Door er geen rechttoe rechtaan verfilming van te maken.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:53 schreef Tchock het volgende:
Hoe ik godsnaam, vraag ik me af, haal je het in je hoofd om dat alleraardigste boekje over NEGEN UUR FILM uit te smeren![]()
De volledige LOTR was al uitgesmeerd over 9 uur film (12 als je de extended versie neemt). The hobbit is maar een boek en daar moet dan ook nog eens 9 uur flim aan besteed worden?quote:Op woensdag 12 december 2012 23:53 schreef Tchock het volgende:
Hoe ik godsnaam, vraag ik me af, haal je het in je hoofd om dat alleraardigste boekje over NEGEN UUR FILM uit te smeren![]()
Nee hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 23:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hobbits sowiesox 100000999990000900099909
Ja, preciesquote:Op woensdag 12 december 2012 23:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De volledige LOTR was al uitgesmeerd over 9 uur film (12 als je de extended versie neemt). The hobbit is maar een boek en daar moet dan ook nog eens 9 uur flim aan besteed worden?
Nee, Peter Jackson heeft nog beschikking over minimaal 100 pagina's aanvullend materiaal. Dat komt ook aan de orde in de films.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De volledige LOTR was al uitgesmeerd over 9 uur film (12 als je de extended versie neemt). The hobbit is maar een boek en daar moet dan ook nog eens 9 uur flim aan besteed worden?
Nee je hebt niet gelijk, jammerquote:Op donderdag 13 december 2012 00:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zie je nou? Ik had gelijk. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Ik vind het helemaal niet lijken op de LOTR filmsquote:Op donderdag 13 december 2012 00:06 schreef Haque het volgende:
Is het een leuke film voor mensen die lotr niet gezien hebben en een beetje voor actie komen met dwergen en elven?
Dat vroeg ik niet. Is er een beetje actie of zijn het weer saaie lange dialogen?quote:Op donderdag 13 december 2012 00:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet lijken op de LOTR films
Er is wel actie, maar ik vind het niet passen in de LOTR serie. Weinig lange dialogen anders dan in Rivendel met Gandalf, Elrond, Saruman en Galadriel. Die overigens best wel neukbaar is.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef Haque het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Is er een beetje actie of zijn het weer saaie lange dialogen?
Zijn meer dan genoeg personages die nog lang niet allemaal aan de orde komen in zowel The Hobbit als LOTR. Daarnaast is de genre Fantasy een onderbelichte genre in de filmindustrie. Valt miljarden mee te verdienen. Denk aan Avatar, LOTR, The Hobbit, The Avengers en over een paar jaar The Guardians of the Galaxy.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volwassenen die naar films over dwergen, trollen, tovenaars en orcs kijken.
Van dit lijstje van de groten der Midden-Aarde krijgen we alleen Sauron, Saruman (Curunir), Gandalf (Olórin) en een van de Balrogs te zien.quote:The supreme being in the Middle-Earth: Eru Ilúvatar
Lords of the Valar: Manwë · Ulmo · Aulë · Oromë · Mandos (Námo) · Lórien (Irmo) · Tulkas
Queens of the Valar: Varda · Yavanna · Nienna · Estë · Vairë · Vána · Nessa
The Enemy: Morgoth (Melkor)
Maiar: Eönwë · Ilmarë · Ossë · Uinen · Salmar · Sauron · Melian · Arien · Tilion · Wizards · Saruman (Curunír) · Gandalf (Olórin) · Radagast (Aiwendil) · Blue Wizards · Balrogs · Gothmog · Durin's Bane
Wacht, even je reactie uitprinten. Dan leg ik die in het toilet en schijt ik er overheen.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:10 schreef andreas612 het volgende:
simpel volk in dit topic
tevens TS
onterechte klacht
Radagastquote:Op donderdag 13 december 2012 00:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zijn meer dan genoeg personages die nog lang niet allemaal aan de orde komen in zowel The Hobbit als LOTR.
[..]
Van dit lijstje van de groten der Midden-Aarde krijgen we alleen Sauron, Saruman (Curunir), Gandalf (Olórin) en een van de Balrogs te zien.
picsquote:Op donderdag 13 december 2012 00:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wacht, even je reactie uitprinten. Dan leg ik die in het toilet en schijt ik er overheen.
Hoort Smaug niet ook tot de balrogs?quote:
jouw UI is schijtquote:Op donderdag 13 december 2012 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk The Hobbit. Dan zie je schijt op het doek.
Zo een claim moet natuurlijk wel met bewijs geleverd worden..quote:Op donderdag 13 december 2012 00:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er is wel actie, maar ik vind het niet passen in de LOTR serie. Weinig lange dialogen anders dan in Rivendel met Gandalf, Elrond, Saruman en Galadriel. Die overigens best wel neukbaar is.
quote:Op donderdag 13 december 2012 00:14 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Zo een claim moet natuurlijk wel met bewijs geleverd worden..
Aan wat er allemaal gebeurde in de film.. Jawel zekerquote:Op woensdag 12 december 2012 23:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, Smaug is een draak en geen balrog. Draken behoren tot de groep die Maiar wordt genoemd.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoort Smaug niet ook tot de balrogs?
Precies, duurt allemaal veel te lang en haalt de vaart uit het verhaal. Is bovendien voor het verhaal volledig onnodig.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Aan wat er allemaal gebeurde in de film.. Jawel zeker
Maar dat met die konijnen en die radagast boeide me geen reet eigenlijk...
En die bergen die gingen vechten opeens uit het niets ofzo...![]()
Die ''ork strijder'' die half mythisch tentoongesteld werd maar eigenlijk gewoon fucking saai is.
En die dikke aardmannenkoning die rechtstreeks uit een disney film komt gaat ook nergens over.
Sowieso dat hele gedoe met dat egeltje en dat bos van radagast....quote:Op donderdag 13 december 2012 00:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Precies, duurt allemaal veel te lang en haalt de vaart uit het verhaal. Is bovendien voor het verhaal volledig onnodig.
Ah, zo eentje dus.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, Smaug is een draak en geen balrog. Draken behoren tot de groep die Maiar wordt genoemd.
Dit is een Balrog.
[ afbeelding ]
Yep, uit dat gedeelte van de film.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah, zo eentje dus.
[ afbeelding ]
Die spinnen zijn wel aardig, want het geeft een aanzet voor wat er later in ROTK met Frodo gebeurt. Maar verder:quote:Op donderdag 13 december 2012 00:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sowieso dat hele gedoe met dat egeltje en dat bos van radagast....
Eigenlijk sloeg het allemaal nergens op met radagast behalve dan dat hij dood en verderf vond in zijn bos en een nazgull had gevonden zogezegd.
Het zijn er toch maar 7?quote:Op donderdag 13 december 2012 00:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is natuurlijk geen toeval dat die film op 12-12-12 in premiere ging en dat er ook precies 12 dwergen in meespelen.
Het is een complot van Peter Jackson zeg ik je!
quote:Op donderdag 13 december 2012 00:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Yep, uit dat gedeelte van de film.
Wat! Er zijn 7 Peter Jacksons?quote:Op donderdag 13 december 2012 00:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het zijn er toch maar 7?
Zowat de zwakste wezens in de serie, maar wel de hoofdpersonages van het verhaal. Dan komen de mensen en elfen, balrogs, draken, maiar, valar en Eru Illuvatar.quote:
Andersom, een balrog is een Maia.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, Smaug is een draak en geen balrog. Draken behoren tot de groep die Maiar wordt genoemd.
Dit is een Balrog.
[ afbeelding ]
Moest grinniken.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:35 schreef Fok-it het volgende:
Alle autisten zijn weer in rep en roer, een film over magische wezens, en volwassen die daar naar kijkenIk blijf maar veilig in mijn zolderkamer om naar mijn FOK!-beeldscherm te staren.
Klopt. Lange tijd dat ik The Silmarillion heb gelezen.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Andersom, een balrog is een Maia.
Zitten ook andere dingen in de film, Radagast krijgt ook een grote rol bijv. Het hele gedoe in Mirkwood met Dol Guldur wordt in de boeken slechts in twee zinnen genoemd maar vormt in deze trilogie echt een verhaal apart.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:53 schreef Tchock het volgende:
Ik kwam daar niet doorheen.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Lange tijd dat ik The Silmarillion heb gelezen.
Ik ook niet, en niemand die ik ken heeft hem uit kunnen lezen. Best kut geschreven.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik kwam daar niet doorheen.
Dol Guldurquote:Op donderdag 13 december 2012 00:39 schreef MAHL het volgende:
[..]
Zitten ook andere dingen in de film, Radagast krijgt ook een grote rol bijv. Het hele gedoe in Mirkwood met Dol Guldur wordt in de boeken slechts in twee zinnen genoemd maar vormt in deze trilogie echt een verhaal apart.
Het is zware kost, maar met wat doorzettingsvermogen en veel tijd kom je er met moeite wel doorheen. Het is niet echt wat je een roman noemt.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik kwam daar niet doorheen.
Mijn broertje van 11 had 'm zo uit.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:40 schreef Ezio het volgende:
[..]
Ik ook niet, en niemand die ik ken heeft hem uit kunnen lezen. Best kut geschreven.
Jouw broertje van 11 is een kutventje.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn broertje van 11 had 'm zo uit.
Petje af.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn broertje van 11 had 'm zo uit.
Ik ben door de history of Middle-Earth delen heengekomen, ik ben nog niet vaak mensen tegengekomen die dat is geluktquote:Op donderdag 13 december 2012 00:40 schreef Ezio het volgende:
[..]
Ik ook niet, en niemand die ik ken heeft hem uit kunnen lezen. Best kut geschreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat hij de nederlandse versie heeft gelezen?quote:
Even op zijn slaapkamer kijkenquote:Op donderdag 13 december 2012 00:43 schreef Ezio het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij de nederlandse versie heeft gelezen?
Het is moeilijk om er in te komen en uit te lezen. Mijn motivatie om het boek te lezen was vooral nieuwsgierigheid. Je leest het niet voor je plezier.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk? Ik ben er niet eens aan begonnen
Jaquote:Op donderdag 13 december 2012 00:43 schreef Ezio het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij de nederlandse versie heeft gelezen?
Het was inderdaad vooral de saaiheid die me ervan weerhield om hem uit te lezen. Verder was ik 11 of 12 en kon ik alleen een Engelse versie bemachtigen, en het is nou niet de meest kindvriendelijke taal die Tolkien daar gebruiktquote:Op donderdag 13 december 2012 00:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is moeilijk om er in te komen en uit te lezen. Mijn motivatie om het boek te lezen was vooral nieuwsgierigheid. Je leest het niet voor je plezier.
quote:
Daar raak je een gevoelige snaar. Het is niet echt de spanning die het hem doet. Je moet het boek in mijn opinie vooral zien als een fantasy-studieboek. Als je wilt begrijpen hoe de wereld van Tolkien tot stand is gekomen. Heb je die motivatie en tijd niet, laat het boek dan maar links liggen.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:46 schreef Ezio het volgende:
[..]
Het was inderdaad vooral de saaiheid die me ervan weerhield om hem uit te lezen. Verder was ik 11 of 12 en kon ik alleen een Engelse versie bemachtigen, en het is nou niet de meest kindvriendelijke taal die Tolkien daar gebruikt
Die is toch niet van Tolkien zelf?quote:Op donderdag 13 december 2012 00:42 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben door de history of Middle-Earth delen heengekomen, ik ben nog niet vaak mensen tegengekomen die dat is gelukt
Mushrooms?quote:Op donderdag 13 december 2012 00:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daar raak je een gevoelige snaar. Het is niet echt de spanning die het hem doet. Je moet het boek in mijn opinie vooral zien als een fantasy-studieboek. Als je wilt begrijpen hoe de wereld van Tolkien tot stand is gekomen.
Ik was een kind en verwachte een verhaal. Wat een teleurstellingquote:Op donderdag 13 december 2012 00:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daar raak je een gevoelige snaar. Het is niet echt de spanning die het hem doet. Je moet het boek in mijn opinie vooral zien als een fantasy-studieboek. Als je wilt begrijpen hoe de wereld van Tolkien tot stand is gekomen. Heb je die motivatie en tijd niet, laat het boek dan maar links liggen.
De Silmarillion is ook maar samengevoegd door zijn zoon, nog lang niet klaar voor uitgave. Een fanboy moet toch tenminste de kinderen van Húrin gelezen hebbenquote:Op donderdag 13 december 2012 00:48 schreef MAHL het volgende:
[..]
Die is toch niet van Tolkien zelf?
Heb alleen de Hobbit, Lord of the Rings en de Silmarillion gelezen. Ben ik nu geen echte fanboy?
Nee dwergenquote:Op donderdag 13 december 2012 00:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat! Er zijn 7 Peter Jacksons?
quote:Op donderdag 13 december 2012 00:55 schreef MAHL het volgende:
Hoe zat het trouwens met dwergvrouwen? Zag in de proloog een paar vrouwen zonder baard, dacht dat ze wel baarden hadden?
quote:Op donderdag 13 december 2012 00:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is natuurlijk geen toeval dat die film op 12-12-12 in premiere ging en dat er ook precies 12 dwergen in meespelen.
Het is een complot van Peter Jackson zeg ik je!
quote:Op donderdag 13 december 2012 00:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
De Silmarillion is ook maar samengevoegd door zijn zoon, nog lang niet klaar voor uitgave. Een fanboy moet toch tenminste de kinderen van Húrin gelezen hebben
Ik verwachtte minstens een net zo goede film als LOTR. Dit valt me tegen.quote:Op donderdag 13 december 2012 08:05 schreef HSG het volgende:
Haten op The Hobbit.Dan ben je pas echt een nerd.
Hoi, hier nog één.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:42 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben door de history of Middle-Earth delen heengekomen, ik ben nog niet vaak mensen tegengekomen die dat is gelukt
Zolang het maar enigszins realistisch is. Matrix bijv. Is ook scifi maar het verhaal is gewoon vet en kan waargebeurd zijn. Maar enorme ruimteschepen en van die gay pakjes aan die nergens op slaanquote:Op donderdag 13 december 2012 09:35 schreef Jachtgeweer het volgende:
films over elfjes en trollen, echt iets voor de auti's onder ons met een minderheidscomplex
actie-scifi films
Matrix is toch gewoon waargebeurd?quote:Op donderdag 13 december 2012 09:35 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Zolang het maar enigszins realistisch is. Matrix bijv. Is ook scifi maar het verhaal is gewoon vet en kan waargebeurd zijn. Maar enorme ruimteschepen en van die gay pakjes aan die nergens op slaan
Ja we leven er nogsteeds in.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:37 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Matrix is toch gewoon waargebeurd?
quote:Op donderdag 13 december 2012 09:35 schreef Jachtgeweer het volgende:
films over elfjes en trollen, echt iets voor de auti's onder ons met een minderwaardigheidscomplex
actie-scifi films
ja matrix is wel swag maar dat is gewoon meer voor mensen met verstand van films, elfjes en shit hoeft voor mij niet is gewoon gay en ik hou alleen van elfjes tijdens me LARP sessiesquote:Op donderdag 13 december 2012 09:38 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja we leven er nogsteeds in.
Naja dat stukje met die elektromagnetsische hoover ruimteschepen had niet gehoeven van mij.
Maar het verhaal is gewoon vet.
Niet zo'n lomp storm trooper pak aan bijv. Daar zou je niet eens normaal in kunnen lopen zo onhandig
Ja mee eens hoor, elfjes, toverstafjes en zo is niet mijn ding.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:39 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
ja matrix is wel swag maar dat is gewoon meer voor mensen met verstand van films, elfjes en shit hoeft voor mij niet is gewoon gay en ik hou alleen van elfjes tijdens me LARP sessies
Twilight was gewoon baas, snap die haat niet zo. Maarja is onderbuikgevoelens he bij veel gastenquote:Op donderdag 13 december 2012 09:39 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja mee eens hoor, elfjes, toverstafjes en zo is niet mijn ding.
Twilight was wel weer vet though
Maar Harry Potter haat ik dan weerquote:Op donderdag 13 december 2012 09:40 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Twilight was gewoon baas, snap die haat niet zo. Maarja is onderbuikgevoelens he bij veel gasten
Nee harry potter vind ik wel weer leuk, ik haat eigenlijk LOTR daarom, omdat het gewoon 1 grote ripoff is van HP.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:41 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar Harry Potter haat ik dan weer
De eerste HP was van 22 november.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:42 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Nee harry potter vind ik wel weer leuk, ik haat eigenlijk LOTR daarom, omdat het gewoon 1 grote ripoff is van HP.
LotR was van 1937 tot 1949 en Harry potter was van 1997...quote:Op donderdag 13 december 2012 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
De eerste HP was van 22 november.
De eerste LotR was van 19 december.
Het lijkt mij persoonlijk bijzonder stug dat men op tijd van 3 weken en een beetje die film gemaakt heeft
quote:Op donderdag 13 december 2012 09:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
LotR was van 1937 tot 1949 en Harry potter was van 1997...
Ik heb sinds tijden niet zo gelachenquote:Op donderdag 13 december 2012 09:42 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Nee harry potter vind ik wel weer leuk, ik haat eigenlijk LOTR daarom, omdat het gewoon 1 grote ripoff is van HP.
quote:Op donderdag 13 december 2012 09:42 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 december 2012 09:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb sinds tijden niet zo gelachen
quote:
Ik bedoel de film lulquote:Op donderdag 13 december 2012 09:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
LotR was van 1937 tot 1949 en Harry potter was van 1997...
Dat snap ik, maar mijn argument is nog sterker. Bijna alle hedendaagse fantasy, literatuur, films of games zijn gebaseerd op of beïnvloed door Lord of the Rings.quote:
Kom dan met voorbeelden.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar mijn argument is nog sterker. Bijna alle hedendaagse fantasy, literatuur, films of games zijn gebaseerd op of beïnvloed door Lord of the Rings.
Lijkt me sterk dat de makers van runescape het zijn begonnen omdat ze de boeken van lotr hebben gelezen. Aan de namen van de monsters is al te zien van niet + alle rpgs die erop volgden/ aan vooraf gingen.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar mijn argument is nog sterker. Bijna alle hedendaagse fantasy, literatuur, films of games zijn gebaseerd op of beïnvloed door Lord of the Rings.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |