Je bent er weer!quote:Op donderdag 13 december 2012 16:43 schreef Paxcon het volgende:
In een samenvatting staat: beleidsregels zijn geen avv's, omdat bestuursorganen niet bevoegd zijn tot wetgeving.
Echter is de gemeenteraad toch een bestuursorgaan dat aan wetgeving doen (APV's)?
Beleidsregels binden het orgaan en niet de burger-daarom zijn het geen avv's.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:43 schreef Paxcon het volgende:
In een samenvatting staat: beleidsregels zijn geen avv's, omdat bestuursorganen niet bevoegd zijn tot wetgeving.
Echter is de gemeenteraad toch een bestuursorgaan dat aan wetgeving doen (APV's)?
Morgen presentatie er overquote:Op donderdag 13 december 2012 16:41 schreef Bananenman het volgende:
Ik merk aan de TT dat Tchock ook een werkgroep burgerlijk procesrecht volgt. Geniaal arrest.
quote:
Ja oke, maar hun stelling dat bestuursorganen niet tot wetgeving bevoegd zijn is toch niet altijd zo?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Beleidsregels binden het orgaan en niet de burger.
Die samenvatting is niet goed.
Die stelling klopt inderdaad niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ja oke, maar hun stelling dat bestuursorganen niet tot wetgeving bevoegd zijn is toch niet altijd zo?
Ja, bah. In principe niet zo moeilijk, maar ik moet de conclusie van de A-G bespreken en wat er in de literatuur over geschreven wordt. En ik heb nog een uurquote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 16:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die stelling klopt inderdaad niet.
Ook prachtig dat de Engelse rechter de overeenkomst als onzedelijk heeft aangemerkt omdat de bontmantel voor zijn maitresse was en niet voor zijn vrouwquote:
Ja, heerlijk hè?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:49 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ook prachtig dat de Engelse rechter de overeenkomst als onzedelijk heeft aangemerkt omdat de bontmantel voor zijn maitresse was en niet voor zijn vrouw
Maar ten overvloede: een beleidsregel is geen avv omdat de burger niet gebonden wordt. Daarnaast kan van een beleidsregel ook wat makkelijker ten gunste van de burger worden afgeweken dan van een avv.quote:
Dat wordt doorwerken?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, bah. In principe niet zo moeilijk, maar ik moet de conclusie van de A-G bespreken en wat er in de literatuur over geschreven wordt. En ik heb nog een uur
Thanks matequote:Op donderdag 13 december 2012 16:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maar ten overvloede: een beleidsregel is geen avv omdat de burger niet gebonden wordt. Daarnaast kan van een beleidsregel ook wat makkelijker ten gunste van de burger worden afgeweken dan van een avv.
Het had in Utrecht moeten zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:54 schreef eriksd het volgende:
De meet is in Damsco zo te zien. Das alvast iets.
Polls win.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het had in Utrecht moeten zijn.
Ik vermoed gesjoemel!quote:
Have fun.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik ga me door de file worstelen.
Het is op Urk hequote:
Overeenkomstig de defintie van de BD: direct.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:04 schreef Actaeon het volgende:
Zouden jullie het Successierecht als een directe of als een indirecte belasting beschouwen?
Je kan er anders overdenken toch. Verschillende auteurs vinden het een indirecte belasting.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overeenkomstig de defintie van de BD: direct.
http://www.rijksoverheid.(...)e-rijksoverheid.html
Tevens: het is schenk- en erfbelasting.
Oke H-D.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kan er anders overdenken toch. Verschillende auteurs vinden het een indirecte belasting.
En ik haaaaaat die term. Dus ik probeer 'm altijd te vermijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |