Je bent er weer!quote:Op donderdag 13 december 2012 16:43 schreef Paxcon het volgende:
In een samenvatting staat: beleidsregels zijn geen avv's, omdat bestuursorganen niet bevoegd zijn tot wetgeving.
Echter is de gemeenteraad toch een bestuursorgaan dat aan wetgeving doen (APV's)?
Beleidsregels binden het orgaan en niet de burger-daarom zijn het geen avv's.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:43 schreef Paxcon het volgende:
In een samenvatting staat: beleidsregels zijn geen avv's, omdat bestuursorganen niet bevoegd zijn tot wetgeving.
Echter is de gemeenteraad toch een bestuursorgaan dat aan wetgeving doen (APV's)?
Morgen presentatie er overquote:Op donderdag 13 december 2012 16:41 schreef Bananenman het volgende:
Ik merk aan de TT dat Tchock ook een werkgroep burgerlijk procesrecht volgt. Geniaal arrest.
quote:
Ja oke, maar hun stelling dat bestuursorganen niet tot wetgeving bevoegd zijn is toch niet altijd zo?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Beleidsregels binden het orgaan en niet de burger.
Die samenvatting is niet goed.
Die stelling klopt inderdaad niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ja oke, maar hun stelling dat bestuursorganen niet tot wetgeving bevoegd zijn is toch niet altijd zo?
Ja, bah. In principe niet zo moeilijk, maar ik moet de conclusie van de A-G bespreken en wat er in de literatuur over geschreven wordt. En ik heb nog een uurquote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 16:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die stelling klopt inderdaad niet.
Ook prachtig dat de Engelse rechter de overeenkomst als onzedelijk heeft aangemerkt omdat de bontmantel voor zijn maitresse was en niet voor zijn vrouwquote:
Ja, heerlijk hè?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:49 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ook prachtig dat de Engelse rechter de overeenkomst als onzedelijk heeft aangemerkt omdat de bontmantel voor zijn maitresse was en niet voor zijn vrouw
Maar ten overvloede: een beleidsregel is geen avv omdat de burger niet gebonden wordt. Daarnaast kan van een beleidsregel ook wat makkelijker ten gunste van de burger worden afgeweken dan van een avv.quote:
Dat wordt doorwerken?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, bah. In principe niet zo moeilijk, maar ik moet de conclusie van de A-G bespreken en wat er in de literatuur over geschreven wordt. En ik heb nog een uur
Thanks matequote:Op donderdag 13 december 2012 16:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maar ten overvloede: een beleidsregel is geen avv omdat de burger niet gebonden wordt. Daarnaast kan van een beleidsregel ook wat makkelijker ten gunste van de burger worden afgeweken dan van een avv.
Het had in Utrecht moeten zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:54 schreef eriksd het volgende:
De meet is in Damsco zo te zien. Das alvast iets.
Polls win.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het had in Utrecht moeten zijn.
Ik vermoed gesjoemel!quote:
Have fun.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik ga me door de file worstelen.
Het is op Urk hequote:
Overeenkomstig de defintie van de BD: direct.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:04 schreef Actaeon het volgende:
Zouden jullie het Successierecht als een directe of als een indirecte belasting beschouwen?
Je kan er anders overdenken toch. Verschillende auteurs vinden het een indirecte belasting.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overeenkomstig de defintie van de BD: direct.
http://www.rijksoverheid.(...)e-rijksoverheid.html
Tevens: het is schenk- en erfbelasting.
Oke H-D.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kan er anders overdenken toch. Verschillende auteurs vinden het een indirecte belasting.
En ik haaaaaat die term. Dus ik probeer 'm altijd te vermijden.
True!quote:
De gemeenteraad (bestuursorgaan) stelt de gemeentelijke verordeningen vast (bijv. een APV). Zelfde geldt voor de AMVB's. Deze worden door de regering (ook bestuursorgaan) vastgesteld.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ja oke, maar hun stelling dat bestuursorganen niet tot wetgeving bevoegd zijn is toch niet altijd zo?
Kun je niet eens een muis aansluiten op je Surface?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:15 schreef Boterbartje het volgende:
ik ben trouwens voor een touchoptimalisatie van fok. Erik kun je dit misschien voordragen aan jouw superieuren?
De quote, bericht, fobo etc knopjes zijn mouseovers, touchapparaten heb geen mouseovers.
Oke you win, schenk - en erfbelasting. Het scheelt dat het alleen typen is, als we elkaar ooit ontmoeten noem ik het in woord nog steeds Successierecht.quote:
Waarom zou je een muis willen? Je kunt toch geen programma's gebruikenquote:Op donderdag 13 december 2012 17:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kun je niet eens een muis aansluiten op je Surface?
Dat is waar ookquote:Op donderdag 13 december 2012 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom zou je een muis willen? Je kunt toch geen programma's gebruiken
Jawel, usb port dat meer dan 250k dingen ondersteunt.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kun je niet eens een muis aansluiten op je Surface?
Hoezo heb je nog niks in het microsoft topic gezegd?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jawel, usb port dat meer dan 250k dingen ondersteunt.
Op touchcover zit ook een klein trackpad. Maar dat is niet het hele idee van een touchscreen
En @Tchock je kan geen legacy apps draaien nee, maar het is wel handig in word, PowerPoint, excel, readers, mail en file explorer
Heb ik nog weinig tijd voor gehad, hoezo? ben tentamen aan het voorbereiden en ik wacht ook dat ik m'n surface in elk geval een week heb zodat ik wat over te vertellen heb. Zo werkt imgur niet echt via IE, wil xbox music soms de muziek maar half afspelen.. kan ook aan de dienst zelf liggen en er zijn vast nog wel meer puntjes die ik tegen ga komenquote:Op donderdag 13 december 2012 17:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hoezo heb je nog niks in het microsoft topic gezegd?
Oh gewoon, omdat jij ook de TS van dat topic was en ik het dus een beetje vreemd vond dat je deze informatie onthield aan je eigen topicquote:Op donderdag 13 december 2012 17:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heb ik nog weinig tijd voor gehad, hoezo? ben tentamen aan het voorbereiden en ik wacht ook dat ik m'n surface in elk geval een week heb zodat ik wat over te vertellen heb. Zo werkt imgur niet echt via IE, wil xbox music soms de muziek maar half afspelen.. kan ook aan de dienst zelf liggen en er zijn vast nog wel meer puntjes die ik tegen ga komen
Het is toch niet leuk opscheppen tegen mensen die al hetzelfde hebbenquote:Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh gewoon, omdat jij ook de TS van dat topic was en ik het dus een beetje vreemd vond dat je deze informatie onthield aan je eigen topic
Het is inderdaad veel leuker om posts over een Surface te maken in een topic waarin mensen meer geinteresseerd zijn in de kleurcodering van hun sokkenla dan het apparaat.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is toch niet leuk opscheppen tegen mensen die al hetzelfde hebben
Ik heb geen sokkenlaquote:Op donderdag 13 december 2012 17:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel leuker om posts over een Surface te maken in een topic waarin mensen meer geinteresseerd zijn in de kleurcodering van hun sokkenla dan het apparaat.
Is het niet een optie om met je studie te stoppen en een rijke oude man te zoeken?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:59 schreef sanasoufi het volgende:
goederen en insolventierecht is zo saai
quote:
Hebben jullie nog unsolved business uit ONZ ofzo?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Is het niet een optie om met je studie te stoppen en een rijke oude man te zoeken?
Geen zorgen.quote:
Normaliter loopt ze daar mee te koop namelijkquote:Op donderdag 13 december 2012 18:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie nog unsolved business uit ONZ ofzo?
over? ik ben doodsbang! morgen tussentoets! maar ik wil die onzin over boedelschulden en faillissement niet lezen.quote:
Wut?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Normaliter loopt ze daar mee te koop namelijk
Oude mannen van 65 die ze hand en spandiensten verleent voor het geld.quote:
Het is toch algemeen bekend dat ze het liefst een oude rijke man heeft om vervolgens naar Libanon te verhuizen ofzo?quote:
Oh, is zij dat? Nouja, lekker boeiend, als ze hier over rechten komt praten doet het er toch niet toe wat ze in haar vrije tijd en in de vijf minute pauze in hoorcolleges doet?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oude mannen van 65 die ze hand en spandiensten verleent voor het geld.
Exactquote:Op donderdag 13 december 2012 18:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, is zij dat? Nouja, lekker boeiend, als ze hier over rechten komt praten doet het er toch niet toe wat ze in haar vrije tijd en in de vijf minute pauze in hoorcolleges doet?
maar wat bedoel je met geen zorgen? HEB JE SOMS EEN SAMENVATTING VOOR ME VAN 10 BLADZIJDES? ik heb namelijk wel samenvattingen gekocht, maar die zijn rond de 60 bladzijdes...dat is te veelquote:Op donderdag 13 december 2012 18:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oude mannen van 65 die ze hand en spandiensten verleent voor het geld.
Ben je eigenlijk knap?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:09 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
maar wat bedoel je met geen zorgen? HEB JE SOMS EEN SAMENVATTING VOOR ME VAN 10 BLADZIJDES? ik heb namelijk wel samenvattingen gekocht, maar die zijn rond de 60 bladzijdes...dat is te veel
nee, domquote:
Qua uiterlijk, schoonheid. Je innerlijk weet ik op waarde te schatten.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:12 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
nee, dommaar maakt dat wat uit? ik heb nog 4 vakken te gaan en dan heb ik mijn bachelor binnen! vorige maand eindelijk verbintenissenrecht gehaald met een 9
en mijn minor met een 8
![]()
ik had voor geen van beide geleerd....dat geeft zelfvertrouwen dus nu heb ik ook niet geleerd voor goederen. Alleen is goederen natuurlijk ingewikkelder en saaier met die stomme pand en hypotheek gedoe.
Nou ja vannacht maar niet slapen en gewoon veel oefenen en arresten lezen. Ik ga zo beginnen.
supermooiquote:Op donderdag 13 december 2012 18:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Qua uiterlijk, schoonheid. Je innerlijk weet ik op waarde te schatten.
Wats je lengte?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:15 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
supermooialhoewel ik ben 2 kilo aangekomen
ik woog 49 en nu zit ik weer op 51
Verdikkeme! Maar je bent op te tillen dus.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:15 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
supermooialhoewel ik ben 2 kilo aangekomen
ik woog 49 en nu zit ik weer op 51
jaquote:Op donderdag 13 december 2012 18:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verdikkeme! Maar je bent op te tillen dus.
Die oogarts?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:22 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
jamijn liefje van 63 kan dat zelfs!
nee die was onder de 50quote:
Ergens hier ben ik het compleet kwijtgeraakt.quote:
Ooh ja... veel te jong inderdaadquote:Op donderdag 13 december 2012 18:25 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
nee die was onder de 50die heb ik aan de kant gezet....mijn nieuwe liefde is een zakenman....woonachtig in Nederland maar van Egyptische afkomst. Als we getrouwd zijn gaan we in Saudi-Arabië wonen
hij heeft daar een villa
paxcon ik spreek je morgenquote:Op donderdag 13 december 2012 18:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ooh ja... veel te jong inderdaad
Prima meid. Zet hem op hequote:Op donderdag 13 december 2012 18:29 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
paxcon ik spreek je morgenna die vreselijke tussentoets
Ervaren hé. Trekt hij dat passionele karakter van je nog of heb je af en toe de tandarts er nog bij?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:22 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
jamijn liefje van 63 kan dat zelfs!
Het materiële strafrecht is zeer boeiend, maar ik was vorig jaar bijna afgeknapt op strafrecht dankzij formeel strafrecht.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:25 schreef Giku het volgende:
Overigens, strafrecht weet me ineens te boeien: Poging tot uitlokking van ..
Niet genoeg om me tot na dinsdag nog extreem bezig te houden, maar het is voor het eerst!
Kleine meisjes zijn overigens welquote:Op donderdag 13 december 2012 18:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verdikkeme! Maar je bent op te tillen dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
peddotjequote:Op donderdag 13 december 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kleine meisjes zijn overigens wel
quote:Op donderdag 13 december 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:
Kleine meisjes zijn overigens welAls ze maar niet groter zijn dan mij, vind ik alles best.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk, zit ik in hetzelfde schuitje, ouder + kleiner.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn vriendin is anderhalf jaar ouder dan ik
quote:Op donderdag 13 december 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kleine meisjes zijn overigens welDit dus, halve kop minimaal kleiner, zolang de verhoudingen maar goed zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag verwijderen
dan ikquote:Op donderdag 13 december 2012 18:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als ze maar niet groter zijn dan mij, vind ik alles best.
Crackquote:Op donderdag 13 december 2012 18:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn vriendin is anderhalf jaar ouder dan ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |