abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120205977
Zwangerschap & geboorte

17 december: ohnee (meisje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
03 mei: Vencodark (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
06 mei: -mandy- & Djeez
10 mei: Shandaly
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

1 juni: .Sparkling.
***7 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76

15 augustus: Hilzillah
17 augustus: Cwen
18 augustus: Hilliebillie
Augustus: Djmomo
Augustus: Zomerzon01

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 13-12-2012 06:36:29 ]
pi_120206022
Niemand wilde!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120206041
Kan ik nog iemand toevoegen? Liever toevoegen dat er uit halen...

Babbel :*

Tico, balen zeg. Kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt. Hopelijk kan je vk je snel van informatie voorzien. :*

Verder wel bijgelezen maar alles weer vergeten :')

En we hebben vanavond de Ikea leeggekocht.... en nu ben ik bek- en bekaf.....
pi_120206054
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Ticootje het volgende:
Niemand wilde!!
ik offer me wel op....
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:22:40 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120206571
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik offer me wel op....
Dank!
pi_120207623
Voor de nieuwsgierigen: de echo was helemaal goed, alleen het hartje kon niet helemaal goed worden gemeten omdat kruimel verkeerd om lag. We moeten dus over 2 weken terugkomen om die meting af te maken. Ons kindje heeft lange benen maar lag kuis met de knietjes tegen elkaar. De echografiste was helemaal verbaasd, ze had zelf ook een jongetje verwacht te zien, maar het blijkt toch echt een meisje te zijn :D Over 2 weekjes wil ze dit voor alle zekerheid ook nogmaals checken omdat ze het eigenlijk zelf niet kon geloven :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spirit82 op 11-12-2012 21:55:05 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_120207746
Ik zat je update al te zoeken. Maar als de beentjes bij elkaar lagen hoe kan ze dan zeggen dat het een meisje word?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:47:51 #8
259886 pessie
pi_120207795
Haha spirit. Ons kindje lag ook met de beentjes tegen elkaar, net zo preuts als mama.
Fijn dat alles goed was, en over 2 weken dus het hartje nog even
pi_120207951
Haha, wel nu al een net opgevoed kindje :D

De mijne lag schaamteloos met dr benen gestrekt over dr hoofdje, dus vol zicht op dr kruis :')

Vervelend dat ze nu het hartje niet goed konden meten Spirit, maar dat betekent wel dat je over 2 weken weer mag gluren O+
pi_120208020
Kunnen jullie de foto zien?

Tally, omdat ik eerst ben gaan plassen en daarna nog ben gaan springen (letterlijk, heel hard) in de echokamer om dat eigenwijze draakje aan het draaien te krijgen. Toen kon ze het soort van zien, maar zoals gezegd wil ze het voor alle zekerheid nog een keer checken over 2 weken :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:54:23 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120208133
Ik kan de foto niet zien :N
pi_120208193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan de foto niet zien :N
Ah, fixed

Om even te bewijzen dat ZE niet meer op een alien lijkt O+
Sarcasme. Herken het.
pi_120208434
Aaaah okay. Dat heeft bij mij allemaal niet geholpen :')
Meisjes zijn leuk O+
pi_120209372
Spirit O+ het is een mensje!! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2012 22:14:30 ]
pi_120209549
We zijn in shock, waren er zo van overtuigd dat het een jongen zou zijn! Maak me verder geen zorgen over het hartje, ze kon alleen de aorta niet zien, verder zag alles er super uit. Leuk idd over 2 weken nog een echo en met 32 weken weer omdat de placenta minder dan 2 cm van de uitgang lag. Ik ben happy!
Sarcasme. Herken het.
pi_120210389
Fijn zeg!!

Hier ook happy!
Informatie avond was goed te doen, en ik hield het qua staan en lopen gewoon langer vol dan 3 dames die minder ver zijn dan ik, ha!! Beetje overwinnings gevoel ofzo :') Verder al mijn vragen vergeten te vragen, dacht er pas in de auto weer aan. :+
pi_120213496
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:44 schreef Spirit82 het volgende:
Voor de nieuwsgierigen: de echo was helemaal goed, alleen het hartje kon niet helemaal goed worden gemeten omdat kruimel verkeerd om lag. We moeten dus over 2 weken terugkomen om die meting af te maken. Ons kindje heeft lange benen maar lag kuis met de knietjes tegen elkaar. De echografiste was helemaal verbaasd, ze had zelf ook een jongetje verwacht te zien, maar het blijkt toch echt een meisje te zijn :D Over 2 weekjes wil ze dit voor alle zekerheid ook nogmaals checken omdat ze het eigenlijk zelf niet kon geloven :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaah, ze wrijft in haar oogje!
pi_120214957
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Kyara het volgende:
Kan ik nog iemand toevoegen? Liever toevoegen dat er uit halen...

Mag ik er nog bij? 15 augustus :)
  woensdag 12 december 2012 @ 06:59:42 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120217889
Meld.
Prutsnacht, lig hele nachten te piekeren over hoe we het allemaal moeten regelen na de ks. En dan niet eens qua werk man maar ook qua opvang Noortje. Die kan ik moeilijk hele dagen in het ziekenhuis laten zijn. Maar kdv is ook dicht.
pi_120217977
:o Spirit! Een meisje, wat een verrassing! Wat leuk! :D O+ Vooral fijn dat alles er lichamelijk goed uitziet, en nu kun je helemaal los met shoppen. O+
  woensdag 12 december 2012 @ 07:37:19 #21
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218041
leuk spirit een dame, meisjes zijn zo leuk.
  woensdag 12 december 2012 @ 07:41:13 #22
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_120218076
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 06:59 schreef becky27 het volgende:
Meld.
Prutsnacht, lig hele nachten te piekeren over hoe we het allemaal moeten regelen na de ks. En dan niet eens qua werk man maar ook qua opvang Noortje. Die kan ik moeilijk hele dagen in het ziekenhuis laten zijn. Maar kdv is ook dicht.
:*
Wie is er bij Noortje als je de ks hebt?! En kan degene niet een paar dagen blijven? En dat ze dan af en toe met die persoon naar het zkh komt?
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_120218090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 06:59 schreef becky27 het volgende:
Meld.
Hebben jullie verder geen familie/vrienden in de buurt die iets kunnen betekenen?
  woensdag 12 december 2012 @ 07:48:21 #24
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218128
nou ja, we zitten midden in de feestdagen, kan moeilijk van mensen verwachten dat ze of kerst of oud en nieuw Noortje opvangen terwijl ze zelf allerlei plannen hebben.
Ik wilde het eigenlijk aan niemand vertellen wanneer ze zou komen maar daar komen we niet onderuit ben ik bang. En daar baal ik echt heel erg van.
pi_120218141
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:48 schreef becky27 het volgende:
nou ja, we zitten midden in de feestdagen, kan moeilijk van mensen verwachten dat ze of kerst of oud en nieuw Noortje opvangen terwijl ze zelf allerlei plannen hebben.
Ik wilde het eigenlijk aan niemand vertellen wanneer ze zou komen maar daar komen we niet onderuit ben ik bang. En daar baal ik echt heel erg van.
Ik denk dat je jezelf een beetje vastzet door te zeggen dat je het 'moeilijk van mensen kan verwachten'. Je verwacht niets, maar je kan het altijd vragen toch. Ik ken jouw netwerk niet, maar in mijn ervaring staan mensen altijd klaar om Kleuter op te vangen, feestdagen of niet. Wie weet vinden ze het stiekem juist wel leuk? :)
  woensdag 12 december 2012 @ 07:51:40 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_120218149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:48 schreef becky27 het volgende:
En een ander ziekenhuis is geen optie?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120218223
Spirit, wat een mooie foto O+ En wat leuk een meisje! Wel jammer dat je weer terug moet.

Hilzillah, je staat er bij! *O*

Becky :*
  woensdag 12 december 2012 @ 08:00:02 #28
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf een beetje vastzet door te zeggen dat je het 'moeilijk van mensen kan verwachten'. Je verwacht niets, maar je kan het altijd vragen toch. Ik ken jouw netwerk niet, maar in mijn ervaring staan mensen altijd klaar om Kleuter op te vangen, feestdagen of niet. Wie weet vinden ze het stiekem juist wel leuk? :)
Waar ik mee zit, stel ik word ingepland voor de 24e december, om een uurtje of 14.00. Eer alles er op zit en ik zelf baby gesnuffeld heb is het een uurtje of 17.00 uur of zo. De dag voor Kerst, waar iedereen, dus ook mijn hele familie en schoonfamilie allerlei plannen voor hebben, inclusief uitgebreide 7 gangen diners, dan kan ik moeilijk, zeker niet op het laatste moment, van ze verlangen dat ze alsjeblieft toch maar niet mijn dochter op willen vangen. Daarbij wonen ze bijna allemaal niet om de hoek, en wil ik ook mijn meisje iedere dag zien denk ik.

Ik ga niet naar een ander ziekenhuis hoor, das geen optie en 'veel' te ver weg.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:02:54 #29
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218256
Enniewee, genoeg redenen om hele familie maar te laten weten wanneer ze komt (kan ik het net zo goed op facebook zetten) ..... :'(

Of ze moet stiekem bedenken zelf toch maar eerder te komen,
pi_120218356
Becky, :*

Spiriti. Wat leuk dat je een meisje krijgt *O*
pi_120218516
Ik ga het ook vragen! Kyara, mag ik erbij in de OP voor 17 augustus?

Vanochtend nog 2 testen gedaan, beiden goed positief dus vanmiddag de vk bellen... Spannend!

Becky, ik lees al even mee en ik hoop dat je een oplossing vindt!

Spirit, een meisje, wat leuk!
Home is where the O+ is...
  woensdag 12 december 2012 @ 08:25:05 #32
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_120218522
becky, lekker klote zeg :*
en hoe zit het als er allemaal spoedjes tussen komen ?
snap wel dat je er best van baalt ja.

ik hoop dat ze besluit voor die datum te komen, helaas blijkt sex niet te helpen :9

en een meisje voor spirit *O*

oh en meld *O*

hier ook een klote nacht gehad alleen maar draaien draaien en draaien en dat gaat ook al zo makkelijk :')
om 5 uur maar naar de bank verhuisd om tv te gaan kijken.
W
Z
E
pi_120218535
Wanneer krijg je een datum en precieze tijd te horen eigenlijk Becky? Heb geen ervaring hoe zoiets gaat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_120218548
Becky ik zou de vraag gewoon bij je familie/vrienden neerleggen, en de mensen zelf laten beslissen of het wel of niet uitkomt ipv het nu al zelf in te vullen, en hoe langer je wacht hoe korter dag..

Ik hoop dat je er voor jezelf een beetje uitkomt :*
pi_120218654
Wij hebben opvang voor Seb inmiddels geregeld. 'S nachts bellen we eerst mijn schoonvader want die woont in de wijk. Mocht hij niet opnemen (en geloof me daar zou ik niet raar van opkijken) dan bellen we mijn ouders. En overdag gaat hij sowieso naar mijn ouders want mijn schoonvader werkt nog.

Ik zou liever dat niemand het weet, dat is in mijn beleving toch een beetje het speciale van bevallen maar dat gaat niet met een peuter. En hem laten slapen hier in huis is voor mij geen optie. Ik weet dat ik dan teveel bezig ben met zijn potentiële wakker worden.
Mooiste is gewoon op 2 januari om een uur of tien ;) dan zit meneer op de opvang. kan ik dat ergens bestellen?
pi_120218703
En een vriendin of vriend met kinderen, is het dan niet makkelijker om het (een beetje) geheim te houden?
Nouja, blijkbaar geen optie anders had je er zelf wel aan gedacht..
Hoop toch dat het er weer wat zonniger uit ziet nu de nacht voorbij is Becky :*
  woensdag 12 december 2012 @ 08:39:02 #37
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218711
Logician, dat ik juist mijn probleem, ik wil eigenlijk niet dat ze weten wanneer ze geboren wordt. Ik vind dat echt echt echt niet leuk. De hele verrassing is er dan af.

Klinkt misschien heel stom maar ik had zo graag ook weer mijn ouders vol trots willen bellen dat ze is geboren. Zonder dat ze vooraf zitten te wachten hoe laat ze komt.

Nou ja, tis effe niet anders.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:42:58 #38
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218770
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:34 schreef Estrys het volgende:

Ik zou liever dat niemand het weet, dat is in mijn beleving toch een beetje het speciale van bevallen maar dat gaat niet met een peuter.
Dat dus, ik pleit hier voor voor de kerst maar geloof niet dat dat m gaat worden. Ik moet me er allemaal maar bij neerleggen maar das niet mijn sterkste punt op dit moment.
pi_120218813
Voordeel is dan wel weer dat je je dochter redelijk goed kunt voorbereiden toch?
Hier komt het straks heel onverwacht, voor een peuter dan ;) 'Ineens' moet hij naar opa en oma. Overdag gaat dat nog maar in ergste geval midden in de nacht uit zijn ged gehesen. Omdat de baby komt. Dat gaat hij niet grappig vinden. Ik voorzie drama. Ga het maar alvast in de week leggen bij hem.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:46:42 #40
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120218823
Maar als je 'normaal' en ongepland zou bevallen, zou je dan ook niet opvang voor Noortje moeten regelen voordat de baby er daadwerkelijk is? Wij bellen bijv mijn familie als de weeën beginnen zodat zij Olivia op kunnen vangen tijdens de bevalling. Of zou je dan thuis (met Noortje) bevallen?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120218941
Becky kan je dan niet de vraag bijv. zo neerleggen: Wie zou er evt. tussen 20 en 27 willen/kunnen oppassen? Dan hoef je het niet aan iedereen te verklappen.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:54:48 #42
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218965
Dan was het gewoon thuis, dan wist alleen mijn schoonpa het misschien het of Noortje was op het kdv en ik daarna natuurlijk gewoon thuis ipv 4/5 dagen in het ziekenhuis waar je een stuiterpeuter niet de hele dag kan laten zitten.
Nu moeten we de hele familie inlichten (ook omdat schoonmoeder precies die dagen een paar dagen weg heeft gepland, wat ik heel stom vind en helemaal niet goed voor mijn hormonen is) om van alles voor Noortje te regelen.

Estrys, het kan natuurlijk ook gewoon eerder beginnen, bij Noortje begon het ook op 38.2 (slik das over een week).

Genoeg geneuzel over dit onderwerp.
ZENNNNNN, becky, leg je er bij neer, leg je er bij neer, leg je er bij neer.......

of ligt het toch aan mijn mindset wanneer de baby komt. :P
pi_120219062
Heb je geen fijne buurman of buurvrouw Becky? Koop je een dinerbon ofzo in ruil voor onverwachte opvang? Is lekker dichtbij, kun je haar op het laatste moment kwijt en op het eerste moment weer ophalen. Blijft het voor alle mensen die echt dichtbij staan een verrassing O+
  woensdag 12 december 2012 @ 09:00:59 #44
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_120219081
ooooh ja het is je mindset 8)7
nou dan set ik hem ff een eind weg
W
Z
E
pi_120219118
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:39 schreef becky27 het volgende:
Logician, dat ik juist mijn probleem, ik wil eigenlijk niet dat ze weten wanneer ze geboren wordt. Ik vind dat echt echt echt niet leuk. De hele verrassing is er dan af.

Klinkt misschien heel stom maar ik had zo graag ook weer mijn ouders vol trots willen bellen dat ze is geboren. Zonder dat ze vooraf zitten te wachten hoe laat ze komt.

Nou ja, tis effe niet anders.
Dat klinkt en is niet stom.
Ik vind het heel herkenbaar! Ik had dat afgelopen keer ook, ik baalde echt van die inleiding. Heb t ook niemand verteld, behalve mn ouders dan ivm Floris.
Ik was zo blij dat die inleiding niet doorging! Maar.dat verrassingseffect vond ik de vorige keer zo leuk. Maar doordat t toch uitzichzelf begon vond ik t een stuk leuker om mn vader te bellen.
Sowieso was de snelheid al een verrassing, dus toen ik rond 12en mn ouders belde was t van: nu al :o
Dus snap je.gevoel heel goed!
pi_120219217
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:00 schreef Suikertante het volgende:
Heb je geen fijne buurman of buurvrouw Becky? Koop je een dinerbon ofzo in ruil voor onverwachte opvang? Is lekker dichtbij, kun je haar op het laatste moment kwijt en op het eerste moment weer ophalen. Blijft het voor alle mensen die echt dichtbij staan een verrassing O+
Nee die vraag je een stuk makkelijker om zijn kerstplannen aan de kant te zetten ;)

Ik weet niet hoe het met Noortje is maar
Ik wil graag dat onze peuter bij iemand vertrouwds is. Waar hij zich fijn en thuis voelt, het is al zo vreemd allemaal. Als de consequentie dan is dat het geen geheim meer is dan is dat niet anders. Zolang hij zich fijn voelt kan ik me er wel bij neerleggen dat het geen verrassing is.
pi_120219264
Je kan je niet anders dan er bij neer leggen. :)
pi_120219291
Becky ik heb je gedm't, wat een vervelende situatie voor je! :*
:)
  woensdag 12 december 2012 @ 09:14:12 #49
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120219345
Is helemaal zo hoor Tally.

Gewoon overheen zetten.... we gaan maar vragen of schoonpa hier in huis wil komen, is voor Noortje het fijnst.
Ga het na vandaag maar aan de grote familieklok hangen. Met veel pijn in mijn hart maar het is niet anders.

En nu, nu ga ik mijn 37+ pens van de bank hijsen en zwemmen met de grote dame.
pi_120219363
Estrys, ze kunnen de kleuter ook opnemen in de kerstplannen in plaats van hun plannen helemaal aan de kant te zetten natuurlijk. En ja, dan hangt het helemaal af van je band met de buren en of je kind zich er prettig voelt, maar als ik de situatie omdraai zou ik bijna iedereens kleuter zo opvangen. Je draagt bij aan een van de mooiste momenten uit iemands leven! Het zouden ook de ouders van een vriendje of vriendinnetje kunnen zijn bijvoorbeeld, die hebben dan gewoon één kleuter meer. Is niet meteen zo anders.

Neemt niet weg dat het een ingewikkelde situatie is en zo te lezen is er geen makkelijke oplossing. Becky, ben bang dat Tally gelijk heeft. :*
pi_120219406
VK gebeld en op 10 januari een afspraak *O* Ben nu al een beetje zenuwachtig :D
Het is wel een beetje stom. Volgens internet ben ik nu 5 weken zwanger, maar ik voel helemaal niks. Ben niet moe, niet misselijk en niet chagrijnig.... Ik zou bijna zwangerschapsklachten willen hebben, alleen maar om te voelen dat het 'echt' is...
pi_120219422
Even iets heel anders. Nu er allemaal nieuwe zwangeren zijn: toen ik hier net kwam kreeg ik van Twinkle twee boeken O+ Ze vroeg me of ik ze tegen de tijd dat ik ze niet meer nodig had door wilde sturen naar weer nieuwe zwangeren, een leuke traditie!

In eén van de boeken kijk ik nu al bijna niet meer en tegen verzendkosten wil ik hem dus wel kwijt!
Wie het eerste PM't, die het eerst maalt. Het gaat om dit boek .
pi_120219436
Ik vond het jammer dat mijn ouders beneden in de hal wilde wachten tot Zoë gehaald was.
Omdat ik weet hoe ze zijn en mij op die manier nog zenuwachtiger maken.
En stiekem was ik heel blij dat ze zich 's nachts aandiende.
Maar nu moet ik dus ook gaan plannen. Kan me er heel druk en zenuwachtig over gaan maken maar daar heb ik dan ook alleen mezelf mee.
pi_120219470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:17 schreef Hilzillah het volgende:
Het is wel een beetje stom. Volgens internet ben ik nu 5 weken zwanger, maar ik voel helemaal niks. Ben niet moe, niet misselijk en niet chagrijnig.... Ik zou bijna zwangerschapsklachten willen hebben, alleen maar om te voelen dat het 'echt' is...
Die klachten kwamen bij mij met een week of 7. Achteraf had ik alleen last van erg emotioneel zijn.
Zodra ik mijn eerste echo achter de rug had (7 weken) begonnen de klachten te komen.
pi_120219475
Nog ver weg voor ons, dus wij hebben nog niet echt besloten waar we Kleuter brengen als de bevalling begint. Met een beetje geluk begint het op een schooldag, dat zou makkelijk zijn. :)
pi_120219527
quote:
Herkenbaar. Wellicht heb je geluk en zul je er weinig van merken, dat is echt alleen maar fijn. Stukken beter dan hele dagen overgeven het eerste trimester. :)
  woensdag 12 december 2012 @ 09:22:51 #57
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120219534
Maar is het heel gek als ik die dag mijn peuter pas inlicht als d'r zusje is geboren. Dus dat opa komt omdat mama en papa naar het ziekenhuis moeten maar niet dat opa continu loopt te roepen 'vandaag komt je zusje, vandaag komt je zusje'. En dan gaat vent r halen en mag opa mooi nog even wachten. Of is dat gek?
pi_120219574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:22 schreef becky27 het volgende:
Maar is het heel gek als ik die dag mijn peuter pas inlicht als d'r zusje is geboren. Dus dat opa komt omdat mama en papa naar het ziekenhuis moeten maar niet dat opa continu loopt te roepen 'vandaag komt je zusje, vandaag komt je zusje'. En dan gaat vent r halen en mag opa mooi nog even wachten. Of is dat gek?
Ik zou het niet anders doen!
  woensdag 12 december 2012 @ 09:24:47 #59
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120219577
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:18 schreef Tally het volgende:
Ik vond het jammer dat mijn ouders beneden in de hal wilde wachten tot Zoë gehaald was.
Omdat ik weet hoe ze zijn en mij op die manier nog zenuwachtiger maken.
En stiekem was ik heel blij dat ze zich 's nachts aandiende.
Maar nu moet ik dus ook gaan plannen. Kan me er heel druk en zenuwachtig over gaan maken maar daar heb ik dan ook alleen mezelf mee.
Oh dat ook, no way, we bellen wel als we er zelf aan toe zijn. Dat is 1 ding wat zeker is. Maar ouders gaan dan toch zenuwachtig thuis zitten, mijn ouders moeten dik een uur rijden dus die zie ik al eerder richting ons huis komen. Maar ik wil eerst met vent, baby en Noortje zijn. Daarna mogen ouders een keer opdraven.
  woensdag 12 december 2012 @ 09:25:08 #60
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120219590
En nu walvissen in het zwembad. Fijne dag nog.
pi_120219593
quote:
Nee. Dat is totaal niet gek.
pi_120219615
Ik vind het altijd een beetje sneu om te horen als ouders of familie hun eigen wensen zo boven die van het aanstaande gezin stellen. Bevallen is zoiets intiems en bijzonders, dat moment willen delen is prima en heel mooi, maar moet imho vanuit de aanstaande ouders komen, niet vanuit familie die aanwezigheid op eist (zelfs als het in de vorm van wachten op de gang is). Als je als vrouw aangeeft dat je het niet wilt hebben omdat je er zenuwachtig van wordt dan vind ik het altijd gek als familie er toch een beetje maling aan heeft.

Becky, zo hebben we het hier wel gedaan met de oudste. Mijn vader is hier thuis gekomen en gebleven en B. heeft haar 's morgens opgehaald en is met haar naar het ziekenhuis gekomen. Ik moest een nacht blijven en B. moest nodig bijslapen dus nadien is hij naar huis gegaan en heeft mn vader de oudste gruwelijk verwend :P Ik wilde geen bezoek in het ziekenhuis hebben omdat ik doodop was, wilde slapen en voor mn gevoel in duizend stukjes in dat bed lag. Dat wordt me tot de dag van vandaag kwalijk genomen maar ik heb er geen spijt van.
:)
pi_120219652
Joh Becky dat is toch helemaal niet gek? Ik denk dat iedereen begrijpt dat de grote zus wel de allerbelangrijkste is en als eerste kennis mag maken O+
(ben ik heel zwanger als ik bijna moet huilen terwijl ik dit opschrijf? :'))
(ik ben zelf een grote zus, dat is het vast)
pi_120219678
pi_120219683
Mja is het ook. Vooral als je tig keer aangeeft dat je het echt niet wilt. Zelfde is de opvang voor als ik de volgende moet werpen. Mijn moeder eist zo'n beetje dat de kleine bij haar komt als ik in het ziekenhuis ligt terwijl mijn schoonouders om de hoek wonen. Vaak heb ik het gevoel dat mijn moeder bang is dat ze iets mist van de kleinkind/kinderen. Beetje jammer. Maar is trouwens niet alleen hiermee. Maar met alles.

Ach. Als het 's nachts begint ga ik toch echt mijn ouders niet bellen. Want dan wil ik meteen weg en niet een half uur moeten wachten. Dan bel ik toch echt mijn schoonouders.
  woensdag 12 december 2012 @ 09:34:28 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120219813
Ik vond het juist zo bijzonder dat mijn ouders met het ene kind en mijn schoonouders met het andere kind kwamen. Nieuwe baby in bedje, kindjes bij mij in bed, lekker knuffelen, kijken dat de buik weg is en dan samen het nieuwe broertje bekijken.

Want hoe leuk ík het ook vond, ik kan me voorstellen dat zij het echt niet zo leuk vinden hoor, zo'n aandachtsdeler. En daarna gingen zij met papa mee naar huis, lekker in t vertrouwde, en de dag erna kwamen ze ons met z'n drieën ophalen.

Bij de tweede kreeg ik een inleiding dus was de oudste t nachtje ervoor al bij opa en oma gaan slapen. Vond ik voor hem rustiger. En iedereen wist het toch. Alleen de duur is dan een verrassing. Deed voor mij niets af aan de magie. de derde kwam wel spontaan maar ik voelde me na een strippoging al wat wiebelig. Toen dus ook gekozen voor oudsten alvast weg brengen. Of het door zou zetten was nog maar de vraag, maar dat zagen we dan wel. Dat gebeurde dus. Ket bovenstaand verhaal. :P

Kan ie vriend/man niet voor Noortje zorgen als jij in het ziekenhuis bent?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120219918
Ik zou het ideaal vinden als ik wist wanneer ik ging bevallen :@ Makkelijk van de te voren weten wanneer je oppas nodig hebt. Ik zou me er helemaal niet druk om maken als mensen weten wanneer de kleine zou komen. Bevallen doe ik voor mezelf en mijn lief niet voor de rest van de familie. Er zijn nog genoeg verrassingen, hoe ze zal ze eruit zien, wat der naam is.

Hier zijn mijn ouders de eerste die gebeld worden als het begint, maar mijn moeder werkt ook gewoon en kan overdag niet zomaar ineens weg en mijn vader kan niet 3 kinderen tegelijk aan. Dus als tweede staat er een buurvrouw op de lijst. Maar die gaat de week na de uitgetelde datum op vakantie dus als het in die week gebeurd dan is ze niet beschikbaar. Wie we dan bellen weten we nog niet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120219927
Het is gewoon knudde becky...

Maar het komt goed!
  woensdag 12 december 2012 @ 09:44:51 #69
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120220080
Het komt ook goed!

Buuf, denk dat mijn man ook graag tijd wil doorbrengen met zijn nieuwbakken dochter en zijn net geopereerde vrouw.
pi_120220156
Klinkt nog als een heel gedoe, bevallen van een 2e. :D (vooral rond de feestdagen...) Ik heb de mazzel dat opa niet werkt momenteel dus als de kleine komt kan hij m zo halen. OOK met kerst. Ze houden hun agenda redelijk leeg voor het geval dat.. Daar ben ik wel erg blij mee moet ik zeggen.

Mn zoon weet wel dat hij naar opa/oma gaat als de kleine komt (of ze moet heel snel ter wereld komen en zoon net op psz zitten ofzo :P) dus we hebben samen zn vluchttas ingepakt. Zou het niet gedaan hebben als hij er niet zo mee bezig was maar hij had het bijna dagelijks over zusje die in de buik zit en er binnenkort uitkomt dat ik m er maar bij heb betrokken. Verder probeer ik het er niet teveel over te hebben want het kan zijn dat madam nog een kleine 3 weken blijft zitten. Maar sinds de vluchttas is gepakt is hij wel rustiger eronder.

Enniewee, MELD. Gister vanaf etenstijd tot ik in bed lag hele tijd oefenweeën. Hoopte dat het door zou zetten maar helaas! Nu alles weer rustig. :( Dacht echt even dat het een 12-12-12 kindje zou worden... :D
pi_120220470
quote:
Becky wij hebben dat ook zo gedaan hoor. Mijn grote is uiteindelijk opgevangen door mijn schoonouders. Mijn schoonouders, zoontje en ouders zijn een paar uur later naar het geboortecentrum gekomen en mijn vriend heeft toen eerst mijn grote opgehaald zodat hij kon kennismaken met zijn broertje. Een kleine 10 minuten later mochten de opa's en oma's ook komen.
Vooraf heb ik dit ook wel heel duidelijk aangegeven bij iedereen dat mijn grote wens was dat grote broer E eerst kon zien.
(aangezien hij door de week bij mijn ex is was het heel erg de vraag of dat zou lukken).

Misschien ook iets om over na te denken. Als je belt dat kleine zus er is vragen of je eerst Noortje aan de telefoon mag. Natuurlijk weet degene die je belt wel hoe laat het is maar ik vond het heel fijn om eerst grote broer te kunnen vertellen dat E er was en dat dus niet mijn schoonouders hem dat vertelde.
pi_120220583
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:39 schreef Ticootje het volgende:
Het is gewoon knudde becky...

Maar het komt goed!
Succes vandaag :) Tenminste dat is vandaag toch?
pi_120220770
Inderdaad, volgens mij ook! Succes Tico!
pi_120220823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Succes vandaag :) Tenminste dat is vandaag toch?
Al geweest ;)

De laatste echo wordt nu gefaxt naar de nieuwe praktijk en dan gaat ze een afspraak maken bij de gyn..
pi_120220912
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Al geweest ;)

De laatste echo wordt nu gefaxt naar de nieuwe praktijk en dan gaat ze een afspraak maken bij de gyn..
Mooi dan is dat al weer achter de rug!
pi_120220985
Enige indicatie gekregen van hoe snel je daar terecht kunt?
pi_120221229
Becky :* het komt goed en je gevoel blijven volgen hoor hoe jullie dit willen dan wel in aangepaste versie

tico hopelijk kan je snel terecht
pi_120221442
quote:
Het is nu inderdaad nog zo'n niemandsland! Toch sla ik de klachten liever over ;). Helaas gaan ze mij niet overslaan, ben ik bang... Heb nu al behoorlijk last van opgeblazen gevoel (maar ik heb PDS, dus het is te verwachten).

Tico, hopelijk kan je snel terecht en valt het allemaal uiteindelijk mee voor jullie kindje!
pi_120221757
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:23 schreef Suikertante het volgende:
Enige indicatie gekregen van hoe snel je daar terecht kunt?
Volgende week meteen.
pi_120221802
Oh dat is wel erg fijn. Hoop echt dat het meevalt.
pi_120222173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:53 schreef Suikertante het volgende:
Oh dat is wel erg fijn. Hoop echt dat het meevalt.
Ik ook... Met dr handen uitwendig onderzoek vond ze de baby niet schokkend groot... De echo's tot 30 weken laten een perfecte gemiddelde zien.. De laatste echo is de enige die afwijkt.. De suikerwaarden zijn echt niet ok, die kan ze niet negeren.
Daarom moet een gyn erover gaan oordelen, en nog een echo. Voor insuline is het waarschijnlijk te laat.. Mn suiker schommelt wel echt heel erg, zonder dat ik echt wat merk. En dat is toch niet goed.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:14:42 #82
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_120222392
Mornings! *meld*

Wat balen Tico, ik hoop dat het allemaal toch voorspoedig mag blijven gaan..

Becky, lastig allemaal :* Succes met het vinden van een oplossing..

Wij hebben erg veel geluk, mijn ouders wonen op ca. 5 a 10 minuten afstand en mijn moeder werkt niet, dus die kan ten alle tijde Stef opvangen. Als het in de nacht begint komt zij hier en slaapt dan verder in ons bed tot Stef wakker wordt, overdag komt ze hem halen. Op de momenten dat mijn vader werkt is vervoer naar het ziekenhuis voor ons wat lastiger want lief heeft geen rijbewijs, maar we hebben voldoende mensen in de backup staan, een ritje daarheen zal vast goedkomen. Ik had eigenlijk nog helemaal niet verder gedacht als dit, maar nu zeggen jullie zoiets, over wanneer we Stef vertellen en hoe hij de baby voor het eerst te zien krijgt. Ik ga daar straks eens even over kletsen met mijn liefje :) Dat mijn ouders nu overigens al weten dat het begonnen is vind ik wel jammer, met Stef wist alleen de vriendin die ons naar het ziekenhuis bracht het en dat vond ik erg fijn. On the other hand kan ik er niet zo mee zitten, het is nu eenmaal zo dat we oppas nodig hebben voor Stef, dus nouja. Als we het écht geheim willen houden moet ik vóór zaterdag a.s. bevallen, want Stef is tot dan uit logeren al. Maar van mij mag het nog wel even duren, dus ik vind het mooi zo :P
3!
pi_120222639
Het is in elk geval fijn dat het niet idioot groot voelt allemaal, en dat er door een specialist naar gekeken wordt. Hopelijk ben je een mysterie, heeft de baby er geen last van en is je suikerspiegel na de bevalling weer wat rustiger!
pi_120222726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:22 schreef Suikertante het volgende:
Het is in elk geval fijn dat het niet idioot groot voelt allemaal, en dat er door een specialist naar gekeken wordt. Hopelijk ben je een mysterie, heeft de baby er geen last van en is je suikerspiegel na de bevalling weer wat rustiger!
NOU! Dat hoop ik ook... Niet dat ik tot de gelukkigen behoor die er ook echt diabetes aan gaat overhouden... Maar goed, mn hele familie heeft het.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:27:44 #85
95408 Incantrix
pi_120222849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

NOU! Dat hoop ik ook... Niet dat ik tot de gelukkigen behoor die er ook echt diabetes aan gaat overhouden... Maar goed, mn hele familie heeft het.
En het kan een erfelijkheidsfactor hebben toch? Geloof ik? -O-
3!
pi_120222885
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Incantrix het volgende:

[..]

best wel :'(

Maar ook mn hele familie van mn vaders kant heeft overgewicht... En dat heb ik niet. En ik overdrijf natuurlijk een beetje, niet allemaal, maar wel veel.
pi_120222915
Nou, jij bent gewoon een gekke uitzondering hoor :+ (die gekke Tico weer!)
pi_120222930
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Kan. Als er diabetes 2 in de familie voorkomt, heb je een grotere kans. En als je zwangerschapsdiabetes hebt gehad ook. Dus de combi maakt wel dat de kans dat je ooit diabetes 2 ontwikkelt wel groter is. Maar ik ben inmiddels 44 (nou ja, over nog geen twee weken) en ik heb het nog niet ontwikkelt terwijl bij mij ook die factoren aanwezig waren en ik bovendien een oudere zwangere was, wat ook weer een factor is.

Ieder jaar even prikken en het in de gaten houden, maar het hoeft dus niet!
Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je, Ticootje!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_120222938
Cwen, je staat er bij hoor!

Becky, ik kan me je reactie wel voorstellen, Maar linksom of rechtsom zal je je er bij neer moeten leggen dat mensen het weten :*
Sowieso moet je met een 2e (of derde etc) wel andere mensen op de hoogte brengen ivm opvang. Vind ik ook wel jammer.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:31:02 #90
95408 Incantrix
pi_120222941
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar ook mn hele familie van mn vaders kant heeft overgewicht... En dat heb ik niet. En ik overdrijf natuurlijk een beetje, niet allemaal, maar wel veel.
Bwuh -O- :') ik duim dat het mee zal vallen voor je.. Nee, ok, maar dan nog. Hoewel jij qua gewicht idd prima zal zitten :Y
3!
pi_120222973
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig komt het aan mijn kant van de fam ook voor 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:32:56 #92
95408 Incantrix
pi_120222997
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kan. Als er diabetes 2 in de familie voorkomt, heb je een grotere kans. En als je zwangerschapsdiabetes hebt gehad ook. Dus de combi maakt wel dat de kans dat je ooit diabetes 2 ontwikkelt wel groter is. Maar ik ben inmiddels 44 (nou ja, over nog geen twee weken) en ik heb het nog niet ontwikkelt terwijl bij mij ook die factoren aanwezig waren en ik bovendien een oudere zwangere was, wat ook weer een factor is.

Ieder jaar even prikken en het in de gaten houden, maar het hoeft dus niet!
Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je, Ticootje!
Ik had op zich ook al wel bedacht dat het een kans is en geen zekerheid oid, maar in Tico's schoenen zou ik me op dit moment wel bezorgd maken idd. Wél fijn dat er ook voorbeelden als jij zijn, waarbij het allemaal goed ging :*
3!
pi_120223004
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:32 schreef Joene het volgende:

[..]

Gelukkig komt het aan mijn kant van de fam ook voor 8-)
Ik hoop niet dat dat invloed heeft op Tico :+
pi_120223034
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:32 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik had op zich ook al wel bedacht dat het een kans is en geen zekerheid oid, maar in Tico's schoenen zou ik me op dit moment wel bezorgd maken idd. Wél fijn dat er ook voorbeelden als jij zijn, waarbij het allemaal goed ging :*
Ja hoor, ik maakte me ook wel zorgen toen. En het blijft niet fijn, want het kan zomaar ineens wel de kop opsteken. Juist omdat het niet altijd allemaal in drama resulteert, wilde ik mijn ervaring ook even delen :)
pi_120223044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:33 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Wel op den baby :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_120223059
Da's waar.
pi_120223067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:33 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Maar wel voor baby... En dat vind ik dan best sneu...
pi_120223095
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja hoor, ik maakte me ook wel zorgen toen. En het blijft niet fijn, want het kan zomaar ineens wel de kop opsteken. Juist omdat het niet altijd allemaal in drama resulteert, wilde ik mijn ervaring ook even delen :)
En ik vind het heel heel fijn om te horen dat het heus niet dramatisch gaat aflopen... Het zijn wel dingen die nu in mn hoofd spoken..
pi_120223130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En ik vind het heel heel fijn om te horen dat het heus niet dramatisch gaat aflopen... Het zijn wel dingen die nu in mn hoofd spoken..
Kan ik me voorstellen, hoor.
Ik wil met mijn posts ook niet zeggen dat het DUS bij jou ook allemaal wel mee zal vallen, alleen dat er ook andere scenario's zijn dan doemscenario's.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:37:25 #100
95408 Incantrix
pi_120223150
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:* O+
3!
pi_120223159
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, hoor.
Ik wil met mijn posts ook niet zeggen dat het DUS bij jou ook allemaal wel mee zal vallen, alleen dat er ook andere scenario's zijn dan doemscenario's.
Dat is ook zo.. En ik vind het fijn dat ik gewoon naar de gyn ga en daar mn vragen kan gaan neerleggen. Dan heb ik ook een veel reëler beeld, alles bij elkaar googlen is het ook niet.
pi_120223177
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef Incantrix het volgende:

[..]

:* O+
Ik lees hier natuuriljk regelmatig mee, want ik moet een paar mensen volgen O+ :*
pi_120223178
Neen, ik doe het ook maar iedereen weet natuurlijk dat je nóóit moet gaan googlen.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:39:25 #104
95408 Incantrix
pi_120223210
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik lees hier natuuriljk regelmatig mee, want ik moet een paar mensen volgen O+ :*
O+ O+
3!
pi_120223270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:
Neen, ik doe het ook maar iedereen weet natuurlijk dat je nóóit moet gaan googlen.
Juist voor je het weet google je jezelf een hersentumor.
pi_120223370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Juist voor je het weet google je jezelf een hersentumor.
Ja, in je buik en dan ben je helemaal niet zwanger!
Je komt echt de raarste dingen tegen. Ik zou lekker alles op tafel gooien bij die gyn.
pi_120223552
Jee Tico, dat is niet iets dat je wil horen zo tijdens je zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat je ermee zit, gelukkig kan je al snel bij een gyn terecht!

Becky, van jou klinkt ook heel rot. Hopelijk vinden jullie een oplossing rondom het zoeken naar oppas zonder dat de hele wereld hoeft te weten wanneer de baby komt.

Ik heb afgelopen nacht zo'n rare droom gehad. We kregen een geslachtsbepaling, dat werd een meisje. Maar de echoscopiste zei dat de darmen nog niet in de baby zaten maar rondom de baby en dat deze met 3 haakjes vast moest zitten maar er zaten er maar 2 vast. Ik hoefde me geen zorgen te maken, deze ging vast nog vast zitten.
Juist ja :')
E.
pi_120223992
Heb je toevallig net die aflevering van One born every minute gekeken, waarbij die babys met plastic zakjes vol ingewanden in de couveuse lagen?
Daarmee kwam het overigens helemaal goed O+
pi_120224035
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:02 schreef Suikertante het volgende:
Heb je toevallig net die aflevering van One born every minute gekeken, waarbij die babys met plastic zakjes vol ingewanden in de couveuse lagen?
Daarmee kwam het overigens helemaal goed O+
Nee, dat ken ik helemaal niet. Al ging dat vast niet met haakjes he? ;)
Wel toevallig zeg!
E.
pi_120224088
Het is niet zo héél toevallig, want ze waren niet op tv hoor!
Ik heb die hele serie achter elkaar gekeken :@

Maar het is echt een mooie serie, vooral de eerste twee seizoenen O+
Zelfs mijn vriend vond het leuk!
pi_120224132
Dat kan ook natuurlijk :D ik ga eens kijken of ik er iets over kan vinden.
E.
pi_120224133
Tico :*
pi_120225264
Tico, :* Ik hoop dat alles goed gaat

Becky, ik ben blij dat je weet dat je jezelf erbij moet neerleggen. Maar met je hormomen is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Dus nogmaals :* Maar het komt vast allemaal helemaal goed straks.

Sparkling, wat een bizarre droom heb jij gehad zeg. Maar wel leuk om te lezen.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:55:29 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120225810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:44 schreef becky27 het volgende:
Het komt ook goed!

Buuf, denk dat mijn man ook graag tijd wil doorbrengen met zijn nieuwbakken dochter en zijn net geopereerde vrouw.
maar dan kan N toch gewoon mee? :@ ik zal wel iets heel erg over het hoofd zien. :@
ik zou er persoonlijk voor waken haar 5 dagen te laten logeren omdat de nieuwe baby er is. Zij was er eerst, en dat ze niet denkt dat ze vervangen is ofzo.

Daar zou ik bang voor zijn. Maar zoals gezegd, ik mis denk ik informatie.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:57:31 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120225889
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tico, ik had zonder afwijkende suikers wel dikke kinderen. ik hoop dat je met de antwoorden van de Gyn een beetje gerust gesteld kan worden.
pi_120225931
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Tico, ik had zonder afwijkende suikers wel dikke kinderen. ik hoop dat je met de antwoorden van de Gyn een beetje gerust gesteld kan worden.
Hier ook geen last van suiker, wel een 8,5 ponder.
:* Tico
pi_120225949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Tja, wat is dik... De meiden zaten ook tegen de 4kg... Dus de vk vond het helemaal niet raar als deze dan ook rond die 4 kg zou uitkomen... De echomevrouw had het meteen over 5 kg en dat vond ze toch wel overdreven...
  woensdag 12 december 2012 @ 13:03:16 #118
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120226090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tja, wat is dik... De meiden zaten ook tegen de 4kg... Dus de vk vond het helemaal niet raar als deze dan ook rond die 4 kg zou uitkomen... De echomevrouw had het meteen over 5 kg en dat vond ze toch wel overdreven...
dik is 4406 gram, 4800 gram en 4715 gram.

dus ja, overdreven wellicht maar het ging wel goed.
pi_120226122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dik is 4406 gram, 4800 gram en 4715 gram.

dus ja, overdreven wellicht maar het ging wel goed.
Nee, ze vond de schatting van de echodame overdreven.. ;)

Jij bakt wel dikbillen hoor!
  woensdag 12 december 2012 @ 13:18:09 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120226584
Balen Ticootje.
Hier ook een 8,5 ponder. Geen diabetes, ik ben niet dik, normale lengte, geen overgewicht in familie, ik heb me niet volgevroten tijdens de zwangerschap. Soms gebeurt het gewoon.

En buurvrouw, omg, dat waren bonken O+
  woensdag 12 december 2012 @ 13:19:14 #121
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120226620
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:55 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

maar dan kan N toch gewoon mee? :@ ik zal wel iets heel erg over het hoofd zien. :@
ik zou er persoonlijk voor waken haar 5 dagen te laten logeren omdat de nieuwe baby er is. Zij was er eerst, en dat ze niet denkt dat ze vervangen is ofzo.

Daar zou ik bang voor zijn. Maar zoals gezegd, ik mis denk ik informatie.
Ik kan niet van haar verlangen dat zij van 's ochtends vroeg tot s avonds laat de voorbeeldige stuiterpeuter uit hangt. Die is het na 10 minuten al zat.
Maar ja, ik wil mijn man ook wel bij me hebben. Zeker als het tijdens de feestdagen plaats vind.

Ik wil juist niet dat ze uit logeren gaat. Maar we vinden er wel een oplossing voor.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:19:48 #122
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120226636
Tico :*
pi_120226959
Anders kom.ik haar wel entertainen hoor Becky
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:42:09 #124
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120227477
Hello, helaas geen tijd voor teruglezen. Heb congres tot en met vrijdagmiddag en ik vrees dat ik weinig tijd heb om mee te lezen. Moet een stand bemannen en netwerken en meer van dat fraais.

Dus kom sporadisch voorbij waaien denk ik :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_120228617
Maandag controle in ziekenhuis...
pi_120229701
Spannend, tico!

Dank voor het erin zetten Kyara! Nu hopen dat ik mag blijven... Heb helaas iets bloedverlies :/
pi_120230343
Helaas helaas, ook hier drama. Veel bloed vanochtend...
Halverwege de dag naar huis gegaan uit mn werk wegens *buikpijn*
Geen Augustus baby voor Purple010.

Baal heel erg. Nog meer bewondering voor al die doorzetters die niet bij de pakken neer gaan zitten en het nog eens proberen. Hier eerst maar eens moed verzamelen.
pi_120230533
Ow jongens wat een treurig nieuws allemaal ;( Sta er iedere keer versteld van hoe vaak het eigenlijk mis gaat. Sterkte in elk geval :*

Hopelijk niet ongepast, maar moet even delen want trots op mijn creatie. Vanavond ouders vertellen dat ze een tweede kleindochter krijgen dmv eigen creatie O+
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_120230574
Ohh purple :(

Heb je de verloskundige gebeld? Zij kunnen misschien kijken of het echt foute boel is... Heel veel sterkte!

Suiker, tuurlijk niet ongepast! Wat een leuk idee!
pi_120230661
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:15 schreef Cwen het volgende:
Ohh purple :(

Heb je de verloskundige gebeld? Zij kunnen misschien kijken of het echt foute boel is... Heel veel sterkte!

Suiker, tuurlijk niet ongepast! Wat een leuk idee!
Hey nou niet Suiker met de eer gaan laten strijken he :(
Sarcasme. Herken het.
pi_120230682
Cwen en Purple, hoop dat het allemaal goed gaat. Sterkte & succes :*

purple, wil je uit de lijst? Of toch eerst nog even afwachten?

Spirit, wat een leuk idee! Mooi geworden. Ben benieuwd naar de reactie.
pi_120231291
:* Babel :* Veel sterkte!

Cwen en Purple, hopelijk voor beiden gewoon nog 'n kans en maar een "onschuldige" bloeding of iig een sterke plakker die goed blijft zitten. In ieder geval veel sterkte, onzekerheid en twijfel is zeker niet leuk :*
pi_120231317
Sorry Spirit, was beetje afgeleid geloof ik... Excuus
pi_120231323
Spirit wat een leuk idee! Veel plezier ook vanavond.
  woensdag 12 december 2012 @ 15:47:05 #135
259886 pessie
pi_120231677
Cwen en purple :*

Tico, maandag meer nieuws dus. In het ziekenhuis in z meer of DH?
pi_120231907
O+ Spirit, wat mooi!

:* voor Cwen en Purple, hopelijk is er niets aan de hand en mogen jullie allebei in dit topic blijven...
  woensdag 12 december 2012 @ 16:02:03 #137
374977 eliis
Relativeer!
pi_120232360
Wat een vervelend nieuws allemaal!! ;(
Dikke :* voor Becky, Tico en Purple!

Denk dat je erbij neer moet leggen Becky, en proberen het beste te maken van de situatie hoe deze er nu is. Maar ik snap het heel goed, zou het ook niet leuk vinden als je niemand van de familie meer kan verrassen maar iedereen alleen zit te wachten op 'hoe laat'.

Spirit, ik vind hem enig!!

Hier alles goed, vandaag 35w6d en mijn derde verlofdag. Ik moet heel erg wennen om een ritme te vinden merk ik!! Vandaag alle kleertjes in de was gegooid, morgen lunchen met een vriendin en strijken, vrijdag babykamer op orde maken en andere vriendin op de koffie. Wat een verschil met het dagelijkse werkende leven!!

Wel merk ik dat de baby de rust heel fijn vindt; die gaat sinds twee dagen als een malle tekeer in m'n buik, heel gezellig!

[ Bericht 0% gewijzigd door eliis op 12-12-2012 16:12:13 ]
pi_120232380
nouja zeg, verdeurie weer twee augustus baby's minder?! Dikke knuf voor Cwen en purple... :*

beck, kussie ook voor jou. Je mag vrijdag ook tegen me aan klagen. :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120232417
Bij mij was het echt heftig, erger dan normaal een ongesteldheid en buikkramp.
Dus heb er totaal geen vertrouwen in. Daarbij ook veel minder last van mn borsten.

Bedankt voor al het medeleven. Vriendlief heeft een kerstboom gehaald.
Ben niet helemaal in de stemming, maar wel super lief.
pi_120232449
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:47 schreef pessie het volgende:
Cwen en purple :*

Tico, maandag meer nieuws dus. In het ziekenhuis in z meer of DH?
Den haag...

Ik vind het wel echt fijn dat ze meteen doorsturen. Niet nog een glucose test nu, wachten op resultaten, of een dieet en dat 2 weken proberen... Nee laat maar even iemand erover oordelen, en dan zien we wel verder.
pi_120232519
Tico.. maandag meer dus :*

Spirit O+ Wat mooi!

Cwen en Purple, hopelijk blijkt het maar een onschuldige bloeding, heb het hier iig vaker voorbij zien komen en dat het uiteindelijk toch goed ging. Sterkte beiden want de onzekerheid is gewoon zwaar kut! :*

Eliis Heerlijk genieten dus! O+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 16:05:02 ]
pi_120232695
Cwen en Purple. Ik blijf nog even duimen hoor dat het gewoon goed zit. Sterkte :*

Spirit, wat een ontzettend leuk idee zeg. Dat zullen ze vast wel snappen O+

Ellis, wat lekker dat je verlof hebt. Ik moet nog 4 dagen werken en dan mag ik ook.
pi_120232884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:08 schreef Omentielvo het volgende:
Cwen en Purple. Ik blijf nog even duimen hoor dat het gewoon goed zit. Sterkte :*

Spirit, wat een ontzettend leuk idee zeg. Dat zullen ze vast wel snappen O+

Ellis, wat lekker dat je verlof hebt. Ik moet nog 4 dagen werken en dan mag ik ook.
IK OOK!!!! NOG 4 DAGEN!!!

Nou ja, maandagochtend zit ik in het ziekenhuis... Dus 3,5 ofzo...
  woensdag 12 december 2012 @ 16:16:04 #144
374977 eliis
Relativeer!
pi_120233069
Wat heerlijk Omentielvo en Tico, allebei nog vier dagen! Mijn laatste werkdagen gingen zo snel voorbij, m'n vervanger was ook al begonnen dus had op een gegeven moment m'n bureau alvast overgedragen, plus al het bijhorende werk :P

Vorige post even aangepast, had ik er toch zomaar in gezet of ik een jongen of meisje kreeg :D Voor de dames die het gezien hebben; alvast dank voor het geheimhouden ;) Sowieso wel lastig merk ik hoor, om voor je te houden of het een jongen of een meisje is als je het zelf al maanden weet...

En ook een dikke :* voor Cwen, ik ga duimen voor jou en Purple!!
pi_120233195
Niets gezien ;)

Hmmm ben enorm aan het hoesten laatste dagen en nu telkens als ik hoest verlies ik "vocht" zelfs als ik net geplast heb :( loop de hele middag al met maandverbandjes te klooien bah!!
pi_120233226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:19 schreef Logician het volgende:
Niets gezien ;)

Hmmm ben enorm aan het hoesten laatste dagen en nu telkens als ik hoest verlies ik "vocht" zelfs als ik net geplast heb :( loop de hele middag al met maandverbandjes te klooien bah!!
Je pist gewoon in je broek!
pi_120233266
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je pist gewoon in je broek!
shhhhhhht!! }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 16:20:46 ]
pi_120233318
quote:
11s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:20 schreef Logician het volgende:

[..]

shhhhhhht!! }:|
Boeie...

Leuk toch, zwanger zijn...
pi_120233432
-O- dacht even dat mijn vliezen braken schrok me helemaal het apelazerus :')
pi_120233443
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:17 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hey nou niet Suiker met de eer gaan laten strijken he :(
:o :@ :D

Jeetje Purple wat jammer, snap best dat je even moed moet verzamelen. Even je lijf tot rust laten komen. Maar dan gaat het denk ik vanzelf weer kriebelen.. sterkte!
pi_120233503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:24 schreef Logician het volgende:
-O- dacht even dat mijn vliezen braken schrok me helemaal het apelazerus :')
Neuh... Dan heb je een hele plens....
  woensdag 12 december 2012 @ 16:26:12 #152
259886 pessie
pi_120233505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

IK OOK!!!! NOG 4 DAGEN!!!

Nou ja, maandagochtend zit ik in het ziekenhuis... Dus 3,5 ofzo...
Fijn dat jij en eliis ook bijna verlof hebben! En gelukkig mag je naar DH was even bang voor je dat ze je ergens heen zouden sturen waar jij echt niet wilt zijn.

Haha eliis, ik heb het soms ook, dan lees ik mn post nog even na en dan staat er toch een verwijzing :P
pi_120233569
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Neuh... Dan heb je een hele plens....
Weet ik, alleen had ik bij J. ook eerst een klein beetje en toen ik opstond na 5 stappen pas de plens, dus durfde in eerste instantie niet op te staan :')
  woensdag 12 december 2012 @ 16:28:58 #154
259886 pessie
pi_120233622
Mijn buik doet zeer. Weet alleen niet of het van peuter f van baby komt :') ze doen allebei hun best mijn buik te verbouwen :X
pi_120233627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:27 schreef Logician het volgende:

[..]

Weet ik, alleen had ik bij J. ook eerst een klein beetje en toen ik opstond na 5 stappen pas de plens, dus durfde in eerste instantie niet op te staan :')
Ik had 2x de plens toen ze mn vliezen braken.. Dus gelukkig nooit in een winkel of bij de bakker ofzo.
pi_120233694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had 2x de plens toen ze mn vliezen braken.. Dus gelukkig nooit in een winkel of bij de bakker ofzo.
Ik bij de eerste toen ik opstond dat ik dacht in mijn broek te plassen en na de wc de plens, en bij de laatste dus eerst gevoel in de broek te plassen en na 5 stappen de plens, wel thuis gelukkig :D

Maar vandaar even de schrik :+
pi_120233705
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:30 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik bij de eerste toen ik opstond dat ik dacht in mijn broek te plassen en na de wc de plens, en bij de laatste dus eerst gevoel in de broek te plassen en na 5 stappen de plens, wel thuis gelukkig :D

Maar vandaar even de schrik :+
Je bent bijna 32 weken nu toch?
  woensdag 12 december 2012 @ 16:32:10 #158
374977 eliis
Relativeer!
pi_120233748
Bij jullie zijn de vliezen dus vanzelf gebroken? Ben heel benieuwd hoe dat is. Volgens mij helemaal niet zo leuk :D
pi_120233752
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je bent bijna 32 weken nu toch?
Overmorgen 30wk maar ze loopt 1wk voor volgens de groei-echo.

Was volgens de eerste berekening trouwens 1wk verder en toen 1wk teruggezet, dus vraag mij af of de eerste berekening dan wellicht toch juist was..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 16:34:46 ]
pi_120233809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:32 schreef eliis het volgende:
Bij jullie zijn de vliezen dus vanzelf gebroken? Ben heel benieuwd hoe dat is. Volgens mij helemaal niet zo leuk :D
Bij mij niet hoor.
  woensdag 12 december 2012 @ 16:34:37 #161
374977 eliis
Relativeer!
pi_120233840
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij mij niet hoor.
Ik dacht ook dat bij de meeste vrouwen de vliezen niet vanzelf breken, toch?
pi_120233975
Ik heb ze wel een keer zien breken bij iemand anders, en dat was heel gek, een golfbeweging in de buik en die was meteen een stuk platter! Ze lag in bed trouwens, heel hard te lachen en ineens gebeurde het.
pi_120234056
quote:
Ik lag in bed, voelde een soort van 'knak' en toen ging ik toch maar even snel naar het toilet. Geen plens, niks in bed. Het voelt heel incontinent :D Toen duurde het nog een uur voordat ik weeën kreeg.
pi_120234099
quote:
Bij mij wel. Ik hoorde heel ver weg een geluidje, alsof er een elastiekje knapte. En toen een golf water, met een geur die ik nooit eerder had geroken. Vreemde gewaarwording.

Het matras is, ondanks alle beschermzeiltjes e.d, nooit meer hetzelfde geweest. ;(
  woensdag 12 december 2012 @ 16:41:27 #165
374977 eliis
Relativeer!
pi_120234115
Een golf, een knak, wat gaaf om te horen :D Ben heel benieuwd, toch wel superspeciaal om mee te maken lijkt me.
pi_120234128
Ik hoorde krak en voelde alsof ik moest plassen.
Sprong uit bed. En stond te lekken in de badkamer,
Daarna wat handdoeken ertussen en in mn positiebroek gesprongen.
Manlief de auto inpakken en ik nog even de grond dweilen :')
pi_120234165
hmz...

toch mn molton maar eens om mn matras gaan doen :')
pi_120234169
Volgens mijn VK beginnen niet heel veel bevallingen zo.
pi_120234244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:42 schreef Estrys het volgende:
Volgens mijn VK beginnen niet heel veel bevallingen zo.
Het gebeurde tijdens de weeenstorm. Eerst weeen, toen de plens, toen nog meer weeen. :)
pi_120234271
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Bij mij wel. Ik hoorde heel ver weg een geluidje, alsof er een elastiekje knapte. En toen een golf water, met een geur die ik nooit eerder had geroken. Vreemde gewaarwording.

Het matras is, ondanks alle beschermzeiltjes e.d, nooit meer hetzelfde geweest. ;(
Nou inderdaad, die geur! Vond ik ook indrukwekkend (voelde me meteen alsof ik bij iets heel intiems aanwezig was)
pi_120234333
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:43 schreef L-E het volgende:

[..]

Het gebeurde tijdens de weeenstorm. Eerst weeen, toen de plens, toen nog meer weeen. :)
Bij mij was het eerst vliezen en na een uur begon de storm. 3 uur later was hij er :) mijn lieverd van nu bijna vier.
  woensdag 12 december 2012 @ 16:46:05 #172
374977 eliis
Relativeer!
pi_120234341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:44 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Nou inderdaad, die geur! Vond ik ook indrukwekkend (voelde me meteen alsof ik bij iets heel intiems aanwezig was)
Dus jullie weten hoe wij nu allemaal van binnen in onze buik ruiken ^O^
pi_120234359
Haha ik ging er wel een beetje vanuit dat het een hele persoonlijke geur is eigenlijk :D
(anders weet ik nu ook hoe jullie poept ruikt, ook al wist ik dat het zou gebeuren toch een oja momentje als buitenstaander)
pi_120234442
hier moest de breinaald er aan te pas komen
pi_120234466
Ik had het opgevangen om te kijken of het helder was. Ik vond het ook apart om met z'n tweeën zo'n potje te bestuderen. 'Wat denk jij? Nee geen plas denk ik, jij? Nee denk ik ook niet.'
  woensdag 12 december 2012 @ 16:50:33 #176
374977 eliis
Relativeer!
pi_120234522
Da's wel een goede, om het op te vangen. Toch heel belangrijk om even te checken. Misschien even een bakje oid in de badkamer zetten. Of is dat overdreven?
pi_120234599
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:16 schreef eliis het volgende:
Wat heerlijk Omentielvo en Tico, allebei nog vier dagen! Mijn laatste werkdagen gingen zo snel voorbij, m'n vervanger was ook al begonnen dus had op een gegeven moment m'n bureau alvast overgedragen, plus al het bijhorende werk :P

Vorige post even aangepast, had ik er toch zomaar in gezet of ik een jongen of meisje kreeg :D Voor de dames die het gezien hebben; alvast dank voor het geheimhouden ;) Sowieso wel lastig merk ik hoor, om voor je te houden of het een jongen of een meisje is als je het zelf al maanden weet...

En ook een dikke :* voor Cwen, ik ga duimen voor jou en Purple!!
Ik snap echt niet hoe mensen dat geheim kunnen houden. Ik weet het nu nog geen 24 uur en heb me al minstens 4x versproken naar de ouders toe. Mijn moeder denkt nu dat we een jongen krijgen omdat ik net uit gewoonte "hij" zei :') Ik denk dat die uit haar plaat gaat vanavond O+
Sarcasme. Herken het.
pi_120234615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:50 schreef eliis het volgende:
Da's wel een goede, om het op te vangen. Toch heel belangrijk om even te checken. Misschien even een bakje oid in de badkamer zetten. Of is dat overdreven?
Ik had zo'n potje waar je ook urine in opvangt voor bij de huisarts. Het hoeft geen afwasbak te zijn :P
pi_120234664
Gebroken vliezen, potverdrie, wat een rotzooi gaf dat zeg! :X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 12 december 2012 @ 16:54:26 #180
374977 eliis
Relativeer!
pi_120234669
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:52 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik had zo'n potje waar je ook urine in opvangt voor bij de huisarts. Het hoeft geen afwasbak te zijn :P
Haha, ik heb geen doorzichtige emmer nodig dus, check :P
pi_120234764
Ik las ergens dat de meeste vliezen snachts in bed braken? Vriend was meteen bezorgd om ons nieuwe bed. Hij wil het uit voorzorg helemaal in plastic wikkelen... dat slaapt toch niet lekker -O-
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 12 december 2012 @ 17:03:27 #182
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120234976
Bij mij zijn de vliezen drie keer niet spontaan gebroken. en het was zelfs met die vliezenbreker nog een punnikwerkje. :') Taai vel denk ik. :P
pi_120235193
Pff superdrukke week, probeer t bij te houden...

Tico vervelend dat je waardes niet goed waren. Hoop dat je bij de gyn goede info zal krijgen! :*

Voor alle dames met bloedverlies, heeeel veel sterkte. Ik hoop toch dat het meevalt. Hoop dat jullie snel duidleijkheid krijgen iig:*

Babbel :* heel veel sterkte

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:19 schreef Logician het volgende:
:{ :W Hoesten, lachen, niezen, kotsen, boksende baby :@
Vrees dat ik aan de Tena moet. Heb je daar ook inlegkruisjes oid van? Of kan je dan net zo goed 'gewone' inlegkruisjes gebruiken.
pi_120235237
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:09 schreef Fieder het volgende:
Pff superdrukke week, probeer t bij te houden...

Tico vervelend dat je waardes niet goed waren. Hoop dat je bij de gyn goede info zal krijgen! :*

Voor alle dames met bloedverlies, heeeel veel sterkte. Ik hoop toch dat het meevalt. Hoop dat jullie snel duidleijkheid krijgen iig:*

Babbel :* heel veel sterkte

[..]

Vrees dat ik aan de Tena moet. Heb je daar ook inlegkruisjes oid van? Of kan je dan net zo goed 'gewone' inlegkruisjes gebruiken.

:') jij ook al? Ik gebruik nu die langere always inlegkruisjes ^O^
pi_120235327
Jah -O- paar drupjes maar en dan kan ik het weer tegenhouden. Echt genant en vervelend. En ik doe nog wel braaf mn bekkenbodemspieroefeningen :6
pi_120235395
Oh ik heb dat ook nu al. Eigenlijk al best wel snel. En ik had het nooit, sterker nog, ik kan heeeeeel goed knijpen, dus ik ga ervan uit dat het tijdelijk is.
Ik gebruik dus gewoon inlegkruisjes en dan zo dun en katoen mogelijk.

Ik heb het ook als ik net heb geplast, dat ik de wc deur dichtdoe en na vier stappen verlies ik dan een paar druppels.
pi_120235460
Bij mini zijn mn vliezen niet spontaan gebroken maar had wel waterdicht molton op bedden voor zekerheid
Geloof dat ik die er nu ook maar weer op moet gaan leggen

cwen en purple :*

Tico maandag tijd voor je vragen! Ga je je het weekeinde niet gek denken?! :*

Steken bij schaambot en liezen is dat bij 35wk nog banden pijn?
pi_120235497
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:48 schreef Kyara het volgende:
hier moest de breinaald er aan te pas komen
Dat. :P en zelfs toen moest ze paar keer prikken... Taai ding dat vlies.

Geloof dat bij 10% de bevalling begint met het breken van de vliezen. Dus bij zo'n 90% begint het met weeën en velen zullen de breinaald wel herkennen :P.

fijn Tico dat je nog maar 4 dagen hoeft. :) Van wat ik had gelezen zijn je waardes niet goed? toch zwangerschapsdiabetes? Balen joh. -O-
pi_120235551
draculettetje, is dat geen indalen?
pi_120235587
Inca, de tena zijn echt voor urineverlies. Ze absorberen beter - waarom weet ik dit? Anyway, het klopt wel ;)

Purple, wat rot van je krampen!Hoe gaat het nu?

Hier is het bloedverlies gelukkig gestopt... Was niet veel, vooral bij afvegen, maar toch eng. Ik merk wel hoe het zich verder ontwikkelt.

Wel een vraag: kan je een bloeding krijgen van zwaar fysiek werk? Ik had namelijk flink lopen sjouwen daarvoor...
pi_120235704
Geen idee... Indalen is ook pijnlijk idd. (tenminste ik vond t geen fijn gevoel XD)

Plasverlies, practisch geen last van :D. Maarja daarintegen wilde mn blaas na de bevalling helemaal niet meer en moest ik een catheter. Daar houd ik nu maar rekening mee dat als ik thuis beval alsnog even naar zkh moet daarvoor..

Volgens mij mag je trouwens geen gewone verbandjes (always enzo) ivm je afscheiding? Gewoon van die goedkope dingen gebruiken waar geen plastic laagje op zit. Heb ik ergens gelezen/gehoord hoor, weet t niet zeker.
pi_120235822
Ik baal al dat ik geen tampons mag gebruiken!
En ik vind zelf dat plastic laagje niet zo prettig, maar of het niet mag weet ik niet.
Ik ben allergisch voor rubber en ik merk toch vaak dat het met flexibel plastic ook niet helemaal lekker gaat..
pi_120235848
Oh .. ik dacht dat dit alleen niet na de bevalling mocht?
pi_120235907
Trouwens, over dat nadruppelen, als anderen dat ook hebben: ik moest van de bekkenbodemtherapeut na elke plas bij het uitademen even mijn bekkenbodemspieren aantrekken en bij het inademen dan loslaten. Eventjes wachten, en dan nog een keer. Ik merk dus inderdaad dat er dan nog wat was. Maar soms vergeet ik het en dan komt het dus alsnog na een paar seconden.
pi_120235963
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:09 schreef Fieder het volgende:

Ik kreeg hier de tip om de tenalady te gebruiken (ik geloof van Mignonne, die ze ook nog uitgetest heeft voor haar opleiding). Die heb je ook als inlegkruisje inderdaad. Werkt wel goed inderdaad.
pi_120236023
Oh, en bedankt voor alle steun. Jullie zijn lief :*
pi_120236122
Tena is ook wel de specialist op dat gebied. De normale tena ladys gebruiken we op het werk standaard voor de dames met een net wat groter risico (ook in volume) op dat gebied. Je kunt er van versteld staan hoe verdomd veel die wel niet kunnen absorberen. Een tena pants of een tena flex (volwassenen luier) die absorberen echt verdomd veel, die kun je ook altijd nog gebruiken :P

@Logi, ik had je niet buiten geschopt als je vliezen hier gebroken waren. Moest toch nog schrobben/dweilen omdat de kat vandaag de aandacht iets te leuk vond.
pi_120236213
Papi Nee toch niet? Had anders toch bijna je hal onder gepiest vanmorgen :P

En ga morgen maar eens tena's halen, ben benieuwd :D
pi_120236310
Naah, ik had je overigens wel uitgelachen als je dat had gedaan :D
pi_120236496
:') en zonder niet .. :*

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 17:51:35 ]
pi_120236748
Ik heb ineens enorm veel zin in kip rollade met een dikke klodder zaanse mayo er naast :9

Maar eerst, koffie!

:W

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 17:57:47 ]
pi_120237058
:9~ Pannenkoeken in huize Suikertante!! :9~ w/
  woensdag 12 december 2012 @ 18:29:43 #203
259886 pessie
pi_120237729
Uhm, ik lig in het umcg aan de ctg. Vk gebeld vanwege de buikpijn en die vond het erg genoeg om me door te sturen. Heb zeer regelmatige harde buiken. Beeb doet et goed.
pi_120237800
Ik kan ook niet meer zonder Tena Lady. Vooral bij hoesten heb ik last van verlies. Niet prettig.

Pessie. Sterkte. Fijn dat alles goed is met de baby :*
pi_120237848
Pessie, fijn dat de beeb het wel goed doet, niet fijn dat jij je niet prettig voelt :*
Hij/zij moet nog wel even blijven zitten hoor!
pi_120238061
Ik ben niet zo heel snel met reageren... maar Cwen & Purple, fingers crossed dat alles okay is....

En allen, bedankt voor adviesjes mbt GEEN kwaaltjes. Ben weer een beetje gerustgesteld :D
  woensdag 12 december 2012 @ 18:41:03 #207
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120238104
Oeh Pessie, wat zegt de ctg?
Hoop dat het zo weer rustig wordt in je buik! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 12 december 2012 @ 18:47:58 #208
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_120238380
Pessie wat doe je nou.
Gelukkig alles goed met de mini
W
Z
E
pi_120238501
Pessie, gelukkig is alles goed met je mini & hopelijk valt het mee maar blijft wel even schrikken natuurlijk! :*

Spen heeft tena's meegenomen *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 18:52:14 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 19:18:11 #210
374977 eliis
Relativeer!
pi_120239495
Jeetje Pessie, da's zeker even schrikken! Goed om te horen dat alles goed is met je baby! Moet je lang blijven??
pi_120239506
Oei Pessie, hoop dat je je snel wat fijner voelt en je buik wat rustiger wordt! Wel fijn dat het met je baby allemaal goed gaat O+

:* voor Ticootje, hoop ook dat daar alles mee blijkt te vallen maandag!

En Tena Lady, ik moest gisteren zo hard lachen dat ik ook zomaar wat druppels verloor :o Maar voorlopig doet een inlgekruisje het werk wel :)
pi_120240033
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:29 schreef pessie het volgende:
Uhm, ik lig in het umcg aan de ctg. Vk gebeld vanwege de buikpijn en die vond het erg genoeg om me door te sturen. Heb zeer regelmatige harde buiken. Beeb doet et goed.
Dat is niet tof! Fijn dat baby het goed maakt. Misschien een teken dat je rustiger aan moet doen?
pi_120240129
Fijn dat je baby het goed doet pessie die moet nog wel even blijven zitten.
Hopelijk voelt je buik ook snel weer goed.
pi_120240254
Cwen en Purple.. :* sterkte!

Pessie, dat is niet fijn! Gelukkig doet je baby het goed!

Over plas niet kunnen ophouden.. Ik moet bekennen! Ik houd mijn plas altijd zo lang op (onbewust) dat ik pas echt aandrang voel als ik al sta te springen. Dat ging tot deze week altijd goed maar ik ben deze week al 2 keer net te laat geweest. Dan verlies ik wat druppels voor ik op de wc ben. Nu zou een logische stap zijn om eerder te gaan maar ik merk het vaak niet eens bewust, pas als ik al te laat ben eigenlijk. Misschien moet ik een plaswekker gebruiken.. ;)
E.
pi_120240344
Cwen en Purple: ik hoop écht dat het mee valt voor jullie..

Mag ik even keihard ongegeneerd klagen hier? :@ Ik ben het een tikje zat, bijna 15 weken zwanger en nu al dusdanige bekkenpijn dat ik me afvraag hoe ik in godsnaam de komende 25 weken ga volhouden. Werkelijk álles doet me pijn. Lopen, staan, zitten, liggen. Slapen lukt nauwelijks, want pijn. Wat ik ook doe of laat: pijn. Onder behandeling van chiropractor en fysiotherapeut en al hun geweldige behandelingen en adviezen, en toch: pijn. Het maakt me moe, fysiek maar ook mentaal. En ik geniet echt heel hard hoor, want ik heb zo'n mooi gezin en ik ben zó gelukkig met ze (ze zijn zoooo O+ ) maar op een dag als vandaag wil ik alleen maar huilen omdat ik nauwelijks nog weet hoe het is om even, heel even maar, zonder pijn te zijn. ;(

Ik heb het er voor over, ik heb er alles voor over om een gezond kindje te mogen dragen en op de wereld te zetten, en morgen voel ik me vast weer beter. Maar vandaag is alles stom.
pi_120240603
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:39 schreef L-E het volgende:
Cwen en Purple: ik hoop écht dat het mee valt voor jullie..

Mag ik even keihard ongegeneerd klagen hier? :@ Ik ben het een tikje zat, bijna 15 weken zwanger en nu al dusdanige bekkenpijn dat ik me afvraag hoe ik in godsnaam de komende 25 weken ga volhouden. Werkelijk álles doet me pijn. Lopen, staan, zitten, liggen. Slapen lukt nauwelijks, want pijn. Wat ik ook doe of laat: pijn. Onder behandeling van chiropractor en fysiotherapeut en al hun geweldige behandelingen en adviezen, en toch: pijn. Het maakt me moe, fysiek maar ook mentaal. En ik geniet echt heel hard hoor, want ik heb zo'n mooi gezin en ik ben zó gelukkig met ze (ze zijn zoooo O+ ) maar op een dag als vandaag wil ik alleen maar huilen omdat ik nauwelijks nog weet hoe het is om even, heel even maar, zonder pijn te zijn. ;(

Ik heb het er voor over, ik heb er alles voor over om een gezond kindje te mogen dragen en op de wereld te zetten, en morgen voel ik me vast weer beter. Maar vandaag is alles stom.
Lieve L-E hoe herkenbaar meis :*
Ik liep ook v.a ong. 17wk mee en het heeft mij zo opgebroken en ik heb mij zo ellendig en machteloos gevoeld en op den duur kon ik gewoon niet eens meer op de wc zitten zonder dat ik half door mijn bekken zakte. Maar ik ben nu vrijdag 30wk en het gaat ineens zo goed! Volgens de fysio juist omdat je er extra op let, al vroeg oefeningen doet en extra goed je lichaam in de gaten houdt hebben vrouwen die vroeg in de zwangerschap erg veel last hebben vaker later in de zwangerschap minder last. Ik heb de hoop dat dit idd het geval is hier (afkloppen) en hoop dat ik je hier zo wat positieve feedback mee kan geven :* Sterkte!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 19:46:40 ]
pi_120240905
Thanks Logi. :* Bemoedigend verhaal, dat helpt. :)
pi_120241235
quote:
Roep niet te hard hoor hihi
Mijn klachten begonnen vanaf 8 weken
Dat begon met geen honger meer en met 12 weken had ik een heftige affaire met de witte porceleine god... Duurde tot de 18 weken toen zakte het weer... Echt hoe "fijn" bevesting ook is... Geniet er maar van dat je (nog) nergens last van heb!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_120241555
Pessie, succes!

L-E :*
pi_120242088
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:02 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Dat begon met geen honger meer en met 12 weken had ik een heftige affaire met de witte porceleine god... Duurde tot de 18 weken toen zakte het weer... Echt hoe "fijn" bevesting ook is... Geniet er maar van dat je (nog) nergens last van heb!!!
Haha! Waar, alleen voel je je zo alsof je liegt he? Dat had ik tenminste eerst heel erg, alsof ik het verzon
Nu pies ik in mijn broek en ben ik steeds moe!
E.
pi_120242331
Hilzillah, ik heb in die eerste weken volgens mij een stuk of 8 zwangerschapstesten gedaan ter bevestiging....
pi_120242541
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:02 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Zo te lezen ben ik dus heel goed af hahaha. Mijn vriendin is ook zwanger en die is vanaf dag 1 kotsmisselijk en kan net het stofje van haar bh op haar borsten verdragen.
pi_120242778
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:19 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Haha! Waar, alleen voel je je zo alsof je liegt he? Dat had ik tenminste eerst heel erg, alsof ik het verzon
Nu pies ik in mijn broek en ben ik steeds moe!
Ik maakte mijzelf vanalles wijs
" volgens mij ben ik misselijk" " nu ben ik moe komt vast door dat ik zwanger ben"
Tot ik dus echt sochtends smiddags en savonds met me kop in de wc hing blehh vreselijk
En iedereen maar zeggen gaat na de 16 weken echt minder worden...ja konden ze mooi zeggen maar was op dat moment beroerd... Gelukkig hadden ze dus een beetje gelijk 18 weken was t ergste voorbij
Behalve mn ochtendritueel... Tandenpoetsen spugen... Grrr
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 12 december 2012 @ 20:38:45 #224
378192 -mandy-
I am who I am
pi_120243090
Sterkte Purple en Cwen!

Mooi dat je maandag al terechtkunt Ticootje!

Succes Pessie!

Ik heb net alles bijgelezen vanaf gisteravond.

De kinderen van mijn vriend zijn om het weekend bij ons en op woensdagmiddag.
Omdat de oudste meid van 7 een lichte vorm van autisme heeft, hebben we het hun bewust heel vroeg in de zwangerschap verteld, zodat ze wisten dat er binnenkort een en ander gaat veranderen, en omdat beide binnenkort van een eigen slaapkamer naar een stapelbed gaan op 1 kamer. Zo kunnen we hun rustig voorbereiden en valt alles niet rauw op hun dak. Maar beide kinderen hebben een speciale gebruiksaanwijzing wat dat betreft, dus op het laatste moment vertellen is hier geen optie, geeft alleen maar stress hier voor de kids.
Maar als je het op het laatste moment kan vertellen, waarom niet?

Ik begrijp wat je bedoelt L-E.
Heb ik een aantal weken last van gehad maar is gek genoeg vanzelf weer overgegaan. Sterkte meid, en ik hoop dat je er snel minder last van hebt, en weer ten volle kunt genieten van de zwangerschap!

En het aftellen is ook hier begonnen voor de SEO, volgende week woensdag om deze tijd hebben we onze ukkepuk gezien op beeld! Spannend!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:01:17 #225
95408 Incantrix
pi_120244276
Jeetje Pessie, succes! Moet je lang aan de ctg hangen? En hoe voel je je nu? :*

LE, ook van hier uit herkenning, én een bemoedigend woord. Ondanks veel pijn etc. voel ik me de laatste weken beter. Hoe langer het duurt, hoe meer ik mijn weg lijk te vinden in wat wel en niet kan, tussen rust en actie en alles wat er op mijn pad komt. Het blijft een beetje schipperen, maar ik kan er beter mee omgaan, ofzo. Sterkte :*

En och ja, Tena, mijn grote redding.. Vooral hoesten en niezen en als ik moet kotsen. Een gewoon inlegkruisje just doesn't cut it anymore -O- Gaat wel weer over, ooit :P

Wij zijn net naar de film geweest en ik heb het wonderlijk goed uitgehouden, terwijl ik bijna 3 uur achter elkaar heb gezeten *O*
3!
pi_120244427
Ik kan nog zonder tena. Straks als ik weer ga sporten dan mag ik ze weer aanschaffen. Jeej voor kinderen baren.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:04:28 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120244430
Pessie, gaat t goed daar? :o

En wat een nare berichten van Cwen en purple.... :{ ik hoop dat jullie hier kunnen blijven! Sterkte :*

En bekkenpijn, brrrr als ik de verhalen hierboven lees ben ik heel blij dat het bij mij dan zo meevalt! Het lijkt zelfs beter te worden nu ik het zwaardere thuiszorgwerk niet meer doe. Hang in there ladies! :*
  woensdag 12 december 2012 @ 21:06:33 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120244531
Ik heb 1x wat urine verloren toen ik moest niesen, dus tegenwoordig knijp ik dan uit voorzorg al wat aan en dan gaat t nog goed! :D

Ben nu trouwens wel op een punt aangeland dat ik echt abnormaal vaak naar de wc moet :X Sowieso fietsen staat garant voor een gevoel dat ik moet plassen, ook als ik nét ben geweest... en dat je dan thuis naar de wc rent om 5 druppeltjes in de wc te horen vallen -O-
en een schrale doos van al het afvegen ;(
pi_120244572
Herkenbaar LB.

Zodra ik ga staan voel ik meteen een (of 2) baby op mijn blaas zakken :X
pi_120244580
L-E, sterkte :*

En LB, heel herkenbaar. Ik moet ook zo vaak plassen. En als ik dan opsta lijkt het of ik nog niet klaar ben en voel ik nog steeds die druk.
pi_120244736
Ik zeg gewoon ff niets over bekkenpijn en bandenpijn.

In het water drijven vind ik fijn. Gewichtloos zijn. Maar maak niet de fout om schoolslag met je benen te doen. Dan heb je de dag erna nog wat meer pijn.
pi_120244743
Grrr dacht dat we uit onze namen waren komt mn vriend met een andere naam die ik ook super geweldig vindt.... Grr nu dus weer goed nadenken maar denk dat het de nieuwe naam gaat worden... Komt minder voor... Tot nu toe staat alleen de 2e naam vast... Maar dat hadden we al voor we echt aan kinderen begonnen hehe lastig die namen... Ze moeten er toch hun hele leven mee doen!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 12 december 2012 @ 21:11:15 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120244760
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:07 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar LB.

Zodra ik ga staan voel ik meteen een (of 2) baby op mijn blaas zakken :X
Ja dat kan ook nog inderdaad! :D

Hier weet ze mn blaas ook wel te vinden, af en toe ineens zo'n " :o "-momentje _O-
  woensdag 12 december 2012 @ 21:11:35 #234
95408 Incantrix
pi_120244776
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan nog zonder tena. Straks als ik weer ga sporten dan mag ik ze weer aanschaffen. Jeej voor kinderen baren.
Trampoline springen zal nooit meet hetzelfde zijn.. -O-

Oh, ik had even de bloedingen bij twee net-zwangeren gemist.. Ik zal meeduimen voor een goede afloop!
3!
pi_120244838
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:11 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Trampoline springen zal nooit meet hetzelfde zijn.. -O-

Oh, ik had even de bloedingen bij twee net-zwangeren gemist.. Ik zal meeduimen voor een goede afloop!
Eh... Dat kan ik echt niet meer doen.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:14:28 #236
95408 Incantrix
pi_120244913
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eh... Dat kan ik echt niet meer doen.
Dat bedoelde ik ja :P Eén keer geprobeerd, maar dat doen we maar niet meer nee..
3!
  woensdag 12 december 2012 @ 21:17:14 #237
259886 pessie
pi_120245074
Ik ben weer thuis. Ctg liet zien dat de baby het dus goed doet, de harde buiken waren niet zichtbaar op de ctg ondaks dat ze echt pijnkijk waren. Echo gemaakt,beeb ligt super qua groei, 29+4 en ik ben 29+6. Ben wat dat betreft echt blij. Reden is ws dat ik echt veel te veel heb gedaan. Gisteren gedoe met oa die phisher en nog watzaken, vanochtendbschoonmaken bij mn zus , nathan van de psz, naar het dorp op de fiets omdat de luiersbop waren, nathan die niet wou slapen. Kortom, mn lijf vond heteven klaar. Ik heb dit bij nathan nooit gehad omdat mijn bekken toen niets wou, nu kan mn bekken veel maar let ik dus niet genoeg opderest. Ik moet dus even een nieuwevbalans vinden.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:18:21 #238
259886 pessie
pi_120245145
Oh en as laatste: mijn baby ligt head down *O*
pi_120245361
Fijn pessie!!

Ik heb een begin gemaakt aan m'n tasje voor ziekenhuis. Ik moet sokken kopen voor baby. Ik heb gewoon maar 3 paar sokken. :')
En wat onderbroeken voor mezelf.

En ik moet eens een lijstje gaan zoeken wat ik überhaupt mee moet nemen.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:22:41 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120245390
Ah goed om te lezen pessie! ^O^

Maar inderdaad: rustig aan doen jij o|O
  woensdag 12 december 2012 @ 21:25:26 #241
95408 Incantrix
pi_120245520
Fijn Pessie! Dan weet je wat je te doen staat: meer rust inbouwen! (Klinkt ook wel als een dág zeg, holy crap :o )

Haha, Tico, moet je wat sokken van hier hebben? Hiero een sokken-overschot :P
3!
pi_120245790
Dat zal een opluchting zijn, Pessie. Vanaf nu maar even lekker rustig aan dan... (al zal dat niet meevallen met een peuter in de buurt)

Ik las over bloedingen bij de verse aanwas hier... -O- Ik ga duimen dat het loos alarm is!

En verder nog een hele hoop wat ik allemaal allang weer vergeten ben (of vergeten wil: tena-lady-verhalen bijvoorbeeld ;) )

Ik moet toch echt eens wat vaker posten hier. Gedurende de dag lees ik regelmatig even mee/bij, maar neem dan niet de tijd om te reageren. Maar 's avonds weet ik allang niet meer wat ik allemaal had willen zeggen, óf het komt echt als mosterd na de maaltijd omdat we anderhalf topic verder zijn...

Nog 6 nachtjes slapen voor onze SEO. Vind het nu stiekum spannender dan de vorige keer, hou er veel meer rekening mee dat er ook iets niet goed zou kunnen zijn.
Ben wel ontzettend blij dat mijn eetlust een beetje terug is. Mijn weegschaal is er ook blij mee. Nu mijn ongezonde snaai-dieet maar eens omzetten naar iets meer verantwoords, anders slaat het zo de andere kant op om.
SPOILER
  woensdag 12 december 2012 @ 21:31:53 #243
95408 Incantrix
pi_120245845
Ja, weet ik heel goed -O- :') Curanolzalf, maar je hebt ook pillen.. Het is bij de drogist overigens niet te vinden hier en pas bij de derde apotheek hadden ze het hier, ik zou het lekker online bestellen
3!
pi_120246122
Pessie, fijn dat alles goed was met de baby. En wat fijn dat ze zo goed ligt qua groei. Nu beetje rustig aan doen hoor :*
pi_120246337
@cwen Heb nog steeds krampen.
Vandaag is gewoon een klote dag hier. Ik heb nu wel geaccepteerd dat t voorbij is, heel erg jammer.

Kan dus inderdaad uit de lijst en hou jullie op de hoogte.
Even iets minder enthousiast om te posten.
Lees wel mee met jullie verhalen!

Ga nu even genieten van de kerstboom en sfeer hier.
pi_120246589
Wat fijn Pessie!

Ik moet echt zo vaak naar de wc nu. Heel vervelend die druk op mijn blaas. Ik heb even zitten rekenen met hoe vaak ik vandaag moet. Als ik de 40 weken haal dan moet ik zo ongeveer nog 1920 keer naar het toilet tot die tijd.
pi_120247046
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:40 schreef Purple010 het volgende:
@cwen Heb nog steeds krampen.
Vandaag is gewoon een klote dag hier. Ik heb nu wel geaccepteerd dat t voorbij is, heel erg jammer.

Kan dus inderdaad uit de lijst en hou jullie op de hoogte.
Even iets minder enthousiast om te posten.
Lees wel mee met jullie verhalen!

Ga nu even genieten van de kerstboom en sfeer hier.
Getver wat klote zeg... Bloeding heeft dus flink door gezet :-( sterkte ermee!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 12 december 2012 @ 21:53:06 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120247132
Purple -O-
pi_120247139
Fijn Pessie *O*
pi_120247201
oh..... van jubbel naar -O-

purple heeel veel sterkte meid :*
  woensdag 12 december 2012 @ 21:54:52 #251
259886 pessie
pi_120247247
Ik ben zo blij dat de groei goed is he! En dat het goed ligt om over 10 weken tevoorschijn te komen. Lag wel met de benen stijf tegen elkaar helaas dus geen bevestiging wat dat betreft gekregen. Maandag weer groei echo, laten we wel doorgaan. De rest van de medische zaken die ze kon zien zag er ook goed uit *O*
  woensdag 12 december 2012 @ 22:25:55 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120249115
Houden zo pessie ^O^

Ik ga zo lekker naar bed, eens kijken of mijn buik daar wat tot rust komt. Op de fiets naar huis deed ie echt zeer, dus na het koken heb ik me mooi koest gehouden op de bank.
pi_120249771
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:31 schreef Incantrix het volgende:
Ja, weet ik heel goed -O- :') Curanolzalf, maar je hebt ook pillen.. Het is bij de drogist overigens niet te vinden hier en pas bij de derde apotheek hadden ze het hier, ik zou het lekker online bestellen
Curanol idd. Ligt hier ook in de badkamer. Online bestellen gaat het beste. Mij werd geadviseerd om zowel de zalf als de pillen te bestellen en gecombineerd te gebruiken voor het beste resultaat.
Mag tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruikt worden.
  woensdag 12 december 2012 @ 22:51:21 #254
378192 -mandy-
I am who I am
pi_120250577
Fijn Pessie! *O* *O* *O*

Ik ga morgen toch maar eens op zoek naar een voedingskussen. Hopelijk werken die nachtrustverlengend.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_120251147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:51 schreef -mandy- het volgende:
Fijn Pessie! *O* *O* *O*

Ik ga morgen toch maar eens op zoek naar een voedingskussen. Hopelijk werken die nachtrustverlengend.
Aanrader!! ook wbt bekken ^O^

(neem wel die met korreltjes).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 23:03:44 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 23:05:43 #256
378192 -mandy-
I am who I am
pi_120251269
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:03 schreef Logician het volgende:

[..]

Aanrader!! ook wbt bekken ^O^

(neem wel die met korreltjes).
Dan ga ik daar naar op zoek logician... .
pi_120252233
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:24 schreef Kyara het volgende:
Hilzillah, ik heb in die eerste weken volgens mij een stuk of 8 zwangerschapstesten gedaan ter bevestiging....
Oooh... en ik vond mezelf een beetje gek dat ik vandaag een paar extra testen besteld had. :D Hoop dat ze morgen al binnen zijn.. Just in case
  woensdag 12 december 2012 @ 23:37:55 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120252585
Iemand tips tegen vocht vasthouden? ;( Hele dag op m'n benen gestaan en lig in bed, maar heb m'n laarzen nog aan aan m'n benen te zien }:| ;(. Ziet er niet uit en voelt uitermate vervelend.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 12 december 2012 @ 23:54:46 #259
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_120253235
Benen vaker en meer omhoog, minder zout eten, etc?
Is wel echt een zwangerschaps- / menstruatiekwaaltje, helaas
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_120253994
XM: Bananen eten, goed drinken en met de beentjes omhoog ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 00:17:04 ]
pi_120256794
Goedemorgen!

Ik heb vannacht geslapen, hoe tof is dat! O+
  donderdag 13 december 2012 @ 07:06:08 #262
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120256845
Fijn!

Ik niet :(
pi_120256850
Goeiemorgen!
Hier ook prima geslapen, op wat kramp probleempjes na.
bedankt voor de naam curanol, ik kon er toch echt niet meer opkomen hoe het heette... Bestelling is gedaan, hoop dat het snel geleverd wordt.
pi_120256928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 06:43 schreef L-E het volgende:
Goedemorgen!

Ik heb vannacht geslapen, hoe tof is dat! O+
*O* L-E, Shan!
Ik ben ook maar 1x wakker geweest!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 07:26:59 ]
pi_120256972
Estrys, haha mooie berekening hoe vaak je nog moet plassen voor je bevalling.

L-E- en Logican, *O* voor jullie goede nachten
Becky, :* voor de rotnacht.
Ik ben ook maar 1 keer wakker geweest. Helaas duurde het wel drie uur voordat ik weer in slaap viel.
pi_120257090
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iemand tips tegen vocht vasthouden? ;( Hele dag op m'n benen gestaan en lig in bed, maar heb m'n laarzen nog aan aan m'n benen te zien }:| ;(. Ziet er niet uit en voelt uitermate vervelend.
Dagelijks groene thee drinken wil nog wel eens helpen.
  donderdag 13 december 2012 @ 08:10:32 #267
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120257179
Och het is niet het einde van de wereld. Slaap hopelijk straks nog ff bij.
Verder moet ik qua lichamelijke niet klagen. Heb nergens last van, geen aambeien, bijna geen maagzuur, geen enorme bekkenpijn, hoef er niet uit om te plassen dus ja. Dat je van half vier tot zes wakker ligt en dat daarna de peuter wakker wordt is echt maar bijzaak.
  donderdag 13 december 2012 @ 08:23:55 #268
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120257301
Thnx voor de tips! Benen omhoog op een beurs wordt wat lastig vrees ik en groene thee is daar ook niet verkrijgbaar, maar ga kijken wat ik kan doen!

En *O* 16 weken vandaag *O*
pi_120257393
goed nieuws Pessie ! ^^

XM gewoon een 2e stoel meenemen naar de beurs. Kasn je daar je benen opleggen. ;)
Ik deed met mn 1ste zwangerschap ook nog beurzen en de helft van de tijd zat ik lekker. ;) Maar ik deed het wel samen met mn vriend, alleen gaat het wat lastig ja. :P
Oh of ben je bezoeker? Dat geval wat vaker pauze nemen :P En ook ff beentjes omhoog :P
pi_120257404
Sowieso veel drinken is goed als je vocht vasthoudt toch? Hoe tegenstrijdig dat ook klinkt...
Bij Lars hield ik op het eind ook zoveel vocht vast... vreselijk... dacht dat ik m'n enkelbotjes nooit meer terug zou zien... dat ging pas over toen ik was bevallen. Ik hoop niet dat je zo lang hoeft te wachten, XM :) En *O* voor je mooie mijlpaal!

Ik heb zojuist een kop koffie op... de laatste was zo'n drie maanden geleden ofzo. Ik heb echt m'n normale eetlust weer terug! *O*
pi_120257411
Pessie, wat een schrik maar wat fijn dat alles goed is!

L-E, balen van je pijn, ik hoop dat de fysio je een beetje kan helpen!

:* voor alle slechte slapers

Feli met je mijlpaal XM!

Purple, wat ontzettend klote. Ik hoop dat ze het nog kunnen controleren voor je, zodat je het zeker weet!

Hier is het bloeden nog altijd weg, ook geen krampen dus voor nu houd ik m'n vingers gekruist :)
pi_120257414
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:25 schreef Incantrix het volgende:
Fijn Pessie! Dan weet je wat je te doen staat: meer rust inbouwen! (Klinkt ook wel als een dág zeg, holy crap :o )

Haha, Tico, moet je wat sokken van hier hebben? Hiero een sokken-overschot :P
Ik heb nog een prenatalbon van een 10tje... Dus ik denk dat ik daar dik sokken van kan halen.
  donderdag 13 december 2012 @ 08:37:35 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120257441
Ik duim mee Cwen :Y

XM 16 weken :o *O* wat ver al he?!

Shandaly, wat een overwinning of niet? :D Ik ben ook erg gelukkig dat ik af en toe weer van een kop koffie kan genieten c_/
pi_120257453
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx voor de tips! Benen omhoog op een beurs wordt wat lastig vrees ik en groene thee is daar ook niet verkrijgbaar, maar ga kijken wat ik kan doen!

En *O* 16 weken vandaag *O*
Maar warm water voor thee meestal wel? Dus gewoon een pak groene thee mee.
pi_120257463
Owww Purple, wat lees ik nou... -O- Wat rot joh! Je moet nog op controle? Dan houd ik nog wel even hoop hoor voor je. wie weet zit het ukje er nog. :*
pi_120257495
XM, *O* voor je 16 weken.
pi_120257501
alle verse streepjes weer weg ...

Stom!
  donderdag 13 december 2012 @ 08:52:18 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120257617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar warm water voor thee meestal wel? Dus gewoon een pak groene thee mee.
Nee, niet. Kannen met gewone thee.

Maar sta als standhouder.

En dank voor de *O*
pi_120257666
Ik las ook iets over groene thee slecht in het begin van je zwangerschap, maar ik kan nu alleen supervage bronnen vinden (heb me er zelf ook niet aan gehouden).

Ik heb wel een kussen onder mijn voeteneind gelegd en dat voelt best wel lekker aan mijn voetjes!
pi_120257801
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, niet. Kannen met gewone thee.

Maar sta als standhouder.

En dank voor de *O*
Thermosfles dan..

Maar sowieso bij vocht vasthouden, veel drinken.
  donderdag 13 december 2012 @ 09:04:54 #281
259886 pessie
pi_120257808
Vandaag 30 weken *O* met een buikbaby die goed groeit en goed ligt *O* .
Hier helaas ook om 5.15 wakker, maar dat gebeurt vaak de laatste tijd, kan wat dat betreft niet wachten op de bv, slaap je na de voeding altijd zo lekker op.

Cwen, het kan ook spotting zijn.

Oeh xm, dat is niet relaxed, vannacht geslapen met een kussen onder je matras bij je voeten?

Tico, morgen lekker weekend. En dan volgende week nog anderhalve dag *O*
pi_120257819
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:55 schreef Suikertante het volgende:
Ik las ook iets over groene thee slecht in het begin van je zwangerschap, maar ik kan nu alleen supervage bronnen vinden (heb me er zelf ook niet aan gehouden).

Ik heb wel een kussen onder mijn voeteneind gelegd en dat voelt best wel lekker aan mijn voetjes!
Ook al niet goed...?
pi_120257832
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:04 schreef pessie het volgende:
Vandaag 30 weken *O* met een buikbaby die goed groeit en goed ligt *O* .
Hier helaas ook om 5.15 wakker, maar dat gebeurt vaak de laatste tijd, kan wat dat betreft niet wachten op de bv, slaap je na de voeding altijd zo lekker op.

Cwen, het kan ook spotting zijn.

Oeh xm, dat is niet relaxed, vannacht geslapen met een kussen onder je matras bij je voeten?

Tico, morgen lekker weekend. En dan volgende week nog anderhalve dag *O*
2,5!!!
Ik ga denk een afspraak maken bij de schoonheidsspecialist voor mn eerste verlofdag... Lekker tutten.
Afspraak gemaakt... Ik heb het verdiend vind ik... En dan de maandag nog ff kapper... Dan ben ik nog ff een barbiepoppetje voor de kerst.

Of zou dat ook gevaarlijk zijn voor de baby?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticootje op 13-12-2012 09:14:47 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 09:07:13 #284
95408 Incantrix
pi_120257847
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb nog een prenatalbon van een 10tje... Dus ik denk dat ik daar dik sokken van kan halen.
Oooww, zelf kopen is altijd leuker O+

*O* voor de mijlpalen van Pessie en XM!

Und *meld*
3!
pi_120257997
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:07 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Oooww, zelf kopen is altijd leuker O+

*O* voor de mijlpalen van Pessie en XM!

Und *meld*
Buy all the things!!!!!
pi_120258021
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2,5!!!
Ik ga denk een afspraak maken bij de schoonheidsspecialist voor mn eerste verlofdag... Lekker tutten.
Afspraak gemaakt... Ik heb het verdiend vind ik... En dan de maandag nog ff kapper... Dan ben ik nog ff een barbiepoppetje voor de kerst.

Lekker! Kapper is ook niet gevaarlijk toch? Ik ga morgen :)
pi_120258050
Nou hij zal die schaar maar laten vallen in je pens :o
pi_120258055
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:18 schreef Tally het volgende:
Nou hij zal die schaar maar laten vallen in je pens :o
:o

De risico's!!! Wat doen we?!?!
  donderdag 13 december 2012 @ 09:19:12 #289
95408 Incantrix
pi_120258057
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Buy all the things!!!!!
*O*

Sokjes all over the place dit dat alles! *O*
3!
pi_120258068
Ticootje heerlijk, neem het er maar lekker van!!

Sommige mensen willen toch heel graag rekening met álles houden daarom meldde ik het maar even. Zoals ik al zei is deze theetip niet iets waar ik me zelf aan hou. Ik vermoed dat het om bepaalde kruiden gaat (zoals deze).

Pessie 30 weken!! *O*

XM 16 weken!!

En ook al hebben jullie er al een aantal keer voor gejompeld, vandaag ben ik dan écht precies op de helft O+ En die mini laat zich goed voelen :)
pi_120258080
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:19 schreef Incantrix het volgende:

[..]

*O*

Sokjes all over the place dit dat alles! *O*
Gister natuurlijk wat pakjes voor die dikke uitgezocht om mee te nemen naar de ziekenhaus... En ik moest allemaal kaartjes knippen <3...

Heerlijk! :D
pi_120258087
Ik heb ook weer twee tassen van familie gekregen, moet/mag ik nog uitzoeken!! *O* *O*
pi_120258095
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Lekker! Kapper is ook niet gevaarlijk toch? Ik ga morgen :)
Nou J kwam gister weer met het verhaal dat je je haar niet mag verven, dat de stoffen in je bloed komen enzo... Arm kind...
Ik verf het elke 6 weken...
  donderdag 13 december 2012 @ 09:21:47 #294
259886 pessie
pi_120258101
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2,5!!!

Ongetwijfeld. Ik ga denk ik maar als bubbleboy in een plastic bal leven.

Ik heb nog een tegoedbon voor gara rufa visjes zit ik me te bedenken :o ga maar even bellen straks :P mn psoriasis speelt op -O-
pi_120258108
Oh... Moet ik ook dingen in mn tas doen voor J??? Dat als hij blijft slapen ook een schone onderbroek heeft ?
Hoe groot mag de tas zijn? :P
pi_120258115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou J kwam gister weer met het verhaal dat je je haar niet mag verven, dat de stoffen in je bloed komen enzo... Arm kind...
Ik verf het elke 6 weken...
Dat heb ik idd ook vaker gehoord. :)
pi_120258121
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:21 schreef pessie het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Ik ga denk ik maar als bubbleboy in een plastic bal leven.

Ik heb nog een tegoedbon voor gara rufa visjes zit ik me te bedenken :o ga maar even bellen straks :P mn psoriasis speelt op -O-
Zou dat wel mogen? Ik bedoel... Het is toch vis he?
pi_120258131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:22 schreef Ticootje het volgende:
Oh... Moet ik ook dingen in mn tas doen voor J??? Dat als hij blijft slapen ook een schone onderbroek heeft ?
Heeft ie grote billen ja? :9
pi_120258133
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik had een hele grote sporttas bij me :P

Maar ik moest dan ook 4 dagen blijven :') En mijn hele computeruitrusting zat er in :@
pi_120258138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:22 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat heb ik idd ook vaker gehoord. :)
Ik ken het alleen in verband met dat hormonen ervoor zouden kunnen zorgen dat de kleur niet helemaal uitpakt zoals je zou willen..
Maar ik ben blond van mezelf en ik heb mn haar nu donkerbruin... Uitgroeien is geen optie, dan zou ik naar de kapper moeten om het blond te maken...
pi_120258151
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:23 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Heeft ie grote billen ja? :9
Waarom denk je dat die kleine zo'n enorme dikke billen heeft?? Niet van mamma hoor. O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')