Dat weet je best, voor zover wij nu weten is het aardse leven inderaad tot ontwikkeling gekomen in de zee.quote:Op maandag 17 december 2012 14:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, wat jij wilt. Hoe werd inerte materie levend, in de zee?
quote:Op maandag 17 december 2012 14:19 schreef hoatzin het volgende:
Allemaal woorden die perfect passen in het toenmalige wereldbeeld: plat.
vanaf 4:45quote:Op maandag 17 december 2012 14:32 schreef ATON het volgende:
"Hij troont boven de schijf van de aarde [..]"
Wat wil je ?
Refereer je naar de Miller-Urey-experiment?quote:Op maandag 17 december 2012 14:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat weet je best, voor zover wij nu weten is het aardse leven inderaad tot ontwikkeling gekomen in de zee.
quote:Op maandag 17 december 2012 14:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, wat jij wilt. Hoe werd inerte materie levend, in de zee?
Oh, je wilt suggereren dat de bijbelschrijvers wel wisten dat de aarde rond was?quote:Op maandag 17 december 2012 14:43 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
vanaf 4:45
In de bijbel dien je de teksten wel in de juiste context te begrijpen.
Een 'schijf' of 'zuilen' zijn in de bovenstaande passages metaforen.
In Psalmen, Daniel en andere boekdelen komen veel metaforen en symbolieken voor en daar zijn geen conflicten te bekennen wat de vorm van de aarde betreft.
Maar daar zijn jullie het kennelijk niet mee eens, want iets 'letterlijk' nemen is voor jullie gelijk aan 'uit context halen'.
Vanaf het begin:quote:Op maandag 17 december 2012 14:49 schreef hoatzin het volgende:
Waarom denk je dat wetenschappers die beweerden dat de aarde rond was vervolgd werden door de kerken en kerkleiders?
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe onlevende materie levend is geworden.quote:Op maandag 17 december 2012 14:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat weet je best, voor zover wij nu weten is het aardse leven inderaad tot ontwikkeling gekomen in de zee.
Ik was er niet bij. Dat vraagstuk is nog niet opgelost. Maar we zijn aardig op weg vergeleken met pakweg 150 a 200 jaar geleden, toen hele volksstammen bijvoorbeeld nog in spontane generatie geloofden.quote:[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe onlevende materie levend is geworden.
Dat geloof je toch niet?quote:Op maandag 17 december 2012 14:33 schreef hoatzin het volgende:
Nee het is niet hetzelfde maar het één is afkomstig uit het andere.
quote:Op maandag 17 december 2012 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als met 'schijf' werkelijk een platte aarde schijf bedoeld werd, hoe kan men dan spreken over de 'vier hoeken' van de aarde?
En vervolgens flink vervormen om er iets van te maken wat actueel is en waar je zelf achter staat.quote:Zoals de hele bijbel dienen alle woorden en beschrijvingen in hun historisch-culturele-linguistische-poetische-symbolische context gelezen te worden.
Niet alleen mijn citaat, maar uit de hele bijbel blijkt dat beeld van een platte aarde. En niet alleen in de bijbel hoor. Het komt in de oudste geschriften voor. En kijk eens naar oude schilderijen...quote:Op maandag 17 december 2012 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als met 'schijf' werkelijk een platte aarde schijf bedoeld werd, hoe kan men dan spreken over de 'vier hoeken' van de aarde?
Zoals de hele bijbel dienen alle woorden en beschrijvingen in hun historisch-culturele-linguistische-poetische-symbolische context gelezen te worden.
Een zinloze onderneming voor mensen die geloven dat chlorofiel hetzelfde is als bloed en dat we weten hoe het leven toevallig ontstaan is.
Ja, dàt geloof ik nou es.quote:
quote:Op maandag 17 december 2012 14:43 schreef man1986 het volgende:
In de bijbel dien je de teksten wel in de juiste context te begrijpen.
Een 'schijf' of 'zuilen' zijn in de bovenstaande passages metaforen.
Maak er eens een lijstje van?quote:In Psalmen, Daniel en andere boekdelen komen veel metaforen en symbolieken voor en daar zijn geen conflicten te bekennen wat de vorm van de aarde betreft.
Neuuuuu, hoe kom je erbij...quote:Maar daar zijn jullie het kennelijk niet mee eens, want iets 'letterlijk' nemen is voor jullie gelijk aan 'uit context halen'.
quote:Op maandag 17 december 2012 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar het voor gebruikt wordt is verder ongerelateerd aan hun onderlinge overeenkomsten/verschillen.quote:Op maandag 17 december 2012 15:56 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ja, dàt geloof ik nou es.
nog wat info:
Chlorofyl wordt vaak gebruikt voor de volgende toepassingen:
•Om het bloed te zuiveren van toxines
•Om de lever te zuiveren
•Om de aanmaak van rode bloedcellen te stimuleren
•Voor meer energie
•Om het immuunsysteem te stimuleren
Ja maar, dat moet je metaforisch zien en niet uit zijn context halen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:06 schreef man1986 het volgende:
Waar het voor gebruikt wordt is verder ongerelateerd aan hun onderlinge overeenkomsten/verschillen.
bloed:
chlorofyl:
In tabletvorm (spirulina):
Enkel jou post gelezen. Reuze leuk. Baaidewee, heb jij al je pilletjes genomen ?quote:Op maandag 17 december 2012 16:10 schreef man1986 het volgende:
@ATON
zo die smileys zeg... wat voor pilletjes heb jij genomen vandaag
**proest**quote:Op maandag 17 december 2012 16:06 schreef man1986 het volgende:
[..]
Waar het voor gebruikt wordt is verder ongerelateerd aan hun onderlinge overeenkomsten/verschillen.
bloed:
[ afbeelding ]
chlorofyl:
[ afbeelding ]
In tabletvorm (spirulina):
[ afbeelding ]
Een hamer en een spijker hebben ook grote overeenkomsten, dus?quote:Op maandag 17 december 2012 16:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
**proest**
Nee vriend, dat is geen chlorofyl, dat zijn chloroplasten (organellen). En denk je dat je van bloed geen korrels kunt maken?
Maar goed, ik heb afdoende aangetoond dat bloed en chlorofyl grote overeenkomsten hebben.
En dat maakt het opeens mogelijk dat die dieren zonder hun eigen bloed kunnen leven?quote:Op maandag 17 december 2012 16:13 schreef hoatzin het volgende:
Er zijn zelfs dieren die bladgroen (chloroplasten) opnemen in hun eigen cellen.
Zeg, ben je aan het trollen ? Ik heb je maar pas deze middag duidelijk gemaakt dat men toen dacht dat het bloed de drager was van de ziel/geest ( en niet het leven ). Toch maar best je pilletjes nemen hoor!!quote:Op maandag 17 december 2012 16:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
En dat maakt het opeens mogelijk dat die dieren zonder hun eigen bloed kunnen leven?
Want het beginsel van alle leven is het bloed. Leviticus 17:11
Het bloed is leven. Chlorofyl niet.
Hoe zit dat dan met planten volgens jou? Want die leven toch ook?quote:Op maandag 17 december 2012 16:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
En dat maakt het opeens mogelijk dat die dieren zonder hun eigen bloed kunnen leven?
Want het beginsel van alle leven is het bloed. Leviticus 17:11
Het bloed is leven. Chlorofyl niet.
Planten leven niet in de zin dat ze niet onderhevig zijn aan leven en dood.quote:Op maandag 17 december 2012 17:11 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met planten volgens jou? Want die leven toch ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |