abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2012 @ 11:09:05 #126
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120222226
quote:
De huppelkutjes van de Koppeling
Ik ben tientallen jaren geabonneerd geweest op de Koppeling, het personeelsblad van NS. Eerst kostte dat een paar gulden per jaar, maar geleidelijk werd het een bedrag waarbij toch ook de prijs-kwaliteitverhouding tot nadenken stemde. Bovendien liep die kwaliteit gestaag terug. Redacteuren met verstand van spoorse zaken werden geleidelijk vervangen door huppelkutjes met communicatiekunde in hun pakket. En natuurlijk tikken die dan ook nog mijn ingewikkelde achternaam verkeerd over.

Fax aan redactie de Koppeling, 29 oktober 1999

Geachte redactie,

In sneltreinvaart dendert bij uw redactie de kennis op spoorweggebied achteruit. Twee voorbeeldjes:

Op 24 september staat in de Koppeling een foto van een wissel op de Kijfhoek, waarvan in het bijschrift wordt vermeld dat zo’n soort wissel voor het eerst in ons land wordt geplaatst. Even een keer rondkijken op een wat groter station, en je ziet dat het barst van dit soort wissels. Die heten trouwens niet ‘Zwitsers kruis’ maar ‘kruiswissel’.

Op 29 oktober een artikel over drie opvallende treinstellen die als kunsttrein door het land gaan rijden. Terwijl het dus om één treinstel gaat, dat uit drie ‘bakken’ of rijtuigen bestaat.
En tot slot ben ik van mening dat het erg onaardig is dat u niet heeft gereageerd op mijn fax van 12 september, waarin ik schreef: "Leuk dat u mijn brief over de zonsverduistering heeft afgedrukt, maar minder geslaagd dat u mijn achternaam verkeerd heeft gespeld. Ik schreef dat ik Spilt heet, terwijl u er Split van maakt. U zult misschien zeggen: ach, er rijden ook weleens twee treinen tegen elkaar. Maar een rectificatie zou ik toch wel op prijs stellen."

Succes verder & de groeten, Nico Spilt

Nooit antwoord op gekregen, net zo min als op een fax over het verminken van mijn achternaam. Ik faxte trouwens omdat de redactie anno 1999 nog geen e-mailadres had. De Koppeling lees ik niet meer.

--------------------------------------------------------------------------------
pi_120222402
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Jouw sig is ook wel lekker bijdetijds Q :D
Bijzonder toepasselijk op NS Hispeed. 8-)
For great justice!
pi_120222824
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
pi_120222924
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Yreal het volgende:
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
Ja normaliter zou je dan een trein ertussenuit halen, dan rijdt alles weer op tijd.

Maarja, da's een beetje lullig als je eerst mensen verplicht hebt om te reserveren voor die trein heh. ;)
pi_120223143
En stroomstoring ten zuiden/oosten van utrecht c_/
  woensdag 12 december 2012 @ 11:37:37 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120223160
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Yreal het volgende:
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:
WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:02 9209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?" wat op zich klopt, maar die reserve is al onderweg omdat er eerder een trein defect is gegaan.


Tevens:
pi_120223203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:
WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:02 9209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?" wat op zich klopt, maar die reserve is al onderweg om een eerdere defecte trein op te vangen.
ik had die foto's van de cockpit toch wel eens gepost. Blijkt wel wat voor oude teringbende het is.
  Redactie Sport woensdag 12 december 2012 @ 11:41:37 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120223286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:
WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:02 9209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Tja, dat krijg je zonder boegdeuren.... :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120223303
Buizerd op de koppeling. Gelukkig zit deze mooi afgeschermd achter een luik.

Ooh de ironie. :')
pi_120223498
Net alsof ze die koppeling gebruiken.

Gewoon karren met die hap, al is dat ook vast makkelijker gezegd dan gedaan. :')
pi_120223530
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja normaliter zou je dan een trein ertussenuit halen, dan rijdt alles weer op tijd.

Maarja, da's een beetje lullig als je eerst mensen verplicht hebt om te reserveren voor die trein heh. ;)
Dat is lekker, zit je in Brussel, wil je naar huis, valt je Fyra uit, zitten alle volgende Fyra's vol en mag je niet mee. :')

Hoe is dat eigenlijk geregeld bij uitval?
For great justice!
  woensdag 12 december 2012 @ 11:55:28 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120223778
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef remlof het volgende:
Waarom gaat de NS dan niet gewoon met de ICE 3M naar Antwerpen en Brussel rijden?
Die zijn niet te krijgen als je die nu besteld krijg je ze in 2020 denk ik zo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 12 december 2012 @ 11:55:58 #138
66825 Reya
Fier Wallon
pi_120223794
Veel slechter dan de standaard NMBS-dienstverlening is het alvast niet.
pi_120223816
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:48 schreef lyolyrc het volgende:
Net alsof ze die koppeling gebruiken.

Gewoon karren met die hap, al is dat ook vast makkelijker gezegd dan gedaan. :')
Is een koppeling niet verplicht in het Europese hogesnelheidsverkeer om een defecte trein te kunnen wegslepen?
Edit: ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 11:58:27 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 11:58:57 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_120223889
Daarvoor zit er aan de andere kant van de trein toch altijd nog een tweede koppeling?
pi_120224067
Tja, ik kan me sowieso voorstellen dat ze niet willen dat de Fyra met bloed en vleesresten op de koppeling een station binnenrijdt.

Op de Veluwelijn zat ik ook een keer in een trein die op een dier reed, dat leverde ook de nodige vertraging op. Geen 55 minuten, maar toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 12:04:53 ]
pi_120224182
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef James1988 het volgende:
9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek. :')
Het weekend naar Antwerpen.
Denk dat ik maar extra proviand meeneem :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_120224501
Iemand? :7

villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24 PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_120224545
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand? :7

villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24 PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
wat een helse baan moet dat zijn
pi_120224556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand? :7

villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24 PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
quote:
NS Hispeed heeft een missie: het bieden van een excellent treinproduct dat qua prijs, snelheid, frequentie en comfort kan concurreren met andere vormen van vervoer op afstanden tot 600 km.
:')
For great justice!
pi_120224688
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand? :7

villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24 PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet

Heeft hij al een andere baan, of heeft die ook de doodstraf gekregen?
  woensdag 12 december 2012 @ 12:22:22 #147
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120224760
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
dan zou je ARI ook uit moeten breiden. Niet wie het eerst komt, wie het eerst maalt, maar ook kijken naar de treinenloop verderop om zo te kijken welke trein het beste eerst over een bepaald stukje spoor kan.
Eerst komt, eerst maalt is maar gedeeltelijk waar natuurlijk...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:26:35 #148
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120224906
Wat info uit Bahn-Jahrbuch 2013.
Een niet zo vrolijk verhaal over de HKX
Voor spoorliefhebbers een niet vrolijk bericht uit Zwitserland. Daar bereiken 175 van de 300 regionale lijnen niet eens een kostendekkingspercentage van 50 procent, reden om de maatregel Umstellung van Bahn auf Bus weer nieuw leven in te blazen.
Het spoor van Pritzwalk - Putlitz is weer gered t/m 2014 rijden er treinen daarna onduidelijk.
Flirt 2 wordt succesvol ingezet.
Er is een nieuwe (oude) verbinding tussen Frankrijk en Duitsland, 7 keer per dag rijdt er een trein tussen Mulhouse en Müllheim.
Parijs - München wordt met duplex-TGV gereden.
Bombardier Aachen wordt misschien in 2014 gesloten.
26 Oktober is er een nieuw spoorwegmuseum geopend in Wittenberge.
De Northlander (Canada) is er in september mee gestopt.
Magdeburg-Berlin Express is opgeheven en nog veel meer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120224951
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heeft hij al een andere baan, of heeft die ook de doodstraf gekregen?
Hij gaf zichzelf aan, maar werd niet gezocht :D
  woensdag 12 december 2012 @ 12:34:24 #150
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_120225105
Nog één Fyragrapje dan, al is't eigenlijk om te huilen :').

Leon_Deckers twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:24:14 Reizen met de #Fyra is als liggen aan de kust: iedere dag stranden. reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')