Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.quote:België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....
Regulier overleg
De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.
''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....
De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.quote:Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......
Inderdaad, hoe treurig is het dat ze blij zijn met een score van 66% met maximaal een kwartier vertraging? Hoeveel rijdt er nu daadwerkelijk op tijd van dat percentage?quote:Op donderdag 13 december 2012 08:31 schreef Peunage het volgende:
Is dat de standaard geworden? 2/3 met hooguit een kwartier vertraging?
Ja en een paar per dag die helemaal niet aankomen, kan je de bus nemen.quote:Op donderdag 13 december 2012 08:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe treurig is het dat ze blij zijn met een score van 66% met maximaal een kwartier vertraging? Hoeveel rijdt er nu daadwerkelijk op tijd van dat percentage?
En daarnaast nog 33% dat dus langer dan een kwartier duurt.
* Pheno schrapt Fyra als mogelijk vervoersmiddel
vast wel, maar of ze je vliegtuigticket vergoeden is een tweedequote:Op donderdag 13 december 2012 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Zou voor de fyra ook de geld terug voor vertragingen gelden?
Hoe durf je dat ook te zeggenquote:Op donderdag 13 december 2012 08:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe treurig is het dat ze blij zijn met een score van 66% met maximaal een kwartier vertraging? Hoeveel rijdt er nu daadwerkelijk op tijd van dat percentage?
En daarnaast nog 33% dat dus langer dan een kwartier duurt.
* Pheno schrapt Fyra als mogelijk vervoersmiddel
Mooie reclame.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:34 schreef Red_85 het volgende:
Ook ironisch trouwens vanmorgen de spits. Een dik grote 'wikkel' advertentie op de voorpagina, pagina 2 en de achterkant over hoe goed de fyra wel niet is.
In de krant, pagina 6 vol met schijt over datzelfde ding.
Dat de NS dat geld voor die advertenties maar gebruikt om de Fyra betrouwbaar te maken ipv de schone schijn op te houden.quote:
Nee, de NMBS heeft veel recht van spreken.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:31 schreef Red_85 het volgende:
Briljant dit ja. NS in de spits vanmorgen: 'het gaat om een regulier overleg' terwijl de NMBS gewoon keihard kwaad is op NS. Downplay het maar.
Da's niet relevant. Omdat de NMBS ergens een zooitje van maakt betekent niet dat ze zelf nergens kritiek op mogen hebben.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, de NMBS heeft veel recht van spreken.
Boos zijn ze ook volgens het artikel in de spits.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, de NMBS heeft veel recht van spreken.
Niet? NS maakt er een grotere bende van dan de Belgen. Maar wie zou dat niet verwacht hebben? Snap ook niet waarom de Belgen niet het voortouw hadden genomen.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's niet relevant. Omdat de NMBS ergens een zooitje van maakt betekent niet dat ze zelf nergens kritiek op mogen hebben.
Goede vergelijking was ook dat dit 'de aldi onder de treinen' zou zijn volgens de NMBS in de spits. 'Als je goedkoop koopt, moet je ook goedkoop verwachten'.quote:Maar goed, als je italiaans materieel gaat kopen kun je weten dat die dingen kapot gaan of niet werken. Had gewoon Alstom of Siemens gekocht.
Ze zijn pas deze zomer overgedragen naar NS Hispeed, tot die tijd waren ze nog van Ansaldoquote:Op donderdag 13 december 2012 10:10 schreef Ulx het volgende:
Ik begrijp niet waarom men de treinstellen eerst twee jaar bij Amsterdam parkeert en met oude treinen gaat rijden om vervolgens bij de feestelijke ingebruikname keihard op de bek te gaan.
De NMBS heeft zelf ook een paar van die treinen gekocht. Het was de Belgische reizigersbelangenorganisatie die het een Aldi-trein noemde. Alhoewel ik persoonlijk dat een belediging voor de Aldi vind.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goede vergelijking was ook dat dit 'de aldi onder de treinen' zou zijn volgens de NMBS in de spits. 'Als je goedkoop koopt, moet je ook goedkoop verwachten'.
Heerlijk dit soort teksten.
Point made.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
De NMBS heeft zelf ook een paar van die treinen gekocht. Het was de Belgische reizigersbelangenorganisatie die het een Aldi-trein noemde. Alhoewel ik persoonlijk dat een belediging voor de Aldi vind.
En dit ook weer. Die NS is nog te laf of te debiel om toe te geven dat ze er niks van kunnen. Met zo'n instelling worden die problemen echt nooit opgelost. godverdegodverdomme wat een kankerbedoeling daar bij de NS.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:31 schreef Red_85 het volgende:
Briljant dit ja. NS in de spits vanmorgen: 'het gaat om een regulier overleg' terwijl de NMBS gewoon keihard kwaad is op NS. Downplay het maar.
Wat is 'het'?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:37 schreef eleusis het volgende:
Ligt het echt aan het materieel dan?
Eerlijke vraag
Minder dan 30 minuten : U krijgt geen compensatiequote:Op donderdag 13 december 2012 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Zou voor de fyra ook de geld terug voor vertragingen gelden?
De Fyra is natuurlijk gewoon een premium product he? Daar horen ook premium voorwaarden bij.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:30 schreef Basp1 het volgende:
Wat een ontiegelijk slechte voorwaarden voor geld terug bij vertraging, ze vertrouwen het zelf dus ook niet dat zou ik dan denken. Juist voor een hoge snelheidslijn die geen overstappen kent en dus veel betrouwbaarder in totaal zou moeten zijn zou ik wel iets veel beters verwacht hebben.![]()
Bij de normale NS krijg je tussen de30 en de 60 minuten 50% terug van je enkeltje en bij meer dan 60 minuten gewoon 100%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |