Je hebt er nu maar één gefloat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:27 schreef Berend. het volgende:
Met float left gaat die ene iets teveel omhoog.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:15 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je hebt er nu maar één gefloat.
Geef ze allebei float:left, of allebei niet.
toch bizar dat je met alleen zo'n screenshot de code zo voor je ziet
Slecht excuus om geen CMS te gebruiken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:17 schreef Maringo het volgende:
Maar kan je niet nog een ftp user aanmaken die alleen naar een aparte map kan gaan waar 1 plaatje instaat? En dat ze die dus moeten veranderen.
Dat. Of je laat ze naar een dropbox ding uploaden en je linkt naar de statische file. (ja, ik heb dat echt al een keer eerder gedaan zien wordenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:17 schreef Maringo het volgende:
Je kan er een CMS achter hangen met een aparte user voor hun.
Maar kan je niet nog een ftp user aanmaken die alleen naar een aparte map kan gaan waar 1 plaatje instaat? En dat ze die dus moeten veranderen.
CMS is nieuwe voor mij en ga ik nog ff bekijken maar het idee van dropboxx vind ik eigenlijk wel heel goedquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat. Of je laat ze naar een dropbox ding uploaden en je linkt naar de statische file. (ja, ik heb dat echt al een keer eerder gedaan zien worden)
Ik zit er srsly wel aan te denken een koppeling tussen Dropbox en mijn hostingprovider te maken zodat iedere n00b bestanden kan uploaden. Moet alleen nog even verzinnen wat ik doe als het niet lukt de hostingprovider te overtuigen Dropbox op een shared server te installerenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat. Of je laat ze naar een dropbox ding uploaden en je linkt naar de statische file. (ja, ik heb dat echt al een keer eerder gedaan zien worden)
Tip: CMS Made Simple gebruiken, kun je met relatief weinig aanpassingen je huidige HTML als template gebruiken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:23 schreef gerrit098 het volgende:
[..]
CMS is nieuwe voor mij en ga ik nog ff bekijken maar het idee van dropboxx vind ik eigenlijk wel heel goed
Ik heb een keer mee gemaakt met een website die we overnamen. Geen CMS en 4 extra FTP users met elk een eigen map. De mappen waren per nieuwscategorie en je moest dus met een bepaalde user inloggen voor bepaalde categorie. In elke map stonden dus een aantal .txt bestanden die elk een nieuwsitem bevatte.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Slecht excuus om geen CMS te gebruiken.
Hey. Zo werkte mijn eerste website ook hoor.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:28 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ik heb een keer mee gemaakt met een website die we overnamen. Geen CMS en 4 extra FTP users met elk een eigen map. De mappen waren per nieuwscategorie en je moest dus met een bepaalde user inloggen voor bepaalde categorie. In elke map stonden dus een aantal .txt bestanden die elk een nieuwsitem bevatte.
Maar toch niet anno 2011 voor een redelijk groot bedrijf..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hey. Zo werkte mijn eerste website ook hoor.
Wellicht is er via IFTTT.com een oplossing voor te bedenken?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik zit er srsly wel aan te denken een koppeling tussen Dropbox en mijn hostingprovider te maken zodat iedere n00b bestanden kan uploaden. Moet alleen nog even verzinnen wat ik doe als het niet lukt de hostingprovider te overtuigen Dropbox op een shared server te installeren
2011?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:29 schreef Maringo het volgende:
[..]
Maar toch niet anno 2011 voor een redelijk groot bedrijf..
Neem een VPS, kun je installeren wat je wil.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Moet alleen nog even verzinnen wat ik doe als het niet lukt de hostingprovider te overtuigen Dropbox op een shared server te installeren
misschien met een regeltje php?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:12 schreef gerrit098 het volgende:
Beste Forum leden,
Ik ben het bezig met een nieuwe website voor ons restaurant.
Graag wil een foto van de tapa v.d. dag op de site.
het moet alleen SUPER makkelijk te vervangen zijn. (mijn collega`s zijn allemaal digibeten) na 1 dag moet de foto er automatisch afgaan.
Alleen een foto is goed genoeg.
heeft iemand een idee of dit mogelijk is of een makkelijke manier.
Via FTP ben ik bang dat ze de hele website offline halen (per ongeluk).
als het mogelijk het liefst via een smartphone.
De website is geschreven in HTML/CSS
www.cantinadolores.nl voor een impressie....
Dat kan ook met Javascript / jQuery.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:14 schreef MrNiles het volgende:
[..]
misschien met een regeltje php?
Foto geef je de naam van de dag dat het erop moet staan.
dus de foto van vandaag is 26_1_2013.jpg
moet volgens mij wel mogelijk zijn
Het lijkt me in zo'n geval beter om er een apart mapje voor te maken en de meest recente foto weer te geven. Aangezien het elke dag moet, gaat het anders zeker een keer mis.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:14 schreef MrNiles het volgende:
[..]
misschien met een regeltje php?
Foto geef je de naam van de dag dat het erop moet staan.
dus de foto van vandaag is 26_1_2013.jpg
moet volgens mij wel mogelijk zijn
quote:
Wat?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:43 schreef picodealion het volgende:
CSS voor tabellen is helaas nog steeds ernstig beperkt. Ik zou zo gauw geen manier weten om dit aan te pakken.
Wie ben jij en wat heb je met Picodealion gedaan!?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:43 schreef picodealion het volgende:
CSS voor tabellen is helaas nog steeds ernstig beperkt. Ik zou zo gauw geen manier weten om dit aan te pakken.
quote:.portfolio {
font-family: "Trebuchet MS", Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 13px;
text-align:center;
text-decoration:none;
color:#000;
}
.portfolio:hover {
font-family: "Trebuchet MS", Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 13x;
text-align:center;
text-decoration:none;
color:#fc8d2f;
}
De code komt uit een joomla artikel en hij zet volgens mij daarom de code telkens tussen <p> </p>. Als ik die weghaal dat zet hij ze automatisch weer terug.quote:<p>
<a href="index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=121" class="portfolio">websites</a>
<a href="index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=122" class="portfolio">logo's & huisstijl</a>
<a href="index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=123" class="portfolio">3D</a>
</p>
Ik neem aan dat je de tekstlinks gecentreerd wil hebben op de pagina? Zo ja, een a-element is geen inline element waardoor text-align niet direct werkt. Voeg display: block; toe aan je styling en het werkt wel.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:49 schreef karton2 het volgende:
Ik heb 3 menulinks die ik helemaal gestyled heb. Alles werkt en ziet eruit zoals ik wil alleen de text-align:center; doet hij niet. De tekst blijft standaard links uitgelijnd staan.
Die code zet de tekstlinks inderdaad centraal op de pagina.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:25 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de tekstlinks gecentreerd wil hebben op de pagina? Zo ja, een a-element is geen inline element waardoor text-align niet direct werkt. Voeg display: block; toe aan je styling en het werkt wel.
Oh zo, dan maak je er toch een ul van met display inline? En verwijder ook die <p> tags, die heb je totaal niet nodig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:38 schreef karton2 het volgende:
[..]
Die code zet de tekstlinks inderdaad centraal op de pagina.
Alleen nu staan de worden boven elkaar ipv achter elkaar.
Wat ik wil is: Websites Logo's & Huisstijl 3D (met voldoende ruimte tussen de woorden)
Wat ik nu heb is:
Websites
Logo's & Huisstijl
3D
Ik heb met word-spacing zitten experimenteren maar hij 'spaced' alleen maar 'logo's & huisstijl'.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:28 schreef Pino112 het volgende:
Een tabel in een tabel in een tabel, is dat not-done voor een website of kan het wel als ie niet te zwaar wordt daardoor?
Layout ja.quote:Op donderdag 31 januari 2013 08:51 schreef picodealion het volgende:
Wat voor data heb je in godsnaam dat je een tabel in een tabel moet tonen?
Of gebruik je de tabel voor de layout? Dan is eentje al not done.
Eigenlijk best knap dat je in zo'n simpele layout nog 3 tabellen kunt verstoppen! Ik zou überhaupt niet verder komen dan 3 stijl-elementen denk ik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Layout ja.
Ik kwam hem tegen en vond hem er wel mooi zien, dus even de bron bekeken.
http://www.cucaracha.nl/
Nee gast, ik heb niks geript. Kan je niet lezen? Dat is mijn eigen site niet.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:36 schreef TwyLight het volgende:
M.a.w. heb je dus het ontwerp en code van een andere website geript voor je eigen website?
10 internets voor jou
quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:45 schreef Darkomen het volgende:
Daar gaat wel wat meer mis dan enkel de tabellen O-o
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <body> <cmt> <title>Restaurant Zwolle - Mexicaans eten in Zwolle? La Cucaracha - Mexican Cantina</title> <link rel="stylesheet" href="stylesheet.css" type="text/css" target="_blank"> <style type="text/css"> <!-- body { margin-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; background-color: #ca6e2a; } --> </style> <table width="100%" height="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> |
Hehequote:
simpel antwoord... ja , dat is not-done.quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:28 schreef Pino112 het volgende:
Een tabel in een tabel in een tabel, is dat not-done voor een website of kan het wel als ie niet te zwaar wordt daardoor?
Je wil natuurlijk geen bezoekers verliezen als iemand je CSS-file opentquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik moet vooral lachen om die target="_blank" bij de css include.
Ofquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Test menustructuur Luna Bodymindtrainingen</title> <script src="SpryAssets/SpryMenuBar.js" type="text/javascript"></script> <link href="SpryAssets/SpryMenuBarHorizontal2.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <style type="text/css"> <!-- .stijl1 { font-family: Arial; font-size: 75%; font-weight: bold; } .stijl3 { font-size: 70% } body { margin-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; } .stijl8 {font-size: 70%; font-family: Arial; } --> </style> </head> |
1 2 | .cfdiv_checkboxgroup label, .cfdiv_radio label, .cfdiv_checkboxgroup input, .cfdiv_radio input { float: left; } |
1 2 | .cfdiv_checkboxgroup label, .cfdiv_radio label, .cfdiv_checkboxgroup input, .cfdiv_radio input { float: center; } |
float:center bestaat nietquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:26 schreef stoeltafel het volgende:
allmotive.eu/offerte-aanvragen
Ik wil de layout van de keuzevakken aanpassen, is dit mogelijk?
Nu oogt het erg druk en chaotisch.
Via een vriend heb ik het volgende aangepast
Heb in frontforms.css dit aangepast
[ code verwijderd ]
naar
[ code verwijderd ]
Echter verandert er niks op de site. Heb het aangepast op de FTP (cPanel File Manager V3). Moet ik nog iets doen voordat de verandering zichtbaar is?
Wil je dat eerste ff uitleggen, begin net met css/joomla.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:
1) plaats de checkboxes in de bijbehorende labels (de for="" kun je dan weghalen)
2) maak de labels display:block zodat ze onder elkaar gaan staan
quick and dirty:
1) gooi een <br> achter de labels
1 2 3 | /* input types */ .ccms_form_element input[type="checkbox"], /*.ccms_form_element input[type="radio"] { border-color: transparent; margin: 8px 9px 0 0; clear: left; }*/ |
Nu wel toch? Dat is helaas ook niet de oplossing. Stom dat ik niet gewoon <b> kan toevoegen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:56 schreef KomtTijd... het volgende:
in je online-versie is nog niets veranderd.
Gelukt ! Dit was de oplossing, echt super bedanktquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zult voor beide opties ergens de template voor het maken van die checkboxes aan moeten passen.
Gezien het joomla is betekent dat waarschijnlijk graven en wijzigen in bronbestanden... niet echt verstandig.
Oh de CSS-only oplossing:
de checkboxes clear:left meegeven ipv clear:none (regel 72 frontforms.css)
Hoe heb je dit zo mooi geopend? Lijkt me erg handig voor mijn werk.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
nope.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | <!doctype html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title></title> <style> #input, #output{ height: 100px; position: relative; float: left; } #input{ width: 265px; background-color: #3B90FF; } #output{ min-width: 265px; max-width: 400px; background-color: #EFFF3B; } </style> </head> <body> <div id="input">Input</div> <div id="output">Output</div> </body> </html> |
1 | width: 100%; |
Die maakt niet echt verschil.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:28 schreef Tijn het volgende:
Even toevoegen:
[ code verwijderd ]
Dan heeft 'ie een uitgangsbreedte (zo breed mogelijk). Daarna past 'ie daar dan de min-width en max-width op toe.
Heb er even een stuk tekst in geplakt. Hij schuift nu wel in maar pas als hij onder #input staat. Ik wil juist dan hij eerst in gaat schuiven en als dat niet meer past pas naar onderen doorschuiven.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:30 schreef Catch22- het volgende:
De fout is dat die div niets bevat en daardoor niet die ruimte pakt
Hier is moeilijk iets over te zeggen zonder een link naar de header (of nog beter: de site waar-ie op staat).quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef sanneyentl het volgende:
Uit meerdere test voor een website, blijkt dat de header de boosdoener is waardoor de laadtijd van de website vrij traag is. Ik heb hier de header in photoshop en vroeg me af welke tips en handelingen jullie hebben voor mij om de header nu zo te optimaliseren dat de laadtijd versnelt
Vervang de olie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef sanneyentl het volgende:
Uit meerdere test voor een website, blijkt dat de header de boosdoener is waardoor de laadtijd van de website vrij traag is. Ik heb hier de header in photoshop en vroeg me af welke tips en handelingen jullie hebben voor mij om de header nu zo te optimaliseren dat de laadtijd versnelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |