Stel dat ze aangfite zou doen, dan zou ze dit ook moeten verantwoorden aan de politie.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:03 schreef ralph075 het volgende:
[..]
Het verantwoorden was gericht op het "alleen terug gaan om iets op te halen", niet op het gevolg daarvan.
Ik snap ook wel dat vrouwen er geen aangifte van doen. Als zoiets gebeurd is zit je vol schaamte en bang hoe anderen zullen reageren. En dan moet je je ook nog eens gaan verantwoorden tot in de detail. "maar je was dronken", "maar je zei geen nee", "je had weg kunnen rennen". Er is voor dit denk ik te veel onbegrip en daarom snap ik dat er niet altijd aangifte gedaan wordt. Ook mijn topic werd afgedaan alsof ik erop uit was. Dat met die bekenden is juist zo pijnlijk omdat je er nog harder mee geconfronteerd wordt niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving. Iedereen wordt erbij betrokken.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:42 schreef kahlie het volgende:
[..]
Over het algemeen is verkrachting de misdaad waarvan het meest geen aangifte wordt gedaan. Ten eerste omdat de meeste verkrachting plaatsvinden tussen kennissen/vrienden/bekenden en niet het stereotype "je wordt de bosjes ingesleurd", waardoor het lastiger is om aangifte te doen. Ten tweede omdat er bij het slachtoffer vaak vragen zijn over 'wat je anders had kunnen doen' en ze daardoor een deel van de verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen. Dit is niet terecht als het gaat om strafbaarheid, maar gebeurd wel vaak. Als je je auto niet op slot doet en hij wordt gejat, doe je ook aangifte. Ten derde is een verkrachting traumatischerend en daarom willen veel verkrachtingsslachtoffers er zo min mogelijk aan denken, waardoor hulpverleners ook niet aandringen op aangifte. Immers, er is al over je grenzen heen gegaan, dus nogmaals dit doen door een aangifte te pushen is not done.
Schattingen lopen uiteen van 6x-8x zoveel verkrachtingen dan de daadwerkelijke aangiftes.
well duh! lees je de reacties hier? die zijn vrij gangbaar helaas.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja heb de OP nu gelezen en vervolgreacties niet zo.. maar wel typerend dat ze geen aangifte wil doen toch? Of daar uberhaupt over twijfelt
Vind je het gek dat je bij aangifte een duidelijk verhaal moet kunnen voorleggen?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:10 schreef simmu het volgende:
[..]
well duh! lees je de reacties hier? die zijn vrij gangbaar helaas.
Ja, klopt, en wat ik al zei: blijkbaar was de situatie niet dusdanig om aan te moeten nemen dat dat onveilig was...quote:Op donderdag 13 december 2012 13:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stel dat ze aangfite zou doen, dan zou ze dit ook moeten verantwoorden aan de politie.
En je vriend vond het niet vreemd dat jij met vreemde mannen via Facebook afsprak om bij hun thuis te komen 'chillen' ?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:17 schreef zeefje het volgende:
Ik vind het niet tof dat er zoveel mensen zijn die dit niet geloven. Ik begrijp gewoon niet dat er vrouwen zijn die over een verkrachting gaan liegen. Ik wens het iig niemand toe.
Waarom ik terug ging, dat was omdat niemand wist dat hij gelijk handtastelijk werd. Achteraf was het natuurlijk beter om iemand mee te nemen om het vergeten ding op te halen. Maar dat heb ik dus niet gedaan.
ik zie mezelf al zo negatuef dat k na deze reacties ga denken dat het bijna mijn eigen schuld blijkt te zijn. Niet een heel tof gevoel.
En hoe mijn vriend er aan toe was : die was helemaal over de rooie, wilde die gast van alles aan doen. Maar deed dat gelukkig niet. dan is hij ook nog schuldig. Inmiddels is 'ie wel wat rustiger geworden.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar laat die gedachte vooral los en laat je niks aanpraten!quote:Op donderdag 13 december 2012 13:17 schreef zeefje het volgende:
ik zie mezelf al zo negatuef dat k na deze reacties ga denken dat het bijna mijn eigen schuld blijkt te zijn. Niet een heel tof gevoel.
Het was gewoon even wat drinken, niks bijzonders. In mijn ogen.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je vriend vond het niet vreemd dat jij met vreemde mannen via Facebook afsprak om bij hun thuis te komen 'chillen' ?
quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef ralph075 het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar laat die gedachte vooral los en laat je niks aanpraten!
Er is niks dat rechtvaardigt wat jou is overkomen, niks.
Super tof dat jij je niet een situatie in laat lullen waar je achteraf misschien spijt van krijgt.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:57 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
Aparte gewaarwording inderdaad. Heb zelf vaak genoeg nee gezegd tegen een dronken meisjes omdat ik zelf nuchter was en het om die reden niet wou doen. Je moet is kijken wat voor reacties je dan krijgt, niet alleen van het meisje zelf (in sommige gevallen) maar ook van je omgeving. Gast ben je fagot of zo bla bla bla.
Hmm, dat is inderdaad best een rare post in deze zware week, na de verkrachting.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Vind het verhaal gewoon wat te vaag. Ook even posthistory doorgelezen van TS maar ze reageert nogal normaal daar. SEX / "Fuckbuddy" hoe en wat e.d. Zal wel slecht van mij zijn maar ik twijfel gewoon en ga dan ook wel uit dit topic want TS heeft ook niks aan mij dan
'quote:Op donderdag 13 december 2012 13:25 schreef GeertJan88 het volgende:
wat is/was de reactie van je vriend??
Maar waarom?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:23 schreef zeefje het volgende:
[..]
Het was gewoon even wat drinken, niks bijzonders. In mijn ogen.
Totaal los van het -verschrikkelijke- verhaal van TS, maar verkrachting en overige 'seksuele' delicten is juist waar de meeste valse aangiftes van gedaan worden. Er wordt -gelukkig- steeds kritischer gekeken bij dergelijke aangiftes, maar als 20 jaar terug een vrouw een mannelijke kennis,ex, etc. figuurlijk wilde naaien, dan was een aangifte verkrachting genoeg.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:42 schreef kahlie het volgende:
[..]
Over het algemeen is verkrachting de misdaad waarvan het meest geen aangifte wordt gedaan. Ten eerste omdat de meeste verkrachting plaatsvinden tussen kennissen/vrienden/bekenden en niet het stereotype "je wordt de bosjes ingesleurd", waardoor het lastiger is om aangifte te doen. Ten tweede omdat er bij het slachtoffer vaak vragen zijn over 'wat je anders had kunnen doen' en ze daardoor een deel van de verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen. Dit is niet terecht als het gaat om strafbaarheid, maar gebeurd wel vaak. Als je je auto niet op slot doet en hij wordt gejat, doe je ook aangifte. Ten derde is een verkrachting traumatischerend en daarom willen veel verkrachtingsslachtoffers er zo min mogelijk aan denken, waardoor hulpverleners ook niet aandringen op aangifte. Immers, er is al over je grenzen heen gegaan, dus nogmaals dit doen door een aangifte te pushen is not done.
Schattingen lopen uiteen van 6x-8x zoveel verkrachtingen dan de daadwerkelijke aangiftes.
Alles je mensen in elkaar slaat ben je ook verdachte want geweld. Dat kost ' em zn baan.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:32 schreef Self-Catering het volgende:
Waar is de 'man' in je vriend? Ik had die gozer kapot gemaakt.
Waarom is dat interessant?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:28 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Maar waarom?
Waarom wilde je hem in reallife ontmoeten?
Het een sluit het ander niet uit he LHO? Het is idd een misdaad die verregaande consequenties heeft en waar je, met weinig bewijs, best nog redelijk wat sympathie kan krijgen. Daarom is een valse aangifte zo gedaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Totaal los van het -verschrikkelijke- verhaal van TS, maar verkrachting en overige 'seksuele' delicten is juist waar de meeste valse aangiftes van gedaan worden. Er wordt -gelukkig- steeds kritischer gekeken bij dergelijke aangiftes, maar als 20 jaar terug een vrouw een mannelijke kennis,ex, etc. figuurlijk wilde naaien, dan was een aangifte verkrachting genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |