abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125631201
En? Hoe gaat het met iedereen z'n insanity? Still going strong?
pi_125641638
Hallo,

ik ben in de 2e week van insanity. Het bevalt erg goed, iedere dag weer helemaal kapot. Ik volg overigens niet het dieet, wel ben ik wat minder bier gaan drinken en wat gezonder gaan eten (meer kip enzo). Ik merk de laatste dagen (ondanks dat de trainingen steeds beter gaan) dat ik heel erg moe ben. Ik slaap veel en ben dan nog steeds moe. Het is overigens niet dat mijn spieren vermoeid zijn (zijn ze wel maar daar doel ik niet op met mijn probleem) maar ik wil na de trainen gewoon maar 1 ding, en dat is slapen. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik ben 22, 1.81 en weeg ongeveer 85 kg, altijd wel aan sport gedaan maar zo veel en intensief als dit is wel nieuw voor mij. Ik eet overdag gewoon brood, s'ochtends s'middags en s'avonds een goed bord vol (vaak in gerechten het gehakt vervangen door kip). Heeft iemand een idee waarom ik zo ontzettend moe ben? Ik hoor t graag!
pi_125641763
Geen idee. Ik knal juist van de energie sinds ik insanity doe. Ik slaap allen wanneer t hoort, 's nachts. Ik drink helemaal geen alcohol sinds ik insanity doe. Vind ik een beetje zonde, eerst me helemaal uit de naat sporten, om er dan weer 2 of 3 bier in te gooien.

Eet je wel genoeg eiwitten? En groente?
pi_125643991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:35 schreef Bulder7 het volgende:
Hallo,

ik ben in de 2e week van insanity. Het bevalt erg goed, iedere dag weer helemaal kapot. Ik volg overigens niet het dieet, wel ben ik wat minder bier gaan drinken en wat gezonder gaan eten (meer kip enzo). Ik merk de laatste dagen (ondanks dat de trainingen steeds beter gaan) dat ik heel erg moe ben. Ik slaap veel en ben dan nog steeds moe. Het is overigens niet dat mijn spieren vermoeid zijn (zijn ze wel maar daar doel ik niet op met mijn probleem) maar ik wil na de trainen gewoon maar 1 ding, en dat is slapen. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik ben 22, 1.81 en weeg ongeveer 85 kg, altijd wel aan sport gedaan maar zo veel en intensief als dit is wel nieuw voor mij. Ik eet overdag gewoon brood, s'ochtends s'middags en s'avonds een goed bord vol (vaak in gerechten het gehakt vervangen door kip). Heeft iemand een idee waarom ik zo ontzettend moe ben? Ik hoor t graag!
Dat je moe bent betekent dat je te weinig eet. Het kan ook ontstaan als je van veel suiker ineens naar heel weinig gaat waardoor je hersenen 'smachten' naar suiker en je erg moe laat voelen.
Als je veel begint te bewegen en je vaak moe voelt betekent dat echter dat je te weinig eet in combinatie met je beweegpatroon. Dit kan iets structureels zijn maar ook dat je lichaam zich moet aanpassen om 'efficienter' te worden. Pas op dat er geen overtraining ontstaat.

Het is natuurlijk de bedoeling dat je minder eet dan je verbrand om zo af te vallen. Probeer tussendoor 1 of 2 stukjes fruit of tussen het avond eten en het gaan slapen een kommetje muesli met magere kwark of yoghurt. (Het fabeltje dat je aankomt als je voor het slapen eet is dus helemaal niet waar!!!). Zorg er daarnaast ook voor dat je genoeg drinkt! Hoop dat dit je helpt!
  woensdag 24 april 2013 @ 04:09:10 #230
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125669045
Ik kan dus niet de workout doen i.v.m. mijn schenen, kan gewoon helemaal niet sporten (heb geen tijd om het op te bouwen in de sportschool) maar inmiddels toch wel al ruim vijf kilo afgevallen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima. Heb weer zo goed als broekmaat 36, shirtje weer s/xs met 60 kilo. Door tot 57 en daar probeer ik het dan op te houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door oLexie op 24-04-2013 04:51:06 ]
Bay of Plenty
pi_125669064
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 04:09 schreef oLexie het volgende:
Ik kan dus niet de workout doen i.v.m. mijn schenen, kan gewoon helemaal niet sporten (heb geen tijd om het op te bouwen in de sportschool) maar inmiddels toch wel al ruim vijf kilo afgevallen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima.
Ziet er goed uit ^O^
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_125673548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef TOPOss het volgende:

[..]

Dat je moe bent betekent dat je te weinig eet. Het kan ook ontstaan als je van veel suiker ineens naar heel weinig gaat waardoor je hersenen 'smachten' naar suiker en je erg moe laat voelen.
Als je veel begint te bewegen en je vaak moe voelt betekent dat echter dat je te weinig eet in combinatie met je beweegpatroon. Dit kan iets structureels zijn maar ook dat je lichaam zich moet aanpassen om 'efficienter' te worden. Pas op dat er geen overtraining ontstaat.

Het is natuurlijk de bedoeling dat je minder eet dan je verbrand om zo af te vallen. Probeer tussendoor 1 of 2 stukjes fruit of tussen het avond eten en het gaan slapen een kommetje muesli met magere kwark of yoghurt. (Het fabeltje dat je aankomt als je voor het slapen eet is dus helemaal niet waar!!!). Zorg er daarnaast ook voor dat je genoeg drinkt! Hoop dat dit je helpt!
Oke ja dat klinkt niet onlogisch. Ik dronk altijd wel genoeg frisdrank en sap enzo, nu alleen nog water, thee en koffie. Dat fruit is zeker een goed idee. Ik kreeg gister naar mijn bericht ook in eens last van een buikgriep. Misschien dat die al een tijdje aan het opkomen was en dat ik daardoor zo moe was. En ik kan je vertellen, Insanity met een buikgriep is de zwaarste sessie die je zult meemaken ;-). Bedankt voor het advies ik ga is kijken of ik me op die manier iets beter voel.
pi_125675307
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:24 schreef Bulder7 het volgende:

[..]

Oke ja dat klinkt niet onlogisch. Ik dronk altijd wel genoeg frisdrank en sap enzo, nu alleen nog water, thee en koffie. Dat fruit is zeker een goed idee. Ik kreeg gister naar mijn bericht ook in eens last van een buikgriep. Misschien dat die al een tijdje aan het opkomen was en dat ik daardoor zo moe was. En ik kan je vertellen, Insanity met een buikgriep is de zwaarste sessie die je zult meemaken ;-). Bedankt voor het advies ik ga is kijken of ik me op die manier iets beter voel.
Probeer ook zo nu en dan een biefstukje (rood vlees) te eten en spinazie. Voor je ijzers. Misschien dat je daar ook zo moe van bent.

Altijd gesport, maar Insanity is echt zwaar. De warming-up gaat steeds beter. Eerste keren redde ik de laatste sessie amper.
Ook het opdrukken steeds beter, dus ook daarin een vooruitgang. Nog niet echt gewichtsverlies gemerkt. Wel omvang!
pi_125677623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:20 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Probeer ook zo nu en dan een biefstukje (rood vlees) te eten en spinazie. Voor je ijzers. Misschien dat je daar ook zo moe van bent.

Altijd gesport, maar Insanity is echt zwaar. De warming-up gaat steeds beter. Eerste keren redde ik de laatste sessie amper.
Ook het opdrukken steeds beter, dus ook daarin een vooruitgang. Nog niet echt gewichtsverlies gemerkt. Wel omvang!
Omvang = spieren ?
pi_125682680
Hopla, nieuwe schoentjes gekocht en inmiddels op de 3de dag Insanity. Is wel super zwaar krijg een beetje het idee dat ik teveel pauzes neem tussenduur, omdat ik het anders gewoon niet trek. Merk ook soms dat ik de oefeningen nog niet helemaal op en top onder de knie heb, is dit een veel voorkomend probleem? Wordt dit naarmate Insanity vordert wel beter? Vind het ook erg lastig "to keep the core tight" contstant buikspieren spannen, is hier een speciaal trucje voor of is het gewoon veel oefenen.

Voor de rest erg positief, baad in het zweet na Insanity.
pi_125683437
[quote]0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:04 schreef leetjoez het volgende:
Hopla, nieuwe schoentjes gekocht en inmiddels op de 3de dag Insanity. Is wel super zwaar krijg een beetje het idee dat ik teveel pauzes neem tussenduur, omdat ik het anders gewoon niet trek. Merk ook soms dat ik de oefeningen nog niet helemaal op en top onder de knie heb, is dit een veel voorkomend probleem? Wordt dit naarmate Insanity vordert wel beter? Vind het ook erg lastig "to keep the core tight" contstant buikspieren spannen, is hier een speciaal trucje voor of is het gewoon veel oefenen.

Het gaat er gewoon om dat jij je 100% geeft. Na iedere sessie gewoon weer helemaal kapot, dat is het doel. Dat je meer pauzes neemt is totaal niet erg, dat hoor je hem ook steeds zeggen. Het gaat er natuurlijk wel om dat je doorzettingsvermogen toont. En ja die bewegingen gaan steeds makkelijker, ik zit in week 2 en heb daar eigenlijk geen moeite meer mee. En wat betreft 'the core", dat is ook niet makkelijk, zeker niet als je er helemaal doorheen zit. Maar probeer er aan te denken, en dat gaat ook steeds meer vanzelf.
pi_125792746
Moet zeggen dat de cm's er af vliegen inderdaad. Merk t echt goed aan mijn kleding. Komende dinsdag voor t eerst meten... Kilo's vallen mee. Ik woog me na een week en toen was er 2 kilo af.
  maandag 29 april 2013 @ 09:24:36 #238
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125855883
Vandaag echt beginnen :)
  maandag 29 april 2013 @ 09:26:05 #239
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125855910
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 04:09 schreef oLexie het volgende:

SPOILER
Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima. Heb weer zo goed als broekmaat 36, shirtje weer s/xs met 60 kilo. Door tot 57 en daar probeer ik het dan op te houden.
Ziet er goed uit, maar je bent dus bijna 5 maanden bezig, hoeveel kilo was je toen je begon?
  maandag 29 april 2013 @ 09:26:27 #240
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125855917
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:49 schreef hilversum1981 het volgende:
Moet zeggen dat de cm's er af vliegen inderdaad. Merk t echt goed aan mijn kleding. Komende dinsdag voor t eerst meten... Kilo's vallen mee. Ik woog me na een week en toen was er 2 kilo af.
Ben je ook anders gaan eten?
pi_125856069
@ NotGuilty

Ja dat ook wel. Niet helemaal volgens het voorgeschreven "dieeet", maar wel stuk gezonder. Eet geen snoepjes, koekjes, etc. En laat de alchohol ook even staan. Overigens doe ik t niet in extreme hoor, als we er echt zin in hebben, of we hebben visitie ofzo neem ik gewoon een biertje of wijntje, en we hebben de vrijdag - patatdag ook niet afgeschaft.

Het is erg intensief, dat zeker. Maar het is ook een kick als je weer een dag kunt wegstrepen. En je lichaam zie je best snel dat je bezig bent. Hoewel je natuurlijk pas na een maand echt grote veranderingen kunt zien, merk ik al duidelijk dat de cm´s er afgaan.

Vandaag dus je fittest?
  maandag 29 april 2013 @ 09:43:50 #242
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125856220
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:36 schreef Mister123 het volgende:
@ NotGuilty

Ja dat ook wel. Niet helemaal volgens het voorgeschreven "dieeet", maar wel stuk gezonder. Eet geen snoepjes, koekjes, etc. En laat de alchohol ook even staan. Overigens doe ik t niet in extreme hoor, als we er echt zin in hebben, of we hebben visitie ofzo neem ik gewoon een biertje of wijntje, en we hebben de vrijdag - patatdag ook niet afgeschaft.

Het is erg intensief, dat zeker. Maar het is ook een kick als je weer een dag kunt wegstrepen. En je lichaam zie je best snel dat je bezig bent. Hoewel je natuurlijk pas na een maand echt grote veranderingen kunt zien, merk ik al duidelijk dat de cm´s er afgaan.

Vandaag dus je fittest?
Dankje, ja ik had de fittest al eerder gedaan maar toen niet echt verder gegaan. Vandaag begin ik dus opnieuw en ga ik het de hele week proberen vol te houden. Die fittest is trouwens behoorlijk pittig.
pi_125856323
Ja die fittest voel je wel, inderdaad. Maar ga je het alleen deze week proberen, of echt het hele programma van ruim 2 maanden?

Je merkt overigens al wel heel snel dat je conditie beter wordt hoor. Je hebt bv bij elke training een warm-up. En in t begin trok ik die warming-up al nauwelijks, en die gaat nu prima.
  maandag 29 april 2013 @ 09:57:45 #244
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125856487
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:48 schreef Mister123 het volgende:
Ja die fittest voel je wel, inderdaad. Maar ga je het alleen deze week proberen, of echt het hele programma van ruim 2 maanden?

Je merkt overigens al wel heel snel dat je conditie beter wordt hoor. Je hebt bv bij elke training een warm-up. En in t begin trok ik die warming-up al nauwelijks, en die gaat nu prima.
Ik wil het hele programma gaan doen, dus het is belangrijk om niet af te haken. Ben daarom ook heel vroeg opgestaan vandaag, nu heb ik nog tijd om het te doen voordat ik straks weg moet :) Ik ben zelf al heel veel afgevallen ( 12 kilo ) ook in buikomvang, maar al een tijdje neemt dat niet meer af ( 2 maanden ofzo) . Dus ik hoop dat die twee maanden insanity daar voor zullen zorgen.
  maandag 29 april 2013 @ 10:00:36 #245
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125856548
quote:
99s.gif Op maandag 29 april 2013 09:26 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ben je ook anders gaan eten?
Tussen de 65 en de 67, nu 60-62.

Sneller kan het niet, want ik ga mezelf niet uithongeren o.i.d. maar sporten zit er ook niet in. Gewoon op de kleintjes letten dus.
Bay of Plenty
pi_125857488
*meld
Gister de fittest gedaan, maar zonder tellen, uitgeprinte lijsten en opgemeten lijf. Dus ik begin straks opnieuw. Gister ging het niet heel goed, en ik heb nu al spierpijn! Oef!
I will take the sun in my mouth
pi_125858665
Daar moet je inderdaad ff doorheen. Die spierpijn in het begin is niet normaal. Kon bina niet lopen van de pijn in mijn kuiten. Maar dat gaat echt snel beter...
pi_125858773
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:23 schreef Mister123 het volgende:
Daar moet je inderdaad ff doorheen. Die spierpijn in het begin is niet normaal. Kon bina niet lopen van de pijn in mijn kuiten. Maar dat gaat echt snel beter...
Ja! M'n kuiten! ;( En of het heel verstandig is om die fit-test vandaag weer te doen weet ik niet. Maar ik wil het eigenlijk vanaf het begin gewoon goed doen..
  maandag 29 april 2013 @ 19:47:54 #249
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125876587
Nou ik hield het vanmorgen maar tot de helft vol. Blijkbaar toch nog te brak van het weekend, maar vond het eerlijk gezegd ook best saai worden
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 20:25:16 #250
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_125878124
quote:
99s.gif Op maandag 29 april 2013 19:47 schreef NotGuilty het volgende:
Nou ik hield het vanmorgen maar tot de helft vol. Blijkbaar toch nog te brak van het weekend, maar vond het eerlijk gezegd ook best saai worden
Daar komt je doorzettingsvermogen om de hoek kijken.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_125879492
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef warrel het volgende:

[..]

Ja! M'n kuiten! ;( En of het heel verstandig is om die fit-test vandaag weer te doen weet ik niet. Maar ik wil het eigenlijk vanaf het begin gewoon goed doen..
Vanmorgen ging de fittest wel goed. Sommige dingen kan ik helemaal niet goed, zoals de suicide jumps en de push-up jacks, pfff. Maar ik kon wel 68 low plank obliques?? En bij de switch kicks raakte ik steeds de tel kwijt :') en de power knees is alleen met het linkerbeen of moest je halverwege wisselen? Wat ik dan even gemist heb ofzo, haha

Ben benieuwd hoe dit verder gaat :P
  maandag 29 april 2013 @ 21:03:01 #252
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125879852
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2013 20:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Daar komt je doorzettingsvermogen om de hoek kijken.
Jep. Morgen weer verder met de volgende
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 21:10:48 #253
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_125880164
quote:
99s.gif Op maandag 29 april 2013 21:03 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Jep. Morgen weer verder met de volgende
Ik ga over een week of 2 beginnen. En ik ga ook 100% dat voedselschema volgen.
4045
onlogisch
  maandag 29 april 2013 @ 21:59:40 #254
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125882460
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef warrel het volgende:

[..]

Zou gewoon even wachten tot je kuiten het weer aankunnen, straks scheurt er iets, dat wil je ook niet. Even lekker laten genezen en weer voor de volle 100% gaan. ;)
Bay of Plenty
pi_125883149
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:59 schreef oLexie het volgende:

[..]

Zou gewoon even wachten tot je kuiten het weer aankunnen, straks scheurt er iets, dat wil je ook niet. Even lekker laten genezen en weer voor de volle 100% gaan. ;)
Ik heb het toch gedaan :@ en eigenlijk ging het ook wel beter dan gister :)
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 14:00:28 #256
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_125940236
Hmm, bij het berekenen van het aantal voedingen per dag en het aantal calorieen daarbij, kwam ik uit op 3300 calorieen per dag :{

3785 to maintain, dus - 500 to lose weight.

Is dat niet erg veul? :o

Lengte 2 meter, gewicht 100kg
4045
onlogisch
pi_125947231
pfff maandag pure cardio gedaan, dat is niet te doen!!! Merk wel dat de warming up stuk beter gaat. Nu de feestdagen niks gedaan, en vandaag nog te brak. Morgen maar weer echt verder!!!
pi_125961577
Ik heb vandaag mijn 2e fittest gedaan. Niet normaal meer wat een sprongen tov de eerste fittest. Alles is echt enorm vooruit gegaan. Stond echt versteld. En een mooie motivatie natuurlijk !!
pi_125988445

[ Bericht 100% gewijzigd door carebaer op 02-05-2013 18:02:12 ]
pi_125988867
Toch aangenaam gevoel na al dat gezweet van zo'n workout
pi_126014035
Ik weet niet hoe t komt, maar ik zweet me inderdaad compleet t schompes. Veel meer dan bij "normale" cardio in de sportschool bv. Zal wel door de hoge intensiteit komen, maar ik train op een houten vloer thuis, en die moet ik echt dweilen daarna. Niet normaal... HEERLIJK!!!
pi_126028976
Nog 1x en ik heb de eerste week overleefd. Ik was niet zo tevreden over hoe het vandaag ging, maar ik doe blijkbaar wel genoeg. Want ik heb niet alleen spierpijn in m'n kuiten, nu ook m'n kont, buik, schouders en armen :') :D
pi_126029237
Ik wil insanity ook graag gaan proberen. Maar dan wil ik ook het maximale er uit halen en op mijn voeding gaan letten en shakes gebruiken. Hier kies ik voor omdat ik twee jaar geleden in de sportschool heb getraind (fanatiek), maar toendertijd niks extra's deed qua eten en zo dus het idee kreeg dat ik niet het maximale er uit haalde. Uiteindelijk is mijn doel mijn 'bierbuik' weg te werken en hopelijk ook nog wat spieren kweken. Vervolgens willen ik uiteindelijk misschien weer de sportschool in, op zijn vroegst vanaf september. (Maar pas zodra ik mijn voedingspatroon onder controle heb, tot die tijd zie ik insanity als aanloop)

Ik ben er achter gekomen dat ik om en nabij de 2600 kcal binnen moet krijgen per dag tijdens de insanity trainingen. Voor zover ik weet is het het beste om dit te verdelen over 5 maaltijden van 400-500 kcal per stuk en dan de rest aan te vullen met 'tussendoortjes'.

Maar wat is nou mijn probleem? Ik heb geen idee wat ik moet eten en hoe ik de maaltijden moet samenstellen. In dat boekje van insanity las ik verschillende recepten, maar daar gaan ingrediënten in zoals bijv. noten en weet ik veel wat voor 'aparte' dingen. Ik wil mijn maaltijden liever wat normaler houden, dus brood, kwark, brinta, cruesli, fruit etc. eten, maar niet de kleine frutsels zoals noten dus.

Ik ben nu op zoek hoe ik mijn maaltijden het beste kan invullen. Ik vul de maaltijden als volgt in:
- ontbijt rond 8.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 10.30 uur
- middageten rond 13.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 15.30 uur
- avondeten rond 18.00 uur (wat ik dan eet hangt af van mijn huisgenoten)
- in de avond kan het eventuele tekort aan kcal aanvullen met extra's

Wat moet ik naast de 2600 kcal nog meer binnenkrijgen? Hoewel eiwitten bijv? Wanneer gebruik je allemaal shakes en wat voor shakes? En wat is naast kcal en eiwitten nog meer belangrijk?
pi_126030571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:43 schreef carebaer het volgende:
Ik wil insanity ook graag gaan proberen. Maar dan wil ik ook het maximale er uit halen en op mijn voeding gaan letten en shakes gebruiken. Hier kies ik voor omdat ik twee jaar geleden in de sportschool heb getraind (fanatiek), maar toendertijd niks extra's deed qua eten en zo dus het idee kreeg dat ik niet het maximale er uit haalde. Uiteindelijk is mijn doel mijn 'bierbuik' weg te werken en hopelijk ook nog wat spieren kweken. Vervolgens willen ik uiteindelijk misschien weer de sportschool in, op zijn vroegst vanaf september. (Maar pas zodra ik mijn voedingspatroon onder controle heb, tot die tijd zie ik insanity als aanloop)

Ik ben er achter gekomen dat ik om en nabij de 2600 kcal binnen moet krijgen per dag tijdens de insanity trainingen. Voor zover ik weet is het het beste om dit te verdelen over 5 maaltijden van 400-500 kcal per stuk en dan de rest aan te vullen met 'tussendoortjes'.

Maar wat is nou mijn probleem? Ik heb geen idee wat ik moet eten en hoe ik de maaltijden moet samenstellen. In dat boekje van insanity las ik verschillende recepten, maar daar gaan ingrediënten in zoals bijv. noten en weet ik veel wat voor 'aparte' dingen. Ik wil mijn maaltijden liever wat normaler houden, dus brood, kwark, brinta, cruesli, fruit etc. eten, maar niet de kleine frutsels zoals noten dus.

Ik ben nu op zoek hoe ik mijn maaltijden het beste kan invullen. Ik vul de maaltijden als volgt in:
- ontbijt rond 8.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 10.30 uur
- middageten rond 13.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 15.30 uur
- avondeten rond 18.00 uur (wat ik dan eet hangt af van mijn huisgenoten)
- in de avond kan het eventuele tekort aan kcal aanvullen met extra's

Wat moet ik naast de 2600 kcal nog meer binnenkrijgen? Hoewel eiwitten bijv? Wanneer gebruik je allemaal shakes en wat voor shakes? En wat is naast kcal en eiwitten nog meer belangrijk?
Noten zijn niet echt 'aparte' dingen. En ook heel goed houdbaar. Probeer ook veel te variëren, dat is ook beter vol te houden.
En als je met huisgenoten eet: zorg dan dat ze ook echt gezond eten. Geen pakjesvoer dus ;)
Verder heb ik er geen verstand van en houd ik me ook niet aan een dieet. Ik kook gewoon goed en gezond voor mezelf :)
pi_126032587
Ik neem na elke insanity training een eiwit shake. Voor het snellere herstel van de spieren omdat je 6 dagen per week aan de bak moet...
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 09:59:10 #266
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126050568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik neem na elke insanity training een eiwit shake. Voor het snellere herstel van de spieren omdat je 6 dagen per week aan de bak moet...
Waar koop je die meuk?
4045
onlogisch
pi_126056161
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waar koop je die meuk?
Bodystore.nl. Dat soort winkels...
pi_126122397
Hoort het gewicht trouwens niet eens te binnen... Ik zit nu bijna in mijn 4e week, maar er gaat nauwelijk gewicht af. Wel centimeters hoor, en alles wordt echt straker, slanker, etc. Dus aan kleding en in de spiegel zie ik t wel, maar het gewicht wil maar niet naar beneden... En dat terwijl ik toch behoorlijk wat overgewicht heb.

Hoe kan dat??
pi_126128000
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:33 schreef Mister123 het volgende:
Hoort het gewicht trouwens niet eens te binnen... Ik zit nu bijna in mijn 4e week, maar er gaat nauwelijk gewicht af. Wel centimeters hoor, en alles wordt echt straker, slanker, etc. Dus aan kleding en in de spiegel zie ik t wel, maar het gewicht wil maar niet naar beneden... En dat terwijl ik toch behoorlijk wat overgewicht heb.

Hoe kan dat??
Who gives à fuck About gewicht. Als jij er strakker uitziet, dan werkt het toch
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 14:22:25 #270
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126128352
Ik vind dat Engelse voedingschema maar ruk :r

Je zit met allerlei omrekeningsfactoren omdat die Amerikanen vertikken het metrische stelsel te gebruiken :r

Oz. Tablespoon cup etc schijtziek word je ervan ;(

Is er ook een Nederlandse variant ergens te vinden? :')
4045
onlogisch
pi_126130439
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Is onzin als je gewoon een Jan Modaal bent die wat wil afvallen met 'Insanity'.

Gewoon goed eten.
pi_126131236
Misschien een handige artikel : http://thepopularman.com/insanity-calories-burned/

Er wordt aangegeven hoeveel calories je gemiddeld verbrandt bij de verschillende insanity workouts.

Het is niet perfect aan gezien het voor iedere persoon anders is, maar toch een handige leidraad bij het opstellen van je voedingsschema
  maandag 6 mei 2013 @ 15:36:55 #273
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126131290
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:33 schreef Mister123 het volgende:

Hoe kan dat??
Door de opbouw van spieren misschien?

[ Bericht 33% gewijzigd door Ffukkie-slim op 06-05-2013 15:38:13 (Verkeerde qoute) ]
hoihallo
pi_126131322
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:36 schreef Ffukkie-slim het volgende:

[..]

Door de opbouw van spieren misschien?
Kan dat met Insanity?
  maandag 6 mei 2013 @ 15:40:19 #275
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126131424
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:37 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Kan dat met Insanity?
Ik doe zelf niet aan insanity en weet ook niet precies wat het inhoudt, maar ik neem aan dat als je overgewicht hebt, je ook niet veel spieren hebt. Bij elke vorm van sport zal je dan toch wel wat spieren opbouwen?
hoihallo
pi_126132000
Er zitten dagelijk oefeningen bij met opdrukken, en er zijn aparte oefeningen voor buikspieren.

Kan me voorstellen dat je wel wat spieren opbouwt...
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 15:55:56 #277
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126132075
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:22 schreef onlogisch het volgende:
Ik vind dat Engelse voedingschema maar ruk :r

Je zit met allerlei omrekeningsfactoren omdat die Amerikanen vertikken het metrische stelsel te gebruiken :r

Oz. Tablespoon cup etc schijtziek word je ervan ;(

Is er ook een Nederlandse variant ergens te vinden? :')
Niemand een idee? ;(
4045
onlogisch
pi_126166311
Zo dag 12 zit er ook weer op, gaat steeds beter maar niet bijzonder veel resultaat tot nu toe (ben ook niet zo dik ofzo, miss vandaar) (1,78m en weeg 68,9kg) merk wel vooruitgang in het doen van de oefeningen en mijn uithoudings vermogen, maar centimeters nog niet, komt misschien nog;) Het blijft bikkele en het is absoluut niet makkelijk.
pi_126168164
Ik blijf t toch raar vinden dan sommige na 2 of 3 weken zeggen: wat een resultaat, niet te geloven. En dan andere weer zeggen: Tja, conditie gaat wel vooruit maar verder...
pi_126170798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:43 schreef Mister123 het volgende:
Ik blijf t toch raar vinden dan sommige na 2 of 3 weken zeggen: wat een resultaat, niet te geloven. En dan andere weer zeggen: Tja, conditie gaat wel vooruit maar verder...
Iedereen heeft een ander beginpunt. Als je al een normaal gewicht hebt en daarnaast een aardige conditie heb, boek je minder resultaat dan wanneer je begint met wat overtollig gewicht en een mindere conditie. Bij mij zijn er ook geen centimeters of gewicht afgegaan maar ik heb wel degelijk meer kracht/uithoudingsvermogen gekregen. Echter kan je met zat andere fitness programma's of gewoon fitness resultaat boeken. Het programma is zeker niet heilig en je moet je ook zeker niet laten verleiden door de knappe modellen in de video's.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:17:12 #281
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_126171663
Met les 1 begonnen. Verdomme zeg na kwartier was ik al buiten adem :')
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_126192717
Hallo :)

Ik ben vandaag begonnen met Insanity.. En ik moest dus de fittest doen.. Echt beschamende resultaten:

Switch kicks - 60
Power jacks - 24
Power knees - 54
Power jumps - 7
Globe jumps - 2
Suicide jumps - 3
Push up jacks - 0 (hahahaha)
Low plank oblique - 7

Dus ik ben heeeeel benieuwd wat m'n resultaten zullen zijn na 2 weken..

Ik heb een vraagje: ik woon nogal in een gehorig gebouw, kan het kwaad voor m'n knieën om zonder schoenen de work-out te doen? Eventueel met een yogamatje onder me ofzo?
pi_126194393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:01 schreef Isabella. het volgende:
kan het kwaad voor m'n knieën om zonder schoenen de work-out te doen? Eventueel met een yogamatje onder me ofzo?
Nee.
pi_126194813
Ja, dat kan wel kwaad. Als je de inleidende video bekeken hebt, wordt daar juist gezegd: draag goeie schoenen en drink genoeg water!!

Je moet een hoop springen en daarbij heb je goede ondersteuning nodig.
pi_126194993
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef hilversum1981 het volgende:
Ja, dat kan wel kwaad. Als je de inleidende video bekeken hebt, wordt daar juist gezegd: draag goeie schoenen en drink genoeg water!!

Ik heb iig wel genoeg water gedronken haha de 1,5 liter fles is bijna leeg en dit was pas de fittest..

Anyway.. Dan hebben mn buren maar gewoon pech :)
pi_126300957
Mede insanitystrijders,

De tweede maand is echt killing. Wat een heerlijk uitgeput gevoel heb je na afloop zeg. Voor de mensen die twijfelen en willen stoppen, GA door. In de tweede maand veranderd je lichaam aanzienlijk. Mijn figuur is nu nog strakker voor de bevallingen.

Succes iedereen die vandaag nog moeten sporten!
pi_126309219
@smoke_me

Merk je echt een groot verschil tussen de resultaten aan je lichaam in de 2e maand tov maand 1. En hie zou dat komen?

Ik ben nu met week 4 begonnen en de veranderingen zijn er wel, maar t mag wel wat sneller :-). Merk t nu wel aan wat centimeter en aan mijn kleding, maar bv nog nauwelijks aan de weegschaal. Nu vind ik dat niet t belangrijks, maar in maand 2 gaat de verandering dus nog sneller?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:56:10 #288
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_126310273
Je moet ook op je voeding natuurlijk letten ;)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_126312277
Ik ga dit topic ook maar eens volgen. Ik ben afgelopen woensdag begonnen met insanity en sodeju wat zwaar. Is het trouwens verstandig om naast insanity te blijven spinnen voor verdere vetverbranding? Ik spin normaliter 3 a 4 x per week.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_126324623
Hilversum1981,

De tweede maand is echt geweldig maar ook zwaar. De workouts duren ook veel langer. De eerste duurt 59 minuten tegenover 37 minuten in de eerste maand. En het ergste van alles is dat het verslavend is. Ik wil en moet ook elke dag ff sporten.

Ik ben nu 3 kilo kwijt, alleen deed ik het niet vanwege mijn gewicht. Ik weeg nu 58 kilo en er moet daar echt niet meer van af. Het gaat nog steeds om mijn buikje maar gelukkig wordt die steeds minder. Wel langzaam maar toch.

Dus houdt vol en ga door. De resultaten komen er echt wel.
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 17:25:19 #291
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126354079
Ik ga me vanaf as maandag volledig op Insanity storten :)

Ik ga ook compleet anders eten, een beetje in de richtlijnen van Insanity, maar niet compleet. Maar wel met noten/vis/kip/kwark/200gram groente etc per dag.

Dingen die ik nu niet doe. Dus ik verwacht er wel wat van. Wat ik lees is dat het heel zwaar is. Daar kijk ik naar uit. Ik heb er echt zin in om mij de komende 60 dagen compleet af te beulen.

Ik heb er zin in :)
4045
onlogisch
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:30:05 #292
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_126361261
En na die 60 dagen duik je weer op de bank met een zak chips?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_126367685
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:30 schreef fathank het volgende:
En na die 60 dagen duik je weer op de bank met een zak chips?
Je moet wel blijven genieten, Hank.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:25:21 #294
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_126382205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:40 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Je moet wel blijven genieten, Hank.
Het moet tenslotte wel leuk blijven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_126382270
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef hilversum1981 het volgende:

:')
pi_126385933
Uiteraard kun je dit ook zonder schoenen doen. Wel opletten dat je tijdens de sprongen enzo niet op je hakken landt.
  zondag 12 mei 2013 @ 23:22:34 #297
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126413132
Morgen weer de zoveelste poging, maar nu ga ik het echt doen. Dit topic motiveert wel :)
pi_126415093
Ik zit te denken om ook met insanity te beginnen. Ben nu disc1 aan het downloaden dus ik ga eens kijken of dat iets is voor mij. Zijn er hier mensen die voor en na foto's hebben gemaakt? Ben zeer benieuwd naar wat 60 dagen lang sporten met je doet.
pi_126416286
Dit inderdaad, wil er ook mee beginnen, wil nu toch wel van de 35 overtollige kilo's af oftewel.... M'n buik
pi_126419414
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:02 schreef HansWurst het volgende:
Uiteraard kun je dit ook zonder schoenen doen. Wel opletten dat je tijdens de sprongen enzo niet op je hakken landt.
Ik wens je succes zonder schoenen. Ik vrees dat je, door t gebrek aan demping, na 10 minuten al hoofdpijn hebt... En anders krijg je zeker last van je gewrichten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')