Vulling voor 4 kipfilets:quote:Op donderdag 13 december 2012 12:28 schreef LPFAN het volgende:
Normaal gaan we elk jaar gourmetten maar daar ben ik zat van, dus heb ik besloten dit jaar te gaan koken. niet heel bijzonder omdat ik niet echt een goede kok ben maar wel lekker!
Ik ga gevulde kipfilet maken, met daarbij pomme duchess en maiskolfen met boter erbij.
Alleen ben ik nog niet helemaal uit over de vulling van de kipfilet, iemand tips? of misschien iets anders erbij?
quote:Op donderdag 13 december 2012 12:28 schreef LPFAN het volgende:
Normaal gaan we elk jaar gourmetten maar daar ben ik zat van, dus heb ik besloten dit jaar te gaan koken. niet heel bijzonder omdat ik niet echt een goede kok ben maar wel lekker!
Ik ga gevulde kipfilet maken, met daarbij pomme duchess en maiskolfen met boter erbij.
Alleen ben ik nog niet helemaal uit over de vulling van de kipfilet, iemand tips? of misschien iets anders erbij?
Kids en volwassenen hoeven toch niet hetzelfde te eten? Vroeger bij oma hadden wij een kindertafel en een grote-mensen tafelquote:Op zondag 16 december 2012 18:09 schreef Bleie het volgende:
Ik heb nog geen idee. Op Kerstavond eten we bij ons met 3 volwassenen en vier kinderen, van 3, 5 en 8. Menu moet dus kindvriendelijk zijn, maar ook voor volwassenen lekker. Suggesties?
Heb je een receptje voor me ?!quote:Op donderdag 13 december 2012 13:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Qua voorgerecht zat ik te denken aan een miniquiche met zalm.
Je kan ook roomkaas doen en dan omwikkelen met katenspekquote:Op donderdag 13 december 2012 15:10 schreef LPFAN het volgende:
thnxx voor de tips maar ik denk dat ik een vulling van roomkaas met ananas doe.
Hopelijk is de foto een beetje leesbaar. Dit recept gebruikte ik toendertijd:quote:Op zondag 16 december 2012 18:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Heb je een receptje voor me ?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige wat ik niet gebruikte was het zeekraal, dat diende toch alleen als garnering/decoratie.![]()
Ow yum!quote:Op zondag 16 december 2012 19:03 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Hopelijk is de foto een beetje leesbaar. (Typ ik ondertussen even het recept over...)
Het enige wat ik niet gebruikte was het zeekraal, dat diende toch alleen als decoratie:
[ afbeelding ]
En ik vind t leuker en beter als we in elk geval ongeveer hetzelfde eten. Bovendien houdt in elk geval die van mij niet van kip en patat. Zal eens navragen of de andere kinderen vis eten, dan doen we daar iets mee.quote:Op zondag 16 december 2012 18:49 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Kids en volwassenen hoeven toch niet hetzelfde te eten? Vroeger bij oma hadden wij een kindertafel en een grote-mensen tafelZo kregen de kids kip, patat en appelmoes en de volwassenen kalkoen gevuld met stroganoff-gehakt, pommes duchesse en stoofpeertjes
Wordt een andere soep, de smaak van de jacobsschelpen blijft niet overeind tegen de pompoensoep hebben we net vastgesteld.quote:Op zondag 16 december 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor ca 20 mensen, eerste kerstdag
Pompoencreme soep met jacobsschelpen
Proefkokenquote:Op zondag 16 december 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wordt een andere soep, de smaak van de jacobsschelpen blijft niet overeind tegen de pompoensoep hebben we net vastgesteld.
Dat was een van de weinige positieve kanten van mijn baan in de horeca, sorry, kerst? Nee ik moet werken!quote:Op zondag 16 december 2012 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders, is altijd wel redelijk eten. Op tweede kerstdag moeten we zoals altijd fonduen bij mijn schoonouders. The horror
Ik ben heeeeel benieuwd naar dat Rocky Mountain recept. Online linkje toevallig?quote:Op zondag 16 december 2012 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders, is altijd wel redelijk eten. Op tweede kerstdag moeten we zoals altijd fonduen bij mijn schoonouders. The horror
Wij zelf zijn nog in de overleg- en planfase voor zondag en kerstavond. Zondag maken we voor het eerst gevulde pasta, nog geen idee voor de vulling. Erbij eten we geroosterde pompoen. Zondag maken we ook hapjes voor de komende dagen, wordt nog nader ingevuld. En we doen dan ook het voorbereidende werk voor maandag want dan wordt er uitgebreid gekookt. Lekker voor ons, door ons.
In ieder geval een cheddar aardappeltaart uit een Ramsay boek. Ook een wildsoep en champignonragout. Misschien kwartel. Een salade van groene asperges, spnazie, roquefort en champagnedressing. En in de Allerhande staat een geniaal toetje: rocky mountain. We'll see
QFT. Eerste kerstdag: Brunch en diner. Tweede kerstdag: brunch en dan vol gas naar de ouders om nog iets van een kerstgevoel met eigen familie te hebbenquote:Op zondag 16 december 2012 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat was een van de weinige positieve kanten van mijn baan in de horeca, sorry, kerst? Nee ik moet werken!
www.ah.nl zoekfunctie: http://www.ah.nl/allerhan(...)n/?rq=rocky+mountainquote:Op zondag 16 december 2012 21:40 schreef robdriessen het volgende:
Ik ben heeeeel benieuwd naar dat Rocky Mountain recept. Online linkje toevallig?
Ik kook liever zelf een geweldig kerstmenu voor de familie, alles tot in de puntjes, alles zelfgemaakt, geweldig om voor mensen een maaltijd neer te zetten die technisch perfect is en van top niveau. Vriend van mij kan nog steeds lyrisch worden over een hazenrug die ik 20 jaar terug voor hem maakte. Schoonpa die de goudbruine krokante gans aansneed en stomverbaasd was dat de gans geen botten had. Man van een nichtje die zelf kok is in een zeer goed hotel die me vraagt waarom ik in godsnaam niet meer in de horeca werk...quote:Op zondag 16 december 2012 21:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat fonduen is echt verschrikkelijk. Mijn schoonvader zuipt dagelijks te veel maar met kerst is het natuurlijk helemaal dolle pret. Het vlees is altijd hetzelfde: kipfilet, biefstuk, varkenshaas en gehaktballen. Allemaal bremzout want ze hebben suiker. Niet dat de smaak iets uitmaakt want in die fonduepot smaakt alles toch hetzelfde. En natuurlijk altijd lachen, gieren, brullen als er iets van het vorkje valt. Hi-fucking-larisch.... Maar he, als ik mazzel heb haalt mijn schoonmoeder een paar bakken salade op mayonaisebasis. Omdat ik zo lastig ben.
Dodelijk lekkerquote:Op zondag 16 december 2012 21:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
www.ah.nl zoekfunctie: http://www.ah.nl/allerhan(...)n/?rq=rocky+mountain
quote:Op zondag 16 december 2012 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kook liever zelf een geweldig kerstmenu voor de familie, alles tot in de puntjes, alles zelfgemaakt, geweldig om voor mensen een maaltijd neer te zetten die technisch perfect is en van top niveau. Vriend van mij kan nog steeds lyrisch worden over een hazenrug die ik 20 jaar terug voor hem maakte. Schoonpa die de goudbruine krokante gans aansneed en stomverbaasd was dat de gans geen botten had. Man van een nichtje die zelf kok is in een zeer goed hotel die me vraagt waarom ik in godsnaam niet meer in de horeca werk...
Dit vind ik veel leuker.
Daar ben ik dan met liefde dagen bezig met inkopen, proefkoken en voorbereiden.
Mooiste wat er is, mensen die nog na jaren met plezier terugdenken aan die ene maaltijd..
Christus, 250 gram gembersiroop, proef je alleen nog dat maarquote:
Zo hadden wij een nieuwjaarsbuurtborrel, iedereen zou zelf wat maken, helaas kochten de meesten wat..quote:Op zondag 16 december 2012 22:47 schreef Soulagement het volgende:
[..]![]()
Wij vieren eerste kerstdag meestal met de hele familie, elk gezin 1 gang. Wij doen elk jaar het dessert. Dit jaar maak ik grote sandwiches van macarons met frambozenijs ertussen.
quote:Op zondag 16 december 2012 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo hadden wij een nieuwjaarsbuurtborrel, iedereen zou zelf wat maken, helaas kochten de meesten wat..
Gatver, zo goed had ik er nog niet naar gekeken...quote:Op zondag 16 december 2012 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Christus, 250 gram gembersiroop, proef je alleen nog dat maar
Of soep van selderijknol?quote:Op zondag 16 december 2012 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik maak denk ik een bloemkoolroomsoep als basis
Oh borisz, dat voorgerecht!quote:Op maandag 17 december 2012 18:11 schreef borisz het volgende:
Menu krijgt vorm
Voor: Gerookte zalm met witte chocoladevinaigrette
Hoofd: ....Rollade met...?
Na: Vloeibare chocoladetaartje met Ijs
Dag 2: Gourmet
Smaakt niet mooi met de jacobsschelpen, die combi wordt dropperigquote:
Gejat van Rudolphquote:Op maandag 17 december 2012 18:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh borisz, dat voorgerecht!Hoe maak je dat? Klinkt goed.
Zal het dit weekend uitproberen!quote:Op maandag 17 december 2012 18:21 schreef borisz het volgende:
Gejat van Rudolphhttp://www.24kitchen.nl/r(...)chocoladevinaigrette
Is het recept nog wel te redden Piet? Leek me afgezien van die tsunami aan gembersiroop nog best ok.quote:Op zondag 16 december 2012 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Christus, 250 gram gembersiroop, proef je alleen nog dat maar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |