abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120257332
quote:
België roept NS-top en Hispeed op het matje

BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....

Regulier overleg


De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.

''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....

De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.

Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.

quote:
Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra

DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......

Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.

Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Basp1 op 13-12-2012 08:44:50 ]
pi_120257375
Is dat de standaard geworden? 2/3 met hooguit een kwartier vertraging?
pi_120257600
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:31 schreef Peunage het volgende:
Is dat de standaard geworden? 2/3 met hooguit een kwartier vertraging?
Inderdaad, hoe treurig is het dat ze blij zijn met een score van 66% met maximaal een kwartier vertraging? Hoeveel rijdt er nu daadwerkelijk op tijd van dat percentage?

En daarnaast nog 33% dat dus langer dan een kwartier duurt.

* Pheno schrapt Fyra als mogelijk vervoersmiddel
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120258109
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:50 schreef Pheno het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe treurig is het dat ze blij zijn met een score van 66% met maximaal een kwartier vertraging? Hoeveel rijdt er nu daadwerkelijk op tijd van dat percentage?

En daarnaast nog 33% dat dus langer dan een kwartier duurt.

* Pheno schrapt Fyra als mogelijk vervoersmiddel
Ja en een paar per dag die helemaal niet aankomen, kan je de bus nemen.

Laat gewoon een normale intercity rijden, echt belachelijk dit.

Ik betaal ook geen hoge toeslag om een kwartier vertraging te hebben.
pi_120258162
Zou voor de fyra ook de geld terug voor vertragingen gelden?
  donderdag 13 december 2012 @ 09:29:01 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120258223
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Zou voor de fyra ook de geld terug voor vertragingen gelden?
vast wel, maar of ze je vliegtuigticket vergoeden is een tweede
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120258294
Briljant dit ja. NS in de spits vanmorgen: 'het gaat om een regulier overleg' terwijl de NMBS gewoon keihard kwaad is op NS. Downplay het maar.
Sta iedere dag op Schiphol en altijd rijdt die trein niet of heeft een flinke vertraging.

Den Haag ook boos omdat ze hun verbinding kwijt zijn met Brussel. Reizigers boos omdat er gereserveerd moet worden. Belgen boos omdat alleen NL studenten korting kunnen krijgen en de Belgische die in NL studeren niet. Duurder. Stuk. Onbetrouwbaar.

Een groot succesverhaal door de incompetente beleidsbepalers van de NS. Maar die zullen Niet Schuldig zijn, zullen ze zelf wel zeggen.
Niets wat de ns doet, maar dan ook helemaal niets gaat goed.

quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:50 schreef Pheno het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe treurig is het dat ze blij zijn met een score van 66% met maximaal een kwartier vertraging? Hoeveel rijdt er nu daadwerkelijk op tijd van dat percentage?

En daarnaast nog 33% dat dus langer dan een kwartier duurt.

* Pheno schrapt Fyra als mogelijk vervoersmiddel
Hoe durf je dat ook te zeggen _O-
Amper 1 op de 4 is op tijd las ik vanmorgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_120258308
Ja, heel verrassend allemaal zeg, de NS die iets niet goed doet.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_120258359
Ook ironisch trouwens vanmorgen de spits. Een dik grote 'wikkel' advertentie. Zo'n ding op de voorpagina, pagina 2 en de achterkant. Over hoe goed de fyra wel niet is....
In de krant, pagina 6 vol met schijt over datzelfde ding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_120258377
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:34 schreef Red_85 het volgende:
Ook ironisch trouwens vanmorgen de spits. Een dik grote 'wikkel' advertentie op de voorpagina, pagina 2 en de achterkant over hoe goed de fyra wel niet is.
In de krant, pagina 6 vol met schijt over datzelfde ding.
Mooie reclame. O+
For great justice!
pi_120258596
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Mooie reclame. O+
Dat de NS dat geld voor die advertenties maar gebruikt om de Fyra betrouwbaar te maken ipv de schone schijn op te houden. :D
pi_120258826
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:31 schreef Red_85 het volgende:
Briljant dit ja. NS in de spits vanmorgen: 'het gaat om een regulier overleg' terwijl de NMBS gewoon keihard kwaad is op NS. Downplay het maar.
Nee, de NMBS heeft veel recht van spreken.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 09:59:40 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120258949
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee, de NMBS heeft veel recht van spreken.
Da's niet relevant. Omdat de NMBS ergens een zooitje van maakt betekent niet dat ze zelf nergens kritiek op mogen hebben.

Maar goed, als je italiaans materieel gaat kopen kun je weten dat die dingen kapot gaan of niet werken. Had gewoon Alstom of Siemens gekocht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_120259060
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee, de NMBS heeft veel recht van spreken.
Boos zijn ze ook volgens het artikel in de spits.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Da's niet relevant. Omdat de NMBS ergens een zooitje van maakt betekent niet dat ze zelf nergens kritiek op mogen hebben.

Niet? NS maakt er een grotere bende van dan de Belgen. Maar wie zou dat niet verwacht hebben? Snap ook niet waarom de Belgen niet het voortouw hadden genomen.

quote:
Maar goed, als je italiaans materieel gaat kopen kun je weten dat die dingen kapot gaan of niet werken. Had gewoon Alstom of Siemens gekocht.
Goede vergelijking was ook dat dit 'de aldi onder de treinen' zou zijn volgens de NMBS in de spits. 'Als je goedkoop koopt, moet je ook goedkoop verwachten'.
Heerlijk dit soort teksten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 10:10:02 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120259223
Ik begrijp niet waarom men de treinstellen eerst twee jaar bij Amsterdam parkeert en met oude treinen gaat rijden om vervolgens bij de feestelijke ingebruikname keihard op de bek te gaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_120259612
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:10 schreef Ulx het volgende:
Ik begrijp niet waarom men de treinstellen eerst twee jaar bij Amsterdam parkeert en met oude treinen gaat rijden om vervolgens bij de feestelijke ingebruikname keihard op de bek te gaan.
Ze zijn pas deze zomer overgedragen naar NS Hispeed, tot die tijd waren ze nog van Ansaldo
For great justice!
pi_120260410
Italiaanse rommel :{w
pi_120261416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Goede vergelijking was ook dat dit 'de aldi onder de treinen' zou zijn volgens de NMBS in de spits. 'Als je goedkoop koopt, moet je ook goedkoop verwachten'.
Heerlijk dit soort teksten.
De NMBS heeft zelf ook een paar van die treinen gekocht. Het was de Belgische reizigersbelangenorganisatie die het een Aldi-trein noemde. Alhoewel ik persoonlijk dat een belediging voor de Aldi vind.
pi_120265604
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

De NMBS heeft zelf ook een paar van die treinen gekocht. Het was de Belgische reizigersbelangenorganisatie die het een Aldi-trein noemde. Alhoewel ik persoonlijk dat een belediging voor de Aldi vind.
Point made.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 13 december 2012 @ 13:37:06 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_120265694
Ligt het echt aan het materieel dan?

Eerlijke vraag
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 13 december 2012 @ 13:39:10 #21
294141 tarantism
hups in die kont
pi_120265760
wat een faal weer van de NS. Het ligt toch niet aan de Nederlandse reizigers, aangezien de Belgen ook kankergefrustreerd raken na de eerste kennismaking met de NS.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:31 schreef Red_85 het volgende:
Briljant dit ja. NS in de spits vanmorgen: 'het gaat om een regulier overleg' terwijl de NMBS gewoon keihard kwaad is op NS. Downplay het maar.
En dit ook weer. Die NS is nog te laf of te debiel om toe te geven dat ze er niks van kunnen. Met zo'n instelling worden die problemen echt nooit opgelost. godverdegodverdomme wat een kankerbedoeling daar bij de NS.
pi_120266127
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:37 schreef eleusis het volgende:
Ligt het echt aan het materieel dan?

Eerlijke vraag
Wat is 'het'?

Het materieel doet het niet goed.

Maar het is natuurlijk niet het materieel zelf, maar NS Hispeed die nou al jaren beweren dat binnen afzienbare tijd 16 keer per dag, dus elk uur een Fyra naar Brussel rijdt, terwijl ze die belofte in december 2010 niet konden nakomen, in december 2011 niet konden nakomen, nu nog steeds niet kunnen nakomen (er rijden nu immers planmatig maar 10 treinen per dag, voor zover ze niet uitvallen) maar desondanks nog steeds beweren dat het allemaal reuze meevalt en dat het binnenkort toch echt wel goedkomt allemaal.
pi_120267196
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Zou voor de fyra ook de geld terug voor vertragingen gelden?
Minder dan 30 minuten : U krijgt geen compensatie
30 t/m 59 minuten : 20% van uw ticketprijs enkele reis terugbetaald in geld*
60 t/m 119 minuten : 50% van uw ticketprijs enkele reis terugbetaald in geld*
120 minuten of meer : 100% van uw ticketprijs enkele reis terugbetaald in geld*

http://www.nshispeed.nl/n(...)ompensatieregelingen
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_120267651
Wat een ontiegelijk slechte voorwaarden voor geld terug bij vertraging, ze vertrouwen het zelf dus ook niet dat zou ik dan denken. Juist voor een hoge snelheidslijn die geen overstappen kent en dus veel betrouwbaarder in totaal zou moeten zijn zou ik wel iets veel beters verwacht hebben. :D

Bij de normale NS krijg je tussen de30 en de 60 minuten 50% terug van je enkeltje en bij meer dan 60 minuten gewoon 100%.
pi_120267933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:30 schreef Basp1 het volgende:
Wat een ontiegelijk slechte voorwaarden voor geld terug bij vertraging, ze vertrouwen het zelf dus ook niet dat zou ik dan denken. Juist voor een hoge snelheidslijn die geen overstappen kent en dus veel betrouwbaarder in totaal zou moeten zijn zou ik wel iets veel beters verwacht hebben. :D

Bij de normale NS krijg je tussen de30 en de 60 minuten 50% terug van je enkeltje en bij meer dan 60 minuten gewoon 100%.
De Fyra is natuurlijk gewoon een premium product he? Daar horen ook premium voorwaarden bij.
For great justice!
pi_120268010
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:37 schreef Q. het volgende:

[..]

De Fyra is natuurlijk gewoon een premium product he? Daar horen ook premium voorwaarden bij.
De fyra is van de ene kant premium, van de ander kant in en in triest dat in die trein bijvoorbeeld geen internet zit terwijl dat in andere "goedkope" treinen van de NS vaak wel al zit. :D
pi_120268131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:30 schreef Basp1 het volgende:
Wat een ontiegelijk slechte voorwaarden voor geld terug bij vertraging, ze vertrouwen het zelf dus ook niet dat zou ik dan denken. Juist voor een hoge snelheidslijn die geen overstappen kent en dus veel betrouwbaarder in totaal zou moeten zijn zou ik wel iets veel beters verwacht hebben. :D

Bij de normale NS krijg je tussen de30 en de 60 minuten 50% terug van je enkeltje en bij meer dan 60 minuten gewoon 100%.
Thalys en EuroStar hebben nog slechtere maar hebben over het algemeen niet zulke extreme vertragingen.
Voorlopig is Fyra nog geen concurrent voor de Thalys.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_120268472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:03 schreef Red_85 het volgende:

Niet? NS maakt er een grotere bende van dan de Belgen. Maar wie zou dat niet verwacht hebben? Snap ook niet waarom de Belgen niet het voortouw hadden genomen.

Omdat de Belgen al genoeg HST's hebben. De NMBS is eigenaar van een relatief grote vloot Thalys en Eurostar-treinen, dus heeft men in het Fyra-verhaal de NS het voortouw laten nemen...

Waarom is men bij de NMBS verstandig genoeg om voor Thalys/Eurostar degelijke Alstom en Siemens treinen aan te schaffen, terwijl men voor Fyra een Italiaanse constructeur -met slechte reputatie- een nieuw(!) type trein laat ontwikkelen? Onbegrijpelijk.
pi_120268874


:')
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 14:59:50 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120268875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De fyra is van de ene kant premium, van de ander kant in en in triest dat in die trein bijvoorbeeld geen internet zit terwijl dat in andere "goedkope" treinen van de NS vaak wel al zit. :D
Op zich hebben de socialisten bij de invoering van de TGV in 1981 wel flink zitten hameren op het gelijkheid gelijkheid gelijkheid gedoe, waardoor het geen premiumtrein voor zakenlui werd.

Dus dat ze dat bij de Fyra wel doen is goed, want socialisten is fout.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 15:01:23 #31
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120268919
Rijzigers. Die rijzen?

net zo'n fail als het Amsterdam Siencepark dat erg lang in de sprinters oplichtte bij Amsterdam Science Park
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:00:54 #32
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_120271105
Waarom maakt NS er een zooitje van terwijl het in buitenland prima werkt? Wat doet NS fout? Ik heb in belgie letterlijk 0 keer vertraging gehad. In Nederland heb ik dagelijks een vertraging van tussen de 15minuten-3uur. WTF?
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 16:09:58 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120271451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:00 schreef Daarnaast het volgende:
Waarom maakt NS er een zooitje van terwijl het in buitenland prima werkt? Wat doet NS fout? Ik heb in belgie letterlijk 0 keer vertraging gehad. In Nederland heb ik dagelijks een vertraging van tussen de 15minuten-3uur. WTF?
Nou heb ik dat met de ICE omgekeerd. In Duitsland chaos troef terwijl het in Nederland meestal goed gaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:19:20 #34
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120271788
quote:
Zo'n bord is wel heel significant voor de 'kwaliteit' van het personeel dat bij NS/Prorail "werkt" dan wel wordt aangenomen. Klapjosti-toko's.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120271834
Ondertussen doet men in denhaag een plas en het blijft dadelijk zoals het is, werd het maar zoals het was.
quote:
Grote onvrede in Kamer over Fyra

DEN HAAG - In de Tweede Kamer is er grote onvrede over de deal tussen Nederland en België over de Fyra-treinverbinding via het HSL-traject.

Foto: ANP

Dat bleek donderdag tijdens een debat met staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur).

VVD-Kamerlid Betty de Boer sluit niet uit dat juridische stappen gezet moeten worden tegen de Belgen.

De afgelopen jaren zijn er afspraken gemaakt dat België materieel zou leveren voor een verbinding tussen Den Haag en Brussel......
Blijkbaar moeten ze in denhaag ook de schuld naar de belgen gaan doorschuiven. Maar de mensen die gebruik van deze treinen moeten/ willen maken die blijven ze maar vergeten door te gaan zwarte pieten. Alleen de SP stelt wat vragen over het disfunctioneren van het nieuwe matriaal, en de PVV over de bizarre prijzen.
pi_120271927
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Zo'n bord is wel heel significant voor de 'kwaliteit' van het personeel dat bij NS/Prorail "werkt" dan wel wordt aangenomen. Klapjosti-toko's.
Dat bord hangt zo te zien in brussel, en aangezien de voertaal daar bijna frans is kan ik me goed voorstellen dat het door een franstalige ingetypt is. En prorail/ns heeft daar dan niets mee te maken. ;)
  donderdag 13 december 2012 @ 16:30:17 #37
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120272228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat bord hangt zo te zien in brussel, en aangezien de voertaal daar bijna frans is kan ik me goed voorstellen dat het door een franstalige ingetypt is. En prorail/ns heeft daar dan niets mee te maken. ;)
Ah, okee. Vooruit dan maar, geldig excuus. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120272268
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:00 schreef Daarnaast het volgende:
Waarom maakt NS er een zooitje van terwijl het in buitenland prima werkt? Wat doet NS fout? Ik heb in belgie letterlijk 0 keer vertraging gehad. In Nederland heb ik dagelijks een vertraging van tussen de 15minuten-3uur. WTF?
Ze maakten de fout om een trein speciaal voor de NS te laten ontwerpen terwijl er in Italië van hetzelfde bedrijf ook al treinen rijden die 300km gaan en wel betrouwbaar zijn.
  donderdag 13 december 2012 @ 18:24:39 #39
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120276040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:50 schreef lolcat8811 het volgende:
Waarom is men bij de NMBS verstandig genoeg om voor Thalys/Eurostar degelijke Alstom en Siemens treinen aan te schaffen, terwijl men voor Fyra een Italiaanse constructeur -met slechte reputatie- een nieuw(!) type trein laat ontwikkelen? Onbegrijpelijk.
En het ding is nog spuuglelijk ook. Slechte beurt uit het land van Ferrari en Lamboghini. :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120276419
quote:
Van alles mis met de Fyra

Spoortechnici zagen ellende met snelle trein al aankomen

De Fyra, het nieuwe paradepaardje van NS, is oude meuk. Dat is de mening van technici, spoordeskundigen en reizigersverenigingen. „De Fyra is eigenlijk een hogesnelheidslijn van de Aldi. Als je zo’n goedkoop mogelijke trein bestelt, dan krijg je die ook”, foetert Kees Smilde van de Belgische reizigersvereniging TreinTramBus. De woordvoerder van de Nederlandse reizigersclub Voor een Beter OV is het met hem eens. „Dit is helemaal geen nieuwe trein. Deze is al een jaar of zeven oud. Hij is versleten voor hij het spoor opgaat.”

Terwijl in Duitsland al de vierde generatie van de hogesnelheidstrein ICE rijdt, hield NS vast aan de eerste Fyra van de Italiaanse bouwer AnsaldoBreda, die nog nooit een hogesnelheidslijn had gebouwd. De afdeling commercie van de NS eiste een speciaal voor Nederland ontworpen trein. Dat zou goed zijn voor het imago van Nederland en de NS. Alleen AnsoldoBreda was bereid een volledig nieuwe trein te ontwerpen, waarvan er uiteindelijk maar 19 zijn gebouwd.

Andere fabrikanten boden aangepaste varianten van bekende treinen aan, maar de afdeling commercie van de NS nam daar geen genoegen mee. Zij waren blij dat de Italiaanse ontwerper van Ferrari Sergio

In kringen van de NS werd de Nederlandse huidige brokkentrein de ’Ferrari onder de hogesnelheidstreinen’ genoemd.

Volgens een woordvoerder van de NS zouden andere bouwers tegen dezelfde problemen zijn aangelopen. Maar spoortechnici zagen al lang van tevoren aankomen dat het zou misgaan met de Fyra. „We hebben ons hier vaak afgevraagd waarom in godsnaam voor de AnsoldoBreda is gekozen. Deze keuze lijkt opgelegd te zijn door mensen zonder enig verstand van techniek”, zei vorig jaar een veiligheidsdeskundige, die de Fyra testte op een techniekwebsite.

Vrijwel alles in de test ging, tot grote ergernis van de deskundigen, mis. Alle ritten hadden softwareproblemen, waardoor treinen stil kwamen te staan. „De software geeft onbekende foutcodes aan, of verwijst naar defecten aan onderdelen die helemaal niet bestaan”, schrijft de tester.

Levensduur

Maar dat was niet alles. Printplaten brandden door, waardoor de trein geen kracht meer had om uit de tunnel te komen. Deuren sprongen spontaan open. Kabels met krachtstroom kwamen opeens uit het plafond naar beneden. „En”, schrijft de veiligheidsdeskundige „het onderhoud van de Fyra is zo duur en onderdelen verslijten zo ongekend snel dat de verwachte levensduur van de treinstellen naar beneden is bijgesteld naar slechts 15 jaar.”

Volgens de NS kon het bedrijf niet anders. Toen in 2004 een Europese aanbesteding werd uitgeschreven kwam AnsoldoBreda als goedkoopste bovendrijven. De Italianen hadden weliswaar nog nooit een hogesnelheidstrein gebouwd en hadden een verre van vlekkeloze reputatie. In Denemarken gaat het al acht jaar mis met dieseltreinen van AnsaldoBreda. In Göteborg staan de trams van de fabrikant „ongelooflijk vaak met storingen en problemen stil, iedereen, behalve de politici die ze hebben besteld spreekt, er schande van”, zegt Koos Spee, die in Zweden woont.

Het probleem met de software lijkt nog steeds niet opgelost, want de NS geeft als oorzaak voor de huidige vertragingen onder meer softwareproblemen op. „Kinderziektes”, zegt de NS. Dit tot grote woede van de reizigersorganisaties die erop wijzen dat de NS drieënhalf jaar de tijd had om te testen en dat in Europa al jaren hogesnelheidstreinen zonder problemen rijden.

De hsl is van begin af aan een hoofdpijndossier. De zeven miljard kostende spoorbaan was te laat klaar, de treinen werden jaren te laat geleverd. En het hogesnelheidsbedrijf van de NS ging in 2009 failliet voor de trein goed en wel reed. Dat kwam omdat de NS in 2000 tientallen miljoenen euro’s per jaar te veel bood voor de exploitatie. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) stak vorig jaar de helpende hand toe door de NS onderhands een gunning te geven voor het gehele spoorwegnet, inclusief de hsl. De NS hoeft nu, tot grote woede van andere vervoerders als Virgin en Arriva, een miljard minder te betalen voor de hogesnelheidstrein.

Vorig jaar legde het Britse bedrijf Virgin van Richard Branson een panklaar plan voor de exploitatie van de Nederlandse hogesnelheidslijn bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Topman Phil Pacey van Virgin was verbaasd wat hij in Nederland aantrof. „De NS heeft mismanagement gepleegd”, zei hij. En hij wist zeker dat Virgin het beter zou doen.

Maar het ministerie van Infrastructuur luisterde niet. Volgens minister Schultz was het ondanks het verlies van een miljard goedkoper om de NS de hogesnelheidslijn te gunnen.
bron
pi_120277502
Logisc dat de NS de dienstregeling van de reguliere treinen tussen Nederland en België dusdanig heeft verneukt dat reizigers wel met de Fyra móeten reizen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_120282537
Ik verbaas me elke dag weer over die hele soap. Hoe de NS stug blijft volhouden dat het een prima reismiddel is en hoe de minister ook lekker haar oogkleppen op houdt, terwijl het hele land ziet dat het niet zo is.

Wat denken ze bij NS en ministerie? "Als we maar hard genoeg zeggen dat het deugt geloven ze het vanzelf." ?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_120282634
quote:
Weer Fyra gestrand

Donderdagavond is er opnieuw een Fyra stil komen te staan.

Dat gebeurde op het traject richting Amsterdam. De oorzaak was een technische storing, aldus de NS.

Inmiddels rijdt de trein weer, waardoor ook drie andere Fyra's hun weg kunnen vervolgen. Reizigers moeten nog wel rekening houden met vertraging.

De Fyraverbinding tussen Brussel en Amsterdam die sinds zondag in gebruik is, kampt met veel opstartproblemen. Tot nog toe vielen 5 van de 80 Fyratreinen uit. De helft van de treinen kwam niet op tijd. Tweederde van de reizigers had een vertraging van een kwartier, 20 procent was langer dan een half uur extra onderweg.

Tweede Kamerleden willen dat er zo snel mogelijk een einde komt aan de vertraging en uitval op het traject.
bron
  donderdag 13 december 2012 @ 21:52:58 #44
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120285129
Ik vrees dat die mensen het pas gaan terugdraaien als je ze met de dood gaat bedreigen .
Compleet blind en egotripperij ten koste van de reiziger
RED ONS HENNIEGOD
pi_120287522
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:52 schreef PowerLoungen het volgende:
Ik vrees dat die mensen het pas gaan terugdraaien als je ze met de dood gaat bedreigen .
Compleet blind en egotripperij ten koste van de reiziger
Idd het wordt niets aan gedaan, gewoon lekker geld verdienen.

Nu geeft de NS de machinisten weer de schuld, even wennen. Jaja
pi_120287633
En waarom in Italië bestellen ? Zeker weer vriendjespolitiek ergens ?
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 22:52:10 #48
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120287834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:47 schreef macca728 het volgende:
En waarom in Italië bestellen ? Zeker weer vriendjespolitiek ergens ?
Staat hierboven ergens beschreven. De marketingmensen wilden waarschijnlijk een eigen treinmodel hebben in plaats van zo'n ding dat je overal in europa ziet. En die Italianen waren de enigen die zoiets wilden ontwikkelen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_120287998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
lol, het is écht net een Lancia :')
pi_120288064
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Staat hierboven ergens beschreven. De marketingmensen wilden waarschijnlijk een eigen treinmodel hebben in plaats van zo'n ding dat je overal in europa ziet. En die Italianen waren de enigen die zoiets wilden ontwikkelen.
volgens de regels van de europese aanbesteding hebben de Italianen gewonnen. Dankzij de EU dus weer.

Canvas zei dat er meer problemen zijn in Europa met deze firma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')