Dat je moe bent betekent dat je te weinig eet. Het kan ook ontstaan als je van veel suiker ineens naar heel weinig gaat waardoor je hersenen 'smachten' naar suiker en je erg moe laat voelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:35 schreef Bulder7 het volgende:
Hallo,
ik ben in de 2e week van insanity. Het bevalt erg goed, iedere dag weer helemaal kapot. Ik volg overigens niet het dieet, wel ben ik wat minder bier gaan drinken en wat gezonder gaan eten (meer kip enzo). Ik merk de laatste dagen (ondanks dat de trainingen steeds beter gaan) dat ik heel erg moe ben. Ik slaap veel en ben dan nog steeds moe. Het is overigens niet dat mijn spieren vermoeid zijn (zijn ze wel maar daar doel ik niet op met mijn probleem) maar ik wil na de trainen gewoon maar 1 ding, en dat is slapen. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik ben 22, 1.81 en weeg ongeveer 85 kg, altijd wel aan sport gedaan maar zo veel en intensief als dit is wel nieuw voor mij. Ik eet overdag gewoon brood, s'ochtends s'middags en s'avonds een goed bord vol (vaak in gerechten het gehakt vervangen door kip). Heeft iemand een idee waarom ik zo ontzettend moe ben? Ik hoor t graag!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima. Heb weer zo goed als broekmaat 36, shirtje weer s/xs met 60 kilo. Door tot 57 en daar probeer ik het dan op te houden.
[ Bericht 4% gewijzigd door oLexie op 24-04-2013 04:51:06 ]Bay of Plenty
quote:Op woensdag 24 april 2013 04:09 schreef oLexie het volgende:
Ik kan dus niet de workout doen i.v.m. mijn schenen, kan gewoon helemaal niet sporten (heb geen tijd om het op te bouwen in de sportschool) maar inmiddels toch wel al ruim vijf kilo afgevallen.Ziet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
Oke ja dat klinkt niet onlogisch. Ik dronk altijd wel genoeg frisdrank en sap enzo, nu alleen nog water, thee en koffie. Dat fruit is zeker een goed idee. Ik kreeg gister naar mijn bericht ook in eens last van een buikgriep. Misschien dat die al een tijdje aan het opkomen was en dat ik daardoor zo moe was. En ik kan je vertellen, Insanity met een buikgriep is de zwaarste sessie die je zult meemaken ;-). Bedankt voor het advies ik ga is kijken of ik me op die manier iets beter voel.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef TOPOss het volgende:
[..]
Dat je moe bent betekent dat je te weinig eet. Het kan ook ontstaan als je van veel suiker ineens naar heel weinig gaat waardoor je hersenen 'smachten' naar suiker en je erg moe laat voelen.
Als je veel begint te bewegen en je vaak moe voelt betekent dat echter dat je te weinig eet in combinatie met je beweegpatroon. Dit kan iets structureels zijn maar ook dat je lichaam zich moet aanpassen om 'efficienter' te worden. Pas op dat er geen overtraining ontstaat.
Het is natuurlijk de bedoeling dat je minder eet dan je verbrand om zo af te vallen. Probeer tussendoor 1 of 2 stukjes fruit of tussen het avond eten en het gaan slapen een kommetje muesli met magere kwark of yoghurt. (Het fabeltje dat je aankomt als je voor het slapen eet is dus helemaal niet waar!!!). Zorg er daarnaast ook voor dat je genoeg drinkt! Hoop dat dit je helpt!
Probeer ook zo nu en dan een biefstukje (rood vlees) te eten en spinazie. Voor je ijzers. Misschien dat je daar ook zo moe van bent.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:24 schreef Bulder7 het volgende:
[..]
Oke ja dat klinkt niet onlogisch. Ik dronk altijd wel genoeg frisdrank en sap enzo, nu alleen nog water, thee en koffie. Dat fruit is zeker een goed idee. Ik kreeg gister naar mijn bericht ook in eens last van een buikgriep. Misschien dat die al een tijdje aan het opkomen was en dat ik daardoor zo moe was. En ik kan je vertellen, Insanity met een buikgriep is de zwaarste sessie die je zult meemaken ;-). Bedankt voor het advies ik ga is kijken of ik me op die manier iets beter voel.
Omvang = spieren ?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:20 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Probeer ook zo nu en dan een biefstukje (rood vlees) te eten en spinazie. Voor je ijzers. Misschien dat je daar ook zo moe van bent.
Altijd gesport, maar Insanity is echt zwaar. De warming-up gaat steeds beter. Eerste keren redde ik de laatste sessie amper.
Ook het opdrukken steeds beter, dus ook daarin een vooruitgang. Nog niet echt gewichtsverlies gemerkt. Wel omvang!
quote:Op woensdag 24 april 2013 04:09 schreef oLexie het volgende:
Ik kan dus niet de workout doen i.v.m. mijn schenen, kan gewoon helemaal niet sporten (heb geen tijd om het op te bouwen in de sportschool) maar inmiddels toch wel al ruim vijf kilo afgevallen.Ziet er goed uit, maar je bent dus bijna 5 maanden bezig, hoeveel kilo was je toen je begon?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima. Heb weer zo goed als broekmaat 36, shirtje weer s/xs met 60 kilo. Door tot 57 en daar probeer ik het dan op te houden.
Ben je ook anders gaan eten?quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:49 schreef hilversum1981 het volgende:
Moet zeggen dat de cm's er af vliegen inderdaad. Merk t echt goed aan mijn kleding. Komende dinsdag voor t eerst meten... Kilo's vallen mee. Ik woog me na een week en toen was er 2 kilo af.
Dankje, ja ik had de fittest al eerder gedaan maar toen niet echt verder gegaan. Vandaag begin ik dus opnieuw en ga ik het de hele week proberen vol te houden. Die fittest is trouwens behoorlijk pittig.quote:Op maandag 29 april 2013 09:36 schreef Mister123 het volgende:
@ NotGuilty
Ja dat ook wel. Niet helemaal volgens het voorgeschreven "dieeet", maar wel stuk gezonder. Eet geen snoepjes, koekjes, etc. En laat de alchohol ook even staan. Overigens doe ik t niet in extreme hoor, als we er echt zin in hebben, of we hebben visitie ofzo neem ik gewoon een biertje of wijntje, en we hebben de vrijdag - patatdag ook niet afgeschaft.
Het is erg intensief, dat zeker. Maar het is ook een kick als je weer een dag kunt wegstrepen. En je lichaam zie je best snel dat je bezig bent. Hoewel je natuurlijk pas na een maand echt grote veranderingen kunt zien, merk ik al duidelijk dat de cm´s er afgaan.
Vandaag dus je fittest?
Ik wil het hele programma gaan doen, dus het is belangrijk om niet af te haken. Ben daarom ook heel vroeg opgestaan vandaag, nu heb ik nog tijd om het te doen voordat ik straks weg moetquote:Op maandag 29 april 2013 09:48 schreef Mister123 het volgende:
Ja die fittest voel je wel, inderdaad. Maar ga je het alleen deze week proberen, of echt het hele programma van ruim 2 maanden?
Je merkt overigens al wel heel snel dat je conditie beter wordt hoor. Je hebt bv bij elke training een warm-up. En in t begin trok ik die warming-up al nauwelijks, en die gaat nu prima.
Tussen de 65 en de 67, nu 60-62.quote:
Ja! M'n kuiten!quote:Op maandag 29 april 2013 11:23 schreef Mister123 het volgende:
Daar moet je inderdaad ff doorheen. Die spierpijn in het begin is niet normaal. Kon bina niet lopen van de pijn in mijn kuiten. Maar dat gaat echt snel beter...
Daar komt je doorzettingsvermogen om de hoek kijken.quote:Op maandag 29 april 2013 19:47 schreef NotGuilty het volgende:
Nou ik hield het vanmorgen maar tot de helft vol. Blijkbaar toch nog te brak van het weekend, maar vond het eerlijk gezegd ook best saai worden
Vanmorgen ging de fittest wel goed. Sommige dingen kan ik helemaal niet goed, zoals de suicide jumps en de push-up jacks, pfff. Maar ik kon wel 68 low plank obliques?? En bij de switch kicks raakte ik steeds de tel kwijtquote:Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja! M'n kuiten!En of het heel verstandig is om die fit-test vandaag weer te doen weet ik niet. Maar ik wil het eigenlijk vanaf het begin gewoon goed doen..
Jep. Morgen weer verder met de volgendequote:Op maandag 29 april 2013 20:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar komt je doorzettingsvermogen om de hoek kijken.
Ik ga over een week of 2 beginnen. En ik ga ook 100% dat voedselschema volgen.quote:Op maandag 29 april 2013 21:03 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jep. Morgen weer verder met de volgende
Zou gewoon even wachten tot je kuiten het weer aankunnen, straks scheurt er iets, dat wil je ook niet. Even lekker laten genezen en weer voor de volle 100% gaan.quote:Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja! M'n kuiten!En of het heel verstandig is om die fit-test vandaag weer te doen weet ik niet. Maar ik wil het eigenlijk vanaf het begin gewoon goed doen..
Ik heb het toch gedaanquote:Op maandag 29 april 2013 21:59 schreef oLexie het volgende:
[..]
Zou gewoon even wachten tot je kuiten het weer aankunnen, straks scheurt er iets, dat wil je ook niet. Even lekker laten genezen en weer voor de volle 100% gaan.
Noten zijn niet echt 'aparte' dingen. En ook heel goed houdbaar. Probeer ook veel te variëren, dat is ook beter vol te houden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:43 schreef carebaer het volgende:
Ik wil insanity ook graag gaan proberen. Maar dan wil ik ook het maximale er uit halen en op mijn voeding gaan letten en shakes gebruiken. Hier kies ik voor omdat ik twee jaar geleden in de sportschool heb getraind (fanatiek), maar toendertijd niks extra's deed qua eten en zo dus het idee kreeg dat ik niet het maximale er uit haalde. Uiteindelijk is mijn doel mijn 'bierbuik' weg te werken en hopelijk ook nog wat spieren kweken. Vervolgens willen ik uiteindelijk misschien weer de sportschool in, op zijn vroegst vanaf september. (Maar pas zodra ik mijn voedingspatroon onder controle heb, tot die tijd zie ik insanity als aanloop)
Ik ben er achter gekomen dat ik om en nabij de 2600 kcal binnen moet krijgen per dag tijdens de insanity trainingen. Voor zover ik weet is het het beste om dit te verdelen over 5 maaltijden van 400-500 kcal per stuk en dan de rest aan te vullen met 'tussendoortjes'.
Maar wat is nou mijn probleem? Ik heb geen idee wat ik moet eten en hoe ik de maaltijden moet samenstellen. In dat boekje van insanity las ik verschillende recepten, maar daar gaan ingrediënten in zoals bijv. noten en weet ik veel wat voor 'aparte' dingen. Ik wil mijn maaltijden liever wat normaler houden, dus brood, kwark, brinta, cruesli, fruit etc. eten, maar niet de kleine frutsels zoals noten dus.
Ik ben nu op zoek hoe ik mijn maaltijden het beste kan invullen. Ik vul de maaltijden als volgt in:
- ontbijt rond 8.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 10.30 uur
- middageten rond 13.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 15.30 uur
- avondeten rond 18.00 uur (wat ik dan eet hangt af van mijn huisgenoten)
- in de avond kan het eventuele tekort aan kcal aanvullen met extra's
Wat moet ik naast de 2600 kcal nog meer binnenkrijgen? Hoewel eiwitten bijv? Wanneer gebruik je allemaal shakes en wat voor shakes? En wat is naast kcal en eiwitten nog meer belangrijk?
Waar koop je die meuk?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik neem na elke insanity training een eiwit shake. Voor het snellere herstel van de spieren omdat je 6 dagen per week aan de bak moet...
Who gives à fuck About gewicht. Als jij er strakker uitziet, dan werkt het tochquote:Op maandag 6 mei 2013 11:33 schreef Mister123 het volgende:
Hoort het gewicht trouwens niet eens te binnen... Ik zit nu bijna in mijn 4e week, maar er gaat nauwelijk gewicht af. Wel centimeters hoor, en alles wordt echt straker, slanker, etc. Dus aan kleding en in de spiegel zie ik t wel, maar het gewicht wil maar niet naar beneden... En dat terwijl ik toch behoorlijk wat overgewicht heb.
Hoe kan dat??
Is onzin als je gewoon een Jan Modaal bent die wat wil afvallen met 'Insanity'.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik neem na elke insanity training een eiwit shake. Voor het snellere herstel van de spieren omdat je 6 dagen per week aan de bak moet...
Door de opbouw van spieren misschien?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:33 schreef Mister123 het volgende:
Hoort het gewicht trouwens niet eens te binnen... Ik zit nu bijna in mijn 4e week, maar er gaat nauwelijk gewicht af. Wel centimeters hoor, en alles wordt echt straker, slanker, etc. Dus aan kleding en in de spiegel zie ik t wel, maar het gewicht wil maar niet naar beneden... En dat terwijl ik toch behoorlijk wat overgewicht heb.
Hoe kan dat??
Kan dat met Insanity?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:36 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Door de opbouw van spieren misschien?
Ik doe zelf niet aan insanity en weet ook niet precies wat het inhoudt, maar ik neem aan dat als je overgewicht hebt, je ook niet veel spieren hebt. Bij elke vorm van sport zal je dan toch wel wat spieren opbouwen?quote:
Niemand een idee?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:22 schreef onlogisch het volgende:
Ik vind dat Engelse voedingschema maar ruk
Je zit met allerlei omrekeningsfactoren omdat die Amerikanen vertikken het metrische stelsel te gebruiken
Oz. Tablespoon cup etc schijtziek word je ervan
Is er ook een Nederlandse variant ergens te vinden?
Iedereen heeft een ander beginpunt. Als je al een normaal gewicht hebt en daarnaast een aardige conditie heb, boek je minder resultaat dan wanneer je begint met wat overtollig gewicht en een mindere conditie. Bij mij zijn er ook geen centimeters of gewicht afgegaan maar ik heb wel degelijk meer kracht/uithoudingsvermogen gekregen. Echter kan je met zat andere fitness programma's of gewoon fitness resultaat boeken. Het programma is zeker niet heilig en je moet je ook zeker niet laten verleiden door de knappe modellen in de video's.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:43 schreef Mister123 het volgende:
Ik blijf t toch raar vinden dan sommige na 2 of 3 weken zeggen: wat een resultaat, niet te geloven. En dan andere weer zeggen: Tja, conditie gaat wel vooruit maar verder...
Nee.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:01 schreef Isabella. het volgende:
kan het kwaad voor m'n knieën om zonder schoenen de work-out te doen? Eventueel met een yogamatje onder me ofzo?
Ik heb iig wel genoeg water gedronken haha de 1,5 liter fles is bijna leeg en dit was pas de fittest..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef hilversum1981 het volgende:
Ja, dat kan wel kwaad. Als je de inleidende video bekeken hebt, wordt daar juist gezegd: draag goeie schoenen en drink genoeg water!!
Je moet een hoop springen en daarbij heb je goede ondersteuning nodig.
Je moet wel blijven genieten, Hank.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:30 schreef fathank het volgende:
En na die 60 dagen duik je weer op de bank met een zak chips?
Het moet tenslotte wel leuk blijven.quote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef hilversum1981 het volgende:
Ja, dat kan wel kwaad. Als je de inleidende video bekeken hebt, wordt daar juist gezegd: draag goeie schoenen en drink genoeg water!!
Je moet een hoop springen en daarbij heb je goede ondersteuning nodig.
Ik wens je succes zonder schoenen. Ik vrees dat je, door t gebrek aan demping, na 10 minuten al hoofdpijn hebt... En anders krijg je zeker last van je gewrichten...quote:Op zondag 12 mei 2013 15:02 schreef HansWurst het volgende:
Uiteraard kun je dit ook zonder schoenen doen. Wel opletten dat je tijdens de sprongen enzo niet op je hakken landt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |