SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Niet alleen voor de Marmotte want scheelt maar 200gram met huidige paar. Maar ik schat dat mijn huidige wielen straks in het seizoen wel aan vervanging toe zijn en vind deze mooier dan de 2013 versie die witte naven heeft.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
339 is de goedkoopste die ik zo snel kon vinden. Ga dus uit van 300 ivm koopjeskoning.
Zijn dat trouwens je marmotte wielen Patroon?
Yep, of ik nu 312 euro armer ben of over 3 weken maakt ook geen hol uitquote:
Tussen de oren scheelt het behoorlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
Toch zit ik ergens nog wel te hopen dat ik ooit tegen een leuk setje 50 mm velgen aankom. Maar daar heb je in de praktijk toch ook nauwelijks profijt van?
Jawel hoor, zodra de windkrachten in Beaufort in de min gaan...quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
Toch zit ik ergens nog wel te hopen dat ik ooit tegen een leuk setje 50 mm velgen aankom. Maar daar heb je in de praktijk toch ook nauwelijks profijt van?
Is zeker mooi. Ik vind die Fulcrum Racing Quattro ook mooi en niet duur, jammer dat de naven niet zo goed zijn als de R3. Heb meerdere berichten gelezen dat de naven niet mooi liepen/speling op de naaf wat steeds terugkeerde.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
Toch zit ik ergens nog wel te hopen dat ik ooit tegen een leuk setje 50 mm velgen aankom. Maar daar heb je in de praktijk toch ook nauwelijks profijt van?
True, maar dat is natuurlijk met elke update van je fiets zo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tussen de oren scheelt het behoorlijk.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jawel hoor, zodra de windkrachten in Beaufort in de min gaan...
40 km/uur is bij mij d1 dus dan kan 't welquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is zeker mooi. Ik vind die Fulcrum Racing Quattro ook mooi en niet duur, jammer dat de naven niet zo goed zijn als de R3. Heb meerdere berichten gelezen dat de naven niet mooi liepen/speling op de naaf wat steeds terugkeerde.
Meen ergens gelezen te hebben dat hoge wielen boven de 40km/h pas voordeel hebben. Maar tussen de oren doet ook wat
edit: zelfde gedachte als Kaas
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Beaufortquote:
R7 hier. Heeft de RVV en TdRC overleefd in 2011 dus ik ben tevreequote:Op dinsdag 11 december 2012 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
40 km/uur is bij mij d1 dus dan kan 't welIk heb nu iig het kleine broertje van de jouwe, de racing 5. Ben ik vooralsnog tevreden mee.
Volgens mij kan je bij de R3 de kogellagers uit de naaf vervangen enzo. Dat kan bij de R5 niet volgens mij. Die Racing Quattro is ook prima voor recreatief gebruik, maar de jongens die er criteriums mee rijden kregen er problemen mee.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
40 km/uur is bij mij d1 dus dan kan 't welIk heb nu iig het kleine broertje van de jouwe, de racing 5. Ben ik vooralsnog tevreden mee.
Och, mijne zijn vooralsnog nog goed. Nog lang geen tijd om te upgraden dusquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij kan je bij de R3 de kogellagers uit de naaf vervangen enzo. Dat kan bij de R5 niet volgens mij. Die Racing Quattro is ook prima voor recreatief gebruik, maar de jongens die er criteriums mee rijden kregen er problemen mee.
Ik weet hoe die schaal werkt, vandaar de vraagquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef Freddeh het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Beaufort
[..]
R7 hier. Heeft de RVV en TdRC overleefd in 2011 dus ik ben tevree
Heel simpel antwoord: Hogere velgen is meer last van windquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och, mijne zijn vooralsnog nog goed. Nog lang geen tijd om te upgraden dus
[..]
Ik weet hoe die schaal werkt, vandaar de vraag
Rond.quote:
Zijwind ja, maar in hoeverre heb je daar nou echt last van dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heel simpel antwoord: Hogere velgen is meer last van wind
Zo is dat, ik wilde voorkomen dat ik straks halverwege het seizoen de volle mep voor een setje 2013 moet betalen..quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och, mijne zijn vooralsnog nog goed. Nog lang geen tijd om te upgraden dus
[..]
Ik weet hoe die schaal werkt, vandaar de vraag
Dat je niet allebei je handen van het stuur kan halen als het waait terwijl je in het wiel zit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijwind ja, maar in hoeverre heb je daar nou echt last van dan?
Van horen zeggen heb je er flink last van. Collega van me rijdt wedstrijden maar met platte velgen omdat je anders bij een 4Bft op je kantje gaat.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijwind ja, maar in hoeverre heb je daar nou echt last van dan?
Heb ik ook een tijdje op gereden. Helaas zijn de velgen hol gesleten. Echt prima spul, blijven recht, zijn stijf en bollen goed.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:58 schreef Oksel het volgende:
Ik heb ook die Cosmics. Ze zijn nog recht, en rollen prima. Alleen de spaken hebben al paar keer los gezeten.
In Nederland 60% van de tijd, zeker aan de kust?quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijwind ja, maar in hoeverre heb je daar nou echt last van dan?
Durf ik sowieso nietquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat je niet allebei je handen van het stuur kan halen als het waait terwijl je in het wiel zit.
Ah.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Van horen zeggen heb je er flink last van. Collega van me rijdt wedstrijden maar met platte velgen omdat je anders bij een 4Bft op je kantje gaat.
Valt wel mee?quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
In Nederland 60% van de tijd, zeker aan de kust?
Ik zag ook van die Carbonnen gimpiemmes met alu velgrand. (eigenlijk gewoon alu wielen met een carbonnen kapquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb ik ook een tijdje op gereden. Helaas zijn de velgen hol gesleten. Echt prima spul, blijven recht, zijn stijf en bollen goed.
Mooie wielen patroon! Ik jat voor het betere klimwerk wel de Ksyrium Elites van m'n chick
Die Gipiemmes van me zijn lekker voor op het vlakke enzo, maar bepaald geen klimwielen
Wat kaas zegt. Heb dit jaar een tijdrit gereden op de afsluitdijk met een 50 mm Dura Ace voorwiel. Wou prima.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Van horen zeggen heb je er flink last van. Collega van me rijdt wedstrijden maar met platte velgen omdat je anders bij een 4Bft op je kantje gaat.
Ja joh. Die van mij wegen iets van 1700 of 1800 gram ofzo. Maar bollen wel lekker.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zag ook van die Carbonnen gimpiemmes met alu velgrand. (eigenlijk gewoon alu wielen met een carbonnen kap) Die dingen zijn ook net beton.
Valt wel mee, ik heb alleen een voorwiel, ik vind ze wel slap.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:05 schreef Tommeke het volgende:
Wat kaas zegt. Heb dit jaar een tijdrit gereden op de afsluitdijk met een 50 mm Dura Ace voorwiel. Wou prima.
Kaas, heb jij geen last met die Spinergy? Ik ben met zo'n ding wel eens alle kanten op gevlogen in een tijdrit met wind
Baas! Na zo'n pauze al 30 gemiddeld rijden.quote:
quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik verdenk jou er meer van je foon in bus 35 te leggen en dan naar de voetbalkantine te fietsen.
Heb je daarom 20e op mijn zadel geboden?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:35 schreef Oksel het volgende:
Hoe duur zijn die Shamals? Kan ze nergens in een webshop vinden.
Wisten jullie dat op ongeacht welke website je koopt, ongeacht welk product je koopt, dat als je 'eentwee' als actiecode invult, je standaard 40% korting krijgt?
Die zit ook in de R3. Zelfde as van R3 tot R1 (cq. Zonda tot Shalam Ultra). Ik vind Shamals ook vet, en dan vooral de gouden. Heerlijk fout. Zal daar dan niet mee in de winter rijden want met een balaclava denkt Oksel dan dat ik een inbreker ben.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1905153/1/50#120208396]dinsdag 11 december 2012 21:58[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/195834]kaasplankje[/url] het volgende:
Geef mij maar een campa ultra naaf met oversized alu holle as.
Ja. En dan doet-ie dit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:08 schreef Oksel het volgende:
Wat vind je slap?
En hoe krijg je het voor elkaar wielen hol te laten worden? Veel remmen?
Zijdelingse stijfheid, met woest aanzetten of bruusk insturen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:08 schreef Oksel het volgende:
Wat vind je slap?
En hoe krijg je het voor elkaar wielen hol te laten worden? Veel remmen?
Ja, welk wiel?quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zijdelingse stijfheid, met woest aanzetten of bruusk insturen.
Oude spinergy voorwiel ging het over.quote:
Ja of als je remt in een afdaling of met je hoofd op 3cm staat in een schuur van 2m^2 terwijl de manometer net de 9 bar aantiktquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oude spinergy voorwiel ging het over.
@Kano, die velg klapt bijv. als je net 9 bar in je band gepompt hebt en hij staat een half uurtje in de zomerzon te bakken terwijl jij een cola zit te drinken.
Niet in een afdaling, zoals 1-2 zegt?quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oude spinergy voorwiel ging het over.
@Kano, die velg klapt bijv. als je net 9 bar in je band gepompt hebt en hij staat een half uurtje in de zomerzon te bakken terwijl jij een cola zit te drinken.
quote:
Lettertype van Blanco is niet te pruimenquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:25 schreef keesfietst het volgende:
Wellicht het nieuwe Rabo-tenue (T Davies is de marketingmanager), donderdag weten we meer:
[ afbeelding ]
Hier ook nog het frame:quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lettertype van Blanco is niet te pruimen
Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Amerikaans criterium circuit is behoorlijk competatief en er valt daar nogal wat geld te verdienen. Maar met een fietsje van onder de 10.000 dollar ben je daar echt een nobody. Dus moet er ook wel wat verdient worden en dan is het wel begrijpelijk dat niet iedereen alle trainingsprogressie zomaar op internet kwakt. Ik begrijp dat wel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Another reason for me to NOT switch back up to premium, now people will not only see my power numbers and how much I was suffering based on HR. They will see if I am getting stronger very easily, exactly how much time I spent in which zone. Too much information to give to the competitors!
Amerikanen willen graag zo duur mogelijk. Dus als je een fiets voor 10k aanbied zullen ze die eerder kopen dan dezelfde fiets voor 4kquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:12 schreef Oksel het volgende:
Wat is de meerwaarde van een fiets van 10k ten opzichte van een fiets van 5-6k?
Verschil tussen 1k en 3k kan ik nog wel verzinnen. Maar dan houdt 't al snel op.
Sportful Hotpack. Is alleen wat te fragiel voor ATB'en.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:55 schreef Oksel het volgende:
En een goed waterdicht / afstotend jack?
Zelf weten. Ik zit altijd in de schuur met de deur op een kier. Zweet me kapot op zo'n ding.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:28 schreef Oksel het volgende:
Ja, zet wel een ventilator aan ofzo. Serietje kijken. Ga echt niet in een schuur ofzo zitten.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:32 schreef Oksel het volgende:
Vind je het gek dat je 't na een uurtje zat bent..
Hardlopen deed ik ook in de huiskamer, op zo'n band. Dit kan niet veel warmer zijn toch?
Pfffquote:Op woensdag 12 december 2012 09:44 schreef kaasplankje het volgende:
Deze faalbaas dacht vanmorgen met zijn Mercedes station wel even over de trambaan van de erasmusbrug te rijden. Dan kom je halverwege dus vast te zitten.
Politie erbij, takelwagen erbij, brug 1 kant afgesloten voor auto's, brug kon niet meer open en de trams konden er niet meer langs.
Binnen een goed uur hadden ze 'm er af.
[ afbeelding ]
Wellicht, blauwe nummerplaat maar ik zag zo gauw geen taxibordje op het dak.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Pfff![]()
Nog een taxi ook zo te zien?
Halverwege het brugdek komen er grote geulen naast de sporen, het is daar gewoon open. Tussen de sporen zelf zit een soort grof rasterwerk van stalen balken.quote:
Ik vind van alle Rabo shirts dit de eerste mooie hoor.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nieuwe Rabo pakje is door dezelfde designer gemaakt als die suffe club tenuetjes die hier langs komen
[ afbeelding ]
Omdat eindelijk dat oranje eruit is ja, maar je kan dit toch moeilijk een mooi shirt noemen? Vind het vrij amateuristisch, ik had met paint iets mooiers gemaakt.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind van alle Rabo shirts dit de eerste mooie hoor.
Ja, die shirtontwerpjes met paint van jou kennen we.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Omdat eindelijk dat oranje eruit is ja, maar je kan dit toch moeilijk een mooi shirt noemen? Vind het vrij amateuristisch, ik had met paint iets mooiers gemaakt.
Raar dat ze me niet gevraagd hebben he?quote:Op woensdag 12 december 2012 11:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, die shirtontwerpjes met paint van jou kennen we.
Meer heb je eigenlijk niet nodig. Hooguit een billig pekelsetje. Dat had ik misschien 10 wielsets geleden moeten bedenken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:07 schreef the_critic het volgende:
ik heb 60cm carbonwielen voor de mooi, en zero's voor harde wind, of in de bergen zomers
Ja. Heel raar.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Raar dat ze me niet gevraagd hebben he?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Uitstekend idee. Hier mijn inzending. Ik ben vooral zeer te spreken over het subtiel laten doorschemeren van zijn geliefde Italië, maar toch ook een stevige verwijzing naar zijn hollandse roots.
[ afbeelding ]
zeer waarschijnlijk wel, maar koopjesbaas als jij, zou voor dezelfde sets nog goedkoper uitgeweest zijn.. dus ik schaam me daar niet zo voorquote:Op woensdag 12 december 2012 11:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Meer heb je eigenlijk niet nodig. Hooguit een billig pekelsetje. Dat had ik misschien 10 wielsets geleden moeten bedenken.Al moet ik erbij zeggen dat die twee je waarschijnlijk meer hebben gekost dan mijn wielsets
Goed dat je anderen nu waarschuwt voor de risico's van teveel mooie wielen. Ik zit pas op 3 setjes, is het nog niet te laat eentwee? Want ik wil er eigenlijk nog wel 1 kopen komend voorjaar. Iets halfhoogs ofzo, 35 mmquote:Op woensdag 12 december 2012 11:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Meer heb je eigenlijk niet nodig. Hooguit een billig pekelsetje. Dat had ik misschien 10 wielsets geleden moeten bedenken.Al moet ik erbij zeggen dat die twee je waarschijnlijk meer hebben gekost dan mijn wielsets
Enve SES 3.4quote:Op woensdag 12 december 2012 11:53 schreef Oksel het volgende:
Wasdat voor Wiel knut?
Ik heb maar 1 set.
Denk dat je daar straks wel anders over gaat denken, als je elke keer je band moet verwisselen voordat je op de Tacx gaat.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:53 schreef Oksel het volgende:
En die rij ik verrot, en koop een nieuwe.
Who cares
Hoezo? Hij heeft nu gewoon een knappe hometrainer en koopt van 't voorjaar weer een nieuwe fiets.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk dat je daar straks wel anders over gaat denken, als je elke keer je band moet verwisselen voordat je op de Tacx gaat.
Mooi inderdaad, maar ook flink aan de prijs!quote:Op woensdag 12 december 2012 11:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Enve SES 3.4
Je gaat schrikken van de prijs
Met oplopend budget:quote:Op woensdag 12 december 2012 11:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goed dat je anderen nu waarschuwt voor de risico's van teveel mooie wielen. Ik zit pas op 3 setjes, is het nog niet te laat eentwee? Want ik wil er eigenlijk nog wel 1 kopen komend voorjaar. Iets halfhoogs ofzo, 35 mm
?quote:Op woensdag 12 december 2012 12:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft nu gewoon een knappe hometrainer en koopt van 't voorjaar weer een nieuwe fiets.
Op Fietsforum staat een topic over die Racing Quattro, daar hebben de meeste die wielen alweer verkocht ivm de slechte naaf waar snel speling op kwam.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:16 schreef eentwee het volgende:
[..]
Met oplopend budget:
Campagnolo Scirocco 35 (200)
Fulcrum Racing Quattro ook 35mm (215)
Veltec Speed AL 42mm (300)
Kinlin XR380 met naven naar keuze 38mm (vanaf 350)
FFWD F4R 38mm (800)
Dura Ace C35(900)
>900: Enve, Zipp 303 en andere veel te dure merken
Een kerel toch maar? Je kunt ook slechte ervaringen vinden met R3, R1 en R0 maar die komen ook waarschijnlijk (ook) voort uit ondeskundigheid (lees: slecht afgestelde lagers). Kijk, met Campa en Fulcrum wielen kun je pech hebben dat er iets kapot gaat, bij Mavic alu wielen weet je zeker dat je vroeg of laat problemen krijgt want die ontwerpen zijn verkeerd (idiote glijlager en spaakspanning die de velgen kapot trekt).quote:Op woensdag 12 december 2012 12:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op Fietsforum staat een topic over die Racing Quattro, daar hebben de meeste die wielen alweer verkocht ivm de slechte naaf waar snel speling op kwam.
Rustig Patroon, rustig. Niet alles hier letterlijk nemen, weet je nog?quote:Op woensdag 12 december 2012 12:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
?
Je banden slijten als de malle op een Tacx. Als je met dezelfde band gaat Tacxen en buiten gaat fietsen vraag je om lekke banden, niet echt fijn met dit weer..
WAT MOET JIJ NOU GVDGRRMMMBBLLquote:Op woensdag 12 december 2012 12:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Rustig Patroon, rustig. Niet alles hier letterlijk nemen, weet je nog?
Dat met die Mavics waren op een geg. moment Ksyrium sl's waar er heel veel van verkocht waren en de velg te licht was gemaakt. De body van Mavic is idd matig. Verder zijn de naven goed.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een kerel toch maar? Je kunt ook slechte ervaringen vinden met R3, R1 en R0 maar die komen ook waarschijnlijk (ook) voort uit ondeskundigheid (lees: slecht afgestelde lagers). Kijk, met Campa en Fulcrum wielen kun je pech hebben dat er iets kapot gaat, bij Mavic alu wielen weet je zeker dat je vroeg of laat problemen krijgt want die ontwerpen zijn verkeerd (idiote glijlager en spaakspanning die de velgen kapot trekt).
Gok 850 euro ofzo. Die gekleurde spaken kosten een vermogen net als de naven.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:40 schreef Wielracer het volgende:
http://www.facebook.com/p(...)12246&type=3&theater
Ik vind dit setje erg mooi en wil de prijs hiervan weten. Weet iemand dit zo? En hoeveel weegt dit setje?
Als ik deze set neem heb ik een set Eurussen over uit 2011
Daarom in de winter niet buiten fietsen.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
?
Je banden slijten als de malle op een Tacx. Als je met dezelfde band gaat Tacxen en buiten gaat fietsen vraag je om lekke banden, niet echt fijn met dit weer..
Nat carbon remt gewoon minderquote:Op woensdag 12 december 2012 16:56 schreef Freddeh het volgende:
Ik lees wel de meningen dat het niet prettig is met carbon in de regen of nat wegdek. Maar waarom? Of lees ik daar overheen?
2 meter en 90 cm, is goed voor je gemiddelde.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:24 schreef Oksel het volgende:
I-Flow aan het bouwen. Moet de wielmaat meten. Maar of het nu met of zonder band is staat er niet bij.
Met band uiteraard. Vul maar 2096 in. Is standaard maat.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:24 schreef Oksel het volgende:
I-Flow aan het bouwen. Moet de wielmaat meten. Maar of het nu met of zonder band is staat er niet bij.
2096 inch???quote:Op woensdag 12 december 2012 17:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met band uiteraard. Vul maar 2096 in. Is standaard maat.
Chorus. Althans dat zei je destijdsquote:Op woensdag 12 december 2012 15:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb voor de Lorini 2 wielsets, eentje cosmic carbon sl en eentje mavic reflex tube 36gts met campa record of chorus (weet ik even niet)
Nou, ik heb een chorus groep op de fiets gekocht in 1998, maar nog een keer extra wielen laten maken met record. Nu zitten die record naven in mijn Concorde en die chorus zijn tubewielen omheen gevlochten.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:56 schreef eentwee het volgende:
[..]
Chorus. Althans dat zei je destijdsWaarom weet ik dat wel en jij niet?
![]()
@kano: wat dacht je van millimeter
Als je naar de tandarts gaat poets je toch ook je gebit? Schoonmaken eej.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Toen ik vorig jaar mijn fiets wegbracht in hoogseizoen voor achterstallig onderhoud (met de wens voor spoedige service uiteraard; welke gebeurde) heb ik FM beloofd dat voortaan in winterseizoen te doen, als ze toch weinig om handen hebben. Binnenkort maar eens een beurtje laten doen bij de Schout.
Wat denken jullie, eerst schoonmaken voor een beurt of laat je dat aan de FM over?
Probeer de viespeuken hier uit de tent te lokken.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je naar de tandarts gaat poets je toch ook je gebit? Schoonmaken eej.
Volgens mij is mijn FM er overigens ook heel praktisch in. Tijd kan je gewoon kopen. Meer tijd = hogere rekening.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
Schoonmaken wel, poetsen niet. Ook afhankelijk van wat ze gaan doen imo. Als er wat aan je achterderrie moet gebeuren zou ik mijn voorwiel niet extra gaan oppoetsen, maar als er spaken gesteld moeten worden zou ik ze wel allemaal even schoonmaken.
Kaas eerst strava en dan ook nog een Rapha challengequote:Op woensdag 12 december 2012 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, beter join je de rapha 500 challange
Veel te hip, ik hoop btw tussen Kerst en Oud en Nieuw geen 500km te fietsen. Lekker even uitrusten en mss af en toe even op de fiets springen.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, beter join je de rapha 500 challange
Meteen een mooi dingetje voor op zijn koerierstas!quote:Op woensdag 12 december 2012 18:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kaas eerst strava en dan ook nog een Rapha challenge
Alsof je een dingetje krijgt na al die moeitequote:Op woensdag 12 december 2012 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meteen een mooi dingetje voor op zijn koerierstas!
Er is hoop!quote:matt hoppe 2 days ago
Hey all - we sent the first round of mugs out last week. If you registered before Tuesday of last week you should start seeing them arrive in the next little bit. If you registered AFTER tuesday last week we'll be pulling that data this week and sending out the mugs to the final list of riders who achieved the 60 hour threshold.
De vraag zal niet zijn of, maar hoeveel deelnemers op 2e kerstdag al de 500km vol hebben.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, beter join je de rapha 500 challange
Die rijden dan gewoon een permanente, eventueel als DIY. George 'McNasty' reed een aantal jaar geleden een 600km permanente in Schotland met kerstmis, normaal geldt die als 'daylight 600', nu was het de 'twilight 600'.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo? Is er zo'n tocht voor mannen die van lange afstanden houden en lange baarden hebben?
Ik verwacht niks. Gebruik niet mijn echte naam op Strava dus kunnen ze niet weten wie ik ben. Ik zou ook een andere naam van een finisher kunnen opgevenquote:
Precies, het eckte werck. Niet van die beginnerschallenges op Strava.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Die rijden dan gewoon een permanente, eventueel als DIY. George 'McNasty' reed een aantal jaar geleden een 600km permanente in Schotland met kerstmis, normaal geldt die als 'daylight 600', nu was het de 'twilight 600'.
Even alle gekheid op een stokje maar ik ga met Kerst en tussen O&N amper fietsen, alleen als 't echt moet. Ik vind het geen tijd voor de fiets ook. Met nieuwjaarsdag doe ik altijd een rondje van ong. 60km, wellicht met Kerst ook of helemaal niet. In januari, dan pak ik de fiets weer voor de trainingen.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
Precies, het eckte werck. Niet van die beginnerschallenges op Strava.
Zag hem al eerder langskomen. Ik denk dat 't een photoshop is.quote:
Denk je? Wel knap gedaan dan met die schaduw.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zag hem al eerder langskomen. Ik denk dat 't een photoshop is.
Zoals je ziet kan er meer met PS dan je denktquote:[quote]Op woensdag 12 december 2012 20:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk je? Wel knap gedaan dan met die schaduw.
Denk jij van niet dan?quote:Op woensdag 12 december 2012 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoals je ziet kan er meer met PS dan je denkt
[ afbeelding ] Op woensdag 12 december 2012 20:35 schreef Patroon het volgende:
In 1969 hadden we de eerste mens op de maan, maar bovenstaande foto moet gesoept zijn
Dus je gaat eigenlijk langzamer met zo'n ding. Je hebt er dus geen kloot aan.quote:
quote:Op woensdag 12 december 2012 20:35 schreef Patroon het volgende:
In 1969 hadden we de eerste mens op de maan, maar bovenstaande foto moet gesoept zijn
Afstand balhoofd naar zadelpen (in rechte lijn, dus niet de buis zelf)) is belangrijk. balhoofd lengte ook.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:06 schreef PipodeOoi het volgende:
Super thanks. Ben ook benieuwd naar mening van 12.
Geo kan ik zo niet op internet vinden, is een Target Race Full Tiagra, maat 62 uit 2008/2009. Wil ook wel zelf opmeten, heb je dan dezelfde maten nodig als hierboven voor de Wilier?
Begint natuurlijk al met een setje Zipp wielen van rond de 3000 dollar, doe er nog even een professioneel frame van 4000 dollar bij en je bent al aardig op weg. Alles op wielergebied is daar gewoon gruwelijk duur in vergelijking met hier.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:12 schreef Oksel het volgende:
Wat is de meerwaarde van een fiets van 10k ten opzichte van een fiets van 5-6k?
Verschil tussen 1k en 3k kan ik nog wel verzinnen. Maar dan houdt 't al snel op.
Gedownload?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:16 schreef Freddeh het volgende:
Zo, trainen met Saxo Bank is binnen. 3 Uur!
Nee, ik doe hetzelfde. Maar jij intregreert die video's niet in de software. Als dat kan tenminste.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Haha, lok je nu uitspraken uit waarbij ik openlijk toegeef dat ik download?
Nee, bij mij niet. Ik heb er geen VR ofzo op zitten, is het meest basic model dat er te vinden was voor de laagste prijs op marktplaatsquote:Op donderdag 13 december 2012 09:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, ik doe hetzelfde. Maar jij intregreert die video's niet in de software. Als dat kan tenminste.
Kan 2 dingen zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:02 schreef Oksel het volgende:
Gisteren een uurtje op de Tacx gezeten, trainingsrondje geweest. Weerstand was veelste hoog, op 't vlakke kwam ik met flink doortrappen op 24km/h..
waar haal je die vandaan?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:16 schreef Freddeh het volgende:
Zo, trainen met Saxo Bank is binnen. 3 Uur!
Wat hoger op het stuur? Je zit dan toch veel langer? Het is nogal een verschil en 60 mm is natuurlijk sowieso al een rare maat, maar een andere stuurpen is meestal 10 mm meer of minder ofzo, niet gelijk bijna 2 keer zo lang. Lijkt me dat je dan niet meer goed zit, als die 60 mm nu wel goed is.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:43 schreef Freddeh het volgende:
Even simpel gesteld, ik heb nu een 60mm stuurpen met een 6 graden hoek. Erg strakke en snelle respons, maar wil nu toch wat meer comfort (ja, verwend nest, ik weet het...). Stel dat ik een 6 graden pen met een lengte van 110mm neem, dan zit ik feitelijk wat hoger op het stuur. Komt dat de comfort ten goede?
Het kan best dat je met een langere pen minder je scvhouders belast. Je moet gewoon eens wat uitproberen. Te ver reiken is niet goed, te kort ook niet. Te hoog is niks en te laag ook niet. Met een 60mm pen en 6 graden zit je al vrij hoog, probeer eens de andere kant op en kijk hoe dat fietst. Ga dan wel met kleine stapjes en niet van 60 naar 110.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:06 schreef Freddeh het volgende:
Wat ik nu eigenlijk merk aan mijn lichaam qua spierpijntjes zijn m'n schouders en m'n onderrug. M'n schouders is iets wat nog wel vaker terugkomt en ik herken als zijnde een zwak punt in m'n lichaam. M'n onderrug is iets dat wel bijtrekt als ik meer fiets.
Simpel gesteld wil ik dus m'n schouders ontlasten. De hoek van de stuurpen zal dan eigenlijk groter moeten zijn dan die 6 graden om hoger te moeten komen te zitten bedenk ik me dan nu...
Je bedoelt de stuurpen omdraaien zodat de hoek naar beneden is ipv omhoog?quote:Op donderdag 13 december 2012 10:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het kan best dat je met een langere pen minder je scvhouders belast. Je moet gewoon eens wat uitproberen. Te ver reiken is niet goed, te kort ook niet. Te hoog is niks en te laag ook niet. Met een 60mm pen en 6 graden zit je al vrij hoog, probeer eens de andere kant op en kijk hoe dat fietst. Ga dan wel met kleine stapjes en niet van 60 naar 110.
Nee langer maar dan 80 ipv 110quote:Op donderdag 13 december 2012 10:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je bedoelt de stuurpen omdraaien zodat de hoek naar beneden is ipv omhoog?
Je moet hier even kijken: http://alex.phred.org/stemchart/Default.aspxquote:Op donderdag 13 december 2012 09:52 schreef Freddeh het volgende:
Die 60mm was nooit het beste idee
Bij een 60mm zit je lager maar verder naar achteren in mijn optiek dan 110mm met dezelfde hoek. Dan zit je (gezien de lengte in dezelfde hoek, die dus hoger uit komt?) verder gestrekt met je armen/schouders maar is je rug minder gekromd. Toch?
Bedankt! Mijn vriendin heeft daar net een helm besteldquote:Op donderdag 13 december 2012 10:48 schreef eentwee het volgende:
Goede helmaanbiedingen bij bike-discount, alleen vandaag geldig.
Klopt.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:22 schreef eentwee het volgende:
Die "van" prijzen betaal je natuurlijk nergens.. maar ik heb laatst een sweep gekocht en wel voor 5euro meer dus dat zegt iets
Leg eens uit?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:42 schreef eentwee het volgende:
Het is niet altijd zo dat stuur hoger comfortabeler is..
Waarom doe je niet gewoon een fietsmeting ergensquote:Op donderdag 13 december 2012 09:52 schreef Freddeh het volgende:
Die 60mm was nooit het beste idee
Bij een 60mm zit je lager maar verder naar achteren in mijn optiek dan 110mm met dezelfde hoek. Dan zit je (gezien de lengte in dezelfde hoek, die dus hoger uit komt?) verder gestrekt met je armen/schouders maar is je rug minder gekromd. Toch?
Moet je niet eerst gewoon even proberen? Je hebt die 60 mm toch ook niet voor niets gekozen?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:59 schreef Freddeh het volgende:
Heb je een punt inderdaad. Reden dat ik nu m'n onderrug een beetje voel is dat ik te weinig en te lang niet gefietst heb. Dat gaat wel over. M'n schouders zijn wat zwakker en die ga ik hoe dan ook meer merken op langere termijn. In hoeverre is dan een een wat langere stuurpen, of eentje van 11 graden, een goeie optie?
Iedereen heeft pijntjes na een tijd niet fietsen. Ik ga komende zaterdag 3 a 4 uur en dat zal ook wel pijn gaan doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:59 schreef Freddeh het volgende:
Heb je een punt inderdaad. Reden dat ik nu m'n onderrug een beetje voel is dat ik te weinig en te lang niet gefietst heb. Dat gaat wel over. M'n schouders zijn wat zwakker en die ga ik hoe dan ook meer merken op langere termijn. In hoeverre is dan een een wat langere stuurpen, of eentje van 11 graden, een goeie optie?
Vooral afvragen hoe goed de lokale beunhaas van Appelscha je überhaupt op een fiets kan zetten.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:08 schreef Freddeh het volgende:
Jua, zitten twee fietsenmakerts bij me in het dorp dus kan allicht eens laten meten bij hun. Vraag me wel af in hoeverre ze dan van me verwachten dat ik wat bij ze koop.
Nee hoor, was een eerlijke ruil. Fryske Dumkes voor een spatbordjequote:Op donderdag 13 december 2012 13:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vooral afvragen hoe goed de lokale beunhaas van Appelscha je überhaupt op een fiets kan zetten.
Geef Patroon een fles Berenburger om een keer naar je fietshouding te kijken, dat is al een mooi begin. Hij staat toch bij je in het krijt van dat spatbord.
Wel kijken of ze je goed meten, niet alleen je benen en je armen he. Ook je bekken etc.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:08 schreef Freddeh het volgende:
Jua, zitten twee fietsenmakerts bij me in het dorp dus kan allicht eens laten meten bij hun. Vraag me wel af in hoeverre ze dan van me verwachten dat ik wat bij ze koop.
Appelscha - Middelburg is een beetje te ver voor Freddeh denk ikquote:Op donderdag 13 december 2012 15:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ken wel een adresje in Renkum of in Middelburg.
Ik heb hier nog een 90mm 6graden pen liggen. Kan zowel omhoog als naar beneden gemonteerd worden. Die mag je best van mij lenen om te testen, heb ik ook een mooie reden om 125km te trainen. Ik wil ook best eens naar je houding op de fiets kijken, maar weet niet of mijn kennis voldoende is. De ene rug kan ook beter een langere zit aan dan de ander. Misschien heeft de FM wel wat stuurpennen die je kan proberen, maar dit zie je eigenlijk alleen bij racespecialisten. Die huis tuin en keuken fietsenwinkels hebben alleen wat BBB ofzo.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:08 schreef Freddeh het volgende:
Jua, zitten twee fietsenmakerts bij me in het dorp dus kan allicht eens laten meten bij hun. Vraag me wel af in hoeverre ze dan van me verwachten dat ik wat bij ze koop.
quote:Op donderdag 13 december 2012 15:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ken wel een adresje in Renkum of in Middelburg.
Ik ga wel ff langs de fietsenmaker in Appelscha (Rikus Kramer) en anders hebben we nog een tweede zitten die ook gespecialiseerd zou zijn in sportief fietsen. Rikus heeft in ieder geval wel redelijk complete set meetapparatuur geloof ik.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een 90mm 6graden pen liggen. Kan zowel omhoog als naar beneden gemonteerd worden. Die mag je best van mij lenen om te testen, heb ik ook een mooie reden om 125km te trainen. Ik wil ook best eens naar je houding op de fiets kijken, maar weet niet of mijn kennis voldoende is. De ene rug kan ook beter een langere zit aan dan de ander. Misschien heeft de FM wel wat stuurpennen die je kan proberen, maar dit zie je eigenlijk alleen bij racespecialisten. Die huis tuin en keuken fietsenwinkels hebben alleen wat BBB ofzo.
Hierbij foto + infoquote:Op woensdag 12 december 2012 23:34 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad balhoofdlengte, lengte bovenbuis zijn het belangrijkst. Post een foto want dan is ook te zien hoe je zit qua rest van afmontage (spacers, reach stuur, setback etc.). Target is klassieke geometrie dacht ik, dan kun je langs de bovenbuis meten, van midden balhoofdbuis tot midden zitbuis. Paar keer meten om te kijken of je het niet fout doet.
Heb altijd moeite om die Competitive Cycling fit te interpreteren. Top tube length ziet er vreemd kort uit voor iemand met jouw bovenlijflengte (is namelijk ~hetzelfde als bij mij). Ik zou zelf zowel op een XL als een XXL passen, daar zal 't bij jou ook tussen gaan.
Edit: mooi om te horen dat iemand mijn koopjestips ook kan gebruiken
Voor balhoofd lengte moet je alleen het frame meten. Dus niet wat er onderuit komt en erboven uit steekt. Hoe lang is je stuurpen? Vind je dat je nu lekker op je fiets zit? zo nee, waarom niet en wat wil je anders? Je zitbuis lijkt nu behoorlijk achterover te staan, bij een Wilier staat de zitbuis wel wat rechter volgens mij. Dit heeft gevolgen voor de afstand zadel-stuur, Eentwee weet hier meer van.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:10 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Hierbij foto + info
[ afbeelding ]
Afstand midden balhoofd --> midden zadelpen = 57.1 cm
Afstand midden crank -- langs zadelbuis --> midden bovenbuis = 58.4 cm
Afstand midden crank -- langs zadelbuis --> einde zadelbuis = 62 cm
Balhoofdlengte = 19.1 a 19.2 cm
@eentwee zijn jouw armen ook wat korter? Zie mijn maten in de test van competitivefit
Die is 19 cm precies. Ik krijg af en toe last van mijn nek, heb het gevoel dat ik te ver moet grijpen om mijn stuur vast te pakken en heb het gevoel dat ik steeds net iets te ver naar voren ga zitten op mijn zadel. Oftewel zit prima op de fiets alleen vind ik de afstand zadel --> stuur wat te ver voor mijn gevoel.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voor balhoofd lengte moet je alleen het frame meten. Dus niet wat er onderuit komt en erboven uit steekt. Hoe lang is je stuurpen? Vind je dat je nu lekker op je fiets zit? zo nee, waarom niet en wat wil je anders? Je zitbuis lijkt nu behoorlijk achterover te staan, bij een Wilier staat de zitbuis wel wat rechter volgens mij. Dit heeft gevolgen voor de afstand zadel-stuur, Eentwee weet hier meer van.
Zo op eerste gezicht zeg ik XL. Dit omdat je nu een balhoofd hebt van 19cm en toch nog wel 3cm spacers. Bij de Wilier heb je bij de XL een 19,5balhoofd, maar met een 57,7 bovenbuis kom je wel langer te zitten, weet niet of dat ideaal is. Bij een L heb je maar een 16cm balhoofd en heb je de complete winkelvoorraad aan spacers nodig. Ik denk dat je qua balhoofd een XL nodig hebt en een L qua lengte bovenbuis. Wilier zijn aardig race. Jouw houding is niet race. Dus twijfel ik of je wel mooi komt te zitten op een Wilier. Zou eens meer naar een comfort frame gaan kijken, bijvoorbeeld een Specialized Roubaix.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:24 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Die is 19 cm precies. Ik krijg af en toe last van mijn nek, heb het gevoel dat ik te ver moet grijpen om mijn stuur vast te pakken en heb het gevoel dat ik steeds net iets te ver naar voren ga zitten op mijn zadel. Oftewel zit prima op de fiets alleen vind ik de afstand zadel --> stuur wat te ver voor mijn gevoel.
Je zou een zadelpen zonder setback kunnen nemen. Scheelt enkele cm's.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:24 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Die is 19 cm precies. Ik krijg af en toe last van mijn nek, heb het gevoel dat ik te ver moet grijpen om mijn stuur vast te pakken en heb het gevoel dat ik steeds net iets te ver naar voren ga zitten op mijn zadel. Oftewel zit prima op de fiets alleen vind ik de afstand zadel --> stuur wat te ver voor mijn gevoel.
Nope. Setback bepaal je adhv bovenbeenlengte. Knie boven hart pedaal. Setback pas je niet aan om korter te zitten, is verschuiven van het probleem. Als je nieuwe fiets koopt moet je het imo goed doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je zou een zadelpen zonder setback kunnen nemen. Scheelt enkele cm's.
ik sta ook nog maar 1x op de lijst.. Maar is wel 2x afgeschreven :Squote:Op donderdag 13 december 2012 15:56 schreef Patroon het volgende:
Mooi, Gripper en ik staan nog maar 1x in de lijst. De 2e betaling zal dus geannuleerd worden! #marmotte
quote:Op donderdag 13 december 2012 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
Anders kan okkie of ik je startbewijs wel kopen
Bike discountquote:Op donderdag 13 december 2012 18:28 schreef Gripper het volgende:
Eentwee, waar is die aanbieding voor conti gp's nou? Ik zit 2 topics terug te zoeken maar vind nergens je post waarin dat stond. Wil ook wel een supply
Ik vond het ook wel een goede, ware het niet dat ik net een aantal banden heb gekocht.quote:
Dan wel.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:41 schreef eentwee het volgende:
Ja maar als-ie naar voren schuift op het zadel is er misschien teveel setback ingesteld. Dat kun je dus heel makkelijk uitproberen door gewoon het zadel een beetje naar voren te schuiven op de rails.
Ik heb organisatie al gemaild en ze zeiden het dubbele bedrag te annuleren/ terugboeken. Dat ik er nog maar 1x in sta is alweer een stapje verder. Bij CC komt definitieve afschrijving toch later?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:10 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik sta ook nog maar 1x op de lijst.. Maar is wel 2x afgeschreven :S
Maar eens proberen de organisatie te mailen, hoe dit op te lossen is.
Ben jij 95kg? Kan nooit man, botje.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:50 schreef keesfietst het volgende:
En officieel: dat logo ziet er inderdaad niet uit zeg.
[ afbeelding ]
Kijk nog eens goed of je die man op de foto herkent...quote:Op donderdag 13 december 2012 19:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ben jij 95kg? Kan nooit man, botje.
ff biceps en triceps gaan trainen Geessie.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:50 schreef keesfietst het volgende:
En officieel: dat logo ziet er inderdaad niet uit zeg.
[ afbeelding ]
Maakt dat dan wat uit? Hier in NL kun je toch alles downloaden wat los en vast zit. Alleen voor software programma's maak ik een uitzondering, die download ik niet, maar neem ik wel van de zaak mee........quote:Op donderdag 13 december 2012 09:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Haha, lok je nu uitspraken uit waarbij ik openlijk toegeef dat ik download?
Heb je idd ook wel weer gelijk in ja. Downloaden is overigens nog steeds niet strafbaar en gezien ik niets aanbied online kan ik het net zo goed zeggen ookquote:Op donderdag 13 december 2012 19:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maakt dat dan wat uit? Hier in NL kun je toch alles downloaden wat los en vast zit. Alleen voor software programma's maak ik een uitzondering, die download ik niet, maar neem ik wel van de zaak mee........
Don't wanna know.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:52 schreef kanovinnie het volgende:
Productief avondje hier. Ben mijn derrie aan 't fixen
Haha, hoe heb je dat voor elkaar? Vol doorraggen?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Godverdommekutterdekut. Toen mijn ketting dus vastsloeg is mijn kooi kromgetrokken.
Boutje los>derrie wiel schoot eruit>ketting vloog vast toen ik net uit een bocht kwam en gas gaf om het pont te halenquote:Op donderdag 13 december 2012 20:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, hoe heb je dat voor elkaar? Vol doorraggen?
Haha, als ik zijn salaris nou ook nog eens kreeg... Ik ben 1.90 @ +- 82kgquote:Op donderdag 13 december 2012 19:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ben jij 95kg? Kan nooit man, botje.
Mijn ketting loopt nu van mijn onderste wieltje af....quote:Op donderdag 13 december 2012 20:10 schreef Tommeke het volgende:
Een kromme kooi schakelt ook wel hoor.
Op m'n werk zijn al die derries krom.
Valt wel mee toch, is ie weer tiptop.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.mantel-bikeparts.nl/campagnolo-centaur-4653
quote:Op donderdag 13 december 2012 20:10 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Haha, als ik zijn salaris nou ook nog eens kreeg... Ik ben 1.90 @ +- 82kg
@Kaas: mijn biceps en triceps zijn iets groter dan die van GesinkHoe hangen die van jou erbij na al dat ijzervreten?
Nog lang niet dik genoeg, maar work in progress zeker t/m het voorjaar.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:10 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Haha, als ik zijn salaris nou ook nog eens kreeg... Ik ben 1.90 @ +- 82kg
@Kaas: mijn biceps en triceps zijn iets groter dan die van GesinkHoe hangen die van jou erbij na al dat ijzervreten?
Ja, maar zit er wel van te balen. Die ouwe derrie kan ik zeker weggooien? Heb ik die boutjes en drrie wieltjes ook voor kut gekocht.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, is ie weer tiptop.
Leergeld betalen moeten we allemaal, zou papa zeggen.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, maar zit er wel van te balen. Die ouwe derrie kan ik zeker weggooien? Heb ik die boutjes en drrie wieltjes ook voor kut gekocht.
quote:Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Nog lang niet dik genoeg, maar work in progress zeker t/m het voorjaar.
Truequote:Op donderdag 13 december 2012 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leergeld betalen moeten we allemaal, zou papa zeggen.
quote:Op donderdag 13 december 2012 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
Die stein is nog van plastic ookWat een schrale apen bij cannondale
Nee, las ik op de discussion van de challenge.quote:
Die wieltjes toch niet? Met al dat zand op de weg en jouw gemiddelde dagafstand heb je binnen een jaar een nieuw setje nodig, en die heb je dan toch, en een reserve schroefje....... Ik zou het maar doen, dan is die voor het voorjaar weer tiptop en schakelt die weer als een tiet. En straks niet steeds komen vragen hoe je een derrie af moet stellen, daar heb je joetjoeb voor.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar zit er wel van te balen. Die ouwe derrie kan ik zeker weggooien? Heb ik die boutjes en drrie wieltjes ook voor kut gekocht.
Ik wacht even tot de koopjesgoeroe 1-2 mij ervan verzekerd dat ik de beste deal heb, mijn geluk met mijn racefiets kennende komt hij anders 1 minuut na het bestellen aan met een 30% korting ergensquote:Op donderdag 13 december 2012 20:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die wieltjes toch niet? Met al dat zand op de weg en jouw gemiddelde dagafstand heb je binnen een jaar een nieuw setje nodig, en die heb je dan toch, en een reserve schroefje....... Ik zou het maar doen, dan is die voor het voorjaar weer tiptop en schakelt die weer als een tiet. En straks niet steeds komen vragen hoe je een derrie af moet stellen, daar heb je joetjoeb voor.
Of even bij de bekende wielerzaken scannen of die voor rond de kerst "shows" nog iets in de aanbieding hebben, een hele overjarige Chorus of Centaur zou je misschien nog wel tegen kunnen komen, maar daar moet je wel geluk mee hebben en nu is het daar boven 020 niet echt dik gezaaid met de racefiets specialisten.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wacht even tot de koopjesgoeroe 1-2 mij ervan verzekerd dat ik de beste deal heb, mijn geluk met mijn racefiets kennende komt hij anders 1 minuut na het bestellen aan met een 30% korting ergens
Trouwens, jij was het de vorige keer. Met een carbon crank van 100 euro die bij rose in de bak lag terwijl ik er net 1 van 150+ had gekochtquote:Op donderdag 13 december 2012 21:05 schreef Freddeh het volgende:
Je kent eeneentwee... Hij komt nu met 30% en zodra je bestelt komt ie alsnog met een hogere korting ergens anders
Weet je het zeker, Die korte Campa's waren voor een 10 speed voor max 26 geschikt, dus ik betwijfel of die 29 klopt. En het belangrijkste verschil is dat een korte kooi veel langer mooi recht blijft en directer schakelt.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is trouwens het belangrijke verschil van een korte vs medium kooi? Heb voor 53-39 dus das minder dan 16 tanden verschil dus zou kort kunnen? Ik rij nu met een 11-25 cassette en korte kooi is geschikt voor 11-29 dus dat zou ook goed moeten zitten?
Wat voor verzet is bergverzet? Ik heb hier wel eens een 30+ tands voorbij zien komen? Is medium dan toch aan te raden?
Bergverzet is 12-28. 30+ is al vrij uniek. Je moet dan of zelf gaan prutsen, of mtb derailleurs of SRAM.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is trouwens het belangrijke verschil van een korte vs medium kooi? Heb voor 53-39 dus das minder dan 16 tanden verschil dus zou kort kunnen? Ik rij nu met een 11-25 cassette en korte kooi is geschikt voor 11-29 dus dat zou ook goed moeten zitten?
Wat voor verzet is bergverzet? Ik heb hier wel eens een 30+ tands voorbij zien komen? Is medium dan toch aan te raden?
http://www.mantel-bikeparts.nl/campagnolo-centaur-4653quote:Op donderdag 13 december 2012 21:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Weet je het zeker, Die korte Campa's waren voor een 10 speed voor max 26 geschikt, dus ik betwijfel of die 29 klopt. En het belangrijkste verschil is dat een korte kooi veel langer mooi recht blijft en directer schakelt.
Overigens kost een Veloce bij Rose 69 euro, dat kan dus nog wel wat goedkoper.......
ja dat van die cranck was lullig, maar ik denk niet dat ze die uit de knakenbak per postorder verzenden.
Ah, dus als ik die korte neem, en die info zoals bij mantel staat klopt, moet 't allemaal goed komen en fiets ik weer zo vrij en vrolijk als een vogeltje rondquote:Op donderdag 13 december 2012 21:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bergverzet is 12-28. 30+ is al vrij uniek. Je moet dan of zelf gaan prutsen, of mtb derailleurs of SRAM.
Gewoon een paar weken wachten en dan weet je vanzelf wat de laagste prijs is. Het zijn toch geen dagprijzen is het wel?quote:
ik heb betaald via cc, en is gewoon 2x gecrediteerd. Volgens jou wordt het teruggestort? Heb jij mail adres van degene die jou dat toegezegd heeft?!quote:Op donderdag 13 december 2012 19:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb organisatie al gemaild en ze zeiden het dubbele bedrag te annuleren/ terugboeken. Dat ik er nog maar 1x in sta is alweer een stapje verder. Bij CC komt definitieve afschrijving toch later?
Onder het antwoord staat directe mailadres van Remi (what's in a namequote:Op donderdag 13 december 2012 21:18 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik heb betaald via cc, en is gewoon 2x gecrediteerd. Volgens jou wordt het teruggestort? Heb jij mail adres van degene die jou dat toegezegd heeft?!
Kano, dit gaat niet werken want het max aantal tanden verschil is 30, dus 53-39=14 + 25-11=14 =14+14=28 , dat is OK, maar met een 29 wagenwiel kom je dus boven de 30 uit en loopt het bovenste derailleurwieltje tegen dat wagenwiel aan.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is trouwens het belangrijke verschil van een korte vs medium kooi? Heb voor 53-39 dus das minder dan 16 tanden verschil dus zou kort kunnen? Ik rij nu met een 11-25 cassette en korte kooi is geschikt voor 11-29 dus dat zou ook goed moeten zitten?
Wat voor verzet is bergverzet? Ik heb hier wel eens een 30+ tands voorbij zien komen? Is medium dan toch aan te raden?
snap ik, maar bij mij is dus al 2x afgeschreven. Even een mail om te checken (en te zorgen dat ze mijn naam niet vergeten in hun lijstjequote:Op donderdag 13 december 2012 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onder het antwoord staat directe mailadres van Remi (what's in a name)
Bonjour,
Nous étudions le problème et annulerons le double paiement dans quelques jours.
Cordialement
Rémi PANGAUD
Sportcommunication.com
BP24025
69615 Villeurbanne Cedex
Tel : 0820.086.332
E-mail : remi@sportcommunication.com
--------------------------
Translate: We bestuderen het probleem en annuleren de dubbele betaling in een paar dagen.
Geef ze dus ff de tijd, we zijn amper 13 dagen verder. Toen ze dit stuurden stond ik nog 2x in de lijst. Dat is nu al opgelost. Ze zijn er dus mee bezig.
Bij mij zal ook wel 2x afgeschreven zijn. 1x heeft Gripper betaald en de 2e x mijn schoonpa. Dus ook nog eens 2 verschillende creditcards gebruikt. Maakt het niet makkelijker. Maar ik twijfel er niet aan dat ik het geld terug krijg. Ik heb namelijk 2 betalingsbewijzen.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:24 schreef the_critic het volgende:
[..]
snap ik, maar bij mij is dus al 2x afgeschreven. Even een mail om te checken (en te zorgen dat ze mijn naam niet vergeten in hun lijstje) kan geen kwaad.
Ben hollander he.. kom nie aan mijn centen
http://www.mantel-bikeparts.nl/campagnolo-centaur-4653quote:Op donderdag 13 december 2012 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kano, dit gaat niet werken want het max aantal tanden verschil is 30, dus 53-39=14 + 25-11=14 =14+14=28 , dat is OK, maar met een 29 wagenwiel kom je dus boven de 30 uit en loopt het bovenste derailleurwieltje tegen dat wagenwiel aan.
Ik zou ff naar het algemene adres mailen. Staat wel op hun site.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:24 schreef the_critic het volgende:
[..]
snap ik, maar bij mij is dus al 2x afgeschreven. Even een mail om te checken (en te zorgen dat ze mijn naam niet vergeten in hun lijstje) kan geen kwaad.
Ben hollander he.. kom nie aan mijn centen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |