Als ik dertien ben, dan moet jij redelijk zwakbegaafd zijn (je snapt een dertien jarige niet) of ik moet te ver ontwikkeld zijn.quote:
quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als ik dertien ben, dan moet jij redelijk zwakbegaafd zijn (je snapt een dertien jarige niet) of ik moet te ver ontwikkeld zijn.
Dus ik hoop dat de omstandigheden beter zijn voor jou.
Misschien is het raadzaam voor jou in het vervolg niet meer op Nederlandse fora te posten. Dat je zowel de posts van anderen als de woorden die je zelf gebruikt niet begrijpt valt hier namelijk nogal op.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:42 schreef Mathemaat het volgende:
PS: je moet dit soort dingen niet op een Nederlandse forum vragen. Dan krijg je alleen maar reacties, die horen bij de westerse maatschappij. XD
verliefdheid en liefde hangt geen geloof aan. en is ook onafhankelijk van cultuur, en opvoeding; dat word je gewoon zo nu en dan. als iedereen kon kiezen op wie hij of zij verliefd zou worden zou dat een hoop ellende schelen. maar dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik denk inderdaad dat je het nooit begrijpen zult omdat jij gewoon een ander opvoeding genoten hebt en dus een ander kijk op het leven hebt. Om die reden begrijp je dus ook TS niet en denk ik toch echt dat ze meer heeft aan de tips van de moslims dan de tips van de niet-moslims ( om maar even grof dat onderscheid te maken).
Sorry maar, ik zie geen enkele reden om iemands raad op te volgen, die zelf niet in staat is om mijn kritiek te begrijpen of om uitleg te vragen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Misschien is het raadzaam voor jou in het vervolg niet meer op Nederlandse fora te posten.
Zo zo, is het jou opgevallen... Knap hoor!quote:Dat je zowel de posts van anderen als de woorden die je zelf gebruikt niet begrijpt valt hier namelijk nogal op.![]()
Klopt en voor zover ik weet heb ik nergens anders beweerd. Wel dat er een verschil is tussen Marokkaanse of islamitische Nederlanders en niet-isamitische Nederlanders. Daar kan je niet omheen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:01 schreef kahnus het volgende:
[..]
Die tweede generatie Noord-Afrikanen zijn gewoon Nederlands... Vind je gedachtegang zeer beperkt doordat je alleen maar komt met domme aannames. Mensen zoals jij die schuldgevoelens aanpraten bij TS begrijp ik dan weer niet.
Mag je vinden, net zoals het leven nou eenmaal restricties kent. Ook daar kan je niet omheen, aangezien ook jij je te houden hebt aan regels, wetten en fatsoensnormen en dus op zekere hoogte ook beperkt wordt. Dat is het leven nou eenmaal.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef dawg het volgende:
[..]
verliefdheid en liefde hangt geen geloof aan. en is ook onafhankelijk van cultuur, en opvoeding; dat word je gewoon zo nu en dan. als iedereen kon kiezen op wie hij of zij verliefd zou worden zou dat een hoop ellende schelen. maar dat is dus niet zo.
als een religie, welke dan ook, je verbiedt, of tegenhoudt, om een relatie met iemand aan te gaan, die niet dezelfde religie aanhangt, is dat wel degelijk beperkend. wellicht (!) ook een keuze, maar vaker zal het druk van de omgeving zijn, in plaats van vrije wil. en dat vind ik beperkend.
Koud en kil ja. Of wil je dat lopen ontkennen? Het is gewoon zo dat Nederlanders wat kouder en killer zijn dan bijvoorbeeld oosterse mensen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Koud en kil? Zelfs al trouwt een Nederlandse een moslim en bekeert ze zich tot de islam dan nog zullen de gemiddelde Nederlandse ouders echt nog wel van hun kind houden en haar niet verstoten/uit hun leven bannen. Broers/zusters al helemaal. Uitzondering hierop zijn streng gelovigen maar die vormen in Nederland een minderheid.![]()
Verder ben jij natuurlijk helemaal nergens vrij in gelaten wanneer je door je familie verstoten wordt op het moment dat je een niet-moslim date/huwt.(/Niet doet wat zij van je verlangen.) Koop vooral eens een woordenboek.
Grappig, krijgen we weer zo een Nederlander die het denkt beter te weten en bij het minste en geringste maar roept dat ik moet oprotten. Zeg je dat ook tegen Nederlandse vrienden wanneer ze weer eens klagen over een gebeurtenis of het Nederlandse weer? Of dan niet en is het dan anders?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:11 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het is ten eerste opvallend dat je jezelf afzet tegen Nederlanders. Dat terwijl je hier woont. Wat doe je hier nog? Waarom vertrek je niet naar Noord-Afrika? Wat houdt je hier?
Ten tweede: de ouders hebben geen recht op hun dochter. Aangezien TS het getal "90" (geboortejaar?) in haar naam heeft en op een universiteit zit, zal ze ongetwijfeld ouder dan 18 zijn. Ze is voor de wet volwassen. En ze beslist dus zelf met wie ze een relatie aangaat. Overigens beslist ze ook zélf of ze een hoofddoek draagt; iets dat volgens de islam niet verplicht is.
Jouw (cultureel/religieus gestoelde) opvattingen over ouders die recht op hun dochter hebben, zijn niet leidend in dit land. We hebben iets veel beters bedacht. En dat noemen we wet.
Prima jongeman! Denk jij maar lekker wat je denken wilt. Feit is dat jij de cultuur niet kent en daarom dus nooit TS van een goed advies kan voorzien. Dan kan jij wel zeggen dat alles mogelijk is en liefde alles overwint, maar zo werkt dat alleen in films. Een relatie of huwelijk is keihard werken en behelst meer dan alleen liefde.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Boldface het volgende:
[..]
Kan prima samengaan. Je kunt met je volle verstand kiezen voor gedachtengoed dat indoctrinerend is. Religie stelt allerlei eisen aan jou en je gedrag. Maar die zie je niet eens, laat staan dat je ze als beperkend ervaart. Zo ver heen ben je al.
Nederlandse vriend of niet. Het feit dat haar ouders haar waarschijnlijk gaan verstoten om het feit dat ze gelukkig is/wordt, is triest.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Grappig, krijgen we weer zo een Nederlander die het denkt beter te weten en bij het minste en geringste maar roept dat ik moet oprotten. Zeg je dat ook tegen Nederlandse vrienden wanneer ze weer eens klagen over een gebeurtenis of het Nederlandse weer? Of dan niet en is het dan anders?
Ooooh boehoee, het meisje is 18+ en zit op de universiteit? So what? Feit is dat haar ouders het beste voor haar over hebben en niet een paar leden hier op fok.nl. Of ben jij er straks voor haar als ze verstoten wordt door haar ouders en na jaren relatie en samenwonen met een hondje gedumpt wordt door haar Nederlandse vriend? Vang je haar dan op? Nee he? Mond houden dus.
Klopt, dat is jammer en triest, maar wel de waarheid die we niet kunnen ontkennen en meegenomen moet worden in haar besluit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:19 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Nederlandse vriend of niet. Het feit dat haar ouders haar waarschijnlijk gaan verstoten om het feit dat ze gelukkig is/wordt, is triest.
wat een simplistische repliek. totaal niet te vergelijken. jij kunt er niet omheen dat liefde en verliefdheid gevrijwaard is van allerlei (religieuze) levensopvattingen en culturele invloedenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Mag je vinden, net zoals het leven nou eenmaal restricties kent. Ook daar kan je niet omheen, aangezien ook jij je te houden hebt aan regels, wetten en fatsoensnormen en dus op zekere hoogte ook beperkt wordt. Dat is het leven nou eenmaal.
Wat weet jij alles zeg, poeh heeee! Ik ben zelf ook moslim en alles wat je zegt is zo geforceerd. Waarom probeer je alles goed te praten? Ja, het is nu eenmaal zo, maar leuk is het alles behalve.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima jongeman! Denk jij maar lekker wat je denken wilt. Feit is dat jij de cultuur niet kent en daarom dus nooit TS van een goed advies kan voorzien. Dan kan jij wel zeggen dat alles mogelijk is en liefde alles overwint, maar zo werkt dat alleen in films. Een relatie of huwelijk is keihard werken en behelst meer dan alleen liefde.
Maar ey, prima hoor. Als TS voor een Nederlander haar ouders wil verlaten om vervolgens na jaren samenwonen met een hondje gedumpt door hem te worden omdat de secretaresse toch wat knapper is... dan moet ze dat vooral doen joh! Moet ze straks ook niet zeuren dat haar ouders haar verstoten hebben ze zonder familie door het leven moet... want de leden van fok sleuren haar er wel doorheen.
Het is een risico die ze zal moeten nemen. Ik hoop ten harte dat haar ouders haar gelukkig willen zien en het op een dag zullen accepteren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, dat is jammer en triest, maar wel de waarheid die we niet kunnen ontkennen en meegenomen moet worden in haar besluit.
Wat heb je een simplistisch kijk op het huwelijk als je daadwerkelijk denkt dat liefde en dus een eventuele huwelijk gevrijwaard is van het geloof. Het geloof en je cultuur is je basis als mens en is niet iets wat je weg kunt stoppen. Het heeft je gevormd en het zal hoe dan ook de rest van je leven je blijven beïnvloeden. Je echtgenoot zal er dus hoe dan ook in contact mee komen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:22 schreef dawg het volgende:
[..]
wat een simplistische repliek. totaal niet te vergelijken. jij kunt er niet omheen dat liefde en verliefdheid gevrijwaard is van allerlei (religieuze) levensopvattingen en culturele invloeden
maar prima meisje, leven en laten leven.
De waarheidquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, dat is jammer en triest, maar wel de waarheid die we niet kunnen ontkennen en meegenomen moet worden in haar besluit.
Ga gauw je mond spoelen klein klein meisje dat je bent. Je begint al op een Nederlander te lijken door te zeggen dat je als gescheiden moslima als hoer gezien wordt. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel, daar waar de islam de vrouw het recht gegeven heeft te scheiden. Nog veel eerder dan hier in het westen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:23 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat weet jij alles zeg, poeh heeee! Ik ben zelf ook moslim en alles wat je zegt is zo geforceerd. Waarom probeer je alles goed te praten? Ja, het is nu eenmaal zo, maar leuk is het alles behalve.
En als je met een moslim trouwt heb je gegarandeerd een goed huwelijk inderdaad ja.Daar blijft iedereen bij elkaar met een ongelukkig huwelijk, want stel je voor dat je gaat scheiden van je man! Een vuige hoer ben je dan.
Die toon al hoe jij mij aanspreekt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ga gauw je mond spoelen klein klein meisje dat je bent. Je begint al op een Nederlander te lijken door te zeggen dat je als gescheiden moslima als hoer gezien wordt. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel, daar waar de islam de vrouw het recht gegeven heeft te scheiden. Nog veel eerder dan hier in het westen.
Naast het feit dat jij de islam maar eens beter moet gaan bestuderen moet je ook eens wat beter leren lezen, daar waar ik nergens gezegd heb dat een huwelijk met een moslim wel een garantie is op een goed huwelijk. Sterker nog, het huwelijk is een grote gok. Het is een kwestie van vertrouwen op Allah en hopen op het beste.
Dat zal ze nooit kunnen noch zal het haar lukken. Geen man is het namelijk waard om je ouders voor opzij te zetten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:23 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Het is een risico die ze zal moeten nemen. Ik hoop ten harte dat haar ouders haar gelukkig willen zien en het op een dag zullen accepteren.
Tjah, gezien jouw bericht kaatste ik de bal slechts terug. Nu nog inhoudelijk reageren... en je gaat vooruit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Die toon al hoe jij mij aanspreekt.
Dat slaat dus helemaal nergens op. Nee, bedankt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Tjah, gezien jouw bericht kaatste ik de bal slechts terug. Nu nog inhoudelijk reageren... en je gaat vooruit.
Not sure if fundi or trollquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ga gauw je mond spoelen klein klein meisje dat je bent. Je begint al op een Nederlander te lijken door te zeggen dat je als gescheiden moslima als hoer gezien wordt. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel, daar waar de islam de vrouw het recht gegeven heeft te scheiden. Nog veel eerder dan hier in het westen.
Naast het feit dat jij de islam maar eens beter moet gaan bestuderen moet je ook eens wat beter leren lezen, daar waar ik nergens gezegd heb dat een huwelijk met een moslim wel een garantie is op een goed huwelijk. Sterker nog, het huwelijk is een grote gok. Het is een kwestie van vertrouwen op Allah en hopen op het beste.
Nee inderdaad, inhoudelijk reageren lukt je niet omdat je bericht aan alle kanten rammelt. Vrouwen die scheiden zijn hoeren niet wetende dat vrouwen in de islam eerder recht hadden op een scheiding dan hier in het westen. Tjah, dat vrouwen die gescheiden zijn in jouw omgeving als hoeren gezien worden zegt vooral wat over de omgeving waarin jij grootgebracht heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat slaat dus helemaal nergens op. Nee, bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |