderen was, dan wisten die dus al dat de kleintjes boven lagen toen ze de hulpdiensten belden voor hun moeder, dat was nl om 11.25. Dan zouden ze bijna in het complot moeten zitten en dat lijkt me toch wel sterk voor een 11-jarige.
Bronquote:Moeder uit Diest blijft aangehouden
DIEST - De Leuvense raadkamer heeft beslist dat Ils G., de 36-jarige vrouw uit Diest die vorige week 3 van haar 5 kinderen zou gedood hebben, aangehouden blijft. Ze blijft minstens nog een maand in de cel.
De vrouw was om medische redenen zelf niet aanwezig op de zitting van de raadkamer. Haar advocaat, meester Hans Rieder, wou geen enkele commentaar kwijt over het dossier.
Het gezinsdrama in Molenstede, een deelgemeente van Diest, vond vorige week woensdag plaats. Ils G. zou eerst haar drie jongste kinderen, van 2, 4 en 6 jaar oud, omgebracht hebben en zou vervolgens een aanval van hysterie of epilepsie gekregen hebben. Haar twee oudste kinderen belden daarop de hulpdiensten die de vrouw naar het ziekenhuis brachten.
Omdat een buurvrouw dacht dat de kleinste drie op dat moment lagen te slapen, werd toen nog geen alarm geslagen. Dat gebeurde pas toen de oudste merkte dat ze niet meer ademden. De hulpdiensten snelden een tweede maal toe maar konden de kinderen niet meer reanimeren.
Ils G. zou nog geen verklaring kunnen afleggen hebben over de feiten. Bij haar verhoor door de onderzoeksrechter herinnerde ze zich blijkbaar niets van de feiten. Wel zou haar psychische toestand onrustwekkend zijn.
Over de juiste doodsoorzaak van de drie slachtoffertjes bestaat trouwens nog geen duidelijkheid. Er is een autopsie uitgevoerd maar de resultaten van het toxicologisch onderzoek zijn nog niet bekend
Bronquote:Gifmengster en moeder familiedrama Diest samen in de cel
Ils G., de vrouw die vorige week haar drie kinderen om het leven bracht bij een familiedrama in Diest, deelt in de gevangenis een cel met Marie-Josée Vandenbosch, de vrouw die vrijdag veroordeeld werd voor de gifmoord op haar echtgenoot.
De advocaten van beide vrouwen bevestigen dat de twee een cel delen in de gevangenis van Hasselt. Ils G. zou bijzonder depressief zijn na het familiedrama midden vorige week. Aangezien vermoed wordt dat de vrouw zich van het leven wil beroven, moet ze de cel delen met een andere gevangene. In dit geval werd geopteerd voor Marie-Josée Vandenbosch, die Ils G. voortdurend in de gaten moet houden om te voorkomen dat ze zelfdoding pleegt. Vandenbosch werd vorige week veroordeeld tot dertig jaar cel voor twee moordpogingen en moord op haar man met behulp van gif.
Als ze een psychiatrische aandoening heeft lijkt dat me niet eens zo'n gekke gedachte.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu maar hopen dat deze vrouw niet voor altijd opgesloten wordt als ze het overleefd, maar gerehabiliteerd wordt zodat ze een tweede kans krijgt.
Precies. Ze zou ook opnieuw een gezin moeten kunnen opbouwen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze een psychiatrische aandoening heeft lijkt dat me niet eens zo'n gekke gedachte.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ze zou ook opnieuw een gezin moeten kunnen opbouwen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:18 schreef Leandra het volgende:
Ja, een gifmengster nota bene.... de dames kunnen elkaar vast mooie dingen vertellen over allerlei natuurlijke middelen die wel of geen effect hebben.
Wellicht weet de gifmengster nog een zootje wondermiddelen voor haar die ze dan kan bestellen.
Bronquote:Begrafenis drie kindjes gezinsdrama Diest vindt zaterdag in intieme kring plaats
(Belga) De drie kinderen van 2, 4 en 6 jaar die vorige week woensdag thuis in Molenstede (Diest) door hun moeder werden gedood, worden zaterdag begraven in Tessenderlo. Dat gebeurt in zeer intieme kring. Over de exacte locatie en het tijdstip van de begrafenis wordt niet gecommuniceerd.
Het stadsbestuur van Diest opende een rouwregister voor Nell (2), Arno (4) en Emil (6) die bij het drama om het leven kwamen. Daarin kunnen mensen hun gevoelens en steunbetuigingen neerschrijven. De burgemeester van Diest, Jan Laurys (DDS), vraagt aan pers en sympathisanten om de wens van de familie te respecteren om het afscheid van de kinderen in besloten kring te houden en zeker de eerste dagen terughoudendheid aan de dag te leggen. Het is niet duidelijk of de moeder van de kinderen op de uitvaart aanwezig zal zijn. Vooral haar problematische geestelijke toestand zou naar verluidt zorgen baren. De aanhouding van de vrouw werd gisteren door de raadkamer in Leuven voor dertig dagen verlengd. (ANA)
Lijkt me voor de vader en voor de andere twee kinderen niet echt opportuun. Als de pers maar wegblijft...quote:Op woensdag 19 december 2012 22:32 schreef Specularium het volgende:
Ik kan werkelijk geen enkele reden verzinnen waarom moeder bij die uitvaart zou moeten zijn.
quote:Deze blog is alleen toegankelijk voor uitgenodigde lezers
http://bolleboos.blogspot.com/
U bent niet uitgenodigd om deze blog te lezen. Als u denkt dat dit een vergissing is, neemt u contact op met de auteur van de blog en vraagt u om een uitnodiging.
Geen idee. Ik weet dat enkele jaren geleden hier in de buurt een meisje van veertien samen met haar vriendje haar moeder vermoord heeft. Hoofd ingeslagen met hamer. Heel gruwelijk. Dat meisje wilde ook naar de begrafenis van haar moeder die zelf mee vermoordde. Haar Oma (moeder van de dode vrouw) en haar zusje hebben dat verhinderd door uitdrukkelijk aan justitie te laten weten dat ze niet uitgenodigd was. Ze hebben haar naam ook niet op de doodsbrief vermeld. Zo leek het alsof die vrouw twee kinderen had ipv drie...quote:Op woensdag 19 december 2012 22:38 schreef Leandra het volgende:
Het gebeurt volgens mij wel vaker dat de moordende ouder ook aanwezig is bij de uitvaart, en als de vader en andere kinderen er geen moeite mee hebben....
Het blijft nogal dubbel natuurlijk, ze heeft ze vermoord maar ze is ook hun moeder.
quote:DIEST - Ils G. (36), de moeder uit Diest die vorige week drie van haar vijf kinderen doodde, heeft woensdag afscheid van hen mogen nemen. De politie haalde de vrouw op in de gevangenis in Hasselt, waarop ze naar het funerarium werd gebracht. Na het korte afscheid werd ze meteen teruggebracht naar haar cel.
Ils G. wordt verdacht van de moord op haar drie jongste kinderen, N. (2), A. (4) en E. (6), waarna ze een epilepsieaanval kreeg. De vrouw zou sindsdien volledig van de kaart zijn. Haar psychische toestand is zorgwekkend, waardoor ze niet aanwezig was in de raadkamer eerder deze week. Tijdens haar ondervraging verklaart G. zich niets te herinneren.
Over de doodsoorzaak bestaat nog geen honderd procent duidelijkheid. Er is sprake van dat de kinderen met helium of lachgas werden verstikt. Maar de resultaten van het toxicologisch onderzoek op de lichaampjes laten nog op zich wachten.
De kinderen worden morgen in intieme kring begraven in Tessenderlo. Over de precieze locatie en het tijdstip wordt niet gecommuniceerd. Het stadsbestuur in Diest opende wel een rouwregister.
Hartverwarmendquote:
Nee, ik ook niet. Dacht eindelijk nieuws maar helaas.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:08 schreef Viv het volgende:
Sorry voor de gigantische kickmaar ik kwam dit topic toevallig tegen, en ik vroeg me af of die moeder veroordeeld of vrijgesproken is. Dat zou inmiddels wel gebeurd moeten zijn, maar ik kan geen nieuwsberichten vinden van ná december 2012. Jullie wel?
https://uitspraken.rechtspraak.nl/quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:08 schreef Viv het volgende:
Sorry voor de gigantische kickmaar ik kwam dit topic toevallig tegen, en ik vroeg me af of die moeder veroordeeld of vrijgesproken is. Dat zou inmiddels wel gebeurd moeten zijn, maar ik kan geen nieuwsberichten vinden van ná december 2012. Jullie wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |