quote:
en Leona fans de 13e in de dozijntjes?quote:
Meer de 13-in-totaaltjes, want veel meer dan dat zullen er niet zijnquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:06 schreef BzP het volgende:
[..]
en Leona fans de 13e in de dozijntjes?
THIS JUST MADE MY DAYquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Meer de 13-in-totaaltjes, want veel meer dan dat zullen er niet zijn
Eyelar is niet een van de beste en meest getalenteerde zangeressen die meedeed (vergelijkingsmateriaal: Sandra, Tessa, Leona, Floor). Niet voor niets richtte zij zich meer op het show-element. In vergelijking met enkel jaren geleden heeft ze wel erg veel vooruitgang gemaakt, ze heeft ook wel wat bijzondere dingen laten horen maar niet voldoende constant.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat zegt die software over Eyelar? Ben ik wel benieuwd naar, want mijn oren zeiden:
En hij is te koop via bol.com: http://www.bol.com/nl/p/and-more/1000004013318728/quote:1. Venus ( - Shocking Blue)
2. Time In A Bottle ( - Jim Croce)
3. Sing It Back ( - Moloko)
4. More ( - Usher)
5. Diamonds Are A Girls Best Friend ( - Marilyn Monroe)
6. A Night Like This ( - Caro Emerald)
7. This Old Love ( - Lior)
8. Jolene ( - Dolly Parton)
9. Keep Your Head Up ( - Ben Howard)
10. Beggin' ( - The Four Seasons / Madcon)
11. New Age ( - Marlon Roudette)
12. Love You Less (Bonustrack) ( - Sandra van Nieuwland)
Langspeelplaat krijgt een nieuwe betekenis zekerquote:Op woensdag 19 december 2012 15:54 schreef iBenny het volgende:
De tracks van haar album zijn bekend:
[..]
En hij is te koop via bol.com: http://www.bol.com/nl/p/and-more/1000004013318728/
This Old Love![]()
Heb je daar software voor nodig? Kun je zelf niet horen of iemand zuiver zingt?quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eyelar is niet een van de beste en meest getalenteerde zangeressen die meedeed (vergelijkingsmateriaal: Sandra, Tessa, Leona, Floor). Niet voor niets richtte zij zich meer op het show-element. In vergelijking met enkel jaren geleden heeft ze wel erg veel vooruitgang gemaakt, ze heeft ook wel wat bijzondere dingen laten horen maar niet voldoende constant.
De software kan aantonen of dat iemand zuiver zingt of niet, de software kan uiteraard heel wat minder gemakkelijk aantonen of dat iemand een mooi stemgeluid heeft, dat kunnen we het beste met ons gehoor doen. Ik vind echter het zuiver zingen in zo'n wedstrijd en het zingen met een goede techniek (ademhaling) een essentiële voorwaarde, als het stemgeluid mooi is dan is dat een grote bonus. Wanneer enkel kandidaten meedoen die goed zingen dan zitten daar vanzelf kandidaten tussen die een aangenaam stemgeluid hebben.
Het is haar zo opgebroken dat zij met al die awards die ze in de finale kreeg bewees dat ze bij uitstek de beste was dit seizoen.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je daar software voor nodig? Kun je zelf niet horen of iemand zuiver zingt?
Sandra zingt zuiver. Vrijwel altijd. Net als iedere zanger/zangeres zit zij er soms ook wel eens naast. Leona zingt ook vrijwel altijd zuiver. Heeft een prima stemgeluid om naar te luisteren. Technisch ook prima in orde en heeft een breed inzetbare stem. Sandra heeft getracht haar succes van More door te trekken. Dat is in de charts prima gelukt, bij het programma is het haar opgebroken.
Niet om het helemaal te bagatelliseren hoor, maar het aantal downloads voor een gouden plaat valt in het niet bij het aantal stemmen om door te gaan bij TVOH.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:10 schreef BzP het volgende:
[..]
Het is haar zo opgebroken dat zij met al die awards die ze in de finale kreeg bewees dat ze bij uitstek de beste was dit seizoen.
Dat idee heb ik ook vaak gehad, maar ik wist niet of die theorie helemaal klopte.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet om het helemaal te bagatelliseren hoor, maar het aantal downloads voor een gouden plaat valt in het niet bij het aantal stemmen om door te gaan bij TVOH.
Ik wel, veel mensen niet. Dat blijkt o.a. uit het valse zingen van verreweg de meeste mensen (als je kleine toonverschillen goed hoort dan zing je per definitie niet vals, in ieder geval niet na een lied ingestudeerd te hebben) maar bijv. ook uit het niet kunnen herkennen wat hoger is bij een halve toon verschil bij solfège (extreem voorbeeld maar ze zijn er) of het niet kunnen leren om zuiver te spelen op een viool (geen frets) of een trompet (veel tonen moet je zelf creëren door je blaastechniek aan te passen).quote:Op woensdag 19 december 2012 16:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je daar software voor nodig? Kun je zelf niet horen of iemand zuiver zingt?
Eens.quote:Sandra zingt zuiver. Vrijwel altijd. Net als iedere zanger/zangeres zit zij er soms ook wel eens naast. Leona zingt ook vrijwel altijd zuiver. Heeft een prima stemgeluid om naar te luisteren. Technisch ook prima in orde en heeft een breed inzetbare stem.
Ik weet het niet. Ik denk eerder dat de arepresentativiteit van de publieksjury haar heeft opgebroken. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste twee keer smachtte naar een andere kant van Sandra. Uit eerdere beelden leid ik af dat ze ook met een andere stijl een interessante zangeres is.quote:Sandra heeft getracht haar succes van More door te trekken. Dat is in de charts prima gelukt, bij het programma is het haar opgebroken.
Prima, maar niet per definitie de beste.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Uit eerdere beelden leid ik af dat ze ook met een andere stijl een interessante zangeres is.
+ dat het zuiver zingen slechts een van de elementen is, het is wel essentiëel dat er zuiver wordt gezongen. Iemand als Johannes zingt bijv. dermate valst dat de rest er niet meer toe doet, wanneer het verschil kleiner is (eens een klein foutje) dan kunnen andere factoren het verschil maken.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:10 schreef Pheno het volgende:
Als er software voor is kan John het format wel aanpassen: geen jury, iedereen zingt iets in de computer. Die bepaalt wie er het minst aantal foutjes heeft gemaakt.
Oh wacht, geen exta geld te verdienen in dit format, dus toch maar weer sms en populariteit erbij betrekken.
Nou vind ik het verschrikkelijk wat Johannes allemaal heeft laten horen, maar het was ook meer dan regelmatig wel gewoon zuiver.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
+ dat het zuiver zingen slechts een van de elementen is, het is wel essentiëel dat er zuiver wordt gezongen. Iemand als Johannes zingt bijv. dermate valst dat de rest er niet meer toe doet, wanneer het verschil kleiner is (eens een klein foutje) dan kunnen andere factoren het verschil maken.
Die klopt. De drempel om een gouden plaat krijgen is tegenwoordig wel erg laag geworden. Singles – 10.000 exemplaren. Niet zo heel spannend dus.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook vaak gehad, maar ik wist niet of die theorie helemaal klopte.
Alleen de laatste twee weken toch? Tot die tijd zat hier er bij bijna elke toon een beetje naast.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou vind ik het verschrikkelijk wat Johannes allemaal heeft laten horen, maar het was ook meer dan regelmatig wel gewoon zuiver.
Nou ja, ze hebben iets gehoord bij zijn auditie wat hen beviel. En dat hebben ze goed gehoord, uiteindelijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen de laatste twee weken toch? Tot die tijd zat hier er bij bijna elke toon een beetje naast.
Een topprestatie voor hem waarvoor ik hem complimenteer maar too little and too late. Het moet niet de opzet zijn dat je pas tijdens de deelname aan zo'n programma leert zingen.
mwoah, in een tijd dat al die muziek gemakkelijk gratis verkrijgbaar is, is het toch wel een aardige prestatie. Zeker met singles komt het niet al te vaak meer voor dat je 'zoveel' edelmetaal krijgt.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die klopt. De drempel om een gouden plaat krijgen is tegenwoordig wel erg laag geworden. Singles – 10.000 exemplaren. Niet zo heel spannend dus.
bron:
http://www.nvpi.nl/reglement
Er kan gerelativeerd worden maar zij heeft iets geflikt wat nog geen een NL artiest heeft gedaanquote:Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die klopt. De drempel om een gouden plaat krijgen is tegenwoordig wel erg laag geworden. Singles – 10.000 exemplaren. Niet zo heel spannend dus.
bron:
http://www.nvpi.nl/reglement
Haal je als je mijn post weghaalt die van BzP ook nog even weg? Of moet ik hem ook maar gewoon terugzettenquote:Op woensdag 19 december 2012 17:32 schreef iBenny het volgende:
[..]
mwoah, in een tijd dat al die muziek gemakkelijk gratis verkrijgbaar is, is het toch wel een aardige prestatie. Zeker met singles komt het niet al te vaak meer voor dat je 'zoveel' edelmetaal krijgt.
Daarmee wil ik niet ontkennen dat het er vrij weinig verkoppen voor nodig zijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |