quote:De huppelkutjes van de Koppeling
Ik ben tientallen jaren geabonneerd geweest op de Koppeling, het personeelsblad van NS. Eerst kostte dat een paar gulden per jaar, maar geleidelijk werd het een bedrag waarbij toch ook de prijs-kwaliteitverhouding tot nadenken stemde. Bovendien liep die kwaliteit gestaag terug. Redacteuren met verstand van spoorse zaken werden geleidelijk vervangen door huppelkutjes met communicatiekunde in hun pakket. En natuurlijk tikken die dan ook nog mijn ingewikkelde achternaam verkeerd over.
Fax aan redactie de Koppeling, 29 oktober 1999
Geachte redactie,
In sneltreinvaart dendert bij uw redactie de kennis op spoorweggebied achteruit. Twee voorbeeldjes:
Op 24 september staat in de Koppeling een foto van een wissel op de Kijfhoek, waarvan in het bijschrift wordt vermeld dat zo’n soort wissel voor het eerst in ons land wordt geplaatst. Even een keer rondkijken op een wat groter station, en je ziet dat het barst van dit soort wissels. Die heten trouwens niet ‘Zwitsers kruis’ maar ‘kruiswissel’.
Op 29 oktober een artikel over drie opvallende treinstellen die als kunsttrein door het land gaan rijden. Terwijl het dus om één treinstel gaat, dat uit drie ‘bakken’ of rijtuigen bestaat.
En tot slot ben ik van mening dat het erg onaardig is dat u niet heeft gereageerd op mijn fax van 12 september, waarin ik schreef: "Leuk dat u mijn brief over de zonsverduistering heeft afgedrukt, maar minder geslaagd dat u mijn achternaam verkeerd heeft gespeld. Ik schreef dat ik Spilt heet, terwijl u er Split van maakt. U zult misschien zeggen: ach, er rijden ook weleens twee treinen tegen elkaar. Maar een rectificatie zou ik toch wel op prijs stellen."
Succes verder & de groeten, Nico Spilt
Nooit antwoord op gekregen, net zo min als op een fax over het verminken van mijn achternaam. Ik faxte trouwens omdat de redactie anno 1999 nog geen e-mailadres had. De Koppeling lees ik niet meer.
--------------------------------------------------------------------------------
Bijzonder toepasselijk op NS Hispeed.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Jouw sig is ook wel lekker bijdetijds Q
Ja normaliter zou je dan een trein ertussenuit halen, dan rijdt alles weer op tijd.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Yreal het volgende:
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:quote:Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Yreal het volgende:
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?" wat op zich klopt, maar die reserve is al onderweg omdat er eerder een trein defect is gegaan.twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
ik had die foto's van de cockpit toch wel eens gepost. Blijkt wel wat voor oude teringbende het is.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?" wat op zich klopt, maar die reserve is al onderweg om een eerdere defecte trein op te vangen.twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Tja, dat krijg je zonder boegdeuren....quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Dat is lekker, zit je in Brussel, wil je naar huis, valt je Fyra uit, zitten alle volgende Fyra's vol en mag je niet mee.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja normaliter zou je dan een trein ertussenuit halen, dan rijdt alles weer op tijd.
Maarja, da's een beetje lullig als je eerst mensen verplicht hebt om te reserveren voor die trein heh.
Die zijn niet te krijgen als je die nu besteld krijg je ze in 2020 denk ik zo.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef remlof het volgende:
Waarom gaat de NS dan niet gewoon met de ICE 3M naar Antwerpen en Brussel rijden?
Is een koppeling niet verplicht in het Europese hogesnelheidsverkeer om een defecte trein te kunnen wegslepen?quote:Op woensdag 12 december 2012 11:48 schreef lyolyrc het volgende:
Net alsof ze die koppeling gebruiken.
Gewoon karren met die hap, al is dat ook vast makkelijker gezegd dan gedaan.
Het weekend naar Antwerpen.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef James1988 het volgende:
9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek.
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
wat een helse baan moet dat zijnquote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
quote:NS Hispeed heeft een missie: het bieden van een excellent treinproduct dat qua prijs, snelheid, frequentie en comfort kan concurreren met andere vormen van vervoer op afstanden tot 600 km.
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
Eerst komt, eerst maalt is maar gedeeltelijk waar natuurlijk...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
dan zou je ARI ook uit moeten breiden. Niet wie het eerst komt, wie het eerst maalt, maar ook kijken naar de treinenloop verderop om zo te kijken welke trein het beste eerst over een bepaald stukje spoor kan.
Hij gaf zichzelf aan, maar werd niet gezochtquote:Op woensdag 12 december 2012 12:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft hij al een andere baan, of heeft die ook de doodstraf gekregen?
twitter:Leon_Deckers twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:24:14Reizen met de #Fyra is als liggen aan de kust: iedere dag stranden. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |