abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120205977
Zwangerschap & geboorte

17 december: ohnee (meisje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
03 mei: Vencodark (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
06 mei: -mandy- & Djeez
10 mei: Shandaly
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

1 juni: .Sparkling.
***7 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76

15 augustus: Hilzillah
17 augustus: Cwen
18 augustus: Hilliebillie
Augustus: Djmomo
Augustus: Zomerzon01

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 13-12-2012 06:36:29 ]
pi_120206022
Niemand wilde!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120206041
Kan ik nog iemand toevoegen? Liever toevoegen dat er uit halen...

Babbel :*

Tico, balen zeg. Kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt. Hopelijk kan je vk je snel van informatie voorzien. :*

Verder wel bijgelezen maar alles weer vergeten :')

En we hebben vanavond de Ikea leeggekocht.... en nu ben ik bek- en bekaf.....
pi_120206054
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Ticootje het volgende:
Niemand wilde!!
ik offer me wel op....
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:22:40 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120206571
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik offer me wel op....
Dank!
pi_120207623
Voor de nieuwsgierigen: de echo was helemaal goed, alleen het hartje kon niet helemaal goed worden gemeten omdat kruimel verkeerd om lag. We moeten dus over 2 weken terugkomen om die meting af te maken. Ons kindje heeft lange benen maar lag kuis met de knietjes tegen elkaar. De echografiste was helemaal verbaasd, ze had zelf ook een jongetje verwacht te zien, maar het blijkt toch echt een meisje te zijn :D Over 2 weekjes wil ze dit voor alle zekerheid ook nogmaals checken omdat ze het eigenlijk zelf niet kon geloven :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spirit82 op 11-12-2012 21:55:05 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_120207746
Ik zat je update al te zoeken. Maar als de beentjes bij elkaar lagen hoe kan ze dan zeggen dat het een meisje word?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:47:51 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120207795
Haha spirit. Ons kindje lag ook met de beentjes tegen elkaar, net zo preuts als mama.
Fijn dat alles goed was, en over 2 weken dus het hartje nog even
pi_120207951
Haha, wel nu al een net opgevoed kindje :D

De mijne lag schaamteloos met dr benen gestrekt over dr hoofdje, dus vol zicht op dr kruis :')

Vervelend dat ze nu het hartje niet goed konden meten Spirit, maar dat betekent wel dat je over 2 weken weer mag gluren O+
pi_120208020
Kunnen jullie de foto zien?

Tally, omdat ik eerst ben gaan plassen en daarna nog ben gaan springen (letterlijk, heel hard) in de echokamer om dat eigenwijze draakje aan het draaien te krijgen. Toen kon ze het soort van zien, maar zoals gezegd wil ze het voor alle zekerheid nog een keer checken over 2 weken :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:54:23 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120208133
Ik kan de foto niet zien :N
pi_120208193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan de foto niet zien :N
Ah, fixed

Om even te bewijzen dat ZE niet meer op een alien lijkt O+
Sarcasme. Herken het.
pi_120208434
Aaaah okay. Dat heeft bij mij allemaal niet geholpen :')
Meisjes zijn leuk O+
pi_120209372
Spirit O+ het is een mensje!! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2012 22:14:30 ]
pi_120209549
We zijn in shock, waren er zo van overtuigd dat het een jongen zou zijn! Maak me verder geen zorgen over het hartje, ze kon alleen de aorta niet zien, verder zag alles er super uit. Leuk idd over 2 weken nog een echo en met 32 weken weer omdat de placenta minder dan 2 cm van de uitgang lag. Ik ben happy!
Sarcasme. Herken het.
pi_120210389
Fijn zeg!!

Hier ook happy!
Informatie avond was goed te doen, en ik hield het qua staan en lopen gewoon langer vol dan 3 dames die minder ver zijn dan ik, ha!! Beetje overwinnings gevoel ofzo :') Verder al mijn vragen vergeten te vragen, dacht er pas in de auto weer aan. :+
pi_120213496
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:44 schreef Spirit82 het volgende:
Voor de nieuwsgierigen: de echo was helemaal goed, alleen het hartje kon niet helemaal goed worden gemeten omdat kruimel verkeerd om lag. We moeten dus over 2 weken terugkomen om die meting af te maken. Ons kindje heeft lange benen maar lag kuis met de knietjes tegen elkaar. De echografiste was helemaal verbaasd, ze had zelf ook een jongetje verwacht te zien, maar het blijkt toch echt een meisje te zijn :D Over 2 weekjes wil ze dit voor alle zekerheid ook nogmaals checken omdat ze het eigenlijk zelf niet kon geloven :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaah, ze wrijft in haar oogje!
pi_120214957
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Kyara het volgende:
Kan ik nog iemand toevoegen? Liever toevoegen dat er uit halen...

Mag ik er nog bij? 15 augustus :)
  woensdag 12 december 2012 @ 06:59:42 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120217889
Meld.
Prutsnacht, lig hele nachten te piekeren over hoe we het allemaal moeten regelen na de ks. En dan niet eens qua werk man maar ook qua opvang Noortje. Die kan ik moeilijk hele dagen in het ziekenhuis laten zijn. Maar kdv is ook dicht.
pi_120217977
:o Spirit! Een meisje, wat een verrassing! Wat leuk! :D O+ Vooral fijn dat alles er lichamelijk goed uitziet, en nu kun je helemaal los met shoppen. O+
  woensdag 12 december 2012 @ 07:37:19 #21
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218041
leuk spirit een dame, meisjes zijn zo leuk.
  woensdag 12 december 2012 @ 07:41:13 #22
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_120218076
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 06:59 schreef becky27 het volgende:
Meld.
Prutsnacht, lig hele nachten te piekeren over hoe we het allemaal moeten regelen na de ks. En dan niet eens qua werk man maar ook qua opvang Noortje. Die kan ik moeilijk hele dagen in het ziekenhuis laten zijn. Maar kdv is ook dicht.
:*
Wie is er bij Noortje als je de ks hebt?! En kan degene niet een paar dagen blijven? En dat ze dan af en toe met die persoon naar het zkh komt?
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_120218090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 06:59 schreef becky27 het volgende:
Meld.
Hebben jullie verder geen familie/vrienden in de buurt die iets kunnen betekenen?
  woensdag 12 december 2012 @ 07:48:21 #24
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218128
nou ja, we zitten midden in de feestdagen, kan moeilijk van mensen verwachten dat ze of kerst of oud en nieuw Noortje opvangen terwijl ze zelf allerlei plannen hebben.
Ik wilde het eigenlijk aan niemand vertellen wanneer ze zou komen maar daar komen we niet onderuit ben ik bang. En daar baal ik echt heel erg van.
pi_120218141
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:48 schreef becky27 het volgende:
nou ja, we zitten midden in de feestdagen, kan moeilijk van mensen verwachten dat ze of kerst of oud en nieuw Noortje opvangen terwijl ze zelf allerlei plannen hebben.
Ik wilde het eigenlijk aan niemand vertellen wanneer ze zou komen maar daar komen we niet onderuit ben ik bang. En daar baal ik echt heel erg van.
Ik denk dat je jezelf een beetje vastzet door te zeggen dat je het 'moeilijk van mensen kan verwachten'. Je verwacht niets, maar je kan het altijd vragen toch. Ik ken jouw netwerk niet, maar in mijn ervaring staan mensen altijd klaar om Kleuter op te vangen, feestdagen of niet. Wie weet vinden ze het stiekem juist wel leuk? :)
  woensdag 12 december 2012 @ 07:51:40 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_120218149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:48 schreef becky27 het volgende:
En een ander ziekenhuis is geen optie?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120218223
Spirit, wat een mooie foto O+ En wat leuk een meisje! Wel jammer dat je weer terug moet.

Hilzillah, je staat er bij! *O*

Becky :*
  woensdag 12 december 2012 @ 08:00:02 #28
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf een beetje vastzet door te zeggen dat je het 'moeilijk van mensen kan verwachten'. Je verwacht niets, maar je kan het altijd vragen toch. Ik ken jouw netwerk niet, maar in mijn ervaring staan mensen altijd klaar om Kleuter op te vangen, feestdagen of niet. Wie weet vinden ze het stiekem juist wel leuk? :)
Waar ik mee zit, stel ik word ingepland voor de 24e december, om een uurtje of 14.00. Eer alles er op zit en ik zelf baby gesnuffeld heb is het een uurtje of 17.00 uur of zo. De dag voor Kerst, waar iedereen, dus ook mijn hele familie en schoonfamilie allerlei plannen voor hebben, inclusief uitgebreide 7 gangen diners, dan kan ik moeilijk, zeker niet op het laatste moment, van ze verlangen dat ze alsjeblieft toch maar niet mijn dochter op willen vangen. Daarbij wonen ze bijna allemaal niet om de hoek, en wil ik ook mijn meisje iedere dag zien denk ik.

Ik ga niet naar een ander ziekenhuis hoor, das geen optie en 'veel' te ver weg.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:02:54 #29
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218256
Enniewee, genoeg redenen om hele familie maar te laten weten wanneer ze komt (kan ik het net zo goed op facebook zetten) ..... :'(

Of ze moet stiekem bedenken zelf toch maar eerder te komen,
pi_120218356
Becky, :*

Spiriti. Wat leuk dat je een meisje krijgt *O*
pi_120218516
Ik ga het ook vragen! Kyara, mag ik erbij in de OP voor 17 augustus?

Vanochtend nog 2 testen gedaan, beiden goed positief dus vanmiddag de vk bellen... Spannend!

Becky, ik lees al even mee en ik hoop dat je een oplossing vindt!

Spirit, een meisje, wat leuk!
Home is where the O+ is...
  woensdag 12 december 2012 @ 08:25:05 #32
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_120218522
becky, lekker klote zeg :*
en hoe zit het als er allemaal spoedjes tussen komen ?
snap wel dat je er best van baalt ja.

ik hoop dat ze besluit voor die datum te komen, helaas blijkt sex niet te helpen :9

en een meisje voor spirit *O*

oh en meld *O*

hier ook een klote nacht gehad alleen maar draaien draaien en draaien en dat gaat ook al zo makkelijk :')
om 5 uur maar naar de bank verhuisd om tv te gaan kijken.
W
Z
E
pi_120218535
Wanneer krijg je een datum en precieze tijd te horen eigenlijk Becky? Heb geen ervaring hoe zoiets gaat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_120218548
Becky ik zou de vraag gewoon bij je familie/vrienden neerleggen, en de mensen zelf laten beslissen of het wel of niet uitkomt ipv het nu al zelf in te vullen, en hoe langer je wacht hoe korter dag..

Ik hoop dat je er voor jezelf een beetje uitkomt :*
pi_120218654
Wij hebben opvang voor Seb inmiddels geregeld. 'S nachts bellen we eerst mijn schoonvader want die woont in de wijk. Mocht hij niet opnemen (en geloof me daar zou ik niet raar van opkijken) dan bellen we mijn ouders. En overdag gaat hij sowieso naar mijn ouders want mijn schoonvader werkt nog.

Ik zou liever dat niemand het weet, dat is in mijn beleving toch een beetje het speciale van bevallen maar dat gaat niet met een peuter. En hem laten slapen hier in huis is voor mij geen optie. Ik weet dat ik dan teveel bezig ben met zijn potentiële wakker worden.
Mooiste is gewoon op 2 januari om een uur of tien ;) dan zit meneer op de opvang. kan ik dat ergens bestellen?
pi_120218703
En een vriendin of vriend met kinderen, is het dan niet makkelijker om het (een beetje) geheim te houden?
Nouja, blijkbaar geen optie anders had je er zelf wel aan gedacht..
Hoop toch dat het er weer wat zonniger uit ziet nu de nacht voorbij is Becky :*
  woensdag 12 december 2012 @ 08:39:02 #37
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218711
Logician, dat ik juist mijn probleem, ik wil eigenlijk niet dat ze weten wanneer ze geboren wordt. Ik vind dat echt echt echt niet leuk. De hele verrassing is er dan af.

Klinkt misschien heel stom maar ik had zo graag ook weer mijn ouders vol trots willen bellen dat ze is geboren. Zonder dat ze vooraf zitten te wachten hoe laat ze komt.

Nou ja, tis effe niet anders.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:42:58 #38
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218770
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:34 schreef Estrys het volgende:

Ik zou liever dat niemand het weet, dat is in mijn beleving toch een beetje het speciale van bevallen maar dat gaat niet met een peuter.
Dat dus, ik pleit hier voor voor de kerst maar geloof niet dat dat m gaat worden. Ik moet me er allemaal maar bij neerleggen maar das niet mijn sterkste punt op dit moment.
pi_120218813
Voordeel is dan wel weer dat je je dochter redelijk goed kunt voorbereiden toch?
Hier komt het straks heel onverwacht, voor een peuter dan ;) 'Ineens' moet hij naar opa en oma. Overdag gaat dat nog maar in ergste geval midden in de nacht uit zijn ged gehesen. Omdat de baby komt. Dat gaat hij niet grappig vinden. Ik voorzie drama. Ga het maar alvast in de week leggen bij hem.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:46:42 #40
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120218823
Maar als je 'normaal' en ongepland zou bevallen, zou je dan ook niet opvang voor Noortje moeten regelen voordat de baby er daadwerkelijk is? Wij bellen bijv mijn familie als de weeën beginnen zodat zij Olivia op kunnen vangen tijdens de bevalling. Of zou je dan thuis (met Noortje) bevallen?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120218941
Becky kan je dan niet de vraag bijv. zo neerleggen: Wie zou er evt. tussen 20 en 27 willen/kunnen oppassen? Dan hoef je het niet aan iedereen te verklappen.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:54:48 #42
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120218965
Dan was het gewoon thuis, dan wist alleen mijn schoonpa het misschien het of Noortje was op het kdv en ik daarna natuurlijk gewoon thuis ipv 4/5 dagen in het ziekenhuis waar je een stuiterpeuter niet de hele dag kan laten zitten.
Nu moeten we de hele familie inlichten (ook omdat schoonmoeder precies die dagen een paar dagen weg heeft gepland, wat ik heel stom vind en helemaal niet goed voor mijn hormonen is) om van alles voor Noortje te regelen.

Estrys, het kan natuurlijk ook gewoon eerder beginnen, bij Noortje begon het ook op 38.2 (slik das over een week).

Genoeg geneuzel over dit onderwerp.
ZENNNNNN, becky, leg je er bij neer, leg je er bij neer, leg je er bij neer.......

of ligt het toch aan mijn mindset wanneer de baby komt. :P
pi_120219062
Heb je geen fijne buurman of buurvrouw Becky? Koop je een dinerbon ofzo in ruil voor onverwachte opvang? Is lekker dichtbij, kun je haar op het laatste moment kwijt en op het eerste moment weer ophalen. Blijft het voor alle mensen die echt dichtbij staan een verrassing O+
  woensdag 12 december 2012 @ 09:00:59 #44
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_120219081
ooooh ja het is je mindset 8)7
nou dan set ik hem ff een eind weg
W
Z
E
pi_120219118
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:39 schreef becky27 het volgende:
Logician, dat ik juist mijn probleem, ik wil eigenlijk niet dat ze weten wanneer ze geboren wordt. Ik vind dat echt echt echt niet leuk. De hele verrassing is er dan af.

Klinkt misschien heel stom maar ik had zo graag ook weer mijn ouders vol trots willen bellen dat ze is geboren. Zonder dat ze vooraf zitten te wachten hoe laat ze komt.

Nou ja, tis effe niet anders.
Dat klinkt en is niet stom.
Ik vind het heel herkenbaar! Ik had dat afgelopen keer ook, ik baalde echt van die inleiding. Heb t ook niemand verteld, behalve mn ouders dan ivm Floris.
Ik was zo blij dat die inleiding niet doorging! Maar.dat verrassingseffect vond ik de vorige keer zo leuk. Maar doordat t toch uitzichzelf begon vond ik t een stuk leuker om mn vader te bellen.
Sowieso was de snelheid al een verrassing, dus toen ik rond 12en mn ouders belde was t van: nu al :o
Dus snap je.gevoel heel goed!
pi_120219217
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:00 schreef Suikertante het volgende:
Heb je geen fijne buurman of buurvrouw Becky? Koop je een dinerbon ofzo in ruil voor onverwachte opvang? Is lekker dichtbij, kun je haar op het laatste moment kwijt en op het eerste moment weer ophalen. Blijft het voor alle mensen die echt dichtbij staan een verrassing O+
Nee die vraag je een stuk makkelijker om zijn kerstplannen aan de kant te zetten ;)

Ik weet niet hoe het met Noortje is maar
Ik wil graag dat onze peuter bij iemand vertrouwds is. Waar hij zich fijn en thuis voelt, het is al zo vreemd allemaal. Als de consequentie dan is dat het geen geheim meer is dan is dat niet anders. Zolang hij zich fijn voelt kan ik me er wel bij neerleggen dat het geen verrassing is.
pi_120219264
Je kan je niet anders dan er bij neer leggen. :)
pi_120219291
Becky ik heb je gedm't, wat een vervelende situatie voor je! :*
:)
  woensdag 12 december 2012 @ 09:14:12 #49
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120219345
Is helemaal zo hoor Tally.

Gewoon overheen zetten.... we gaan maar vragen of schoonpa hier in huis wil komen, is voor Noortje het fijnst.
Ga het na vandaag maar aan de grote familieklok hangen. Met veel pijn in mijn hart maar het is niet anders.

En nu, nu ga ik mijn 37+ pens van de bank hijsen en zwemmen met de grote dame.
pi_120219363
Estrys, ze kunnen de kleuter ook opnemen in de kerstplannen in plaats van hun plannen helemaal aan de kant te zetten natuurlijk. En ja, dan hangt het helemaal af van je band met de buren en of je kind zich er prettig voelt, maar als ik de situatie omdraai zou ik bijna iedereens kleuter zo opvangen. Je draagt bij aan een van de mooiste momenten uit iemands leven! Het zouden ook de ouders van een vriendje of vriendinnetje kunnen zijn bijvoorbeeld, die hebben dan gewoon één kleuter meer. Is niet meteen zo anders.

Neemt niet weg dat het een ingewikkelde situatie is en zo te lezen is er geen makkelijke oplossing. Becky, ben bang dat Tally gelijk heeft. :*
pi_120219406
VK gebeld en op 10 januari een afspraak *O* Ben nu al een beetje zenuwachtig :D
Het is wel een beetje stom. Volgens internet ben ik nu 5 weken zwanger, maar ik voel helemaal niks. Ben niet moe, niet misselijk en niet chagrijnig.... Ik zou bijna zwangerschapsklachten willen hebben, alleen maar om te voelen dat het 'echt' is...
pi_120219422
Even iets heel anders. Nu er allemaal nieuwe zwangeren zijn: toen ik hier net kwam kreeg ik van Twinkle twee boeken O+ Ze vroeg me of ik ze tegen de tijd dat ik ze niet meer nodig had door wilde sturen naar weer nieuwe zwangeren, een leuke traditie!

In eén van de boeken kijk ik nu al bijna niet meer en tegen verzendkosten wil ik hem dus wel kwijt!
Wie het eerste PM't, die het eerst maalt. Het gaat om dit boek .
pi_120219436
Ik vond het jammer dat mijn ouders beneden in de hal wilde wachten tot Zoë gehaald was.
Omdat ik weet hoe ze zijn en mij op die manier nog zenuwachtiger maken.
En stiekem was ik heel blij dat ze zich 's nachts aandiende.
Maar nu moet ik dus ook gaan plannen. Kan me er heel druk en zenuwachtig over gaan maken maar daar heb ik dan ook alleen mezelf mee.
pi_120219470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:17 schreef Hilzillah het volgende:
Het is wel een beetje stom. Volgens internet ben ik nu 5 weken zwanger, maar ik voel helemaal niks. Ben niet moe, niet misselijk en niet chagrijnig.... Ik zou bijna zwangerschapsklachten willen hebben, alleen maar om te voelen dat het 'echt' is...
Die klachten kwamen bij mij met een week of 7. Achteraf had ik alleen last van erg emotioneel zijn.
Zodra ik mijn eerste echo achter de rug had (7 weken) begonnen de klachten te komen.
pi_120219475
Nog ver weg voor ons, dus wij hebben nog niet echt besloten waar we Kleuter brengen als de bevalling begint. Met een beetje geluk begint het op een schooldag, dat zou makkelijk zijn. :)
pi_120219527
quote:
Herkenbaar. Wellicht heb je geluk en zul je er weinig van merken, dat is echt alleen maar fijn. Stukken beter dan hele dagen overgeven het eerste trimester. :)
  woensdag 12 december 2012 @ 09:22:51 #57
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120219534
Maar is het heel gek als ik die dag mijn peuter pas inlicht als d'r zusje is geboren. Dus dat opa komt omdat mama en papa naar het ziekenhuis moeten maar niet dat opa continu loopt te roepen 'vandaag komt je zusje, vandaag komt je zusje'. En dan gaat vent r halen en mag opa mooi nog even wachten. Of is dat gek?
pi_120219574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:22 schreef becky27 het volgende:
Maar is het heel gek als ik die dag mijn peuter pas inlicht als d'r zusje is geboren. Dus dat opa komt omdat mama en papa naar het ziekenhuis moeten maar niet dat opa continu loopt te roepen 'vandaag komt je zusje, vandaag komt je zusje'. En dan gaat vent r halen en mag opa mooi nog even wachten. Of is dat gek?
Ik zou het niet anders doen!
  woensdag 12 december 2012 @ 09:24:47 #59
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120219577
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:18 schreef Tally het volgende:
Ik vond het jammer dat mijn ouders beneden in de hal wilde wachten tot Zoë gehaald was.
Omdat ik weet hoe ze zijn en mij op die manier nog zenuwachtiger maken.
En stiekem was ik heel blij dat ze zich 's nachts aandiende.
Maar nu moet ik dus ook gaan plannen. Kan me er heel druk en zenuwachtig over gaan maken maar daar heb ik dan ook alleen mezelf mee.
Oh dat ook, no way, we bellen wel als we er zelf aan toe zijn. Dat is 1 ding wat zeker is. Maar ouders gaan dan toch zenuwachtig thuis zitten, mijn ouders moeten dik een uur rijden dus die zie ik al eerder richting ons huis komen. Maar ik wil eerst met vent, baby en Noortje zijn. Daarna mogen ouders een keer opdraven.
  woensdag 12 december 2012 @ 09:25:08 #60
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120219590
En nu walvissen in het zwembad. Fijne dag nog.
pi_120219593
quote:
Nee. Dat is totaal niet gek.
pi_120219615
Ik vind het altijd een beetje sneu om te horen als ouders of familie hun eigen wensen zo boven die van het aanstaande gezin stellen. Bevallen is zoiets intiems en bijzonders, dat moment willen delen is prima en heel mooi, maar moet imho vanuit de aanstaande ouders komen, niet vanuit familie die aanwezigheid op eist (zelfs als het in de vorm van wachten op de gang is). Als je als vrouw aangeeft dat je het niet wilt hebben omdat je er zenuwachtig van wordt dan vind ik het altijd gek als familie er toch een beetje maling aan heeft.

Becky, zo hebben we het hier wel gedaan met de oudste. Mijn vader is hier thuis gekomen en gebleven en B. heeft haar 's morgens opgehaald en is met haar naar het ziekenhuis gekomen. Ik moest een nacht blijven en B. moest nodig bijslapen dus nadien is hij naar huis gegaan en heeft mn vader de oudste gruwelijk verwend :P Ik wilde geen bezoek in het ziekenhuis hebben omdat ik doodop was, wilde slapen en voor mn gevoel in duizend stukjes in dat bed lag. Dat wordt me tot de dag van vandaag kwalijk genomen maar ik heb er geen spijt van.
:)
pi_120219652
Joh Becky dat is toch helemaal niet gek? Ik denk dat iedereen begrijpt dat de grote zus wel de allerbelangrijkste is en als eerste kennis mag maken O+
(ben ik heel zwanger als ik bijna moet huilen terwijl ik dit opschrijf? :'))
(ik ben zelf een grote zus, dat is het vast)
pi_120219678
Becky :*
pi_120219683
Mja is het ook. Vooral als je tig keer aangeeft dat je het echt niet wilt. Zelfde is de opvang voor als ik de volgende moet werpen. Mijn moeder eist zo'n beetje dat de kleine bij haar komt als ik in het ziekenhuis ligt terwijl mijn schoonouders om de hoek wonen. Vaak heb ik het gevoel dat mijn moeder bang is dat ze iets mist van de kleinkind/kinderen. Beetje jammer. Maar is trouwens niet alleen hiermee. Maar met alles.

Ach. Als het 's nachts begint ga ik toch echt mijn ouders niet bellen. Want dan wil ik meteen weg en niet een half uur moeten wachten. Dan bel ik toch echt mijn schoonouders.
  woensdag 12 december 2012 @ 09:34:28 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120219813
Ik vond het juist zo bijzonder dat mijn ouders met het ene kind en mijn schoonouders met het andere kind kwamen. Nieuwe baby in bedje, kindjes bij mij in bed, lekker knuffelen, kijken dat de buik weg is en dan samen het nieuwe broertje bekijken.

Want hoe leuk ík het ook vond, ik kan me voorstellen dat zij het echt niet zo leuk vinden hoor, zo'n aandachtsdeler. En daarna gingen zij met papa mee naar huis, lekker in t vertrouwde, en de dag erna kwamen ze ons met z'n drieën ophalen.

Bij de tweede kreeg ik een inleiding dus was de oudste t nachtje ervoor al bij opa en oma gaan slapen. Vond ik voor hem rustiger. En iedereen wist het toch. Alleen de duur is dan een verrassing. Deed voor mij niets af aan de magie. de derde kwam wel spontaan maar ik voelde me na een strippoging al wat wiebelig. Toen dus ook gekozen voor oudsten alvast weg brengen. Of het door zou zetten was nog maar de vraag, maar dat zagen we dan wel. Dat gebeurde dus. Ket bovenstaand verhaal. :P

Kan ie vriend/man niet voor Noortje zorgen als jij in het ziekenhuis bent?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120219918
Ik zou het ideaal vinden als ik wist wanneer ik ging bevallen :@ Makkelijk van de te voren weten wanneer je oppas nodig hebt. Ik zou me er helemaal niet druk om maken als mensen weten wanneer de kleine zou komen. Bevallen doe ik voor mezelf en mijn lief niet voor de rest van de familie. Er zijn nog genoeg verrassingen, hoe ze zal ze eruit zien, wat der naam is.

Hier zijn mijn ouders de eerste die gebeld worden als het begint, maar mijn moeder werkt ook gewoon en kan overdag niet zomaar ineens weg en mijn vader kan niet 3 kinderen tegelijk aan. Dus als tweede staat er een buurvrouw op de lijst. Maar die gaat de week na de uitgetelde datum op vakantie dus als het in die week gebeurd dan is ze niet beschikbaar. Wie we dan bellen weten we nog niet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120219927
Het is gewoon knudde becky...

Maar het komt goed!
  woensdag 12 december 2012 @ 09:44:51 #69
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120220080
Het komt ook goed!

Buuf, denk dat mijn man ook graag tijd wil doorbrengen met zijn nieuwbakken dochter en zijn net geopereerde vrouw.
pi_120220156
Klinkt nog als een heel gedoe, bevallen van een 2e. :D (vooral rond de feestdagen...) Ik heb de mazzel dat opa niet werkt momenteel dus als de kleine komt kan hij m zo halen. OOK met kerst. Ze houden hun agenda redelijk leeg voor het geval dat.. Daar ben ik wel erg blij mee moet ik zeggen.

Mn zoon weet wel dat hij naar opa/oma gaat als de kleine komt (of ze moet heel snel ter wereld komen en zoon net op psz zitten ofzo :P) dus we hebben samen zn vluchttas ingepakt. Zou het niet gedaan hebben als hij er niet zo mee bezig was maar hij had het bijna dagelijks over zusje die in de buik zit en er binnenkort uitkomt dat ik m er maar bij heb betrokken. Verder probeer ik het er niet teveel over te hebben want het kan zijn dat madam nog een kleine 3 weken blijft zitten. Maar sinds de vluchttas is gepakt is hij wel rustiger eronder.

Enniewee, MELD. Gister vanaf etenstijd tot ik in bed lag hele tijd oefenweeën. Hoopte dat het door zou zetten maar helaas! Nu alles weer rustig. :( Dacht echt even dat het een 12-12-12 kindje zou worden... :D
pi_120220470
quote:
Becky wij hebben dat ook zo gedaan hoor. Mijn grote is uiteindelijk opgevangen door mijn schoonouders. Mijn schoonouders, zoontje en ouders zijn een paar uur later naar het geboortecentrum gekomen en mijn vriend heeft toen eerst mijn grote opgehaald zodat hij kon kennismaken met zijn broertje. Een kleine 10 minuten later mochten de opa's en oma's ook komen.
Vooraf heb ik dit ook wel heel duidelijk aangegeven bij iedereen dat mijn grote wens was dat grote broer E eerst kon zien.
(aangezien hij door de week bij mijn ex is was het heel erg de vraag of dat zou lukken).

Misschien ook iets om over na te denken. Als je belt dat kleine zus er is vragen of je eerst Noortje aan de telefoon mag. Natuurlijk weet degene die je belt wel hoe laat het is maar ik vond het heel fijn om eerst grote broer te kunnen vertellen dat E er was en dat dus niet mijn schoonouders hem dat vertelde.
pi_120220583
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:39 schreef Ticootje het volgende:
Het is gewoon knudde becky...

Maar het komt goed!
Succes vandaag :) Tenminste dat is vandaag toch?
pi_120220770
Inderdaad, volgens mij ook! Succes Tico!
pi_120220823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Succes vandaag :) Tenminste dat is vandaag toch?
Al geweest ;)

De laatste echo wordt nu gefaxt naar de nieuwe praktijk en dan gaat ze een afspraak maken bij de gyn..
pi_120220912
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Al geweest ;)

De laatste echo wordt nu gefaxt naar de nieuwe praktijk en dan gaat ze een afspraak maken bij de gyn..
Mooi dan is dat al weer achter de rug!
pi_120220985
Enige indicatie gekregen van hoe snel je daar terecht kunt?
pi_120221229
Becky :* het komt goed en je gevoel blijven volgen hoor hoe jullie dit willen dan wel in aangepaste versie

tico hopelijk kan je snel terecht
pi_120221442
quote:
Het is nu inderdaad nog zo'n niemandsland! Toch sla ik de klachten liever over ;). Helaas gaan ze mij niet overslaan, ben ik bang... Heb nu al behoorlijk last van opgeblazen gevoel (maar ik heb PDS, dus het is te verwachten).

Tico, hopelijk kan je snel terecht en valt het allemaal uiteindelijk mee voor jullie kindje!
Home is where the O+ is...
pi_120221757
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:23 schreef Suikertante het volgende:
Enige indicatie gekregen van hoe snel je daar terecht kunt?
Volgende week meteen.
pi_120221802
Oh dat is wel erg fijn. Hoop echt dat het meevalt.
pi_120222173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:53 schreef Suikertante het volgende:
Oh dat is wel erg fijn. Hoop echt dat het meevalt.
Ik ook... Met dr handen uitwendig onderzoek vond ze de baby niet schokkend groot... De echo's tot 30 weken laten een perfecte gemiddelde zien.. De laatste echo is de enige die afwijkt.. De suikerwaarden zijn echt niet ok, die kan ze niet negeren.
Daarom moet een gyn erover gaan oordelen, en nog een echo. Voor insuline is het waarschijnlijk te laat.. Mn suiker schommelt wel echt heel erg, zonder dat ik echt wat merk. En dat is toch niet goed.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:14:42 #82
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_120222392
Mornings! *meld*

Wat balen Tico, ik hoop dat het allemaal toch voorspoedig mag blijven gaan..

Becky, lastig allemaal :* Succes met het vinden van een oplossing..

Wij hebben erg veel geluk, mijn ouders wonen op ca. 5 a 10 minuten afstand en mijn moeder werkt niet, dus die kan ten alle tijde Stef opvangen. Als het in de nacht begint komt zij hier en slaapt dan verder in ons bed tot Stef wakker wordt, overdag komt ze hem halen. Op de momenten dat mijn vader werkt is vervoer naar het ziekenhuis voor ons wat lastiger want lief heeft geen rijbewijs, maar we hebben voldoende mensen in de backup staan, een ritje daarheen zal vast goedkomen. Ik had eigenlijk nog helemaal niet verder gedacht als dit, maar nu zeggen jullie zoiets, over wanneer we Stef vertellen en hoe hij de baby voor het eerst te zien krijgt. Ik ga daar straks eens even over kletsen met mijn liefje :) Dat mijn ouders nu overigens al weten dat het begonnen is vind ik wel jammer, met Stef wist alleen de vriendin die ons naar het ziekenhuis bracht het en dat vond ik erg fijn. On the other hand kan ik er niet zo mee zitten, het is nu eenmaal zo dat we oppas nodig hebben voor Stef, dus nouja. Als we het écht geheim willen houden moet ik vóór zaterdag a.s. bevallen, want Stef is tot dan uit logeren al. Maar van mij mag het nog wel even duren, dus ik vind het mooi zo :P
3!
pi_120222639
Het is in elk geval fijn dat het niet idioot groot voelt allemaal, en dat er door een specialist naar gekeken wordt. Hopelijk ben je een mysterie, heeft de baby er geen last van en is je suikerspiegel na de bevalling weer wat rustiger!
pi_120222726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:22 schreef Suikertante het volgende:
Het is in elk geval fijn dat het niet idioot groot voelt allemaal, en dat er door een specialist naar gekeken wordt. Hopelijk ben je een mysterie, heeft de baby er geen last van en is je suikerspiegel na de bevalling weer wat rustiger!
NOU! Dat hoop ik ook... Niet dat ik tot de gelukkigen behoor die er ook echt diabetes aan gaat overhouden... Maar goed, mn hele familie heeft het.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:27:44 #85
95408 Incantrix
pi_120222849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

NOU! Dat hoop ik ook... Niet dat ik tot de gelukkigen behoor die er ook echt diabetes aan gaat overhouden... Maar goed, mn hele familie heeft het.
En het kan een erfelijkheidsfactor hebben toch? Geloof ik? -O-
3!
pi_120222885
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Incantrix het volgende:

[..]

best wel :'(

Maar ook mn hele familie van mn vaders kant heeft overgewicht... En dat heb ik niet. En ik overdrijf natuurlijk een beetje, niet allemaal, maar wel veel.
pi_120222915
Nou, jij bent gewoon een gekke uitzondering hoor :+ (die gekke Tico weer!)
pi_120222930
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Kan. Als er diabetes 2 in de familie voorkomt, heb je een grotere kans. En als je zwangerschapsdiabetes hebt gehad ook. Dus de combi maakt wel dat de kans dat je ooit diabetes 2 ontwikkelt wel groter is. Maar ik ben inmiddels 44 (nou ja, over nog geen twee weken) en ik heb het nog niet ontwikkelt terwijl bij mij ook die factoren aanwezig waren en ik bovendien een oudere zwangere was, wat ook weer een factor is.

Ieder jaar even prikken en het in de gaten houden, maar het hoeft dus niet!
Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je, Ticootje!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_120222938
Cwen, je staat er bij hoor!

Becky, ik kan me je reactie wel voorstellen, Maar linksom of rechtsom zal je je er bij neer moeten leggen dat mensen het weten :*
Sowieso moet je met een 2e (of derde etc) wel andere mensen op de hoogte brengen ivm opvang. Vind ik ook wel jammer.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:31:02 #90
95408 Incantrix
pi_120222941
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar ook mn hele familie van mn vaders kant heeft overgewicht... En dat heb ik niet. En ik overdrijf natuurlijk een beetje, niet allemaal, maar wel veel.
Bwuh -O- :') ik duim dat het mee zal vallen voor je.. Nee, ok, maar dan nog. Hoewel jij qua gewicht idd prima zal zitten :Y
3!
pi_120222973
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig komt het aan mijn kant van de fam ook voor 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:32:56 #92
95408 Incantrix
pi_120222997
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kan. Als er diabetes 2 in de familie voorkomt, heb je een grotere kans. En als je zwangerschapsdiabetes hebt gehad ook. Dus de combi maakt wel dat de kans dat je ooit diabetes 2 ontwikkelt wel groter is. Maar ik ben inmiddels 44 (nou ja, over nog geen twee weken) en ik heb het nog niet ontwikkelt terwijl bij mij ook die factoren aanwezig waren en ik bovendien een oudere zwangere was, wat ook weer een factor is.

Ieder jaar even prikken en het in de gaten houden, maar het hoeft dus niet!
Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je, Ticootje!
Ik had op zich ook al wel bedacht dat het een kans is en geen zekerheid oid, maar in Tico's schoenen zou ik me op dit moment wel bezorgd maken idd. Wél fijn dat er ook voorbeelden als jij zijn, waarbij het allemaal goed ging :*
3!
pi_120223004
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:32 schreef Joene het volgende:

[..]

Gelukkig komt het aan mijn kant van de fam ook voor 8-)
Ik hoop niet dat dat invloed heeft op Tico :+
pi_120223034
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:32 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik had op zich ook al wel bedacht dat het een kans is en geen zekerheid oid, maar in Tico's schoenen zou ik me op dit moment wel bezorgd maken idd. Wél fijn dat er ook voorbeelden als jij zijn, waarbij het allemaal goed ging :*
Ja hoor, ik maakte me ook wel zorgen toen. En het blijft niet fijn, want het kan zomaar ineens wel de kop opsteken. Juist omdat het niet altijd allemaal in drama resulteert, wilde ik mijn ervaring ook even delen :)
pi_120223044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:33 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Wel op den baby :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_120223059
Da's waar.
pi_120223067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:33 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Maar wel voor baby... En dat vind ik dan best sneu...
pi_120223095
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja hoor, ik maakte me ook wel zorgen toen. En het blijft niet fijn, want het kan zomaar ineens wel de kop opsteken. Juist omdat het niet altijd allemaal in drama resulteert, wilde ik mijn ervaring ook even delen :)
En ik vind het heel heel fijn om te horen dat het heus niet dramatisch gaat aflopen... Het zijn wel dingen die nu in mn hoofd spoken..
pi_120223130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En ik vind het heel heel fijn om te horen dat het heus niet dramatisch gaat aflopen... Het zijn wel dingen die nu in mn hoofd spoken..
Kan ik me voorstellen, hoor.
Ik wil met mijn posts ook niet zeggen dat het DUS bij jou ook allemaal wel mee zal vallen, alleen dat er ook andere scenario's zijn dan doemscenario's.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:37:25 #100
95408 Incantrix
pi_120223150
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:* O+
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')