abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:38:41 #1
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120180644
quote:
Onder het motto 'Niet slopen maar bouwen' vraagt FNV/de nieuwe vakbeweging het kabinet met een ambitieus plan te komen dat de economie aanjaagt en voor nieuwe werkgelegenheid zorgt.
Lees verder: http://www.telegraaf.nl/o(...)_wegwerpbanen__.html

Door de jaren heen hebben werknemers steeds meer geeist van werkgevers. Niet de vraag naar arbeid van de werkgever maar de noodzaak van de werknemer op een vast inkomen stond centraal.

Vele bedrijven zijn zo leeggemolken. Als een bedrijf bijna omvalt en van medewerkers afmoet doet een sociaal plan de rest (wie heeft dat ooit uitgevonden?) 2 jaar doorbetalen als een medewerker ziek wordt. Ook als dat niet met het werk te maken heeft en een half jaar WW betalen.

De kruik gaat net zo lang te water tot hij barst.

Is het geen tijd om al die bescherming overboord te gooien zodat een werkgever weer mensen durft aan te nemen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120180905
De regels bepalen het gedrag van de werkgever en de werknemer...dat is een verliespost voor beiden.

Alleen de ambtenaar is tevreden, het zijn zijn regels. En ambtenaren houden niet van veranderen, gisteren niet, vandaag niet, morgen niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2012 @ 10:03:56 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120181336
De vergoeding voor arbeid is een overeenkomst die alleen werkgever en werknemer aangaat. Als de werknemer een tussenpersoon, bv. een vakbeweging, wil gebruiken voor de onderhandelingen is dat natuurlijk helemaal prima, maar als een derde partij op gaat leggen wat de twee andere partijen overeen moeten komen is dat natuurlijk volstrekte waanzin.
Carpe Libertatem
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:21:14 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120181771
Heb je ook cijfers om het allemaal te onderbouwen of ben je gewoon lukraak jouw ideeen aan het spuien zonder verder je aan feiten te houden?
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:24:44 #5
379943 Paper_Tiger
pi_120181867
Ik beredeneer dit vanuit mijn eigen positie als werkgever. Wij hebben het op dit moment razend druk en ik zou geneigd zijn er twee mensen extra bij aan te nemen. Omdat ik niet weet of de drukte doorzet in het nieuwe jaar durf ik ze niet aan te nemen. Ik moet ten slotte minimaal een halfjaarcontract aanbieden. Nee verkopen is dan goedkoper.
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:26:19 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120181917
En daar gaat het al de mist in. Alleen vanuit jezelf redeneren.

Kun je geen uitzendkrachten aannemen?
pi_120181959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik beredeneer dit vanuit mijn eigen positie als werkgever. Wij hebben het op dit moment razend druk en ik zou geneigd zijn er twee mensen extra bij aan te nemen. Omdat ik niet weet of de drukte doorzet in het nieuwe jaar durf ik ze niet aan te nemen. Ik moet ten slotte minimaal een halfjaarcontract aanbieden. Nee verkopen is dan goedkoper.
Waarom moet je ze minimaal een halfjaar contract aanbieden?

Het staat je vrij om ze een contract voor 3 maanden, of welke willekeurige periode dan ook, aan te bieden hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_120182162
In wat Papieren_Tijger zegt zit ongetwijfeld een kern van waarheid, maar daar heeft de FNV het helemaal niet over. De FNV is tegen 'invalkrachten' die twee jaar bij hetzelfde bedrijf werken, tegen mensen met een flexcontract die na twee jaar nog altijd van de ene op de andere dag kunnen worden ontslagen en bovendien geen pensioen opbouwen.

Van dat soort praktijken wordt niemand vrolijk.
pi_120183601
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Heb je ook cijfers om het allemaal te onderbouwen of ben je gewoon lukraak jouw ideeen aan het spuien zonder verder je aan feiten te houden?
Het is er eentje uit dezelfde categorie als harder straffen, instinctief klinkt het allemaal heel logisch maar in de praktijk blijkt het toch behoorlijk anders uit te pakken.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:27:46 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120183681
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is er eentje uit dezelfde categorie als harder straffen, instinctief klinkt het allemaal heel logisch maar in de praktijk blijkt het toch behoorlijk anders uit te pakken.
Met als verschil dat hierbij de analyse al rammelt aan alle kanten
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:50:43 #11
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120184353
wtf zijn 'echte' banen nou weer?

Bedoelen ze daarmee dat de overheid eindelijk stopt met al die dagbesteding werkcentra?
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:30:29 #12
379943 Paper_Tiger
pi_120185735
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
wtf zijn 'echte' banen nou weer?

Bedoelen ze daarmee dat de overheid eindelijk stopt met al die dagbesteding werkcentra?
Echte banen zijn banen waarbij de werkgever niet meer makkelijk van zijn overtollige medewerkers af kan.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:31:18 #13
379943 Paper_Tiger
pi_120185764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:26 schreef Hexagon het volgende:
En daar gaat het al de mist in. Alleen vanuit jezelf redeneren.

Kun je geen uitzendkrachten aannemen?
Nee. Daar leent het werk zich niet voor.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:32:16 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120185800
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waarom niet? Tempo team professionals levert bijvoorbeeld hoger opgeleiden die tussen twee banen in zitten.
pi_120185959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan leent net zo goed een halfjaar contract zoals jij hier beweerd dat je perse moet aflsuiten zich daar ook niet voor.

Terecht natuurlijk dat de vakbeweging weer eens wat van zich gaat laten horen want dit flexwerken en zzp'ers te pas en te onpas inhuren is natuurlijk ook niet normaal. Behalve voor de werkgevers die tegenwoordig blijkaar alleen nog de lusten willen als het hun uitkomt maar niet de lasten als het eens niet uitkomt.
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:05:57 #16
379943 Paper_Tiger
pi_120186990
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan leent net zo goed een halfjaar contract zoals jij hier beweerd dat je perse moet aflsuiten zich daar ook niet voor.

Terecht natuurlijk dat de vakbeweging weer eens wat van zich gaat laten horen want dit flexwerken en zzp'ers te pas en te onpas inhuren is natuurlijk ook niet normaal. Behalve voor de werkgevers die tegenwoordig blijkaar alleen nog de lusten willen als het hun uitkomt maar niet de lasten als het eens niet uitkomt.
Ik neem in principe geen mensen aan voor een korte periode. Als ik iemand aanneem dan is het vanuit de gedachte dat we voor onbepaalde tijd met elkaar in zee gaan.
Zoals ieder bedrijf heeft ook het mijne te maken met conjunctuurschommelingen. Zeker in deze tijd weet je niet of de klant van vandaag er morgen nog is.
Ik ben van mening dat het op een gezonde manier voortbestaan van een bedrijf belangrijker is dan het persoonlijke belang van een individuele werknemer. Een gezond bedrijf levert tenslotte op de lange duur de meeste werkgelegenheid.
Vanuit deze gedachte moet het gewoon veel makkelijker en goedkoper zijn om ook weer afscheid van elkaar te nemen als er geen behoefte meer is aan de arbeid van een werknemer.

Ik geef toe hier vanuit mezelf geredeneerd te hebben maar ik kom bij meer dan 400 bedrijven in de regio Amsterdam regelmatig over de vloer en uit gesprekken die ik daar heb meen ik te mogen distilleren dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. De FNV vecht voor een uitstervende arbeidsovereenkomst.
pi_120187268
Flexwerkers en ZZP'ers die feitelijk gewoon in loondienst zijn, zijn heel wat anders dan wat jij voorstelt.
pi_120187339
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een gezond bedrijf levert tenslotte op de lange duur de meeste werkgelegenheid.Vanuit deze gedachte moet het gewoon veel makkelijker en goedkoper zijn om ook weer afscheid van elkaar te nemen als er geen behoefte meer is aan de arbeid.
Dat is er natuurlijk allang je mag 3* een jaarcontract aanbieden, en waneer je echt door de conjuctuur geraakt bent doet het UVW ook niet moeilijk over de ontslagvergunningen vanwege economische omstandigheden.

Wanneer medewerkers niet functioneren is het ook niet moeilijk om van ze af te komen, alleen moet je als werkgever wel duidelijk een dossier aanleggen, dat sommige werkgevers hier in falen hoeft tochniet op de werknemers afgeschoven te worden om arbeidsvoorwaarden maar nog meer uit te kleden.
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:20:08 #19
379943 Paper_Tiger
pi_120187503
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is er natuurlijk allang je mag 3* een jaarcontract aanbieden, en waneer je echt door de conjuctuur geraakt bent doet het UVW ook niet moeilijk over de ontslagvergunningen vanwege economische omstandigheden.

Wanneer medewerkers niet functioneren is het ook niet moeilijk om van ze af te komen, alleen moet je als werkgever wel duidelijk een dossier aanleggen, dat sommige werkgevers hier in falen hoeft tochniet op de werknemers afgeschoven te worden om arbeidsvoorwaarden maar nog meer uit te kleden.
Als je niet gedwongen wilt worden tot een leven als flexwerker of ZZP-er dus wel.
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:22:55 #20
379943 Paper_Tiger
pi_120187596
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:13 schreef Sloggi het volgende:
Flexwerkers en ZZP'ers die feitelijk gewoon in loondienst zijn, zijn heel wat anders dan wat jij voorstelt.
Die zijn dat vanwege het feit dat het veel te veel gedoe is om weer van een medewerker af te komen die overtollig is geworden. De werkgever wordt gedwongen om veel te veel te betalen voor arbeid en om veel te veel het risico van werknemers op zich te nemen. De huidige arbeidsverhoudingen zijn het trieste dieptepunt van 50 jaar linkse politiek.
pi_120187945
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die zijn dat vanwege het feit dat het veel te veel gedoe is om weer van een medewerker af te komen die overtollig is geworden. De werkgever wordt gedwongen om veel te veel te betalen voor arbeid en om veel te veel het risico van werknemers op zich te nemen. De huidige arbeidsverhoudingen zijn het trieste dieptepunt van 50 jaar linkse politiek.
Bij officiele ontslagprocedures zijn het ambtenaren die dat moeten beoordelen, erger kun je het niet treffen. Ze leven niet in de maatschappij maar er buiten. Nog nooit een bedrijf van binnen gezien.
pi_120188092
Ik heb hier op het bedrijf toch echt andere dingen meegemaak toen men vanwege financiele redenen wat mensen op straat gooide, en ook niet functionerende mensen met een goed dossier geen centje pijn. Maar blijkbaar hebben jullie andere ervaringen. :D
pi_120190953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:35 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb hier op het bedrijf toch echt andere dingen meegemaak toen men vanwege financiele redenen wat mensen op straat gooide, en ook niet functionerende mensen met een goed dossier geen centje pijn. Maar blijkbaar hebben jullie andere ervaringen. :D
Een ondernemer kan zelf beslissen wie hij aanneemt. Maar een ondernemer kan niet zelf beslissen om iemand te ontslaan.

Een ondernemer neemt niemand aan met als doel om de persoon te ontslaan maar om hem/haar aan het werk te zetten. Als dat niet lukt, interne of externe gebeurtenissen, dan moet hij vrij zijn om keuzes te maken.
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:50:09 #24
379943 Paper_Tiger
pi_120191080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een ondernemer kan zelf beslissen wie hij aanneemt. Maar een ondernemer kan niet zelf beslissen om iemand te ontslaan.

Een ondernemer neemt niemand aan met als doel om de persoon te ontslaan maar om hem/haar aan het werk te zetten. Als dat niet lukt, interne of externe gebeurtenissen, dan moet hij vrij zijn om keuzes te maken.
Precies zoals ik het ook zie. Ik begrijp ook werkelijk niet waar die ontslagvergoeding vandaan komt. Vergoeding voor wat? De werknemer was toch ook met niks gekomen? Waren al die zaken er niet dan bestonden er geen flexwerkers en veel minder ZZP-ers.
pi_120191376
Dat er hier bij sommige mensen het historische besef ontbreek waarom er arbeidsvoorwaarden zijn ingevoerd (waarvan ontslagvergoeding niet meer dan een klein onderdeel is) en men alleen de lusten wilt hebben als werkgever is natuurlijk ook nogal schokkend. Eigenlijk zou de FNV jullie ook gratis cursussen moeten aan bieden hoe dit zo gegroeid is. :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:08:32 #26
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120191741
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:58 schreef Basp1 het volgende:
Dat er hier bij sommige mensen het historische besef ontbreek waarom er arbeidsvoorwaarden zijn ingevoerd (waarvan ontslagvergoeding niet meer dan een klein onderdeel is) en men alleen de lusten wilt hebben als werkgever is natuurlijk ook nogal schokkend. Eigenlijk zou de FNV jullie ook gratis cursussen moeten aan bieden hoe dit zo gegroeid is. :D
Alleen de lusten :')

Net of een werkgever geen loon betaald.
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:11:36 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120191866
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

Bij officiele ontslagprocedures zijn het ambtenaren die dat moeten beoordelen, erger kun je het niet treffen. Ze leven niet in de maatschappij maar er buiten. Nog nooit een bedrijf van binnen gezien.
Jouw obsessie met ambtenaren begint een beetje zielig te worden
pi_120192012
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Alleen de lusten :')

Net of een werkgever geen loon betaald.
Als het vroeger aan werkgevers lag zou het minimumloon bijvoorbeeld nooit ingevoerd zijn. :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:17:13 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120192087
quote:
De gemiddelde fokker in dit soort discussies denkt meestal dat het een uniek talent is die dat allemaal niet nodig heeft :')
pi_120193307
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jouw obsessie met ambtenaren begint een beetje zielig te worden
herstel...Nederlandse ambtenaren
pi_120193683
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Precies zoals ik het ook zie. Ik begrijp ook werkelijk niet waar die ontslagvergoeding vandaan komt. Vergoeding voor wat? De werknemer was toch ook met niks gekomen? Waren al die zaken er niet dan bestonden er geen flexwerkers en veel minder ZZP-ers.
werkgevers spelen het niet altijd eerlijk hoor. wellicht dat je dat wel denkt, maar van jou verbaast me niet zoveel meer. ~:)
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:05:00 #32
379943 Paper_Tiger
pi_120193975
quote:
Ik snap wel hoe het gegroeid is. Eerst een vinger, dan een hand en vervolgens een hele arm. Niks mis met het afspreken van een maximale werkweek. Wel alles mis met het feit dat je toestemming aan de rechter of een ambtenaar moet vragen om personeel wat je ook zonder hun bemoeienis hebt aangenomen weer naar huis te sturen. Ontslagvergoeding is in mijn ogen samen met loon doorbetalen als je ziek bent of op vakantie het zotst van alle regelingen.

Uiteindelijk heeft de stapeling van al die arbeidsvoorwaarden ertoe geleid dat niemand meer een contract voor onbepaalde tijd krijgt. Het heeft dus geen enkele zin dat het FNV huilie gaat doen bij de minister. Ze zijn zelf deels de oorzaak voor het ontstaan van die wegwerpbanen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:09:00 #33
379943 Paper_Tiger
pi_120194140
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:57 schreef dawg het volgende:

[..]

werkgevers spelen het niet altijd eerlijk hoor. wellicht dat je dat wel denkt, maar van jou verbaast me niet zoveel meer. ~:)
Het heeft niets met eerlijk te maken. Je hebt een onderneming en daarin bied je mensen de kans er d.m.v. arbeid hun boterham te verdienen. Waarom krijgt iemand die niets anders doet dan die arbeid te verrichten tegen een afgesproken loon opeens allemaal aanspraken op een vermogen dat niet van hem is als zijn diensten niet langer nodig zijn?
pi_120194284
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het heeft niets met eerlijk te maken. Je hebt een onderneming en daarin bied je mensen de kans er d.m.v. arbeid hun boterham te verdienen. Waarom krijgt iemand die niets anders doet dan die arbeid te verrichten tegen een afgesproken loon opeens allemaal aanspraken op een vermogen dat niet van hem is als zijn diensten niet langer nodig zijn?
omdat "niet langer nodig zijn" behoorlijk subjectief is, en we in nederland een systeem hebben waarbij getracht wordt deze subjectiviteit zoveel mogelijk in te perken. en daar is regelgeving voor nodig.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:13:20 #35
379943 Paper_Tiger
pi_120194312
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:12 schreef dawg het volgende:

[..]

omdat "niet langer nodig zijn" behoorlijk subjectief is, en we in nederland een systeem hebben waarbij getracht wordt deze subjectiviteit zoveel mogelijk in te perken. en daar is regelgeving voor nodig.
En daarom krijgen mensen geen vaste baan meer.
pi_120194356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En daarom krijgen mensen geen vaste baan meer.
oftewel werkgevers proberen wet- en regelgeving te frustreren en te omzeilen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:15:20 #37
379943 Paper_Tiger
pi_120194390
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:14 schreef dawg het volgende:

[..]

oftewel werkgevers proberen wet- en regelgeving te frustreren en te omzeilen.
Ik geef ze geen ongelijk. Die regels zijn contraproductief.
pi_120194475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik geef ze geen ongelijk. Die regels zijn contraproductief.
dat vind jij. desalniettemin zijn die regels er wel, waar iedereen zich aan dient te houden.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:17:48 #39
379943 Paper_Tiger
pi_120194517
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:17 schreef dawg het volgende:

[..]

dat vind jij. desalniettemin zijn die regels er wel, waar iedereen zich aan dient te houden.
Zo is dat maar dan neem je dus gewoon geen mensen meer aan.
pi_120194784
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zo is dat maar dan neem je dus gewoon geen mensen meer aan.
neemt niet weg dat mensen eerlijk behandeld dienen te worden, en niet zodat er alleen maar voordeel voor de werkgever uit voort komt. we leven in nederland, niet in china.
pi_120194907
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:23 schreef dawg het volgende:

[..]

neemt niet weg dat mensen eerlijk behandeld dienen te worden, en niet zodat er alleen maar voordeel voor de werkgever uit voort komt. we leven in nederland, niet in china.
In Denemarken kan een werkgever zelf iemand ontslaan als hij dat nodig vindt voor zijn bedrijf of de bescherming van zijn medewerkers.

Mensen worden daarom sneller aangenomen !!

En 'maatschappelijk lastige' gevallen krijgen eerder een kans. Deze heeft nu zelf zijn/haar lot in handen.

[ Bericht 6% gewijzigd door cempexo op 11-12-2012 16:32:56 ]
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:33:39 #42
379943 Paper_Tiger
pi_120195184
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:23 schreef dawg het volgende:

[..]

Krijgt een werknemer geen salaris en door betaalde vrije dagen? Ik zie toch duidelijk ook voordeel voor de werknemer.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:38:53 #43
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120195371

[ Bericht 100% gewijzigd door TweeGrolsch op 11-12-2012 16:39:24 ]
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:39:08 #44
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120195378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als het vroeger aan werkgevers lag zou het minimumloon bijvoorbeeld nooit ingevoerd zijn. :D
Zoals in zoveel landen in Europa nog steeds niet is gebeurd. En daar is het geen enkel probleem.
pi_120195429
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Krijgt een werknemer geen salaris en door betaalde vrije dagen? Ik zie toch duidelijk ook voordeel voor de werknemer.
Ja en wat hebben deze arbeidsvoorwaarden te maken met het versoepelen van het ontslag waar jij een punt van aan het maken bent.

Moeten we hier als het aan de ondernemers ligt gewoon op de chinese manier gaan werken, 72 uur per week, 12 uur per dag met een hotswap, minimale arbo-eisen, minimale lonen, waarbij een groot gedeelte weer ingehouden wordt voor kost en inwoning, geen milieunormen, enz.

Dit alleen maar om de werkgever te kunnen laten concurreren met chinezen. Dit komt voornamelijk omdat de globaliseren onder druk van de werkgevers flink doorgeslagen is en we nu opeens voorgeschoteld krijgen dat we werknemers weer net zoals in china moeten gaan uitbuiten. :X
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:42:28 #46
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120195505
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en wat hebben deze arbeidsvoorwaarden te maken met het versoepelen van het ontslag waar jij een punt van aan het maken bent.

Moeten we hier als het aan de ondernemers ligt gewoon op de chinese manier gaan werken, 72 uur per week, 12 uur per dag met een hotswap, minimale arbo-eisen, minimale lonen, waarbij een groot gedeelte weer ingehouden wordt voor kost en inwoning, geen milieunormen, enz.

Dit alleen maar om de werkgever te kunnen laten concurreren met chinezen. Dit komt voornamelijk omdat de globaliseren onder druk van de werkgevers flink doorgeslagen is en we nu opeens voorgeschoteld krijgen dat we werknemers weer net zoals in china moeten gaan uitbuiten. :X
Het is in Nederland eerder de werkgever die door de werknemers en overheid wordt uitgebuit.
pi_120195566
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

heeft niks met ontslag en regelgeving daaromtrent te maken.
pi_120195594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:26 schreef cempexo het volgende:

[..]

In Denemarken kan een werkgever zelf iemand ontslaan als hij dat nodig vindt voor zijn bedrijf of de bescherming van zijn medewerkers.

Mensen worden daarom sneller aangenomen !!

En 'maatschappelijk lastige' gevallen krijgen eerder een kans. Deze heeft nu zelf zijn/haar lot in handen.
denemarken doet wel meer dingen beter dan wij. pensioenstelsel bijvoorbeeld. maar technisch gezien hebben wij niks met denemarken te maken, dus onzinnig vergelijk. :)
pi_120195610
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:42 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het is in Nederland eerder de werkgever die door de werknemers en overheid wordt uitgebuit.
Yeah right dadelijk zeggen hier sommigen nog dat werknemers de werkgevers uitkleden en teveel noten op hun zang hebben. :')

De laatste jaren zijn in de meeste branches de arbeidsvoorwaarden al flink versoberd, maar blijkbaar zien sommigen het nog steeds als te ruim omdat ze graag willen dat er wederom een grotere 2 deling in maatschappij gaat komen tussen de have's en de have not's.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:00:21 #50
205222 betyar
Egyedül vagyunk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')