abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:48:02 #241
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120620699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:42 schreef bojan het volgende:

[..]

Je moet stoppen met in het verleden te leven.

Trouwens, alle rijkdom in Israël komt van de Joden, vergeet dat niet. Zonder Joden was dat gebied een even groot kutgebied zoals Syrie, Palestina, Libanon en dergelijke
Ik denk dat die opmerking ook gebruikt kan worden tegen de Zionisten... 4000 jaar geleden beloofd en dan dit doen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:52:43 #242
376361 bojan
Het is friet
pi_120620874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:48 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik denk dat die opmerking ook gebruikt kan worden tegen de Zionisten... 4000 jaar geleden beloofd en dan dit doen.
Joden hebben toch recht op een eigen stuk land, neen? Waar ze veilig kunnen zijn?

Trouwens, Arabische vrouwen hebben meer rechten in Israël dan in de Islamitische buurlanden. :')

Hoe groter Israël wordt, hoe meer beschaving er in dat gebied komt en dus hoe liever ik het heb. In dat opzicht ben ik ook wel een soort zionist, ja.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:53:25 #243
376361 bojan
Het is friet
pi_120620902
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:53:59 #244
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120620926
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:52 schreef bojan het volgende:

[..]

Joden hebben toch recht op een eigen stuk land, neen? Waar ze veilig kunnen zijn?

Trouwens, Arabische vrouwen hebben meer rechten in Israël dan in de Islamitische buurlanden. :')

Hoe groter Israël wordt, hoe meer beschaving er in dat gebied komt en dus hoe liever ik het heb. In dat opzicht ben ik ook wel een soort zionist, ja.
Bladiebla. Wij van WC Eend enzo. Weltrusten.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_120620957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:52 schreef bojan het volgende:

[..]

Zelfde geld voor homo's, christenen, etc, zowat alle andersdenkende, maar goed.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:55:34 #246
376361 bojan
Het is friet
pi_120621004
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:54 schreef havanagila het volgende:

[..]

Zelfde geld voor homo's, christenen, etc, zowat alle andersdenkende, maar goed.
Klopt. Israël is het enige land in dat gebied dat beschaving kent. De rest is zo achterlijk als het achterste van een varken.

I love Israël. *O*
pi_120621173
Nee, dat mag je niet zeggen gekkie, want ze zijn tig jaar geleden in iemand anders gebied gaan wonen, waarna ze tot op het heden nog steeds (hoofdzakelijk) vanwege hun geloof aangevallen worden, en af en toe terug slaan. Heel stoute mensen, niks vergeleken bij die lieve zielige Palestijnen die niet vies zijn van een lynchpartijtje hier en terreuraanslagje daar.

Deze meneer geeft het beter aan als mij :

Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 00:31:38 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120622378
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:59 schreef havanagila het volgende:

Deze meneer geeft het beter aan als mij :

je maakt het die meneer ook niet heel erg lastig om dingen beter aan te geven als jou maar dat maakt het nog geen heel sterk verhaal

hij neemt het anderen reuze kwalijk dat ze de boel maar van 1 kant belichten maar doet zelfs vervolgens exact hetzelfde van de andere kant ... kan er weinig mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120631344
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 00:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

je maakt het die meneer ook niet heel erg lastig om dingen beter aan te geven als jou maar dat maakt het nog geen heel sterk verhaal

hij neemt het anderen reuze kwalijk dat ze de boel maar van 1 kant belichten maar doet zelfs vervolgens exact hetzelfde van de andere kant ... kan er weinig mee
Dat heet tegengewicht bieden. Wat jij er mee doet is aan jezelf.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 13:53:15 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120631550
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat heet tegengewicht bieden. Wat jij er mee doet is aan jezelf.
noem het dan ook tegengewicht bieden ipv een realistische weergave van de wereld
pi_120631723
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
noem het dan ook tegengewicht bieden ipv een realistische weergave van de wereld
Het sluit elkaar niet uit.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 14:08:34 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120631983
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het sluit elkaar niet uit.
dat zeg ik ook niet

ik zeg dat je geloofwaardigheid op het spel komt te staan als je iemand beschuldigd van diefstal terwijl je eigen zakken uitpuilen van gestolen goederen

leuk dat de man de andere kant wil belichten ofzoiets stoers maar zolang dat de enige kant is die je belicht moet je niet zo van leer trekken tegen menen die alleen de andere kant belichten
pi_120666842
Israël: Syrische chemische wapens nog veilig

quote:
De chemische wapens in Syrië zijn nog in veilige handen, ondanks het feit dat de regering van president Bashar al-Assad de controle over een groot deel van het land kwijt is.
Een hoge functionaris van het Israëlische ministerie van Defensie, Amos Gilad, zei zondag dat 'op dit moment de chemische wapens onder controle zijn'.

Assad gaat niet weg
Assad vertoont volgens Gilad geen neiging op te stappen. "Assad wordt niet verslagen door de oppositie en hij verslaat de oppositie niet, maar hij verliest wel steeds meer gebied'', aldus Gilad.

De rebellen zijn voornamelijk soennieten en rukken vanuit hun bolwerken in het noorden op naar het zuiden.

Vrees voor chemische wapens
In Israël wordt gevreesd dat chemische wapens van het regime van Assad in handen vallen van extremistische strijders.

Onder de rebellen die tegen Assads troepen vechten, zijn veel jihadisten uit andere Arabische landen.

Netanyahu
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft zondag gezegd dat de regering de gebeurtenissen in Syrië op de voet volgt en zich samen met de VS en de internationale gemeenschap voorbereidt op een eventuele val van het regime van Assad.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, waarschuwde Syrië begin december geen chemische wapens in te zetten tegen de bevolking.

Volgens The New York Times zijn er aanwijzingen dat het leger van de Syrische president Bashar al-Assad de afgelopen dagen voorbereidingen trof voor de inzet van chemische wapen
http://www.bnr.nl/topic/a(...)he-wapens-nog-veilig

Zou dit echt zodanig een probleem kunnen vormen dat Israël in gevaar loopt?
pi_120669196
Lijkt me van niet? Rusland zit ook niet te wachten op extremisten met chemische wapens dus no way dat ze het zover laten komen.
pi_120693747
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:52 schreef PhysicsRules het volgende:
Je snijdt hier een heel ander punt aan. Waar ik op reageer zijn de eeuwige jijbakken over terroristische activiteiten van sommige zionistische groeperingen.
Je ziet de overeenkomst echt niet? Vroeger stal men land, nu doet men dat nog steeds. De methode waarop men land steelt is aangepast. Vroeger was het middels milities dmv ordinair terrorisme & oorlog (waaronder ook verdediging hier en daar, niet altijd) waarbij men extra land innam, nu is het een besluit van de regering om "joods" land te bebouwen, waarbij het leger toeziet op de veiligheid. Wie daar tegenin gaat (een gefrustreerde "pallie" bijv) wordt door het Israelische leger teruggeroepen. Essentie blijft hetzelfde, land wordt ingenomen. Toen, en nu.

quote:
Je redenatie gaat verder compleet voorbij aan de realiteit. Is de bouw van nederzettingen door Nethanyahu een reactie op het geweld van Hamas? Nee, juist door de diplomatieke stappen van Abbas is Nethanyahu aan het bouwen geslagen. Blijkbaar is hij daar veel meer onder de indruk van dan van een paar raketten.
Nee, Netanyahu is niet "juist" door de stappen van Abbas aan het bouwen geslagen. Kijk naar zijn vroegere besluiten en nederzettingenbeleid. Kijk naar zijn woorden, zijn redenatie die ik eerder in dit topic heb gequote. Doe nou niet alsof voor het besluit van Abbas om bij de VN erkenning te vragen deze Israelische regering helemaal niet land aan het bebouwen was wat niet van hen is, en pas erna het is gekozen als reactie op. De realiteit is al jaren dat Israel nederzettingen bouwt, onder allerlei verschillende ideologische regeringen. Welke reactie zou dat aan de andere kant nou veroorzaken? "Wij gaan weer lekker doorpraten, geen geweld"?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 22:33:34 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120693933
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:31 schreef Aloulou het volgende:
Welke reactie zou dat aan de andere kant nou veroorzaken? "Wij gaan weer lekker doorpraten, geen geweld"?
ze zouden het een keer moeten proberen
pi_120702634
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 13:13 schreef Ga.aguyim het volgende:
Israël: Syrische chemische wapens nog veilig

[..]

http://www.bnr.nl/topic/a(...)he-wapens-nog-veilig

Zou dit echt zodanig een probleem kunnen vormen dat Israël in gevaar loopt?
Bunny het konijn is het hier niet mee eens.
pi_120702715
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:52 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zo ziek is die opmerking niet hoor, zionisten hanteren ook het principe "het doel heiligt de middelen".
De Palestijn is in de verdrukking en heeft al veel land verloren, maar gaat ook het laatste beetje land verliezen getuige wat Netanyahu gisteren zei over het verder koloniseren van bijvoorbeeld het laatste beetje Jeruzalem: ""Jerusalem has been the capital of the Jewish people for 3,000 years," Netanyahu said, "Imagine that you would limit construction in your own capital, it doesn't make sense." En jij gaat Palestijnen vertellen die andere wang toe te keren? "Geen geweld heren, blijven praten! Geen geweld!".

Het grappige is dat wanneer het andersom gaat over "het verdrijven van joden in Israel", oftewel wat zionisten deden bij de oprichting van Israel en nu nog doen met verder koloniseren, er wel opeens een reactie komt van "ja, dat kan echt niet hoor!" en "dan is het toch logisch dat die joden zich tot op de tand bewapenen omdat ze anders verdreven worden". Maar de Palestijn kan niet op dezelfde sympathie rekenen, "geweld?! foei!!" Drie slagen in de rondte door blijven lullen moet die Abbas terwijl men vrolijk doorbouwt en verder land bevolkt voor wat meer lebensraum van de joodse staat.

Nee, met hand en hand verzetten. Alles is geoorloofd. Als je toch wordt verdreven dan kan je beter alles eraan doen dat de tegenstander in ieder geval zich nooit meer veiligt voelt ipv te eindigen zoals indianen in Noord-Amerika: uitgeroeid en land van bestolen. Enige strategische zet kan zijn om tijdelijk gewapend verzet te staken, maar het principe blijft dat het volledig gerechtvaardigd is. De strategie kan je echter aanpassen. In die zin sluit Hamas ook veel meer aan op de realiteit van de Israelische staat die gewoon doorkoloniseert.
Vet van mij.
Ah ja. Het joodse volk heeft 3000 jaar lang gemeend dat Jeruzalem hun hoofdstad is en dat is daarom dus ook waar. Nou is 3000 jaar al erg overdreven. Het grootste deel van de tijd was Jeruzalem helemaal niet hun hoofdstad, zelfs al was het wel de hoofdstad van een land of regio.
Verder is het een kinderlijk en magisch denken: als ik vind dat iets waar is, is het dus ook werkelijk waar. Helaas, zo werkt het niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120703325
quote:

[..]

Je snijdt hier een heel ander punt aan. Waar ik op reageer zijn de eeuwige jijbakken over terroristische activiteiten van sommige zionistische groeperingen.

Je redenatie gaat verder compleet voorbij aan de realiteit. Is de bouw van nederzettingen door Nethanyahu een reactie op het geweld van Hamas? Nee, juist door de diplomatieke stappen van Abbas is Nethanyahu aan het bouwen geslagen. Blijkbaar is hij daar veel meer onder de indruk van dan van een paar raketten.
Merkwaardige stelling. Want de eis van Israel was dat El Fatah de vernietiging van de staat Israel zou afzweren en juist door het voldoen aan die wens zou Netanyahu aan het bouwen zijn geslagen.
Dus juist door toegevendheid van Abbas is Israel de Palestijnen nog meer gaan dwarszitten?

Je hebt echt niet door hoe je je eigen geloofwaardigheid ondergraaft, vermoed ik.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120703555
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:04 schreef waht het volgende:

[..]

Na een holocaust lijkt dat niet zo erg.
Het verdrijven van Palestijnen was al eerder bezig. Al veel eerder, al vanaf 1900 of daaromtrent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')