abonnement Unibet Coolblue
pi_120206466
Als we naar de sterren kijken, dan kijken we eigenlijk terug in de tijd. We zien wat er misschien wel 10 jaar geleden (afhankelijk van de afstand) bij die ster gebeurt. Dat komt omdat het licht er zo lang over doet om ons te bereiken. Als je sneller dan het licht gaat, dan haal je lichtfotonen in. Als je dat licht een half lichtuur (de afstand die het licht in een half uur aflegt) inhaalt, en je stopt, dan valt dat licht op je oog en kun je zien wat er een half uur eerder is gebeurd.

Stel we slaan een gat in de ruimte waardoor een tunnel ontstaan. Als we door dat tunnel stappen zijn we opeens 100 miljoen lichtjaar van de aarde verwijderd. Als we een telescoop bij ons hebben dat groot genoeg is en als we dan naar de aarde kijken, dan kunnen we in theorie zien wat er 100 miljoen jaar geleden op aarde gebeurde. We zullen dan dinosauriers rond zien lopen. Als we een gat slaan in de ruimt die ons op 4 miljard lichtjaar brengt, dan kunnen we in theorie het ontstaan van leven op aarde bewonderen. Als we zo ver gaan, dat we naar de fotonen (licht voor de leek) kunnen gaan die het verst van het centrum van het heelal verwijderd zijn, dan kunnen we zien hoe het universum is ontstaan.

Een zeer interessante gedachte.

Veel van de dingen die ik bedenk, zijn vaak al door anderen bedacht. Waarschijnlijk is dit daar ook een voorbeeld van. Ik heb dit nog niet uitgezocht. Ik heb echter wel dingen bedacht die door niemand anders zijn bedacht. Sommige van die dingen heb ik nog niet gedeeld. Wat ik echter wel durf te zeggen is dat ik één van de grootste denkers ter wereld ben. Misschien ben ik wel de grootste denker van de wereld. Misschien wel de grootste denker van deze tijd. Ik weet dat nu een aantal personen heel hard gaan lachen en dat begrijp ik ook wel :) Het is niet normaal om zo iets over jezelf te vertellen.

Ik heb geen natuurkunde gestudeerd, maar ik vind het zeer interessant. Zelf ben ik bezig met een eigen studie. Ik lees nu het boek 'University Physics'. Vandaaruit ga ik me verdiepen in quantum mechanica, deeltjesfysica, cosmologie, algemene relativiteitstheorie, de speciale relativiteitstheorie en andere onderdelen van de moderne natuurkunde. Ik heb al een heel goede basis in wiskunde. Ik zal jullie op de hoogte houden.
pi_120206921
Je bent niet de eerste die dat bedenkt. Toen ik hoorde over de snelheid van het licht, en dat licht tijd kost om van A naar B te gaan, bedacht ik dit mij ook al. Ik moet toen ongeveer 10 jaar zijn geweest.

Succes "grootste denkerd van deze tijd"!
pi_120206935
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef polderturk het volgende:
Het is niet normaal om zo iets over jezelf te vertellen.

Nee idd, het is zelfs niet normaal om zo iets over jezelf te denken. Vooral als je met gedachten aan komt zetten van middelbare school niveau.

Ik zou een topic openen in R&P met als titel: Hoe ik mijzelf in het juiste perspectief kan zien
Alpha kenny one
pi_120206979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef polderturk het volgende:
Wat ik echter wel durf te zeggen is dat ik één van de grootste denkers ter wereld ben. Misschien ben ik wel de grootste denker van de wereld. Misschien wel de grootste denker van deze tijd.
:')_! En dat denk jij te kunnen bewijzen met deze simpele gedachtegang?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:36:58 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120207271
Succes met sneller zijn dan het licht...

Begin eens met te proberen de koelkastdeur open te doen voor het lampje aan gaat! Ook dat zal je niet lukken, want niets kan sneller zijn dan het licht.
censuur :O
pi_120207336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:30 schreef Klaas-jan-1984 het volgende:
Je bent niet de eerste die dat bedenkt. Toen ik hoorde over de snelheid van het licht, en dat licht tijd kost om van A naar B te gaan, bedacht ik dit mij ook al. Ik moet toen ongeveer 10 jaar zijn geweest.

Succes "grootste denkerd van deze tijd"!
Jij kon op je tiende al bedenken dat we naar de rand van het heelal kunnen gaan om van daaruit te zien hoe het heelal is ontstaan?

Deze gedachten heeft niet tot de conclusie geleid dat ik over mezelf denk dat ik de grootste denker ben. Ik weet dat dit niet heel diep gaat. Ik raad je aan om mijn berichten geschiedenis te bekijken. En dan vooral de geschiedenis op het forum 'Wetenschap & Technologie'. Ik heb heel veel dingen bedacht en alleen een fractie op dit forum gepost.
pi_120207402
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:30 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee idd, het is zelfs niet normaal om zo iets over jezelf te denken. Vooral als je met gedachten aan komt zetten van middelbare school niveau.

Ik zou een topic openen in R&P met als titel: Hoe ik mijzelf in het juiste perspectief kan zien
Onderzoek mijn berichten geschiedenis in het forum 'Wetenschap & technologie'
pi_120207544
Daar was ik al mee bezig, en ik vind jou ideeën toch wel diep triest...

En dan neem ik deze even als voorbeeld:
W&T / ontwerp voor duurzame energie uit zee
pi_120207571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:42 schreef Klaas-jan-1984 het volgende:
Daar was ik al mee bezig, en ik vind jou ideeën toch wel diep triest...

En dan neem ik deze even als voorbeeld:
W&T / ontwerp voor duurzame energie uit zee
Dat topic. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120207611
TS :') Grote denker, mijn reet. Ja, op het vmbo misschien. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120207700
quote:
Bestond allang man, echt duizenden jaren geleden al, jij hebt alleen de schaal vergroot.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120207760
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bestond allang man, echt duizenden jaren geleden al, jij hebt alleen de schaal vergroot.
Flikker toch snel een eind op. Bestond helemaal niet duizenden jaren geleden. Hebben ze duizenden jaren geleden paraboolspiegels of grote lenzen richting zon gestuurd om meer energie op te vangen?
pi_120207813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Flikker toch snel een eind op. Bestond helemaal niet duizenden jaren geleden. Hebben ze duizenden jaren geleden paraboolspiegels of grote lenzen richting zon gestuurd om meer energie op te vangen?
:') Licht concentreren om iets op te warmen, je weet dat ze daarmee de olympische fakkels aansteken? En niet alleen vandaag de dag, ook al 2000 jaar geleden.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120207888
quote:
Ook weer een oud idee, niks revolutionairs aan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:49:41 #17
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_120207895
Ik weet niet zeker of dit mogelijk is een telescoop kan niet zoveel licht opvangen tenzij je een hele lange sluitertijd hebt (dit is wat hubble doet als hij naar deepfield objecten kijkt) echter zal dit zo'n afbeelding opleveren (als je al zo ver kan inzoomen)



Probeer uit deze foto eens een kenteken van een passerende auto te noteren.

Zonder meer interessante theorie maar als je niet kunt uitrekenen hoeveel licht de telescoop moet opvangen om van een dergelijke afstand naar de aarde te kunnen kijken kun je nog niet eens stellen dat het in theorie mogelijk is een afbeelding te zien anders dan bovenstaand (een smudge van tijd waarin alles in elkaar overloopt.)
pi_120207938
quote:
Dit is ook best wel lachwekkend. Een stoom generator in de ruimte... Waar wou je het vat met water mee bijvullen? Of wou je een GIGANTISCH expansie vat monteren... Je moet het daarna natuurlijk ook weer afkoelen, zodat het weer water wordt, ipv stoom. Al die tonnen materiaal... En dan hoeft er maar 1 stukje troep tegen aan te vliegen, en je hele systeem is aan gort. Zonnepanelen zijn dan toch vele malen compacter, simpeler te maken/onderhouden, en als er dan 1 paneeltje aan gort gaat, dan blijft de rest van het systeem functioneren.

Grootste denkerd aller tijden... Je bent wel degene met de grootste grootsheidwaanzin die ik ken.
pi_120207979
inderdaad we kunnen beter sneller dan het licht rondjes rond de aarde vliegen en dan weer landen.. dat is pas een revolutionair idee!! :')
Alpha kenny one
pi_120208114
Jullie weten gewoon dat ik de grootste denker ben. Jullie zijn gewoon jaloers. Ik heb nog een aantal uitvindingen in de kast die jullie versteld zullen doen staan.
pi_120208148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

:') Licht concentreren om iets op te warmen, je weet dat ze daarmee de olympische fakkels aansteken? En niet alleen vandaag de dag, ook al 2000 jaar geleden.
Jij kan er gewoon niet tegen dat jij dom bent, en ik slim.
pi_120208150
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef polderturk het volgende:
Jullie weten gewoon dat ik de grootste denker ben. Jullie zijn gewoon jaloers. Ik heb nog een aantal uitvindingen in de kast die jullie versteld zullen doen staan.
Zit zelfreflectie daar ook tussen? Anders ben ik niet onder de indruk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:54:41 #23
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_120208159
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef polderturk het volgende:
Ik heb al een heel goede basis in wiskunde.
Ok, ff een testje. Bewijs de volgende identiteit.
 A \cup (B - C) = (A \cup B) - (C - A)
iedereen is uniek behalve ik
pi_120208181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij kan er gewoon niet tegen dat jij dom bent, en ik slim.
Jij kan er gewoon niet tegen dat jij niet origineel bent, grote denker.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120208988
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jij kan er gewoon niet tegen dat jij niet origineel bent, grote denker.
10 voor wiskunde B en een 9 voor natuurkunde op het VWO. Shove that in your ass.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')