SLT heeft toch ERTMS?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.
Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
Dank!quote:
Je hebt er geen hogesnelheidstreinen voor nodig lijkt me. Dat zou nogal een dure investering zijn als je slechts een klein deel van het traject op de HSL gaat rijden (denk aan de IC Den Haag - Venlo die dan tussen Rotterdam en Breda op de HSL zou rijden). Lijkt me eerder dat omgebouwd materieel daarvoor gebruikt gaat worden. Het verschil qua tijdswinst tussen 160km/u en 250km/u is niet denderend, zeker niet op korte afstanden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.
Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
Ah okee. Weet je toevallig ook waar die treinen vandaan gaan komen? Ik dacht altijd dat de huidige getrokken Fyra's niet geschikt waren als langetermijnoplossing, met dure gehuurde locomotieven, te veel lawaai doordat de rijtuigen eigenlijk niet geschikt zijn voor 160 km/u op een betonnen baan, etc.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.
en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:03 schreef b2py het volgende:
[..]
schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?
mja, valt mee. Eventueel aanvullen met pedalen ofzo.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...
Vandaag terzijde gegaan, de 7438.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437.
De tien die het nu dus nog net gered hebben (maar dus wel op de nominatie staan om binnen afzienbare tijd terzijde te gaan) zijn 7410, 7412, 7414, 7415, 7416, 7417, 7418, 7434, 7443 en 7444.
Wel de stammen dus, locs onbekend. Bron: Somda.
De beide concessievergoedingen zijn gelijk aan de huidige HSL-vergoeding. 1+1=2quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? De NS heeft geen geldboom in de tuin staan ofzo. Die hogere, blijkbaar niet-marktconforme opbrengsten voor de overheid kunnen dus maar bij één plek vandaan komen: tegenvallers voor de overheid op een ander vlak, nl. een tegenvallende bedrijfswaarde en/of dividend als enige aandeelhouder van NS.
Daar ga ik vanuit dat ATB-vv heeft ingegrepen. Remming begon vlak voor het sein en eerste stuk waar ik in zat kwam stukje voorbij het sein tot stilstand. ruimte tot de eerste wissel was nog wel redelijk ander treinverkeer kon er normaal langs. Maar tegelijkertijd met dat we door rood reden kwam de trein vanuit groningen ook langs.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Welkom!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin.
Hahaha, dus de gewone reiziger kan de pest krijgen, maar als de NS-top met de Fyra naar Belgie moet, dan kan het opeens wel...quote:Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250.
Volgens mij weten ze precies welk(e) Fyra-stel(len) in goede staat is/zijn. Ze nemen echt niet het risico dat ze een uur tegen een paar koeien in de lokale wei kunnen gaan aankijken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Welkom!
[..]
Hahaha, dus de gewone reiziger kan de pest krijgen, maar als de NS-top met de Fyra naar Belgie moet, dan kan het opeens wel...
Volgens mij hebben ze weinig keuze wat betreft inzetbare stellen, daarom is de dienstregeling toch beperkt tot 10 ritten per dag per richting i.p.v. 16?quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze precies welk(e) Fyra-stel(len) in goede staat is/zijn. Ze nemen echt niet het risico dat ze een uur tegen een paar koeien in de lokale wei kunnen gaan aankijken.
Dank!quote:
Lekker knus daar in de cabine!quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:56 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Via http://www.geenstijl.nl/m(...)yravergelijking.html
Nee hoor. In het Noorden hebben we er nauwelijks problemen mee.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...
Ik zag hier laatst in het topic een cijfer van het aantal stellen dat beschikbaar was voor invulling van die ritten. Ik meen 7 stuks, waarvan 3 rijdend, 2 reserve, 2 alsnog defect gegaan. Ik vermoed dat ze de minst storingsgevoelige hebben genomen voor de rit naar Brussel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze weinig keuze wat betreft inzetbare stellen, daarom is de dienstregeling toch beperkt tot 10 ritten per dag per richting i.p.v. 16?
Welkom!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin.
Zondag ging het aanvankelijk ook goed, pas tegen het einde van de dag ging er een trein stuk.quote:Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250. Groot contrast met de vorige dagen en zeker gisteren, toen het al bij de eerste ritten nog binnen Nederland fout ging.
De problemen die Thalys had toen ze over de HSL gingen rijden kwamen voornamelijk door infrastructuurproblemen aan de walzijde. Het Radio Block Center (RBC) dat de treinbeveiliging verzorgt was enigszins brak, en zo waren er meer problemen aan de wal. Na aanpassingen aan de walzijde waren de problemen met Thalys grotendeels verholpen.quote:Elders las ik dat de Thalys in de eerste week op de HSL-Zuid vergelijkbare problemen had, sterker nog: die punctualiteit zou nóg lager geweest zijn.
Of Fyra als geheel goed is voor de reiziger is betwijfelenswaardig, ongeacht welk materieel je ervoor inzet.quote:Hopelijk kan de V250 zich herstellen, want of je nu achteraf liever een andere vervoerder/treintype op de HSL had willen zien, op dit moment is het gewoon het beste voor de reizigers als dat ding snel goed gaat rijden.
Of die IC+-diensten ooit gerealiseerd gaan worden moet ik nog maar zien.quote:En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
Nee, de trein Amsterdam - Rotterdam staat nog gewoon op de planning. Wel mag 's avonds na 20:00 1 van die treinen worden opgeheven.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.
Nope. Dat was wel de bedoeling, maar dat kon niet geleverd worden.quote:
Huidige situatie:quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:54 schreef b2py het volgende:
Wat is eigenlijk nu de huidige stand van definitieve dienstregeling?
2x per uur Amsterdam - Rotterdam
2x per uur Amsterdam - Breda
1x per uur Amsterdam - Brussel
1x 2 uur Breda - Antwerpen
Zoiets toch?
Voorlopig maar in de nieuwe concessie niet meer en daar ging het over.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, de trein Amsterdam - Rotterdam staat nog gewoon op de planning. Wel mag 's avonds na 20:00 1 van die treinen worden opgeheven.
De nieuwe concessie is nog niet rond, dus wat de definitieve eisen gaan zijn is nog niet bekend.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Voorlopig maar in de nieuwe concessie niet meer en daar ging het over.
Let op bij het oversteken he! Veel plezierquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hallo KnightSolitaireWelkom hier
Mazzel verder jonges, ben ff druk, tot na het weekend
Fyra Rotterdam uit Amsterdam Zuid ja.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De nieuwe concessie is nog niet rond, dus wat de definitieve eisen gaan zijn is nog niet bekend.
In de brochure van NS staan alsnog 6 treinen per uur ingetekend op Amsterdam - Rotterdam:
- Thalys (10x p/d)
- Fyra Breda (2x p/u)
- Fyra Rotterdam (2x p/u)
- Fyra Brussel (1x p/u)
Jij weet net zo goed als ik dat als men het over Amsterdam heeft in spoorwegland het over het dienstregelingspunt Asd, ook wel Amsterdam Centraal genoemd, gaat. Amsterdam Zuid is interessant omdat je het vanaf daar met echte tijdwinst kunt doortrekken naar Zwolle.quote:
twitter:StationschefBMO twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:11:40L4#fyra 9236 (Amsterdam - Brussel-Zuid) staat in Panne tussen Noorderkempen en Luchtbal#nmbs reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:10:21#ICBrussel 9240: #Fyra naar Brussel (Amsterdam C v. 13.41) kan door defect materieel niet rijden. Er gaat vandaag een extra #Fyra (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:10:20Brussel rijden Amsterdam C v. 14.42 richting Brussel-Zuid. (2/2) reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |