Tjonge, jullie zijn echt niet van het plattelandquote:Op maandag 10 december 2012 23:55 schreef Scorpie het volgende:
TS, waar heb je aan gezeten? Je bent knetterstoned.
Zit daar nou een spijker in?quote:Op maandag 10 december 2012 23:49 schreef Prospera het volgende:
Aangeboden in Slochteren(gn) een stuk of 60 eenden, fazanten en konijnen.
Check de voet.
[ afbeelding ]
Ik wel. Maar snap totaal niet wat je bedoelt. Zeg gewoon wat je wil...quote:Op maandag 10 december 2012 23:57 schreef Prospera het volgende:
[..]
Tjonge, jullie zijn echt niet van het platteland
Ah bedoelde prospera daar nagel mee. Dat is gewoon de rechter vleugel....quote:
Ja, het gaat achter de zwemvlies langs.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:00 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
A
[..]
Ah bedoelde prospera daar nagel mee. Dat is gewoon de rechter vleugel....
Lang leve het jagen op wild.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:01 schreef Prospera het volgende:
De vogel is voordat hij geapporteerd is door de labrador eerst in zijn zwemvliezen gepind, door een nagel waardoor hij niet kan opvliegen en zo de labrador hem kan vangen en de baas hem kan verkopen als gevangen wild.
Wat verboden is omdat hij het dier niet volgens de regels vangt en het dier pijn doet .
Hehe misschien is het tijd om je te verdiepen in de wereld van vertekend perspectief op foto'squote:Op dinsdag 11 december 2012 00:01 schreef Prospera het volgende:
De vogel is voordat hij geapporteerd is door de labrador eerst in zijn zwemvliezen gepind, door een nagel waardoor hij niet kan opvliegen en zo de labrador hem kan vangen en de baas hem kan verkopen als gevangen wild.
Wat verboden is omdat hij het dier niet volgens de regels vangt en het dier pijn doet .
Of je gaat gewoon klaverjassen in het caféquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:02 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Of je koopt gewoon brokken voor dat beest
Inderdaad, het is veel beter om dieren depressief in een kooitje op te kweken die dieren zitten tenminste te wachten op hun snelle dood.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lang leve het jagen op wild.
Bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegh.
Oh ja, gaan we deze appels en peren discussie weer krijgen. Niet met mij, doeiquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:04 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Inderdaad, het is veel beter om dieren depressief in een kooitje op te kweken die dieren zitten tenminste te wachten op hun snelle dood.
Want dan zie je het slachten tenminste maar 1 of 2 keer per jaar op een plaatje.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:02 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Of je koopt gewoon brokken voor dat beest
Leg uitquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Hehe misschien is het tijd om je te verdiepen in de wereld van vertekend perspectief op foto's
quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:07 schreef Prospera het volgende:
[..]
Ik ga in de tussentijd heel nodig plassen.
Het is gezichtsbedrog, het is geen spijker maar gewoon de rechtervleugel. Het zou sowieso een erg vreemde spijker zijn, maar het is vrij duidelijk de punt van de achterste veer.quote:
Iemand lijkt hier inderdaad spijkers op laag water te zoeken... pa dumm tssquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:08 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Het is gezichtsbedrog, het is geen spijker maar gewoon de rechtervleugel. Het zou sowieso een erg vreemde spijker zijn, maar het is vrij duidelijk de punt van de achterste veer.
De theorie die je erbij bedacht hebt is creatief, maar zoiets lijkt me veelste omslachtig voor een jager.
Eenden zat daarvoor ga je ze niet kweken en bespijkeren en vervolgens aan je hond voeren, bovendien zou iemand nooit de spijker erin laten zitten op de foto als hij zich al zo bewust was van wetgeving.
De vraag kwam omdat jij het suggereerde.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:19 schreef Prospera het volgende:
Yvonne verwoordt wat ik dacht "zit daar een spijker in? "
Het lijkt nog steeds een spijker, ondanks jullie redenaties
Volgens mij heeft meneer de jager een tee door de poot van de eend geslagen. En vervolgens een potje wezen golfenquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:25 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Het heeft ruwweg wel een conische vorm, maar lijkt toch echt niet erg op een spijker. Een spijker is toch meer metaalkleur terwijl dit meer eendvleugel grijs is. Met veren.
Daarnaast zou de spijker door het middenvoetsbeentje van de eend. en dat is nu het plekje in de poot wat het moeilijkste is om een spijker in te slaan.
Ik ben helemaal anti-jagen, maar moet het echt met je eens zijnquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:28 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
even vergroten door ctrl + scrollen en je zult zien dat het toch echt eerder een vleugel is dan een spijkert.
Klinkt niet erg logisch. Als je een eend een spijker door zijn zwemvlies kan boren, kun je hem toch ook schieten of zijn nek omdraaien? En dan de hond ermee laten poseren?quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:01 schreef Prospera het volgende:
Wat is je puntquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh ja, gaan we deze appels en peren discussie weer krijgen. Niet met mij, doei
Wat een brave hondquote:Op maandag 10 december 2012 23:49 schreef Prospera het volgende:
Aangeboden in Slochteren(gn) een stuk of 60 eenden, fazanten en konijnen.
Check de voet.
[ afbeelding ]
Simpel, dit is falende anti-vlees propaganda. Anders zou ik het ook niet wetenquote:
Er steekt een spijker uit de buik van die eend!!!!quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:37 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat een brave hond![]()
Tevens: zoals al gezegd een behoorlijk lulverhaal over het vastspijkeren van die eend zodat hij dan 'gevangen' kan worden door de hond...Labradors apporteren geschoten wild en het is absoluut niet de bedoeling dat ze dat wild zelf vangen en/of doodmaken. Daar wordt het namelijk door beschadigd en dat is niet wat de jager wil. Je krijgt dan ook minpunten bij jachtproeven als de hond met de dummy of het wild schud of het te hardhandig of slordig vastpakt; een labrador moet 'zacht in de mond' zijn.
Vaak worden zulke foto's trouwens genomen tijdens oefeningen en niet tijdens een echte jacht. De kans is dan ook groot dat dit geen vers geschoten eend was maar een diepvrieseend die alleen gebruikt wordt om mee te oefenen, zoals bv ook op deze foto (van mijn hond tijdens een training, dus niet stiekem stelen en met een lulverhaal op een ander forum posten):
[ afbeelding ]
Dat hoort bij de trainingsmethode, daarmee wordt hij in het gras geprikt zodat de eend niet vlucht als de hond hem pakt. Net als de stok die door 't nekje van de arme eend werd gestoken zodat hij met z'n koppie mooi rechtop zit. Betere houvast voor de hond zo. Vandaar dus die stijve nek van de eend op de fotoquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er steekt een spijker uit de buik van die eend!!!!
Aha deze foto en advertentie heb ik op Marktplaats gevonden; bij honden/toebehoren kwam ik de advertentie tegen van 'ondermaats wild aangeboden"quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:40 schreef henkde_j het volgende:
En TS, waar slaat dit topic eigenlijk op?
De TT lijkt op niets gebaseerd.
Waar je de OP weghaalt is mij ook een raadsel.
En ten derde heb je de foto van een website geript waar een fokker z'n honden aanprijst.
http://www.rightvaluta.nl/anoek.htm
Leg maar eens uit.
en toen dacht je kom laat ik er eens een leuk verhaal bij verzinnen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:47 schreef Prospera het volgende:
[..]
Aha deze foto en advertentie heb ik op Marktplaats gevonden; bij honden/toebehoren kwam ik de advertentie tegen van 'ondermaats wild aangeboden"
Je kan het zelf zo terugzoeken.
Ik heb de foto van de ad zelf geupload op photobucket, meer vragen?
Ja, waar komt het spijkerverhaal vandaan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:47 schreef Prospera het volgende:
[..]
Aha deze foto en advertentie heb ik op Marktplaats gevonden; bij honden/toebehoren kwam ik de advertentie tegen van 'ondermaats wild aangeboden"
Je kan het zelf zo terugzoeken.
Ik heb de foto van de ad zelf geupload op photobucket, meer vragen?
Van mijquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, waar komt het spijkerverhaal vandaan?
Nou dan moet het wel een geruststelling zijn om hier te lezen dat het onzin isquote:
Die vogelpin zag ik aan voor een spijker; het leek me een nare jachttechniek.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:31 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nou dan moet het wel een geruststelling zijn om hier te lezen dat het onzin is
Heb de advertentie gelezen en het gaat dus om wild dat te klein is om voor menselijke consumptie verkocht te worden, en dat daarom in zijn geheel ingevroren is en aangeboden wordt om te gebruiken tijdens de jachttraining van honden. Niets bijzonders. Ik denk trouwens dat de adverteerder de foto gewoon van internet heeft geplukt ter illustratie, aangezien hij in Slochteren zijn wild aanbiedt en de eigenaar van de hond op de foto in de regio Apeldoorn woont (aldus een eerder geposte link naar hun site). De kans dat die eend op de foto bij de adverteerder in de vriezer ligt is denk ik dan ook niet zo groot. Kortom: je hele verhaal is eigenlijk totaal nergens op gebaseerd
En dan verzin je er zelf maar een verhaaltje omheen en doet alsof het waar is wat je zegt? Erg vreemd...quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:00 schreef Prospera het volgende:
[..]
Die vogelpin zag ik aan voor een spijker; het leek me een nare jachttechniek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |