Onzin, aangezien je geweld niet KAN voorkomen.quote:Op maandag 10 december 2012 11:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Genoeg om tig programma's mee te vullen. bv hoe we het in de toekomst kunnen voorkomen.
Dus jij denkt dat er niks tegen dit maatschappelijke probleem te doen is en dus moeten we het onderwerp negeren?quote:Op maandag 10 december 2012 11:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Onzin, aangezien je geweld niet KAN voorkomen.
Wat houdt mij tegen nu de straat op te gaan en een oma helemaal het lazerus te meppen? Juist, goed fatsoen. En er zijn nou eenmaal mensen die dat niet hebben, klaar. Ben je daar nu nog niet achter?
Jammer, maar ik ben nou eenmaal mod en moet 't volgen.quote:Op maandag 10 december 2012 11:46 schreef mossad_agent het volgende:
Als iedereen die het onzin vind nu eens gewoon lekker wegblijft?? Ik ga ook niet in oud posten omdat ik weet dat het mij niet boeit. Net als die posters die hier alleen komen om te roepen dat alles al gezegd is...die horen hier ook niet. Of je bent het ermee eens, of niet..maar lopen janken dat alles al gezegd is..pff grow up.
Als je iets niet wilt lezen is er niemand die het je verplicht. Zelfkastijding schijnt men hier lekker te vinden.......
Wie heeft 't over negeren?quote:Op maandag 10 december 2012 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat er niks tegen dit maatschappelijke probleem te doen is en dus moeten we het onderwerp negeren?
Wie bedoel je met "jullie" ?quote:Op maandag 10 december 2012 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat jullie naarstig op zoek zijn naar tegenstanders, maar ik ontken nergens dat er problemen zijn met Marokkaanse jongeren. En ik weerspreek de cijfers evenmin.
Eerlijk gezegd maakt het me niet zo veel uit wat je wel of niet onderkent. De problemen in Nederland staan of vallen niet met de erkenning van KoosVogels. Het is niet zo dat een probleem pas een probleem is als er een goedkeurende KoosVogels-stempel op staat.quote:Op maandag 10 december 2012 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat je heel graag wilt dat ik dat niet onderken.
Dat gedrag maakt iemand geen stoorzender en het ging toen wel ver inderdaad, dan zal het wel puur toeval zijn dat je nu niet mee discussieert maar wel continu blijft aangeven dat jij het niet eens bent met de discussie.quote:Op maandag 10 december 2012 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wat nou kaart?
Er werd hier erg generaliseerd. Dat jij dan vind dat ik een stoorzender ben omdat ik dat aangeef, maakt me niets uit.
Laten we het inderdaad niet proberen te voorkomen, enkel reactief denken, als het kwaad al geschied isquote:Op maandag 10 december 2012 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wie heeft 't over negeren?
Gewoon aanpakken als 't zich voordoet, en volgens mij gaat dat prima, ook met die jochies nu.
Wat wil je doen om een stel pubers die gaan trappen tegen te houden dan?quote:Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laten we het inderdaad niet proberen te voorkomen, enkel reactief denken, als het kwaad al geschied is
Ik ook, omdat de eindeloze welvaart in dit land en eeuwig relativeren ervoor gezorgd heeft dat er totaal geen ruimte meer is voor gezag. Neem Amsterdam: 600 notoire veelplegers heeft men in het vizier. Men zou er wat aan doen. De oplossing lijkt mij vrij simpel: achter de stangen ermee.quote:Op maandag 10 december 2012 11:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoezo onoplosbaar? Wat stel je voor? De politie maar gewoon opheffen dan?
Het probleem zal aangepakt moeten worden: linksom of rechtsom. Doe je dat niet, dan krijg je de onwenselijke situatie dat mensen het recht in eigen hand gaan nemen. Ik ben wat dat betreft somber gestemd; ik zie het op vrij korte termijn gebeuren.
Geen idee, maar ik vind het het onderzoeken waardquote:Op maandag 10 december 2012 11:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat wil je doen om een stel pubers die gaan trappen tegen te houden dan?
De PVV heeft soms een punt, maar draaft 9 van de 10 keer te ver door. De PVV heeft geen realistische oplossingen.quote:
Ja, generaliseren is wel storend. Ook al denk jij van niet.quote:Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat gedrag maakt iemand geen stoorzender en het ging toen wel ver inderdaad, dan zal het wel puur toeval zijn dat je nu niet mee discussieert maar wel continu blijft aangeven dat jij het niet eens bent met de discussie.
Ik heb nog geen maatregel voorbij zien komen. En waarom ik mij keer tegen de mensen die de problematiek zogezegd benoemen, is vooral omdat ze beweren dat dit niet zou mogen.quote:Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie bedoel je met "jullie" ?
[..]
Eerlijk gezegd maakt het me niet zo veel uit wat je wel of niet onderkent. De problemen in Nederland staan of vallen niet met de erkenning van KoosVogels. Het is niet zo dat een probleem pas een probleem is als er een goedkeurende KoosVogels-stempel op staat.
Het valt me hooguit op dat je je nogal keert tegen mensen die problemen explicieter benoemen en die maatregelen voorstellen. Jouw houding komt sterk over als: ach, gewoon op z'n beloop laten, het gaat vanzelf over.
Dit krijgt echt nog wel nasleep. Er zitten vier verdachten vast, bij de club in kwestie is de rust nog lang niet teruggekeerd en ook bij de KNVB moeten ze eindelijk in actie komen.quote:Op maandag 10 december 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
Deze discussie is allang uitgemolken, wat valt er in godsnaam nog over te zeggen?
Jammer voor die man, jammer voor z'n familie, kut van die jochies, what more is there?
Ik denk van niet?quote:Op maandag 10 december 2012 11:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja, generaliseren is wel storend. Ook al denk jij van niet.
4 verdachten: mishandeling, jeugdstrafrecht, half jaartje vrij. Daarna MBO-bezigheidstherapie, kunstmatig baantje (in)direct via overheid, onderwijl gebruikmakend van tal van subsidies en weet ik wat: onderhouden worden ze toch wel.quote:Op maandag 10 december 2012 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit krijgt echt nog wel nasleep. Er zitten vier verdachten vast, bij de club in kwestie is de rust nog lang niet teruggekeerd en ook bij de KNVB moeten ze eindelijk in actie komen.
Volgen is wat anders dan 'zeuren'quote:Op maandag 10 december 2012 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jammer, maar ik ben nou eenmaal mod en moet 't volgen.
Als jullie zo doorgaan, hebben we straks 20 posts op een rij van mensen die het nut van de discussie niet inzien en elkaar gaan vertellen dat er niks meer uitkomt....quote:Op maandag 10 december 2012 11:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Herhaling van zetten, niemand schiet er iets mee op.
Dus je doet alleen aan symptoombestrijding? Pas als een situatie is ontploft en pas als er doden of gewonden zijn, ga je iets doen? Enige vorm van preventie vind je niet op z'n plaats?quote:Op maandag 10 december 2012 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wie heeft 't over negeren?
Gewoon aanpakken als 't zich voordoet, en volgens mij gaat dat prima, ook met die jochies nu.
Ik deel inderdaad je zorgen en ook je analyse op dit punt. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we niet tot inkeer kunnen komen. De maatschappelijke roep om strengere straffen is best groot. Het respect voor gezag zal moeten terugkeren. Onderdeel daarvan is dat de politie ook orde en gezag herstelt op straat.quote:Op maandag 10 december 2012 11:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ook, omdat de eindeloze welvaart in dit land en eeuwig relativeren ervoor gezorgd heeft dat er totaal geen ruimte meer is voor gezag. Neem Amsterdam: 600 notoire veelplegers heeft men in het vizier. Men zou er wat aan doen. De oplossing lijkt mij vrij simpel: achter de stangen ermee.
Inmiddels zit de man met de grote woorden er een jaar, staat de bijlmerbajes leeg en lopen die gasten vrij rond. Men is gewoon te soft voor notoir free-rider gedrag. Daar is nu een complete generatie mee aan het opgroeien dus de problemen worden alleen maar groter.
Dit dus,...komt dus vooral over als 'kijk mij eens politiek correct zijn'.quote:Op maandag 10 december 2012 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als jullie zo doorgaan, hebben we straks 20 posts op een rij van mensen die het nut van de discussie niet inzien en elkaar gaan vertellen dat er niks meer uitkomt....
Het is niet alsof je verplicht bent om je in dit topic te bevinden. Geldt ook voor Voorschrift, los van het modden.
Hoezo ga je dit anders benaderen als het geval wat identiek is en ervoor gebeurde?quote:Op maandag 10 december 2012 09:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat jij en een aantal andere users voorbij gaan aan de achtergrond van bepaalde gebeurtenissen. De woede die er nu is wordt door sommigen het voetbalhoekje ingeduwd maar iedereen weet waar het echt over gaat. Het erbij slepen van een ziek incident doet daar niets aan af. Misschien dat ik niet snap hoe bepaalde mensen denken maar volgens mij zijn we op zoek naar een oplossing of niet? Dan lijkt het me vrij reeel dat je ook bepaalde dingen onder ogen moet willen zien. Dan kun je wel komen met 'kijk hier doet een Henk en een Ingrid ook iets vreselijks' maar dan ga je voorbij aan het echte probleem.
Daarbij zeg ik niks over de individuele zwaarte van de gebeurtenissen. Het moedwillig of niet vermoorden van mensen is natuurlijk duizendmaal erger dan het op straat rondhangen en sissen en spugen naar mensen. Maar er hangt niet op elke straathoek een Henk en Ingrid om een buitenlander in elkaar te meppen. In de Randstad hangen er wel overal Marokkanen die je om 't minste of geringste uitdagen en fysiek of verbaal aanvallen.
Ik mag toch hopen dat zelfs de meest politiek correcte gutmensch dat inmiddels is gaan inzien. Dan mag je nog wel verschillen in je plan van aanpak of in je idee over de oorzaak. Dat mag allemaal, bovendien is het waarschijnlijk een combinatie van factoren. Maar het ontkennen is onverantwoord. Niet alleen ten opzichte van toekomstige slachtoffers (want die komen er) maar ook voor de gemeenschap zelf. Zolang wij het probleem ontkennen, waarom zou de Marokkaanse gemeenschap het probleem dan wel inzien?
Ik denk dat het je ook zou sieren als je je wat meer inleest in de dagelijkse problematiek. Ik snap dat dat niet voor iedereen weggelegd is. Zeker als je bepaalde dingen niet aan den lijve hebt ervaren, is het vaak lastig je in te leven in de dingen die echt gebeuren. Niet iedereen is opgegroeid in een moeilijke stad of wijk, dus dan is het sowieso lastig om een goed oordeel te kunnen vormen. Waarbij je ook bij die groepen nog steeds mensen hebt die struisvogel spelen of mensen die overgaan tot de overtreffende trap.
Op dit moment echter, denk ik dat we lang genoeg struisvogel hebben gespeeld. Misschien een keertje overtreffende trap proberen.
gewoon een generatie als verloren beschouwen, dat deden we ook met de patatgeneratie (ook een voetbal term trouwens)quote:Op maandag 10 december 2012 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus je doet alleen aan symptoombestrijding? Pas als een situatie is ontploft en pas als er doden of gewonden zijn, ga je iets doen? Enige vorm van preventie vind je niet op z'n plaats?
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten he?quote:Op maandag 10 december 2012 12:02 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dit dus,...komt dus vooral over als 'kijk mij eens politiek correct zijn'.
Maar users die hier niet hoeven te zijn en alleen maar roepen dat het allemaal al geroepen is willen gewoon aandacht en hopen op negatieve aandacht zodat ze snel weer naar FB kunnen rennen.
Vooralsnog ben jij de persoon die daar het meeste toe bijdraagt door je posts alleen maar te laten bestaan uit "dicht, jij doet aan jij-bakken, dicht, slotje!"quote:Op maandag 10 december 2012 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten he?
In dit topic valt niet meer normaal te reageren. Het is overgenomen met degenen met de grootste bekken.
Ik zou zeggen, ga zo door, en maak elkaar maar af.
Ik geloof dan ook dat strenger straffen werkt. Sommige figuren beschouw ik reeds op jonge leeftijd definitief verloren en misschien is een maatschappelijk levenslang daar iets voor: werken tegen uitkeringsniveau, maak je een fout dat kan je meteen een paar weken genieten van de matrassen aan de muur.quote:Op maandag 10 december 2012 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel inderdaad je zorgen en ook je analyse op dit punt. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we niet tot inkeer kunnen komen. De maatschappelijke roep om strengere straffen is best groot. Het respect voor gezag zal moeten terugkeren. Onderdeel daarvan is dat de politie ook orde en gezag herstelt op straat.
Ik voel me dan niet aangesproken, want ik heb al vaak zat maatregelen benoemd. Een belangrijke maatregel die we in dit land bijvoorbeeld nodig hebben, is aanpassing van het jeugdstrafrecht. Dat is namelijk hopeloos achterhaald.quote:Op maandag 10 december 2012 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog geen maatregel voorbij zien komen. En waarom ik mij keer tegen de mensen die de problematiek zogezegd benoemen, is vooral omdat ze beweren dat dit niet zou mogen.
Dat vind ik hilarisch en daar mag ik graag op wijzen.
quote:Op maandag 10 december 2012 12:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vooralsnog ben jij de persoon die daar het meeste toe bijdraagt door je posts alleen maar te laten bestaan uit "dicht, jij doet aan jij-bakken, dicht, slotje!"
Ga dan gewoon weg.
[..]
Ik geloof dan ook dat strenger straffen werkt. Sommige figuren beschouw ik reeds op jonge leeftijd definitief verloren en misschien is een maatschappelijk levenslang daar iets voor: werken tegen uitkeringsniveau, maak je een fout dat kan je meteen een paar weken genieten van de matrassen aan de muur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |