abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120288305
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoezo is 'de Zoon des Mensen' niet Jezus Christus?

31 En wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid, en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op den troon Zijner heerlijkheid.
32 En voor Hem zullen al de volken vergaderd worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, gelijk de herder de schapen van de bokken scheidt.

Het is ongeloof wat ons in een bepaalde spirituele conditie houdt, dat ben ik met je eens.
Echter zelfs als men gelooft, kan men kiezen om niet te dienen.
En soms wil men dienen, al gelooft men niet, of men kent niet.

[..]

Olie is een symbool voor de Heilige Geest. Priesters zalfden koningen en Jezus wordt de gezalfde genoemd, de messiach, de Christus.

De dwaze maagden hadden inderdaad niet de nodige 'bagage' als je het zo wilt noemen, zij waren niet gerijpt, niet gevuld met de Heilige Geest, totdat het te laat was, en de deur dicht ging.

[..]

Wat stelt je in staat om binnen te kunnen treden in jouw optiek?

[..]

Hoe ken je Hem?
Ach Ali, hoe meer je hier uit je nek zit te kletsen, hoe grotere onzin je hier uitkraamt joh. Gewoon waanzin van een geest op drift.
  donderdag 13 december 2012 @ 23:05:49 #77
16305 Jappie
parttime reverend
pi_120288373
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Het zou nog leuker zijn dit biertje te drinken voordat we moeten terugblikken op ons leven. ;)
Gaat ons lukken....een FL minimeet of maximeet voor mijn part met een aantal gelijkgestemde zielen. (wees niet bang ik heb het nu slechts over de behoefte aan drank en boeiende conversatie en een gezeliige avond; je hoeft er niet voor bekeerd te worden ) :+
pi_120289011
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:01 schreef Jappie het volgende:

[..]

Je leest te letterlijk maar vergeet te kijken naar de boodschap die er staat in het licht van de bewering die JC doet namelijk God is liefde en niets anders dan dat.
Als die bewering waar is dan kan het niet anders dan dat de werkelijke boodschap tussen de regels door gelezen moet worden. Het letterlijk lezen van de tekst leidt nl tot het tegenovergestelde van een alomtegenwoordige God van liefde.[quote]

Dus het maakt niet uit of je zieken bezoekt, aan de armen geeft, anderen vergeeft, enzovoorts? Je kan doen waar je zin in hebt, want God houdt van je en vergeeft je toch wel?

[quote]

Oprecht je best doen om er binnen te kunnen treden. (je eigen wezen in overeenstemming brengen met het godswezen) Wat dat betreft is er ook geen andere manier, maar het feit dat de deur niet opengaat geeft aan dat je er nog niet in kan al staat aan de andere kant bij wijze van spreke JC en zijn hele crew al klaar met champage om je welkom te kunnen heten.
Hij staat niet klaar met champagne maar met kleding voor het bruidsfeest.
Die kleding is Zijn rechtvaardigheid. En zonder die kleding kan ik niet deelnemen aan het feest.

1 En Jezus, antwoordende, sprak tot hen wederom door gelijkenissen, zeggende:
2 Het Koninkrijk der hemelen is gelijk een zeker koning, die zijn zoon een bruiloft bereid had;
3 En zond zijn dienstknechten uit, om de genoden ter bruiloft te roepen; en zij wilden niet komen.
4 Wederom zond hij andere dienstknechten uit, zeggende: Zegt den genoden: Ziet, ik heb mijn middagmaal bereid; mijn ossen, en de gemeste beesten zijn geslacht, en alle dingen zijn gereed; komt tot de bruiloft.
5 Maar zij, zulks niet achtende, zijn heengegaan, deze tot zijn akker, gene tot zijn koopmanschap.
6 En de anderen grepen zijn dienstknechten, deden hun smaadheid aan, en doodden hen.
7 Als nu de koning dat hoorde, werd hij toornig, en zijn krijgsheiren zendende, heeft die doodslagers vernield, en hun stad in brand gestoken.
8 Toen zeide hij tot zijn dienstknechten: De bruiloft is wel bereid, doch de genoden waren het niet waardig.
9 Daarom gaat op de uitgangen der wegen, en zovelen als gij er zult vinden, roept ze tot de bruiloft.
10 En dezelve dienstknechten, uitgaande op de wegen, vergaderden allen, die zij vonden, beiden kwaden en goeden; en de bruiloft werd vervuld met aanzittende gasten.
11 En als de koning ingegaan was, om de aanzittende gasten te overzien, zag hij aldaar een mens, niet gekleed zijnde met een bruiloftskleed;
12 En zeide tot hem: Vriend! hoe zijt gij hier ingekomen, geen bruiloftskleed aan hebbende? En hij verstomde.
13 Toen zeide de koning tot de dienaars: Bindt zijn handen en voeten, neemt hem weg, en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal zijn wening en knersing der tanden.
14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.

Hoe bekleed ik me met Jezus' rechtvaardigheid?

Als ik alle parabels die Jezus gaf over het oordeel zou moeten negeren, of anders interpreteren, blijft er weinig van de evangelien over...

De hele reden dat Jezus stierf was om mensen de mogelijkheid te geven niet veroordeeld tot de dood te worden bij het oordeel wat God sowieso al ging vellen.

quote:
In eerste instantie doordat hij in mijn leven kwam toen ik hem het hardst nodig had in de meest zwarte bladzij van mijn leven. Ik heb toen de belofte gedaan om als het hem zou lukken om mij uit die benarde positie te bevrijden dat ik op zijn minst een poging zou wagen te leven naar zijn belangrijkste gebod het: "heb u naaste lief als uzelf" en de rest is geschiedenis. Ik ben nu een compleet ander mens als voordien; het feit alleen al dat ik hier zo openlijk over praat terwijl ik vroeger een ieder die zo had gesproken hard had uitgelachen zegt wat dat betreft denk ik wel genoeg.
Oke.
pi_120289171
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:05 schreef Jappie het volgende:

[..]

Gaat ons lukken....een FL minimeet of maximeet voor mijn part met een aantal gelijkgestemde zielen. (wees niet bang ik heb het nu slechts over de behoefte aan drank en boeiende conversatie en een gezeliige avond; je hoeft er niet voor bekeerd te worden ) :+
:D :D :D
  donderdag 13 december 2012 @ 23:35:14 #80
16305 Jappie
parttime reverend
pi_120289692
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Als ik alle parabels die Jezus gaf over het oordeel zou moeten negeren, of anders interpreteren, blijft er weinig van de evangelien over...

De hele reden dat Jezus stierf was om mensen de mogelijkheid te geven niet veroordeeld tot de dood te worden bij het oordeel wat God sowieso al ging vellen.

[..]

Oke.
Ali ik kan slechts over mijn geloof spreken en dat betekent idd dat ik veel van wat in de bijbel staat niet zo maar voor waar aanneem; hetzij doordat ik het niet begrijp hetzij doordat ik het niet kan rijmen met de ultieme bewering welke JC durft te doen conform diezelfde bijbel.

De ultieme bewering zijnde dat Gods wezen liefde is en dat hij deze liefde (zijn wezen) deelt met al zijn schepsels (kinderen). Elke afgeleide bewering moet daarmee in overeenstemming zijn anders klopt de basis bewering niet.

Maar goed..dat is allemaal theoretisch gelul en leidt uiteindelijk af van waar het echt om draait......breng in de praktijk wat je denkt dat waar is en de waarheid zal je leiden. Het geloven en tot uitvoering brengen van het geloofde is de weg en elke vorm van het tot in de letter willen begrijpen wat er in de bijbel staat ipv beginnen met de uitvoering(praktiseren) van je geloof maakt dat je straks zonder olie zal blijken te staan. ;)

En nu is het bedtijd..de geest heeft rust nodig na zulke zware arbeid :z
pi_120290306
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:35 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ali ik kan slechts over mijn geloof spreken en dat betekent idd dat ik veel van wat in de bijbel staat niet zo maar voor waar aanneem; hetzij doordat ik het niet begrijp hetzij doordat ik het niet kan rijmen met de ultieme bewering welke JC durft te doen conform diezelfde bijbel.

De ultieme bewering zijnde dat Gods wezen liefde is en dat hij deze liefde (zijn wezen) deelt met al zijn schepsels (kinderen). Elke afgeleide bewering moet daarmee in overeenstemming zijn anders klopt de basis bewering niet.
God zal dan ook pas een oordeel over iemand vellen als er absoluut geen enkele mogelijkheid meer is dat die persoon zich zal bekeren. Dat is Zijn geduld, liefde en genade. Maar wanneer iemand zich tot het einde verhardt, wat zou die persoon dan uberhaupt te zoeken hebben in een koninkrijk waar God regeert? Zou die persoon er willen zijn?

quote:
Maar goed..dat is allemaal theoretisch gelul en leidt uiteindelijk af van waar het echt om draait......breng in de praktijk wat je denkt dat waar is en de waarheid zal je leiden. Het geloven en tot uitvoering brengen van het geloofde is de weg en elke vorm van het tot in de letter willen begrijpen wat er in de bijbel staat ipv beginnen met de uitvoering(praktiseren) van je geloof maakt dat je straks zonder olie zal blijken te staan. ;)

En nu is het bedtijd..de geest heeft rust nodig na zulke zware arbeid :z
De waarheid zal je leiden, maar wat is dan de waarheid?

De bijbel noemt Jezus, Gods woord en Gods wet 'de waarheid'.

Als je de bijbel echter niet als autoriteit neemt, kun je alle kanten op.

Ik ben dan dus eigenlijk wel benieuwd waarom je nu juist Jezus ziet als degene die je hielp, en niet iets of iemand anders. Als de schrift je niet overtuigd heeft van Jezus, wat dan wel. Maar dat is voor later zie ik. Welterusten.
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:29:22 #82
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_120294368
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:01 schreef Jappie het volgende:

[..]

Je leest te letterlijk maar vergeet te kijken naar de boodschap die er staat in het licht van de bewering die JC doet namelijk God is liefde en niets anders dan dat.
Ja dat blijkt ook overduidelijk uit het Oude Testament. :X
pi_120294800
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoezo is 'de Zoon des Mensen' niet Jezus Christus?
Natuurlijk is Jezus de nazorener als messias de ' zoon des mensen '. Maar ik heb je er al meermaals op attent gemaakt dat jij niet zoveel begrijpt van wat er werkelijk met deze teksten bedoeld wordt.
De mensen zijn de joden en niet jij en ik. Voor de vrome joden toen waren de niet- joden üntermenschen en waren nog niet de kruimels van de tafel waard. De zonen van JHWH waren niks meer dan de vrome joden. De zoon des mensen wil niks meer of minder zeggen dat hij een belangrijke persoon was binnen deze gemeenschap. Sorry hoor, maar daar hoor jij nu net niet bij. :N
pi_120296245
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:04 schreef ATON het volgende:

[..]

Natuurlijk is Jezus de nazorener als messias de ' zoon des mensen '. Maar ik heb je er al meermaals op attent gemaakt dat jij niet zoveel begrijpt van wat er werkelijk met deze teksten bedoeld wordt.
De mensen zijn de joden en niet jij en ik. Voor de vrome joden toen waren de niet- joden üntermenschen en waren nog niet de kruimels van de tafel waard. De zonen van JHWH waren niks meer dan de vrome joden. De zoon des mensen wil niks meer of minder zeggen dat hij een belangrijke persoon was binnen deze gemeenschap. Sorry hoor, maar daar hoor jij nu net niet bij. :N
Hoe komt het dat jij wel alles begrijpt?
pi_120296275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God zal dan ook pas een oordeel over iemand vellen als er absoluut geen enkele mogelijkheid meer is dat die persoon zich zal bekeren. Dat is Zijn geduld, liefde en genade. Maar wanneer iemand zich tot het einde verhardt, wat zou die persoon dan uberhaupt te zoeken hebben in een koninkrijk waar God regeert? Zou die persoon er willen zijn?
Misschien is het wel God die het hart verhardt, net zoals bij de Farao.
pi_120296469
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Omdat ik wat meer lees dan enkel de bijbel, en zit dan wat minder met cirkeldenken. :)
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:21:33 #87
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_120296484
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat kun jij ook als je je oogdeksels aflegt.
pi_120296535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Omdat ik wat meer lees dan enkel de bijbel, en zit dan wat minder met cirkeldenken. :)
En waar heb je gelezen wat je hierboven schreef?
pi_120296720
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En waar heb je gelezen wat je hierboven schreef?
Ach Ali, in een hele rits boeken. Als je dit écht wil weten, hier zijn al massa's suggesties gegeven. Op reli-sites ga je dat niet vinden hoor. Die promoten enkel hun geloof. En denk nu vooral niet dat je hierdoor wat gaat missen, integendeel, een hele nieuwe wereld gaat dan voor je open. Dan pas kan je iets opsteken van wat religie werkelijk betekende. Maar dat je dit advies zult opvolgen betwijfel ik ten zeerste. Maar goed, je bent niet de enige bezoeker op dit forum.
pi_120296821
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Ach Ali, in een hele rits boeken. Als je dit écht wil weten, hier zijn al massa's suggesties gegeven. Op reli-sites ga je dat niet vinden hoor. Die promoten enkel hun geloof. En denk nu vooral niet dat je hierdoor wat gaat missen, integendeel, een hele nieuwe wereld gaat dan voor je open. Dan pas kan je iets opsteken van wat religie werkelijk betekende. Maar dat je dit advies zult opvolgen betwijfel ik ten zeerste. Maar goed, je bent niet de enige bezoeker op dit forum.
Ik denk niet dat ik je visie snel zal delen nee. Christus' religie is juist niet elitair. Rooms katholicisme was elitair, maar bijbels christelijk geloof? Nee.
pi_120296939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk niet dat ik je visie snel zal delen nee. Christus' religie is juist niet elitair. Rooms katholicisme was elitair, maar bijbels christelijk geloof? Nee.
Mijn visie ????? Je hebt zelfs geen flauw idee over de inhoud mijn visie. Hoe kán dit trouwens al jou kennis niet verder gaat dan de bijbel ? En wie heeft het hier nu over ' elitair ' ? Zie je dat het bij jou dweilen is met de kraan open. Wat ben je toch bang om even door het raam te kijken.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:56:38 #92
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_120297284
Ik zal mijn post even verplaatsen naar evolutie. Ik krijg een beetje een ongemakkelijk gevoel bij hoe off-topic dit is. Ik vind het namelijk wel een interessante discussie en ik merk dat ik er heel veel van leer omdat het me dwingt om bewijs voor mijn visie te leveren.

Ohja en die leeuw van het plaatje is nep. Tik maar eens worth1000.com in en dan zie je wat ik bedoel.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:18:15 #93
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_120297840
quote:

[..]

Jammer dat je niet ingaat op wat Aton hier werkelijk zegt maar met een gemeenplaats komt. Sterker nog, een loze kreet als antwoord op een vraag die niet gesteld is.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:21:28 #94
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_120297936
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:56 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik zal mijn post even verplaatsen naar evolutie. Ik krijg een beetje een ongemakkelijk gevoel bij hoe off-topic dit is. Ik vind het namelijk wel een interessante discussie en ik merk dat ik er heel veel van leer omdat het me dwingt om bewijs voor mijn visie te leveren.

Ohja en die leeuw van het plaatje is nep. Tik maar eens worth1000.com in en dan zie je wat ik bedoel.
Die lijgers bestaan wel. Meestal zijn ze onvruchtbaar.
pi_120297964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:56 schreef Uitstekelbaars het volgende:

Oh? Deze is wel echt volgens mij. Maar dan gaan we verder in t andere topic.

vrijdag 14 december 2012 @ 11:35:24 #96
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_120298296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die lijgers bestaan wel. Meestal zijn ze onvruchtbaar.
Ja dat weet ik. Maar dat plaatje was gewoon gefotoshopt. Dat wou ik even zeggen :P
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_120298302
@ Ali, je moet het zelfs zo exotisch niet gaan zoeken. Neem nu muilezels ( voor de stedelingen: kruising tussen paard en ezel ) . En wat is je punt nu ?
pi_120298364
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:35 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Maar dat plaatje was gewoon gefotoshopt. Dat wou ik even zeggen :P
Uit dezelfde broodjeszaak van Ali :
http://www.broodjeaap.nl/reuzen.html
pi_120301104
edit.
pi_120301144
quote:

[..]

Ja hoor, hij moet weer een sneer geven aan het katholieke geloof. De protestanten zijn allemaal hetzelfde. Ze spugen op de hand die hen te eten heeft gegeven.

En ik vind het ook jammer dat je mijn hele teksten negeert. Het lijkt erop dat je enkel spreekt met mensen die je misschien zou kunnen bekeren tot jouw godsdienst. De rest negeer je, of je komt met argumenten die nergens op slaan. Of, zoals hier al stond, je beantwoordt vragen die niet gesteld zijn.

Komt mij over als iemand die zo geïndoctrineerd is door de gemeenschap waar je bij zit dat je niet meer weet wat te antwoorden. Op welingelichte mensen dan. De mensen die het vroeger blauw blauw liet kun je dan wel overtuigen van jouw gelijk. Als je maar overtuigend genoeg kunt praten/schrijven.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')