abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120104539

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee - Kanovinnie - KnutdeIJsbeer - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_120104660
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je kan ook voor en na de training nemen :P haha

Ik word altijd misselijk van dat spul als ik ze vooraf inneem. Zit dan met braakneigingen op de fiets :P Durf te wedden dat alles er uit vliegt wanneer ik op zo'n moment intensief fiets
pi_120105484
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Hey tarzan, hoe ga je het vervoer doen deze keer? Ik was erg blij vorige keer dat je vrouw ons terugreed, en dat was toen we de kortste afstand deden!
Regel ik dit keer zelf :)
pi_120105690
Die whey ziet er echt tantoe smerig uit kill :r

:')

Dat is van die troep voor ProFlavio. Die maakt z'n eigen mueslirepen en flikkert havermout in z'n bidon :')
pi_120105887
Ik zet er een kratje Grolsch op dat Fred na 110km afstapt. En dat C_F materiaalpech krijgt. Stelletje buurmannen.
pi_120105910
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:56 schreef Tommeke het volgende:
Die whey ziet er echt tantoe smerig uit kill :r

:')

Dat is van die troep voor ProFlavio. Die maakt z'n eigen mueslirepen en flikkert havermout in z'n bidon :')
Whey smerig?

Heb jij dit nog nooit gehad:
http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/

Pure verslaving die smaken :P

-Banana Milkshake
-Vanilla Milkshake
-Strawberry Milkshake
-Chocolate Milkshake
-Chocolate Caramel
-Cappuccino
-Cookies en Cream Milkshake
-Bosvruchten Milkshake
-Sweet Apple Milkshake
-Creamy Coconut Milkshake
-Sunny Peach Milkshake
-Fresh Orange Milkshake
-Frambozen Milkshake
-Cool Cassis
-Ice Coffee
-Lemon Ice
-Marshmallow
-Naturel / smaakloos (geen toevoegingen)
-Speculaas
-Stracciatella
-Granny's Apple Pie
-Watermelon
-Chocolata Coconut Bounty
-Nutella Hazelnoot
-Strawberry / Kiwi
-Bitterkoekjes Amaretto
-White Chocolate
pi_120106014
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Whey smerig?

Heb jij dit nog nooit gehad:
http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/

Pure verslaving die smaken :P
Whey ^O^ Op de nuchtere maag een shake en voor 't slapen een caseïne shake. Op krachttrainingdagen extra wheyshake. Maar ik zal iets meer aan krachttraining doen dan de meesten hier.
pi_120106155
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:06 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Whey ^O^ Op de nuchtere maag een shake en voor 't slapen een caseïne shake. Op krachttrainingdagen extra wheyshake. Maar ik zal iets meer aan krachttraining doen dan de meesten hier.
Toen ik veel krachttraining deed gooide ik ochtends een schep whey, 100gram havermout, 500ml water en een banaan in de blender en dronk dat op. Dat was mijn ontbijt...damn wat lag dat zwaar op de maag :')
pi_120106496
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Toen ik veel krachttraining deed gooide ik ochtends een schep whey, 100gram havermout, 500ml water en een banaan in de blender en dronk dat op. Dat was mijn ontbijt...damn wat lag dat zwaar op de maag :')
Ik een schep whey, 500ml melk met 50 gram brinta (rozijn en appel). Komt op 't zelfde neer. Heb dan de eerste uren geen trek in eten meer nee. :')
pi_120106519
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:02 schreef Oksel het volgende:
Ik zet er een kratje Grolsch op dat Fred na 110km afstapt. En dat C_F materiaalpech krijgt. Stelletje buurmannen.
Kom je het kratje Grolsch zelf brengen in Friesland dan? :D
pi_120106543
Sure. Op de fiets. :+
  zondag 9 december 2012 @ 14:21:19 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120106617
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:06 schreef keesfietst het volgende:

Wat is het beoogde doel van die extra krachttraining? En welke spiergroepen doe je vooral?
  zondag 9 december 2012 @ 14:21:46 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120106638
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:19 schreef Oksel het volgende:
Sure. Op de fiets. :+
Quoted that for proof
pi_120106649
:D
pi_120106682
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:02 schreef Oksel het volgende:
pi_120106687
Ik vreet gewoon yoghurt en kwark. En cruesli.
pi_120106742
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik vreet gewoon yoghurt en kwark. En cruesli.
Cruesli, kan je net zo goed een pak suiker in je mond leeg gieten :')
pi_120106747
Overigens is er van Queen Fabiola nog geen enkele toezegging dat hij meerijdt he!
pi_120106768
pi_120106962
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Cruesli, kan je net zo goed een pak suiker in je mond leeg gieten :')
Boeiend. Lekker voor het fietsen. Ik kan op een bakje zo 2 uur rijden ;)
  zondag 9 december 2012 @ 14:36:17 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120107429
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat is het beoogde doel van die extra krachttraining? En welke spiergroepen doe je vooral?
Vind het wel leuk om alles een beetje in proportie te hebben, dus niet een sprietje met dikke beentjes (de omgekeerde curlbro),

Train 3x per week: rug/triceps, benen/schouders, borst/biceps. Elke trainingsdag buikspieren erbij.
Andere bijkomstigheid is dat ik pijnvrij fiets (core) en veel meer explosie heb. Met mijn bouw (en woonomgeving) zal ik toch nooit een klimmer worden.
pi_120107536
Wordt er nog een beetje gefietst of alleen maar slap geluld? Hier in Azie hebben de mannetjes vaak super gesoigneerde fietsen waar menig Fokker van gaat kwijlen alleen jammer dat ze zelf niet zo soigne op pad gaan. Wijde broeken, sportschoenen en zulks. Was echt verbaasd om vanochtend een hele groep racefietsers (net als bij ons de zondagochtendrit) te zien op de parkeerplaats van een mall in de Filipijnen. Superfietsen, straatarm land. Geen foto kunnen maken want ik zat in een voorbijrazende bus. 8)7
pi_120107691
Wat moet jij in vredesnaam in de Filipijnen? :)
  zondag 9 december 2012 @ 14:59:46 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_120108021
shakes drinken en suplementen eten is voor 95% van de recreanten niet handig , waarom niet ?
als je geen gezond en aangepast voedings patroon hebt, en te zwaar bent kun je beter eerst je voeding aanpassen en verbeteren , op gewicht komen en als je dat gedaan hebt en je bent echt een trainings beest kun je er eens over gaan denken om wat extra's te nemen.

maar niet het paard achter de wagen spannen wel alles vreten (en zuipen) wat slecht voor je prestaties is , en dan daar boven op shakes en suplementen gaan vreten.
wil je leven als een prof prima , maar doe je dat niet , probeer dan ook niet te doen als of!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 9 december 2012 @ 15:02:53 #26
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120108164
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:47 schreef MCH het volgende:
Wordt er nog een beetje gefietst of alleen maar slap geluld? Hier in Azie hebben de mannetjes vaak super gesoigneerde fietsen waar menig Fokker van gaat kwijlen alleen jammer dat ze zelf niet zo soigne op pad gaan. Wijde broeken, sportschoenen en zulks. Was echt verbaasd om vanochtend een hele groep racefietsers (net als bij ons de zondagochtendrit) te zien op de parkeerplaats van een mall in de Filipijnen. Superfietsen, straatarm land. Geen foto kunnen maken want ik zat in een voorbijrazende bus. 8)7
Fietsen zien er door de kleurtjes in Thailand en Maleisië ook altijd heel gesoigneerd uit, maar als je ze eens nader bekijkt, kom je vaak niet verder dan Shitmanco Sora. En die gymschoenen inderdaad. Daarnaast wordt er ook helemaal geen tempo gereden, gat ook niet zo goed in die vochtige hitte. En zie je al eens een echte fiets, dan is die meestal van een expat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120108409
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:59 schreef dop het volgende:
shakes drinken en suplementen eten is voor 95% van de recreanten niet handig , waarom niet ?
als je geen gezond en aangepast voedings patroon hebt, en te zwaar bent kun je beter eerst je voeding aanpassen en verbeteren , op gewicht komen en als je dat gedaan hebt en je bent echt een trainings beest kun je er eens over gaan denken om wat extra's te nemen.

maar niet het paard achter de wagen spannen wel alles vreten (en zuipen) wat slecht voor je prestaties is , en dan daar boven op shakes en suplementen gaan vreten.
wil je leven als een prof prima , maar doe je dat niet , probeer dan ook niet te doen als of!
Eensch. Eerst voeding op orde, daarna kan je eens naar supplementen gaan kijken, als je nog meer wilt verbeteren op voedingsgebied, anders zonde geld.

Maar ja, als iemand die wheyshakes lekker vindt en er genoeg geld voor heeft, kan hij dat lekker doen. Een recreant heeft ook geen Pinarello nodig, maar die zijn er ook genoeg :P
  zondag 9 december 2012 @ 15:15:03 #28
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_120108555
Nu de sneeuw eruit komt ben ik een beetje aan het kijken naar een trainer (/'rollerbank') voor binnen. Om niet meteen 300 euro uit te geven en het een beetje leuk te houden kwam ik hier terecht:

http://www.futurumshop.nl(...)i_jbQCFYJP3god7HEA6Q

Iemand ervaring mee? Hoe zit het met de balans op zo'n ding? En een trainerband erbij verstandig?
pi_120108583
Er wordt hier wel veel meer geluld dan getraind volgens mij :o Benieuwd wie begin juni als eerste zegt "Ohja shit over 4 weken is de Marmotte. Ik moet nog een fiets kopen, stoppen met roken, 20kg afvallen en beginnen met trainen. Iemand tips?".
pi_120108598
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:16 schreef eentwee het volgende:
Er wordt hier wel veel meer geluld dan getraind volgens mij :o Benieuwd wie begin juni als eerste zegt "Ohja shit over 4 weken is de Marmotte. Ik moet nog een fiets kopen, stoppen met roken, 20kg afvallen en beginnen met trainen. Iemand tips?".
pi_120108706
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wie dan leeft wie dan zorgt. :)
Nu een groot glas Weissenbier + gedroogd frans worstje, en naar de cross kijken. (en blij zijn dat ik niet voor een mottige 25.000 ¤ mn fietspakje vies hoef te maken.)

benieuwd of Nijs m wint!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_120108835
Ik trek zo ook maar een flesje rood open.
pi_120110988
Ik heb als een prof een uurtje op de rollen gereden. Best prima!

M'n vriendin had een foto van me gemaakt. M'n fiets lijkt klein, maar ik vind wel dat ik er mooi op zit, toch kaassie? ;)

pi_120111360
Sjiek hoor :)
pi_120111532
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Fietsen zien er door de kleurtjes in Thailand en Maleisië ook altijd heel gesoigneerd uit, maar als je ze eens nader bekijkt, kom je vaak niet verder dan Shitmanco Sora. En die gymschoenen inderdaad. Daarnaast wordt er ook helemaal geen tempo gereden, gat ook niet zo goed in die vochtige hitte. En zie je al eens een echte fiets, dan is die meestal van een expat.
Ik heb ook wel wat spul van dichtbij gezien, en dat waren gewoon fietsen van locals. Verder twee supergelikte tijdritfietsen met Ultegra. En dure karretjes van Bianchi en Wilier. :9~

Maar het is ook nou niet echt veel voorkomend, het is meer dat het mij nu een paar keer is opgevallen omdat ik zelf ook fiets.
pi_120111661
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:51 schreef Freddeh het volgende:
Wat moet jij in vredesnaam in de Filipijnen? :)
Goedkope hoeren Mooi land man en een beetje ontgiften en versneld afvallen (en in het voorjaar in NL dat gezonde gewicht volhouden O-) )
pi_120115763
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Goedkope hoeren Mooi land man en een beetje ontgiften en versneld afvallen (en in het voorjaar in NL dat gezonde gewicht volhouden O-) )
Waarom doe je dat daar als je hier ook op een sapdieet kan als ik vragen mag? Je laat het woord afvallen vallen en ik ben direct geinteresseerd ;)
pi_120119446
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 16:20 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb als een prof een uurtje op de rollen gereden. Best prima!

M'n vriendin had een foto van me gemaakt. M'n fiets lijkt klein, maar ik vind wel dat ik er mooi op zit, toch kaassie? ;)

[ afbeelding ]
Geen helm :{w
pi_120119631
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb ook wel wat spul van dichtbij gezien, en dat waren gewoon fietsen van locals. Verder twee supergelikte tijdritfietsen met Ultegra. En dure karretjes van Bianchi en Wilier. :9~

Maar het is ook nou niet echt veel voorkomend, het is meer dat het mij nu een paar keer is opgevallen omdat ik zelf ook fiets.
Afgelopen zomer kwam ik in het meest afgelegen gedeelte van Japan wat wij bezocht hebben ineens een racefietstert tegen in full rabobank outfit :') Wij zaten ook in een bus, maar dat foeilelijke oranje zag ik natuurlijk al van ver aankomen en heb daardoor wel bewijs 8-)

pi_120121453
Hoeren zijn inderdaad te duur in Nederland.
pi_120121471
Behalve voor eentwee, die krijgt zelfs dat met megakortingen.. 8-)
pi_120121557
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:33 schreef Oksel het volgende:
Behalve voor eentwee, die krijgt zelfs dat met megakortingen.. 8-)
_O-
pi_120121665
Zal ik een Tacx Fortius multiplayer kopen? meer mensen hier die zo'n ding hebben?
pi_120122773
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:36 schreef Oksel het volgende:
Zal ik een Tacx Fortius multiplayer kopen? meer mensen hier die zo'n ding hebben?
Die heb ik ook maar ik ben die nog aan het monteren. Echte bouwdoos is het
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_120125097
Marmotte vrienden,

Ik heb wat prijzen van Ferme Noemie gekregen.

quote:
Hello, thanks for your mail. I have two six person apartments available at the price of 1200.00 euros each. One property has two massive triple bedrooms whilst the other has two twin rooms and a further two beds in an open sleeping area at the top of the stairs.
I also have four furnished tents, each sleeps a max of four people at the cost of 450.00 euros per tent. There are also two mobile homes at 550.00 euros, each with a double room and a twin room.
Ikzelf ben compleet zelfvoorzienend op een camping, maar aangezien een aantal mensen toch wat luxe wensten: is het een idee om met de groep 1 zo'n gemeubileerde tent a 450 ¤ te nemen, en de rest van het kamp daaromheen te bouwen? Dan hebben we een gezamenlijke "woonkamer", wat bijv. wel handig is als het een keer stort van de regen.
Appartement vind ik een beetje aan de dure kant, denk dat anderen dat ook wel vinden?

Voor de uitrusting van die tenten, zie http://www.fermenoemie.com/camping-for-softies/

Wie gaan er allemaal meedoen op die camping? n.b. normale kosten 20 ¤ / nacht met 2 personen & tent.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_120126204
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:29 schreef Gripper het volgende:
Marmotte vrienden,

Ik heb wat prijzen van Ferme Noemie gekregen.

[..]

Ikzelf ben compleet zelfvoorzienend op een camping, maar aangezien een aantal mensen toch wat luxe wensten: is het een idee om met de groep 1 zo'n gemeubileerde tent a 450 ¤ te nemen, en de rest van het kamp daaromheen te bouwen? Dan hebben we een gezamenlijke "woonkamer", wat bijv. wel handig is als het een keer stort van de regen.
Appartement vind ik een beetje aan de dure kant, denk dat anderen dat ook wel vinden?

Voor de uitrusting van die tenten, zie http://www.fermenoemie.com/camping-for-softies/

Wie gaan er allemaal meedoen op die camping? n.b. normale kosten 20 ¤ / nacht met 2 personen & tent.
Kosten zijn me niet helemaal duidelijk, 20 euro pppn inclusief die gemeubileerde tent a 450 per week?
  zondag 9 december 2012 @ 21:46:50 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120126375
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kosten zijn me niet helemaal duidelijk, 20 euro pppn inclusief die gemeubileerde tent a 450 per week?
20 pppn voor een eigen tent, 450 per week voor die tent.

Vanmiddag nog ff geschaatst, ging eigenlijk vrij goed. Wel in spijkerbroek wat het allemaal niet makkelijekr maakte, maar het pootjeover ging desalnietemin als de gesmeerde bliksem.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120126599
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

20 pppn voor een eigen tent, 450 per week voor die tent.

Vanmiddag nog ff geschaatst, ging eigenlijk vrij goed. Wel in spijkerbroek wat het allemaal niet makkelijekr maakte, maar het pootjeover ging desalnietemin als de gesmeerde bliksem.
Oke, dus als we met zijn 6en zijn is het 75 euro per week extra voor die gemeubileerde tent. Voor mij als student is die 75 euro extra veel, ik geef daarom ook de voorkeur aan campingplek zonder die gezamenlijke tent.
  zondag 9 december 2012 @ 21:51:05 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120126704
4 personen per tent Patroon, dus 150 euro pp :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120127214
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:16 schreef eentwee het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')