abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:47:42 #52
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_122229493
quote:
Wat kleurt ze mooi bij de random reader zo :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_122231364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:47 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Wat kleurt ze mooi bij de random reader zo :)
*)
pi_122258043
Mijn siamees is al een ontzettende warmte zoeker. Onder het dekbed, altijd krap tegen me aan liggen. Als ik zo de foto's hier zie, zijn sphynxen nog veel erger daarin. Voelen ze ook warm aan?
Ik heb ooit eens een naaktrat gehad, maar die voelde altijd een beetje, ehm, viezig, maar jullie katten zien er best zacht en aaibaar uit. Ik hou van zwaar aanhankelijke katjes, mijn siamees mag van mij namelijk nog veel aanhankelijker en kroeleriger..
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:09:10 #55
6067 Turbomuis
pi_122258262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:04 schreef miek221 het volgende:
Mijn siamees is al een ontzettende warmte zoeker. Onder het dekbed, altijd krap tegen me aan liggen. Als ik zo de foto's hier zie, zijn sphynxen nog veel erger daarin. Voelen ze ook warm aan?
Ik heb ooit eens een naaktrat gehad, maar die voelde altijd een beetje, ehm, viezig, maar jullie katten zien er best zacht en aaibaar uit. Ik hou van zwaar aanhankelijke katjes, mijn siamees mag van mij namelijk nog veel aanhankelijker en kroeleriger..
Momo is zacht en warm, net een perzik die in de zon heeft gelegen.
Als ze de hele nacht onder haar deken heeft liggen maffen, of een uur op een hete verwarming heeft gelegen is ze soms wat zweterig, dat wel... maar da's zo weg, en dan is ze weer net een kruikje.
Ze moeten ongeveer 1 keer per week/1 keer per twee weken gewassen worden. Normaal wordt het huidvet opgenomen door de vacht, maar omdat ze dat niet hebben worden ze wat vettig. Dit voel je niet, maar op een gegeven moment gaan ze wel afgeven zeg maar :)

quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:02 schreef miek221 het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod :D Waar wonen jij/jullie en de katjes?
Vriendlief is lastig over te halen, maar mochten we in de toekomst ruimte hebben, en hij heeft ze een keer mogen ontmoeten, wie weet :)
We wonen in Eindhoven
pi_122262568
Apart, dat ze zo aanvoelen. Ik heb een keer een filmpje gezien van een Sphynx in bad, spetterend met de pootjes. O+ Genieten ze hier dan ook van? Want hoewel ik sommige van mijn katten kan wassen, is het bij sommige vragen om problemen, of eigenlijk wonden, als ik ze in bad zou doen.
Een perzik in de zon, dat voelt wel apart maar ook oke denk ik zo. En dat afgeven, is dat net zoiets als ik een dag fiks heb gezweet, en over mijn arm wrijf, van die zwartige schilfertjes?

Ik woon vlakbij de efteling, dus dan is eindhoven nog goed te doen. Ik zal vragen aan vriend of hij mee wilt gaan, hij is nooit zo van de forumcontacten, maar anders is er altijd nog ov. Vind het in ieder geval erg tof dat je het aanbied. Ik ga er eens over nadenken, ik ben meestal te verlegen om zomaar bij wildvreemde langs te gaan, helemaal "alleen maar" voor een katje te zien :@
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:14:43 #57
6067 Turbomuis
pi_122264019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:46 schreef miek221 het volgende:
Apart, dat ze zo aanvoelen. Ik heb een keer een filmpje gezien van een Sphynx in bad, spetterend met de pootjes. O+ Genieten ze hier dan ook van? Want hoewel ik sommige van mijn katten kan wassen, is het bij sommige vragen om problemen, of eigenlijk wonden, als ik ze in bad zou doen.
Een perzik in de zon, dat voelt wel apart maar ook oke denk ik zo. En dat afgeven, is dat net zoiets als ik een dag fiks heb gezweet, en over mijn arm wrijf, van die zwartige schilfertjes?

Ik woon vlakbij de efteling, dus dan is eindhoven nog goed te doen. Ik zal vragen aan vriend of hij mee wilt gaan, hij is nooit zo van de forumcontacten, maar anders is er altijd nog ov. Vind het in ieder geval erg tof dat je het aanbied. Ik ga er eens over nadenken, ik ben meestal te verlegen om zomaar bij wildvreemde langs te gaan, helemaal "alleen maar" voor een katje te zien :@
Bad vindt ze vre-se-lijk. Dus ik heb van die wegwerpbabywashandjes. Ze neemt het me niet in dank af, maar op die manier hou ik het krasloos :)
Er zijn sphynxen die het wel fijn vinden. Maar natuurlijk tref ik die weer niet :)

Dat afgeven, dat zijn echt bruine vette vegen. Maar als je het bijhoudt, is er niks aan de hand.

En ik bijt niet, m'n vriend (Ordos20, post hier ook) ook niet, m'n dochter ook niet, en Momo en m'n drie andere katten (met haar) ook niet. Volkomen veilig hier!
pi_122264181
Weet je dat wel heel erg zeker, dat van mij en niet bijten?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_122264336
Mensen die onze sphynxen aaien noemen het altijd zeemlappen. Maar wel lekker warm! Alleen hun pootjes en staart kunnen steenkoud zijn, vooral als jij lekker warm op bed ligt en ze over je heenlopen ;) als ze even liggen te slapen worden ze ook slaapwarm, heerlijk. Iedere kat is uniek maar gemiddeld gezien is de sphynx wel heel aanhankelijk. Ik kan vrijwel nergens gaan zitten zonder dat de heren in de buurt zijn, en als ik een dekentje heb willen ze er altijd onder.
Het vies worden scheelt ook per kat. Spot wordt wel wat viezer, maar budgie heb ik al maanden niet gewassen en die geeft echt niet af. Spot kan ook meer zweten, hij is dan echt plakkerig.
Enige dat sowieso af te raden is met sphynxen is wit beddengoed, of andere witte stoffen bekleding ergens in huis!
I had a signature once. It was awful.
pi_122264378
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:18 schreef Ordos20 het volgende:
Weet je dat wel heel erg zeker, dat van mij en niet bijten?
Ssssst, houd de schijn nu even op... ;)
pi_122264600
Onze sphynxjes zijn ook ontzettend aanhankelijk. Rani springt vaak in mijn nek en ook in bed ligt zo daar vaak. Bijna elke nacht liggen ze bij ons, meestal onder de dekens. Als ik uit bed ga, komen ze ook meestal mee. De onze zijn nu bijna een jaar en zijn nog steeds heel speels. Ook zijn ze heel hecht met elkaar. Ze liggen dagelijks samen en wassen elkaar veel. De laatste tijd hoeven wij hun oortjes niet eens meer schoon te maken. :D Het duurde wel even voor ze minder stout werden hoor! De gewone katten van mijn ouders leren dingen bijvoorbeeld wel eerder af maar weet niet of het sphynx-eigen is om eigenlijk heel stout te zijn. Maar van karakter doen ze echt niemand kwijt en zijn ze dol op aandacht. Aaien, spelen, op schoot liggen! Wij waren op slag verliefd toen we voor het eerst bij de fokker gingen kijken.
Die van ons gaan ook ongeveer wekelijks in bad. Ze haten het! Maar ze worden niet vals ofzo.
Ook knippen we hun nagels wekelijks, dat gaat goed. Ze tolereren heel veel als je met ze speelt. Je kunt ze op de rug leggen en met hun pootjes zwiepen/spelen zonder dat ze echt boos worden. Ja, ze mopperen wat maar agressie kennen ze niet. :)
In de winter worden ze op bepaalde plekken iets hariger. Oortjes en pootjes bijvoorbeeld.
Voor mij echt geen ander ras meer. We zijn zo van deze gaan houden! O+

[ Bericht 8% gewijzigd door vencodark op 30-01-2013 18:35:18 ]
pi_122264741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Mensen die onze sphynxen aaien noemen het altijd zeemlappen. Maar wel lekker warm! Alleen hun pootjes en staart kunnen steenkoud zijn, vooral als jij lekker warm op bed ligt en ze over je heenlopen ;) als ze even liggen te slapen worden ze ook slaapwarm, heerlijk. Iedere kat is uniek maar gemiddeld gezien is de sphynx wel heel aanhankelijk. Ik kan vrijwel nergens gaan zitten zonder dat de heren in de buurt zijn, en als ik een dekentje heb willen ze er altijd onder.
Het vies worden scheelt ook per kat. Spot wordt wel wat viezer, maar budgie heb ik al maanden niet gewassen en die geeft echt niet af. Spot kan ook meer zweten, hij is dan echt plakkerig.
Enige dat sowieso af te raden is met sphynxen is wit beddengoed, of andere witte stoffen bekleding ergens in huis!
Ja inderdaad! Altijd ook onder de deken willen! :D
pi_122266722
Rambo, mijn siamees (een jaar of anderhalf nog een topic hierover geopend) is, mede omdat hij hier met een trauma kwam, ontzettend klef naar mij. Ook overal zijn waar ik ben. De koude pootjes komen me ook erg bekend voor, en in bed is het net een kruik. Hij zorgt ontzettend over Saartje, die een week voor hem hier kwam, maar het liefste wilt hij met alle katjes bevriend zijn.

Klinkt allemaal erg leuk en gezellig, zo'n blote poes.Sowieso vind ik de verhalen erg leuk, en prachtige foto's. Ik hou van die boze blikken die ze kunnen hebben.
En dan ga ik nu toch een keer zeggen, ik vind alle namen hier tof verzonnen, maar ik vind die van Flappe du Pomme toch wel echt geweldig en toepasselijk. Sushi..en was Scampi ook van jou? Ook zo'n grappige naam.
ja, ik lurk al een klein poosje mee en heb alle topics gelezen :s)

Turbomuis, ik ga je binnenkort een berichtje sturen als ik of wij een keertje langskomen :Y en verder blijf ik hier lekker meelurken. En af en toe eens uit die modus komen ;)
pi_122273752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:20 schreef miek221 het volgende:
Rambo, mijn siamees (een jaar of anderhalf nog een topic hierover geopend) is, mede omdat hij hier met een trauma kwam, ontzettend klef naar mij. Ook overal zijn waar ik ben. De koude pootjes komen me ook erg bekend voor, en in bed is het net een kruik. Hij zorgt ontzettend over Saartje, die een week voor hem hier kwam, maar het liefste wilt hij met alle katjes bevriend zijn.

Klinkt allemaal erg leuk en gezellig, zo'n blote poes.Sowieso vind ik de verhalen erg leuk, en prachtige foto's. Ik hou van die boze blikken die ze kunnen hebben.
En dan ga ik nu toch een keer zeggen, ik vind alle namen hier tof verzonnen, maar ik vind die van Flappe du Pomme toch wel echt geweldig en toepasselijk. Sushi..en was Scampi ook van jou? Ook zo'n grappige naam.
ja, ik lurk al een klein poosje mee en heb alle topics gelezen :s)

Turbomuis, ik ga je binnenkort een berichtje sturen als ik of wij een keertje langskomen :Y en verder blijf ik hier lekker meelurken. En af en toe eens uit die modus komen ;)
Eigenlijk wat de rest allemaal zegt :D , heb ik weinig aan toe te voegen! Sushi geeft ook nauwelijks af, pas als ze heel lang (dagen) op dezelfde plek heeft gelegen zie je wel eens een klein bruin vlekje, alsof er zand op heeft gelegen zeg maar.

Leuk dat je alles gelezen hebt! Scampi was inderdaad ook van mij! Vind de naam zelf ook leuk :D . Oh en ik woon ook in Eindhoven, dus als je nog een deurtje verder wil... (8>
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:33:07 #65
6067 Turbomuis
pi_122274339
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:23 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Eigenlijk wat de rest allemaal zegt :D , heb ik weinig aan toe te voegen! Sushi geeft ook nauwelijks af, pas als ze heel lang (dagen) op dezelfde plek heeft gelegen zie je wel eens een klein bruin vlekje, alsof er zand op heeft gelegen zeg maar.

Leuk dat je alles gelezen hebt! Scampi was inderdaad ook van mij! Vind de naam zelf ook leuk :D . Oh en ik woon ook in Eindhoven, dus als je nog een deurtje verder wil... (8>
O? Waarom dacht ik dan dat je in Breda woont? Vaag... :)
(Waar ergens dan? Nu word ik nieuwsgierig heur!)
pi_122274421
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:33 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

O? Waarom dacht ik dan dat je in Breda woont? Vaag... :)
(Waar ergens dan? Nu word ik nieuwsgierig heur!)
Daar woonde ik ten tijde van Scampi ;)

In Stratum! Jij?
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:57:37 #67
6067 Turbomuis
pi_122275834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Daar woonde ik ten tijde van Scampi ;)

In Stratum! Jij?
A, vandaar! Dan heb ik de update ff gemist :)
Ik woon in Strijp.
Stratum is wel mooier though :)
pi_122276867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:57 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, vandaar! Dan heb ik de update ff gemist :)
Ik woon in Strijp.
Stratum is wel mooier though :)
Oud Strijp vind ik ook gaaf hoor! Ken het stadsdeel verder niet heel goed maar als ik er doorheen rijd vind ik het altijd wel sfeervol hoor!

Maar ben idd ook erg blij met Stratum :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:19:15 #69
6067 Turbomuis
pi_122277165
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Oud Strijp vind ik ook gaaf hoor! Ken het stadsdeel verder niet heel goed maar als ik er doorheen rijd vind ik het altijd wel sfeervol hoor!

Maar ben idd ook erg blij met Stratum :)
Het stuk Strijp binnen de ring is inderdaad wel mooi. Maar ik woon net buiten de ring, in die gigawijk die ooit door Philips uit de grond is gestampt :)
Ach ja, ik woon er redelijk prima, dus ik klaag niet :)

Weer ontopic:
Die jongen waar ik Momo vandaan heb woonde aan de rand van het centrum van Groningen, in een bovenwoning. Als het mooi weer was had 'ie altijd het raam openstaan waar dan dus drie sphynxen levensgevaarlijk ver uit hingen. Het was een aardig levendige straat, dus bekijks dat ze hadden :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:22:50 #70
6067 Turbomuis
pi_122277407
Ik ben trouwens benieuwd hoe Momo op andere sphynxen reageert. Mijn haarballen heeft ze niks mee verder, die gedoogt ze. Flappe, geld je uitnodiging ook voor mij? :)
pi_122286738
Haha, sphynx meeting! Waarom moet ik alleen weer in die ellendige flevopolder wonen??
pi_122287563
Nog een uitnodiging, en in dezelfde stad. Dat zou ik dan mooi kunnen combineren. Een Sphynx meeting, klinkt gezellig!
  donderdag 31 januari 2013 @ 09:00:24 #73
6067 Turbomuis
pi_122287675
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 07:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha, sphynx meeting! Waarom moet ik alleen weer in die ellendige flevopolder wonen??
Goede vraag :)
pi_122307293
Iedereen is welkom :D . Sushi is niet echt een andere-katten-fan maar dat heb ik alleen nog maar met behaarde katten getest...
pi_122419964
Even een zomaar-foto update...

Alle vier de katten op de vensterbank. vetbolletjes aan de kattenren zijn leuk en heel spannend met al die musjes!

Samen knuffelen...

Ket op het tongetje van Spot :P

;)

Samen in een tas...

En met diezelfde tas wist Budgie aan de haal te gaan. Ik hoorde een hoop herrie, ging kijken en lag helemaal in een deuk... De kleine sukkel wist zichzelf vats te lopen in het hengsel en er niet meer uit te komen. Ik moest er eerst even foto's en een filmpje van maken voor ik hem bevrijdt heb :D

pi_122422802
_O- dat filmpje..En die rimpels op die kopjes O+
pi_122463251
Vriendlief wilt wel meegaan op sphynxbezoek. Dus dat is wel leuk. Ik hoop dat hij toch ook een beetje smelt voor dit ras. Volgend weekend is het druk met de carnaval, maar wat zou een datum zijn die voor jullie uitkomt? Flappe du pomme en Turbomuis?

En ik had een vraagje, ik was op marktplaats aan het kijken bij de sphynxen, en kwam daar een advertentie tegen, en ik vond het een beetje raar. Hert zou een shynx zijn, waarvan de baas met geen mogelijkheid te achterhalen was. Maar die beestjes worden toch standaard gechipt, en zijn de meeste baasjes niet heel zuinig en dus druk op zoek als het katje vermist zou raken? En op de foto zag het katje er een beetje verfromfraaid uit. Ik weet niet of ik hier linkjes mag plaatsen, anders haal ik hem weer weg.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
  maandag 4 februari 2013 @ 15:43:00 #78
6067 Turbomuis
pi_122466247
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:17 schreef miek221 het volgende:
Vriendlief wilt wel meegaan op sphynxbezoek. Dus dat is wel leuk. Ik hoop dat hij toch ook een beetje smelt voor dit ras. Volgend weekend is het druk met de carnaval, maar wat zou een datum zijn die voor jullie uitkomt? Flappe du pomme en Turbomuis?

En ik had een vraagje, ik was op marktplaats aan het kijken bij de sphynxen, en kwam daar een advertentie tegen, en ik vond het een beetje raar. Hert zou een shynx zijn, waarvan de baas met geen mogelijkheid te achterhalen was. Maar die beestjes worden toch standaard gechipt, en zijn de meeste baasjes niet heel zuinig en dus druk op zoek als het katje vermist zou raken? En op de foto zag het katje er een beetje verfromfraaid uit. Ik weet niet of ik hier linkjes mag plaatsen, anders haal ik hem weer weg.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Volgende week ben ik donderdag en vrijdag thuis. En het weekend natuurlijk.
In principe ben ik altijd op maandag en vrijdag vrij.
Dus roept u maar :)

Het beste kun je een sphynx bij een gerenomeerde fokker halen. Dan kost het wel wat, maar het scheelt een boel ellende. Net zoals met andere raskatten- en honden, zijn ook sphynxen 'voer voor' broodfokkers. Momo komt oorspronkelijk ook van een broodfokker. Via Marktplaats is ze bij haar vorige eigenaar terecht gekomen, en via daar bij mij.
Ze is bij die broodfokker niet goed behandelt, en mede daardoor heb ik behoorlijke dierenartskosten moeten maken.
Niet dat je dat bij een kat van een goede fokker nooit zal hebben, maar het scheelt wel.

(Ik zeg trouwens niet dat die advertentie foute boel is hoor, maar ik zou nooit een dier via marktplaats kopen, omdat het niet te controleren is)
pi_122466687
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:43 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Volgende week ben ik donderdag en vrijdag thuis. En het weekend natuurlijk.
In principe ben ik altijd op maandag en vrijdag vrij.
Dus roept u maar :)

Het beste kun je een sphynx bij een gerenomeerde fokker halen. Dan kost het wel wat, maar het scheelt een boel ellende. Net zoals met andere raskatten- en honden, zijn ook sphynxen 'voer voor' broodfokkers. Momo komt oorspronkelijk ook van een broodfokker. Via Marktplaats is ze bij haar vorige eigenaar terecht gekomen, en via daar bij mij.
Ze is bij die broodfokker niet goed behandelt, en mede daardoor heb ik behoorlijke dierenartskosten moeten maken.
Niet dat je dat bij een kat van een goede fokker nooit zal hebben, maar het scheelt wel.

(Ik zeg trouwens niet dat die advertentie foute boel is hoor, maar ik zou nooit een dier via marktplaats kopen, omdat het niet te controleren is)
Ik zal eens kijken wanneer we kunnen, en als flappe du pomme dan kan, kunnen we er een minimeet van maken. *)

Zou die van de advertentie ook zoiets kunnen zijn? Het is namelijk een beetje een vreemd verhaal vind ik.
Ik weet ook dat je zoiets niet via marktplaats moet aanschaffen. Zeker geen rasdieren omdat je nooit weet waar ze vandaan komen en het laatste wat ik wil is de broodfok in stand houden. Maar zou dit beestje dan gedumpt kunnen zijn, of dat de fokkers zelf haar met een zielig verhaal op mp zetten?
Ik kan dit katje ook niet halen, we hebben voldoende dieren om onze aandacht over te verdelen, maar ik was benieuwd wat jullie hier nu van dachten.
pi_123283727
Mijn mannen zijn zó behulpzaam tijdens de was en strijk....
Misschien eens extra lange antikreuk proberen?

zondag 3 maart 2013 @ 12:54:15 #81
6067 Turbomuis
pi_123568280
Zondagochtend

pi_123570333
:O O+
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:54:21 #83
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_124123291
Ik lurk nog steeds mee... kon jullie deze niet onthouden:
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_124124196
Bwehehehehe.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:15:35 #85
6067 Turbomuis
pi_124125747
Nog een plaatjespost, deze kreeg ik van een vriendin via Facebook. Tiepies, dat ze mij altijd sphynxplaatjes sturen :)
Maar goed, deze is wel heel lief

zondag 7 april 2013 @ 17:10:00 #86
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_124993443
^^ Haha...cute!

Na lang weg te zijn geweest post ik ook maar eens wat nieuwe foto's :) . Sushi is herstellende van d'r operatie. Ze is donderdag gesteriliseerd (gecastreerd) en dat was een beetje een aanslag op d'r kleine lijfje. De dierenarts had 1,5x meer narcose nodig dan bij een veel grotere poes die hij daarvoor geholpen had. Sushi was niet onder zeil te krijgen. Was wel echt sneu, vooral de eerste twee dagen na de operatie. Maar nu gaat het al een stuk beter! Ze is nog wel heel traag, maar meer vergelijkbaar met een gewone huis-tuin-en-keuken-kat :P .

Ze ligt er nu zo bij:

Ze is wel echt kei skinny minny nu zeg. Ze eet al een paar dagen minimaal, dat is haar wel aan te zien zeg! D'r buikje is qua bovenaanzicht maar een paar cm breed nu!
pi_125020872
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:10 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
^^ Haha...cute!

Na lang weg te zijn geweest post ik ook maar eens wat nieuwe foto's :) . Sushi is herstellende van d'r operatie. Ze is donderdag gesteriliseerd (gecastreerd) en dat was een beetje een aanslag op d'r kleine lijfje. De dierenarts had 1,5x meer narcose nodig dan bij een veel grotere poes die hij daarvoor geholpen had. Sushi was niet onder zeil te krijgen. Was wel echt sneu, vooral de eerste twee dagen na de operatie. Maar nu gaat het al een stuk beter! Ze is nog wel heel traag, maar meer vergelijkbaar met een gewone huis-tuin-en-keuken-kat :P .

Ze ligt er nu zo bij:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ze is wel echt kei skinny minny nu zeg. Ze eet al een paar dagen minimaal, dat is haar wel aan te zien zeg! D'r buikje is qua bovenaanzicht maar een paar cm breed nu!
A gos droppie toch.. Hopelijk voelt ze zich snel weer 100.
Ze is wel heel mooi! O+
  maandag 8 april 2013 @ 11:04:33 #88
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_125023024
THX! Volgens mij gaat het vandaag weer een stuk beter. Alleen d'r miauwtje is nog een paar octaven hoger :D
  maandag 8 april 2013 @ 15:48:24 #89
6067 Turbomuis
pi_125033144
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:10 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
^^ Haha...cute!

Ze ligt er nu zo bij:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Jee! Zag dat er zo uit? Wonderlijk bijna hoe weinig daar van overblijft! :)

edit: van dat litteken dus hè
  maandag 8 april 2013 @ 16:01:49 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_125033665
Zoeperzak, wat een geniale foto's!!
En arme sushi, hopelijk knapt ze snel op en komt ze snel weer aan!
Hier lopen de naakthondjes weer bijna allemaal naakt.
Die ouwe durf ik haast niet meer naakt over straat te laten gaan, die is zo mager, mensen kijken zo raar dan :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_125034278
Die laatste foto is wel heel tof. *O* Wat kan zo'n kat toch heerlijk naar je glimlachen hè. O+ O+
  maandag 8 april 2013 @ 17:22:39 #92
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_125037006
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:48 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Jee! Zag dat er zo uit? Wonderlijk bijna hoe weinig daar van overblijft! :)

edit: van dat litteken dus hè
Jep, kan me herinneren dat het er bij Scampi ook zo uitzag net na de operatie en enkele maanden erna zag je niet meer dan alleen een wit streepje! Ik kreeg nog een euro korting omdat de dierenarts niet hoefde te scheren, haha (ik heb een jolige dierenarts ;) )

@oh-oh : ik heb de well wishes doorgegeven! Fijn dat ze weer kunnen naaktlopen! :P
@vencodark : lief he? Wat dat betreft is elke kat ook hetzelfde: zodra er zon is, is het "relaxmodus aan" :D
  maandag 8 april 2013 @ 17:23:58 #93
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_125037053
P.s. er zitten nog hechtingsdraadjes in, als die er eind deze week uit gaan dan denk ik dat dat velletje ook weer meer op z'n plaats springt :D
  maandag 8 april 2013 @ 18:30:21 #94
6067 Turbomuis
pi_125039396
Momo heeft (al sinds we haar hebben, dus daarvoor denk ik ook) een dichte neus. Ze ruikt nog wel wat, maar ze maakt zoooooooooo'n herrie...
Neusdruppels werken niet, neusje is te klein ofzo.
Is dit een sphynxprobleem? En zo ja, wat kan ik eraan doen? (dierenarts weet het ook niet geloof ik)

En vraag twee, niet per definitie sphynx, maar misschien toch tips: Vorig jaar is er een groot deel van Momo's gebit getrokken, want rot en ontsteking en nog meer jakkiebah. De dierenarts raadde aan om haar tanden te gaan poetsen. Nou, ik weet njiet of 'ie het geprobeerd had, maar dat bekkie is zo klein, daar kom ik met m'n pink en en dan kan ik die niet bewegen. Of nou ja, als ik dat doe heb ik een geperforeerde pink, want Momo vind het ook niet echt leuk. Maar goed, gevolg is nu dus dat ze weer als een gek uit d'r straatje meurt. Ik hoop niet dat de rest er ook uit moet, want dan hebben we een probleem...
Anyway, heeft iemand tips om toch wat aan die paar tanden te doen?
  maandag 8 april 2013 @ 18:32:23 #95
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_125039481
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:30 schreef Turbomuis het volgende:
Momo heeft (al sinds we haar hebben, dus daarvoor denk ik ook) een dichte neus. Ze ruikt nog wel wat, maar ze maakt zoooooooooo'n herrie...
Neusdruppels werken niet, neusje is te klein ofzo.
Is dit een sphynxprobleem? En zo ja, wat kan ik eraan doen? (dierenarts weet het ook niet geloof ik)

En vraag twee, niet per definitie sphynx, maar misschien toch tips: Vorig jaar is er een groot deel van Momo's gebit getrokken, want rot en ontsteking en nog meer jakkiebah. De dierenarts raadde aan om haar tanden te gaan poetsen. Nou, ik weet njiet of 'ie het geprobeerd had, maar dat bekkie is zo klein, daar kom ik met m'n pink en en dan kan ik die niet bewegen. Of nou ja, als ik dat doe heb ik een geperforeerde pink, want Momo vind het ook niet echt leuk. Maar goed, gevolg is nu dus dat ze weer als een gek uit d'r straatje meurt. Ik hoop niet dat de rest er ook uit moet, want dan hebben we een probleem...
Anyway, heeft iemand tips om toch wat aan die paar tanden te doen?
Poeh, ik heb echt geen idee... wel ellendig!
pi_125162543
Hallo,

Voor de fotoshoot van mijn afstudeercollectie ben ik op zoek naar een Sphynx kat om mee te fotograferen. De kat zal samen met het mannelijke model op de foto staan. De shoot vindt plaats op zaterdag18 mei. Zou je het leuk vinden als jouw kat hier aan mee doet en daardoor hele mooie professionele foto's krijgt? Laat het dan weten.
Mailen kan naar: info@roosvanwoudenberg.com
pi_125166455
Waar?
pi_125166821
Ik weet nog niet goed hoe dit forum werkt, dus ik reageer maar weer met een nieuw bericht.
Het zal hoogstwaarschijnlijk in Den Haag zijn. (maar eventuele reiskosten kunnen vergoed worden)
pi_125166858
Jouw Katten zijn trouwens wel echt prachtig Zoeperzazke!
pi_125167336
Ik sla even over :) . Ik zie Sushi nog niet echt stilzitten voor de foto en daarnaast weet ik niet of dat goed zal gaan met een kater erbij. Leuk idee wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')