quote:Massale verontwaardiging over dood grensrechter
De dood van de overleden grensrechter uit Almere heeft tot veel verontwaardiging geleid. De KNVB overweegt om komend weekend op alle voetbalvelden stil te staan bij z'n overlijden.
Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys gisteravond.
Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.
Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Activiteiten
Het bestuur van voetbalvereniging Nieuw Sloten liet maandagavond in een verklaring weten dat alle activiteiten van de club worden opgeschort. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen.''
Royement
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. "Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Teleurgesteld in KNVB
Ook is Oost zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens hem ernstig laten afweten. "Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede'', aldus de voorzitter maandag.
"Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan.''
Afspraak KNVB en Buitenboys
Volgens de bond was echter de afspraak gemaakt om maandagavond met elkaar om de tafel te gaan zitten. "Het gaat hier om menselijk leed. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de situatie en de club te helpen. Hoe, dat is afhankelijk van wat de club wil'', aldus de KNVB-woordvoerder.
'Verschrikkelijk'
KNVB-woordvoerder Rob de Leede heeft er geen woorden voor. “ Het is verschrikkelijk.”
“We zien dat het aantal incidenten afneemt door het strengere beleid van de KNVB. Maar dan zie je toch weer dat er op zo’n zondagmiddag een paar gekken het in hun hoofd halen om iets te doen wat normale mensen niet zouden bedenken”, aldus De Leede.
Excuses
Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van sv Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. Op de site van de de club staat dat dit soort zaken niet op de voetbalvelden hoort en dat er alles aan gedaan moet worden op dit soort excessen te voorkomen.
quote:Zaak grensrechter: Wat voor straffen hangt de verdachten boven het hoofd?
De twee 15-jarigen en een 16-jarige jongen uit de B1 van Nieuw Sloten die de grensrechter afgelopen zondag in Almere in elkaar zouden hebben geschopt en geslagen, worden door het OM beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Wat voor straf hangt de tieners boven het hoofd?
Strafrechtadvocaat Floris Holthuis zegt dat er een nieuwe wet voor het adolescentenstrafrecht, een tussenvorm van jeugd- en volwassenenstrafrecht. De wet is al aangenomen door het parlement, maar nog niet in werking. Daarom kunnen de drie nog de 'oude' maximumstraffen opgelegd krijgen.
De drie worden beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Volgens Holthuis kan voor al deze verdenkingen de maximumstraf worden opgelegd.
Dit hangt de jonge verdachten boven het hoofd:
De 16-jarige verdachte hangt naar verwachting nog niet de nieuwe maximumstraf van 4 jaar jeugddetentie boven het hoofd, maar de huidige 2 jaar. Voor de 15-jarige verdachten is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar.
Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Deze termijn kan twee keer met 2 jaar verlengd worden, waardoor de jeugd-tbs maximaal 7 jaar kan duren, zegt advocate Maartje van Megen. De tbs kan opgelegd worden als een verdachte lijdt aan een geestelijke stoornis en als er gevaar voor herhaling is.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de 16-jarige als volwassene wordt berecht. Advocate Maartje van Megen hierover: "De rechter beoordeelt deze mogelijkheid aan de hand van de ernst van het feit, de persoon van de dader en de omstandigheden waaronder het feit is begaan." Berechting als volwassene betekent dat de straffen flink omhoog kunnen.
Van Megen verwijst naar de moord op een Amsterdamse garagehouder, waarvoor een 16-jarige jongen 18 jaar cel kreeg opgelegd. Levenslang kan niet aan minderjarigen worden opgelegd, ook niet als het volwassenenstrafrecht op hen wordt toegepast.
Alleen contact met advocaat
De jonge verdachten in de voetbalzaak zitten sinds hun arrestatie in zogeheten beperkingen en mogen uitsluitend contact hebben met hun advocaat. Het voorarrest van jongeren kan worden verlengd tot aan de uitspraak van de rechter.
Vandaag beslist de onderzoeksrechter of de jongens de komende 14 dagen vast kunnen blijven zitten.
quote:Molestatie grensrechter op foto
Foto’s van de jubilerende Buitenboys-keeper Nando (16) spelen een grote rol in het politieonderzoek naar de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarop zouden de schoppartij en de daders zijn vastgelegd.
„Ik zou tegen Nieuw-Sloten mijn driehonderdste wedstrijd spelen en werd voor de wedstrijd nog gehuldigd op de middenstip”, aldus de havo 5-scholier. „Mijn zus was er om foto’s te maken van deze, voor mij speciale wedstrijd.”
De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat Nieuwenhuizen achterna werd gezeten door zijn razende belagers. „Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe Richard met nog slechts een schoen aan rennend voor ze probeerde te vluchten. Ik ben naar hem toe gesprint om zijn belagers van hem af te duwen.
quote:Grensrechter mensonterend behandeld
„De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm”, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama.
Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, vertelt Van Gelderen.
„En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…
Een nieuw topic, met nieuwe kansen. Regels voor dit topic:quote:Leerlingen geschorst na goedkeurende uitlatingen over daders
Er is grote onrust ontstaan op het Huygens College in Amsterdam. Twee verdachten van de mishandeling waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen om het leven kwam, zitten op deze school.
De directie probeert de gemoederen kalm te houden maar moest gisteren leerlingen schorsen. Zij lieten zich op Twitter goedkeurend uit over de molestatie.
Een van de twee leerlingen twitterde 'Free Yassin' over een van de verdachten. Volgens schooldirecteur Rick d'Ancona zijn tot nu toe twee leerlingen geschorst, maar zullen er meer volgen.
Zo'n tweet is natuurlijk een schorsing waard De leerlingen hebben niet altijd door wat voor impact hun berichten hebben op internet en door hoeveel mensen die wordt gelezen,' aldus D'Ancona in Het Parool vandaag
Ben je er ooit geweest?quote:
Ah toe nou!quote:
Een keertje voor een ex werkgever ben blijven hangen toen [quote:Op maandag 10 december 2012 23:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ben je er ooit geweest?
Echt niets mooiers dan een echte Braai op de savanne op een Plaas met Afrikaners en die muziek.
It grows on ya, ben er zelf ook zo terecht gekomen en gebleven.quote:Op maandag 10 december 2012 23:23 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Een keertje voor een ex werkgever ben blijven hangen toen [] maar nu gaan we maar weer on-topic.
Ben er blijven hangen voor een paar dagen wat niet de bedoeling was ben er ook maar bij ongeluk terecht gekomen. Als ik ooit ergens heen ga voor altijd dan is het toch het Oostblokquote:Op maandag 10 december 2012 23:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
It grows on ya, ben er zelf ook zo terecht gekomen en gebleven.![]()
Maar oke idd.
Ah op die manier, nah ik ben er wel gaan wonen.quote:Op maandag 10 december 2012 23:31 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ben er blijven hangen voor een paar dagen wat niet de bedoeling was ben er ook maar bij ongeluk terecht gekomen. Als ik ooit ergens heen ga voor altijd dan is het toch het Oostblok![]()
Maar goed ontopic
Dat is wel leuk. Ik snap wat je bedoeld heb aardig wat ''gereisd'' om bepalende redenen voornamelijk in het Oostblok. Toch soms vooral de laatste tijd heb ik weleens in Nederland als ik het nieuws zo lees vooral met dit gebeuren... Waar gaat het heen?quote:Op maandag 10 december 2012 23:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah op die manier, nah ik ben er wel gaan wonen.
Alleen na een bepaalde periode ga je toch de 'stabiliteit' (om 't netjes te noemen) missen van Europa, of 't Westen over 't algemeen. Constant over je schouders kijken is niet echt al te geweldig.
Oh nee dat sowieso, maar goed als je in een land hebt gewoond waar elke 30 seconden iemand wordt verkracht en elke 30 minuten iemand wordt vermoord dan kijk je niet meer zo op van een grensrechter die doodgetrapt wordt. Maakt 't niet minder erg, maar we hebben het hier in Nederland al gewoon rete-goed, dat mag ook wel een keer gezegd worden.quote:Op maandag 10 december 2012 23:36 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dat is wel leuk. Ik snap wat je bedoeld heb aardig wat ''gereisd'' om bepalende redenen voornamelijk in het Oostblok. Toch soms vooral de laatste tijd heb ik weleens in Nederland als ik het nieuws zo lees vooral met dit gebeuren... Waar gaat het heen?
Wat is deze?quote:Op maandag 10 december 2012 23:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ben je er ooit geweest?
Echt niets mooiers dan een echte Braai op de savanne op een Plaas met Afrikaners en die muziek.
Ga je mee?quote:
Snap waar je vandaan komt. Toch juist door dit soort incidenten en ieder leven wat op een manier als deze eindigt is tragisch. Toch wakkert het iets aan in dit land Dat zie ik tenminste in de loop der jaren dat er steeds feller word uitgehaald naar alles wat niet in Nederland geboren is.quote:Op maandag 10 december 2012 23:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh nee dat sowieso, maar goed als je in een land hebt gewoond waar elke 30 seconden iemand wordt verkracht en elke 30 minuten iemand wordt vermoord dan kijk je niet meer zo op van een grensrechter die doodgetrapt wordt. Maakt 't niet minder erg, maar we hebben het hier in Nederland al gewoon rete-goed, dat mag ook wel een keer gezegd worden.
Goddank zijn dergelijke gevallen echt letterlijk incidenten, hoe ernstig ook. En helaas is er ook niks aan te doen.
Er zijn ook Fokkers welke ooit van hun zolderkamer afkomen schijnbaarquote:
M'n zoon is er net 3 weken geweest en vind dat ik er ook heenmoet.quote:
Ik ga wel mee dan, want niemand wil met me mee.quote:Op maandag 10 december 2012 23:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
M'n zoon is er net 3 weken geweest en vind dat ik er ook heenmoet.
Ik meen me te herinneren dat de verdachten allen mannelijk zijn.quote:Op maandag 10 december 2012 23:17 schreef kurk_droog het volgende:
Kut volk die dit op zijn geweten heeft!
Alle mannen het land uit!quote:Op maandag 10 december 2012 23:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat de verdachten allen mannelijk zijn.
twitter:DentaJunior_ twitterde op maandag 10-12-2012 om 21:55:41komt een grensrechter bij de dokter. zegt de dokter: oh, ik zie het al. doodgeschopt. #lachjerot #topmoppen reageer retweet
Links zijn al doorgestuurd naar politie en volgens mij is werkelijk alles en iedereen kwaad op hem. (behalve een paar)..twitter:DentaJunior_ twitterde op maandag 10-12-2012 om 12:27:00GRATIS BLOEMEN OPHALEN BIJ BUITENBOYS VELD 1 ze liggen op de grond reageer retweet
Sneue figuren altijd die denken grappig te zijn na persoonlijk verdriet van anderen. Onzekere pubers.quote:Op dinsdag 11 december 2012 01:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Check dit sukkeltje:
https://twitter.com/DentaJunior_twitter:DentaJunior_ twitterde op maandag 10-12-2012 om 21:55:41komt een grensrechter bij de dokter. zegt de dokter: oh, ik zie het al. doodgeschopt. #lachjerot #topmoppen reageer retweet
Links zijn al doorgestuurd naar politie en volgens mij is werkelijk alles en iedereen kwaad op hem. (behalve een paar)..twitter:DentaJunior_ twitterde op maandag 10-12-2012 om 12:27:00GRATIS BLOEMEN OPHALEN BIJ BUITENBOYS VELD 1 ze liggen op de grond reageer retweet
En de foto die hij eerst had:
Maar gelukkig kunnen alleen Nederlanders racistisch zijn.quote:heel mn mentions vol boze kaaskoppen wat is jullie probleem eh :s
Zo'n jongen kan je beter zijn hele leven opsluiten in een krankzinnigengesticht. Hij heeft geen besef van moraal, van goed en kwaad. Laat je zo'n jongen los in de maatschappij dan zaait hij dood en verderf.quote:Op dinsdag 11 december 2012 01:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Check dit sukkeltje:
https://twitter.com/DentaJunior_twitter:DentaJunior_ twitterde op maandag 10-12-2012 om 21:55:41komt een grensrechter bij de dokter. zegt de dokter: oh, ik zie het al. doodgeschopt. #lachjerot #topmoppen reageer retweet
En de foto die hij eerst had:
Gelijk gegen die mauer.quote:Op dinsdag 11 december 2012 06:00 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Zo'n jongen kan je beter zijn hele leven opsluiten in een krankzinnigengesticht. Hij heeft geen besef van moraal, van goed en kwaad. Laat je zo'n jongen los in de maatschappij dan zaait hij dood en verderf.
Want? Wat er nu aan de gang is emoties op emoties stapelen. De scheids zou juist de emoties weg moeten nemen.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Want? Wat er nu aan de gang is emoties op emoties stapelen. De scheids zou juist de emoties weg moeten nemen.
Kleine kinderen leg je ook uit wat ze fout hebben gedaan voordat je ze op de gang zet. Zo werkt het voor voetballers - met de emotionele capaciteiten van een klein kind - eigenlijk ook gewoon.
Onzin. Wat jij neerpent kun je niet bepalen uit de foto.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Deze foto kwam ik vanochtend tegen op Telegraaf.nl en illustreert wat mij betreft wat er mis is in het hedendaagse voetbal, zowel qua arbitrage als qua spelers. Ik wil niet overkomen als een Peter R. de Vries, maar we zien hier een aantal dingen toch aardig fout gaan.
Ik zie niet 'dat hij aan komt vliegen'. Ook weet je niet of de speler in kwestie dondersgoed weet waar hij rood voor heeft gekregen. Dat niet aankijken kan ook het gevoplg zijn van het feit dat buiten beeld iemand op de scheids af komt rennen en waar zijn aandacht ook even naar uitgaat.quote:De speler heeft een overtreding gemaakt waar klaarblijklijk rood op staat. Wat doet de scheidsrechter (fout): hij komt aanvliegen met de rode kaart al uit zijn zak en stuurt de speler zonder uit te leggen wat er mis is gegaan - sterker nog, zonder de speler ook maar aan te kijken - van het veld af.
Dat is inderdaad fout. De speler zal gewoon eerst eens normaal moeten reageren. Is hij, of zijn team, of zijn trainer, het niet eens met rood dan zullen ze op andere wijze hun gelijk moeten proberen te halen.quote:Wat doet de speler (fout): hij reageert direct - alsof het een reflex is - met een gebaar en ongetwijfeld woorden als WHAT THE NEUK SCHEIDS WAT DOE JE!
De scheidsrechter is geen sociaal werker. Hij dient voor het naleven van de regels, die iedereen kent en oprekt naar eigen goeddunken maar daar ook de gevolgen van dient te accepteren.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Want? Wat er nu aan de gang is emoties op emoties stapelen.
Tuurlijk is de scheidsrechter er voor het naleven van de regels. Volgens mij pleit ik er nergens voor om geen rode kaart te geven. Sporters - niet per sé voetballers - hebben nu eenmaal te maken met emoties tijdens de strijd, daar moet je als scheidsrechter ook rekening mee houden tijdens het in goede banen leiden van het spel. Ja, dan moet je als scheidsrechter ook emoties kunnen wegnemen, zie het maar als onderdeel van je taak. Je kan mijn post wel als onzin afdoen, maar daarmee los je helemaal niets op en hou je het kankergedrag in het voebal alleen maar in stand.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
De scheidsrechter is geen sociaal werker. Hij dient voor het naleven van de regels, die iedereen kent en oprekt naar eigen goeddunken maar daar ook de gevolgen van dient te accepteren.
Als je als voetballer blijkbaar alleen met neanderthalesk gedrag op het veld kan staan hoor je daar niet thuis, en is het zéker niet aan de scheids om hem te helpen zijn emoties onder controle te houden.
Behalve dat een rechter voor de jurisprudentie, én eventueel hoger beroep of cassatie móet beargumenteren waarom hij het vonnis in kwestie zó kiest.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:28 schreef Nielsch het volgende:
Een echte rechter onderbouwt zijn vonnis ook, ook al weet een dader dondersgoed dat hij iemand heeft verkracht of vermoord.
Goed jongen, dan gaat voetbal toch lekker door op de idiote manier zoals het al decennia gaat, i don't carequote:Op dinsdag 11 december 2012 09:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Behalve dat een rechter voor de jurisprudentie, én eventueel hoger beroep of cassatie móet beargumenteren waarom hij het vonnis in kwestie zó kiest.
Nee serieus, je hebt gelijk. Wel eens gezien hoe de NL'se scheidsen volledig misplaatst arrogant en over autoritair over komen? En vergelijk dat eens met de Engelse. Totale andere manier van benaderen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Deze foto kwam ik vanochtend tegen op Telegraaf.nl en illustreert wat mij betreft wat er mis is in het hedendaagse voetbal, zowel qua arbitrage als qua spelers. Ik wil niet overkomen als een Peter R. de Vries, maar we zien hier een aantal dingen toch aardig fout gaan.
[ afbeelding ]
De speler heeft een overtreding gemaakt waar klaarblijklijk rood op staat. Wat doet de scheidsrechter (fout): hij komt aanvliegen met de rode kaart al uit zijn zak en stuurt de speler zonder uit te leggen wat er mis is gegaan - sterker nog, zonder de speler ook maar aan te kijken - van het veld af. Wat doet de speler (fout): hij reageert direct - alsof het een reflex is - met een gebaar en ongetwijfeld woorden als WHAT THE NEUK SCHEIDS WAT DOE JE!
Hoe het ook kan: de scheidsrechter loopt rustig op de overtreder af, roept ook de captain er nog bij, kijkt de speler aan en legt aan de speler uit dat hij een zeer zware overtreding heeft begaan (legt uit wat hij heeft gezien) en zegt dat hij nu niets anders meer kan doen dan de rode kaart geven. Dan pas haalt de scheidsrechter de rode kaart uit zijn zak.
Jezus kerel, heb je wel eens leren lezen? Waar zeg ik dat er niets moet veranderen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:38 schreef Nielsch het volgende:
Goed jongen, dan gaat voetbal toch lekker door op de idiote manier zoals het al decennia gaat, i don't care
Er is niets mis met autoriteit uitstralen, dat moeten scheidsrechters ook. Maar dat kan op verschillende manieren. Echter, met alleen maar strenger fluiten kom je er niet. Het gaat er ook om hoe je situaties uit weet te leggen. Ik vind juist dat scheidsrechter op dit moment helemaal geen autoriteit uitstralen vanwege de hopeloos trieste manier waarop ze over dat veld rondrennen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee serieus, je hebt gelijk. Wel eens gezien hoe de NL'se scheidsen volledig misplaatst arrogant en over autoritair over komen? En vergelijk dat eens met de Engelse.
Helemaal mee eens!quote:Hoe een mens behandeld wordt, gaat deze er naar gedragen.
Je hebt een goed punt. Er is de laatste weken veel gediscussieerd over waar nu precies de grondslag ligt van de agressie in het voetbal en deels kan dat toegeschreven worden aan diegene die een wedstrijd leidt. Natuurlijk is het nooit goed te praten dat er agressie is jegens een scheids- of grensrechter, maar voetbal is en blijft een sport vol emotie waar - op amateur niveau - ook nog eens bijna wekelijks derby's er voor zorgen dat er een extra gedrevenheid in teams naar boven komt dat soms kan ontaarden in vervelende situaties. De communicatieve vaardigheden van scheidsrechters mogen wat mij betreft dan ook inderdaad wel eens onder de loep genomen worden. Ik voetbal al een jaar of 18 en merk zelf ook vaak dat scheidsrechters zich vaak zeer autoritair opstellen richting beide teams, op de verkeerde manier welteverstaan. Overigens wil ik niet zeggen dat scheidsrechter zijn een makkelijk beroep/hobby is. We hebben laatst nog de campagne gehad over ouders langs de lijn en de manier waarop zij vaak de boel opstoken door commentaar of grof taalgebruik. Ook dat moet de KNVB nu meenemen in een nieuwe werkwijze wat mij betreft.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
De speler heeft een overtreding gemaakt waar klaarblijklijk rood op staat. Wat doet de scheidsrechter (fout): hij komt aanvliegen met de rode kaart al uit zijn zak en stuurt de speler zonder uit te leggen wat er mis is gegaan - sterker nog, zonder de speler ook maar aan te kijken - van het veld af. Wat doet de speler (fout): hij reageert direct - alsof het een reflex is - met een gebaar en ongetwijfeld woorden als WHAT THE NEUK SCHEIDS WAT DOE JE!
Hoe het ook kan: de scheidsrechter loopt rustig op de overtreder af, roept ook de captain er nog bij, kijkt de speler aan en legt aan de speler uit dat hij een zeer zware overtreding heeft begaan (legt uit wat hij heeft gezien) en zegt dat hij nu niets anders meer kan doen dan de rode kaart geven. Dan pas haalt de scheidsrechter de rode kaart uit zijn zak.
Niet? De scheids is toch de leidinggevende van het veld? De hoogste man in het stadion/ op het veld die de regels moet toepassen en er voor dient te zorgen dat het geen schoffelpartij wordt en daarbij controle dient uit te oefenen op alles wat met het voetbal te maken heeft?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Onzin. Wat jij neerpent kun je niet bepalen uit de foto.
[..]
Ik zie niet 'dat hij aan komt vliegen'. Ook weet je niet of de speler in kwestie dondersgoed weet waar hij rood voor heeft gekregen. Dat niet aankijken kan ook het gevoplg zijn van het feit dat buiten beeld iemand op de scheids af komt rennen en waar zijn aandacht ook even naar uitgaat.
[..]
Dat is inderdaad fout. De speler zal gewoon eerst eens normaal moeten reageren. Is hij, of zijn team, of zijn trainer, het niet eens met rood dan zullen ze op andere wijze hun gelijk moeten proberen te halen.
[..]
De scheidsrechter is geen sociaal werker. Hij dient voor het naleven van de regels, die iedereen kent en oprekt naar eigen goeddunken maar daar ook de gevolgen van dient te accepteren.
Als je als voetballer blijkbaar alleen met neanderthalesk gedrag op het veld kan staan hoor je daar niet thuis, en is het zéker niet aan de scheids om hem te helpen zijn emoties onder controle te houden.
Vink wel eens gezien? en wegereef? Of de rest van het korps uit de achter hoek? Temmink vroegah? Luinge?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is niets mis met autoriteit uitstralen, dat moeten scheidsrechters ook. Maar dat kan op verschillende manieren. Echter, met alleen maar strenger fluiten kom je er niet. Het gaat er ook om hoe je situaties uit weet te leggen. Ik vind juist dat scheidsrechter op dit moment helemaal geen autoriteit uitstralen vanwege de hopeloos trieste manier waarop ze over dat veld rondrennen.
Hoe het in Engeland is weet ik niet.
[..]
Helemaal mee eens!
Inderdaad. Heel juist.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet? De scheids is toch de leidinggevende van het veld? De hoogste man in het stadion/ op het veld die de regels moet toepassen en er voor dient te zorgen dat het geen schoffelpartij wordt en daarbij controle dient uit te oefenen op alles wat met het voetbal te maken heeft?
Er zo voor te zorgen dat het niet emotioneel uit de hand loopt hoort daar ZEKER bij.
https://twitter.com/KustawBessems/status/275879095261331456quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Natuurlijk is het nooit goed te praten dat er agressie is jegens een scheids- of grensrechter, maar voetbal is en blijft een sport vol emotie
Emoties in de hand houden is primair de taak van de spelers. Dat een scheids het door een fout kan aanwakkeren mag zo zijn, dat maakt hem er niet voor verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:44 schreef Red_85 het volgende:
Er zo voor te zorgen dat het niet emotioneel uit de hand loopt hoort daar ZEKER bij.
Dus de scheidsrechter kan emoties voorkomen danwel wegnemen maar omdat dit niet zijn verantwoordelijkheid is, moet hij dat ook maar niet doen, met alle gevolgen van dien? Okee joh, prima ideequote:Op dinsdag 11 december 2012 09:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
Emoties in de hand houden is primair de taak van de spelers. Dat een scheids het door een fout kan aanwakkeren mag zo zijn, dat maakt hem er niet voor verantwoordelijk.
Goh, begrijpend lezen is ècht niet aan jou besteed hè?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:56 schreef Nielsch het volgende:
Dus de scheidsrechter kan emoties voorkomen danwel wegnemen maar omdat dit niet zijn verantwoordelijkheid is, moet hij dat ook maar niet doen, met alle gevolgen van dien? Okee joh, prima idee
Het enige wat jij kan doen is zaken in het belachelijke trekken. Jammer dat je niet gewoon openstaat voor ideeën. Maar ik denk dat het enorm zou schelen als het op het voetbalveld zo zou gaan:quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Goh, begrijpend lezen is ècht niet aan jou besteed hè?
Vind jij ook dat het je eigen schuld is als je autoradio gejat wordt, omdat je dan je auto maar niet langs de straat had moeten parkeren?
"Nou jongen, wat vind je er zelf van? Niet zo netjes hè? Nee... nee... eh, en erg smakeloos ook. Ja..."quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:43 schreef De_Guidance het volgende:
Smakeloze grap, maar de politie ??
Wat? gewoon vijf jaar werkkamp, dan doet ie het nooit meer, wedden!quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Nou jongen, wat vind je er zelf van? Niet zo netjes hè? Nee... nee... eh, en erg smakeloos ook. Ja..."
Als je 'm een spuitje geeft doet 'ie het helemaal nooit meer.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat? gewoon vijf jaar werkkamp, dan doet ie het nooit meer, wedden!
En het voordeel weggooien dat ie vijf jaar voor noppes in de mijnen zou kunnen werkenquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je 'm een spuitje geeft doet 'ie het helemaal nooit meer.
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:08 schreef Jian het volgende:
[..]
En het voordeel weggooien dat ie vijf jaar voor noppes in de mijnen zou kunnen werken
En met het niet kennen van bepaalde grenzen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:57 schreef Re het volgende:
iemand na de wedstrijd doodschoppen heeft weinig meer met emotie van het voetbal te maken maar met onvermogen om te kunnen gaan met autoriteit of andersdenkenden
Het allerbelangrijkste in mijn optiek!quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En met het niet kennen van bepaalde grenzen.
Dat is geen onzin, dat is gewoon realiteit op basis van jarenlange ervaring die ik zelf heb.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
https://twitter.com/KustawBessems/status/275879095261331456
grenzen zijn er om opgezocht te worden is zeker iets wat nu niet goed zou vallen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En met het niet kennen van bepaalde grenzen.
quote:Schippers:pak geweld samen aan
Het probleem van het voetbalgeweld moet samen worden opgelost. Dat zei minister Schippers na afloop van het topberaad over voetbalgeweld op haar ministerie. Bij dat beraad waren onder anderen ministers, gemeenten, de KNVB, de politie en NOC*NCF aanwezig.
Schippers had de partijen uitgenodigd voor een topberaad naar aanleiding van de dood van de grensrechter in Almere.
Iedereen moet zijn eigen rol oppakken, zei Schippers na het topberaad. "Er is niet met één regel of wet een veiliger Nederland. Anders hadden we die wet al lang gemaakt."
Schippers gaf aan dat vooral de rol van de ouders, de scholen, de sportverenigingen en de kinderen zelf erg belangrijk is.
Burgemeester Jorritsma van Almere, die bij het overleg aanwezig was als voorzitter van de VNG, zei dat er geen nieuwe regels hoeven te komen, want die zijn er al genoeg. Volgens Jorritsma moeten de regels veel consequenter worden gehanteerd en moeten er strengere sancties komen. Ook moeten de gemeenten een rol gaan spelen in het motiveren van de mensen bij sportverenigingen en ouders.
Tijdens het topberaad is afgesproken dat de partijen over drie maanden opnieuw bijeen komen. Er zal dan worden gekeken wat er in die drie maanden is bereikt.
Leuk zo'n kuifje.... benieuwd of deze trieste gast nog over straat kan als zijn foto rouleert.quote:Op dinsdag 11 december 2012 01:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Sneue figuren altijd die denken grappig te zijn na persoonlijk verdriet van anderen. Onzekere pubers.
[..]
Maar gelukkig kunnen alleen Nederlanders racistisch zijn.
Het heeft vooral veel te maken met een gemankeerd emotiehuishouden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:57 schreef Re het volgende:
iemand na de wedstrijd doodschoppen heeft weinig meer met emotie van het voetbal te maken maar met onvermogen om te kunnen gaan met autoriteit of andersdenkenden
Klinkt weer veelbelovend ...quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:27 schreef Specularium het volgende:
[..].
En alles blijft zoals het was.
Same old same old.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:27 schreef Specularium het volgende:
[..].
kom je wel aan je trekken jongen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:16 schreef .Masturbatron. het volgende:
wederom een grote fuck you in het gezicht vd nabestaanden v slachtoffers van moord/doodslag
kleine kutters krijgen hoogstwaarschijnlijk een twee jaartjes straf in een luxe hotel- wat anders?
even met de vinger zwaaien- "he dat mag jij niet doen, he! zo!"
stille tocht, even huilen, kutters worden weer op de maatschappij losgelaten en daarna hoor je hier niets meer over. verdriet nabestaanden blijft voor altijd. de kutters voelen zich waarschijnlijk niet eens schuldig, of hun klasgenootjes dan- "free yassin!"
peter r mag ook het dak op, kontkusser
ouders vd kutters worden natuurlijk niet aangepakt -"maar het is zo'n lieve jongen"- kunnen we een meme van maken
NL is naar de slappetheedrinkende geitenwollensokkendragende boomknuffelende klote
de NWO klinkt zo gek nog niet...
Een vader notabene.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:19 schreef Lavenderr het volgende:
En weer 4 man gearresteerd, waaronder een man van 50
De (rotte) appel valt kennelijk niet ver van de boom.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:19 schreef Lavenderr het volgende:
Dat zal wel de vader van de dader en tevens leider/vlagger/teambegeleider zijn van dat zooitje ongeregeld.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:19 schreef Lavenderr het volgende:
Dat komt toch niet leuk over op tv!quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Het gaat om de boodschap, treurig enough.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:25 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hadden er wel even een spellchecker overheen kunnen gooien.
Details, maar toch.
Alsof de KNVB en de overheid dat 'eventjes' kunnen veranderen...quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:27 schreef Specularium het volgende:
[..].
Benieuwd of deze allemaal ook hetzelfde ten laste gelegd gaat worden. Had zelf nergens nog iets gelezen over een volwassene.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Een vader notabene.
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20121211_00398544
Ik vraag me sowieso af wat daar nou precies is gebeurd. Het lijkt er nu op dat een hele horde die arme man heeft achtervolgd en kapot geslagen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:35 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Benieuwd of deze allemaal ook hetzelfde ten laste gelegd gaat worden. Had zelf nergens nog iets gelezen over een volwassene.
Ja, zo komt het nu wel over. Opgehitst en daarna met zijn allen erop.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af wat daar nou precies is gebeurd. Het lijkt er nu op dat een hele horde die arme man heeft achtervolgd en kapot geslagen.
Je klinkt verbaasd? Het is nu eenmaal de m.o. van bepaalde groepen mensen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af wat daar nou precies is gebeurd. Het lijkt er nu op dat een hele horde die arme man heeft achtervolgd en kapot geslagen.
Kap daar nou eens mee.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:41 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Je klinkt verbaasd? Het is nu eenmaal de m.o. van bepaalde groepen mensen.
Ja eigenlijk wel. Het leek er aanvankelijk op dat 3 opgefokte knulletjes te ver waren gegaan. Maar nu begint het op een volksgericht te lijken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:41 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Je klinkt verbaasd? Het is nu eenmaal de m.o. van bepaalde groepen mensen.
Modus operandi was wel een hint he.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh bedoelt hij het zo. Jammer weer.
Dit is echt onzin. Die speler maakt een overtreding, die al zeker in het weekend wat compleet in het teken staat van respect, echt compleet debiel is. Hij weet dat zelf ook donders goed, je gaat hem dan toch niet uitleggen van ja, je staat op die jongen, dat is niet de bedoeling hé, pech voor jou, maar ik moet nu wel een rode kaart geven.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
Noem me naïef, ik dacht aan voetbaltuig.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Modus operandi was wel een hint he.
Wat..met het noemen van feiten?? Ik begrijp dat het kunstmatig moet worden doodgezwegen maar het is nu eenmaal een feit dat bepaalde mensen (ik noem ze al bewust niet meer bij het naampje) in groepen opereren. Nogmaals, angstvallig ontkennen heeft geen zin. Daar zit het probleem hem juist, bij het ontkennen en verstoppen van de problemen.quote:
Mensen zijn kuddedieren, natuurlijk handelen ze in groepen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:47 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Wat..met het noemen van feiten?? Ik begrijp dat het kunstmatig moet worden doodgezwegen maar het is nu eenmaal een feit dat bepaalde mensen (ik noem ze al bewust niet meer bij het naampje) in groepen opereren. Nogmaals, angstvallig ontkennen heeft geen zin. Daar zit het probleem hem juist, bij het ontkennen en verstoppen van de problemen.
Nothing to see here, carry on
[ afbeelding ]
Maar denk je niet dat hier een gegronde reden voor is?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
Ik zag geen 20 delen over de bejaarde in Haren die een stoeptegel tegen de harses kreeg van een stel blanke tokkies, maar als 5 marokkanen iemand trappen is het een raciaal attribuut.
En ja daar word ik ziek van.
De man is doodgeschopt, vind je het gek dat men daar woedend om is?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
Ik zag geen 20 delen over de bejaarde in Haren die een stoeptegel tegen de harses kreeg van een stel blanke tokkies, maar als 5 marokkanen iemand trappen is het een raciaal attribuut.
Ah ja, de Scooterklootzakjes-taktiek!quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:53 schreef Lavenderr het volgende:
Ze hebben nu zoveel lui opgepakt dat we straks hetzelfde krijgen als in de scootermoord. Allemaal naar elkaar wijzen en niemand wordt veroordeeld.
volgens mij was het een neger... maar die zijn gelukkig niet meer nummer 1 qua allochtonen overlast/haatquote:Op dinsdag 11 december 2012 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat hier een gegronde reden voor is?
Weet je waar ik zien van word? Van het telkens maar bagatelliseren van de situatie met zulke uitspraken. "Oh, oh, paar maanden geleden gebeurde er ook iets in Haren bij een gestoorde Facebook-event." Ja, sorry hoor.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
Wat heeft het voor zin om topic na topic te blijven roepen dat er Marokkanen bij betrokken zijn? Het is niet zo dat Marokkanen elke dag iemand dood trappen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Woedend prima, maar waarom een hetze tegen allochtonen waar Nederlanders ook niet vies zijn van zulk gedrag.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De man is doodgeschopt, vind je het gek dat men daar woedend om is?
verschil is dat er nu wel getuigen zijn...quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah ja, de Scooterklootzakjes-taktiek!
Had je moeten zien hoe hard het gegaan was als het wel marokkanen waren geweest idd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
Prima, als jij iedere kleurling wil gaan haten om gedrag wat ieder "ras" siert dan is die idioterie niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Weet je waar ik zien van word? Van het telkens maar bagatelliseren van de situatie met zulke uitspraken. "Oh, oh, paar maanden geleden gebeurde er ook iets in Haren bij een gestoorde Facebook-event." Ja, sorry hoor.
Daar is geen gegronde reden voor.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kunt ook spreke van een hetze op straat tegen autochtonen, afgaande op het gedrag van Marokkanen als het op blanken aankomt. Maar nee, dat mag allemaal weer niet gezegd worden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Woedend prima, maar waarom een hetze tegen allochtonen waar Nederlanders ook niet vies zijn van zulk gedrag.
Ik word zo moe van dat geklaag. Deze reeks gaat bijna nergens anders meer over.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar nee, dat mag allemaal weer niet gezegd worden.
Kleurling.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, als jij iedere kleurling wil gaan haten om gedrag wat ieder "ras" siert dan is die idioterie niet mijn probleem.
Maar het gebeurt hier toch weer? Weer worden mensen die het probleem aankaarten gewezen op 'het haten op kleurlingen'. Alleen al de woordkeuze! Mensen!quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat geklaag. Deze reeks gaat bijna nergens anders meer over.
Ja, je kan echt niet meer in de buurt komen van allochtonen, die enge mensen met hoorntjes die je bij iedere gelegenheid bestelen of in elkaar slaan inderdaad.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je kunt ook spreke van een hetze op straat tegen autochtonen, afgaande op het gedrag van Marokkanen als het op blanken aankomt. Maar nee, dat mag allemaal weer niet gezegd worden.
Trek het maar in het belachelijke, daar zijn struisvogels inderdaad goed in. Eigenlijk hoop ik dat je ook een keer in elkaar gerost wordt of een dikke fluim in je gezicht krijgt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, je kan echt niet meer in de buurt komen van allochtonen, die enge mensen met hoorntjes die je bij iedere gelegenheid bestelen of in elkaar slaan inderdaad.
Allemachtig, heb je deze reeks van zo'n slordige 19 delen wel een beetje gevolgd? De meesten hier doen niets liever dan tot vervelens toe klagen over 'wat weer niet gezegd mag worden'. Het was net een weer een beetje on-topic, en nu begin jij weer van voren af aan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar het gebeurt hier toch weer? Weer worden mensen die het probleem aankaarten gewezen op 'het haten op kleurlingen'. Alleen al de woordkeuze! Mensen!
Ik breng het off-topic? Anderen roeptoeteren weer meteen over 'haten op iedere kleurling'. En dan verbaasd zijn als ik zo reageer. Nee, nee, probeer nou eens eerst naar jezelf te kijken, dame.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Allemachtig, heb je deze reeks van zo'n slordige 19 delen wel een beetje gevolgd? De meesten hier doen niets liever dan tot vervelens toe klagen over 'wat weer niet gezegd mag worden'. Het was net een weer een beetje on-topic, en nu begin jij weer van voren af aan.
Jij wilt alleen maar klagen. Er is al 19 topics lang geklaagd. Boring.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik breng het off-topic? Anderen roeptoeteren weer meteen over 'haten op iedere kleurling'. En dan verbaasd zijn als ik zo reageer. Nee, nee, probeer nou eens eerst naar jezelf te kijken, dame.
Er is ook al 19 topics geluld over 'niet over een kam scheren'. Boring. Overigens ook telkens door dezelfde mensen. Dus het heeft uberhaupt geen zin om hier nog over te posten, behalve om lekker te venten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij wilt alleen maar klagen. Er is al 19 topics lang geklaagd. Boring.
Topicverziekers laat ik aan de moderatie over.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Er is ook al 19 topics geluld over 'niet over een kam scheren'. Boring. Overigens ook telkens door dezelfde mensen. Dus het heeft uberhaupt geen zin om hier nog over te posten, behalve om lekker te venten.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Topicverziekers laat ik aan de moderatie over.
Niet alle kaasvreters over een kam scheren!!!quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:15 schreef Re het volgende:
aangezien marokkanenpappas voornamelijk in hun theehuizen zitten zal de 50-jarige wel een kaasvreter zijn
Oh dus mensen die niks hebben tegen Marokkanen of Turken of whatever moeten maar in elkaar gerost worden?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Trek het maar in het belachelijke, daar zijn struisvogels inderdaad goed in. Eigenlijk hoop ik dat je ook een keer in elkaar gerost wordt of een dikke fluim in je gezicht krijgt. [ afbeelding ] Doet me denken aan die mensen die altijd pro-Marokkanen zijn tot ze er zelf mee te maken krijgen.
Tokkievolk houd ik ook niet van. En volgens mij heb ik daar nu mee te makenquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Trek het maar in het belachelijke, daar zijn struisvogels inderdaad goed in. Eigenlijk hoop ik dat je ook een keer in elkaar gerost wordt of een dikke fluim in je gezicht krijgt. [ afbeelding ] Doet me denken aan die mensen die altijd pro-Marokkanen zijn tot ze er zelf mee te maken krijgen.
Je bent wel geniaal in het verneuken van argumenten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh dus mensen die niks hebben tegen Marokkanen of Turken of whatever moeten maar in elkaar gerost worden?
Gelukkig laat jij de echte blanke tolerantie zien dan.
Dat zou erbij moeten komen, en nu volg ik het topic nauwelijks om obv redenen maar het gaat er om neem ik aan dat er misschien een agressiviteitsprobleem is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om topic na topic te blijven roepen dat er Marokkanen bij betrokken zijn? Het is niet zo dat Marokkanen elke dag iemand dood trappen.
Och jongen toch.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je bent wel geniaal in het verneuken van argumenten.Nu nog een keer naar buiten in de grote stad!
zodra mensen argumentatie gaan gebruiken om effecten maar op hun tegenstanders te willen botvieren is de discussie meestal wel verloren ja...quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je bent wel geniaal in het verneuken van argumenten.Nu nog een keer naar buiten in de grote stad!
Moet je niet in het woonwagenkamp drugs willen scoren. Dat kan ook gewoon bij trainingscomplex van Nieuw Sloten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Durf niet meer naar buiten tegenwoordig als ik niet uitkijk trapt een tokkie mij in elkaar.
Koop alleen op zulke kampen mijn auto's. De drugs mogen ze houden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Moet je niet in het woonwagenkamp drugs willen scoren. Dat kan ook gewoon bij trainingscomplex van Nieuw Sloten.
Als je liever opgefokte groepjes debielen ziet die de scheids belagen is mijn betoog inderdaad onzin. Als je wil dat de speler snel en zonder gezeik het veld verlaat niet. Duidelijk maken dat dit soort acties niet op het veld thuishoren kun je ook doen via de straf: schorsing van 10 wedstrijden ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:45 schreef Zeepsop92 het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Die speler maakt een overtreding, die al zeker in het weekend wat compleet in het teken staat van respect, echt compleet debiel is. Hij weet dat zelf ook donders goed, je gaat hem dan toch niet uitleggen van ja, je staat op die jongen, dat is niet de bedoeling hé, pech voor jou, maar ik moet nu wel een rode kaart geven.
Scheidsrechters moeten juist duidelijk maken, door duidelijk de kaart te laten zien dat dit soort acties helemaal niet op het veld thuis horen. Daarom doet de scheids het goed door gelijk rood te geven.
Toch de voering van je Golf eens nalopen. Misschien een meevaller in de vorm van wit snuifgoud.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:24 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Koop alleen op zulke kampen mijn auto's. De drugs mogen ze houden.
Waarom verwacht je dat precies? Je herhaalt dit nu al een aantal maal dus er zal toch een doordacht argument achter zitten?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:28 schreef Lavenderr het volgende:
En on topic: dus 4 nieuwe arrestaties.
Nu maar afwachten of ze elkaar gaan beschuldigen en vervolgens allemaal vrij komen.
Zou zomaar kunnen.
Herinner je de scootermoord nog?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat precies? Je herhaalt dit nu al een aantal maal dus er zal toch een doordacht argument achter zitten?
daar waren geen getuigen... hier welquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Herinner je de scootermoord nog?
dit dus ja. Ik begin me een beetje kapot te ergeren dat bepaalde mensen, waaronder mods, die dit een bepaalde richting in duwen, zodat de feiten niet benoemp mogen worden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je kunt ook spreke van een hetze op straat tegen autochtonen, afgaande op het gedrag van Marokkanen als het op blanken aankomt. Maar nee, dat mag allemaal weer niet gezegd worden.
Ook voor jou geldt, als het je niet bevalt lees je toch niet mee?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een gelul...iedereen weet exact om wat voor gassies het hier gaat. Denk niet dat een Hindoestaan last heeft van het Marokkanenprobleem wel?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, als jij iedere kleurling wil gaan haten om gedrag wat ieder "ras" siert dan is die idioterie niet mijn probleem.
hij is NWS mod, knurftquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:38 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt, als het je niet bevalt lees je toch niet mee?
nee, ik ben niet zo van het diep in dat soort nieuwsberichten duiken. Maar leg het eens uit en dan ook waarom het hier van toepassing zou zijn?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Herinner je de scootermoord nog?
Wat mij al dan niet bevalt is weinig interessant voor onze policy mbt racisme.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:38 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt, als het je niet bevalt lees je toch niet mee?
A zegt dat B het gedaan heeft B zegt dat A het gedaan heeft... ze kunnen het niet allebei gedaan hebben dus allebei vrij...quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
nee, ik ben niet zo van het diep in dat soort nieuwsberichten duiken. Maar leg het eens uit en dan ook waarom het hier van toepassing zou zijn?
Waarom zou ik jou iets uit moeten leggen? Lees zelf eens het een en ander.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
nee, ik ben niet zo van het diep in dat soort nieuwsberichten duiken. Maar leg het eens uit en dan ook waarom het hier van toepassing zou zijn?
Nogmaals, genoeg voorbeelden te noemen van Nederlanders die zich schuldig maken aan eenzelfde daden. Is dat dan ook een Hollanderprobleem?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:38 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Wat een gelul...iedereen weet exact om wat voor gassies het hier gaat. Denk niet dat een Hindoestaan last heeft van het Marokkanenprobleem wel?
Ja en? Als het bericht stuitend is kan het worden verwijderd maar herhalen dat iets niet gezegd mag worden heeft niets met een blauw kleurtje te maken.quote:
Jij haalt een aantal keer een nogal vaag argument aan wat van diverse kanten kritisch wordt benaderd. Dan ben ik juist benieuwd naar jouw nadere onderbouwing. Is dat zo vreemd?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom zou ik jou iets uit moeten leggen? Lees zelf eens het een en ander.
Je doet maar, ik ventileer enkel m'n mening.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ja en? Als het bericht stuitend is kan het worden verwijderd maar herhalen dat iets niet gezegd mag worden heeft niets met een blauw kleurtje te maken.
En waarom knurft?
Iets benoemen is geen racisme. Het is pas racisme als we alle marokkanen als crimineel wegzetten en daar er heel duidelijk wordt aangegeven om wie het gaat, namelijk de kutmarokkanen die in de pubertijd zitten, is er geen racisme.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat mij al dan niet bevalt is weinig interessant voor onze policy mbt racisme.
Dus ja, waakhond VS.
Ja als er continue eenzelfde groep blanken (laten we ze kampers noemen) dan worden die ook gewoon tokkies, tuig etc genoemd. Dan zie ik ook niet de blanken uit Groningen opspringen want er worden blanken tokkies genoemd....quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nogmaals, genoeg voorbeelden te noemen van Nederlanders die zich schuldig maken aan eenzelfde daden. Is dat dan ook een Hollanderprobleem?
Ja, heel vreemdquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij haalt een aantal keer een nogal vaag argument aan wat van diverse kanten kritisch wordt benaderd. Dan ben ik juist benieuwd naar jouw nadere onderbouwing. Is dat zo vreemd?
Wel als ze relatief vaak voorkomen, afgaande op hun aandeel in de populatie. Als groep A 10% van bevolking is en verantwoordelijk is voor 50%. Groep B is 90% en verantwoordelijk voor andere 50%. Ga jij dan met droge ogen beweren dat beide groepen even schadelijk zijn?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nogmaals, genoeg voorbeelden te noemen van Nederlanders die zich schuldig maken aan eenzelfde daden. Is dat dan ook een Hollanderprobleem?
als groep A 10 miljoen mensen omvat en groep B 100.000 och...quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wel als ze relatief vaak voorkomen, afgaande op hun aandeel in de populatie. Als groep A 10% van bevolking is en verantwoordelijk is voor 50%. Groep B is 90% en verantwoordelijk voor andere 50%. Ga jij dan met droge ogen beweren dat beide groepen even schadelijk zijn?
Ik vind het eigenlijk wel een terechte vraag.quote:
Ik neem het dan ook op tegen mensen die mij in elkaar gerost wensen, of bespuugd he.quote:
Ik betwijfel of je dat uberhaupt weet te presteren als de situatie erom vraagt. Het is tot nu toe veel geblaat en weinig wol.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik neem het dan ook op tegen mensen die mij in elkaar gerost wensen, of bespuugd he.
Pardon als ik dan geen academisch onderbouwd stuk proza hier neerkalk.
Ja, dat is ook zo'n boeiende. De kranten en het internet staan er al zeker 10 jaar vol mee maar er mag niks gezegd worden blijkbaar...quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef De_Guidance het volgende:
Het is net als 'je mag er ook niks over zeggen' de favoriete dooddoener van bepaalde mensen, maar het lijkt niet echt ergens op gebaseerd.
Mijn nederige excuses dat ik niet de kennis bezat wat je in je eerste zin aanhaalt, pardon dat ik dat laatste blijkbaar wenstequote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik neem het dan ook op tegen mensen die mij in elkaar gerost wensen, of bespuugd he.
Pardon als ik dan geen academisch onderbouwd stuk proza hier neerkalk.
Spelers gaan echt niet sneller het veld verlaten als je eerst netjes uitlegt wat de situatie is. Zoals iemand eerder al zei doen professionals alle moeite om de scheids te beïnvloeden (zie van Bommel). Daar hoort dit ook bij.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je liever opgefokte groepjes debielen ziet die de scheids belagen is mijn betoog inderdaad onzin. Als je wil dat de speler snel en zonder gezeik het veld verlaat niet. Duidelijk maken dat dit soort acties niet op het veld thuishoren kun je ook doen via de straf: schorsing van 10 wedstrijden ofzo.
kijk maar hoe krampachtig P&W en Studio Voetbal er mee omgaan en hoe men hier denkt over de Telegraaf. Hoeveel mensen hier op Fok het ontkennen of bagataliseren dat deze groep relatief veel mee problemen veroorzaakt. En kijk maar hoe men omgaat met het probleem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo'n boeiende. De kranten en het internet staan er al zeker 10 jaar vol mee maar er mag niks gezegd worden blijkbaar...
Dat is echt flauwekul. Er mag juist ongekend veel gezegd worden, en het enige bezwaar geldt over het algemeen het over een kam scheren van hele bevolkingsgroepen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
kijk maar hoe krampachtig P&W en Studio Voetbal er mee omgaan en hoe men hier denkt over de Telegraaf. Hoeveel mensen hier op Fok het ontkennen of bagataliseren dat deze groep relatief veel mee problemen veroorzaakt. En kijk maar hoe men omgaat met het probleem.
Hoe men er mee omgaat? Nou door voluit te kankeren op alle Marokkanen bijvoorbeeld? dat is wat men hier en elders al een week lang vol overgave doet toch?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
kijk maar hoe krampachtig P&W en Studio Voetbal er mee omgaan en hoe men hier denkt over de Telegraaf. Hoeveel mensen hier op Fok het ontkennen of bagataliseren dat deze groep relatief veel mee problemen veroorzaakt. En kijk maar hoe men omgaat met het probleem.
Maar dit wordt feitelijk niet gedaan. Ik snap niet dat men hier op blijft hameren. We hebben het over die gezwellen van de vereniging, de gezwellen op tv die het geweld goedpraten, de gezwellen op twitter, in gouda etcetc. Niet de Marokkaanse schoonmaker of mijn buurman van 60.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is echt flauwekul. Er mag juist ongekend veel gezegd worden, en het enige bezwaar geldt over het algemeen het over een kam scheren van hele bevolkingsgroepen.
ja anoniem op internet. Ik heb het over de nationale TV en vooral de politici.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe men er mee omgaat? Nou door voluit te kankeren op alle Marokkanen bijvoorbeeld? dat is wat men hier en elders al een week lang vol overgave doet toch?
Nogal een insinuatie van je en lekker makkelijk ookquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:49 schreef De_Guidance het volgende:
Frappant ook dat sommige mensen die nu moord en brand schreeuwen (overigens terecht , het is iets heel naars) hier (link hieronder) uitblinken in afwezigheid of zelfs aan het goedpraten geslagen zijn.
Ook typisch dat zo'n topic amper 2 delen haalt terwijl we het hier nog heel lang over zullen hebben.
NWS / Henk en Ingrid slaan Turk dood
NWS / Henk en Ingrid slaan Turkse man dood #2- Stille tocht
het is gewoon zo dat er een groep kwijlende haters boven op elk topic springen waar er maar een marokkaan bij betrokken is en vervolgens hard schreeuwen dat het 'incidenten' zijn dat er niet over gesporken mag worden dat die haatbaarden op moeten kankeren... en dan vervolgens blijkt dat het toch om een niet marokkaan gaat het topic vervolgens doodbloed of in eerste instantie niet eens een tweede pagina haaltquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nogal een insinuatie van je en lekker makkelijk ook
Check de reacties en zie wie er reageren in dat eerste topic, dezelfde als hier minus degene die het zo aan zjn hart gaat dat er daar niet gereageerd wordt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:01 schreef Re het volgende:
[..]
het is gewoon zo dat er een groep kwijlende haters boven op elk topic springen waar er maar een marokkaan bij betrokken is en vervolgens hard schreeuwen dat het 'incidenten' zijn dat er niet over gesporken mag worden dat die haatbaarden op moeten kankeren... en dan vervolgens blijkt dat het toch om een niet marokkaan gaat het topic vervolgens doodbloed of in eerste instantie niet eens een tweede pagina haalt
maar goed iedereen snapt hopelijk wel dat je na 20 delen het er over eens bent dat als je het over marokkanen hebt je het over dat gedeelte hebt wat voor criminaliteit zorgt, en dat die verkramping naar elkaar toe gewoon een nutteloze postexercitie is en eventueel wat tijdsverdrijf
Dat wordt feitelijk juist wel gedaan, de algemeenheden zijn niet van de lucht. Als een misdaad ook maar ruikt naar Marokkanen, springen er mensen op die met hun vingers gaan staan wijzen en gillen dat 'het niet benoemd mag worden'. Die gretigheid an sich is al je reinste discriminatie.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Maar dit wordt feitelijk niet gedaan. Ik snap niet dat men hier op blijft hameren. We hebben het over die gezwellen van de vereniging, de gezwellen op tv die het geweld goedpraten, de gezwellen op twitter, in gouda etcetc. Niet de Marokkaanse schoonmaker of mijn buurman van 60.
Van de week zei ik dit ook al, mijn Marokkaanse buurman weet precies wie we bedoelen met kutmarokkan, dit itt de 'slimme' posters hier op het forum die maar vol blijven houden dat het racisme is als je een groep benoemt.
Ja, dat is zo'n twee uur geleden al gepost. Als je het niet zo druk had met jammeren over 'dat het niet gezegd mag worden', had je dat gewoon kunnen lezen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-grensrechter.html
4 nieuwe verdachten aangehouden, weer Amsterdammers.
Ook een vader.
Lees al dat gezwets niet meer tussendoor.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat is zo'n twee uur geleden al gepost. Als je het niet zo druk had met jammeren over 'dat het niet gezegd mag worden', had je dat gewoon kunnen lezen.
Misschien niet sneller, maar wel normaler. Waarom kan het in andere sporten wel en zou het op voorhand bij voetbal niet kunnen? Maar joh, dan toch lekker niet. Dan blijft voetbal maar de asociale tokkiesport die het is, I don't care.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:50 schreef Zeepsop92 het volgende:
[..]
Spelers gaan echt niet sneller het veld verlaten als je eerst netjes uitlegt wat de situatie is. Zoals iemand eerder al zei doen professionals alle moeite om de scheids te beïnvloeden (zie van Bommel). Daar hoort dit ook bij.
Goede posting en eensch isquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:01 schreef Re het volgende:
[..]
het is gewoon zo dat er een groep kwijlende haters boven op elk topic springen waar er maar een marokkaan bij betrokken is en vervolgens hard schreeuwen dat het 'incidenten' zijn dat er niet over gesporken mag worden dat die haatbaarden op moeten kankeren... en dan vervolgens blijkt dat het toch om een niet marokkaan gaat het topic vervolgens doodbloed of in eerste instantie niet eens een tweede pagina haalt
maar goed iedereen snapt hopelijk wel dat je na 20 delen het er over eens bent dat als je het over marokkanen hebt je het over dat gedeelte hebt wat voor criminaliteit zorgt, en dat die verkramping naar elkaar toe gewoon een nutteloze postexercitie is en eventueel wat tijdsverdrijf
Dan kom je hier dus inderdaad niet voor de dood van de grensrechter, maar om over Marokkanen te klagen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lees al dat gezwets niet meer tussendoor.
Ben benieuwd waarom die vader opgepakt is en wat zijn rol in het hele gebeuren zou zijn geweestquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-grensrechter.html
4 nieuwe verdachten aangehouden, weer Amsterdammers.
Ook een vader.
ik heb het over dit topic en daar wordt duidelijk aangegeven om wie het gaat.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef Disana het volgende:
[..]
. Als een misdaad ook maar ruikt naar Marokkanen, springen er mensen op die met hun vingers gaan staan wijzen en gillen dat 'het niet benoemd mag worden'.
Ja dat zou ik wel willen weten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ben benieuwd waarom die vader opgepakt is en wat zijn rol in het hele gebeuren zou zijn geweest
Dus jij weet al wat de afkomst van de vier nieuwe opgepakten is? Vertel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:10 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
ik heb het over dit topic en daar wordt duidelijk aangegeven om wie het gaat.
Zo klopt-ie ook en het is net zo vermoeiend en het lost even weinig problemen op.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef Disana het volgende:
Als een misdaad ook maar ruikt naar Marokkanen, springen er mensen op die met hun vingers gaan staan wijzen en gillen dat het incidenten zijn en dat je niet iedereen over een kam moet scheren.
staat er toch, Amsterdammersquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus jij weet al wat de afkomst van de vier nieuwe opgepakten is? Vertel.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Beetje zwak om andermans woorden te editten om je eigen verhaal kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zo klopt-ie ook en het is net zo vermoeiend en het lost even weinig problemen op.
Nee, ik vond je stukje goed geschreven en heb 't gebruikt in mijn betoog. Zo werken veel onderzoekers ook. Nog wat data erbij verzinnen, dan was het helemaal top.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Beetje zwak om andermans woorden te editten om je eigen verhaal kracht bij te zetten.
Vier Belgen...dat hele team zit vol Belgen...plus 1 Nederlander.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:12 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-dood-grensrechter/quote:De vader wordt ervan verdacht mee te hebben gedaan aan het schoppen en slaan van een 41-jarige grensrechter van de Almeerse club Buitenboys, zegt een politiewoordvoerder tegen persdienst Novum.
En wat zegt dat dan over die andere drie?quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:17 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Vier Belgen...dat hele team zit vol Belgen...plus 1 Nederlander.
Als er nou duidelijk staat dat één van die lui de vader is van het eerder opgepakte tuig...dan weet je de afkomst toch? Of kun je die link niet leggen?
Bij een willekeurig misdrijf in Afrika denk ik ook gelijk aan een blanke.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:20 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat zegt dat dan over die andere drie?
Niets dus.
En de andere drie? Jij zei dat je weet 'om wie het gaat'. En hoe weet je dat de vader niet een gemengd huwelijk heeft en zelf autochtoon is?quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:17 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Vier Belgen...dat hele team zit vol Belgen...plus 1 Nederlander.
Als er nou duidelijk staat dat één van die lui de vader is van het eerder opgepakte tuig...dan weet je de afkomst toch? Of kun je die link niet leggen?
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-dood-grensrechter/
Goed voorbeeld doet volgen he!
Als jij het liever zo wil:quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:50 schreef Zeepsop92 het volgende:
[..]
Spelers gaan echt niet sneller het veld verlaten als je eerst netjes uitlegt wat de situatie is. Zoals iemand eerder al zei doen professionals alle moeite om de scheids te beïnvloeden (zie van Bommel). Daar hoort dit ook bij.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:20 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat zegt dat dan over die andere drie?
Niets dus.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:22 schreef Disana het volgende:
[..]
En de andere drie? Jij zei dat je weet 'om wie het gaat'. En hoe weet je dat de vader niet een gemengd huwelijk heeft en zelf autochtoon is?
Dit zegt dat! Ik neem aan dat je inmiddels weet uit wat voor figuren dat team bestond?quote:Het zijn drie jongens van 16 en 17 jaar en een man van 50 jaar. De jongens zijn spelers van de Amsterdamse voetbalclub Nieuw-Sloten en de man is de vader van één van de verdachten.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:01 schreef Re het volgende:
[..]
Hier ben je dus weer suggestief bezig. De waarheid is dat je de feiten nog niet kent, net als wij allemaal. Maar je trekt je conclusies maar alvast.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:24 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dit zegt dat! Ik neem aan dat je inmiddels weet uit wat voor figuren dat team bestond?
Heerlijk naief blijven doen mensen.......
VMBO'ers?quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:24 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit zegt dat! Ik neem aan dat je inmiddels weet uit wat voor figuren dat team bestond?
heel vermoeiend.......maar blijf jij ondertussen maar gewoon ontkennen hoor. Je moet er altijd mensen bij hebben die achter de muziek aan blijven lopen anders krijg je nooit een optocht.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier ben je dus weer suggestief bezig. De waarheid is dat je de feiten nog niet kent, net als wij allemaal. Maar je trekt je conclusies maar alvast.
Zeg nu eens gewoon dat je weet dat ook de vier nieuwe opgepakten Marokkanen zijn. Dan pas ben je flink.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:27 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
heel vermoeiend.......maar blijf jij ondertussen maar gewoon ontkennen hoor. Je moet er altijd mensen bij hebben die achter de muziek aan blijven lopen anders krijg je nooit een optocht.
Dadelijk zijn Danny en Wouter opgepaktquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Zeg nu eens gewoon dat je weet dat ook de vier nieuwe opgepakten Marokkanen zijn. Dan pas ben je flink.
Ja die kans is er altijd. Disana hoopt er op ws.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:29 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dadelijk zijn Danny en Wouter opgepakt
Waarom zou ik dat zeggen , ik ga geen dingen verzinnen. 1 van de opgepakte is een Marokkaan, namelijk de vader van een van de andere daders.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Zeg nu eens gewoon dat je weet dat ook de vier nieuwe opgepakten Marokkanen zijn. Dan pas ben je flink.
We zullen zien. Als straks blijkt dat het roomblanke kindjes zijn ben ik de eerste om excuus aan te bieden. Andersom zie ik dat die knuffelaars nooit doen hoor, maar kan ook niet als je achteraan loopt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja die kans is er altijd. Disana hoopt er op ws.
Ik heb al uitgelegd dat die vader helemaal geen Marokkaan hoeft te zijn. Alle kennis omtrent de afkomst van de vier nieuwe opgepakten spruit geheel en al uit jouw grote duim.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:31 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat zeggen , ik ga geen dingen verzinnen. 1 van de opgepakte is een Marokkaan, namelijk de vader van een van de andere daders.
Die andere drie zullen, gezien het elftal, ook best krulletjes hebben.
aangezien aders van je geliefde tuig zich alleen in theehuizen bevindt vind ik het knap dat je dus weet dat het de vader is van een van de marokkanen, of het is die ene neger natuurlijk...quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:31 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat zeggen , ik ga geen dingen verzinnen. 1 van de opgepakte is een Marokkaan, namelijk de vader van een van de andere daders.
Die andere drie zullen, gezien het elftal, ook best krulletjes hebben.
Doe eens niet iedereen over een kam scheren........quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:32 schreef Re het volgende:
[..]
aangezien aders van je geliefde tuig zich alleen in theehuizen bevindt vind ik het knap dat je dus weet dat het de vader is van een van de marokkanen, of het is die ene neger natuurlijk...
Natuurlijk wil ik ook dat het op een respectvolle manier gaat. Ik ben zelf ook scheidsrechter in de jeugd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als jij het liever zo wil:
dan zo:
dan moet je vooral je kortzichtige bril ophouden en niets willen leren.
Maar dat is zo'n lieve knul....Die doet dat nooit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:33 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Doe eens niet iedereen over een kam scheren........
Yassin D. ... een echte Nederlandse naam![]()
![]()
probeer in ieder geval 1x niet zo naief en dom over te komen. Iedereen heeft het al een week over Yassin D en hier op fok weten ze nog steeds niet of het een Marokkaan is.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:33 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Doe eens niet iedereen over een kam scheren........
Yassin D. ... een echte Nederlandse naam![]()
![]()
probeer in ieder geval 1x niet zo naief en dom over te komen. Iedereen heeft het al een week over Yassin D en hier op fok weten ze nog steeds niet of het een Marokkaan is.
Hij heet Yassin, ze noemen hem Marokkaan, ze vader is Marokkaan.....maar hier weten ze het nog niet hoor...het kan net zo goed een Klaas Jan zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar dat is zo'n lieve knul....Die doet dat nooit.
http://www.volkskrant.nl/(...)o-n-lieve-knul.dhtml
Klopt, één... en zijn vriendjes zijn momenteel op Twitter bezig.... zoals het hoort bij dit soort mensen. Gevoel voor rechtvaardigheid kennen ze niet, tenzij ze zelf natuurlijk 'onrecht' wordt aangedaan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:37 schreef Re het volgende:
[..]... bij de eerste 3 arrestanten zit ook een antiliaanse jongen naar mijn weten, maar wie weet...
Die mag je er ook bij oppakken wat mij betreftquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het gaat niet om partijdig of thuisfluiters of wat dan ook. Het gaat om de manier waarop je je acties communiceert en daar gaat echt een heleboel fout bij de arbitrage op de voetbalvelden. Ik snap dat het lastig is om toe te geven dat ook de arbitrage het wellicht verkeerd doet, maar probeer eens in die spiegel te kijken. Niet dat ik wil zeggen dat ze ongelijk hebben qua genomen beslissing (beslissing is beslissing en daarmee klaar) maar de manier waarop je je beslissing kenbaar maakt kan echt een hele hoop schelen. Probeer als scheidsrechter gewoon eens rustig op een speler af te stappen en - samen met zijn captain erbij - uit te leggen waarom je hem rood gaat geven. Je zult zien dat het helpt om de emoties in toom te houden, echt waar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:34 schreef Zeepsop92 het volgende:
[..]
Natuurlijk wil ik ook dat het op een respectvolle manier gaat. Ik ben zelf ook scheidsrechter in de jeugd.
Ik denk alleen niet dat het probleem bij de scheidsrechters/assistenten ligt, niet altijd. Tuurlijk heb je in het amateur voetbal wat partijdige scheidsrechters en grensrechters zitten.
Probleem ligt in mijn ogen in het respect in de hele maatschappij wat er gewoon niet meer is en dat 'jonge' spelers denken op het voetbalveld alles te mogen maken.
Je weet toch, ik ben een boer uit de provincie, wat weet ik nou.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je dat uberhaupt weet te presteren als de situatie erom vraagt. Het is tot nu toe veel geblaat en weinig wol.
Zie hier de vader ... Marokkaan dus.quote:Bovendien beantwoordt zijn vader allesbehalve aan het stereotype beeld van de afwezige Marokkaanse vader. 'Hij bracht Yassin altijd naar school en naar voetbal. Zijn vader is veel met zijn kinderen bezig. Hij coachte ook de voetbalelftallen', zegt de buurman.
Niet dat je onzin verkondigt ofzo, maar naast "kwijlende haters" heb je ook gewoon een groep mensen die zich oprecht zorgen maken, maar weigeren om problemen onder het tapijt te vegen. Er is weinig om te kwijlen. Zo'n doodgetrapte grensrechter is weinig reden tot vreugde, dus ook niet tot kwijlen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:01 schreef Re het volgende:
[..]
Let wel, ik vind de actie van scheidsrechter Vink hier het slechtste. In principe was er weinig aan de hand en hadden beide spelers zoiets van ''verder spelen'', de arrogante manier waarop er dan rood wordt getrokken voor Leonardo zorgt er voor dat hij zo ontzettend boos wordt en naar de kleedkamer moet worden gesleept door Maaskant. Als Vink beide spelers bij zich had geroepen inclusief de aanvoerders en ze beide geel of rood had gegeven was er niets gebeurt en behoud je als scheid je geloofwaardigheid en de controle over de wedstrijd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als jij het liever zo wil:
dan zo:
dan moet je vooral je kortzichtige bril ophouden en niets willen leren.
Dat bedoel ik. Kijk, het gaat me niet eens om de kleur van de kaart (die kan goed zijn of fout, is nu even niet de discussie). Maar wat je zegt; roep de spelers bij je (met hun captains die ervoor moeten zorgen dat ze rustig blijven en luisteren) en leg dan uit wat je hebt gezien en waarom je daarvoor rood geeft. Controle over de wedstrijd hou je dan geheid.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Let wel, ik vind de actie van scheidsrechter Vink hier het slechtste. In principe was er weinig aan de hand en hadden beide spelers zoiets van ''verder spelen'', de arrogante manier waarop er dan rood wordt getrokken voor Leonardo zorgt er voor dat hij zo ontzettend boos wordt en naar de kleedkamer moet worden gesleept door Maaskant. Als Vink beide spelers bij zich had geroepen inclusief de aanvoerders en ze beide geel of rood had gegeven was er niets gebeurt en behoud je als scheid je geloofwaardigheid en de controle over de wedstrijd.
Oke, bij 'volwassenen' in het betaald voetbal zou dat misschien kunnen helpen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat niet om partijdig of thuisfluiters of wat dan ook. Het gaat om de manier waarop je je acties communiceert en daar gaat echt een heleboel fout bij de arbitrage op de voetbalvelden. Niet dat ik wil zeggen dat ze ongelijk hebben qua genomen beslissing (beslissing is beslissing en daarmee klaar) maar de manier waarop je je beslissing kenbaar maakt kan echt een hele hoop schelen. Probeer als scheidsrechter gewoon eens rustig op een speler af te stappen en - samen met zijn captain erbij - uit te leggen waarom je hem rood gaat geven. Je zult zien dat het helpt om de emoties in toom te houden, echt waar.
de groep mensen waar ik naar refereerde komt meestal niet verder dan deporteren of doodschieten of meer van dat soort onmogelijke retoriek. Gelukkig zijn er mensen die wel nuances kunnen zien, ook bij de haters eigenlijk maar vaak komen die gewoon niet met werkende en functionele oplossingen en varen eigenlijk perfect op het mislukken van deze generatie kutmarokkaantjes. Even hebben we een kleine zijweg genomen naar oostblokkertjes.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet dat je onzin verkondigt ofzo, maar naast "kwijlende haters" heb je ook gewoon een groep mensen die zich oprecht zorgen maken, maar weigeren om problemen onder het tapijt te vegen. Er is weinig om te kwijlen. Zo'n doodgetrapte grensrechter is weinig reden tot vreugde, dus ook niet tot kwijlen.
Nee, niet alle Marokkanen zijn slecht. Grote groepen Marokkanen functioneren prima of zonder noemenswaardige problemen. Maar er is wel degelijk een groep die voor problemen zorgt. En die problemen zijn dusdanig dat we daar echt iets mee moeten.
Belangrijk om voor ogen te houden is wel dat het probleemgedrag afkomstig is van de criminele Marokkaan, niet van de Nederlander die daartegen ageert. Ja, de verontwaardiging van bepaalde mensen is selectief. Maar dat is een veel minder groot en ernstig probleem dan de omvang van de criminaliteit die jonge Marokkanen plegen.
Anders gezegd: de gedragsverandering zal van hen moeten komen.
Wat ik positief vind, is dat het debat in elk geval op gang lijkt te komen nu: meer dan ooit. Allerlei mensen zeggen genuanceerde, verstandige dingen, zonder zich te verliezen in één van de twee uitersten (problemen wegwimpelen en alles afdoen als racisme, op racistische toon de boel opjutten en generaliseren).
Ik ben groot voorstander van een oplossingsgerichte benadering. Maar dan moeten we wél doen wat nodig is. Bijvoorbeeld nadrukkelijker controleren en directer (en misschien ook strenger) straffen: http://www.volkskrant.nl/(...)en-en-straffen.dhtml
Dan weet je zeker dat het nooit meer goed met ze komt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Oldie57 het volgende:
Waarom is het nou zo moeilijk om die moordenaartjes van die grensrechter uit vergelding en preventie 20 jaar gevangenisstraf te geven? Wat is daar op tegen?
Nou ? Nu weet je zeker dat er nog meer rottigheid komt en ze worden ws nog vereerd ook.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan weet je zeker dat het nooit meer goed met ze komt.
zo zijn nu eenmaal de regels van ons rechtssysteem, er moet ergens een wettelijke grens getrokken worden en daarnaast zijn er nog allerlei instanties die opkomen voor de rechten van het kind... daar kun je tegen ageren maar dat maakt het nog steeds niet mogelijk om te negeren.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Oldie57 het volgende:
Waarom is het nou zo moeilijk om die moordenaartjes van die grensrechter uit vergelding en preventie 20 jaar gevangenisstraf te geven? Wat is daar op tegen?
Straks lopen ze weg met 1 jaar jeugdgevangenis en 1 jaar jeugd-TBS. Ik word bij die gedachte even misselijk als hun daad.
Met de MOE landers maken we inderdaad weer dezelfde fouten. Daar moeten we eens mee beginnen, die fouten niet meer te maken. Het lijkt wel of de overheid het express doet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:46 schreef Re het volgende:
[..]
de groep mensen waar ik naar refereerde komt meestal niet verder dan deporteren of doodschieten of meer van dat soort onmogelijke retoriek. Gelukkig zijn er mensen die wel nuances kunnen zien, ook bij de haters eigenlijk maar vaak komen die gewoon niet met werkende en functionele oplossingen en varen eigenlijk perfect op het mislukken van deze generatie kutmarokkaantjes. Even hebben we een kleine zijweg genomen naar oostblokkertjes.
Maar goed, is dit geval voetbal gerelateerd, ik denk gedeeltelijk maar ik zie het meer als een soort kapstokje waaraan deze ontsporing wordt gekoppeld... strenger straffen, dat sowieso, er voor zorgen dat recidive wordt beperkt, en dat vergt wel wat meer dan hard roepen hoe erg het allemaal wel niet is...
Geeft niks hoor.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je weet toch, ik ben een boer uit de provincie, wat weet ik nou.
Als je dat toch al weet, nog langer opsluiten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Probeer maar als blanke te wonen in Afrika, dan heb je pas "lol" met etniciteitprobleempjes.quote:
moet je in Singapore gaan wonen, daar komen deze gasten niet eens binnenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Probeer maar als blanke te wonen in Afrika, dan heb je pas "lol" met etniciteitprobleempjes.
Nederland is maar een zandbak met kinderspel.
Blanken leven daar alleen niet tussen de gemiddelde Afrikaan. Etniciteitsproblemen tussen Afrikaanse volkeren zelf zijn nog erger dan tussen westerlingen en Afrikanen. Qua schaal is het ook niet echt te vergelijken natuurlijk. Relatief gezien zitten we er in Nederland op alle fronten nog lekker bij. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de mensen in Nederland die vinden dat stelen van die rijke tata's mag omdat ze moeten struggelen in de hood om eten op de plank te krijgen voor hun familie. Over de gehele linie zijn mensen verwend en lijden ze aan grootheidswaanzin, hetgeen ook gepaard gaat met het nodige egoisme. Daarom moeten we ons ook geen illusies maken over de oplossing voor dit soort problemen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Probeer maar als blanke te wonen in Afrika, dan heb je pas "lol" met etniciteitprobleempjes.
Nederland is maar een zandbak met kinderspel.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja sommige mensen hebben nu eenmaal een vreemde insteek... die kiezen altijd kant van de crimineel. Gelukkig worden het er steeds minder,......quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:44 schreef Jian het volgende:
[..]ow, boeie ....
Ik hoop uiteraard wel dat het nog een beetje goedkomt met de vrouw en kinderen van het slachtoffer.
Je bent wel goed in het lezen van dingen die er niet staan hè?quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:46 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ja sommige mensen hebben nu eenmaal een vreemde insteek... die kiezen altijd kant van de crimineel. Gelukkig worden het er steeds minder,......
Als een groep Nederlanders al 30 jaar continue de turkse gemeenschap probeert te verzieken en er nu een dode was gevallen dan wel, maar dat is net het geval he?!quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:49 schreef De_Guidance het volgende:
Frappant ook dat sommige mensen die nu moord en brand schreeuwen (overigens terecht , het is iets heel naars) hier (link hieronder) uitblinken in afwezigheid of zelfs aan het goedpraten geslagen zijn.
Ook typisch dat zo'n topic amper 2 delen haalt terwijl we het hier nog heel lang over zullen hebben.
NWS / Henk en Ingrid slaan Turk dood
NWS / Henk en Ingrid slaan Turkse man dood #2- Stille tocht
Jij wilt toch kort straffen omdat 20 jaar te lang is? Dan kies je dus de kant van de crimineel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bent wel goed in het lezen van dingen die er niet staan hè?
Welkom in een welvarend land.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Blanken leven daar alleen niet tussen de gemiddelde Afrikaan. Etniciteitsproblemen tussen Afrikaanse volkeren zelf zijn nog erger dan tussen westerlingen en Afrikanen. Qua schaal is het ook niet echt te vergelijken natuurlijk. Relatief gezien zitten we er in Nederland op alle fronten nog lekker bij. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de mensen in Nederland die vinden dat stelen van die rijke tata's mag omdat ze moeten struggelen in de hood om eten op de plank te krijgen voor hun familie. Over de gehele linie zijn mensen verwend en lijden ze aan grootheidswaanzin, hetgeen ook gepaard gaat met het nodige egoisme. Daarom moeten we ons ook geen illusies maken over de oplossing voor dit soort problemen.
Ben al weg.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welkom in een welvarend land.
Heel verstandig, ik moet nog even maar kan ook niet wachten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben al weg.Mag alleen nog graag zeiken over NL.
Heel mooi, maar ik durf mijn jaarsalaris erom te verwedden dat als je dit bewuste team op volleybal/hockey/waterpolo had gezet we het nu over volleybal/hockey/waterpolo geweld hadden moeten hebben van sommige mensenquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat niet om partijdig of thuisfluiters of wat dan ook. Het gaat om de manier waarop je je acties communiceert en daar gaat echt een heleboel fout bij de arbitrage op de voetbalvelden. Ik snap dat het lastig is om toe te geven dat ook de arbitrage het wellicht verkeerd doet, maar probeer eens in die spiegel te kijken. Niet dat ik wil zeggen dat ze ongelijk hebben qua genomen beslissing (beslissing is beslissing en daarmee klaar) maar de manier waarop je je beslissing kenbaar maakt kan echt een hele hoop schelen. Probeer als scheidsrechter gewoon eens rustig op een speler af te stappen en - samen met zijn captain erbij - uit te leggen waarom je hem rood gaat geven. Je zult zien dat het helpt om de emoties in toom te houden, echt waar.
We kunnen wel blijven roepen dat het om respect gaat, maar daar schieten we echt niets mee op. Zonder ook echt concrete wijzigingen door te voeren in hoe we omgaan met de zaken.
We hebben een woonwijkenprobleem:quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Heel mooi, maar ik durf mijn jaarsalaris erom te verwedden dat als je dit bewuste team op volleybal/hockey/waterpolo had gezet we het nu over volleybal/hockey/waterpolo geweld hadden moeten hebben van sommige mensen
Haha ja...dat naieve gezeik is zo langzamerhand een standaard antwoord geworden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vrienden en familie hebben ook niet echt een keuze. "Ja, mijn zoon is een ontzettend kutkind. Ik heb geen flauw idee wat hij uitspookt op straat en dit doodtrappen zat eraan te komen eigenlijk."quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Haha ja...dat naieve gezeik is zo langzamerhand een standaard antwoord geworden.
De kracht van het herhalen, er zijn echt mensen die het op een gegeven moment gaan geloven.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Haha ja...dat naieve gezeik is zo langzamerhand een standaard antwoord geworden.
Denk het niet hoor. Het is meer een soort mantra om de boel te ontkennen en er maar niets aan hoeven doen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:03 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
De kracht van het herhalen, er zijn echt mensen die het op een gegeven moment gaan geloven.
Ik wijs ze er graag opquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk het niet hoor. Het is meer een soort mantra om de boel te ontkennen en er maar niets aan hoeven doen.
Benoemen is al een brug te ver voor sommigen.
Integendeel...quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:03 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
De kracht van het herhalen, er zijn echt mensen die het op een gegeven moment gaan geloven.
Ola!quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:26 schreef Re het volgende:
oh please... hou eens op met die nepslachtofferrol die wordt aangemeten zeg
-edit- hoi jerruh
Helemaal mee eens, het zijn geen slachtoffers, het zijn criminelen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:26 schreef Re het volgende:
oh please... hou eens op met die nepslachtofferrol die wordt aangemeten zeg
-edit- hoi jerruh
Foto's worden verwijderdquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:26 schreef Jerruh het volgende:
[..]
I want to see bigger pictures than that.
Ze waren toch al verloren .....quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:12 schreef remlof het volgende:
[..]
http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1426quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:46 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ja sommige mensen hebben nu eenmaal een vreemde insteek... die kiezen altijd kant van de crimineel. Gelukkig worden het er steeds minder,......
Spijker op de kop.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1426
De wet van het abjecte Westen luidt: 'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers'.
Engeland en de USA zijn net als Nederland hoogontwikkelde landen en hebben een rechtssysteem die criminele jeugdigen voor héél lang achter de tralies kan zetten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:15 schreef Re het volgende:
[..]
zo zijn nu eenmaal de regels van ons rechtssysteem, er moet ergens een wettelijke grens getrokken worden en daarnaast zijn er nog allerlei instanties die opkomen voor de rechten van het kind... daar kun je tegen ageren maar dat maakt het nog steeds niet mogelijk om te negeren.
true, en is de criminaliteit daar lager dan hier dan?...quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:37 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Engeland en de USA zijn net als Nederland hoogontwikkelde landen en hebben een rechtssysteem die criminele jeugdigen voor héél lang achter de tralies kan zetten.
Nee, ik vind dat het slachtoffer voorop moet staan en we er alles aan moeten doen om herhaling te voorkomen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:51 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Jij wilt toch kort straffen omdat 20 jaar te lang is? Dan kies je dus de kant van de crimineel.
Als je denkt dat dit soort tuig dat mensen in elkaar trapt nog wat kan gaan worden in de toekomst ben je wel heel erg mega naiëf imo...quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat het slachtoffer voorop moet staan en we er alles aan moeten doen om herhaling te voorkomen.
Maar als je ventjes van 16 twintig jaar in de gevangenis zet, wat denk je dan dat er voor een figuur de gevangenispoort uitloopt op z'n 36e? Iemand die zich nooit meer zal kunnen aanpassen aan onze maatschappij en ons 20 jaar lang klauwen met geld heeft gekost.
Dan ben ik meer voor intensieve begeleiding, voor mijn part melden ze zich elke dag na schooltijd tot bedtijd ergens en worden ze daar extra onderwezen en wordt gezorgd dat ze hun diploma halen.
In de gevangenis kan je prima je diploma halen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat het slachtoffer voorop moet staan en we er alles aan moeten doen om herhaling te voorkomen.
Maar als je ventjes van 16 twintig jaar in de gevangenis zet, wat denk je dan dat er voor een figuur de gevangenispoort uitloopt op z'n 36e? Iemand die zich nooit meer zal kunnen aanpassen aan onze maatschappij en ons 20 jaar lang klauwen met geld heeft gekost.
Dan ben ik meer voor intensieve begeleiding, voor mijn part melden ze zich elke dag na schooltijd tot bedtijd ergens en worden ze daar extra onderwezen en wordt gezorgd dat ze hun diploma halen.
Wat denk je dat er met een moordenaar van 20 gebeurt als hij 20 jaar achter de tralies gaat....maar niet meer doen dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou in New York heeft de harde aanpak prima gewerkt anders.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:38 schreef Re het volgende:
[..]
true, en is de criminaliteit daar lager dan hier dan?...
In Azië zijn de straffen zeer zwaar en criminaliteit laag. Het kan dus wel werken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:38 schreef Re het volgende:
[..]
true, en is de criminaliteit daar lager dan hier dan?...
En dit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou in New York heeft de harde aanpak prima gewerkt anders.
Ja dat denk ik wel. Ik denk dat er iets essentieels heeft ontbroken in hun opvoeding en dat dat er nog even ingeramd moet worden. Mentaal dan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit soort tuig dat mensen in elkaar trapt nog wat kan gaan worden in de toekomst ben je wel heel erg mega naiëf imo...
Ja kijk maar naar landen als Singapore. Het kan dus wel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:41 schreef ReplaR het volgende:
[..]
In Azië zijn de straffen zeer zwaar en criminaliteit laag. Het kan dus wel werken.
In sommige gevallen wel ja. Mits ontegenzeggelijk bewezen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:42 schreef remlof het volgende:
Anders kan je ze beter meteen de doodstraf geven hè?
http://projects.nytimes.com/crime/homicides/mapquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou in New York heeft de harde aanpak prima gewerkt anders.
En als ze weer zoiets doen ? Zich gewelddadig blijven gedragen ?quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel. Ik denk dat er iets essentieels heeft ontbroken in hun opvoeding en dat dat er nog even ingeramd moet worden. Mentaal dan.
Anders kan je ze beter meteen de doodstraf geven hè?
nou dan neem je Singapore als vb, prima land om te wonen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef Re het volgende:
[..]
http://projects.nytimes.com/crime/homicides/map
mhoah, ok er is een daling van aantal moorden maar of het nou echt beter is als hier durf ik te betwijfelen hoor...
zelfs de PvdA roemt New York en zijn harde aanpak.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef Re het volgende:
[..]
http://projects.nytimes.com/crime/homicides/map
mhoah, ok er is een daling van aantal moorden maar of het nou echt beter is als hier durf ik te betwijfelen hoor...
quote:De PvdA-fractie Rotterdam vindt dat de politie graffiti harder moet aanpakken. De zero-tolerance-aanpak van de politie en het openbaar vervoerbedrijf in New York is een goed voorbeeld hoe het in Rotterdam zou moeten.
In New York wordt informatie over graffiti, daders, schade en strafzaken centraal verzameld en geanalyseerd om sneller en effectiever daders op te sporen. Ook kunnen ze “tags” –de handtekening van een graffitispuiter– beter herkennen als graffiti op meerdere plekken voorkomt of bij recidive.
Ik ga offtopic hiermee, maar hier weet ik weer wel een klein beetje van. (veel over gelezen) Ga er in een ander topic ooit wel eens over door, maar niet hierquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:39 schreef Re het volgende:
[..]
helemaal niet... complete nonsens eigenlijk...
en daar worden er ook jaarlijks nog zo'n 20-25 mensen vermoord, ondanks de ultieme straffen aldaarquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou dan neem je Singapore als vb, prima land om te wonen.
topquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ga offtopic hiermee, maar hier weet ik weer wel een klein beetje van. (veel over gelezen) Ga er in een ander topic ooit wel eens over door, maar niet hier
Maar verder nog info? Waarom is die man van vijftig gearresteerd?
Een man van vijftig ? Lijkt me sterkquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:56 schreef Re het volgende:
[..]
maar ik weet niet waarom, waarschijnlijk omdat hij ook heeft geschopt en of geslagen
Die kunnen ook gewoon vechten hoorquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Een man van vijftig ? Lijkt me sterk
tsja, vader van een van de verdachte jeugdspelers, misschien wel de aanstichter van dit alles door ze op te jutten etc...quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Een man van vijftig ? Lijkt me sterk
Tsja als je maar blijft ontkennen dat een harde aanpak wel degelijk effect kan hebben, dan ben je zelf niet meer te helpen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Re het volgende:
[..]
en daar worden er ook jaarlijks nog zo'n 20-25 mensen vermoord, ondanks de ultieme straffen aldaar
In Groningen had je een groep studenten die buurtbewoners het leven zuur maakten, maar heb werkelijk nog nooit gehoord van vaders die een groep jongeren op loopt te fucken. Die vader was zelf toch ook actief bij de voetbalclub? (las ik net via google)quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:58 schreef Re het volgende:
[..]
tsja, vader van een van de verdachte jeugdspelers, misschien wel de aanstichter van dit alles door ze op te jutten etc...
ik ben voor een aanpak waarbij recidive wordt voorkomen... dus zowel harder maar ook eerder straffen zal daar een onderdeel van zijn maar niet het enige onderdeelquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tsja als je maar blijft ontkennen dat een harde aanpak wel degelijk effect kan hebben, dan ben je zelf niet meer te helpen.
het is nog niet gezegd dat de "voetbalvader" de vader is die gearresteerd is, dat is vooralsnog een aanname... maar hoe de precieze aanklacht is weet ik ook nog niet, even afwachten dusquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:03 schreef paddy het volgende:
[..]
In Groningen had je een groep studenten die buurtbewoners het leven zuur maakten, maar heb werkelijk nog nooit gehoord van vaders die een groep jongeren op loopt te fucken. Die vader was zelf toch ook actief bij de voetbalclub? (las ik net via google)
Ik streef niet naar het mislukken van een generatie Marokkanen. En ik hoop het ook niet. Maar als een bepaalde groep jongeren van Marokkaanse afkomst onverbeterlijk blijkt te zijn en zich voortdurend aan crimineel gedrag en geweld schuldig blijft maken, zie ik het afnemen van het Nederlands paspoort wel als optie. Wie niet horen wil, moet maar voelen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:46 schreef Re het volgende:
[..]
de groep mensen waar ik naar refereerde komt meestal niet verder dan deporteren of doodschieten of meer van dat soort onmogelijke retoriek. Gelukkig zijn er mensen die wel nuances kunnen zien, ook bij de haters eigenlijk maar vaak komen die gewoon niet met werkende en functionele oplossingen en varen eigenlijk perfect op het mislukken van deze generatie kutmarokkaantjes. Even hebben we een kleine zijweg genomen naar oostblokkertjes.
Maar goed, is dit geval voetbal gerelateerd, ik denk gedeeltelijk maar ik zie het meer als een soort kapstokje waaraan deze ontsporing wordt gekoppeld... strenger straffen, dat sowieso, er voor zorgen dat recidive wordt beperkt, en dat vergt wel wat meer dan hard roepen hoe erg het allemaal wel niet is...
nee maar de begeleding en de rest van de softe aanpak is er al, nu de rest nog.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:04 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben voor een aanpak waarbij recidive wordt voorkomen... dus zowel harder maar ook eerder straffen zal daar een onderdeel van zijn maar niet het enige onderdeel
Die hebben misschien wat minder dat ongenuanceerde verhaal voor zich (op de Wildersen na natuurlijk). Het grotere plaatje en alles op de afkomst gooien gaan natuurlijk niet zo goed samen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja anoniem op internet. Ik heb het over de nationale TV en vooral de politici.
Hoe rijm je dat met de uitspraken over dit onderwerp van vele kopstukken van PvdA, GL en D66 de afgelopen 5-10 jaar?quote:
Schei toch uit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja anoniem op internet. Ik heb het over de nationale TV en vooral de politici.
Er staat anders duidelijk in het artikel vader van de verdachte.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:06 schreef Re het volgende:
[..]
het is nog niet gezegd dat de "voetbalvader" de vader is die gearresteerd is, dat is vooralsnog een aanname... maar hoe de precieze aanklacht is weet ik ook nog niet, even afwachten dus
quote:Binnenland
De politie heeft vier verdachten aangehouden in het onderzoek naar de mishandeling van de Almeerse grensrechter Richard Nieuwenhuizen. De 41-jarige grensrechter raakte zondag 2 december door geweld ernstig gewond en overleed later in het ziekenhuis.
Onder de verdachten is de 50-jarige vader van een verdachte die vorige week werd aangehouden, meldt de politie. Verder gaat het om twee 16-jarigen en een 17-jarige. In totaal zitten nu acht verdachten vast. Ze komen allemaal uit Amsterdam.
quote:De vader wordt ervan verdacht mee te hebben gedaan aan het schoppen en slaan van een 41-jarige grensrechter van de Almeerse club Buitenboys, zegt een politiewoordvoerder tegen persdienst Novum
Het is retoriek die misschien 20 jaar geleden nog deels op waarheid berustte.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat met de uitspraken over dit onderwerp van vele kopstukken van PvdA, GL en D66 de afgelopen 5-10 jaar?
Dat bedoel ik. En ook binnen de PvdA is Samsom bepaald niet de eerste met dit soort uitspraken. Het is een beetje van het niveau van de regering Den Uyl nu nog van allerlei zaken de schuld gevenquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is retoriek die misschien 20 jaar geleden nog deels op waarheid berustte.
Hoeveel onomwondener wil je het hebben. Uit de Elsevier:
[ afbeelding ]
Nou in de vorige topics ontkenden ze dit artikel gewoon.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:06 schreef Gert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan toch nog die laatste alinea.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:06 schreef Gert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig ben ik niet de enige die dat opvalt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Let wel, ik vind de actie van scheidsrechter Vink hier het slechtste. In principe was er weinig aan de hand en hadden beide spelers zoiets van ''verder spelen'', de arrogante manier waarop er dan rood wordt getrokken voor Leonardo zorgt er voor dat hij zo ontzettend boos wordt en naar de kleedkamer moet worden gesleept door Maaskant. Als Vink beide spelers bij zich had geroepen inclusief de aanvoerders en ze beide geel of rood had gegeven was er niets gebeurt en behoud je als scheid je geloofwaardigheid en de controle over de wedstrijd.
http://nos.nl/artikel/450059-oproep-aan-marokkaanse-ouders.htmlquote:Oproep aan Marokkaanse ouders
Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) doet een oproep aan Marokkaans-Nederlandse ouders om hun kinderen ook buiten de deur op te voeden. Volgens de organisatie schort het vaak aan opvoeding buiten het eigen huis. SMN zegt dat onder anderen Marokkaanse ouders zich te weinig bemoeien met de opvoeding buiten de eigen woonkamer. "Je moet weten waar jouw kinderen zich bevinden en bewegen."
Grensrechter
Aanleiding voor de oproep is de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. SMN noemt de mishandeling, waarbij drie van de vier verdachten van Marokkaanse afkomst zijn, geen incident.
"Het is het gevolg van een schrijnend gebrek aan toezicht op sociale regels in de openbare ruimten. Ook de Marokkaans-Nederlandse rotjochies maken daar misbruik van en worden niet goed gecorrigeerd. Net als vele andere rotjochies."
Tsja de ene vader wist wel waar zijn zoon wasquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:25 schreef Jian het volgende:
Het SMN erkent volgens mij een probleem met Marokkaanse jongeren.
Oproep aan Marokkaanse ouders
[..]
http://nos.nl/artikel/450059-oproep-aan-marokkaanse-ouders.html
Tja, feiten en eerlijkheid komen soms hard aan.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:36 schreef mossad_agent het volgende:
Mooi om te zien dat na de feiten, de tekst van Samson en de erkenning van het probleem door de SMN, het hier verrot rustig is.
Sommige mensen hebben een leven, verder heeft niemand hier het probleem ontkend.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:36 schreef mossad_agent het volgende:
Mooi om te zien dat na de feiten, de tekst van Samson en de erkenning van het probleem door de SMN, het hier verrot rustig is.
Nou genoeg hoor, 2 ontkenden hier dat de vader ook Marokkaan was, terwijl het in de krant stond van wel.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een leven, verder heeft niemand hier het probleem ontkend.
Nou gefeliciteerd , je hebt over een puntje in een eindeloze discussie gelijk gekregen ten opzichte van twee mensen.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou genoeg hoor, 2 ontkenden hier dat de vader ook Marokkaan was, terwijl het in de krant stond van wel.
1) Is dat nodig?quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:17 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)-scheidsrechter.html
Dat is dan weer een beetje jammer, waarom niet strenger straffen als je uberhaupt iemand doodscchopt ?
1) jaquote:Op woensdag 12 december 2012 10:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
1) Is dat nodig?
2) Heeft dat zin?
Ja, het laat zien dat het geleuter dat er zogenaamd niets gezegd zou mogen worden en iedereen alle problemen zou ontkennen nergens op slaat.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:36 schreef mossad_agent het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |