als je je lichaam warmhoud zullen je ledematen minder snel afkoelenquote:Op woensdag 12 december 2012 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb het verder ook nooit koud eigenlijk, alleen die vingertoppies worden koud. En ik betwijfel heel erg of thermo underwear dat gaat oplossen
Als je torso goed warm blijft kan je lichaam de warmte naar je vingers verspreidenquote:Op woensdag 12 december 2012 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb het verder ook nooit koud eigenlijk, alleen die vingertoppies worden koud. En ik betwijfel heel erg of thermo underwear dat gaat oplossen
Heb ik ook gehoord, komt door die slagader in je halsquote:Op woensdag 12 december 2012 12:39 schreef Vinniiee het volgende:
Je lichaam koelt juist snel af als je je hals open hebt, dacht ik.
Ik heb namelijk langer warme handen/voeten als ik met een sjaal over straat ga, dan dat ik zonder over straat ga.
Kinstukje in je helm, scheelt heel erg veel.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:49 schreef stinkie het volgende:
Meeste warmte verlies je via je hoofd. Das met duiken ook een van de grootste uitdagingen, om je hoofd goed warm te houden.
Ja, halsslagader ligt vrij ondiep, dus koelt makkelijk af. En dan haalt hij de warmte ergens anders vandaan of zoquote:Op woensdag 12 december 2012 12:50 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Heb ik ook gehoord, komt door die slagader in je hals
Ik kreeg ook koude tenen en voeten btw, ook met een sjaal om. Heb nu fleece-ding-kraag, maar die heb ik nog niet getest met dit weer
Termokleding heb ik ook nog niet geprobeerd, maar dat lijkt mij ook wel nuttig.
Ik ben geen arts, maar zo schijnt het wel te werken jaquote:Op woensdag 12 december 2012 12:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, halsslagader ligt vrij ondiep, dus koelt makkelijk af. En dan haalt hij de warmte ergens anders vandaan of zo.
Ik ook niet, volgens mij een keer gelezenquote:Op woensdag 12 december 2012 13:01 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar zo schijnt het wel te werken ja
Heuh, dat is een leuk weetje.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, halsslagader ligt vrij ondiep, dus koelt makkelijk af. En dan haalt hij de warmte ergens anders vandaan of zo.
B_L heeft 'm terug gejat.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:20 schreef Salatrel het volgende:
iemand heeft een ventieldopje gejat
quote:Op woensdag 12 december 2012 13:20 schreef Salatrel het volgende:
iemand heeft een ventieldopje gejat
Ik denk het ook.quote:
quote:Op woensdag 12 december 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Ik krijg de tom tom niet op mijn motor ...
how hard can it bequote:Op woensdag 12 december 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Volgens mij zag ik die Fazer van jou net weer staan in het LUMC.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Lol, had ik toch even handschoenen aangetrokkenquote:Op woensdag 12 december 2012 17:56 schreef lipjes het volgende:
Moet je die superlijm van mythbusters gebruiken
nee das een anderequote:Op woensdag 12 december 2012 17:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik die Fazer van jou net weer staan in het LUMC.
Over die had ik het dusquote:Op woensdag 12 december 2012 22:14 schreef Yreal het volgende:
Al zijn die bij het amc ook gruwelijk baas
AMC heeft bij de slagboom voor de parkeerplaats, een complete gang ernaast aangelegd waardoor je zo langs de paal een aparte motorstalling in kanquote:Op woensdag 12 december 2012 23:53 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb het niet zo op het parkeren van mijn motor in een parkeergarage, liefst zet ik hem ergens in de buurt van de ingang van een gebouw, zodat er continu mensen langs lopen, dan heeft iemand met verkeerde bedoelingen lekker geen tijd om te klooien zonder dat 'ie opvalt..
En toch zet ik hem liever naast de hoofdingang in de zeikregen, als dat ik hem in een verlaten garage zet.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
AMC heeft bij de slagboom voor de parkeerplaats, een complete gang ernaast aangelegd waardoor je zo langs de paal een aparte motorstalling in kan
Bij het UMCG (Groningen) is de motorstalling naast het hokje van de bewakers volgens mij. Ik denk dat ik hem liever daar neer zet dan in de zeikregenquote:Op donderdag 13 december 2012 00:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En toch zet ik hem liever naast de hoofdingang in de zeikregen, als dat ik hem in een verlaten garage zet.
Dan wordt het een ander verhaal idd, dan zou ik hem er wel neerzettenquote:Op donderdag 13 december 2012 00:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Bij het UMCG (Groningen) is de motorstalling naast het hokje van de bewakers volgens mij. Ik denk dat ik hem liever daar neer zet dan in de zeikregen
De motorparkeerplekken van het AMC zijn overdekt en direct naast de ingang van de SEH waar altijd bewaking zit. Beter krijg je het niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En toch zet ik hem liever naast de hoofdingang in de zeikregen, als dat ik hem in een verlaten garage zet.
Ok, too bad dat mijn motor daar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit komt te staan, maar mócht het onverhoopt tóch gebeuren, zal ik eraan denkenquote:Op donderdag 13 december 2012 00:35 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
De motorparkeerplekken van het AMC zijn overdekt en direct naast de ingang van de SEH waar altijd bewaking zit. Beter krijg je het niet.
Ik ga vrijdag weer naar Brabant. Hopelijk kan ik het weekend nog lekker rijdenquote:Op donderdag 13 december 2012 00:19 schreef lipjes het volgende:
denk dat ik morgen weer opstap.
Weg hier in brabant was vandaag goed droog, dus gladheid zal denk wel meevallen
Ik heb niks met supersports of motorraces, maar dit is dan weer wel gruwelijk gaaf hoorquote:Op donderdag 13 december 2012 01:00 schreef El_Thijs het volgende:
Zag deze voorbij komen op FB:
Best lachen eigenlijk, catchy sound ook
Wel een mooie "track", maar met zo'n snelheid vind ik het vooral gruwelijk engquote:Op donderdag 13 december 2012 06:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb niks met supersports of motorraces, maar dit is dan weer wel gruwelijk gaaf hoor
Name and shame!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:27 schreef lipjes het volgende:
Bn de stem haakt ook in btw
http://www.bndestem.nl/re(...)st-brabant-1.3555013
Ik kon me niet inhouden, mijn reactie:quote:Op donderdag 13 december 2012 11:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Name and shame!
Van het weekend maar even met het fototoestel langs de gemeente Haaren.
quote:Backer en ruebweg (breda), spoorvorming, kapot asfalt, ter hoogte van motoport en op de kruising van emerparklaan.
Leursebaan (breda), tussen het viaduct en de drielindendreef. levensgevaarlijke drempels daar voor motorrijders.
Zevenbergseweg (tussen zevenbergen en prinsenbeek), ter hoogte van de molen,. verzakkend asfalt en scheuren.
Lange brugstraat (etten-leur), riooldeksel midden op een rotonde.
Zal ik nog even doorgaan?
Sommige drempels zijn ook gevaarlijk ja. Van die drempels in een bochtquote:Op donderdag 13 december 2012 11:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik kon me niet inhouden, mijn reactie:
[..]
Ja, die drempels waar ik het ove r heb zijn van die bultruggen waar je wel omheen moet als je motor je lief is.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sommige drempels zijn ook gevaarlijk ja. Van die drempels in een bochtLekker als het daarna ook maar een beetje glad is..
En als je daar nou eens gewoon 60 rijdt?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:27 schreef BlackLining het volgende:
Ik bedoelde dus dit soort dingen. Deze bocht moet je nog vrij stevig voor inkantelen, meer dan je op eerste gezicht zou denken. Als je van de kant van de camera komt, moet je dus inkantelen precies waar die drempel ligt en land je dus schuin na de drempel. Het is een echt landbouwgebied dus modder op de weg is eerder regel dan uitzondering. Als er dan ook nog water ligt is het over het algemeen vrij glad en dan wil je daar niet van die drempel af komen stuiteren.
https://maps.google.com/m(...)bp=12,54.46,,0,20.27
Kun je makkelijk tussendoor..quote:Op donderdag 13 december 2012 13:30 schreef lipjes het volgende:
Moet je deze eens hebben die zijn lachen......
http://goo.gl/maps/o3CT0
Yep, alleen er is daar geen straatverlichting, en het is daar altijd druk.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En als je daar nou eens gewoon 60 rijdt?![]()
Tis wel een stomme plek voor een drempel, maar dat hebben ze vast niet voor niks gedaan.
[..]
Kun je makkelijk tussendoor..
Met een reezert zijn die bulten niet zo tof idd als je eroverheen moet.. mijn twinnie knippert niet eens met zijn koplampies van zo'n hobbeltjequote:Op donderdag 13 december 2012 13:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Yep, alleen er is daar geen straatverlichting, en het is daar altijd druk.
Dus tussendoor is niet altijd vanzelfsprekend.
Andere kant op heb je er ook nog 1 daarvan.
Alleen is dat na een flauwe bocht.
Best leuk als je daar onbekend bent
Ja ik merk ze wel jaquote:Op donderdag 13 december 2012 13:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met een reezert zijn die bulten niet zo tof idd als je eroverheen moet.. mijn twinnie knippert niet eens met zijn koplampies van zo'n hobbeltje
Ten eerste: 60 rijdenquote:Op donderdag 13 december 2012 13:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En als je daar nou eens gewoon 60 rijdt?![]()
Tis wel een stomme plek voor een drempel, maar dat hebben ze vast niet voor niks gedaan.
[..]
Kun je makkelijk tussendoor..
ze hebben toch ook nog de sirac of is dat niks?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Aiaiai, de nieuwe Michelin Anakee 3, lijkt mij een beetje richting asfalt af te dwalen![]()
[ afbeelding ]
Voor de niet-kenners; dit is de Anakee 2
[ afbeelding ]
Ik ben blij dat ik nog een setje 2's op de plank heb liggen.
Krijg je dan ook nog een beetje feedback of ze er wat mee gedaan hebben?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:59 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja ik merk ze wel ja
Vandaag ook nog even naar de MAG een gevaarlijk punt gestuurd.
nieuw asfalt neergegooid op een weg. wegversmallingen erbij.
Deze zijn bagger verlicht en niet aangegeven met borden.
Typisch 60 weggetje, malloten die daar met 100 overheen knallen zijn vaak de oorzaak van de drempels die erin gelegd worden, dus niet mauwen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ten eerste: 60 rijden
Ten tweede: Bocht is scherper dan ie lijkt. Ook met 60 kom je erg lullig van die drempel af.
Heerlijk motorweggetje trouwens. Op die bocht na, en een andere die chronisch last heeft van grind, kun je er prima met 100 overheen. Lekker bochtjes
Sirac is qua profiel ook wel wat misschien, maar niet leverbaar in AT maat (140/80)quote:
Geen idee, gaan we merkenquote:Op donderdag 13 december 2012 16:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Krijg je dan ook nog een beetje feedback of ze er wat mee gedaan hebben?
Volgens mij heb ik die ook een gevoeldquote:Op donderdag 13 december 2012 13:30 schreef lipjes het volgende:
Moet je deze eens hebben die zijn lachen......
http://goo.gl/maps/o3CT0
Was jij mee vanuit mij thuis met die protestrit?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die ook een gevoeld.
Nope, ik was toen niet meequote:Op donderdag 13 december 2012 16:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Was jij mee vanuit mij thuis met die protestrit?
Toen kwamen we erlangs namelijk
Lijkt echt in de verste verte niet op de 2. Ik was gelukkig al niet van plan om de volgende keer er Anakees onder te gooien.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Aiaiai, de nieuwe Michelin Anakee 3, lijkt mij een beetje richting asfalt af te dwalen![]()
[ afbeelding ]
Voor de niet-kenners; dit is de Anakee 2
[ afbeelding ]
Ik ben blij dat ik nog een setje 2's op de plank heb liggen.
Eén set Anakee 2's dus tot en met de zomer moet wel lukken, volgend jaar winter weer een setje Heidenau'squote:Op donderdag 13 december 2012 16:45 schreef Salatrel het volgende:
Ja maten verder niet naar gekeken voorlopig kan je nog wel ff vooruit met die 2 sets toch?
Ik snap niet dat ze dat ding Anakee noemen als er zoveel veranderd is; dan maak je er toch gewoon een nieuwe band van?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lijkt echt in de verste verte niet op de 2. Ik was gelukkig al niet van plan om de volgende keer er Anakees onder te gooien.
Als de 2 in de handel blijft snap ik het weer wel. Naam is wellicht misplaatst, maar oké.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:34 schreef Sounddragon het volgende:
Ik snap niet dat ze dat ding Anakee noemen als er zoveel veranderd is; dan maak je er toch gewoon een nieuwe band van?
Verwachten ze soms weer een bui? Hier regent het een beetje.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:05 schreef BlackLining het volgende:
Ze hebben hier toch een berg pekel op straat gekieperdOngelofelijk. Lijkt net of het gesneeuwd heeft..
Nieuw voor mij is de zogenaamde vertaalfout waar ze naar linken in het artikel:quote:Op donderdag 13 december 2012 20:16 schreef einschtein het volgende:
Grappig topic op GeenStijl over de nieuw komende motorrijbewijzen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ar_nederla.html#more
Zat te zweten in de trein zonet, kachel stond op tropisch eiland. En dan ook nog mensen die hun winterjas en sjaal aanhouden.quote:
Zelfde als mensen in de auto, met hun dikke jas, sjaal om en muts op.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:28 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Zat te zweten in de trein zonet, kachel stond op tropisch eiland. En dan ook nog mensen die hun winterjas en sjaal aanhouden.
Gister al beetje rondgesneupt voor pekel- en woon/werkfiets, wat zegt men hier van een Yamaha XJ900?
Ja precies, ach ik ben niet zo'n koukleum.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:51 schreef lipjes het volgende:
Zelfde als mensen in de auto, met hun dikke jas, sjaal om en muts op.
Er zit een kachel in ?
Ah mooi, dan weet ik ook een beetje welke kilometerstanden nog realistisch zijn. Dingen zijn ook niet altijd heel duur.quote:Maar de XJ900 (diversion) is een bazenmotor
Laat ik het zo zeggen, mijn vader zweert erbij en heeft op 3 XJ900's al tonnen weggereden.
Zijn huidige is een 900 Diversion met Cardan.
Ding rijd al meer dan 120.000km zonder problemen
Zijn vorige XJ900 had, even uit mijn hoofd gezegd, 200-250K gelopenquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:27 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja precies, ach ik ben niet zo'n koukleum.
[..]
Ah mooi, dan weet ik ook een beetje welke kilometerstanden nog realistisch zijn. Dingen zijn ook niet altijd heel duur.
Zo, dan is een mooi aantal km's!quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:28 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zijn vorige XJ900 had, even uit mijn hoofd gezegd, 200-250K gelopen
Yup,quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:12 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Zo, dan is een mooi aantal km's!
En qua onderhoud ook wel goed te doen dus?
Onderhoud ook prima dus, mooiquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Yup,
Hij heeft 1 keer een probleem gehad.
Onderdeel was vrij duur, dus een andere lopende XJ900 gekocht.
Onderdeel overgezet, rest verkocht en er nog winst op gemaakt ook.
Die XJ's zijn niet zo duur.
Weet ff niet meer wie, maar hier heeft er ook 1tje een XJ600.
Verder alleen het standaard zooi.
En knal conische lagers in je balhoofd, das sowieso een algemene tip.
Klopt, de oude XJ900 is ook geen cardanquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:16 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Onderhoud ook prima dus, mooi
Maar de 600 is geen cardan toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |