Ik wil een katquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Zo. Laatste keer trainen met de hond dit jaar. Koud man.
Katten zijn zulke nutteloze beesten.quote:
Ah, overig.. merci!quote:
Ik heb dan ook liever een poesquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:15 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Katten zijn zulke nutteloze beesten.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:15 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Katten zijn zulke nutteloze beesten.
precies.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb dan ook liever een poes
quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb dan ook liever een poes
Ziet er wel strak uit vind ik.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:18 schreef Paxcon het volgende:
Wat is Youtube onhandig geworden trouwens
Die is zo te horen ook geweest?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij loopt hier ook rond? We hadden wel een UvA meet kunnen doen
quote:
Is ie nou weer veranderd?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:18 schreef Paxcon het volgende:
Wat is Youtube onhandig geworden trouwens
Volgens mij zei ik toen nog tegen je dat je dat beter niet kon doen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:27 schreef DanielBackward het volgende:
Cliché.
Ik kreeg minpunten bij mijn betoog omdat ik het woord abject gebruikte. De doelgroep was bovenbouw vwo. Triest niet waar?
Dat kloptquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik toen nog tegen je dat je dat beter niet kon doen.
Vind het nogal pretentieus overkomen eigenlijkquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:27 schreef DanielBackward het volgende:
Cliché.
Ik kreeg minpunten bij mijn betoog omdat ik het woord abject gebruikte. De doelgroep was bovenbouw vwo. Triest niet waar?
Infaam en abject. Handig om de lachers op je hand te krijgen maar anders inderdaad zoveel mogelijk vermijden.quote:
Tja, het sloot wel mooi aan bij de contextquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het was gewoon 'a bridge too far'.
Eigenlijk niet, en het sloot zeker niet aan bij je tekst.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:31 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Tja, het sloot wel mooi aan bij de context
Haha oké als jij 't zegtquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, en het sloot zeker niet aan bij je tekst.
Ik zei het toen tegen je.quote:
Ja volgende keer houd ik me in. En ik had alsnog wel een prima cijferquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zei het toen tegen je.En ik vind het nog steeds. Maar ach van elke misstap leer je ook weer toch?
Thanksquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:35 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=abject
Shit die gaat naar google dot com..
Teleologisch is gewoon een bijvoegelijk naamwoord en hoeft niet alleen te slaan op de wijze van wetsinterpretatie.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Het gebruik van het woord teleologisch klopt toch ook niet bij de discussie rond die uitspraak?
Teleologisch: doel voor ogen, en zo de regel uitleggen. Ergo, Bram zegt dat de uitspraak gedaan is zoals hij volgens de regels bedoeld is?
Lekker met jvb bezig?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:38 schreef Paxcon het volgende:
Zal wel een enorme faal zijn dit, maar waar in de bundel vind ik de WOM?
edit: al gevonden
Uiteraard, maar volgens mij is het nog steeds niet een negatieve zaak als een uitspraak teleologisch is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Teleologisch is gewoon een bijvoegelijk naamwoord en hoeft niet alleen te slaan op de wijze van wetsinterpretatie.
Maar het betekent ook geenszins dat alles 'volgens de regels is', zoals je wat eerder zeiquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Uiteraard, maar volgens mij is het nog steeds niet een negatieve zaak als een uitspraak teleologisch is.
Wat is de WOM?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:38 schreef Paxcon het volgende:
Zal wel een enorme faal zijn dit, maar waar in de bundel vind ik de WOM?
edit: al gevonden
Elke uitspraak heeft een teleologische grondslag mag ik hopen, anders slaan ze namelijk nergens op.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:42 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar het betekent ook geenszins dat alles 'volgens de regels is', zoals je wat eerder zei
Teleologisch staat niet gelijk aan 'volgens de regels'...quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Elke uitspraak heeft een teleologische grondslag mag ik hopen, anders slaan ze namelijk nergens op.
Sorry niet mijn ding.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:50 schreef Paxcon het volgende:
Heerlijk ontspannend nummer voor op de late avond
Klopt. Dat pianostukjequote:Op dinsdag 11 december 2012 20:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sorry niet mijn ding.
Al was de instrumentale intro wel mooi.![]()
Nee, naar een bepaald doel toe werken. Dat is toch het hele punt van het recht?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:52 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Teleologisch staat niet gelijk aan 'volgens de regels'...
Misschien omdat het doel hem niet zint?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nee, naar een bepaald doel toe werken. Dat is toch het hele punt van het recht?
Mijn eerste vraag blijft dus; waarom vindt Bram het bezwaarlijk dat een uitspraak teleologisch is?
Dan verwoordt hij het wel heel vreemd. Het is haast alsof hij graag interessante woorden gebruiktquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:57 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Misschien omdat het doel hem niet zint?
Bram beschuldigt daarmee dat de rechter activistisch is en eigenlijk buiten zijn domein treedt. Dat wordt over het algemeen niet gewaardeerd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nee, naar een bepaald doel toe werken. Dat is toch het hele punt van het recht?
Mijn eerste vraag blijft dus; waarom vindt Bram het bezwaarlijk dat een uitspraak teleologisch is?
Nja na 8 jaar kan je vast wel iets tochquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:02 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee. Heb wel 8 jaar gitaarles gehad. Niet dat ik dat nu heel goed kan ofzo hoor
Jawel, maar niet echt heel bijzonder ofzo...quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nja na 8 jaar kan je vast wel iets toch
Boer er ligt een kip in het water Boerquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jawel, maar niet echt heel bijzonder ofzo...
Dan is het meer een verongelijkt kind dat daar staat te blèren.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bram beschuldigt daarmee dat de rechter activistisch is en eigenlijk buiten zijn domein treedt. Dat wordt over het algemeen niet gewaardeerd.
Die ken ik als ''Boer wat zeg je van mn kippen''quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Boer er ligt een kip in het water Boer
Hmm dat zeggen mensen heel vaak als ze eigenlijk best goed zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jawel, maar niet echt heel bijzonder ofzo...
Hoe bedoel je aanwijzing?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe ik correct verwijs naar een aanwijzing in een noot? Hoe ziet dat er uit?
Je kan niet alles weten, als goederenrecht ver van je expertise gebied ligt is je kennis op dat gebied wellicht niet diepgaand. Je kan ook gepromoveerd zijn op iets totaal anders, het civiele recht is breed.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:25 schreef Yreal het volgende:
Wat weet mijn docent belachelijk weinig van goederenrecht zeg. En dan gepromoveerd civilist..
<naam auteur>, noot bij <naam arrest/uitspraak>, <naam tijdschrift>, noot/paragraaf #.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe ik correct verwijs naar een aanwijzing in een noot? Hoe ziet dat er uit?
Zo doe ik het ook inderdaadquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:31 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
<naam auteur>, noot bij <naam arrest/uitspraak>, <naam tijdschrift>, noot/paragraaf #.
Zoiets?
quote:
Misschien moet ik iets concreter zijn. Ik wil in mijn noot verwijzen naar een aanwijzing. In dit geval wil ik verwijzen naar deze aanwijzing: http://www.om.nl/organisa(...)155139/aanwijzing-0/quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:31 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
<naam auteur>, noot bij <naam arrest/uitspraak>, <naam tijdschrift>, noot/paragraaf #.
Zoiets?
Naar de datum van publicatie in de Staatscourant. En dan het nummer van de Staatscourant e.d. erbij. Stc. 2010, 4003.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet ik iets concreter zijn. Ik wil in mijn noot verwijzen naar een aanwijzing. In dit geval wil ik verwijzen naar deze aanwijzing: http://www.om.nl/organisa(...)155139/aanwijzing-0/
Hoe doe ik dat correct?
quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Naar de datum van publicatie in de Staatscourant. En dan het nummer van de Staatscourant e.d. erbij.
Ik zou in de tekst het ding gewoon de 'Aanwijzing rechtsbijstand (politieverhoor)' noemen en in de voetnoot de Stc. verwijzing.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Aanwijzing rechtsbijstand politieverhoor (2010A007), Strct. 2010, 4003
Zo zou ik het doen.
Hij vroeg toch ook om de verwijzingquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou in de tekst het ding gewoon de 'Aanwijzing rechtsbijstand (politieverhoor) noemen en in de voetnoot de Stc. verwijzing.
Ja maar in de verwijzing zou ik de woorden 'Aanwijzing rechtsbijstand politieverhoor' niet noemen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:42 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hij vroeg toch ook om de verwijzing
Het moest trouwens Stcrt zijn
Dat ligt eraan of die dat in de tekst zelf noemt of niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja maar in de verwijzing zou ik de woorden 'Aanwijzing rechtsbijstand politieverhoor' niet noemen.
Je leest mijn post niet (goed). Ik zeg toch ook dat ik het in de tekst zelf zou noemen en in de verwijzing alleen het nummer van de Staatscourant.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:44 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of die dat in de tekst zelf noemt of niet.
Ah, dan zijn we het met elkaar eensquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je leest mijn post niet (goed). Ik zeg toch ook dat ik het in de tekst zelf zou noemen en in de verwijzing alleen het nummer van de Staatscourant.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:46 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ah, dan zijn we het met elkaar eens
Download anders even Leidraad voor juridische auteurs van Kluwer. Ontzettend handigquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Die ligt hier in analoge versie op tafelquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Download anders even Leidraad voor juridische auteurs van Kluwer. Ontzettend handig
Gewoon de papieren versie. Veel handiger!quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Download anders even Leidraad voor juridische auteurs van Kluwer. Ontzettend handig
Het is ook maar een leidraad hè. Je kunt ook heel goed op een andere manier verwijzen in teksten, als je maar consequent bent. Maar het geeft wel een aardige houvast voor eerstejaars omdat je dan nog niet echt goed in aanraking gekomen bent met het bijhouden van een fatsoenlijk notenapparaat.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef Paxcon het volgende:
Die Leidraad heb ik ook maar op de RUG hoorde ik dat iedereen (docenten enzo) dat een slecht boek vonden.
Waarom je hem dan toch moet kopen is me een raadsel.
Sowieso, maar mocht ie 'm niet hebbenquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gewoon de papieren versie. Veel handiger!
Ohja, scherp van je.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Sowieso, maar mocht ie 'm niet hebben
De titel doet al een hoop vermoeden hequote:Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef Paxcon het volgende:
Die Leidraad heb ik ook maar op de RUG hoorde ik dat iedereen (docenten enzo) dat een slecht boek vonden.
Waarom je hem dan toch moet kopen is me een raadsel.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is ook maar een leidraad hè. Je kunt ook heel goed op een andere manier verwijzen in teksten, als je maar consequent bent. Maar het geeft wel een aardige houvast voor eerstejaars omdat je dan nog niet echt goed in aanraking gekomen bent met het bijhouden van een fatsoenlijk notenapparaat.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
De titel doet al een hoop vermoeden he
quote:
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zit even op mobiel, dus dan mis je wel eens wat
Leuk nummer wel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:01 schreef eriksd het volgende:
Ik stond net in de keuken met The Reflex mee te doen en uiteraard kwam er weer iemand langsgelopen
Wat? Buiten? Huisgenoten?quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:01 schreef eriksd het volgende:
Ik stond net in de keuken met The Reflex mee te doen en uiteraard kwam er weer iemand langsgelopen
Galerijgenoten. Ik had alleen broek aan en horloge.quote:
Who cares man. The Reflex is geweldig.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:01 schreef eriksd het volgende:
quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Galerijgenoten. Ik had alleen broek aan en horloge.
Moet wel uitkijken met dit soort dingen nu mensen een beeld kunnen vormen daarvan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |