quote:Op donderdag 13 december 2012 12:30 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Zoals ik het verhaal lees werd hij pas handtastelijk nadat ze weer terug was gegaan, daarvoor niet.
Lijkt mij dat hij handtastelijk werd waardoor zij er weg ging. Thuis aangekomen moest ze terug om -iets- te halen en toen was de verkrachting pas.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:05 schreef zeefje het volgende:
Het was een leuke middag maar aan het eind werd hij handtastelijk.
Eenmaal thuis kwam ik erachter dat ik iets vergeten was, en moest dus terug. En toen gebeurde het.
Hoop dat het nu een beetje duidelijker is.
Dan moet je beter lezen. Het was een leuke middag maar aan het eind werd hij handtastelijk. Eenmaal thuis kwam ze er achter dat ze wat vergeten was en ging toen terug en toen gebeurde het. Waarom sprak ze in de eerste plaats met 'm af? Wat was de reden daarvoor? Als hij aan het eind handtastelijk werd, waarom ging ze dan terug, zonder iemand mee te nemen. Ze was IETS vergeten, en dat iets was blijkbaar zo belangrijk dat ze acuut terug moest, zonder wie dan ook mee te nemen, terwijl die gozer al handtastelijjk was geworden.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:30 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Zoals ik het verhaal lees werd hij pas handtastelijk nadat ze weer terug was gegaan, daarvoor niet. Maar ik geef toe dat het er een beetje onduidelijk staat.
Nou ja heb de OP nu gelezen en vervolgreacties niet zo.. maar wel typerend dat ze geen aangifte wil doen toch? Of daar uberhaupt over twijfeltquote:Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef Re het volgende:
zullen we langzaam maar TS gaan uitschelden dat het toch vooral haar schuld is dan?
dus blijkbaar als je geen aangifte wil doen ben je schuldig aan je verkrachting?, is dat wat je bedoelt?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja heb de OP nu gelezen en vervolgreacties niet zo.. maar wel typerend dat ze geen aangifte wil doen toch? Of daar uberhaupt over twijfelt
Pffft, ik moet beter lezen? Kan je niet normaal discussiëren of zo? Ze kan net zo goed hiermee bedoelen dat hij handtastelijk werd op het moment 'dat het gebeurde'.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen. Het was een leuke middag maar aan het eind werd hij handtastelijk. Eenmaal thuis kwam ze er achter dat ze wat vergeten was en ging toen terug en toen gebeurde het.
En dit dus! I'm out of here, ben dit victim blaming wel een beetje zat. Sterkte met de verwerking TS, laat je geen schuldgevoel aanpraten door die gasten hier!quote:Op donderdag 13 december 2012 12:22 schreef simmu het volgende:
[..]
erger nog; ik proef behoorlijk wat onderhuids oordeel. vind ik eerlijk gezegd nogal sneu. linksom of rechtsom; ts dient zich hier te verantwoorden. ziehier trouwens ook gedemonstreerd waarom veel mensen geen aangifte willen doen.
Als je verkracht bent moet je met een helder verhaal komen, en al helemaal als je aangifte wil doen. Beide heeft/doet TS niet. Dan ontstaan er vragen.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:22 schreef simmu het volgende:
[..]
erger nog; ik proef behoorlijk wat onderhuids oordeel. vind ik eerlijk gezegd nogal sneu. linksom of rechtsom; ts dient zich hier te verantwoorden. ziehier trouwens ook gedemonstreerd waarom veel mensen geen aangifte willen doen.
Als hij al handtastelijk werd, waarom ben je dan alleen terug gegaan?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:05 schreef zeefje het volgende:
Het was een leuke middag maar aan het eind werd hij handtastelijk.
Eenmaal thuis kwam ik erachter dat ik iets vergeten was, en moest dus terug. En toen gebeurde het.
Nee. En dat zeg ik ook niet. Zeg alleen dat het typerend is. Ze ging terug nadat hij handtastelijk was geweest omdat ze iets vergeten was las ik.. En dan verkracht worden en geen aangifte willen doen of daarover nadenken nog... de meeste mensen zullen toch graag dan de ander gestraft willen zien.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:35 schreef Re het volgende:
[..]
dus blijkbaar als je geen aangifte wil doen ben je schuldig aan je verkrachting?, is dat wat je bedoelt?
Dit is echt onzin. Die gast heeft 0 recht haar aan te raken, maar dat hij dat recht niet heeft betekent dus duidelijk niet dat ie zich daar wat van aan trekt.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef Re het volgende:
zullen we langzaam maar TS gaan uitschelden dat het toch vooral haar schuld is dan?
ach zit je toch niet zo aan te stellen. Wat er staat beschreven door TS is ontzettend duidelijk, daar ben je al door een aantal mensen op gewezen. Je hebt het gewoon niet goed gelezen, want wat er staat is niet anders op te vatten.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:36 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Pffft, ik moet beter lezen? Kan je niet normaal discussiëren of zo? Ze kan net zo goed hiermee bedoelen dat hij handtastelijk werd op het moment 'dat het gebeurde'.
[..]
En dit dus! I'm out of here, ben dit victim blaming wel een beetje zat. Sterkte met de verwerking TS, laat je geen schuldgevoel aanpraten door die gasten hier!
Over het algemeen is verkrachting de misdaad waarvan het meest geen aangifte wordt gedaan. Ten eerste omdat de meeste verkrachting plaatsvinden tussen kennissen/vrienden/bekenden en niet het stereotype "je wordt de bosjes ingesleurd", waardoor het lastiger is om aangifte te doen. Ten tweede omdat er bij het slachtoffer vaak vragen zijn over 'wat je anders had kunnen doen' en ze daardoor een deel van de verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen. Dit is niet terecht als het gaat om strafbaarheid, maar gebeurd wel vaak. Als je je auto niet op slot doet en hij wordt gejat, doe je ook aangifte. Ten derde is een verkrachting traumatischerend en daarom willen veel verkrachtingsslachtoffers er zo min mogelijk aan denken, waardoor hulpverleners ook niet aandringen op aangifte. Immers, er is al over je grenzen heen gegaan, dus nogmaals dit doen door een aangifte te pushen is not done.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:38 schreef Hiergaanwedan het volgende:
En dan verkracht worden en geen aangifte willen doen of daarover nadenken nog... de meeste mensen zullen toch graag dan de ander gestraft willen zien.
Jazeker, liefst zien de de dader wel gestraft worden, maar in dit soort gevallen doen de slachtoffers vaker geen aangifte dan wel...quote:Op donderdag 13 december 2012 12:38 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]En dan verkracht worden en geen aangifte willen doen of daarover nadenken nog... de meeste mensen zullen toch graag dan de ander gestraft willen zien.
En dat laatste is jammer. De verkrachter zou in dit geval wel meer op z'n kerfstok kunnen hebben en wellicht in de toekomst vaker kunnen gaan doen. Want blijkbaar komt hij er toch wel mee weg.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:42 schreef kahlie het volgende:
[..]
Over het algemeen is verkrachting de misdaad waarvan het meest geen aangifte wordt gedaan. Ten eerste omdat de meeste verkrachting plaatsvinden tussen kennissen/vrienden/bekenden en niet het stereotype "je wordt de bosjes ingesleurd", waardoor het lastiger is om aangifte te doen. Ten tweede omdat er bij het slachtoffer vaak vragen zijn over 'wat je anders had kunnen doen' en ze daardoor een deel van de verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen. Dit is niet terecht, maar gebeurd wel vaak. Ten derde is een verkrachting traumatischerend en daarom willen veel verkrachtingsslachtoffers er zo min mogelijk aan denken, waardoor hulpverleners ook niet aandringen op aangifte. Immers, er is al over je grenzen heen gegaan, dus nogmaals dit doen door een aangifte te pushen is not done.
Schattingen lopen uiteen van 6x-8x zoveel verkrachtingen dan de daadwerkelijke aangiftes.
Dat klopt, want er is uit onderzoek gebleken (al staat dat nu weer ter discussie) dat er een grote groep is die meerdere malen verkacht. Ook omdat er vanuit vriendengroepen eerder een uitstoting is van het slachtoffer, dan van de dader.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dat laatste is jammer. De verkrachter zou in dit geval wel meer op z'n kerfstok kunnen hebben en wellicht in de toekomst vaker kunnen gaan doen. Want blijkbaar komt hij er toch wel mee weg.
Aparte gewaarwording inderdaad. Heb zelf vaak genoeg nee gezegd tegen een dronken meisjes omdat ik zelf nuchter was en het om die reden niet wou doen. Je moet is kijken wat voor reacties je dan krijgt, niet alleen van het meisje zelf (in sommige gevallen) maar ook van je omgeving. Gast ben je fagot of zo bla bla bla.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:50 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dat klopt, want er is uit onderzoek gebleken (al staat dat nu weer ter discussie) dat er een grote groep is die meerdere malen verkacht. Ook omdat er vanuit vriendengroepen eerder een uitstoting is van het slachtoffer, dan van de dader.
Als een man roept dat hij een dronken sletje heeft 'gescoord', wordt dat in de meeste vriendengroepen niet als iets slechts gezien. Ookal is ze te dronken om nee te zeggen. Ookal is ze bewusteloos. Had ze maar niet dronken moeten zijn.Dat noemen ze 'rape-culture' en er is veel over te vinden. Trouwens, sommige vrouwen doen net zo goed mee, door te doen also 'nee, nee' roepen spannend is en uiteindelijk wel sex te willen. Daardoor blijft een nee is nee-waarschuwing niet meer overeind.
Tja, je kan het vreemd noemen of onverstandig, maar waarom moet een slachtoffer dat verantwoorden? Achteraf gezien is het makkelijk praten, maar blijkbaar was de eerdere handtastelijkheid niet van dien aard dat het voor TS te onveilig leek om iets wat ze vergeten was op te halen. Helaas bleek die inschatting dus verkeerd.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Die gast heeft 0 recht haar aan te raken, maar dat hij dat recht niet heeft betekent dus duidelijk niet dat ie zich daar wat van aan trekt.
Het is gewoon vreemd dat als iemand al handtastelijk is geworden, dat je daarna *iets* vergeten bent dat zo boeiend is dat je acuut, zonder iemand mee te nemen of iemand op zn minst daarvan op de hoogte te brengen van wat er gebeurd is, terug moet, in je eentje.
Dat ís gewoon vreemd, hoe dan ook. Tenzij TS haar ouders het niet kon zeggen vanwege haar 'ruige' periode, maar waarom heeft ze niet op haar vriend gewacht zodat ze samen konden gaan? Tenzij die vriend hier niets van wist natuurlijk... maar dat is pure speculatie
Dom om met random persoon van facebook af te spreken op een plek waar je klaarblijkelijk verkracht kan worden (bij hem thuis?).quote:Op donderdag 13 december 2012 12:32 schreef Re het volgende:
[..]
dom van d'r om verkracht te worden.... spoor jij wel knul?
Omdat iemand valselijk beschuldigen van verkrachting een verwoestend effect heeft op diegene zijn leven misschien.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:59 schreef ralph075 het volgende:
[..]
Tja, je kan het vreemd noemen of onverstandig, maar waarom moet een slachtoffer dat verantwoorden? Achteraf gezien is het makkelijk praten, maar blijkbaar was de eerdere handtastelijkheid niet van dien aard dat het voor TS te onveilig leek om iets wat ze vergeten was op te halen. Helaas bleek die inschatting dus verkeerd.
Maar toch schort er ergens wat vind ik. Zo houd je die rape-cultuur (waarvan ik overigens geen link op wiki kon vinden zo snel) in stand.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:46 schreef Jannuk het volgende:
Verkrachtingen vinden vaak plaats met het uiten van bedreigingen. Als iemand tegen je zegt dat je het aan niemand mag vertellen, omdat er dan nog iets ergers gebeurd, hou je je mond wel. Dan is aangifte zo ongeveer het laatste waar je aan denkt.
Buiten dat je je schaamt, een enorm schuldgevoel hebt en je je vies voelt... dus al helemaal geen zin hebt om een intiem gesprek te gaan zitten voeren met een oom agent, die je niet eens kent.
Als ik vrouw was geweest en iemand was handtastelijk, dan is er bij die gast al een bereidheid om nog verder te gaan. Dat is toch logisch? Door handtastelijk te zijn is er al een grens gepasseerd die had kunnen eindigen in iets wat nog erger is dan was TS daadwerkelijk is overkomen.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:59 schreef ralph075 het volgende:
[..]
Tja, je kan het vreemd noemen of onverstandig, maar waarom moet een slachtoffer dat verantwoorden? Achteraf gezien is het makkelijk praten, maar blijkbaar was de eerdere handtastelijkheid niet van dien aard dat het voor TS te onveilig leek om iets wat ze vergeten was op te halen. Helaas bleek die inschatting dus verkeerd.
Het verantwoorden was gericht op het "alleen terug gaan om iets op te halen", niet op het gevolg daarvan.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat iemand valselijk beschuldigen van verkrachting een verwoestend effect heeft op diegene zijn leven misschien.
Ik ben terug aan het lezen in de SC en daar werd gisterenavond ook al bekritiseerd of het wel echt is.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Vind het verhaal gewoon wat te vaag. Ook even posthistory doorgelezen van TS maar ze reageert nogal normaal daar. SEX / "Fuckbuddy" hoe en wat e.d. Zal wel slecht van mij zijn maar ik twijfel gewoon en ga dan ook wel uit dit topic want TS heeft ook niks aan mij dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |